ik heb de Rodi genomen. De jongste zit nu nog in de Tobi maar idd zelfde probleem met de gordel en de Rodi is makkelijker er uit te pakken vind ik.quote:Op maandag 22 januari 2018 07:43 schreef kwakz0r het volgende:
Ik herken het wel Spees.
Bij onze Tobi loopt de gordel niet lekker meer, en M is pas 100 cmmaar wel 17 kilo, en heeft een lang bovenlijf waardoor hij een beetje klem lijkt te zitten in de lengte.
Ik vroeg me dus af wanneer jullie overstapten op een type 2 stoel. En welke dan? Het duizelt me nu van de namen en types
Ah daar keek ik ook naar ja. Hebben alleen geen isofix, dus moet even kijken of ie dan net zo goed is.quote:Op maandag 22 januari 2018 07:58 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Wij vorige week. Suus haalt nog nét de 15 kg niet maar ze zit er wel goed in, de gordel zit op goede hoogte. Jouwe lijkt me sowieso zwaar en lang genoeg. Wij hebben de Maxi Cosi rodi airprotect (want wilde wel graag hoofdbescherming) gekozen. Ik heb echt een hekel aan eindeloze vergelijkingen maken etc, dus zodra ik zag dat deze goede reviews kreeg en goed uit de tests kwam, hebben we die voor de oudste gekocht. Heel tevreden mee, dus nu ook voor de jongste.
Wij ook niet. Volgens Maxi Cosi zelf maakt dat vanaf groep 2 ook geen verschil meer voor de veiligheid (quote staat een stukje terug in dit topic). Weet ook niet waarom ANWB het wel noemt. Ze zitten vanaf groep 2 rechtstreeks in de gordel die in de auto vast zit, en houden met hun gewicht icm de gordel de stoel op zijn plek.quote:Op maandag 22 januari 2018 11:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ah daar keek ik ook naar ja. Hebben alleen geen isofix, dus moet even kijken of ie dan net zo goed is.
Een van de baby's op de bijrijdersstoel een optie?quote:Op maandag 22 januari 2018 13:12 schreef SupremeEvil het volgende:
Hoi! Ik las ff mee over drie kinderen op de achterbank, maar de situatie is hier wat anders met al een iets ouder kind. Ik verwacht een tweeling in april/mei en heb al een dochter van nu ruim 5. Zij zit nu in de rodifix airprotect naar dat gaat straks met zn drieën niet meer passen op de achterbank.
Volgens de regels mag ze dan, als ik het goed begrijp, zonder zitverhoger oid tussenin twee andere autostoeltjes op de achterbank, maar dat voelt qua idee toch niet superfijn of veilig. Ze is met haar 110cm en 18/19kg niet de grootste. De middelste plek op de achterbank in mijn auto is best smal, dus zat te kijken naar de Bubblebum opblaasbare zitverhoger. Heeft iemand daar ervaring mee?
Nu zou ik haar ook voorin in de rodi kunnen zetten, maar de (tot nu toe eenmalige ervaring) leert dat ze dan allerlei knopjes gaat induwen en alles mega interessant vindt, kwestie van afleren maar werd er behoorlijk zenuwachtig van die keerplus, is achterbank niet veiliger? Financiële middelen voor een andere auto zijn er niet, dus geen 7-zitter voor mij voorlopig
Wat zouden jullie doen?
Tot 1.35m is een zitverhoger verplicht. Vanaf 1.25m en 22kg mag een zitverhoger pas. Tot dan is een stoeltje verplicht.quote:Op maandag 22 januari 2018 13:12 schreef SupremeEvil het volgende:
Hoi! Ik las ff mee over drie kinderen op de achterbank, maar de situatie is hier wat anders met al een iets ouder kind. Ik verwacht een tweeling in april/mei en heb al een dochter van nu ruim 5. Zij zit nu in de rodifix airprotect naar dat gaat straks met zn drieën niet meer passen op de achterbank.
Volgens de regels mag ze dan, als ik het goed begrijp, zonder zitverhoger oid tussenin twee andere autostoeltjes op de achterbank, maar dat voelt qua idee toch niet superfijn of veilig. Ze is met haar 110cm en 18/19kg niet de grootste. De middelste plek op de achterbank in mijn auto is best smal, dus zat te kijken naar de Bubblebum opblaasbare zitverhoger. Heeft iemand daar ervaring mee?
Nu zou ik haar ook voorin in de rodi kunnen zetten, maar de (tot nu toe eenmalige ervaring) leert dat ze dan allerlei knopjes gaat induwen en alles mega interessant vindt, kwestie van afleren maar werd er behoorlijk zenuwachtig van die keerplus, is achterbank niet veiliger? Financiële middelen voor een andere auto zijn er niet, dus geen 7-zitter voor mij voorlopig
Wat zouden jullie doen?
Dit dus.quote:Op maandag 22 januari 2018 13:43 schreef laziness het volgende:
[..]
Tot 1.35m is een zitverhoger verplicht. Vanaf 1.25m en 22kg mag een zitverhoger pas. Tot dan is een stoeltje verplicht.
Daar had ik nog niet aan gedacht, bedankt! Dit kan als de airbag uitgeschakeld kan worden. Dat is niet zomaar even met de sleutel gedaan in mijn auto, maar zeker als eerste optie te overwegen waard.quote:Op maandag 22 januari 2018 13:15 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Een van de baby's op de bijrijdersstoel een optie?
er zijn ook stoeltjes die zonder isofix wél goed scoren he?quote:Op maandag 22 januari 2018 21:23 schreef Hilmo het volgende:
Interessant want wij moeten ook maar eens (met gewicht van zo'n 18 kilo en 3 jaar) naar een vervolgstoel. Daar had ik nooit meer bij stilgestaan en toen zag ik het ergens en dacht ik oh jee, dat komt er ook weer aan. Ik kijk altijd wat de consumentenbond aanraadt met hun testen en daar komen als beste uit de test de Römer Kidfix SL SICT en Kiddy Cruiserfix 3. Met dezelfde aantal punten als de Römer zojuist genoemd heeft de Kidfix XP SICT net zoveel punten. Zij zeggen duidelijk dat de scores van goed zijn in geval van isofix, zonder isofix is het veel minder veilig. Ik ga sowieso voor isofix.
Beste koop zijn Römer Kidfix SL met een 7,7. De meer genoemde Maxi Cosi Rodifix Airprotect krijgt een 7.6 dus ook nog niet gek natuurlijk. Als ik dan even kijk waar de verschillen zitten tussen de Airprotect, Kidfix SL SICT (beste) en Kidfix SL (beste koop) dan komt de Kidfix SL SICT duidelijk beter bij veiligheid, vooral botsing van opzij. Gebruiksgemak scoren de ander dan weer veel hoger. En op geval van ergonomie scoort de Airprotect duidelijk het allerhoogst. (8,6 in vergelijking met een 7,3 en 7,0). Dit scoort zo hoog op gebied van ruimte voor het kind in het zitje en comfort van het kind. Op gebied van benodigde ruimte in de auto verschilt het weinig en zitpositie is beter bij de Kidfix SL SICT en een stuk minder bij de SL versie.
Bij een achterwaarts gerichte stoel is het verplicht. Voorwaarts wordt het tot 12 jaar aangeraden, maar is het niet verplicht.quote:Op maandag 22 januari 2018 15:27 schreef Stormqueen het volgende:
Die airbag moet ook uit als je kleuter er zou zitten, misschien scheelt dat in je overwegingpas vanaf 1.35 mag dat geloof ik.
Bij sommige auto's kan het niet, er wordt geadviseerd het wel te doen maar als dat niet kan of te lastig is dan iig de stoel zo ver mogelijk naar achteren zetten.quote:Op zondag 18 februari 2018 08:46 schreef McLaura het volgende:
Precies. De airbag "moet" niet uit als je kind met zijn neus in de rijrichting zit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |