abonnement Unibet Coolblue
  zondag 5 maart 2017 @ 12:08:36 #1
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169300486
Hallo allemaal!

Ik en mijn partner zijn begin 30 en zijn bewust kindvrij. Deze keuze vinden heel veel mensen raar, daar lopen we vaak tegenaan. De meeste mensen reageren met: jawel joh hardstikke leuk! Nogal onbeschofte reactie, we worden dan dus totaal niet serieus genomen. De dingen die ik soms hoor, het is gewoon pijnlijk en ik wordt vaak heel kwaad. Wij willen geen kinderen omdat we o.a. onze vrijheid niet kwijt willen, wij zijn geen kinderhaters maar we vinden het voor onszelf gewoon echt totaal niets. Ik moet er niet aan denken om moeder te zijn. Mijn moeder probeert het mij ook op te dringen, 'wij passen wel op' 'je krijgt zulke mooie kinderen' Maar ik kan en wil geen andere leven leiden dan het mijne, ik kan niet voor mijn moeder kinderen krijgen. Ik zou wel gek zijn om zoiets te doen.

Dus zijn er nog meer mensen hier bewust kindvrij en hoe ervaar jij dit?

**Uit Amerikaans bevolkingsonderzoek blijkt dat 47 procent van de Amerikaanse vrouwen tussen de 15 en 44 jaar geen kinderen hebben, het hoogste percentage ooit gemeten in die leeftijdsgroep. Velen van die vrouwen zouden bewust kiezen om geen moeder te worden.

Dat speelt ook in Nederland; volgens het CBS zijn 6 op de 10 vrouwen zonder kinderen vrijwillig kinderloos**

[ Bericht 14% gewijzigd door Lexa31 op 05-03-2017 14:14:10 (Meer informatie ) ]
pi_169300976
Je niets aantrekken van anderen. Heb één kind en mensen zeiken nog dat je een tweede moet nemen...
Een kind verzorgen is niet niets, dat vergeten veel mensen.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_169301080
Misschien een idee om wat algemene 'informatie' in de OP te zetten? Zou wel tof zijn als er wat meer informatie te vinden is voor mensen die denken 'kinderen, moet dat nou?', en die nog spreekwoordelijk 'on the fence' zitten, maar zich regelmatig door hun omgeving gepushed voelen richting een 'ja'.

Een soort 'lot-/soortgenoten'-topic, maar waar ook mensen met vragen terecht kunnen.
Ja doei.
  zondag 5 maart 2017 @ 12:38:07 #4
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169301150
Ik ben bewust kindloos. Nu is dat ook niet zo moeilijk aangezien ik single ben. Maar ook met een vriend zou ik geen kinderen willen.

Mij ouders hebben het geaccepteerd, maar vanuit mijn omgeving kwamen/komen veel 'wacht maar tot' geluiden. Toch heb ik nog steeds de behoefte niet, vind ik baby's absoluut niet schattig en leuk en ben ik na een paar uur blij wanneer ik de kinderen van een ander weer terug mag geven.

En dan komt natuurlijk het argument 'van je eigen is het anders', en dat zal best, maar alsnog voel ik geen enkele noodzaak tot voortplanten. Ik heb liever spijt dat ik geen kinderen heb gekregen dan dat ik spijt heb ze wel op de wereld te hebben gezet.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 5 maart 2017 @ 12:39:04 #5
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169301179
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 12:35 schreef motorbloempje het volgende:
Misschien een idee om wat algemene 'informatie' in de OP te zetten? Zou wel tof zijn als er wat meer informatie te vinden is voor mensen die denken 'kinderen, moet dat nou?', en die nog spreekwoordelijk 'on the fence' zitten, maar zich regelmatig door hun omgeving gepushed voelen richting een 'ja'.

Een soort 'lot-/soortgenoten'-topic, maar waar ook mensen met vragen terecht kunnen.
Welke informatie zit je aan te denken?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 5 maart 2017 @ 12:45:24 #6
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169301338
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 12:35 schreef motorbloempje het volgende:
Misschien een idee om wat algemene 'informatie' in de OP te zetten? Zou wel tof zijn als er wat meer informatie te vinden is voor mensen die denken 'kinderen, moet dat nou?', en die nog spreekwoordelijk 'on the fence' zitten, maar zich regelmatig door hun omgeving gepushed voelen richting een 'ja'.

Een soort 'lot-/soortgenoten'-topic, maar waar ook mensen met vragen terecht kunnen.
Ik heb nog niet echt een idee hoe dit allemaal werkt hier.. Ben nieuw..
  zondag 5 maart 2017 @ 12:46:20 #7
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169301361
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 12:31 schreef -AMG- het volgende:
Je niets aantrekken van anderen. Heb één kind en mensen zeiken nog dat je een tweede moet nemen...
Een kind verzorgen is niet niets, dat vergeten veel mensen.
Ja nee 1 kind is niet genoeg, dat is vast ook weer egoistisch. Onbegrijpelijk hoe mensen kunnen doen over een ander zijn / haar leven.
  zondag 5 maart 2017 @ 12:48:35 #8
465754 Lexa31
Love the life you live
pi_169301420
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 12:38 schreef Samzz het volgende:
Ik ben bewust kindloos. Nu is dat ook niet zo moeilijk aangezien ik single ben. Maar ook met een vriend zou ik geen kinderen willen.

Mij ouders hebben het geaccepteerd, maar vanuit mijn omgeving kwamen/komen veel 'wacht maar tot' geluiden. Toch heb ik nog steeds de behoefte niet, vind ik baby's absoluut niet schattig en leuk en ben ik na een paar uur blij wanneer ik de kinderen van een ander weer terug mag geven.

En dan komt natuurlijk het argument 'van je eigen is het anders', en dat zal best, maar alsnog voel ik geen enkele noodzaak tot voortplanten. Ik heb liever spijt dat ik geen kinderen heb gekregen dan dat ik spijt heb ze wel op de wereld te hebben gezet.
Ik herken dit echt precies! Vooral die zin, ja maar van je eigen is het anders. Dat zal inderdaad best maar dat betekend nog niet dat je ze wilt. Ik heb ook liever spijt van geen kinderen dan wel kinderen. Alhoewel ik niet denk ooit spijt te krijgen. Ja de mensen in je omgeving kunnen nogal tekeer gaan, waarom moet dat he?
pi_169301439
Mijn man (35) en ik (bijna 32) zijn ook bewust kinderloos, of kindvrij zoals ik 't liever noem.
Kinderloos vind ik voor mensen die graag kinderen zouden willen maar dit op de een of andere manier niet hebben kunnen verwezenlijken. Het heeft een negatieve ondertoon, waar kindvrij veel meer keus en tevredenheid uitstraalt.

Al sinds ik weet dat kinderen krijgen een keuze is weet ik dat ik ze niet wil, en dat is eigenlijk zo rond 12 jaar geweest denk ik. Kreeg vroeger als meisje wel de standaard poppen en dergelijken, maar ze konden me niet echt bekoren, toen al niet. Hoor al jaren de 'wacht maar' opmerkingen, varierend van kennissen en familieleden tot wildvreemden die ons niet kennen maar waar je onverhoopt een praatje mee aanknoopt, en aangezien ik in de 30 ben, en getrouwd, is een veelgestelde vraag 'en, kinderen?'.

De familie en goede vrienden weten het inmiddels wel, die kennen ons ook, en weten dat we erg blij zijn met ons leven zoals het is en dat het ouderschap niet voor ons is. Dus dat stadium zijn we iig wel voorbij, al heb ik het idee dat mijn ouders érgens nog steeds hopen dat we er toch voor gaan. Al zijn ze ook erg blij dat we onze eigen weg gaan. Vrienden en kennissen vragen ze altijd meewarig of ze het niet erg vinden dat we in het buitenland wonen, bijvoorbeeld, vrienden en kennissen wiens kinderen een straat verderop wonen met hun 3 kinderen en elke zondag langksomen enzo.

