met dank aan google photo's assistentquote:
Verder is er ook nog een screeninglijstje dat je kunt invullen. Gevoelsmatig zou ik zelf denk ik afwachten tot hij vier is en naar school gaat om hem de tijd te geven dit zelf recht te trekken. Een grote focus erop, of bewustwording kan het wellicht ook verergeren/hem extra onzeker maken? Zeker gelet op wat hier boven staat: dat het heel goed een fase kan zijn en dat ze het zelf eigenlijk niet zo door hebben.quote:Bij 50 - 80% van de kinderen die op peuter en kleuterleeftijd haperen, verdwijnt dit vanzelf weer op het moment dat ze hun 'spraakapparaat' beter kunnen besturen. Als een kind talig sterk is, kan het dit motorisch even niet zo gemakkelijk aan (de motoriek kan het niet bijfietsen a.h.w.). Het kind compenseert dat tijdsgebrek dan met stotters. Meestal merken kinderen dit zelf nog niet direct op.
Dat heb ik inderdaad gelezen en ook het lijstje ingevuld.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 22:18 schreef Franny_G het volgende:
Nikki,
Ik vind het wel interessant hoe dit in elkaar zit. Heb je toevallig de site stotteren.nl al bekeken? Daar lees ik dit:
[..]
Verder is er ook nog een screeninglijstje dat je kunt invullen. Gevoelsmatig zou ik zelf denk ik afwachten tot hij vier is en naar school gaat om hem de tijd te geven dit zelf recht te trekken. Een grote focus erop, of bewustwording kan het wellicht ook verergeren/hem extra onzeker maken? Zeker gelet op wat hier boven staat: dat het heel goed een fase kan zijn en dat ze het zelf eigenlijk niet zo door hebben.
Bij mijn neefje op de psz hebben ze 2 traptractors, en die zijn bij het buitenspelen altijd bezetquote:Op maandag 13 maart 2017 20:03 schreef _NIKKI_ het volgende:
Tof die puzzelmat van wegstukken exode.
Room ik zal inderdaad eens navragen bij het kdv hoe zij ermee omgaan. Hij heeft toevallig een juf die stottert, dus daar zou je van verwachten dat zij er wel het een en ander van weet.
Franny, wat een slimme meid is I toch! Soms sta je ook echt met je mond vol tanden bij de vragen die zo'n peuter stelt.
Zijn er hier jongetjes die een traptractor hebben? Zo ja, is het een succes? Ik heb de knoop nog niets doorgehakt voor wat ik T en S voor hun verjaardag zal geven. Ik twijfel nu tussen een tractor en een zandtafel. Ze zijn morgen al jarig maar gelukkig vieren we het zondag pas. En om het voor de jongens overzichtelijk te houden zijn ze ook echt zondag pas 'jarig' en krijgen ze zondag pas cadeaus. Ze moeten ook al trakteren op het kdv en 3 dagen feest en jarig zijn vind ik iets te veel van het goede.
wij hebben hem al een paar jaar en groot succes bij de jongens. Wij hebben een blauwe new Holland want ja collega heeft een boerderij en een new hollandquote:Op maandag 13 maart 2017 20:03 schreef _NIKKI_ het volgende:
Tof die puzzelmat van wegstukken exode.
Room ik zal inderdaad eens navragen bij het kdv hoe zij ermee omgaan. Hij heeft toevallig een juf die stottert, dus daar zou je van verwachten dat zij er wel het een en ander van weet.
Franny, wat een slimme meid is I toch! Soms sta je ook echt met je mond vol tanden bij de vragen die zo'n peuter stelt.
Zijn er hier jongetjes die een traptractor hebben? Zo ja, is het een succes? Ik heb de knoop nog niets doorgehakt voor wat ik T en S voor hun verjaardag zal geven. Ik twijfel nu tussen een tractor en een zandtafel. Ze zijn morgen al jarig maar gelukkig vieren we het zondag pas. En om het voor de jongens overzichtelijk te houden zijn ze ook echt zondag pas 'jarig' en krijgen ze zondag pas cadeaus. Ze moeten ook al trakteren op het kdv en 3 dagen feest en jarig zijn vind ik iets te veel van het goede.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |