abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169217544
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 00:02 schreef Highlighter het volgende:

[..]

Ik denk het wel ja. Misschien nu niet, maar ik weet wel dat ze dat heeft geprobeerd bij zijn ex. Wie zegt dat ze dat ook niet probeert bij mij?

Ze heeft ook een huisgenoot/vriendin met wie hij echt moest kennismaken van haar, want ze komt uit hetzelfde land als waar hun moeder vandaan komt :')
Dan denk ik wel bitch wat is jouw doel?
Kom op meid. Je bent gewoon onzeker van jezelf en over je relatie. Jaloers ook.

Of jij je schoonzus mag of niet doet niet eens ter zake. Het is zijn zus en hij heeft er recht op normale omgang met zijn zus te hebben. Daar moet je niet in gaan stoken; dat komt als een boemerang bij je terug op den duur.

Bedenk eens wat je nu eigenlijk stoort en vooral waar je bang voor bent.
Als ik het zo lees ben je bang dat zij slechte dingen in zijn hoofd plant over jou.
Ben je bang dat jullie/hij tekort aan geld krijgen omdat hij dat aan haar en haar vriendinnen uit geeft
En je bent bang dat hij vreemd gaat / jou inwisselt voor een vrouw aan wie zijn zus hem voorstelt.

Ga dan eens praten met je vriend en leg hem die angsten voor, dus geheel vanuit jouzelf en zonder naar anderen te wijzen of verwijten naar anderen te maken. Misschien staat hij er dan open voor om daar afspraken over te maken met je:
Dat hij zijn zus afkapt als ze iets negatiefs over jou zegt
Dat hij in de gaten gaat houden dat hij niet zoveel geld aan die vriendinnen uitgeeft dat dat een effect gaat hebben op jullie financiën
Dat hij belooft zich niet te laten koppelen en niet vreemd zal gaan.

Dan blijft over dat jij je vriend moet vertrouwen. Kan je dat niet dan kan je het überhaupt beter uitmaken.
pi_169220739
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 12:35 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

*knip*
Als je een serieuze relatie hebt, en iemand respecteert jullie relatie niet, probeert jullie uit elkaar te drijven, dan maakt het niet uit of het familie is of niet. Dan past die persoon of zijn of haar gedrag aan, of stop je het contact met die persoon.

If you're serious about your relationship, that is.

Niet dat ik wil zeggen dat daar in dit geval sprake van is overigens :P
pi_169221192
Uit al je topics en reacties maak ik op dat jij het probleem bent.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_169221392
Ja, dus, en? Laat die shit gewoon los zeg. Je hier serieus over opwinden :')
"Pools are perfect for holding water"
pi_169221445
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 23:30 schreef Highlighter het volgende:

[..]

Ja ik weet dat het niet goed is.
Ik probeer ook soort van uit te vinden waarom ik me zo gedraag.
Maar ik denk dus omdat ik haar niet vertrouw, want ze heeft hem veel gebruikt vroeger en omdat zij het normaal vindt dat hij iets gaat doen met haar en haar vriendinnen.
Ik weet wel waarom je je zo gedraagt. Je <GECENSUREERD VANWEGE ZEIKKOUSEN> waardoor je sommige personen van de ene op de andere dag intens kan gaan haten. En jouw 'doelwit' is nu je schoonzus.

Ik zou adviseren om hulp te zoeken hieromtrent. Het probleem ligt namelijk 100% bij jou, dat jij je zoveel van je schoonzus aantrekt. Je zegt d at je haar alleen bij belangrijke familieleden hoeft te zien. Je kunt je daar gewoon als een onrmaal persoon gedragen en proberen zo min moelijk met haar te praten. En buiten die gelegenheden om hoef je haar nooit te zien en er niks te maken mee te hebben.

Maar je niks van je aantrekken kan je niet, als je echt zo een stoornis hebt (en ja, ALS, lieve mods).

[ Bericht 4% gewijzigd door sirdanilot op 02-03-2017 19:47:00 ]
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_169224503
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 16:08 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik weet wel waarom je je zo gedraagt. Je hebt WAARSCHIJNLIJK (voor de mods hier die anders weer gaan lopen zeiken) iets in de trant van borderline of iets, waardoor je sommige personen van de ene op de andere dag intens kan gaan haten. En jouw 'doelwit' is nu je schoonzus.

Ik zou adviseren om hulp te zoeken hieromtrent. Het probleem ligt namelijk 100% bij jou, dat jij je zoveel van je schoonzus aantrekt. Je zegt d at je haar alleen bij belangrijke familieleden hoeft te zien. Je kunt je daar gewoon als een onrmaal persoon gedragen en proberen zo min moelijk met haar te praten. En buiten die gelegenheden om hoef je haar nooit te zien en er niks te maken mee te hebben.

Maar je niks van je aantrekken kan je niet, als je echt zo een stoornis hebt (en ja, ALS, lieve mods).
Je weet niks over deze TS :') Waarschijnlijk borderline? Komaan zeg. Je kan mindere eigenschappen ook gewoon benoemen zonder er een lekendiagnose tegenaan te gooien.
pi_169232566
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 23:11 schreef Highlighter het volgende:
Mijn schoonzus (zus van mijn vriend) is een egoïstisch typetje. Ze doet eigenlijk alles wat in haar voordeel werkt, ook al is het nadelig voor anderen. Hierbij worden dus ook al gauw haar eigen familieleden genaaid.
Pot ketel lijkt me, want je vriend wordt vast niet gelukkig van jouw geruzie met hem. Hem zo willen beschermen komt ook niet zo uit de verf..

quote:
Ik probeer haar zo min mogelijk te zien en houd het alleen bij feestdagen. Tijdens de feestdagen kijkt ze me dan zo bitchy aan, richt zich tot mijn vriend en gaat urenlang met hem kletsen. Of ze kijkt veelzeggend naar haar moeder en dan gaan ze glimlachen, waardoor ik me weer opgelaten voel.
Daar zou je minder tijd voor kunnen hebben als je zelf ook in gesprek zou zijn met volle aandacht daarvoor.

quote:
Tegenwoordig merk ik dat ik ook geïrriteerd raak als mijn vriend daarheen gaat. Het is natuurlijk zijn zus, dus hij moet gewoon kunnen gaan, maar ik maak dan toch ruzie met hem en wil blijkbaar niet dat hij gaat.
Blijkbaar zit je een beetje in een ontkenningsfase..
Hoe begin je zo een ruzie en wat zeggen jullie dan?

quote:
Ze geeft hem stomme ideeën, ze is heel betweterig en bemoeit met van alles en nog wat. Als mijn vriend dan komt met haar ideeën, krijg ik de neiging om hem de deur uit te gooien.

Ben ik nou gek of heb ik een irritante schoonzus?
Je lijkt me redelijk gek dat je je geliefde de deur uit wil gooien, vanwege je schoonzus ja. Zegt iets over je prioriteiten..

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 23:27 schreef Highlighter het volgende:

[..]

Misschien.
Ik weet alleen dat ik haar niet kan uitstaan en haar gedrag verafschuw. Misschien ben ik wel een beetje jaloers op haar sociale skills, maar als ik dan zie hoe vervelend zij eigenlijk is, glijdt dat weer van me af.

Overigens denk ik dat ik haar vooral niet mag, omdat ik weet dat zij toen mijn vriend nog samen was met zijn ex, hem meenam naar allerlei activiteiten met haar vriendinnen. Natuurlijk werd hij gebruikt, hij betaalde alles en regelde vervoer.
En het is sowieso not done als hij met zijn zus en haar vriendinnen iets gaat ondernemen, terwijl de vriendin thuis zit.
Misschien moet de vriendin dan zelf ook eens shit gaan ondernemen ofzo?
Al werd je vriend gebruikt, hij vindt het kennelijk wel leuk genoeg om er gewoon nog mee om te blijven gaan. Dat wordt ook nog leuker als je thuis ervan langs krijgt als hij met anderen gaat buiten spelen.

Als je niet mee bent gevraagd, dan zul je dat ook niet snel meer worden als je hem iedere keer zo behandeld. Dus beter vraag jezelf echt even af wat je nou eigenlijk wil bereiken met je gedrag..

quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 00:02 schreef Highlighter het volgende:

[..]

Ik denk het wel ja. Misschien nu niet, maar ik weet wel dat ze dat heeft geprobeerd bij zijn ex. Wie zegt dat ze dat ook niet probeert bij mij?
Bij jullie bedoel je dan denk ik, want jullie relatie zou niet alleen om jou moeten draaien. Zelfs niet als je vriend echt zo een ontoerekeningsvatbare kwibus zou zijn..

quote:
Ze heeft ook een huisgenoot/vriendin met wie hij echt moest kennismaken van haar, want ze komt uit hetzelfde land als waar hun moeder vandaan komt :')
Dan denk ik wel bitch wat is jouw doel?
Gezelligheid, verbondenheid, etc. Zou je ook eens moeten proberen, want stukken leuker en effectiever dan ruziën doorgaans..
pi_169233739
Ik heb haar andere topics niet gelezen, maar ik snap TS best wel. Het is gewoon niet fijn als je het gevoel hebt dat iemand tegen je relatie is, des te bedreigender voelt het als het om een familielid van je vriend(in) gaat. Er is natuurlijk altijd een kans dat ze veel te para over dit alles is, anderzijds ben ik van mening dat de meeste mensen dit soort dingen haarfijn aanvoelen.

Je kan hem alleen niet verbieden om met zijn zus om te gaan? Ik heb zelf ooit gehad dat ik mijn schoonfamilie niet zo tof vond (en dat ging om meer mensen dan alleen een zus), ik besloot destijds om het contact wat te verminderen, ex ging wat vaker alleen naar zijn familie, etc. Verder bij gelegenheden waar ik niet onderuit kwam wel gewoon beleefd doen en geïnteresseerd reageren als ex het over zijn familie had. Ook al moest ik het soms een beetje faken, het bleef wel zijn familie.

Dus als hij in de toekomst iets met zijn zus gaat ondernemen, wens hem dan gewoon veel plezier, wees blij dat je niet mee hoeft en plof met chips en een leuke film op de bank. Je kan haar niet veranderen, je eigen reactie echter wel.
pi_169236864
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 19:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je weet niks over deze TS :') Waarschijnlijk borderline? Komaan zeg. Je kan mindere eigenschappen ook gewoon benoemen zonder er een lekendiagnose tegenaan te gooien.
Ik weet net zo veel van TS als jij hoor.

Zo een obsessie en haat met een persoon is gewoon niet normaal. Zeker niet voor een persoon die niet potentiëel TS d'r vriend kan afpakken (want het is zijn zus). Anders zou je namelijk nog kunnen denken aan intense jaloesie bij TS.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_169236932
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 23:33 schreef Highlighter het volgende:

anders is het ook gewoon gelijk klaar bij mij en dat weet hij ook.
Wat zal jij leuk in de omgang zijn O+
pi_169239597
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 09:44 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Zo een obsessie en haat met een persoon is gewoon niet normaal. Zeker niet voor een persoon die niet potentiëel TS d'r vriend kan afpakken (want het is zijn zus). Anders zou je namelijk nog kunnen denken aan intense jaloesie bij TS.
Ja dan nog noem je haar toch gewoon lekker obsessief in plaats van borderliner. Je kunt geen complexe diagnose gaan strooien op basis van jaloers en claimend gedrag.
pi_169240956
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2017 12:39 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja dan nog noem je haar toch gewoon lekker obsessief in plaats van borderliner. Je kunt geen complexe diagnose gaan strooien op basis van jaloers en claimend gedrag.
Daarom staat er ook in koeienletters 'waarschijnlijk' bij. Of kun je niet goed lezen?
pi_169240969
MAar goed, TS lijkt sowieso verdwenen te zijn. Ik wens haar vriend heel veel succes....
pi_169243472
Zelfs al staat er 'waarschijnlijk' bij, het is wel een beetje heftig om iemand 'mogelijk / waarschijnlijk / misschien' te diagnosticeren met een ernstige stoornis en zeker als diegene er niet eens om gevraagd heeft. Iedereen heeft wel eens een fixatie op een persoon die hij / zij niet aardig vindt, maar Borderline is zoveel meer (inclusief zelfmoordneigingen), dat kan je hier toch niet uit afleiden? :?
  donderdag 2 maart 2017 @ 16:17:32 #65
460156 Anthonie24
ben een aardige jongen...
pi_169244025
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 09:44 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

ga niet zomaar rare diagnoses stellen joh....ben je nou helemaal betoeterd.
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 2 maart 2017 @ 17:46:26 #66
163650 Greys
pi_169245532
Je geeft je schoonzus straks naar zin met je eigen gedrag, want als je je zo blijft opstellen dumpt hij je. En terecht.
"Als hij bij zijn zus langs gaat krijgt hij ervan langs." Doe in godsnaam normaal.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_169247682
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 15:49 schreef Sternstunde het volgende:
Zelfs al staat er 'waarschijnlijk' bij, het is wel een beetje heftig om iemand 'mogelijk / waarschijnlijk / misschien' te diagnosticeren met een ernstige stoornis en zeker als diegene er niet eens om gevraagd heeft. Iedereen heeft wel eens een fixatie op een persoon die hij / zij niet aardig vindt, maar Borderline is zoveel meer (inclusief zelfmoordneigingen), dat kan je hier toch niet uit afleiden? :?
Ten eerste ben ik geen dokter.

Ten tweede zei ik waarschijnlijk.

Ten ten derde zei ik 'iets van Borderline of zo', niet 'Borderline'.

