Klopt. Voelt daardoor een beetje als een vooraf verloren strijd. Alsof je een lammetje voor vier leeuwen werpt.quote:Op donderdag 2 maart 2017 22:41 schreef Boca_Raton het volgende:
Die handelaren onderhandelen dagelijks. Die verkopers niet. Dat verschil zag je duidelijk. Die man met de Beatrix-tekening kwam nog het verst: 8000 euro terwijl het beginbod nog geen 3000 was.
Die ene vrouw bood geloof ik 800 euro voor die Lee Harvey Oswald documenten!quote:Op donderdag 2 maart 2017 22:43 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Klopt. Voelt daardoor een beetje als een vooraf verloren strijd. Alsof je een lammetje voor vier leeuwen werpt.
Dat valt wel mee toch? Je hoeft immers niet te verkopen. Dat is tevens het manco aan dit format vind ik. Over het algemeen gaat het om vrij speciale objecten (anders haal je de uitzending niet eens). Die raak je buiten deze show ook wel kwijt, wellicht zelfs voor een betere prijs. Spijt krijgen van een eerder geweigerd bod maakt het daarom ook vlug relatief.quote:Op donderdag 2 maart 2017 22:43 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Klopt. Voelt daardoor een beetje als een vooraf verloren strijd. Alsof je een lammetje voor vier leeuwen werpt.
Je moet als eigenaar natuurlijk wel de juiste koper kunnen vinden, die zullen voor dit soort specifieke objecten ook niet in de rij staan. Aangezien de handelaar een groter netwerk heeft en er zelf ook nog wat aan moet kunnen verdienen, is het logisch dat de biedingen lager zijn dan waar het wellicht werkelijk voor weg zou gaan naar een koper.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:12 schreef showtimer het volgende:
[..]
Dat valt wel mee toch? Je hoeft immers niet te verkopen. Dat is tevens het manco aan dit format vind ik. Over het algemeen gaat het om vrij speciale objecten (anders haal je de uitzending niet eens). Die raak je buiten deze show ook wel kwijt, wellicht zelfs voor een betere prijs. Spijt krijgen van een eerder geweigerd bod maakt het daarom ook vlug relatief.
Het is allemaal een beetje tegenstrijdig. Snel en makkelijk cashen voor een liefst zo uniek mogelijk object.
Klopt zeker. Aan de andere kant, vergelijk de mogelijkheden van vandaag de dag eens met 20 jaar geleden.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:46 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Je moet als eigenaar natuurlijk wel de juiste koper kunnen vinden, die zullen voor dit soort specifieke objecten ook niet in de rij staan. Aangezien de handelaar een groter netwerk heeft en er zelf ook nog wat aan moet kunnen verdienen, is het logisch dat de biedingen lager zijn dan waar het wellicht werkelijk voor weg zou gaan naar een koper.
In elk geval een erg leuk programma; mooie objecten/verhalen en sympathieke handelaren met allemaal een eigen type/aanpak.
Alle trucs worden wel uit de kast getrokken.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:46 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
In elk geval een erg leuk programma; mooie objecten/verhalen en sympathieke handelaren met allemaal een eigen type/aanpak.
Ja, ik vind het ook hilarisch, hoe mensen soms aan die bedragen komen.... net als met de sabel.quote:Op donderdag 23 maart 2017 21:57 schreef Postbus100 het volgende:
Kijken er hier nog mensen?
Ik zag net eindelijk dat een onderhandelaar commentaar gaf op het proces. Hehe, dat is wel leuk. Verder interessante objecten. Een sigarendoos, statenbijbel, opgezet dalschaap, etc.
Ja, maar ik ga er toch altijd vanuit dat de potentiële koper ook niet echt realistische prijzen biedt, die zit ook structureel te laag omdat hij/zij nog winst wil maken.quote:Op donderdag 23 maart 2017 22:12 schreef Fipotje het volgende:
[..]
Ja, ik vind het ook hilarisch, hoe mensen soms aan die bedragen komen.... net als met de sabel.
Arnold zat daar ook wel bizar veel hoger.quote:Op donderdag 23 maart 2017 22:14 schreef livelink het volgende:
Ik had deze aflevering wel medelijden met de verkoper van de Statenbijbel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
klopt wel een beetje ja, zo zie ik het ookquote:Op zaterdag 28 april 2018 18:24 schreef Protoplanet het volgende:
Heel leuk programma inderdaad
Die handelaars zijn ook wel leuke types
Alleen die vrouw is nogal zuinig en beperkt qua soorten objecten waar ze interesse in heeft
Ja, daar erger ik mij ook wat aan.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:10 schreef golfer het volgende:
"Ik steek nu mijn hand uit"... wordt wel een vervelend, zich herhalend, trucje.
Vanavond weer.
Ja, ze bood in het vorige seizoen stelselmatig veel lager dan de rest. Dan denk je als kijker toch: ‘daar bied ik mijn spullen nooit aan’? Geen reclame.quote:Op zaterdag 28 april 2018 18:24 schreef Protoplanet het volgende:
Heel leuk programma inderdaad
Die handelaars zijn ook wel leuke types
Alleen die vrouw is nogal zuinig en beperkt qua soorten objecten waar ze interesse in heeft
Idd, ben toch wel benieuwd hoe dat verder gaat.quote:Op maandag 4 juni 2018 17:58 schreef dexamfetamine het volgende:
Zo hee dat bord van van Gogh niet voor 20.000 euro verkopen!
Eens, maar was blijkbaar zijn eigen keuze.quote:Op woensdag 17 april 2019 23:51 schreef Radegast het volgende:
Jammer dat Ebert niet meer meedoet, nu zijn er nog maar 2 kamers waar echt wat gebeurd.
Ja heel jammer. En ik erger me aan Ilse. Met haar selectieve biedingen, en haar nare trucjes om dingen gedaan te krijgen (naar voren leunen, puppy-eyes opzetten, lief stemmetje opzetten, zielig doen)quote:Op woensdag 17 april 2019 23:51 schreef Radegast het volgende:
Jammer dat Ebert niet meer meedoet, nu zijn er nog maar 2 kamers waar echt wat gebeurd.
Ja. Al had ze nu 2200 geboden waar de rest op 1500 zou blijven steken. Maar ze vist altijd alleen de krenten uit de pap, en dan komt ze ineens in beweging, bij de rest geeft ze niet thuis. Heel irritant.quote:Op vrijdag 19 april 2019 07:20 schreef Scootmobiel het volgende:
Helemaal mee eens, Postbus100. Dat soort gedrag, daar erger ik me ook aan.
En bovendien biedt Ilse altijd belachelijk laag, vind ik.
Kitsch.quote:
Veel te weinig. Als je zo happig verkoopt aan Ilse heb je de vorige seizoenen gewoon niet opgelet. Met haar benadering heeft het nauwelijks meerwaarde om het in dit programma aan te bieden.quote:Op woensdag 24 april 2019 23:10 schreef golfer het volgende:
[..]
Het enige echt mooie stuk was dat schilderij dat voor te weinig werd verkocht
Zeiden ze nou echt dat ze bereid waren een miljoen ofzo te bieden? Ik denk (hoop) dat ik dat verkeerd heb verstaan.quote:Op donderdag 25 april 2019 17:42 schreef showtimer het volgende:
[..]
Veel te weinig. Als je zo happig verkoopt aan Ilse heb je de vorige seizoenen gewoon niet opgelet. Met haar benadering heeft het nauwelijks meerwaarde om het in dit programma aan te bieden.
Euhhh miljoenquote:Op donderdag 25 april 2019 19:24 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Zeiden ze nou echt dat ze bereid waren een miljoen ofzo te bieden? Ik denk (hoop) dat ik dat verkeerd heb verstaan.
Oh, 5 mille zegt ie (Bert). Ik verstond echt 5 miljoenquote:Op donderdag 25 april 2019 20:36 schreef showtimer het volgende:
[..]
Euhhh miljoenBert gaf in principe aan minimaal 1000 meer te willen geven, maar die vrouw was zo happig, dat het bij een andere kamervolgorde ook voor hem waarschijnlijk een gunstige(re) deal was geworden.
Nou, als het inderdaad een Lievens is, is het een schrijntje. (Ik kijk trouwens niet mee.)quote:Op woensdag 1 mei 2019 21:51 schreef fespo het volgende:
ik schakel net in, maar hadden ze niet kunnen bedenken dat het wellicht geen echte Lievens is en dat een koper daar geen risico mee wilt lopen.
waarom bied hij 50.000 euro![]()
iedereen had zijn twijfels en ze hadden alleen wat oud bewijs.quote:Op woensdag 1 mei 2019 22:03 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Nou, als het inderdaad een Lievens is, is het een schrijntje. (Ik kijk trouwens niet mee.)
Inderdaad, als je er zo'n bedrag voor wil krijgen mag je op zijn minst wat voorwerk doen.quote:Op woensdag 1 mei 2019 23:45 schreef golfer het volgende:
Ik snap die mensen met die Lievens niet dat ze niet voor een aantal nieuwe experts er naar hebben laten kijken. Dan hadden ze het voor ca. 1 miljoen kunnen verkopen.
En briljant van Arnold dat hij nog 5 euro extra erbij deed bij dat zilverwerk.
Ja, leuk is Arnold hey. Hij is echt voor dit programma gemaakt al vind ik Bert ook aangenaam om naar te kijken. Maar Arnold is wel baasquote:Op maandag 13 mei 2019 21:16 schreef tompsv18 het volgende:
Heerlijk programma dit zeg. Ben inmiddels ook de vorige seizoenen aan het terugkijken. Arnold de grootste baas met z’n whisky.
Je hebt gelijk.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |