abonnement Unibet Coolblue
pi_169235612
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 23:13 schreef francorex het volgende:

[..]

Thx.
En dit is nog maar het begin Lavender. Flat Earth gaat verder groeien en groeien.

Ik ben benieuwd wat dat allemaal gaat geven. Vuurwerk gegarandeerd. *O*
Santiago-Sydney, nu je toch hier bent?

Handige links
https://nl.wikipedia.org/wiki/Grootcirkelnavigatie
https://en.wikipedia.org/wiki/Great-circle_navigation
http://www.csgnetwork.com/marinegrcircalc.html

[ Bericht 24% gewijzigd door de_tevreden_atheist op 02-03-2017 06:49:07 ]
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  donderdag 2 maart 2017 @ 08:39:53 #202
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_169236169

"It's easier to fool people than to convince them that they have been fooled."

- Mark Twain
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator donderdag 2 maart 2017 @ 10:45:56 #203
249559 crew  Lavenderr
pi_169237718
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 23:13 schreef francorex het volgende:

[..]

Thx.
En dit is nog maar het begin Lavender. Flat Earth gaat verder groeien en groeien.

Ik ben benieuwd wat dat allemaal gaat geven. Vuurwerk gegarandeerd. *O*
En dat vuurwerk, gaat dat dan omhoog, omlaag of opzij? Met oog op de omstreden zwaartekracht.
  donderdag 2 maart 2017 @ 15:23:28 #204
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_169242900
Nieuw warmterecord voor vasteland Antarctica

Dat word nog wat voor de ijsmuur om al dat water tegen te houden

:D :P
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_169243192
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 15:23 schreef DeMolay het volgende:
Nieuw warmterecord voor vasteland Antarctica

Dat word nog wat voor de ijsmuur om al dat water tegen te houden

:D :P
Maar dan loopt het gewoon de ruimte in, ofzo. Zeg maar. Maar dan is het gewoon een soort van waterval tot het op is. En dan blijft het gewoon oneindig doorvallen? Maar wat is dat dan? Zwaartekracht, ofzo, of gewichteloosheid? Als het dan gewichtloos is dan gaat het dus zeg maar weer zweven ofzo?

Of is de wereld eigenlijk een soort van bak?

Even painten.
Ja doei.
pi_169243274
Ja doei.
  donderdag 2 maart 2017 @ 15:44:02 #207
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_169243362
quote:
:D sake?
als in?


Achter de ijswand begint de koepel :Y

wie antartica bewaakt is nog niet duidelijk.
Een leger NASA mensen
Leger vanuit elk land gestuurd.
gewapende pinguins :+
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_169243399
'safe'
Ja doei.
  donderdag 2 maart 2017 @ 17:00:08 #209
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_169244753
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 15:45 schreef motorbloempje het volgende:
'safe'
oeps sorry :@
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_169251425
Santiago-Sydney op een bol (11354 km):


Zelfde route op de platte aarde (39427 km, rechte lijn alleen is al 21000 km!):


[ Bericht 1% gewijzigd door de_tevreden_atheist op 02-03-2017 23:09:33 ]
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  donderdag 2 maart 2017 @ 21:48:34 #211
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_169251560
Ja Francorex, how zit het met die vlucht?
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  donderdag 2 maart 2017 @ 23:47:49 #212
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_169255940
Kom op, francorex: Santiago-Sydney.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_169261415
Max Igan, een flat earther en bekende van Rob Skiba, had een kompas meegenomen op de vlucht Santiago-Sydney om aan te tonen dat de kompas iets anders zou laten zien dan je zou verwachten volgens het flat earth model. Onbedoeld heeft hij echter aangetoond dat de wereld rond is, omdat het niet mogelijk is die directe vlucht te nemen volgens het flat earth model _O- _O- _O-

Rob Skiba is een held van Francorex
Zie de video hieronder. Skiba vertelt over Max Igan in het begin en wat hij gedaan heeft.


Weet iemand trouwens of een kompas in een vliegtuig goed werkt? Een vliegtuig zou misschien als een kooi van Faraday kunnen werken die het aardmagnetisch veld buiten houdt, maar ik weet het niet zeker.

Als de golven van het aardmagnetisch veld kleiner zijn dan de ramen in het vliegtuig, dan zou het aardmagnetisch veld wel het vliegtuig in kunnen komen.
pi_169266983
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 12:09 schreef polderturk het volgende:


Weet iemand trouwens of een kompas in een vliegtuig goed werkt? Een vliegtuig zou misschien als een kooi van Faraday kunnen werken die het aardmagnetisch veld buiten houdt, maar ik weet het niet zeker.


De vliegtuigromp is meestal van alluminium titanium dat is niet magnetisch maar in de stoelen zit roestvrij staal verwerkt.

www.aircraftcabinmanageme(...)e-in-aircraft-cabins

Aluminium and its alloys are the dominant metals in the cabin, as they have been for decades. UK-based Metalweb is an ISO 9001-2000 accredited supplier of aluminium and other metal products to high-technology industries, including aerospace, where its materials are used in airliner cabins. According to Paul Benfield, the company’s business development manager, “Aluminium is the most used for several reasons – it’s recyclable, readily available and light. Although titanium and composites can be used to make even lighter cabin components, aluminium and, to a lesser extent stainless steel, still tend to find their way into seating and galley components
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  vrijdag 3 maart 2017 @ 18:13:06 #215
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_169267584
Kijk, hier hebben we iemand doe onderzoek doet voordat hij iets zecht.
Francorex, take notes (een YT video geld niet als onderzoek)
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
pi_169269082
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 12:09 schreef polderturk het volgende:
Weet iemand trouwens of een kompas in een vliegtuig goed werkt? Een vliegtuig zou misschien als een kooi van Faraday kunnen werken die het aardmagnetisch veld buiten houdt, maar ik weet het niet zeker.

Als de golven van het aardmagnetisch veld kleiner zijn dan de ramen in het vliegtuig, dan zou het aardmagnetisch veld wel het vliegtuig in kunnen komen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Aircraft_compass_turns

er wordt vaak gebruik gemaakt van de combinatie gyrokompas en magnetische kompas.
Een gyrokompas werkt alleen op een draaiende bolvormige aarde.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_169269269
En dan hebben we ook nog de enorme miswijzing van het magnetisch kompas gedurende de reis omdat je een boog om de magnetische zuidpool maakt
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_169269275
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 19:31 schreef Wantie het volgende:

[..]

https://en.wikipedia.org/wiki/Aircraft_compass_turns

er wordt vaak gebruik gemaakt van de combinatie gyrokompas en magnetische kompas.
Een gyrokompas werkt alleen op een draaiende bolvormige aarde.
Stomme vraag van mij. Hoe moet een vliegtuig anders navigeren _O-
Vooral voordat er satelliet navigatie was.
Een gyrokompas zou hoe dan ook werken.
pi_169269802
Het driehoek-verhaal vind ik ook sterk en eenvoudig uit te leggen.

Ga een flinke afstand precies zuidelijk, neem een draai van 90 graden, en leg wederom die zelfde afstand af, neem weer een draai van 90 graden en leg weer die afstand af - je bent nu waar je begon. Dit zou niet kunnen op een platte aarde, daar bestaat een driehoek met 3 hoeken van 90 graden namelijk niet op.
pi_169269821
Hier is de lijst van waypoints die de route santiago sydney volgt
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_169270202
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 20:00 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Hier is de lijst van waypoints die de route santiago sydney volgt
[ afbeelding ]
HOAX!!!!@!!###
pi_169270391
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 23:49 schreef polderturk het volgende:
Santiago-Sydney
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 01:05 schreef t4600c het volgende:
Santiago-Sydney
quote:
14s.gif Op woensdag 1 maart 2017 02:01 schreef Molurus het volgende:
Santiago-Sydney
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 02:04 schreef Beathoven het volgende:
Santiago - Melbourne.

fuck Sydney.
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 06:19 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
De beste platte aardekaart is deze
[ afbeelding ]
Santiago-Sydney 11354 km
https://nl.distance.to/Santiago/Sydney

Over land door de lucht:
Santiago-Buenos Aires 1131 km
Swakopmund-Maputo 1863 km
Perth-Sydney 3290 km

Over land over de weg:
Santiago-Buenos Aires 1411 km
Swakopmund-Maputo 2246 km
Perth-Sydney 3926 km

https://nl.distance.to/Santiago/Buenos%20Aires
https://nl.distance.to/Swakopmund/Maputo
https://nl.distance.to/Perth/Sydney
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 09:10 schreef theguyver het volgende:

[..]

Santiago - Darwin :P
Toch is er 1 argument van de FlatEarthers dat mij bezig houdt en het bestaan van de globe in twijfel trekt. Namelijk: de zeeën, meren, oceanen, etc.
Hoe blijft het bol staan? Stop water in een bak van 1x1x1meter en het water niveau is waterpas. Stop water in een bak van 1x1x1kilometer en het water niveau is waterpas.
Maar top water in bakken groter dan 10x10x10kilometer en het water niveau zou dan ineens niet meer waterpas zijn vanwege de bolling van de aarde? WTF :? Wat een mindfok.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 20:26:23 #223
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_169270450
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
pi_169270695
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 20:23 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

Toch is er 1 argument van de FlatEarthers dat mij bezig houdt en het bestaan van de globe in twijfel trekt. Namelijk: de zeeën, meren, oceanen, etc.
Hoe blijft het bol staan? Stop water in een bak van 1x1x1meter en het water niveau is waterpas. Stop water in een bak van 1x1x1kilometer en het water niveau is waterpas.
Maar top water in bakken groter dan 10x10x10kilometer en het water niveau zou dan ineens niet meer waterpas zijn vanwege de bolling van de aarde? WTF :? Wat een mindfok.
Waterpas := loodrecht + 90°
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_169270846
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 20:23 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Toch is er 1 argument van de FlatEarthers dat mij bezig houdt en het bestaan van de globe in twijfel trekt. Namelijk: de zeeën, meren, oceanen, etc.
Hoe blijft het bol staan? Stop water in een bak van 1x1x1meter en het water niveau is waterpas. Stop water in een bak van 1x1x1kilometer en het water niveau is waterpas.
Maar top water in bakken groter dan 10x10x10kilometer en het water niveau zou dan ineens niet meer waterpas zijn vanwege de bolling van de aarde? WTF :? Wat een mindfok.
het heet niet voor niets waterpas, ipv gewoon plat.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator vrijdag 3 maart 2017 @ 20:51:37 #226
249559 crew  Lavenderr
pi_169271177
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 23:47 schreef SillyWalks het volgende:
Kom op, francorex: Santiago-Sydney.
Ja francorex, er staan heel wat vragen voor je open.
pi_169271353
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 20:40 schreef Wantie het volgende:

[..]

het heet niet voor niets waterpas, ipv gewoon plat.
Inderdaad, zo "pas" als water.

Water wordt natuurlijk ook aangetrokken, maar dat hoef ik jou niet te vertellen uiteraard. :+
pi_169271868
francorex, wat vond je trouwens van Buenos Aires naar Sydney? Kom op, je kan het (niet)!
pi_169273588
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 20:35 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Waterpas := loodrecht + 90°
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 20:40 schreef Wantie het volgende:

[..]

het heet niet voor niets waterpas, ipv gewoon plat.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 20:56 schreef illusions het volgende:

Inderdaad, zo "pas" als water.

Water wordt natuurlijk ook aangetrokken, maar dat hoef ik jou niet te vertellen uiteraard. :+
Oh dat aspect negeren jullie voor het gemak? Echt, ik word helemaal gek van mijn kennis die in FE gelooft, maar om nou alles kritiekloos aan te nemen omdat het niet FE is, gaat mij ook te ver.
pi_169273831
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 22:02 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

[..]

[..]

Oh dat aspect negeren jullie voor het gemak? Echt, ik word helemaal gek van mijn kennis die in FE gelooft, maar om nou alles kritiekloos aan te nemen omdat het niet FE is, gaat mij ook te ver.
Wie heeft het hier over kritiekloze aanname? Welk aspect negeren wij volgens jou? Waterpas heeft gewoon een definitie die geheel overeenkomt met alle bekende wetenschap over de kosmos. Dat is gefundeerde en bewezen wetenschap, en allerminst een kritiekloze aanname.
pi_169273941
Verder doe jij alsof water over een afstand van 1km geen curvature heeft, maar vanaf 100km weer wel.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 20:23 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Toch is er 1 argument van de FlatEarthers dat mij bezig houdt en het bestaan van de globe in twijfel trekt. Namelijk: de zeeën, meren, oceanen, etc.
Hoe blijft het bol staan? Stop water in een bak van 1x1x1meter en het water niveau is waterpas. Stop water in een bak van 1x1x1kilometer en het water niveau is waterpas.
Maar top water in bakken groter dan 10x10x10kilometer en het water niveau zou dan ineens niet meer waterpas zijn vanwege de bolling van de aarde? WTF :? Wat een mindfok.
Dat is dus niet zo, op 100km is water ook waterpas, en volgt het de curvature van de aarde. Dat betekent niet dat zodra het in een bak van 1x1m zit, het níet waterpas is, maar ik neem aan dat je begrijpt dat de curvature op 1m lengte heel erg miniscuul is.
pi_169274410
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 22:02 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

[..]

[..]

Oh dat aspect negeren jullie voor het gemak? Echt, ik word helemaal gek van mijn kennis die in FE gelooft, maar om nou alles kritiekloos aan te nemen omdat het niet FE is, gaat mij ook te ver.
Het is duidelijk uitgelegd lijkt me.
Waterpas betekent niet plat, zoals de platte aarde evangelisten proberen voor te doen. Zoals Atheist stelt, waterpas is 90 graden van loodrecht.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_169274571
Met een lokaal horizontaal vlak wordt een vlak bedoeld loodrecht op de richting van het schietlood, ter plaatse van de waarnemer.
pi_169274680
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 22:02 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]


[..]


[..]

Oh dat aspect negeren jullie voor het gemak? Echt, ik word helemaal gek van mijn kennis die in FE gelooft, maar om nou alles kritiekloos aan te nemen omdat het niet FE is, gaat mij ook te ver.
Koop een hoepel.
Zaag er een stuk van 10 cm uit. Daar zit behoorlijk wat curvature in, toch?
Zaag er nu een stuk van een milimeter af als dat lukt. Dat is al bijna recht, toch?
pi_169275201
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 22:34 schreef illusions het volgende:
Met een lokaal horizontaal vlak wordt een vlak bedoeld loodrecht op de richting van het schietlood, ter plaatse van de waarnemer.
Klopt, maar platte aarde evangeliste zijn gewiekst en proberen je op het verkeerde been te zetten door met stellingen te komen zoals die aan Romanticus is voorgelegd. En als je dan niet binnen 2 sec. een reactie weet, dan is dat bewijs dat de aarde dus toch plat is ;)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 3 maart 2017 @ 23:00:11 #236
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_169275277
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 22:02 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

[..]

[..]

Oh dat aspect negeren jullie voor het gemak? Echt, ik word helemaal gek van mijn kennis die in FE gelooft, maar om nou alles kritiekloos aan te nemen omdat het niet FE is, gaat mij ook te ver.
Als iets waterpas staat, staat het loodrecht op de richting van de lokale zwaartekrachtsvector. Die kromt mee met het aardoppervlak. Een waterpas oppervlak op aarde is dus inderdaad niet recht.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_169278359
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 19:38 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
En dan hebben we ook nog de enorme miswijzing van het magnetisch kompas gedurende de reis omdat je een boog om de magnetische zuidpool maakt

... en dat betekent dus voor de vlucht Santiago-Sydney dat de eerste helft van de vlucht (rechts op de grafiek hieronder) de kompaskoers schijnbaar naar het zuidwesten blijft wijzen terwijl het vliegtuig afbuigt naar het westen (270 graden)


[ Bericht 0% gewijzigd door de_tevreden_atheist op 04-03-2017 09:23:56 ]
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  zaterdag 4 maart 2017 @ 02:38:05 #238
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_169278692
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 01:35 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

... en dat betekent dus voor de vlucht Santiago-Sydney dat de eerste helft van de vlucht (rechts op de grafiek) de kompaskoers schijnbaar naar het zuidwesten blijft wijzen terwijl het vliegtuig afbuigt naar het westen (270 graden)
[ afbeelding ]
Is de koers die het kompas aangeeft een koers die het vliegtuig op een platte aarde zou moeten nemen? Zo nee, dan maakt het eigenlijk niet uit omdat ALS het vliegtuig de koers van het kompas aanhoud, het alsnog niet klopt.
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
pi_169278729
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 04:28 schreef illusions het volgende:

[..]

Je reageert toch zelf op een post over een vliegtuig om de maan, en vraagt jezelf dan af of daar nog niemand in heeft gezeten. Nee dus, want die bestaat nog niet. Verder, curvature is moeilijk te zien vanuit een vliegtuig.

[..]

Dat betekent niet dat de aarde plat is, gewoon dat jouw aanname te simpel is. Neem zelf nog maar een borrel.
c_/ :P
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 10:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou nou, niet zo agressief worden hoor :N
Alleen op zeer foute personen word ik boos :Y O+
pi_169278733
Veel plezier met lekker 'eartheren' hier *O*

[ Bericht 1% gewijzigd door Lavenderr op 04-03-2017 09:36:02 ]
pi_169279297
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 02:38 schreef t4600c het volgende:

[..]

Is de koers die het kompas aangeeft een koers die het vliegtuig op een platte aarde zou moeten nemen? Zo nee, dan maakt het eigenlijk niet uit omdat ALS het vliegtuig de koers van het kompas aanhoud, het alsnog niet klopt.
De koers is de hoek die de lokale vliegrichting met het noorden maakt, dat geldt ook op een platte aarde,

Op het zuidelijk halfrond is namelijk het noorden per definitie, ook op een platte aarde, de richting van de kortste schaduw op een dag.

Ik ben francorex zeer dankbaar voor dit topic, het heeft mij aangezet om mij meer in de programmeertaal python te verdiepen.

[ Bericht 7% gewijzigd door de_tevreden_atheist op 04-03-2017 10:58:41 ]
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_169279761
Een youtube reactie

Maryanneurgent regurgitated Gibson

I don't care if it is flat, round,pear,oval or what have you. I care about my creator's WORD. IN THE BIBLE, it tells us clues to it's "flatness inclosed with a special enclosure". That is the only reason, I reason its shape.
2 dagen geleden•
pi_169280141
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 10:20 schreef polderturk het volgende:
Een youtube reactie

Maryanneurgent regurgitated Gibson

I don't care if it is flat, round,pear,oval or what have you. I care about my creator's WORD. IN THE BIBLE, it tells us clues to it's "flatness inclosed with a special enclosure". That is the only reason, I reason its shape.
2 dagen geleden•
Wist ik, maar ik ga hier in op de meetbare argumenten van de FE-beweging, niet de religieuze.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_169280454
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_169281744
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 12:09 schreef polderturk het volgende:
Max Igan, een flat earther en bekende van Rob Skiba, had een kompas meegenomen op de vlucht Santiago-Sydney om aan te tonen dat de kompas iets anders zou laten zien dan je zou verwachten volgens het flat earth model. Onbedoeld heeft hij echter aangetoond dat de wereld rond is, omdat het niet mogelijk is die directe vlucht te nemen volgens het flat earth model _O- _O- _O-

Rob Skiba is een held van Francorex
Zie de video hieronder. Skiba vertelt over Max Igan in het begin en wat hij gedaan heeft.


Weet iemand trouwens of een kompas in een vliegtuig goed werkt? Een vliegtuig zou misschien als een kooi van Faraday kunnen werken die het aardmagnetisch veld buiten houdt, maar ik weet het niet zeker.

Als de golven van het aardmagnetisch veld kleiner zijn dan de ramen in het vliegtuig, dan zou het aardmagnetisch veld wel het vliegtuig in kunnen komen.
De vliegtuigpositie tijdens de kompasaflezing aan het begin van de video is ongeveer 66° Zuid 175° Oost

Het kompas heeft daar een miswijzing van maar liefst 69 graden!
Dus het kompas werkt goed in het vliegtuig.

http://geomag.nrcan.gc.ca(...)ongitude_direction=1



[ Bericht 3% gewijzigd door de_tevreden_atheist op 04-03-2017 14:29:45 ]
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_169285305
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_169285675
Hoe leggen flat-earthers eigenlijk de schaduw van de aarde op de maan uit? Die ziet er bepaald niet rechthoekig uit.
pi_169286465
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 16:45 schreef Beathoven het volgende:
Hoe leggen flat-earthers eigenlijk de schaduw van de aarde op de maan uit? Die ziet er bepaald niet rechthoekig uit.
Er is geen schaduw op de maan.
de maan produceert zelf verkoelend licht.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 4 maart 2017 @ 18:01:27 #249
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_169287101
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 17:29 schreef Wantie het volgende:

[..]

Er is geen schaduw op de maan.
de maan produceert zelf verkoelend licht.
En hoe doet het dat?
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
pi_169287137
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:01 schreef t4600c het volgende:

[..]

En hoe doet het dat?
Dat weet alleen God..

maar op youtube vind je videos die laten zien dat maanlicht koelte geeft, dus het is waar ;)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 4 maart 2017 @ 18:14:02 #251
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_169287313
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:03 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat weet alleen God..

maar op youtube vind je videos die laten zien dat maanlicht koelte geeft, dus het is waar ;)
Kunnen we geen monster van de maan halen om te onderzoeken? is maar 3000 miles up ofzo.

PS: Hoe blijft het daar hangen?
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  Moderator zaterdag 4 maart 2017 @ 18:16:33 #252
249559 crew  Lavenderr
pi_169287340
Leuk artikel:

'Op de eerste foto bij dit blog ziet u de Aarde gefotografeerd vanaf de maan. De onderkant van de Aarde is echter verdwenen. Men zegt dat dit hetzelfde systeem is zoals wij op Aarde 's nachts de afnemende en wassende maan hebben. Die maanstanden ontstaan echter doordat de Aarde zijn schaduw werpt op de maan en dus het zonlicht blokkeren. Op de maan gaat dat verhaal niet op'

Hele artikel: http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?i=2036
pi_169287677
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 17:29 schreef Wantie het volgende:

[..]

Er is geen schaduw op de maan.
de maan produceert zelf verkoelend licht.
Ja ja...
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_169287885
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:16 schreef Lavenderr het volgende:
Leuk artikel:

'Op de eerste foto bij dit blog ziet u de Aarde gefotografeerd vanaf de maan. De onderkant van de Aarde is echter verdwenen. Men zegt dat dit hetzelfde systeem is zoals wij op Aarde 's nachts de afnemende en wassende maan hebben. Die maanstanden ontstaan echter doordat de Aarde zijn schaduw werpt op de maan en dus het zonlicht blokkeren. Op de maan gaat dat verhaal niet op'

Hele artikel: http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?i=2036
Tja, je citaat klopt al niet, de maanstanden komen niet doordat de aarde een schaduw werpt,maar simpelweg omdat de zon niet het complete deel dat naar ons is gericht beschijnt. Het is dus zijn eigen schaduw die we zien...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_169287928
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:43 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Ja ja...
[ afbeelding ]
cgi ;)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator zaterdag 4 maart 2017 @ 19:02:22 #256
249559 crew  Lavenderr
pi_169287949
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:57 schreef Wantie het volgende:

[..]

Tja, je citaat klopt al niet, de maanstanden komen niet doordat de aarde een schaduw werpt,maar simpelweg omdat de zon niet het complete deel dat naar ons is gericht beschijnt. Het is dus zijn eigen schaduw die we zien...
Ja maar het artikel is wel amusant.
pi_169288416
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 19:00 schreef Wantie het volgende:

[..]

cgi ;)
Nee dit:
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  zaterdag 4 maart 2017 @ 19:41:56 #258
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_169288773
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 19:24 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Nee dit:
[ afbeelding ]
winner 2013
3x3 = 9
3 x 9 = 999
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
pi_169291032
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 12:09 schreef polderturk het volgende:
Max Igan, een flat earther en bekende van Rob Skiba, had een kompas meegenomen op de vlucht Santiago-Sydney om aan te tonen dat de kompas iets anders zou laten zien dan je zou verwachten volgens het flat earth model. Onbedoeld heeft hij echter aangetoond dat de wereld rond is, omdat het niet mogelijk is die directe vlucht te nemen volgens het flat earth model _O- _O- _O-

Rob Skiba is een held van Francorex
Zie de video hieronder. Skiba vertelt over Max Igan in het begin en wat hij gedaan heeft.


Weet iemand trouwens of een kompas in een vliegtuig goed werkt? Een vliegtuig zou misschien als een kooi van Faraday kunnen werken die het aardmagnetisch veld buiten houdt, maar ik weet het niet zeker.

Als de golven van het aardmagnetisch veld kleiner zijn dan de ramen in het vliegtuig, dan zou het aardmagnetisch veld wel het vliegtuig in kunnen komen.
Ik heb de meest recente QFA28 (Santiago-Sydney) vluchtdata van vandaag gedownload en de noordrichting van het kompas geplot op een mercatorkaart. Ten zuiden van Nieuw Zeeland is de miswijzing erg groot.

Eerst wat stills uit de video:
Positie op boordcomputer

Koers op boordcomputer:

Kompaskoers:


Mijn kaart van "kompasnoordens" gedurende het laatste deel van de vlucht:


[ Bericht 0% gewijzigd door de_tevreden_atheist op 04-03-2017 21:50:16 ]
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  zaterdag 4 maart 2017 @ 22:26:11 #260
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_169293113
Hoe voorspel je een zon of maan verduistering met met platte-aarde model?
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
pi_169296586
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:03 schreef Wantie het volgende:
maar op youtube vind je videos die laten zien dat maanlicht koelte geeft, dus het is waar
In de OP staat: "Het licht van de maan wakkert vlammen van een kampvuur aan".

Ze weten het zelf ook niet meer he...
pi_169301538
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 01:12 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

In de OP staat: "Het licht van de maan wakkert vlammen van een kampvuur aan".

Ze weten het zelf ook niet meer he...
klopt, het zijn onsamenhangende ad-hoc argumenten die worden opgeworpen onder het motto 'als je maar genoeg stront tegen de muur gooit blijft er vanzelf iets plakken'
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_169303695


Filmpje!!
Ik heb een animatie gemaakt van het laatste deel van vlucht QFA28, die volledig de miswijzing van het kompas verklaart:


[ Bericht 46% gewijzigd door de_tevreden_atheist op 05-03-2017 15:04:06 ]
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  zondag 5 maart 2017 @ 16:23:38 #264
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_169308011
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 14:11 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

Filmpje!!
Ik heb een animatie gemaakt van het laatste deel van vlucht QFA28, die volledig de miswijzing van het kompas verklaart:
Stel het vliegtuig volgt de miswijzing, zou dat de vluchtroute verklaren op een platte aarde?
Want volgens mij klopt het met die miswijzing ook niet, op een platte aarde.
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
pi_169308586
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 16:23 schreef t4600c het volgende:

[..]

Stel het vliegtuig volgt de miswijzing, zou dat de vluchtroute verklaren op een platte aarde?
Want volgens mij klopt het met die miswijzing ook niet, op een platte aarde.
Zeker niet tijdens het eerste deel, de miswijzing in Santiago is nul, daar moet een platte-aardekoers noordwest zijn, terwijl de gevolgde koers, ook volgens kompas, zuidwest is. Op de video van Max Igan bevestigt hij dat ook aan het begin van de reis Santiago-Sydney de koers zuidwest was. Hij wijt dit aan "electromagnetische interferentie", terwijl het gewoon vliegen in een boog om de magnetische zuidpool is.



Miswijzingkaart:


[ Bericht 7% gewijzigd door de_tevreden_atheist op 05-03-2017 16:57:30 ]
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  zondag 5 maart 2017 @ 17:00:45 #266
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_169309088
Best wel zielig dat hij zijn geld hier aan verspeeld.
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  zondag 5 maart 2017 @ 17:10:45 #267
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_169309308
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 01:12 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

In de OP staat: "Het licht van de maan wakkert vlammen van een kampvuur aan".

Ze weten het zelf ook niet meer he...
Wat ze zeggen is dat Maanlicht andere eigenschappen heeft dan Zonlicht.
Theoretische wetenschappers vertellen u dat U moet geloven dat Maanlicht gereflecteerd Zonlicht is. Maar dat is een leugen.

De Maan heeft en geeft haar eigen licht. Dat licht heeft tegenovergestelde eigenschappen van Zonlicht.
Maanlicht voelt koud aan. Het is kouder in Maanlicht dan in de schaduw van Maanlicht.



Dat Maanlicht koud aanvoelt bewijst dat het Heliocentrisch model fout is, een deceptie is.

En je hoeft niet gestudeerd hebben om dat aan te tonen. Enkel de temperatuur meten is voldoende.

https://www.youtube.com/r(...)test&sp=SBTqAwA%253D
  zondag 5 maart 2017 @ 17:17:06 #268
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_169309460
Dit is een Master class video over de Zon, de Maan en hun eigenschappen.


quote:
When you look up at the Sun and Moon you see two equally-sized equidistant circles tracing similar paths at similar speeds around a flat, stationary Earth. The “experts” at NASA, however, claim your common sense every day experience is false on all counts! To begin with, they say the Earth is not flat but a big ball; not stationary but spinning around 19 miles per second; they say the Sun does not revolve around the Earth as it appears, but Earth revolves around the Sun; the Moon, on the other hand, does revolve around the Earth, though not East to West as it appears, rather West to East; and the Sun is actually 400 times larger than the Moon and 400 times farther away! That’s right, you can clearly see they are the same size and distance, you can see the Earth is flat, you can feel the Earth is stationary, but according to the gospel of modern astronomy, you are wrong and a simpleton worthy of endless ridicule if you dare to believe your own eyes and experience!
pi_169309552
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 17:17 schreef francorex het volgende:
When you look up at the Sun and Moon you see two equally-sized equidistant circles tracing similar paths at similar speeds around a flat, stationary Earth.

Nope, dat is niet wat we zien.
Dat is het hele punt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_169309583
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 17:00 schreef t4600c het volgende:
Best wel zielig dat hij zijn geld hier aan verspeeld.
Nog een testcase is de gemiddelde reistijd van 13 uur

https://nl.flightaware.com/live/flight/QFA28 (onder aan de pagina)

De site geeft ook als afstand 11355 km, dat is dus gemiddeld 873 km per uur.

De geluidssnelheid is 1225 km per uur, dus de maximale afstand in 13 uur is 15925 km. Dat is tienduizend kilometer te weing op een platte aarde.

Als je door de geluidsbarriere gaat hoor je een knal, passagiers op lijnvluchten horen geen knallen.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_169309589
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 17:10 schreef francorex het volgende:

[..]

Wat ze zeggen is dat Maanlicht andere eigenschappen heeft dan Zonlicht.
Theoretische wetenschappers vertellen u dat U moet geloven dat Maanlicht gereflecteerd Zonlicht is. Maar dat is een leugen.

De Maan heeft en geeft haar eigen licht. Dat licht heeft tegenovergestelde eigenschappen van Zonlicht.
Maanlicht voelt koud aan. Het is kouder in Maanlicht dan in de schaduw van Maanlicht.

[ afbeelding ]

Dat Maanlicht koud aanvoelt bewijst dat het Heliocentrisch model fout is, een deceptie is.

En je hoeft niet gestudeerd hebben om dat aan te tonen. Enkel de temperatuur meten is voldoende.

https://www.youtube.com/r(...)test&sp=SBTqAwA%253D
Kun je uitleggen wat koud licht precies is?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 5 maart 2017 @ 17:25:56 #272
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_169309657
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 17:22 schreef Wantie het volgende:

[..]

Kun je uitleggen wat koud licht precies is?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar ja. Maar ik vrees dat het antwoord niet verder gaat dan "normaal licht warmt op, en koud licht koelt af". Wat dat betekent in natuurkundige zin blijft een raadsel.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_169309693
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 17:17 schreef francorex het volgende:
you can clearly see they are the same size and distance,
Dat is waar de flat earth op steunt, op waarnemingen op het blote oog.
Want zodra je besluit om de afstanden gewoon op te meten, wat dus al zo'n 2500 jaar gedaan wordt, dan blijken de afstanden opeens heel anders.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 5 maart 2017 @ 17:34:58 #274
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_169309835
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 17:17 schreef francorex het volgende:
Dit is een Master class video over de Zon, de Maan en hun eigenschappen.


[..]

Hoe kan je zo duidelijk zien dat ze zowel even groot zijn, als op dezelfde afstand staan?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 5 maart 2017 @ 17:35:13 #275
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_169309842
Kijkhoek is afhankelijk van omvang en afstand.

Als je de omvang verkeerd inschat, schat je ook de afstand verkeerd in en vice versa. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 5 maart 2017 @ 17:52:50 #276
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_169310211
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 17:22 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Nog een testcase is de gemiddelde reistijd van 13 uur

https://nl.flightaware.com/live/flight/QFA28 (onder aan de pagina)

De site geeft ook als afstand 11355 km, dat is dus gemiddeld 873 km per uur.

De geluidssnelheid is 1225 km per uur, dus de maximale afstand in 13 uur is 15925 km. Dat is tienduizend kilometer te weing op een platte aarde.

Als je door de geluidsbarriere gaat hoor je een knal, passagiers op lijnvluchten horen geen knallen.
Kan je met driehoekmeting, bolling van de aarde, afstand tussen twee waarnemers, pad van de ISS en tijdstip dat het boven de horizon komt niet meten hoe hoog de ISS is? en misschien hoe snel.

Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
pi_169311464
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 17:52 schreef t4600c het volgende:

[..]

Kan je met driehoekmeting, bolling van de aarde, afstand tussen twee waarnemers, pad van de ISS en tijdstip dat het boven de horizon komt niet meten hoe hoog de ISS is? en misschien hoe snel.

[ afbeelding ]
Hier is de formule


Hier de hoogteberekening bij platte aarde benadering, ISS draait op een hoogte van 400 km.


[ Bericht 13% gewijzigd door de_tevreden_atheist op 05-03-2017 20:36:43 ]
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_169311770
zo bepaal je de afstand van zon en maan:

Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_169311804
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:14 schreef t4600c het volgende:

[..]

Kunnen we geen monster van de maan halen om te onderzoeken? is maar 3000 miles up ofzo.

PS: Hoe blijft het daar hangen?
Elektromagnetisme
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 5 maart 2017 @ 21:08:56 #280
115996 francorex
Earth stationary not spinning
  zondag 5 maart 2017 @ 21:58:19 #281
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_169318532
Francorex, heeft NASA Apollo gemaakt om geld te stelen?

[ Bericht 6% gewijzigd door t4600c op 05-03-2017 22:17:57 ]
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
pi_169319459
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 00:44 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ze willen niet hebben dat je in God gelooft of zo.
Huh? Dus een ronde aarde kan geen creatie van God zijn?
Gewoon blijven blaffen. Heel de dag!
pi_169320950
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 17:10 schreef francorex het volgende:

[..]

Wat ze zeggen is dat Maanlicht andere eigenschappen heeft dan Zonlicht.
Theoretische wetenschappers vertellen u dat U moet geloven dat Maanlicht gereflecteerd Zonlicht is. Maar dat is een leugen.

De Maan heeft en geeft haar eigen licht. Dat licht heeft tegenovergestelde eigenschappen van Zonlicht.
Maanlicht voelt koud aan. Het is kouder in Maanlicht dan in de schaduw van Maanlicht.

[ afbeelding ]

Dat Maanlicht koud aanvoelt bewijst dat het Heliocentrisch model fout is, een deceptie is.

En je hoeft niet gestudeerd hebben om dat aan te tonen. Enkel de temperatuur meten is voldoende.

https://www.youtube.com/r(...)test&sp=SBTqAwA%253D
Francorex, deze foto met uitvergroting heb ik zojuist zelf buiten genomen met een simpele telelens.
Hoe kan een object dat zelf licht zou geven, schaduwen vertonen?


Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_169322333
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 17:10 schreef francorex het volgende:

[..]

Wat ze zeggen is dat Maanlicht andere eigenschappen heeft dan Zonlicht.
Theoretische wetenschappers vertellen u dat U moet geloven dat Maanlicht gereflecteerd Zonlicht is. Maar dat is een leugen.

De Maan heeft en geeft haar eigen licht. Dat licht heeft tegenovergestelde eigenschappen van Zonlicht.
Maanlicht voelt koud aan. Het is kouder in Maanlicht dan in de schaduw van Maanlicht.

[ afbeelding ]

Dat Maanlicht koud aanvoelt bewijst dat het Heliocentrisch model fout is, een deceptie is.

En je hoeft niet gestudeerd hebben om dat aan te tonen. Enkel de temperatuur meten is voldoende.

https://www.youtube.com/r(...)test&sp=SBTqAwA%253D
Ik zou zeggen onderbouw het en je wint de Nobelprijs! Youtubefilmpjes en plaatjes van Google posten kan iedereeen.

Het afdoen met: "maar dat is een leugen" is natuurlijk heel makkelkijk maar kan net zo goed tegen je werken.

quote:
De Maan heeft en geeft haar eigen licht.
"maar dat is een leugen"

quote:
Dat licht heeft tegenovergestelde eigenschappen van Zonlicht
"maar dat is een leugen"

quote:
Maanlicht voelt koud aan
"maar dat is een leugen"

quote:
Het is kouder in Maanlicht dan in de schaduw van Maanlicht.
"maar dat is een leugen"

Zie je hoe makkelijk dat is? Zonder verifieerbare data sta je nergens!
pi_169323089
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 22:15 schreef BlaffendeHond het volgende:

[..]

Huh? Dus een ronde aarde kan geen creatie van God zijn?
In de bijbel staat dat de wereld een platte cirkel is. Als de wereld een bol zou zijn, dan zou dat de bijbel onkrachten. Ik heb een deel van een toespraak van Rob Skiba bekeken. De helft van de tijd had hij het over bijbelverzen.
  maandag 6 maart 2017 @ 00:33:20 #286
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_169323494
quote:
Santiago-Sydney
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_169323541
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 00:03 schreef polderturk het volgende:

[..]

In de bijbel staat dat de wereld een platte cirkel is. Als de wereld een bol zou zijn, dan zou dat de bijbel onkrachten. Ik heb een deel van een toespraak van Rob Skiba bekeken. De helft van de tijd had hij het over bijbelverzen.
Dat staat niet zo in de bijbel, daarnaast is de wereld niet synoniem aan de aarde. Verder is de bijbel uiteraard geen wetenschappelijk boek over hoe de aarde in elkaar steekt.

Het is best maf dat er mensen zijn die de Bijbel volledig letterlijk nemen, terwijl iedereen kan weten dat de Bijbel een verzameling is van evangeliën die elkaar deels tegen spreken.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 6 maart 2017 @ 00:42:54 #288
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_169323578
Tja maar wat was er voor de Big Bang?
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
pi_169323610
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 00:42 schreef t4600c het volgende:
Tja maar wat was er voor de Big Bang?
https://www.google.nl/web(...)before+the+big+bang&*
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_169323615
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 00:33 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Santiago-Sydney
Heeftie al behandeld, zijn grote idool Rob zegt dat die reis de platte aarde bevestigt..
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 6 maart 2017 @ 00:48:14 #291
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_169323629
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 00:47 schreef Wantie het volgende:

[..]

Heeftie al behandeld, zijn grote idool Rob zegt dat die reis de platte aarde bevestigt..
Hij mag het zelf even uitleggen.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_169323652
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 22:15 schreef BlaffendeHond het volgende:

[..]

Huh? Dus een ronde aarde kan geen creatie van God zijn?
Nou, het is wat dieper dan dat: volgens het heliocentrische model zijn wij een nietsbeduidende planeet in een baan om een nietsbeduidende ster in een nietsbeduidende melkweg in een uithoek van het heelal.
Dat druist in tegen het geloof dat God alles speciaal voor ons heeft gemaakt en ontworpen, dat wij het middelpunt van alles zijn.
Het geocentrische model en diens extremere aanhanger de platte aarde plaatst de mens weer in het middelpunt van alles.

Toch geeft Francorex weer toe dat de aarde een oneindig groot vlak kan zijn waarop meer werelden als de onze zijn. Dus dan opeens zijn we weer niet het middelpunt.

Het is allemaal wat schizofreen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_169323665
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 00:48 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Hij mag het zelf even uitleggen.
Tja, dat doetie met youtube :)

En atheist heeft dat weer gedebunked door zelf een youtube erover te maken..
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 6 maart 2017 @ 00:57:49 #294
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_169323726
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 19:04 schreef Wantie het volgende:

[..]

Elektromagnetisme

En wat wekt die magnetosfeer op? (Of wat magentisch veld dan ook wat de Maan op zijn plek houd)

Apollo monsters zijn onderzocht op magnetisme en het zou kunnen dat de Maan vroeger een magnetisch veld had.

[ Bericht 15% gewijzigd door t4600c op 06-03-2017 01:14:19 ]
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
pi_169323874
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 00:57 schreef t4600c het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
En wat wekt die magnetosfeer op? (Of wat magentisch veld dan ook wat de Maan op zijn plek houd)

Apollo monsters zijn onderzocht op magnetisme en het zou kunnen dat de Maan vroeger een magnetisch veld had.

De aarde, die stoot de zon en maan af zoals een magneet een andere magneet afstoot...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 6 maart 2017 @ 01:38:55 #296
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_169323984
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 01:23 schreef Wantie het volgende:

[..]

De aarde, die stoot de zon en maan af zoals een magneet een andere magneet afstoot...
Ahzo, maaaar.... waar komt dat magnetische veld van de aarde vandaan?

Verdomme hoe werkt een compas eigenlijk? op een platte magneet zou het zich toch anders moeten gedragen dan op en balvormige magneet.
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
pi_169324348
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 01:38 schreef t4600c het volgende:

[..]

Ahzo, maaaar.... waar komt dat magnetische veld van de aarde vandaan?

Verdomme hoe werkt een compas eigenlijk? op een platte magneet zou het zich toch anders moeten gedragen dan op en balvormige magneet.
De magnetische zuidpool is inmiddels van het antarctikaanse vasteland naar de indische oceaan gewandeld, je kunt er gewoon heenvaren met een schip, zonder ijsmuur. Het is volledig verklaarbaar met een bolle aarde en niet met een platte aarde, ik zal eens een platte aarde magnetische miswijzingkaart komponeren.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_169341460
de platte aarde kompas miswijzingkaart (pijltjes geven magneetnoorden aan)



[ Bericht 5% gewijzigd door de_tevreden_atheist op 06-03-2017 23:34:28 ]
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  dinsdag 7 maart 2017 @ 08:05:06 #299
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_169345963
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator dinsdag 7 maart 2017 @ 11:07:15 #300
249559 crew  Lavenderr
pi_169348187
Dit is een uiterst leerzaam topic ^O^
Of je nu gelooft in een ronde, holle, platte of vierkante aarde. Je steekt er zoveel dingen van op.
pi_169348331
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 00:51 schreef Wantie het volgende:

[..]

Tja, dat doetie met youtube :)

En atheist heeft dat weer gedebunked door zelf een youtube erover te maken..
Waar je de grote leermeester Francorex dan weer niet over hoort.. Moet toch heerlijk zijn om zo selectief om te gaan met alles.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')