Ik zeg toch ook helemaal niet dat de Nederlandse economie afhankelijk is van de euro? Waarom haal je dat aan?quote:Op zaterdag 25 februari 2017 21:17 schreef Taaladvies het volgende:
[..]
Het is een fabel dat de Nederlandse economie afhankelijk is van het voeren van euro. Gedegen onderzoek naar de invoering van de euro en de toetreding van Nederland in de EU kan zeker geen kwaad. Verder willen zij terecht het referenda invoeren als het gaat om bijvoorbeeld soevereiniteitsoverdracht aan Brussel, aangezien de Haagse politiek zichzelf lijkt op te willen heffen.
Je ziet de wereld wel heel simplistisch. Maar dat is je goed recht hoor.quote:Op zaterdag 25 februari 2017 21:30 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook helemaal niet dat de Nederlandse economie afhankelijk is van de euro? Waarom haal je dat aan?
Persoonlijk denk ik dat het geen zak uitmaakt of we van de euro afstappen of niet. Wanneer wij als enige van de omringende buurlanden uit de euro stappen is onze nieuwe munt zo onlosmakelijk met de euro verbonden dat het geen positief of negatief effect kan hebben. zoals de gulden sterk gekoppeld was aan de duitse mark, maar dan nog een paar graden erger. Linksom of rechtsom maakt het dus niet zoveel uit of je erin of eruit bent, met als enige nadeel dat het wel weer geld kost over te stappen naar een nieuwe munteenheid. Economisch gezien sta ik daar dus niet helemaal achter, maar het is ook weer geen grote ramp ofzo.
Wel denk ik dat Europa een belangrijk deel is van onze buitenlandse politiek en ik twijfel er niet aan dat onze belangrijkste bondgenoten, zoals dus een duitsland, het ons niet in dank af zullen nemen als we die stap uit de euro zetten. Het plaatst ons in het verdomhoekje in Europa en de landen die bij ons in de monetaire unie zitten gaan ons die bom onder die unie kwalijk nemen. Op politiek gebied ben ik dus tegen en dat haalde ik aan. Want de Nederlandse economie kan prima draaien op ander systeem dan de euro, maar de Nederland kan niet zonder zijn naaste bondgenoten.
Deze post heeft alle kracht in inhoud die je van KLB verwachtquote:Op zaterdag 25 februari 2017 21:56 schreef Taaladvies het volgende:
[..]
Je ziet de wereld wel heel simplistisch. Maar dat is je goed recht hoor.
Je ging wel erg van de hak op de tak dat ik niet denk dat u belang hebt bij mijn opinie. Prettig voortzetting verder.quote:Op zaterdag 25 februari 2017 21:58 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Deze post heeft alle kracht in inhoud die je van KLB verwacht
Nouja FvD bestaat al langer als een denktank, er zitten mensen bij die een genuanceerd geluid laten horen wat kritisch is op punten zoals Europa en de Euro waar heel drastisch aandacht aan gegeven moet worden om het project niet te laten klappen.... Ja, de anti EU partijen zijn gek genoeg in mijn ogen de partijen die een EU van zijn ondergang kunnen redden.quote:Op zaterdag 25 februari 2017 10:25 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dus je neigt naar FvD maar vindt eigenlijk al hun punten kut?
Want het klopt wat je zegt. Het is een partij voortgekomen uit een referendum waarbij het volk geen idee heeft waar het op stemt, economsich gezien slaan ze de plank volledig mis, zowel met de euro als met het 'stimuleren' van de economie en de buiyenlandse betrekkingen maken ze helemaal kapot met hun houding naar Europa.
Dit geef je zelf allemaal al aan en toch heeft die partij jouw voorkeur?
Het kan niet dat je land structureel een begrotingsoverschot heeft, het wisselkoers effect maakt de prijzen binnen je land duurder en in het buitenland goedkoper vanwege vraag en aanbod van een bepaalde munt.quote:Op zaterdag 25 februari 2017 21:30 schreef timmmmm het volgende:
Wanneer wij als enige van de omringende buurlanden uit de euro stappen is onze nieuwe munt zo onlosmakelijk met de euro verbonden dat het geen positief of negatief effect kan hebben. zoals de gulden sterk gekoppeld was aan de duitse mark, maar dan nog een paar graden erger. Linksom of rechtsom maakt het dus niet zoveel uit of je erin of eruit bent, met als enige nadeel dat het wel weer geld kost over te stappen naar een nieuwe munteenheid. Economisch gezien sta ik daar dus niet helemaal achter, maar het is ook weer geen grote ramp ofzo.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |