Ik begrijp het zelf amper op de momenten dat ik het niet heb. Maar inderdaad: het is net of ik gezopen heb en de hersenpan in stroop drijft. Als ik niet extra goed oplet, schrijf (en praat) ik legendarische onzin. Heerlijk als dat weer opgeklaard is!quote:Op donderdag 18 oktober 2018 00:53 schreef Bluezz het volgende:
Vreselijk irritant en mensen begrijpen dat echt niet.
(degenen die zich nooit verdiept hebben en nog steeds denken dat migraine alleen maar heftige hoofdpijn is)
Vandaag weer gewerkt en het is snel schakelen geblazen op zo'n poli (in het ziekenhuis) en dat duurt gewoon ff, ben trager, kan maar echt 1 ding tegelijk en het duurt en het duurt voor ik er echt 'bij' ben.
Gelukkig komt het niet heel veel meer voor. Ik heb periodes gehad waarin het maandenlang (uiteraard met wat dagen ertussen) doorging. Tegenwoordig heb ik nog zo'n 3 keer per jaar een reeks aanvallen. Gelukkig kan ik rond de aanvallen redelijk functioneren en nemen ze tijdens een reeks in heftigheid af.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 00:54 schreef Bluezz het volgende:
Dit is echt veelWat vreselijk balen voor je

We worden ouder Bluezz, dus er begint van alles te krakenquote:

Ja nouquote:

Ze ligt een paar aura's te bekijkenquote:Op donderdag 18 oktober 2018 21:44 schreef Queller het volgende:
Ja nou![]()
![]()
![]()
Op kantoor vind ik het altijd wel vervelend. Dan rol ik een vestje op en ga lekker een half uur onder mijn bureau liggen. Hoor ik wel eens mensen binnenkomen: "Huh?! Ze is er niet!"

En zich te verwonderenquote:

Veel vet en evt zoetquote:Op donderdag 18 oktober 2018 23:07 schreef Queller het volgende:
[..]
En zich te verwonderen
Nah, ff serieus: het is vet kut. En zeker rond de eerste 3 aanvallen voel ik me soms enórm belabberd en daarom zielig. Ik probeer de mij bekende triggers te vermijden, maar los daarvan wil ik er niet teveel bij stilstaan.
Herkennen jullie dit overigens: het enige dat bij mij helpt tegen de hoofdpijn is eten. Veel, vet en zout. Pizza bijvoorbeeld. De eerste happen moeten ff op karakter naar binnen (want echte eetlust heb ik niet), maar als ik zo ongeveer halverwege ben, begint de hoofdpijn af te nemen. Werk ik de hele pizza naar binnen, dan is 9 van de 10 keer de hoofdpijn daarna over.

Ja, ik sta tijdens een aanval standaard bij de snackbar. Soms twee dagen achter elkaar (bij verschillende snackbarsquote:Op donderdag 18 oktober 2018 23:07 schreef Queller het volgende:
[..]
Herkennen jullie dit overigens: het enige dat bij mij helpt tegen de hoofdpijn is eten. Veel, vet en zout. Pizza bijvoorbeeld. De eerste happen moeten ff op karakter naar binnen (want echte eetlust heb ik niet), maar als ik zo ongeveer halverwege ben, begint de hoofdpijn af te nemen. Werk ik de hele pizza naar binnen, dan is 9 van de 10 keer de hoofdpijn daarna over.

quote:Op dinsdag 7 januari 2025 17:26 schreef Blues het volgende:
Ik gebruik een aantal maanden nav dit krantenartikel https://archive.ph/JUcQ6 candesartan 16 mg.
Het lijkt de heftigheid wat te dimmen, maar de frequentie en momenten waarop het begint is nog net zo grillig.
Bij de eerste vlekken neem ik 400 mg ibu en 2 paracetamol.
Dat herhaal ik 2 tot 3 keer en na 12- 24 uur voelt het weer redelijk normaal.
Ooit nam ik ook sumatriptan, maar dat is alleen maar akelig door de bijwerkingen en levert niks op.
Ik ben nu 65 en heb al ruim 50 jr de erfelijke, klassieke auramigraine.
Onwetende collega's en anderen die niet begrijpen wat je precies doormaakt (lucky them) of onderschatten geef ik altijd dit linkje:
https://app.nos.nl/migraine/index.html

Ik ga dat ook eens in kaart brengen, nooit over nagedacht of iets over gehoord.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 18:04 schreef Flitskikker het volgende:
Gisteren is m'n eerste werkdag na de vakantie (2 weken) en het was weer raak helaas.
De laatste keer daarvoor was eind november.
Maar ik voel me dan wel erg bezwaard om me ziek te melden. "Sorry, net twee weken vakantie gehad maar ik kan nu écht nauwelijks werken." Ze zijn altijd wel begripvol, maar het voelt toch wrang...
Daarom nu met para+suma het toch maar proberen en de komende dagen maar thuis werken.
Door de vakantie ben ik niet per se gestresst, dus misschien dat het door de sterk wisselende temperaturen en luchtdruk komt? 12 graden opeens gisteren, vandaag weer 5. En de luchtdruk had een flinke duik genomen. Een paar van de vorige keren kreeg ik toen ook hoofdpijn of migraine.
[ afbeelding ]
Meer mensen die deze dagen opeens migraine hebben?

Bedoel je dat je alleen een aura hebt en daarna geen hoofdpijn?quote:Op maandag 6 januari 2025 14:53 schreef 12Beaufort het volgende:
Ik heb oogmigraine. Vooral bij veel stress.
Is niet pijnlijk gelukkig, wel lastig.
Fijn dat je een middel hebt dat goed werkt! Neem je de rizatriptan gelijk tijdens de aura of daarna?quote:Op dinsdag 7 januari 2025 14:20 schreef SemperLibertas het volgende:
Ik neem zelf Rizatriptan, en dat werkt heel erg goed. De enige klacht nu is aura, maar de hoofdpijn blijft uit na inname medicijn en dat vond ik al een hele winst. Ik weet ook niet echt waar de migraine vandaan komt, ik heb het al 30 jaar en ik zie het niet veranderen helaas.
Damn, al 50 jaar. Is het in de loop van de jaren wel minder geworden qua frequentie?quote:Op dinsdag 7 januari 2025 17:26 schreef Blues het volgende:
Ik gebruik een aantal maanden nav dit krantenartikel https://archive.ph/JUcQ6 candesartan 16 mg.
Het lijkt de heftigheid wat te dimmen, maar de frequentie en moenten waarop het begint is nog net zo grillig.
Bij de eerste vlekken neem ik 400 mg ibu en 2 paracetamol.
Dat herhaal ik 2 tot 3 keer en na 12- 24 uur voelt het weer redelijk normaal.
Ooit nam ik ook sumatriptan, maar dat is alleen maar akelig door de bijwerkingen en levert niks op.
Ik ben nu 65 en heb al ruim 50 jr de erfelijke, klassieke auramigraine.
Gave site! Die moet ik onthouden. Bedanktquote:Op dinsdag 7 januari 2025 17:26 schreef Blues het volgende:
Onwetende collega's en anderen die niet begrijpen wat je precies doormaakt (lucky them) onderschatten geef ik altijd dit linkje:
https://app.nos.nl/migraine/index.html
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |