abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199417751
De nieuwe Bliksem zou toch ook op de Zuidstraat komen? Of is dat plan van de baan?
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 13:12:55 #152
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_199417768
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 12:22 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Nieuwe eigenaar, nieuwe inrichting. Andere bieren, gedeeltelijk ander publiek.
Aha, ok. Was natuurlijk ook niet echt een toptent, vooral bij optredens heel matig geluid en heel erg veel te hard vooral.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 14 mei 2021 @ 20:58:01 #153
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_199424141
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:12 schreef Nielsch het volgende:
De nieuwe Bliksem zou toch ook op de Zuidstraat komen? Of is dat plan van de baan?
Die zit er ook. Zijn nu bezig met (tijdelijk) terras op anderhalve parkeerplek aan de Zuidstraat. Ze hopen maandag open te gaan.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 14 mei 2021 @ 21:17:22 #154
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_199424527
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:12 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Aha, ok. Was natuurlijk ook niet echt een toptent, vooral bij optredens heel matig geluid en heel erg veel te hard vooral.
Ben even in mijn archief gedoken, heb er 9x een band gezien + nog twee bandjes tijdens een bevrijdingspop op de gracht. Het geluid was niet altijd even goed inderdaad, maar met een goede geluidsman kom je dan al een heel eind. Kwam er voornamelijk nadat ik al ergens anders flink had gedronken dus dan valt dat geluid wat minder op :')

Hans Dulfer in Boerenverdriet

Kan niet wachten tot het allemaal weer open kan, podium is waarschijnlijk wel beter dan wat De Engel had natuurlijk. Al had dat ook wel veel charme. Door de band heen moeten lopen om naar de wc te gaan _O_

Desert Storm in De Engel, links het pad naar de wc

In De Engel ben ik bij 137 avonden met een of meerdere bands geweest trouwens. 194 verschillende bands, 243 concerten in totaal. Das war einmal.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 8 augustus 2021 @ 21:59:38 #156
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_200821168
quote:
Tijd voor een mooi poppodium in Den Helder.
  dinsdag 23 november 2021 @ 19:22:29 #157
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_202308488
Rip Engelpand.

©@Rensjebree
  donderdag 9 december 2021 @ 19:29:39 #158
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_202542668
Vuurtoren ten dode opgeschreven.
pi_202542739
quote:
9s.gif Op dinsdag 23 november 2021 19:22 schreef Dagoduck het volgende:
Rip Engelpand.

[ afbeelding ]
©@:Rensjebree
Gaat de Blauwe Stoep ook neer?
  donderdag 9 december 2021 @ 21:23:23 #160
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_202545563
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 19:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Gaat de Blauwe Stoep ook neer?
Ja, hele rijtje. Blauw Stoep sluit eind van dit jaar.
  maandag 16 januari 2023 @ 10:21:52 #161
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_207581856
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 08:46 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]
_O- Achterlijk plan ook wel van de gemeente, maar goed...
Waarom? Zonder die maatregelen valt de stikstofberekening slecht uit en kan er helemaal niet gebouwd worden. Dat zou zonde zijn op zo'n mooie ontwikkellocatie. En je hoeft er niet te gaan wonen hè.

En zoals vrijwel altijd bij nieuwbouw hebben de toekomstige bewoners geen stem, geloof mij maar dat deze woningen mét die regels allemaal binnen niet al te lange tijd verkocht zullen worden.

En ja, het ligt tegen Natura 2000 gebied aan, maar het is niet zo dat in dat gebied gebouwd gaat worden of het er totaal niet past. Woningen op die locatie passen perfect in de vorm van het dorp. In tegenstelling tot de woningen aan de Rembrandtstraat die w.m.b. destijds te ver in Huisduiner Poldertje zijn gebouwd bijvoorbeeld.

En het wordt ook tijd dat ze dat Admiraal Verhuellplein eens aanpakken.
  Moderator maandag 16 januari 2023 @ 10:33:54 #162
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_207581986
Ik ben voor een algeheel openhaardverbod in de hele gemeente. Weg met die gore zooi.
pi_207582253
quote:
6s.gif Op maandag 16 januari 2023 10:21 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Waarom? Zonder die maatregelen valt de stikstofberekening slecht uit en kan er helemaal niet gebouwd worden. Dat zou zonde zijn op zo'n mooie ontwikkellocatie. En je hoeft er niet te gaan wonen hè.

En zoals vrijwel altijd bij nieuwbouw hebben de toekomstige bewoners geen stem, geloof mij maar dat deze woningen mét die regels allemaal binnen niet al te lange tijd verkocht zullen worden.

En ja, het ligt tegen Natura 2000 gebied aan, maar het is niet zo dat in dat gebied gebouwd gaat worden of het er totaal niet past. Woningen op die locatie passen perfect in de vorm van het dorp. In tegenstelling tot de woningen aan de Rembrandtstraat die w.m.b. destijds te ver in Huisduiner Poldertje zijn gebouwd bijvoorbeeld.

En het wordt ook tijd dat ze dat Admiraal Verhuellplein eens aanpakken.
Stikstofberekeningen... dat mensen in die onzin geloven :')

Grootste onzin die er is, maar goed, zal daar verder niet over in discussie gaan. Dat heeft nooit zin.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  maandag 16 januari 2023 @ 11:01:04 #164
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_207582358
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 10:51 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]
Stikstofberekeningen... dat mensen in die onzin geloven :')

Grootste onzin die er is, maar goed, zal daar verder niet over in discussie gaan. Dat heeft nooit zin.
Prima, je punt (geen punt) is duidelijk. Stikstofberekeningen horen er nou eenmaal bij tegenwoordig, dat heeft niets met erin geloven te maken.

quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 10:33 schreef djkoelkast het volgende:
Ik ben voor een algeheel openhaardverbod in de hele gemeente. Weg met die gore zooi.
Ik heb er niet echt een mening over. Wij hebben zelf geen openhaard, nooit gehad ook en ik heb ook geen last van anderen die het wel hebben.
  Moderator maandag 16 januari 2023 @ 11:06:31 #165
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_207582413
quote:
6s.gif Op maandag 16 januari 2023 11:01 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Ik heb er niet echt een mening over. Wij hebben zelf geen openhaard, nooit gehad ook en ik heb ook geen last van anderen die het wel hebben.
Dan heb je mazzel, veel mensen kunnen niet stoken en dan meurt je hele huis. Of dat je 's nachts je slaapkamerraam dicht moet doen omdat je anders in de stooklucht slaapt.
  dinsdag 14 maart 2023 @ 09:24:23 #166
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_208368679
Tijdje terug in Rialto geweest. Echt leuk om te ziend at dat nog redelijk intact is.
Ze hebben 1x per maand live muziek in de Lobby. Het optreden waar wij heen gingen was vanwege de grote belangstelling in de grote zaal. Zijn er nog aanraders in Den helder als het om kringloopwinkels gaat? Rataplan weet ik we te vinden, maar er zullen er vast heel vele meer zijn.
Pietje Puk en de Plakbandcrisis
  dinsdag 14 maart 2023 @ 09:45:58 #167
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_208368920
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 09:24 schreef Symphonic het volgende:
Tijdje terug in Rialto geweest. Echt leuk om te ziend at dat nog redelijk intact is.
Ze hebben 1x per maand live muziek in de Lobby. Het optreden waar wij heen gingen was vanwege de grote belangstelling in de grote zaal. Zijn er nog aanraders in Den helder als het om kringloopwinkels gaat? Rataplan weet ik we te vinden, maar er zullen er vast heel vele meer zijn.
D'rommels Goed!

Je was naar Yorick van Norden? Ik kon toen niet geloof ik, maar ik ben wel al drie keer naar Rialto Live geweest. Naar Ad Vanderveen, Chicago Blues Duo en laatst naar JP Den Tex.
  dinsdag 14 maart 2023 @ 10:05:30 #168
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_208369116
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 09:45 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
D'rommels Goed!

Je was naar Yorick van Norden? Ik kon toen niet geloof ik, maar ik ben wel al drie keer naar Rialto Live geweest. Naar Ad Vanderveen, Chicago Blues Duo en laatst naar JP Den Tex.
We waren bij Yorick inderdaad. JP heb ik wel even overwogen. Hij vertelt goed, maar ik het sprak me net niet genoeg aan.
  Moderator vrijdag 21 april 2023 @ 10:06:31 #169
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_208849022
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 09:24 schreef Symphonic het volgende:
Cinema Zevenskoop zit als filmhuis in het oude Rialto theater. Een van de 35-mm projectoren staat er nog en is nog in werking. Wordt alleen voor heel speciale gelegenheden gebruikt, want de reguliere films zijn inmiddels al lang digitaal natuurlijk.
Er zijn 3 kustbieren op de tap (Helderse Jongens, TX en Sancti Adalberti) en nog een heleboel speciaalbier op fles. En dat voor ¤ 3,70 per biertje, waar vind je dat nog.
Aanrader om daar eens een film te kijken, gezellig, voordelig, zeer sfeervol.
Non-profitorganisatie, 100% vrijwilligers, dus geen eigenaar/directeur etc.
Er worden nog (vooral technische) vrijwilligers gezocht ook.

Als je eens een demonstratie van de oude of nieuwe projector wil kom dan eens op dinsdagochtend langs (tussen 10-12)

Qua kringlopen heb je ook nog Zolder van Den Helder en het Boelhuys (die heeft zelfs 2 locaties, in de stad en vlak bij het vorige stadhuis).
pi_208849107
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 10:06 schreef djkoelkast het volgende:

[..]
Cinema Zevenskoop zit als filmhuis in het oude Rialto theater. Een van de 35-mm projectoren staat er nog en is nog in werking. Wordt alleen voor heel speciale gelegenheden gebruikt, want de reguliere films zijn inmiddels al lang digitaal natuurlijk.
Er zijn 3 kustbieren op de tap (Helderse Jongens, TX en Sancti Adalberti) en nog een heleboel speciaalbier op fles. En dat voor ¤ 3,70 per biertje, waar vind je dat nog.
Aanrader om daar eens een film te kijken, gezellig, voordelig, zeer sfeervol.
Non-profitorganisatie, 100% vrijwilligers, dus geen eigenaar/directeur etc.
Er worden nog (vooral technische) vrijwilligers gezocht ook.

Als je eens een demonstratie van de oude of nieuwe projector wil kom dan eens op dinsdagochtend langs (tussen 10-12)

Qua kringlopen heb je ook nog Zolder van Den Helder en het Boelhuys (die heeft zelfs 2 locaties, in de stad en vlak bij het vorige stadhuis).
Toen Zevenskoop nog op de oude locatie zat hadden ze ook al een sfeervol barretje met zeer betaalbaar speciaalbier. Dat balkonnetje in de filmzaal met 6 of 8 stoelen was ook cute.
  vrijdag 21 april 2023 @ 10:18:41 #171
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_208849149
@Symphonic Ik heb laatst de OP in het kringloopwinkeltopic laten updaten, het rijtje in Den Helder is daar up to date.

LIF / De Kringloopwinkel #15 Show me your gems!

Stap zelf nog wel eens bij D'Rommels Goed en Mooier binnen. Die eerste heeft best wel leuke dingen die je in andere kringloopwinkels hier wat minder ziet. Prijzen zijn wel wat hoger denk ik. Ook een behoorlijke vinyl-collectie. Mooier zit in de Keizerstraat en is wat kleiner maar wisselt wel met de collectie. Heb er al een paar keer iets voor bijna niets meegenomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dagoduck op 21-04-2023 15:25:43 ]
  Moderator vrijdag 21 april 2023 @ 13:39:46 #172
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_208851478
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 10:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Toen Zevenskoop nog op de oude locatie zat hadden ze ook al een sfeervol barretje met zeer betaalbaar speciaalbier. Dat balkonnetje in de filmzaal met 6 of 8 stoelen was ook cute.
Dat moest in 2008 wijken omdat de bibliotheek er zou komen. Dit was het einde van Cinema Zevenskoop, tot er iemand opperde dat het oude Rialto eigenlijk niet meer gebruikt werd. Ondernemer Kees Schoemaker heeft er een tijd ingezeten, maar deed er in 2009 al niets meer mee en de rest is geschiedenis.
pi_208851572
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 13:39 schreef djkoelkast het volgende:

[..]
Dat moest in 2008 wijken omdat de bibliotheek er zou komen. Dit was het einde van Cinema Zevenskoop, tot er iemand opperde dat het oude Rialto eigenlijk niet meer gebruikt werd. Ondernemer Kees Schoemaker heeft er een tijd ingezeten, maar deed er in 2009 al niets meer mee en de rest is geschiedenis.
Ik heb Zevenskoop nog nooit op de nieuwe locatie gezien omdat ik eigenlijk (bijna) nooit meer in Den Helder kom, maar vaak genoeg geweest toen het nog op de oude locatie zat. Eigenlijk zou ik wel eens naar de nieuwe locatie willen, puur omdat ik daar m'n gehele jeugd zo ontzettend veel films heb gezien. Als klein jongetje naar de oorspronkelijke live-actie Teenage Mutant Ninja Turtles films maar ook met klasgenoten van de middelbare naar American Pie. En van alles ertussenin. In de pauze voor 2 gulden een flesje Coca Cola en een Mars kopen.
  vrijdag 21 april 2023 @ 14:18:57 #174
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_208851918
Bedankt voor de tips DJKoelkast en Dagoduck!
  Moderator vrijdag 21 april 2023 @ 17:22:52 #175
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_208853834
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 april 2023 13:46 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ik heb Zevenskoop nog nooit op de nieuwe locatie gezien omdat ik eigenlijk (bijna) nooit meer in Den Helder kom, maar vaak genoeg geweest toen het nog op de oude locatie zat. Eigenlijk zou ik wel eens naar de nieuwe locatie willen, puur omdat ik daar m'n gehele jeugd zo ontzettend veel films heb gezien. Als klein jongetje naar de oorspronkelijke live-actie Teenage Mutant Ninja Turtles films maar ook met klasgenoten van de middelbare naar American Pie. En van alles ertussenin. In de pauze voor 2 gulden een flesje Coca Cola en een Mars kopen.
De website wordt goed bijgehouden en er draaien echt heel goede films: www.cinemazevenskoop.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')