Maar goed ik haal het wel weer weg, altijd die zeikerds hier. TS is gewoon niet helemaal goed. Zo obsessief en haatvol zijn, is gewoon niet goed en is gewoon niet normaal en het enige wat ik wil is dat TS hulp zoekt bij een ECHTe hulpverlener.
pi_169247723
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 16:17 schreef Anthonie24 het volgende:

[..]

ga niet zomaar rare diagnoses stellen joh....ben je nou helemaal betoeterd.
Zo, het is weggehaald. Nu blij?

Moraal van het v erhaal is is dat ik vind dat TS hulp moet zoeken. Want wat zij nu heeft, wat het ook is, is NIET normaal en kan potentieel heel schadelijk zijn voor haar zelf, voor haar relatie en voor de sfeer binnen de familie.
  donderdag 2 maart 2017 @ 23:07:36 #69
460156 Anthonie24
pi_169254466
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 19:48 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Zo, het is weggehaald. Nu blij?

ik had niet gezegt dat je het weg moest halen. ik wou alleen even aangeven dat ik het niet met je eens was. maar uiteraard heb jij natuurlijk ook gewoon recht op je eigen mening.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 07:16:52 #70
460156 Anthonie24
pi_169257902
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 09:50 schreef rival het volgende:

[..]

Wat zal jij leuk in de omgang zijn O+
hoe sarcastisch kun je zijn?
pi_169257934
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 00:02 schreef Sternstunde het volgende:
Ik heb haar andere topics niet gelezen, maar ik snap TS best wel. Het is gewoon niet fijn als je het gevoel hebt dat iemand tegen je relatie is, des te bedreigender voelt het als het om een familielid van je vriend(in) gaat. Er is natuurlijk altijd een kans dat ze veel te para over dit alles is, anderzijds ben ik van mening dat de meeste mensen dit soort dingen haarfijn aanvoelen.
De meeste mensen voelen bijzonder weinig dingen haarfijn aan. Ze missen van alles en ondervinden regelmatig false positives. Omdat je vaak niet achter wat je mist komt en de keren dat je gelijk hebt een grotere impact hebben dan de vele keren dat je ernaast zit, denken veel mensen dat ze allerlei dingen aanvoelen. Jezelf hier gek door laten maken is een goeie manier om je angsten uit te laten komen trouwens en daarna kun je jezelf weer mooi wijs maken dat je het van te voren al aanvoelde.
  maandag 6 maart 2017 @ 11:55:58 #72
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_169327073
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 23:49 schreef Anthonie24 het volgende:

[..]

je hebt bent een irritante schoonzus. :Y
Fixed.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 07:31:55 #73
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_169345748
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 23:11 schreef Highlighter het volgende:
Hallo,

TT is misschien wat te heftig, maar het gevoel dat ik soms heb, komt wel in de buurt.

Mijn schoonzus (zus van mijn vriend) is een egoïstisch typetje. Ze doet eigenlijk alles wat in haar voordeel werkt, ook al is het nadelig voor anderen. Hierbij worden dus ook al gauw haar eigen familieleden genaaid.

Ze is alleen ook nog eens sociaal en komt aardig over op anderen, waardoor mensen haar niet gauw op haar plek wijzen. Ze komt dus eigenlijk weg met alles en dat irriteert mij mateloos.

Ik probeer haar zo min mogelijk te zien en houd het alleen bij feestdagen. Tijdens de feestdagen kijkt ze me dan zo bitchy aan, richt zich tot mijn vriend en gaat urenlang met hem kletsen. Of ze kijkt veelzeggend naar haar moeder en dan gaan ze glimlachen, waardoor ik me weer opgelaten voel.

Tegenwoordig merk ik dat ik ook geïrriteerd raak als mijn vriend daarheen gaat. Het is natuurlijk zijn zus, dus hij moet gewoon kunnen gaan, maar ik maak dan toch ruzie met hem en wil blijkbaar niet dat hij gaat.
Ze geeft hem stomme ideeën, ze is heel betweterig en bemoeit met van alles en nog wat. Als mijn vriend dan komt met haar ideeën, krijg ik de neiging om hem de deur uit te gooien.

Ben ik nou gek of heb ik een irritante schoonzus?
Het lijkt me dat jij juist de irritante schoonzus bent.

Ze kijkt je "bitchy" aan, praat met haar broer of kijkt naar haar moeder.
Misschien moet jij wat meer je best doen om wat meer een band met haar te kweken.

Hoezo naait ze de familie? Of is het gewoon dat niet alles om jou draait. Daar lijkt het meer op.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')