abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_476721
Ik ken al een poos een hele lieve jongen. In het begin was hij gewoon een bekende. Toen we elke woensdag gingen zwemmen met een groep van gem. 10, begon ik hem steeds leuker te vinden. Ik sprak hem ook steeds meer via ICQ. Ik weet dat hij mij ook leuk vindt. Hartstikke leuk zou je denken, maar er is 1 probleem. Ik heb 16 en hij 24. Dat is een groot verschil. We weten nu gewoon niet wat we moeten doen, er iets van maken of onze gevoelens laten voor wat het is.

Wat zouden jullie in deze situatie doen??

pi_476759
Tja, ik heb nog nooit in zo'n situatie gezeten, maar ik zou zeggen: ga ervoor en kijk waar het op uitloopt.

Het leeftijdsverschil is idd redelijk groot, maar eigenlijk zegt leeftijd niets. De een is op z'n zestiende al meer volwassen dan de ander op z'n 24e. Het gaat toch om het gevoel? Als hij jou leuk vindt, en jij hem, dan moet je er m.i. gewoon voor gaan.
Als dan later blijkt dat het toch niet gaat heb je het tenminste geprobeerd.

Niet geschoten is altijd mis.

Heel veel succes met je beslissing Fruija!

pi_476772
rustig aan...
uit
  vrijdag 17 november 2000 @ 16:46:03 #4
7049 Logos
Nothing's Impossible
pi_476834
Gewoon doen. Liefde kent geen grenzen, dus ook niet die van de leeftijd. Liefde is mooi, dus geniet ervan.

Wel oppassen he?

Het vuiltje in je oog dat je er maar niet uit krijgt.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 november 2000 @ 16:48:20 #5
862 Arcee
Look closer
pi_476842
Ik ben het helemaal met Fannetje eens.

Suk6!

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 17 november 2000 @ 16:49:45 #6
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_476846
Mijn mening zit tussen Logos en dalai in, doe het rustig aan en geniet ervan zoals het nu is. Als hij echt de moeite waard is en je voelt je helemaal goed bij hem, ga ervoor.
The Internets, I needs it..
pi_476890
Nou vraag ik me ook af, wat zouden jullie in zijn situatie doen?? Dat wil ik eigenlijk ook wel weten
pi_476906
Ik zou er gewoon voor gaan
  vrijdag 17 november 2000 @ 17:06:39 #9
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_476938
Ik met een 8 jaar oudere vrouw(33): hmmm, ligt er aan, zie mijn eerdere mening.

Ik met een 8 jaar jongere vrouw(17): dezelfde mening, maar ik zou er voor moeten oppassen dat ik niet te snel verleid wordt

The Internets, I needs it..
pi_476960
Hmmz... op zich moet het kunnen, tis idd wel aardig verschil zeker omdat jullie toch een ander soort leven hebben.. maar take it easy and enjoy zou ik zeggen..

Andersom.. als ik met iets met een vrouw zou krijgen van 8 jaar jonger.. zou ik denk ik wel rustig aan proberen.. kijken hoe het gaat. Wie niet waagt wie niet wint he?

vrijdag 17 november 2000 @ 17:13:21 #11
3069 Bug
No use for an undertitle
pi_476966
Ik zou er inderdaad voor gaan, het gaat om het gevoel en niet om de leeftijd. Leeftijd zegt toch helemaal niets??
pi_476978
Ik zou r als ik jou was ook voor gaan..

maar het leeftijdsverschil is wel groot en ik zou mezelf eigenlijk ook niet echt met een vrouw van 24 kunnen zien.. (dan hou ik het liever bij meiden van mijn eigen leeftijd), maar als jij het gevoel hebt dat het goed zit, moet je het zeker doen!

Verbaal genie in love!
pi_476985
Als ik verliefd zou worden op een jongen/man van 28 (= dus 8 jaar ouder)en het zou wederzijds zijn, dan zou ik er wel voor gaan.
pi_477059
Gewoon doen

leuk al dat al die reakties positief zijn tot nu toe.

[Dit bericht is gewijzigd door mj_oke op 17-11-2000 17:34]

pi_477070
quote:
Op 17 november 2000 17:34 schreef mj_oke het volgende:
Gewoon doen

Dit is dus de persoon in kwestie, heb hem zelf de link gegeven hoor
  vrijdag 17 november 2000 @ 17:49:24 #16
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_477126
ik was 16 mijn ex 26 so what..
ik gedroeg me ouder en hij jonger..
ging voor een tijdje goed.. totdat ik gek werd op een ander en de relatie heb verbroken.

ik was 21 en mijn ja.. uhh.. ex scharrel om dat beest een naam te geven was sorry is 29 ja.. je hoort veel uit je omgeving maar ik ging ervoor.. en de jongens waren voorzichtig met me.. of dat nou door de leefdtijdverschil zat weet ik niet.. maakt ook niet uit.. ze waren lief voor me..
en nu.. ben ik vrijgezellig.. en laat alles op mij afkomen jonger of ouder ik zie het wel.
ga er voor zou ik zeggen, en als het een echte heer is ja dan doet ie alles in overleg.. en met respect.
succes

zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
pi_477205
quote:
Op 17 november 2000 17:34 schreef mj_oke het volgende:
Gewoon doen

Nou, wat let jullie nog!

* Fannetje speelt even voor relatiebemiddelaar en stuurt Fruija richting mj_oke of andersom

Zo, weer twee vrijgezellen minder!

vrijdag 17 november 2000 @ 18:08:12 #18
6610 Jer
www.superfeesten.tv
pi_477211
24 zijn en iemand van 16 willen????

sorry hoor.. ik moet er niet aan denken..

[url]http://www.superfeesten.tv[/url] videos - fotos - agenda [url]http://www.gratisfeesten.nl[/url] - vrijkaarten - gastenlijst - vip
pi_477214
quote:
Op 17 november 2000 18:04 schreef Fannetje het volgende:
Nou, wat let jullie nog!

* Fannetje speelt even voor relatiebemiddelaar en stuurt Fruija richting mj_oke of andersom

Zo, weer twee vrijgezellen minder!

Dank je wel hoor, het heeft geholpen
voor mj.oke (zijn echte nick)
pi_477248
Gewoon lekker voor gaan!
8 jaar verschil is trouwens helemaal niet zo veel hoor. Mijn laatste vriendinnetje was 13 jaar jonger (19) en we hadden het heel leuk.
pi_477279
Hee Fruija,

Nooit geweten dat jij en MJ gevoelens voor elkaar hadden... en dat alleen meer door de woensdag avondjes gezellig te zwemmen...
Ik gun het jullie echt , een beter koppel bestaat er niet.. (oeps behalve Grenco en ik )

Nog even dit, hoeveel ouders bestaan erwel niet waar de vrouw 32 is en de man 40...
en dat is niet vreemd?!
Mijn leraar scheelt 18! jaar met zijn vriendin...

Groetjes, Lee (freakje)

twinkel*,
  vrijdag 17 november 2000 @ 19:06:03 #22
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_477286
Toen ik 16 was,had ik ook een vriend van 24,en we waren harstikke verliefd op elkaar en dat ging hartstikke goed!
Het hoeft helemaal geen probleem te zijn,als je echt verliefd op elkaar bent,ga er dan voor!
succes meis!
doei
pi_477347
quote:
Op 17 november 2000 18:08 schreef Jer het volgende:

Beetje vreemde reactie vind ik dit.
Je valt toch niet op iemand vanwege zijn/haar leeftijd? Je valt toch op zijn/haar karakter?
pi_477371
owkee leeftijd moet eingelijk niets uitmaken vind ik persoonlijk als je gek bent op een persoon en die persoon ook op jou is er niets stoms toch?... maar ik denk wel dat veel mensen tegen de persoon van 24 zullen zeggen dat hij een jonge vriendin heeft.. dat zou wel voor problemen kunnen zorgen maar als jij en hij gelukkig zijn wie heeft dan het lef om jullie het geluk dat jullie samen hebben aftepakken... ik hoop niemand
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_477455
hoop ik ook Chandler
pi_477666
quote:
Op 17 november 2000 16:58 schreef Fruija het volgende:
Nou vraag ik me ook af, wat zouden jullie in zijn situatie doen?? Dat wil ik eigenlijk ook wel weten
ik?! als ik (21) 'n meisje van 16 heel erg leuk zou vinden en zij mij (waarschijnlijk) ook... dan zou ik tegen haar zeggen dat ik haar wel erg leuk vind maar eigenlijk wat jong..

en dan zou ik daar later gigantisch van balen dat ik dat gezegd heb!

vrijdag 17 november 2000 @ 22:51:19 #27
3767 Herald
Come get some
pi_477677
ik moet er niet aan denken dat ik iets met een meisje van (21-8) 13 te krijgen. Dat geeft sociaal verwerpelijke reacties. Een vrouw van (21+8) 29 tja das andere koek. Maar mijn ma zou daar ook niet zo kapot van zijn
Ergo ik wordt niet verliefd op iemand die 8 jaar jonger of ouder is. Ik wacht wel totdat ik echt een ranzige leeftijd heb om dan met een onbesnut jonge meid te scharrelen
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  zaterdag 18 november 2000 @ 01:36:01 #28
7534 iZi
Leuker kan ik het niet maken..
pi_477998
Heej Fruija en MJ!!

Ik zou er gewoon voor gaan als ik jullie was!
Ik begrijp ook dat er goed overnagedacht moet worden. Maar ik zou zeggen gewoon proberen en kijken hoe het verder loopt.
Ik heb er geen problemen mee in ieder geval Zou ik alleen maar leuk vinden
En ik denk dat het voor de andere vrienden misschien ff wennen is maar na verloop van tijd zullen zij het ook accepteren......Dat weet ik 100% zeker.

Leeftijd kan in de weg staan maar niet voor Liefde! Ik vind het wat anders worden als je een leeftijds verschil hebt van boven de 12 jaar net als mijn moeder en stiefvader. Die verschillen 20 jaar van elkaar en dat vind ik absurt.

Maar in jullie geval is het te accepteren en ga er lekker voor!!!

[Dit bericht is gewijzigd door iZi op 18-11-2000 02:04]

zaterdag 18 november 2000 @ 02:30:45 #29
6610 Jer
www.superfeesten.tv
pi_478188
quote:
Op 17 november 2000 19:35 schreef Fannetje het volgende:
Beetje vreemde reactie vind ik dit.
Je valt toch niet op iemand vanwege zijn/haar leeftijd? Je valt toch op zijn/haar karakter?
Ik kan hun situatie niet beoordelen maar ik zei dat IK niet met iemand van 16 ga rondlopen. De meiden van 16 die ik ken gillen namelijk nog bij van alles en nog wat, hebben nog last van heel de dag achterlijk giechelen enz. Maar ofcorz kan dit voor iedereen anders zijn.
[url]http://www.superfeesten.tv[/url] videos - fotos - agenda [url]http://www.gratisfeesten.nl[/url] - vrijkaarten - gastenlijst - vip
pi_478255
quote:
Een vrouw van (21+8) 29 tja das andere koek. Maar mijn ma zou daar ook niet zo kapot van zijn
Ergo ik wordt niet verliefd op iemand die 8 jaar jonger of ouder is.
Jij wordt niet verliefd op iemand die 8 jaar ouder is omdat je ma daar niet kapot van zou zijn?

Jah! Right!

pi_478256
Op zich hoeft 8 jaar leeftijdsverschil geen probleem te zijn, ik zeg dit uit eigen ervaring, heb zelf een 8 jaar jongere partner.

Wat belangrijker is, is dat de liefde sterk genoeg is, je op dezelfde golflengte zit, met elkaar kunt praten en elkaar kunt vertrouwen.

Doordat je zelf nog vrij jong bent, kan het zijn dat er in je omgeving afwijzend gereageerd wordt, je zult samen sterk in je schoenen moeten staan om dat te overwinnen.

Freestyle
  zaterdag 18 november 2000 @ 06:08:08 #32
3767 Herald
Come get some
pi_478258
quote:
Op 18 november 2000 05:18 schreef zovty het volgende:
Jij wordt niet verliefd op iemand die 8 jaar ouder is omdat je ma daar niet kapot van zou zijn?

Jah! Right!

Ma is ook niet zo kapot van een schoondochter van 13 hoor
pi_478858
quote:
Op 17 november 2000 16:33 schreef dalai het volgende:
rustig aan...
luistert opa heeft gesproken
asjemenou???weet ik toch niet!
pi_478946
ga ervoor
ik ken jullie beiden, heb er alle vertrouwen in dat het wel goed komt...
eigenlijk wil ik nog meer zeggen, maar dat is allemaal hierboven al gezegd.
dus laat ik het hier maar bij:
veel geluk, en ik hoop dat jullie bij elkaar blijven
Angel:"No weapons, no friends, no hope. Take all that away, and what's left?"
Buffy:"Me."

zaterdag 18 november 2000 @ 18:29:42 #35
2519 Catkin
een heel onschuldig meisje....
pi_479060
Je kan evengoed niet bijelkaar passen als je maar 2 jaar scheelt. Ga ervoor zou ik zeggen ennuh.... veel geluk
You know everything about her, but don't know her at all!
  zaterdag 18 november 2000 @ 18:47:37 #36
7236 eulb
I'm eulb :)
pi_479092
doe nix wat je zelf niet wil...
maar probeer het als het nix wordt dan wordt het nix wordt het iets geweldigs dan ben je blij
don't be blue be eulb
pi_479118
Het kan natuurlijk goed gaan en ik zou ook zeggen: probeer het.
Ik heb anderzijds ook het idee dat het nooit goed zou kunnen gaan, met sommige uitzonderingen natuurlijk. Volgens mij is het leeftijdsverschil bij een 16-jarige en een 24-jarige veel groter, dan bij een 30-jarige en een 38-jarige. Als je 16 bent, ben je toch met hele andere dingen bezig dan wanneer je 24 bent. Je zit midden in puberteit, je zit nog op school, je hebt minder ervaring etc.

Maar: nooit geschoten is altijd mis!

pi_479121
quote:
Op 18 november 2000 02:30 schreef Jer het volgende:
De meiden van 16 die ik ken gillen namelijk nog bij van alles en nog wat, hebben nog last van heel de dag achterlijk giechelen enz.
Zelfs meisjes van 18, die al bijna 19 zijn
pi_479175
Moeders!!
ik wast al wel dat ik een preek zou krijgen, maar ze kan er dan zo lang over doorgaan!! ze is het er dus niet mee eens, maar ik heb gezegd dat je tegen gevoelens niks kunt doen. Zij vindt dat we het vriendschappelijk moeten houden..... jammer, maar dat kan ik gewoon niet

soms zijn moeders zo iritant........

M'n vader is het er ook niet 100% mee eens, maar hij zal denk ik minder moeilijk doen en me alleen advies geven. Niet iets proberen te dwingen, zoals m'n moeder wel doet.

Ik baal

zaterdag 18 november 2000 @ 19:50:59 #40
2519 Catkin
een heel onschuldig meisje....
pi_479358
Ja das inderdaad vervelend. Toch heb ik laatst in een tv programma gezien dat een man en vrouw gemiddeld 6 jaar schelen met elkaar (ik vind het een hoog gemiddelde maar goed). Nou ja in ieder geval zullen er dus nog genoeg andere te vinden zijn en dat zal echt niet allemaal fout lopen.
Zoals je zelf al zegt, liefde kun ej niet dwingen...
Succes ermee
You know everything about her, but don't know her at all!
  zaterdag 18 november 2000 @ 20:09:37 #41
7469 voh
Now without pants!
pi_479432
Dit is dus iets wat je moet doen, of het nou goed of fout gaat. Van fouten kun, en zal je leren.

Wat mij betreft heeft je moeder maar te respecteren wat jij voelt, want daar gaat het hier om. Om jouw gevoelens en die van mj_oke. En als ik deze thread zo lees, moet je er gewoon voor gaan!

Suc6

Kind sir, would you be so kind as to hand me a toothpick, for I seem to have a piece of rottweiler stuck twixt my teeth.
pi_479478
Ik baal.
pi_479500
quote:
Op 18 november 2000 20:29 schreef mj_oke het volgende:
Ik baal.
moet je niet doen
het komt wel goed
  zaterdag 18 november 2000 @ 21:42:39 #44
7463 VerWeg
Zit niet in Nederland
pi_479638
Maar 'r is een heel verschil tussen 16 en 24, en 70 en 78. Het is beide acht jaar, maar toch een wereld van verschil.

Voor mijzelf kan ik me niet voorstellen dat ik verliefd zou worden op een meisje dat veel jonger is. Acht jaar sowieso niet (dan kom ik op een 9-jarige ), maar ik merk gewoon dat ik ook 15, 2 jaar verschil, wel best jong vind. Maar dit is natuurlijk persoonlijk.

zaterdag 18 november 2000 @ 21:45:30 #45
7534 iZi
Leuker kan ik het niet maken..
pi_479641
Mj

Zoals ik al eerder zei end at geld net voor ouders ook!

Soms moet je je ouders even negeren in advies. Want na verloop van tijd zullen ze het accepteren en vinden ze het alleen maar leuk. Gun ze een beetje tijd!

zaterdag 18 november 2000 @ 21:47:38 #46
6610 Jer
www.superfeesten.tv
pi_479643
quote:
Op 18 november 2000 19:04 schreef goddess in heaven het volgende:
Zelfs meisjes van 18, die al bijna 19 zijn
Schaam je
pi_479652
ik baal al weer wat minder

wat ik hier ook al hoor
ik ga er wat van maken, punt uit.

ps. thnx iZi, (goede gozer)
en ook alle andere goede mensen.
dank U voor uw steun en mening
leuks gewoon

[Dit bericht is gewijzigd door mj_oke op 18-11-2000 22:08]

pi_479671
quote:
Op 18 november 2000 21:56 schreef mj_oke het volgende:
ik baal al weer wat minder

wat ik hier ook al hoor
ik ga er wat van maken, punt uit.

ps. thnx iZi, (goede gozer)

Zo wil ik het horen

en idd iZi is een goeie gozer (bedankt iZi voor het praten)

pi_480012
quote:
Op 17 november 2000 20:20 schreef Fruija het volgende:
hoop ik ook Chandler
De tijd zal je het leren
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_480937
go vier it

maar als ik al te helder ben, mj en topicstart frujia (ofzo) zijn het stelletje?

gewoon doen, schijt aan de omgeving, doe wat je leuk, lekker etc vind...

zondag 19 november 2000 @ 22:27:17 #51
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_481293
Heeeeeeej Fruija (en Mr_okay ofzowiets)

Ik zou zeggen, doen, geniet ervan, maak er wat van. Meer heb ik eik niet te zeggen.

zondag 19 november 2000 @ 23:31:13 #52
4368 MadJack
freak of nature
pi_481411
quote:
Op 17 november 2000 18:08 schreef Jer het volgende:

Lieve knul, daar kun je voor behandeld worden hoor.....
"When you dig up God's little acre, you lose all peace of mind, you stare into the distance, looking for a sign. But that sign it never comes babe, your wishes won't come true. You keep praying for the rain while the sun beats down on you."
  maandag 20 november 2000 @ 00:35:56 #53
4905 Peppi-en-Kokki
Toettoet. Boingboing.
pi_481528
quote:
Op 17 november 2000 16:26 schreef Fruija het volgende:
Ik ken al een poos een hele lieve jongen. In het begin was hij gewoon een bekende. Toen we elke woensdag gingen zwemmen met een groep van gem. 10, begon ik hem steeds leuker te vinden. Ik sprak hem ook steeds meer via ICQ. Ik weet dat hij mij ook leuk vindt. Hartstikke leuk zou je denken, maar er is 1 probleem. Ik heb 16 en hij 24. Dat is een groot verschil. We weten nu gewoon niet wat we moeten doen, er iets van maken of onze gevoelens laten voor wat het is.

denk alsjeblieft eerst goed na....
en doe geen domme dingen
een jongen is meestal op 1 ding uit
en kan je jeugd verpesten
weet het zeker dat hij je niet gebruikt of zal gebruiken....
zelf als ik van het andere geslacht was (vrouw in dat geval en in jou kwestie) zou ik het niet doen... doe geen dingen waar je (eventueel) spijt van zou kunnen krijgen
liefde is een mooi iets en moet niet door zoiets vepest worden
veel succes...
pi_481576
ik ken zowel mj.oke als Fruija goed genoeg, om te weten dat hij haar NOOIT zou gebruiken...... ze kennen elkaar al een tijdje, en het is gewoon langzaam van een hele hechte vriendschap naar meer gegroeid.
ik weet dat hij alles zal doen (binnen de beperkingen van wat mogelijk is) om het haar naar de zin te maken
ik vertrouw ze beiden vokomen, en nogmaals: ga ervoor, en maak er wat van.. zo niet, dan krijgt mj een trap van mij onder z'n hol, dattie niet genoeg voor d'r doet

maandag 20 november 2000 @ 07:41:55 #55
1542 Ludo
Still YF&S
pi_481715
quote:
maar er is 1 probleem. Ik heb 16 en hij 24. Dat is een groot verschil.
16 en 24 wat? In principe maakt dat niet uit, dat hij er 8 meer heeft. Je kent het spreekwoord "Bij de buren is het gras altijd groener".
Misschien heeft hij wel veel meer last van die 24 dan jij van die 16 hebt.

iig. sterkte.

<a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm" rel="nofollow" target="_blank"><a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm<" rel="nofollow" target="_blank">http://www.clinicantwerp.com/movie.htm<</a>;/a>
pi_485416
Hmm.. ik zit momenteel ook met zon dilemma.. maar dan anders

er is nl. een leuke meid op school en ze is 13. Ik ben 16 en ik vind r echt heeel leuk. Vinden jullie dat dat kan?

Verbaal genie in love!
  dinsdag 21 november 2000 @ 23:36:49 #57
3767 Herald
Come get some
pi_485803
quote:
Op 21 november 2000 20:44 schreef SkyMaster het volgende:
een leuke meid op school en ze is 13
Vinden jullie dat dat kan?
Als het schommelen kan, kan het ook wippen
  dinsdag 21 november 2000 @ 23:48:31 #58
4368 MadJack
freak of nature
pi_485841
quote:
Op 17 november 2000 22:51 schreef Herald het volgende:
ik moet er niet aan denken dat ik iets met een meisje van (21-8) 13 te krijgen. Dat geeft sociaal verwerpelijke reacties
21/13 is ook net ff anders dan 24/16 he...
"When you dig up God's little acre, you lose all peace of mind, you stare into the distance, looking for a sign. But that sign it never comes babe, your wishes won't come true. You keep praying for the rain while the sun beats down on you."
  dinsdag 21 november 2000 @ 23:50:44 #59
4368 MadJack
freak of nature
pi_485852
quote:
Op 21 november 2000 20:44 schreef SkyMaster het volgende:
Hmm.. ik zit momenteel ook met zon dilemma.. maar dan anders

er is nl. een leuke meid op school en ze is 13. Ik ben 16 en ik vind r echt heeel leuk. Vinden jullie dat dat kan?

16/13... Och het kan best, maar je moet je er wel van bewust zijn dat je waarschijnlijk een zekere machtspositie hebt......
  woensdag 22 november 2000 @ 00:01:44 #60
3767 Herald
Come get some
pi_485879
quote:
Op 21 november 2000 23:48 schreef MadJack het volgende:
21/13 is ook net ff anders dan 24/16 he...
een stuk nauwer?
pi_487157
Herald: als je niet serieus kan reageren, doe het dan niet.
Er word serieus om advies/mening gevraagd, en dan geef jij zulke flauwe/niet leuke reacties.
Dat slaat gewoon helemaal nergens op.

ff ter antwoord op SkyMaster: ikzelf vind het eigenlijk een beetje erg jong.

16 en 24 kan ik nog inkomen, omdat ik ze beiden goed ken en weet hoe ze irl zijn. Fruija is behoorlijk volwassen en verstandig voor haar leeftijd (natuurlijk heeft ook zij nog altijd de kinderlijkheid van een 16jarige in zich, maar dat komt er gewoon in buien en spontaniteit uit) en mj heeft een aantal jaren aan grenco af gegeven en kan bovendien net zo maf bezig zijn als iedere 18-21 jarige, met het verschil dat hij heel goed weet waar hij mee bezig is, en het ook niet te ver zal laten gaan.

13 en 16: weet dat meisje uberhaupt wel wat liefde is?
die komt net kijken.... stel dat je echt iets met d'r wilt proberen op te bouwen, dan zul je het _heel_ rustig aan moeten doen.

maar je maakt niet duidelijk of ze jou leuk vind of niet... dus kan best wezen dat ze er nog helemaal niet klaar voor is om een vriendje te hebben

enne.. voor het geval iemand mij vraagt hoe oud ik ben, ivm mijn replies: ik ben 19 1/2

woensdag 22 november 2000 @ 16:55:23 #62
739 BadGirl
Pas op hoor, ik blaas!
pi_487172
GEEN PROBLEEM!
Mijn broer was 24 toen die zijn vriendinnetje van 16 leerde kennen...hij lijkt jonger, zij ouder, dus buitenwereld vond het geen probleem.
Nu zijn ze al tien jaar getrouwd en hebben 2 kindjes.
Het KAN dus wel.
She's a bad girl, she's a bad girl. Ain't it a shame when a girl goes bad, it's enough to drive you mad.
  woensdag 22 november 2000 @ 18:25:15 #63
3767 Herald
Come get some
pi_487363
quote:
Op 22 november 2000 16:50 schreef AcidBurn het volgende:
Herald: als je niet serieus kan reageren, doe het dan niet.
Er word serieus om advies/mening gevraagd, en dan geef jij zulke flauwe/niet leuke reacties.
Dat slaat gewoon helemaal nergens op.
Ik antwoord ook serieus. Oke misschien niet mijn laatste reactie, maar de grap is dat de joneg vriendin altijd heel erg volwassen is voor haar leeftijd en er ouder uitziet etc. Dus zo ook bij mijn fictieve vriendinnetje van 13 natuurlijk.
Maar nogmaals, ik heb het niet zo op 13 jarige koters.
pi_487374
quote:
Op 22 november 2000 00:01 schreef Herald het volgende:
een stuk nauwer?
HAHAHAHAHAHAHAHA
pi_640854
quote:

Beetje late reactie, maar ben ook erg selectief in het bekijken van topics. Ik vind dat je erg goed op moet passen dat je je jeugd niet vergooid. Op 16 kan je nog een hoop leuke dingen doen, terwijl iemand van 24 met hele andere dingen bezig kan zijn. Jullie levens kunnen er zo totaal anders uit zien ... maar dat kan er juist ook weer voor zorgen dat het aantrekkelijk blijft ...

We zijn nu een paar maand verder, hoe is het nu?

Sorry, ik moet het toch even vragen ... doen jullie ook aan zwembadsex in Assen?

maandag 15 januari 2001 @ 02:31:59 #66
2405 vAr
Gimme the casshhhhhhhh!
pi_654347
Hee Fruitje!

Ook vanuit hier een erg late reactie, maar er is nu al weer wat tijd verstreken, en ik vroeg me af hoe het nou uiteindelijk afgelopen is?

Nog blij en gelukkig hoop ik!?

===

#hekje
irc.explosive.nu

pi_654629
quote:
Op 17 november 2000 16:58 schreef Fruija het volgende:
=
Ik zou het gewoon laten groeien tussen jullie twee.
Waarom niet, wat is er mooier dan liefde.
=

Ben voorzichtig met elkaar.
En GO FOR IT!!

eigenlijk ben ik een straathond
pi_654635
Jeetje, ik zie nu dat dit Topic van begin november 2000 is.
Is hoop dat jullie nu -midden januari 2001- allebei gelukkig zijn, met of zonder elkaar
eigenlijk ben ik een straathond
  donderdag 18 januari 2001 @ 19:56:41 #69
5816 GODFLESH
Die laughing...
pi_668430
Als ik die jongen was...begon ik er niet aan.

Meisjes van 16 weten nog niet wat ze willen en hebben zich nog niet compleet ontwikkelt om een vaste relatie aan te gaan.

Dit eindigt op "Heartache" ....gegarandeerd!

Amiga Emulation Nation:For All Amiga Emu Fans! We keep your memories alive...
  donderdag 18 januari 2001 @ 21:29:31 #70
4535 Aginor
Your best nightmare
pi_668704
99% van alle relaties eindigt in heartache,
Laat je het daarom?
  donderdag 18 januari 2001 @ 22:19:41 #71
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_668785
Niet alle meisjes van 16 over een kam scheren GODFLESH...
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_669067
quote:
Op 18 januari 2001 19:56 schreef GODFLESH het volgende:
Als ik die jongen was...begon ik er niet aan.

Meisjes van 16 weten nog niet wat ze willen en hebben zich nog niet compleet ontwikkelt om een vaste relatie aan te gaan.

Dit eindigt op "Heartache" ....gegarandeerd!

Als ik die jongen was begon ik er juist wel aan, JUIST omdat je weet dat het toch na een paar weken/ maanden weer uit is (ja ja, bindingsangst )
  zaterdag 20 januari 2001 @ 01:21:11 #73
689 Thorka
World Princess Pretend
pi_672494
Ik denk dat het helemaal ligt aan jou persoonlijkheid en die van die jongen. Hoe volwassen ben jij en hoe volwassen is hij.
Wat daarnaast denk ik heel belangrijk is:
Hoe ver ben jij op sexueel gebied en hoever is hij? En als dit verschil groot is, hoe gaan jullie daarmee om? Als hij (hoeft niet) veel verder is op dat gebied, respecteerd hij jou grenzen? Ik weet dat het oudbollig klinkt, maar denk ook daarover na.

Ik zal de laatste zijn die zegt dat het niet kan: Mijn opa en oma verschillen 9 jaar en m'n ouders m'n ouders 7 jaar.

donderdag 26 juli 2001 @ 13:04:19 #74
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_1277563
Nu alweer een hele poos later, ben ik eigenlijk wel benieuwd of het wat geworden is..

Ik vind nu een meisje leuk en zij vindt mij denk ik ook leuk, maar steeds als ik denk hoe leuk ze is, denk ik haar leeftijd erbij.. Maar op zich zou het natuurlijk best wat kunnen worden..

Het hangt er helemaal van af hoe volwassen iemand op die leeftijd is en volgens mij is het beter om het begin heel rustig aan te doen, rustiger dan je zou doen met iemand van zeg 21 ofzo..

Hopelijk is het tussen jullie nog steeds prima, dat zou mij wat twijfel wegnemen denk ik..

donderdag 26 juli 2001 @ 13:09:39 #75
13979 bladiebla
 I love GrandmasteR :):):):):)
pi_1277580
wat vinden jullie ervan als het meisje jonger is dan de jongen??
I'm a happy girl :)
pi_1277589
Ik zag het niet als een probleem maar eerder als een voordeel, toen ik 16 was en iets had met een jongen van 24. Hij was heel voorzichtig met me en een stuk verstandiger dan ik was.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_1277607
toen ik geboren werd deed mijn vriendin al dingen met jongens die hetzelfde tot gevolg zouden kunnen hebben.....

Als zijn gepensioneerd is, ga ik nog een jaartje of 15 door......

Als ik gepensioneerd ben, is zij misschien al overleden......

als je daarover na gaat denken kom je nergens meer.

NU hebben we het geweldig goed met elkaar.

Ga er voor meis, maar hou het wel zo dat je je er goed bij blijft voelen. Als je het gevoel krijgt dat je onder druk staat en je dingen doet die je eigenlijk nog niet wil, ben je verkeerd bezig.

Sprakeloos.......
  donderdag 26 juli 2001 @ 13:36:30 #78
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_1277739
quote:
Op donderdag 26 juli 2001 13:09 schreef bladiebla het volgende:
wat vinden jullie ervan als het meisje jonger is dan de jongen??
Dat is nu net waar het hier om gaat..

Ik denk dat het niet zozeer het leeftijdsverschil op zich is, maar het leeftijdsverschil op dit moment..

Een van beiden is nog erg jong (of het nou de jongen of het meisje is) en juist in de leeftijd van 15-25 maak je enorm veel mee en leer je veel over 'het leven', ervaring die de oudere partner wel heeft en de jongere nog niet..

Die ervaring kan je heel erg veranderen, je wordt in die leeftijd pas echt volwassen! De kans is dus dat, als je nu goed bij elkaar past, dat niet zo hoeft te blijven.. En het kan bovendien zijn dat de oudere partner zich gaat ergeren aan de 'kinderachtige' gewoontes van de jongere partner.. Daarom zei ik dat het heel veel uitmaakt hoe volwassen je ieder bent..

Al die dingen spelen me door het hoofd, ik weet precies wat het probleem is en toch kan ik geen oplossing verzinnen.. Ik denk dat proberen of het gaat de enige oplossing is.. En uiteraard schijt hebben aan wat anderen ervan vinden, flieft is flieft!

donderdag 26 juli 2001 @ 13:41:31 #79
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_1277771
Volgens mij kan je als 24 jarige wel erg makkelijk indruk maken op zon jong meisje...

Ik vind een verschil van 5 jaar wel het absolute maximum, maar dat kan er ook aan liggen hoe het tussen mijn ouders gaat (mijn moeder is 7 jaar jonger), mijn vader speelt compleet de baas

Nicht ärgern, nur wundern!
  donderdag 26 juli 2001 @ 13:45:22 #80
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_1277792
quote:
Op donderdag 26 juli 2001 13:41 schreef Hooghoudt het volgende:
Volgens mij kan je als 24 jarige wel erg makkelijk indruk maken op zon jong meisje...

Ik vind een verschil van 5 jaar wel het absolute maximum, maar dat kan er ook aan liggen hoe het tussen mijn ouders gaat (mijn moeder is 7 jaar jonger), mijn vader speelt compleet de baas

Je hebt misschien wel gelijk, maar indruk maken is niet de goede term.. Misschien maak je als 24 jarige wel snel indruk op een jong meisje, inderdaad.. Maar als zij mij leuk vindt en ik haar zonder dat ik heb lopen patsen, is er toch niks mis mee?

Leeftijdsverschil van 5 jaar maximaal is ronduit hypocriet, een collega van me is nu 30 en heeft een man van 48, da's toch een van de gelukkigste stellen die ik ken en dat vinden zij ook

Het gaat niet om het verschil in leeftijd, maar de jonge leeftijd op dit moment..

Over 10 jaar ben ik 34 en zij 26.. Wat is daar nou mis mee?!

pi_1277871
quote:
Op donderdag 26 juli 2001 13:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zag het niet als een probleem maar eerder als een voordeel, toen ik 16 was en iets had met een jongen van 24. Hij was heel voorzichtig met me en een stuk verstandiger dan ik was.
Zo is dat!
pi_1277908
als het klikt , dan moet je ervoor gaan , veel plezier de komende tijd met elkaar
  donderdag 26 juli 2001 @ 14:20:48 #83
11766 eymey
koning één-oog
pi_1278024
daar gaat/ging het in deze situatie toch ook om, geloof ik?

Anywayz: Mijn zusje heeft een vriend die ongeveer 8 jaar ouder is dan zij. Ze hebben elkaar leren kennen toen m'n zusje ongeveer 18,5 jaar was. Ze hebben het nog steeds erg leuk met elkaar en hebben sinds kort zelfs een eigen woning.

Het kan dus gewoon goed gaan. OK, 18-20 vs. 26-28 is natuurlijk net nog ff wat anders dan de leeftijd waar het hier om gaat, maar zo heel veel verschilt het nou ook weer niet.

Het belangrijkste is gewoon dat jullie ongeveer dezelfde interesses en leefstijl hebben.

M'n zusje en haar vriend houden bv. heel erg van lol trappen, terwijl hij ook overdag gewoon moet werken en zij overdag op de universiteit zit. Dit valt dus prima te combineren.

Oh ja... Het is inderdaad een hele tijd geleden. Hoe gaat het nu, Fruija? Ik zie je ook niet vaak meer online op ICQ en posts hier zie ik al helemaal bijna niet meer....

You may be right, I may be crazy. But it just might be a lunatic you're looking for... -- Billy Joel
  donderdag 26 juli 2001 @ 19:42:05 #84
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_1279752
Ach, mijn laatste ex gaat nu redelijk intensief om met een man die vijfentwintig jaar ouder is dan zij.
Het enige wat telt, is dat ze blij zijn met elkaar.
En als dat zo is, dan ben ik ook blij voor haar!
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  donderdag 26 juli 2001 @ 19:48:03 #85
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_1279803
Gewoon proberen,meestal is het meisje toch al volwassener als de jongen,dus dan maakt het leeftijdsverschil niet echt uit.
En mijn ouders schelen ook 8 jaar (mijn moeder was ook 16 toen ze mijn vader leerde kennen) en ze zijn al 25 jaar getrouwd dus het kan wel.
Go for it girl!!!
To infinity…and beyond!
  donderdag 26 juli 2001 @ 23:13:43 #86
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_1281042
HALLO!

Mijn vriendin (17 jaar) en ik (24 jaar) hebben al een tijdje verkering,.. maar er is nixz mis mee.
Je zult wel merken dat er een leeftijdsverschil is,.. maar daar moet je gewoon overheen stappen (doe ik ook) en dan gaat de rest vanzelluf!!

Ik heb toen ook op het forum gevraagd hoe men er tegenover stond,.. en toen kwam eruit:
GO FOR IT!!!

Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
  donderdag 26 juli 2001 @ 23:49:00 #87
11983 bruintjuh
Grote mond :O, klein hartje O+
pi_1281253
quote:
Op donderdag 26 juli 2001 23:13 schreef Peewee het volgende:
HALLO!

Mijn vriendin (17 jaar) en ik (24 jaar) hebben al een tijdje verkering,.. maar er is nixz mis mee.
Je zult wel merken dat er een leeftijdsverschil is,.. maar daar moet je gewoon overheen stappen (doe ik ook) en dan gaat de rest vanzelluf!!

Ik heb toen ook op het forum gevraagd hoe men er tegenover stond,.. en toen kwam eruit:
GO FOR IT!!!

Goh Peewee, het lijkt wel of jij mijn vriend bent joh! Ik ben namelijk ook 17 en mijn vriend 24. We hebben al een tijdje iets en het gaat hardstikke goed! Ik persoonlijk merk helemaal niks van het leeftijdsverschil, omdat ik misschien een paar jaar ouder lijk en mijn vriend lijkt een paar jaar jonger.

Het lijkt wel of we voor elkaar gemaakt zijn, zo goed passen we bij elkaar.

Neem maar van mij aan: leeftijd doet er echt niet toe in zo'n geval. Ga er gewoon voor en als je dan merkt dat het toch niet gaat, kap je er gewoon mee. Proberen kan altijd, maar dan wel alleen als jullie er allebei achter staan en allebei hetzelfde willen. Pas dan kun je een goede relatie opbouwen.

Maar goed.. Zo werkt dat bij alle relaties, dus lekker belangrijk dat leeftijdsverschil

Good Luck!

Sneller dan een mercedes, slaat mijn hart voor jou!!
  donderdag 26 juli 2001 @ 23:50:53 #88
11983 bruintjuh
Grote mond :O, klein hartje O+
pi_1281260
Mijn vorige vriend was overigens ook 21 en ik 16 toen ik een relatie met 'm begon. Dat is een half jaar goed gegaan, dus het bewijs he...
Sneller dan een mercedes, slaat mijn hart voor jou!!
pi_1282968
Ik ben hartstikke gek op een meisje. Zij is ook gek op mij... We hebben al gezoent etc.. je kent het wel...

Maar het probleem is..... de leeftijd..
Zij 14, bijna 15.. Maar ze gedraagt zich al een meid van 17.

ik 19.

We zijn heel verliefd op elkaar...... Ze gaat dinsdag op vakantie. 3 weken lang.. ik ga haar heel erugg missen.. zij mij ook. Ze gaat op de vakantie nadenken wat ze nou precies wilt. En daarna hoor ik het wel....

iemand advies voor mij?

Cherish life!!!
  vrijdag 27 juli 2001 @ 11:57:56 #90
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_1283068
quote:
Op donderdag 26 juli 2001 13:45 schreef TripleM het volgende:

[..]

Je hebt misschien wel gelijk, maar indruk maken is niet de goede term.. Misschien maak je als 24 jarige wel snel indruk op een jong meisje, inderdaad.. Maar als zij mij leuk vindt en ik haar zonder dat ik heb lopen patsen, is er toch niks mis mee?

Leeftijdsverschil van 5 jaar maximaal is ronduit hypocriet, een collega van me is nu 30 en heeft een man van 48, da's toch een van de gelukkigste stellen die ik ken en dat vinden zij ook

Het gaat niet om het verschil in leeftijd, maar de jonge leeftijd op dit moment..

Over 10 jaar ben ik 34 en zij 26.. Wat is daar nou mis mee?!

Hypocriet? Waarom?

Maargoed, misschien is het wel mijn jaloezie die de kop op steekt...mijn excuses.

Nicht ärgern, nur wundern!
pi_1283445
Kan iemand mij helpen? please...
Cherish life!!!
  vrijdag 27 juli 2001 @ 18:25:06 #92
8526 Garrett
Master Thief
pi_1285281
Ik ben 26 en m'n vriendin 19, gaat al 19 maanden goed, wel klein beetje ups en downs maar geen gruwelijke dalen, om 't zo maar te zeggen

Dus mijn mening: moet kunnen

'What' ain't no country I ever heard of... they speak English in 'What'? <[Pulp Fiction]>
pi_1287327
Gewoon DOEN!

En er wat leuks van maken.

Je hoort wel eens op als iemand die 16 jaar is en een relatie heeft met iemand die zoveel jaar ouder is dan jij. Dat er naar mate je ouder wordt meningverschillen komen over bepaalde dingen. Hij is tenslotte volwassen en jij aan het eind van je puberjaartjes.
Als ik naar mezelf kijk, heb ook een relatie met iemand die 71/2 jaar ouder is. Dat is soms wel moeilijk, maar denk dat het vaak wel wat makkelijker gaat als jezelf ook al wat volwassener bent.
Wij kennen elkaar nu anderhalf jaar. En het gaat prima...

zaterdag 28 juli 2001 @ 12:45:11 #94
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_1288409
quote:
8 jaar verschil
prutsers! (for you)
En ze leefden nog lang en gelukkig
  donderdag 2 augustus 2001 @ 08:19:55 #95
14265 NaughtyAngel
Stand inside your love
pi_1314559
Probeer je er gewoon overeen te zetten en het toch te proberen. 8 jaar verschil is misschien wel veel en er zal ook wel verschil tussen jullie inzitten maar als je het niet probeert kom je er ook niet achter. Ik zou zeggen: go for it!
You only know what you have got, when it is gone away
pi_1322675
quote:
Ik zou zeggen: go for it!
DOEN
Cherish life!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')