Maargoed. Het vervelendst vind ik de opmerkingen van mensen die me écht niet kennen. Ik vind het niet erg als mensen vragen of ik kinderen heb. Dat vind ik ergens wel een prima vraag omdat het nu eenmaal best vaak voorkomt dat mensen kinderen hebben. En ik zeg dan ook altijd gewoon 'nee'. Als ze dan vragen of zeggen 'nóg niet hè?' dan zeg ik altijd gewoon 'nee, wij willen geen kinderen'. Dat zou op zich genoeg moeten zijn voor zo'n conversatie. Ik wil mensen die echt geïnteresseerd zijn best uitleggen waarom wij geen kinderen willen, maar dan alleen als ze écht geïntereseerd zijn en niet mijn uitleg en redenen afdoen met nog meer 'wacht maar', 'wie gaat er voor je zorgen als je oud bent', en 'het is anders als ze van jezelf zijn..'-opmerkingen... -O- Maar zeker de 'wacht maar'. Wat geeft jou, wildvreemde, het idee dat jij mij beter kent dan ik mijzelf ken?? Serieus...?
Ja doei.
pi_169301468
quote:
14s.gif Op zondag 5 maart 2017 12:39 schreef Samzz het volgende:

[..]

Welke informatie zit je aan te denken?
Gewoon een kleine intro van wat 'kindvrij' is (bewust kinderloos), wat cijfertjes en stats, informatiebronnen, wat mogelijke 'weerwoorden' op de veelgehoorde 'bingos', etc.
Ja doei.
  zondag 5 maart 2017 @ 12:51:36 #11
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_169301519
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 12:08 schreef Lexa31 het volgende:
Ik en mijn partner zijn begin 30 en zijn bewust kindloos.
Slimme keuze _O_

Poepluiers, verstoorde nachtrust, zorgen, ongerustheid, inleveren van tijd voor jezelf en je partner, alle dingen die je moet regelen voor een kind, 18 jaar verantwoordelijk zijn en alle bijkomende kosten zijn geen feestje.
  zondag 5 maart 2017 @ 13:00:44 #12
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_169301782
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 12:38 schreef Samzz het volgende:
Ik ben bewust kindloos. Nu is dat ook niet zo moeilijk aangezien ik single ben. Maar ook met een vriend zou ik geen kinderen willen.

Mij ouders hebben het geaccepteerd, maar vanuit mijn omgeving kwamen/komen veel 'wacht maar tot' geluiden. Toch heb ik nog steeds de behoefte niet, vind ik baby's absoluut niet schattig en leuk en ben ik na een paar uur blij wanneer ik de kinderen van een ander weer terug mag geven.

En dan komt natuurlijk het argument 'van je eigen is het anders', en dat zal best, maar alsnog voel ik geen enkele noodzaak tot voortplanten. Ik heb liever spijt dat ik geen kinderen heb gekregen dan dat ik spijt heb ze wel op de wereld te hebben gezet.
Dit hier dus ook, ook bewust al vanaf jongs af aan dat ik geen kinderen wil.

Als man/single is het wel lastiger denk ik omdat veel vrouwen toch wel uiteindelijk een kinderwens hebben.

Verder zijn kinderen van anderen/vrienden leuk voor even maar ik zou er echt niet aan moeten denken om al mijn vrijheid ervoor op te geven.
pi_169301805
Kinderen opzadelen met deze zieke wereld :')

Gelijk heb je TS. Waarom zou je iemand ongevraagd op deze nare wereld zetten. ^O^
5 Ferrari's op videoband!
pi_169301834
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 12:46 schreef Lexa31 het volgende:

[..]

Ja nee 1 kind is niet genoeg, dat is vast ook weer egoistisch. Onbegrijpelijk hoe mensen kunnen doen over een ander zijn / haar leven.
Daarom. Ga genieten van het leven.

Als ik geen kinderen kon krijgen had ik er ook geen extra moeite voor gedaan, partner was het daarmee ook eens.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_169302050
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 12:46 schreef Lexa31 het volgende:
Onbegrijpelijk hoe mensen kunnen doen over een ander zijn / haar leven.
Dat is het ook vooral. Hoe heeft het wel of geen kinderen krijgen van mij invloed op de levens van de mensen die daar 'wat van vinden'? Als ik geen kinderen krijg, zijn ze dan een stuk ongelukkiger en gaat hun geluk met 10 'dingen' omhoog als ik besluit toch te werpen omdat zij dat zo graag wilden?

Je ziet het ook vaak dat ouders zeggen dat ze 'recht hebben op kleinkinderen'. Ouders die vinden dat hun kinderen dingen 'verschuldigd' zijn hebben kinderen wel voor heel erg egoïstische redenen genomen (zie het andere topic: R&P / Is een kinderwens egoistisch?), en dat zou nooit de reden moeten zijn om kinderen te willen, dat je wilt dat ze je 'iets teruggeven' (wat dat dan ook mag zijn). Als ik kinderen gewild had, dan zou ik ze opvoeden tot onafhankelijke, zelfdenkende individuen die keuzes maken gebaseerd op waar zij gelukkig van worden, en niet de rest van de wereld en ze niet pushen om dingen te doen waar ík gelukkig van word... en dan noemen ze mensen die geen kinderen willen egoïsten...
Ja doei.
  zondag 5 maart 2017 @ 13:19:09 #16
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169302260
Ik sta ook niet te springen om vader te worden. Net zoals een groot deel van mijn vrienden, allemaal hoog opgeleid en wonend in een stad. (Zou hier en verband tussen zitten?)

Opmerkingen als "wie gaat er voor je zorgen als je oud bent?" is zo'n dooddoener, gelukkig zijn er genoeg antwoorden denkbaar:
"Ik weet straks zeker dat ik alleen zit in mijn bejaardenflatje. Jij kan straks gaan zitten wachten achter de geraniums in de hoop dat iemand komt. Weggaan kan niet, want die koters zijn straks nog op hun teentjes getrapt ook als je niet hele dagen thuis bent zodat ze langs kunnen komen als het hun uit komt als je ze al langs komen".

"Dat is toch leuk" heb ik helemaal een hekel aan. Ik bepaal zelf wel wat ik leuk vind. En bij wat ik leuk vind passen imho moeilijk kinderen: Hard werken en vervolgens uitrusten op een exotisch eiland.

"Ja, maar je kan ze toch meenemen op vakantie, doen wij ook." Dan is het niet meer uitrusten.... Ik kan daar vol verbazing naar kijken: ouders met kroost die bepakt en bezakt het vliegtuig instappen om naar de andere kant van de wereld te vliegen. De frustratie staat vaak met koeienletters op het voorhoofd van die mensen. Vooral het 8+ uur bezig houden van die koters is een flinke uitdaging, net zoals het overal tussendoor manoeuvreren met de kinderwagen. Ik moet er niet aan denken.

"Je krijgt er zoveel voor terug" is misschien nog wel de ergste.
Ja, je krijgt er een hoop voor terug:
• poepluiers
• zindelijkheidsissue's
• nog meer poepluiers
• geheid dat ze iets duurs kapot gaan maken
• geheid dat het kind ergens in huis gaat kotsen
• rommel in huis
• rommel in de auto
• kosten voor kinderzitjes
• kosten voor kinderfietsen
• kosten voor kinderspeelgoed
• groter huis, want meer slaapkamers nodig
• verplicht verjaardagen vieren
• stress om het kind op de dagopvang te krijgen
• (of stress hoe genoeg inkomen te krijgen als een ouder thuis bij de kinderen blijft)
• stress om het kind op de basisschool te krijgen
• kosten voor onderwijs
• kosten voor schoolreisjes
• stress om een middelbare school te vinden
• kosten voor bergen lesmateriaal
• kosten voor een laptop
• kosten voor rekenmachine
• kosten voor kinderkleding
• gedoe met puberale acties van het kind

En zo zijn er nog wel meer dingen te bedenken. En prima natuurlijk als je daar als stelletje helemaal voor wil gaan, maar haal mij svp niet over.

Een oom&tante van mij zijn ook altijd kinderloos gebleven, maar ze was op een gegeven moment wel zwanger. Ik vermoed onder sociale druk en ik vermoed dat het ook aardig wat stress heeft opgeleverd, want het eindigde met een miskraam.
So we just called him Fred
  zondag 5 maart 2017 @ 13:23:06 #17
224960 highender
Travellin' Light
pi_169302355
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 13:01 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Kinderen opzadelen met deze zieke wereld :')

Gelijk heb je TS. Waarom zou je iemand ongevraagd op deze nare wereld zetten. ^O^
pi_169302645
quote:
7s.gif Op zondag 5 maart 2017 13:19 schreef FredvZ het volgende:
Ik sta ook niet te springen om vader te worden. Net zoals een groot deel van mijn vrienden, allemaal hoog opgeleid en wonend in een stad. (Zou hier en verband tussen zitten?)

Opmerkingen als "wie gaat er voor je zorgen als je oud bent?" is zo'n dooddoener, gelukkig zijn er genoeg antwoorden denkbaar:
"Ik weet straks zeker dat ik alleen zit in mijn bejaardenflatje. Jij kan straks gaan zitten wachten achter de geraniums in de hoop dat iemand komt. Weggaan kan niet, want die koters zijn straks nog op hun teentjes getrapt ook als je niet hele dagen thuis bent zodat ze langs kunnen komen als het hun uit komt als je ze al langs komen".

"Dat is toch leuk" heb ik helemaal een hekel aan. Ik bepaal zelf wel wat ik leuk vind. En bij wat ik leuk vind passen imho moeilijk kinderen: Hard werken en vervolgens uitrusten op een exotisch eiland.

"Ja, maar je kan ze toch meenemen op vakantie, doen wij ook." Dan is het niet meer uitrusten.... Ik kan daar vol verbazing naar kijken: ouders met kroost die bepakt en bezakt het vliegtuig instappen om naar de andere kant van de wereld te vliegen. De frustratie staat vaak met koeienletters op het voorhoofd van die mensen. Vooral het 8+ uur bezig houden van die koters is een flinke uitdaging, net zoals het overal tussendoor manoeuvreren met de kinderwagen. Ik moet er niet aan denken.

"Je krijgt er zoveel voor terug" is misschien nog wel de ergste.
Ja, je krijgt er een hoop voor terug:
• poepluiers
• zindelijkheidsissue's
• nog meer poepluiers
• geheid dat ze iets duurs kapot gaan maken
• geheid dat het kind ergens in huis gaat kotsen
• rommel in huis
• rommel in de auto
• kosten voor kinderzitjes
• kosten voor kinderfietsen
• kosten voor kinderspeelgoed
• groter huis, want meer slaapkamers nodig
• verplicht verjaardagen vieren
• stress om het kind op de dagopvang te krijgen
• (of stress hoe genoeg inkomen te krijgen als een ouder thuis bij de kinderen blijft)
• stress om het kind op de basisschool te krijgen
• kosten voor onderwijs
• kosten voor schoolreisjes
• stress om een middelbare school te vinden
• kosten voor bergen lesmateriaal
• kosten voor een laptop
• kosten voor rekenmachine
• kosten voor kinderkleding
• gedoe met puberale acties van het kind

En zo zijn er nog wel meer dingen te bedenken. En prima natuurlijk als je daar als stelletje helemaal voor wil gaan, maar haal mij svp niet over.

Een oom&tante van mij zijn ook altijd kinderloos gebleven, maar ze was op een gegeven moment wel zwanger. Ik vermoed onder sociale druk en ik vermoed dat het ook aardig wat stress heeft opgeleverd, want het eindigde met een miskraam.
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 13:01 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Kinderen opzadelen met deze zieke wereld :')

Gelijk heb je TS. Waarom zou je iemand ongevraagd op deze nare wereld zetten. ^O^
Dit dus. Mijn zus is een aantal weken geleden bevallen en ik hoor nu ook om de haverklap, en jij, wanneer ga jij eens beginnen. Of: leuk joh kinderen. Dat hoort er bij. Nee, ik zal erg content zijn met mijn neefje straks als hij wat ouder is maar die kan ik terug brengen om 5 uur met een volle luier. Ik leef van dag tot dag en daar passen geen kinderen in. Ik doe graag fietsen en in oogblink kan ik beslissen om weg te gaan of niet. Dat kan dan niet meer want alles moet dan in overleg. Moet er niet aan denken :N
  zondag 5 maart 2017 @ 13:36:02 #19
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_169302656
Wat iedereen doet moeten ze verder zelf weten maar toch vraag ik mij wel eens af hoeveel van die stelletjes die met 30 nog kindervrij willen zijn en met 40 de gekste toeren uit moeten halen om op de valstreep nog zwanger te worden, met alle risico's voor kind en moeder van dien.

Zelf zit ik trouwens weer aan de andere kant van het spectrum. Ik heb vijf kinderen en daar is de maatschappij vaak ook niet zo blij mee. Gewoon niets van aantrekken en doen wat je zelf wil.
And so is the past
pi_169302728
quote:
14s.gif Op zondag 5 maart 2017 13:36 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Wat iedereen doet moeten ze verder zelf weten maar toch vraag ik mij wel eens af hoeveel van die stelletjes die met 30 nog kindervrij willen zijn en met 40 de gekste toeren uit moeten halen om op de valstreep nog zwanger te worden, met alle risico's voor kind en moeder van dien.
Maar, wat boeit jou dat? Hoe heeft het al dan niet door allerlei hoepels springen om alsnog te gaan werpen van wildvreemden enige invloed op jouw leven? Wat voor zin heeft het 'om je dat af te vragen' of er 'wat van te vinden'? Ik vind eigenlijk ook 'niets' van mensen die wel kinderen hebben. Die hebben hun keuze gemaakt, en zolang het allemaal lekker soepeltjes gaat en ze het kroost niet mishandelen of verwaarlozen heeft niemand daar ook maar wat van 'te vinden'. Het zit 'm altijd in de 'maar' van mensen. "niet mijn probleem, MAAAAAR". Niets maar. Het is niet jouw 'probleem', punt ;) En dit bedoel ik niet stom of onaardig ofzo..
Ja doei.
  zondag 5 maart 2017 @ 13:42:51 #21
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_169302809
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 13:39 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Maar, wat boeit jou dat? Hoe heeft het al dan niet door allerlei hoepels springen om alsnog te gaan werpen van wildvreemden enige invloed op jouw leven? Wat voor zin heeft het 'om je dat af te vragen' of er 'wat van te vinden'? Ik vind eigenlijk ook 'niets' van mensen die wel kinderen hebben. Die hebben hun keuze gemaakt, en zolang het allemaal lekker soepeltjes gaat en ze het kroost niet mishandelen of verwaarlozen heeft niemand daar ook maar wat van 'te vinden'. Het zit 'm altijd in de 'maar' van mensen. "niet mijn probleem, MAAAAAR". Niets maar. Het is niet jouw 'probleem', punt ;)
Het boeit mij geen flikker, als ik een topic als dit weer eens lees vraag ik het mij af. Lig er verder niet wakker van hoor.
And so is the past
pi_169303073
Da's fijn!
Ja doei.
pi_169303109
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 13:35 schreef Najieto het volgende:

[..]

[..]

Dit dus. Mijn zus is een aantal weken geleden bevallen en ik hoor nu ook om de haverklap, en jij, wanneer ga jij eens beginnen. Of: leuk joh kinderen. Dat hoort er bij. Nee, ik zal erg content zijn met mijn neefje straks als hij wat ouder is maar die kan ik terug brengen om 5 uur met een volle luier. Ik leef van dag tot dag en daar passen geen kinderen in. Ik doe graag fietsen en in oogblink kan ik beslissen om weg te gaan of niet. Dat kan dan niet meer want alles moet dan in overleg. Moet er niet aan denken :N
Nee, en het zou eens wat duidelijker mogen worden, ook in seksuele voorlichting en dergelijken, dat het er niet 'bij hoort'. Het is een keuze. En het is helemaal prima als je die keus maakt om wel voor kinderen te gaan, maar laat het alsjeblieft een keus zijn, en geen 'life script'. Het is niet voor niets dat de vragen maar blijven komen als je 30'er bent, getrouwd bent en een ruim huis hebt :D

Ook leuk: waarom heb je dan die extra kamers nodig als je geen kinderen wilt???? :') ;(
Ja doei.
pi_169303207
Kindvrij *O*

Ook geenszins een kinderhater. Maar zwangerschap, bevallen, poepluiers, gehuil, 24/7 verantwoordelijk zijn voor een leven dat ik in de wereld heb gebracht, opvoeden, niet spontaan weg kunnen, kans op een kind met 'gebruiksaanwijzing', kosten, slaapgebrek...

Allemaal redenen voor mij om het niet te doen. Ik wil geen moeder zijn. Voor mezelf zorgen vind ik wel genoeg. Af en toe denk ik heel geromantiseerd wel dat het toch bijzonder is, een kind zien opgroeien. Maar als ik dan kritisch ben en kijk naar hoe dat in de praktijk eruitziet, is het me dat niet waard. Naast dat ik het absoluut niet zou durven.
  zondag 5 maart 2017 @ 13:57:58 #25
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_169303227
Wat ik niet snap aan de OP, wat is er dan pijnlijk om te horen te krijgen? Het is jullie keuze, prima toch, hebben anderen het maar gewoon mee te doen, klaar
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')