Wat zouden jullie in deze situatie doen??
Het leeftijdsverschil is idd redelijk groot, maar eigenlijk zegt leeftijd niets. De een is op z'n zestiende al meer volwassen dan de ander op z'n 24e. Het gaat toch om het gevoel? Als hij jou leuk vindt, en jij hem, dan moet je er m.i. gewoon voor gaan.
Als dan later blijkt dat het toch niet gaat heb je het tenminste geprobeerd.
Niet geschoten is altijd mis.
Heel veel succes met je beslissing Fruija!
Wel oppassen he?
Suk6!
Ik met een 8 jaar jongere vrouw(17): dezelfde mening, maar ik zou er voor moeten oppassen dat ik niet te snel verleid wordt
Andersom.. als ik met iets met een vrouw zou krijgen van 8 jaar jonger.. zou ik denk ik wel rustig aan proberen.. kijken hoe het gaat. Wie niet waagt wie niet wint he?
maar het leeftijdsverschil is wel groot en ik zou mezelf eigenlijk ook niet echt met een vrouw van 24 kunnen zien.. (dan hou ik het liever bij meiden van mijn eigen leeftijd), maar als jij het gevoel hebt dat het goed zit, moet je het zeker doen!
leuk al dat al die reakties positief zijn tot nu toe.
[Dit bericht is gewijzigd door mj_oke op 17-11-2000 17:34]
quote:Dit is dus de persoon in kwestie, heb hem zelf de link gegeven hoor
Op 17 november 2000 17:34 schreef mj_oke het volgende:
Gewoon doenleuk al dat al die reakties positief zijn tot nu toe.
ik was 21 en mijn ja.. uhh.. ex scharrel om dat beest een naam te geven was sorry is 29 ja.. je hoort veel uit je omgeving maar ik ging ervoor.. en de jongens waren voorzichtig met me.. of dat nou door de leefdtijdverschil zat weet ik niet.. maakt ook niet uit.. ze waren lief voor me..
en nu.. ben ik vrijgezellig.. en laat alles op mij afkomen jonger of ouder ik zie het wel.
ga er voor zou ik zeggen, en als het een echte heer is ja dan doet ie alles in overleg.. en met respect.
succes
quote:Nou, wat let jullie nog!
Op 17 november 2000 17:34 schreef mj_oke het volgende:
Gewoon doenleuk al dat al die reakties positief zijn tot nu toe.
* Fannetje speelt even voor relatiebemiddelaar en stuurt Fruija richting mj_oke of andersom
Zo, weer twee vrijgezellen minder!
sorry hoor.. ik moet er niet aan denken..
quote:Dank je wel hoor, het heeft geholpen
Op 17 november 2000 18:04 schreef Fannetje het volgende:
Nou, wat let jullie nog!* Fannetje speelt even voor relatiebemiddelaar en stuurt Fruija richting mj_oke of andersom
Zo, weer twee vrijgezellen minder!
Nooit geweten dat jij en MJ gevoelens voor elkaar hadden... en dat alleen meer door de woensdag avondjes gezellig te zwemmen...
Ik gun het jullie echt , een beter koppel bestaat er niet.. (oeps behalve Grenco en ik
)
Nog even dit, hoeveel ouders bestaan erwel niet waar de vrouw 32 is en de man 40...
en dat is niet vreemd?!
Mijn leraar scheelt 18! jaar met zijn vriendin...
Groetjes, Lee (freakje)
quote:Beetje vreemde reactie vind ik dit.
Op 17 november 2000 18:08 schreef Jer het volgende:
24 zijn en iemand van 16 willen????sorry hoor.. ik moet er niet aan denken..
![]()
![]()
quote:ik?! als ik (21) 'n meisje van 16 heel erg leuk zou vinden en zij mij (waarschijnlijk) ook... dan zou ik tegen haar zeggen dat ik haar wel erg leuk vind maar eigenlijk wat jong..
Op 17 november 2000 16:58 schreef Fruija het volgende:
Nou vraag ik me ook af, wat zouden jullie in zijn situatie doen?? Dat wil ik eigenlijk ook wel weten
en dan zou ik daar later gigantisch van balen dat ik dat gezegd heb!
Ik zou er gewoon voor gaan als ik jullie was!
Ik begrijp ook dat er goed overnagedacht moet worden. Maar ik zou zeggen gewoon proberen en kijken hoe het verder loopt.
Ik heb er geen problemen mee in ieder geval Zou ik alleen maar leuk vinden
En ik denk dat het voor de andere vrienden misschien ff wennen is maar na verloop van tijd zullen zij het ook accepteren......Dat weet ik 100% zeker.
Leeftijd kan in de weg staan maar niet voor Liefde! Ik vind het wat anders worden als je een leeftijds verschil hebt van boven de 12 jaar net als mijn moeder en stiefvader. Die verschillen 20 jaar van elkaar en dat vind ik absurt.
Maar in jullie geval is het te accepteren en ga er lekker voor!!!
[Dit bericht is gewijzigd door iZi op 18-11-2000 02:04]
quote:Ik kan hun situatie niet beoordelen maar ik zei dat IK niet met iemand van 16 ga rondlopen. De meiden van 16 die ik ken gillen namelijk nog bij van alles en nog wat, hebben nog last van heel de dag achterlijk giechelen enz. Maar ofcorz kan dit voor iedereen anders zijn.
Op 17 november 2000 19:35 schreef Fannetje het volgende:
Beetje vreemde reactie vind ik dit.
Je valt toch niet op iemand vanwege zijn/haar leeftijd? Je valt toch op zijn/haar karakter?
quote:Jij wordt niet verliefd op iemand die 8 jaar ouder is omdat je ma daar niet kapot van zou zijn?
Een vrouw van (21+8) 29 tja das andere koek. Maar mijn ma zou daar ook niet zo kapot van zijn
Ergo ik wordt niet verliefd op iemand die 8 jaar jonger of ouder is.
Jah! Right!
Wat belangrijker is, is dat de liefde sterk genoeg is, je op dezelfde golflengte zit, met elkaar kunt praten en elkaar kunt vertrouwen.
Doordat je zelf nog vrij jong bent, kan het zijn dat er in je omgeving afwijzend gereageerd wordt, je zult samen sterk in je schoenen moeten staan om dat te overwinnen.
quote:Ma is ook niet zo kapot van een schoondochter van 13 hoor
Op 18 november 2000 05:18 schreef zovty het volgende:
Jij wordt niet verliefd op iemand die 8 jaar ouder is omdat je ma daar niet kapot van zou zijn?Jah! Right!
quote:luistert opa heeft gesproken
Op 17 november 2000 16:33 schreef dalai het volgende:
rustig aan...
Maar: nooit geschoten is altijd mis!
quote:Zelfs meisjes van 18, die al bijna 19 zijn
Op 18 november 2000 02:30 schreef Jer het volgende:
De meiden van 16 die ik ken gillen namelijk nog bij van alles en nog wat, hebben nog last van heel de dag achterlijk giechelen enz.
soms zijn moeders zo iritant........
M'n vader is het er ook niet 100% mee eens, maar hij zal denk ik minder moeilijk doen en me alleen advies geven. Niet iets proberen te dwingen, zoals m'n moeder wel doet.
Ik baal
Wat mij betreft heeft je moeder maar te respecteren wat jij voelt, want daar gaat het hier om. Om jouw gevoelens en die van mj_oke. En als ik deze thread zo lees, moet je er gewoon voor gaan!
Suc6
quote:moet je niet doen
Op 18 november 2000 20:29 schreef mj_oke het volgende:
Ik baal.
Voor mijzelf kan ik me niet voorstellen dat ik verliefd zou worden op een meisje dat veel jonger is. Acht jaar sowieso niet (dan kom ik op een 9-jarige ), maar ik merk gewoon dat ik ook 15, 2 jaar verschil, wel best jong vind. Maar dit is natuurlijk persoonlijk.
Zoals ik al eerder zei end at geld net voor ouders ook!
Soms moet je je ouders even negeren in advies. Want na verloop van tijd zullen ze het accepteren en vinden ze het alleen maar leuk. Gun ze een beetje tijd!
quote:Schaam je
Op 18 november 2000 19:04 schreef goddess in heaven het volgende:
Zelfs meisjes van 18, die al bijna 19 zijn
wat ik hier ook al hoor
ik ga er wat van maken, punt uit.
ps. thnx iZi, (goede gozer)
en ook alle andere goede mensen.
dank U voor uw steun en mening
leuks gewoon
[Dit bericht is gewijzigd door mj_oke op 18-11-2000 22:08]
quote:Zo wil ik het horen
Op 18 november 2000 21:56 schreef mj_oke het volgende:
ik baal al weer wat minderwat ik hier ook al hoor
ik ga er wat van maken, punt uit.
ps. thnx iZi, (goede gozer)
en idd iZi is een goeie gozer (bedankt iZi voor het praten)
quote:De tijd zal je het leren
Op 17 november 2000 20:20 schreef Fruija het volgende:
hoop ik ook Chandler
maar als ik al te helder ben, mj en topicstart frujia (ofzo) zijn het stelletje?
gewoon doen, schijt aan de omgeving, doe wat je leuk, lekker etc vind...
Ik zou zeggen, doen, geniet ervan, maak er wat van. Meer heb ik eik niet te zeggen.
quote:Lieve knul, daar kun je voor behandeld worden hoor.....
Op 17 november 2000 18:08 schreef Jer het volgende:
24 zijn en iemand van 16 willen????sorry hoor.. ik moet er niet aan denken..
![]()
![]()
quote:denk alsjeblieft eerst goed na....
Op 17 november 2000 16:26 schreef Fruija het volgende:
Ik ken al een poos een hele lieve jongen. In het begin was hij gewoon een bekende. Toen we elke woensdag gingen zwemmen met een groep van gem. 10, begon ik hem steeds leuker te vinden. Ik sprak hem ook steeds meer via ICQ. Ik weet dat hij mij ook leuk vindt. Hartstikke leuk zou je denken, maar er is 1 probleem. Ik heb 16 en hij 24. Dat is een groot verschil. We weten nu gewoon niet wat we moeten doen, er iets van maken of onze gevoelens laten voor wat het is.Wat zouden jullie in deze situatie doen??
quote:16 en 24 wat? In principe maakt dat niet uit, dat hij er 8 meer heeft. Je kent het spreekwoord "Bij de buren is het gras altijd groener".
maar er is 1 probleem. Ik heb 16 en hij 24. Dat is een groot verschil.
iig. sterkte.
er is nl. een leuke meid op school en ze is 13. Ik ben 16 en ik vind r echt heeel leuk. Vinden jullie dat dat kan?
quote:Als het schommelen kan, kan het ook wippen
Op 21 november 2000 20:44 schreef SkyMaster het volgende:
een leuke meid op school en ze is 13
Vinden jullie dat dat kan?
quote:21/13 is ook net ff anders dan 24/16 he...
Op 17 november 2000 22:51 schreef Herald het volgende:
ik moet er niet aan denken dat ik iets met een meisje van (21-8) 13 te krijgen. Dat geeft sociaal verwerpelijke reacties
quote:16/13... Och het kan best, maar je moet je er wel van bewust zijn dat je waarschijnlijk een zekere machtspositie hebt......
Op 21 november 2000 20:44 schreef SkyMaster het volgende:
Hmm.. ik zit momenteel ook met zon dilemma.. maar dan anderser is nl. een leuke meid op school en ze is 13. Ik ben 16 en ik vind r echt heeel leuk. Vinden jullie dat dat kan?
quote:een stuk nauwer?
Op 21 november 2000 23:48 schreef MadJack het volgende:
21/13 is ook net ff anders dan 24/16 he...
ff ter antwoord op SkyMaster: ikzelf vind het eigenlijk een beetje erg jong.
16 en 24 kan ik nog inkomen, omdat ik ze beiden goed ken en weet hoe ze irl zijn. Fruija is behoorlijk volwassen en verstandig voor haar leeftijd (natuurlijk heeft ook zij nog altijd de kinderlijkheid van een 16jarige in zich, maar dat komt er gewoon in buien en spontaniteit uit) en mj heeft een aantal jaren aan grenco af gegeven en kan bovendien net zo maf bezig zijn als iedere 18-21 jarige, met het verschil dat hij heel goed weet waar hij mee bezig is, en het ook niet te ver zal laten gaan.
13 en 16: weet dat meisje uberhaupt wel wat liefde is?
die komt net kijken.... stel dat je echt iets met d'r wilt proberen op te bouwen, dan zul je het _heel_ rustig aan moeten doen.
maar je maakt niet duidelijk of ze jou leuk vind of niet... dus kan best wezen dat ze er nog helemaal niet klaar voor is om een vriendje te hebben
enne.. voor het geval iemand mij vraagt hoe oud ik ben, ivm mijn replies: ik ben 19 1/2
quote:Ik antwoord ook serieus. Oke misschien niet mijn laatste reactie, maar de grap is dat de joneg vriendin altijd heel erg volwassen is voor haar leeftijd en er ouder uitziet etc. Dus zo ook bij mijn fictieve vriendinnetje van 13 natuurlijk.
Op 22 november 2000 16:50 schreef AcidBurn het volgende:
Herald: als je niet serieus kan reageren, doe het dan niet.
Er word serieus om advies/mening gevraagd, en dan geef jij zulke flauwe/niet leuke reacties.
Dat slaat gewoon helemaal nergens op.
quote:Beetje late reactie, maar ben ook erg selectief in het bekijken van topics. Ik vind dat je erg goed op moet passen dat je je jeugd niet vergooid. Op 16 kan je nog een hoop leuke dingen doen, terwijl iemand van 24 met hele andere dingen bezig kan zijn. Jullie levens kunnen er zo totaal anders uit zien ... maar dat kan er juist ook weer voor zorgen dat het aantrekkelijk blijft ...
Ik ken al een poos een hele lieve jongen. In het begin was hij gewoon een bekende. Toen we elke woensdag gingen zwemmen met een groep van gem. 10, begon ik hem steeds leuker te vinden. Ik sprak hem ook steeds meer via ICQ. Ik weet dat hij mij ook leuk vindt. Hartstikke leuk zou je denken, maar er is 1 probleem. Ik heb 16 en hij 24. Dat is een groot verschil. We weten nu gewoon niet wat we moeten doen, er iets van maken of onze gevoelens laten voor wat het is.Wat zouden jullie in deze situatie doen??
We zijn nu een paar maand verder, hoe is het nu?
Sorry, ik moet het toch even vragen ... doen jullie ook aan zwembadsex in Assen?
Ook vanuit hier een erg late reactie, maar er is nu al weer wat tijd verstreken, en ik vroeg me af hoe het nou uiteindelijk afgelopen is?
Nog blij en gelukkig hoop ik!?
===
#hekje
irc.explosive.nu
quote:
Op 17 november 2000 16:58 schreef Fruija het volgende:
Nou vraag ik me ook af, wat zouden jullie in zijn situatie doen?? Dat wil ik eigenlijk ook wel weten
Ben voorzichtig met elkaar.
En GO FOR IT!!
Meisjes van 16 weten nog niet wat ze willen en hebben zich nog niet compleet ontwikkelt om een vaste relatie aan te gaan.
Dit eindigt op "Heartache" ....gegarandeerd!
quote:Als ik die jongen was begon ik er juist wel aan, JUIST omdat je weet dat het toch na een paar weken/ maanden weer uit is (ja ja, bindingsangst
Op 18 januari 2001 19:56 schreef GODFLESH het volgende:
Als ik die jongen was...begon ik er niet aan.Meisjes van 16 weten nog niet wat ze willen en hebben zich nog niet compleet ontwikkelt om een vaste relatie aan te gaan.
Dit eindigt op "Heartache" ....gegarandeerd!
Ik zal de laatste zijn die zegt dat het niet kan: Mijn opa en oma verschillen 9 jaar en m'n ouders m'n ouders 7 jaar.
Ik vind nu een meisje leuk en zij vindt mij denk ik ook leuk, maar steeds als ik denk hoe leuk ze is, denk ik haar leeftijd erbij.. Maar op zich zou het natuurlijk best wat kunnen worden..
Het hangt er helemaal van af hoe volwassen iemand op die leeftijd is en volgens mij is het beter om het begin heel rustig aan te doen, rustiger dan je zou doen met iemand van zeg 21 ofzo..
Hopelijk is het tussen jullie nog steeds prima, dat zou mij wat twijfel wegnemen denk ik..
Als zijn gepensioneerd is, ga ik nog een jaartje of 15 door......
Als ik gepensioneerd ben, is zij misschien al overleden......
als je daarover na gaat denken kom je nergens meer.
NU hebben we het geweldig goed met elkaar.
Ga er voor meis, maar hou het wel zo dat je je er goed bij blijft voelen. Als je het gevoel krijgt dat je onder druk staat en je dingen doet die je eigenlijk nog niet wil, ben je verkeerd bezig.
quote:Dat is nu net waar het hier om gaat..
Op donderdag 26 juli 2001 13:09 schreef bladiebla het volgende:
wat vinden jullie ervan als het meisje jonger is dan de jongen??
Ik denk dat het niet zozeer het leeftijdsverschil op zich is, maar het leeftijdsverschil op dit moment..
Een van beiden is nog erg jong (of het nou de jongen of het meisje is) en juist in de leeftijd van 15-25 maak je enorm veel mee en leer je veel over 'het leven', ervaring die de oudere partner wel heeft en de jongere nog niet..
Die ervaring kan je heel erg veranderen, je wordt in die leeftijd pas echt volwassen! De kans is dus dat, als je nu goed bij elkaar past, dat niet zo hoeft te blijven.. En het kan bovendien zijn dat de oudere partner zich gaat ergeren aan de 'kinderachtige' gewoontes van de jongere partner.. Daarom zei ik dat het heel veel uitmaakt hoe volwassen je ieder bent..
Al die dingen spelen me door het hoofd, ik weet precies wat het probleem is en toch kan ik geen oplossing verzinnen.. Ik denk dat proberen of het gaat de enige oplossing is.. En uiteraard schijt hebben aan wat anderen ervan vinden, flieft is flieft!
Ik vind een verschil van 5 jaar wel het absolute maximum, maar dat kan er ook aan liggen hoe het tussen mijn ouders gaat (mijn moeder is 7 jaar jonger), mijn vader speelt compleet de baas
quote:Je hebt misschien wel gelijk, maar indruk maken is niet de goede term.. Misschien maak je als 24 jarige wel snel indruk op een jong meisje, inderdaad.. Maar als zij mij leuk vindt en ik haar zonder dat ik heb lopen patsen, is er toch niks mis mee?
Op donderdag 26 juli 2001 13:41 schreef Hooghoudt het volgende:
Volgens mij kan je als 24 jarige wel erg makkelijk indruk maken op zon jong meisje...Ik vind een verschil van 5 jaar wel het absolute maximum, maar dat kan er ook aan liggen hoe het tussen mijn ouders gaat (mijn moeder is 7 jaar jonger), mijn vader speelt compleet de baas
Leeftijdsverschil van 5 jaar maximaal is ronduit hypocriet, een collega van me is nu 30 en heeft een man van 48, da's toch een van de gelukkigste stellen die ik ken en dat vinden zij ook
Het gaat niet om het verschil in leeftijd, maar de jonge leeftijd op dit moment..
Over 10 jaar ben ik 34 en zij 26.. Wat is daar nou mis mee?!
quote:Zo is dat!
Op donderdag 26 juli 2001 13:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zag het niet als een probleem maar eerder als een voordeel, toen ik 16 was en iets had met een jongen van 24. Hij was heel voorzichtig met me en een stuk verstandiger dan ik was.
Anywayz: Mijn zusje heeft een vriend die ongeveer 8 jaar ouder is dan zij. Ze hebben elkaar leren kennen toen m'n zusje ongeveer 18,5 jaar was. Ze hebben het nog steeds erg leuk met elkaar en hebben sinds kort zelfs een eigen woning.
Het kan dus gewoon goed gaan. OK, 18-20 vs. 26-28 is natuurlijk net nog ff wat anders dan de leeftijd waar het hier om gaat, maar zo heel veel verschilt het nou ook weer niet.
Het belangrijkste is gewoon dat jullie ongeveer dezelfde interesses en leefstijl hebben.
M'n zusje en haar vriend houden bv. heel erg van lol trappen, terwijl hij ook overdag gewoon moet werken en zij overdag op de universiteit zit. Dit valt dus prima te combineren.
Oh ja... Het is inderdaad een hele tijd geleden. Hoe gaat het nu, Fruija? Ik zie je ook niet vaak meer online op ICQ en posts hier zie ik al helemaal bijna niet meer....
Mijn vriendin (17 jaar) en ik (24 jaar) hebben al een tijdje verkering,.. maar er is nixz mis mee.
Je zult wel merken dat er een leeftijdsverschil is,.. maar daar moet je gewoon overheen stappen (doe ik ook) en dan gaat de rest vanzelluf!!
Ik heb toen ook op het forum gevraagd hoe men er tegenover stond,.. en toen kwam eruit:
GO FOR IT!!!
quote:Goh Peewee, het lijkt wel of jij mijn vriend bent joh!
Op donderdag 26 juli 2001 23:13 schreef Peewee het volgende:
HALLO!Mijn vriendin (17 jaar) en ik (24 jaar) hebben al een tijdje verkering,.. maar er is nixz mis mee.
Je zult wel merken dat er een leeftijdsverschil is,.. maar daar moet je gewoon overheen stappen (doe ik ook) en dan gaat de rest vanzelluf!!Ik heb toen ook op het forum gevraagd hoe men er tegenover stond,.. en toen kwam eruit:
GO FOR IT!!!
Het lijkt wel of we voor elkaar gemaakt zijn, zo goed passen we bij elkaar.
Neem maar van mij aan: leeftijd doet er echt niet toe in zo'n geval. Ga er gewoon voor en als je dan merkt dat het toch niet gaat, kap je er gewoon mee. Proberen kan altijd, maar dan wel alleen als jullie er allebei achter staan en allebei hetzelfde willen. Pas dan kun je een goede relatie opbouwen.
Maar goed.. Zo werkt dat bij alle relaties, dus lekker belangrijk dat leeftijdsverschil
Good Luck!
Maar het probleem is..... de leeftijd..
Zij 14, bijna 15.. Maar ze gedraagt zich al een meid van 17.
ik 19.
We zijn heel verliefd op elkaar...... Ze gaat dinsdag op vakantie. 3 weken lang.. ik ga haar heel erugg missen.. zij mij ook. Ze gaat op de vakantie nadenken wat ze nou precies wilt. En daarna hoor ik het wel....
iemand advies voor mij?
quote:Hypocriet? Waarom?
Op donderdag 26 juli 2001 13:45 schreef TripleM het volgende:[..]
Je hebt misschien wel gelijk, maar indruk maken is niet de goede term.. Misschien maak je als 24 jarige wel snel indruk op een jong meisje, inderdaad.. Maar als zij mij leuk vindt en ik haar zonder dat ik heb lopen patsen, is er toch niks mis mee?
Leeftijdsverschil van 5 jaar maximaal is ronduit hypocriet, een collega van me is nu 30 en heeft een man van 48, da's toch een van de gelukkigste stellen die ik ken en dat vinden zij ook
Het gaat niet om het verschil in leeftijd, maar de jonge leeftijd op dit moment..
Over 10 jaar ben ik 34 en zij 26.. Wat is daar nou mis mee?!
Maargoed, misschien is het wel mijn jaloezie die de kop op steekt...mijn excuses.
Dus mijn mening: moet kunnen
En er wat leuks van maken.
Je hoort wel eens op als iemand die 16 jaar is en een relatie heeft met iemand die zoveel jaar ouder is dan jij. Dat er naar mate je ouder wordt meningverschillen komen over bepaalde dingen. Hij is tenslotte volwassen en jij aan het eind van je puberjaartjes.
Als ik naar mezelf kijk, heb ook een relatie met iemand die 71/2 jaar ouder is. Dat is soms wel moeilijk, maar denk dat het vaak wel wat makkelijker gaat als jezelf ook al wat volwassener bent.
Wij kennen elkaar nu anderhalf jaar. En het gaat prima...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |