abonnement Unibet Coolblue
pi_169831104
Nee, omdat diens ouders nog van de aartsconservatieve inslag waren (jaren 30-40) en dus wel zorgden dat mijn generatie nog normen en waarden meekreeg. De huidige millennials kwamen van wat losgeslagen ouders generatie die al "vrij"waren in hun handelen. En die hebben dus hun kinderen gewoon compleet losgelaten, uitgaande dat die wel zich wisten te beheersen zoals zij. Alleen dat bleek dus een misvatting omdat de huidige millennials geen enkele leidraad hadden en dus als losgeslagen idioten dus zich gingen gedragen en daarin zelfs overdreven.
pi_169831738
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 09:55 schreef Iwanius het volgende:
Nee, omdat diens ouders nog van de aartsconservatieve inslag waren (jaren 30-40) en dus wel zorgden dat mijn generatie nog normen en waarden meekreeg. De huidige millennials kwamen van wat losgeslagen ouders generatie die al "vrij"waren in hun handelen. En die hebben dus hun kinderen gewoon compleet losgelaten, uitgaande dat die wel zich wisten te beheersen zoals zij. Alleen dat bleek dus een misvatting omdat de huidige millennials geen enkele leidraad hadden en dus als losgeslagen idioten dus zich gingen gedragen en daarin zelfs overdreven.
Daarom in een dorp gaan wonen, waar een jointje roken al een misdaad is :')
pi_169831802
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 09:34 schreef summer2bird het volgende:
Een serieuze vraag, TS. Denk je niet dat als het internet en computers in de jaren 50-60 was uitgevonden, de vorige generatie niet net zoals de millennials zouden zijn? Dus ook alles op social media zetten en teveel aan zichzelf denken?
De computer en het internet is ook in de jaren 50-60 uitgevonden.

In de jaren 70 had je al de eerste bulletinboards. Je moest er wel naar inbellen :p maar uiteraard waren het alleen geeks die het gebruikten.
Why stay small, if you can grow big..
  dinsdag 28 maart 2017 @ 11:54:59 #79
454662 Nakketikker
Fuckin' Pikeys!
pi_169833024
quote:
18s.gif Op donderdag 2 maart 2017 17:32 schreef TwisterNederland het volgende:
Wat een bullshit. De babyboomers konden de huizen zo ongeveer gratis afhalen en die prijzen zijn minstens 3x over de kop gegaan. Nu mag je blij zijn als het als tweeverdieners kunt betalen.
Zo zijn er nog wel meer dingen waarin babyboomers buitensporig verwend zijn. Kijk de armoedestatistieken er maar op na. De minst arme groep van Nederland. En dan nog janken dat ze tekort komen. Zie 50plus als concreet voorbeeld.
Jij bewijst dat deze klacht dus terecht is.

als jij ook maar half de werklust had van de groep die je afzeikt had je ook gewoon in je eentje een huis kunnen kopen. Maar nee, lekker een armoedzaaier blijven en klagen is natuurlijk veel makkelijker.

was getekend,

Millenial
pi_169833419
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 10:44 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

De computer en het internet is ook in de jaren 50-60 uitgevonden.

In de jaren 70 had je al de eerste bulletinboards. Je moest er wel naar inbellen :p maar uiteraard waren het alleen geeks die het gebruikten.
Ik bedoelde meer in de manier hoe internet nu gebruikt wordt :P
Twiddel
pi_169834667
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 08:53 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Even een fixture zodat we niet in verwarring komen met generation X e.d.

[..]

Volg mij en er gaan grote dingen met je gebeuren nl:

[ afbeelding ]

:+
Je bedoelt generatie Y. Iedereen die na 2000 is geboren, valt onder generatie Z.
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 28 maart 2017 @ 19:14:18 #82
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_169841272
Zoals met de meeste problemen gaat ook dit probleem zichzelf oplossen. Je ziet nu al tegenstromingen. Mensen die telefoons uit zichzelf in een kluisje doen tijdens het eten, veel mensen die soc-med accounts opheffen. Beetje net als met roken; de eerste tijd misschien leuk en stoer, maar later ga je de nadelen wel inzien. Al zal ik hiermee niet aan het juiste adres zijn bij onze acclimatiseerder. Overigens kan dit proces wel tientallen jaren duren, en dan zal er wel weer wat nieuws voor in de plaats zijn gekomen.
Chaos is a ladder.
pi_169841521
quote:
4s.gif Op donderdag 2 maart 2017 17:26 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Klacht

En dan lees je intussen hoe de babyboomers (mijn generatie) dus alles inpikken en roofbouw plegen op de maatschappij alsof die nooit moeite hebben hoeven doen om de welvaart, die ze vandaag de dag nog voelen en zelf bewerkstelligd hebben, te verkrijgen. Nee, millennials jullie zijn jaloers en klagen teveel i.p.v. je schouders eronder te zetten en proberen iets van je leven te maken en door te zetten. Niet alleen maar aan "instant gratification" willen omdat je het vertikt geduldig te zijn als iets even niet lukt of een brug te ver lijkt. Niet elke keer maar je spaarzame tijd aan dat zinloze social media gebeuren te besteden, zoals het 24/7 updaten van de FB pagina of je Instagram/Snapchat account om wat voor reden ook omdat het zo lekker 'hip' is en omdat men in de USA dat ook doet.

Werken,zweten,investeren,geduldig zijn en als het niet lukt. Opstaan en weer proberen totdat het wel lukt en niet gaan janken en andere generaties de schuld geven als jezelf het incasseringsvermogen van een luciferhoutje hebt.

[ afbeelding ]

Zo en nu ga ik verder genieten van mijn karige 'AOW'tje'.. })
Hoe oud ben je dan dat je AOW hebt? Ik dacht dat je 14 of zo was gebaseerd op je comments.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 19:52:23 #84
286575 Roces18
Chef de party
pi_169842349
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 19:23 schreef Atak het volgende:

[..]

Hoe oud ben je dan dat je AOW hebt? Ik dacht dat je 14 of zo was gebaseerd op je comments.
geestelijk wel ja

maar lichamelijk is die een jaar of 80
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_169851696
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 19:14 schreef Nightquest777 het volgende:
Zoals met de meeste problemen gaat ook dit probleem zichzelf oplossen. Je ziet nu al tegenstromingen. Mensen die telefoons uit zichzelf in een kluisje doen tijdens het eten, veel mensen die soc-med accounts opheffen. Beetje net als met roken; de eerste tijd misschien leuk en stoer, maar later ga je de nadelen wel inzien. Al zal ik hiermee niet aan het juiste adres zijn bij onze acclimatiseerder. Overigens kan dit proces wel tientallen jaren duren, en dan zal er wel weer wat nieuws voor in de plaats zijn gekomen.
De tijden dat we een pokertje legden in de tussenuren _O_
Helaas zit iedereen met een een tussenuur nu te leren of met oordopjes in filmpjes te kijken :')
pi_170570905
quote:
Nee, mijn generatie moest alles zelf uitvinden,uitzoeken en als het er niet was,zelf inventief worden en een uitweg zoeken. Geld verdienen? Krantjewijkje op de fiets door wind en weer. Tuinen schoonmaken of zoals in mijn geval, spoelkeukens staan,weken achtereen of werken in de Kassen in het Westland ( op je knieën de hele dag) waar je 12 gulden 50 per uur kon verdienen maar dan wel vanaf 05:30 uur in de ochtend tot 17:00 uur in de middag en dan op je fietsje weer het hele pokken eind naar huis en de volgende ochtend weer er zijn. En dat je hele zomervakantie lang, jaar of 3-4 achter elkaar om geld te verdienen zodat je wat kon kopen. Gratis of goedkope OV zoals nu voor studenten? Man je moest gewoon de volle mep betalen elke keer voor een kaartje als je bij wijze van de trein wilde nemen om eens op vakantie te gaan naar een buurland. Dus wat doe je dan als arme student? Je ging maar liften en hopen dat iemand je wilde meenemen. Dus luxe? Laat mij niet lachen! Werken,zweten en vallen en opstaan was ons adagium.
Mocht dit waar zijn of niet ik ga uit van wel, dan vindt ik de houding naar het leven toe geweldig. Ik ben zelf ook van mening dat iedereen een schop onder zijn hol nodig heeft maar wie gaat 'm uitdelen?
pi_170571037
quote:
3s.gif Op donderdag 2 maart 2017 17:43 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Werken in de Kassen in het Westland ( op je knieën de hele dag) waar je 12 gulden 50 per uur kon verdienen maar dan wel
12,50 per uur bij een bijbaantje... ik denk dat er heel veel mensen op dit moment nog geen 12,50 per uur verdienen ondanks dat ze HBO/WO afgestudeerd zijn.

Dit is ook het probleem met de "babyboomers" jullie denken dat jullie het slecht hadden maar hebben totaal geen beeld van de huidige lonen en lasten bij iemand die net in de 20 is.
  zaterdag 29 april 2017 @ 20:34:54 #88
447352 Bluffertje00
Roken, Roken en Roken.
pi_170571167
Voordat ik, als naoorlogskind een huis kon kopen, een vrouw kon neuken en een gezin onderhouden heb ik eerst een stuk lood in mn flikker kunnen krijgen in de rimboe.
PS: in de jaren 80 was de rente zo hoog dat je bijna alles kon betalen.
[b]Op dinsdag 9 augustus 2016 20:43 schreef deadprez het volgende:[/b]
ahaha jij bent vet oud
pi_170588856
De Millenials zijn de hoogste opgeleide generatie tot nu toe. Het is wel duidelijk dat wij economisch hard genaaid zijn als de babyboomers vroeger gemakkelijk op 1 inkomen een huis konden financieren en dit nu simpelweg onmogelijk is.
pi_170588921
pi_170589020
Babyboomers zijn geweldig, gelukkig hebben we hier de bewijzen voor op FOK!. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170589924
quote:
7s.gif Op donderdag 2 maart 2017 17:27 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik ken ook iemand die minder moet klagen.
Zuur he? Die fokkurz :P
  zondag 30 april 2017 @ 20:22:08 #93
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_170593681
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 17:41 schreef JaJammerJan het volgende:
De Millenials zijn de hoogste opgeleide generatie tot nu toe. Het is wel duidelijk dat wij economisch hard genaaid zijn als de babyboomers vroeger gemakkelijk op 1 inkomen een huis konden financieren en dit nu simpelweg onmogelijk is.
Er werd dan eerst gespaard en niet rechtstreeks vanuit de schoolbanken voor een lening voor een tweeondereenkap met inrichting gegaan
pi_170593838
Dit topic is een beetje als Jan Boskamp die een ander zou adviseren om minder te eten.
pi_170932026


Millennials bezoeken "help mij"sessie gegeven door.....'baby boomers' :o

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2017 11:23:09 ]
  zondag 14 mei 2017 @ 13:07:58 #96
308523 the-eye
I'm a Live Wire
  zondag 14 mei 2017 @ 13:12:41 #97
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170933490
quote:
3s.gif Op donderdag 2 maart 2017 17:43 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Eeeh even een feitje of je het nu wilt geloven of niet: Geld lenen? Pff waarvan? Banken leende je geen geld als arme student en rood staan? Hahaha... je kon niet eens rood staan bij de AMRO Bank vroeger, laat staan een creditcard krijgen. Ja., als je minimaal 2500 gulden! aan salaris netto elke maand binnenkwam. Dan kon je bij God's gratie een CC krijgen. Nu geven ze die dingen als je al een rekening opend aan huidige generaties met allerlei kortingen en cadeautjes zoals fietsen of abonnementen aan of om iets.

Nee, mijn generatie moest alles zelf uitvinden,uitzoeken en als het er niet was,zelf inventief worden en een uitweg zoeken. Geld verdienen? Krantjewijkje op de fiets door wind en weer. Tuinen schoonmaken of zoals in mijn geval, spoelkeukens staan,weken achtereen of werken in de Kassen in het Westland ( op je knieën de hele dag) waar je 12 gulden 50 per uur kon verdienen maar dan wel vanaf 05:30 uur in de ochtend tot 17:00 uur in de middag en dan op je fietsje weer het hele pokken eind naar huis en de volgende ochtend weer er zijn. En dat je hele zomervakantie lang, jaar of 3-4 achter elkaar om geld te verdienen zodat je wat kon kopen. Gratis of goedkope OV zoals nu voor studenten? Man je moest gewoon de volle mep betalen elke keer voor een kaartje als je bij wijze van de trein wilde nemen om eens op vakantie te gaan naar een buurland. Dus wat doe je dan als arme student? Je ging maar liften en hopen dat iemand je wilde meenemen. Dus luxe? Laat mij niet lachen! Werken,zweten en vallen en opstaan was ons adagium.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 14 mei 2017 @ 13:17:03 #98
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_170933550
In de 60s kon een studentje van 19 in de VS een gave bolide betalen. Inclusief collegegeld. En dat van een bijbaantje! Dus ik denk dat devaluatie oorlog en inflatie door Babyboomers wel degelijk invloed heeft gehad.
  zondag 14 mei 2017 @ 13:43:30 #99
447352 Bluffertje00
Roken, Roken en Roken.
pi_170934053
Millenials zijn tuig die zeggen; 'Ja, jullie generatie mag alles dan wel opgebouwd hebben maar dat betekend niet dat je het kapot hoeft te maken voor ons' wat een dom argument.
[b]Op dinsdag 9 augustus 2016 20:43 schreef deadprez het volgende:[/b]
ahaha jij bent vet oud
pi_170951958
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 20:34 schreef Bluffertje00 het volgende:
Voordat ik, als naoorlogskind een huis kon kopen, een vrouw kon neuken en een gezin onderhouden heb ik eerst een stuk lood in mn flikker kunnen krijgen in de rimboe.
PS: in de jaren 80 was de rente zo hoog dat je bijna alles kon betalen.
Gut, gut, gut, wat heb ik een medelijden met jou, oude rukker! :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')