Dit is dus een spouwmuur. metsel-ruimte-metsel.quote:Op donderdag 23 februari 2017 16:45 schreef icloud het volgende:
[..]
Bijna goed ik wil een baksteen - isolatie - baksteen zonder spouwmuur, die is immers nergens voor nodig gezien het een simpele afscheiding betreft.
Klusweetjes moet je opzoeken bij Joost de Vree.quote:Op donderdag 23 februari 2017 17:02 schreef Juup© het volgende:
Laatste post voor TS.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Spouwmuur
Luister ik wil die hele fucking opbouw niet, ik zie werkelijk geen nut van een spouwmuur bij een muur die slechts als afscheiding dient.quote:Op donderdag 23 februari 2017 16:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Ok. Een spouwmuur is een muur met de volgende opbouw metselwerk-tussenruimte-metselwerk.
Of dat metselwerk ergens aan buiten- of binnenlucht grenst maakt niet uit.
Als je een muur met die opbouw als binnenmuur wil optrekken, heet het nog steeds een spouwmuur: een muur met een spouw ertussen.
Jij wil dat toch als tussenmuur?
is dit het gene dan dat je wilt?quote:Op donderdag 23 februari 2017 17:10 schreef icloud het volgende:
[..]
Luister ik wil die hele fucking opbouw niet, ik zie werkelijk geen nut van een spouwmuur bij een muur die slechts als afscheiding dient.
Het moet een sandwich worden, als mensen geen serieze adviezen hebben dan stap ik over naar het klusidee, waar ze behulpzaam zijn.
Dank voor de tipquote:Op donderdag 23 februari 2017 17:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Klusweetjes moet je opzoeken bij Joost de Vree.
http://www.joostdevree.nl/shtmls/spouwmuur.shtml
Nee want ook hier zie ik weer een luchtspouw tussen de isolatie en het buitenblad, dat is wat mij betreft in mijn situatie volstrekt overbodig.quote:Op donderdag 23 februari 2017 17:19 schreef jagermaster het volgende:
[..]
is dit het gene dan dat je wilt?
[ afbeelding ]
Kan je anders een tekening/schets maken wat je bedoelt?
Dat is precies wat een spouwmuurconstructie is. Lijkt me erg zwaar en overbodig. Gewoon een lichte voorzetwand met steenwol, volledig los van de bestaande bakstenen muur.quote:Op donderdag 23 februari 2017 16:45 schreef icloud het volgende:
[..]
Bijna goed ik wil een baksteen - isolatie - baksteen zonder spouwmuur, die is immers nergens voor nodig gezien het een simpele afscheiding betreft.
dus dat plaatje zonder dat er lucht zit tussen de isolatieplaten en de baksteen?quote:Op donderdag 23 februari 2017 17:21 schreef icloud het volgende:
[..]
Nee want ook hier zie ik weer een luchtspouw tussen de isolatie en het buitenblad, dat is wat mij betreft in mijn situatie volstrekt overbodig.
Het idee is binnenblad-isolatie-buitenblad, zonder enige vorm van ruimte verspillende spouw.
Kunnen we even normaal blijven doen? Een spouwmuur is een muur waarin een spouw is verwerkt, zoals de naam doet vermoeden, een muur zonder spouw is dus geen spouwmuur.quote:Op donderdag 23 februari 2017 17:24 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Dat is precies wat een spouwmuurconstructie is. Lijkt me erg zwaar en overbodig. Gewoon een lichte voorzetwand met steenwol, volledig los van de bestaande bakstenen muur.
Ja dat kan prima doordat het slechts een scheidingswand is, heb je geen last van vocht en het grenst niet aan een onverwarmde/niet geisoleerde ruimte, waardoor een spouw wat mij betreft volledig overkill is.quote:Op donderdag 23 februari 2017 17:24 schreef jagermaster het volgende:
[..]
dus dat plaatje zonder dat er lucht zit tussen de isolatieplaten en de baksteen?
je hebt niets aan een luchtlaag er tussen als de lucht nergens naar toe kan, neem tenminste aan dat je geen ventilatieopningen in je muur wiltquote:Op donderdag 23 februari 2017 17:27 schreef icloud het volgende:
[..]
Kunnen we even normaal blijven doen? Een spouwmuur is een muur waarin een spouw is verwerkt, zoals de naam doet vermoeden, een muur zonder spouw is dus geen spouwmuur.
[..]
Ja dat kan prima doordat het slechts een scheidingswand is, heb je geen last van vocht en het grenst niet aan een onverwarmde/niet geisoleerde ruimte, waardoor een spouw wat mij betreft volledig overkill is.
Dat zeg ik toch al de hele tijd, je bent de eerste die het inderdaad snapt.quote:Op donderdag 23 februari 2017 17:32 schreef jagermaster het volgende:
Dus gewoon islatieplaten of glaswol achtig iets er tussen zetten en de tweede muur optrekken.
"Er" tussen?quote:Op donderdag 23 februari 2017 17:32 schreef jagermaster het volgende:
Dus gewoon islatieplaten of glaswol achtig iets er tussen zetten en de tweede muur optrekken.
En hoe denk jij dat die ruimte tussen 2 bakstenen muren heet?quote:Op donderdag 23 februari 2017 17:34 schreef icloud het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch al de hele tijd, je bent de eerste die het inderdaad snapt.
Ho, ik probeer je alleen te helpen, hoor. Een spouwmuur is een muur met een binnen- en buitenblad en een tussenruimte. Deze tussenruimte kan met vanalles gevuld zijn. Dit kan lucht zijn, isolatie of een combi. Wanneer er ook lucht tussen zit, het die ruimte luchtspouw.quote:Op donderdag 23 februari 2017 17:27 schreef icloud het volgende:
Kunnen we even normaal blijven doen? Een spouwmuur is een muur waarin een spouw is verwerkt, zoals de naam doet vermoeden, een muur zonder spouw is dus geen spouwmuur.
Geen spouwmuur, bij een spouwmuur, is een vrije luchtlaag tussen de isolatie en het buitenblad noodzakelijk.quote:Op donderdag 23 februari 2017 17:36 schreef Juup© het volgende:
[..]
En hoe denk jij dat die ruimte tussen 2 bakstenen muren heet?
BigMac muur.quote:Op donderdag 23 februari 2017 17:38 schreef icloud het volgende:
[..]
Geen spouwmuur, bij een spouwmuur, is een vrije luchtlaag tussen de isolatie en het buitenblad noodzakelijk.
Wat mij betreft is dit een sandwichmuur.
En al de tussenruimte breder is dan een meter dan wordt het ook wel een kamer genoemd en zit er ook vaak een deur in de muur.quote:Op donderdag 23 februari 2017 17:37 schreef goed_volk het volgende:
Een spouwmuur is een muur met een binnen- en buitenblad en een tussenruimte.
Nee, een kast. Een kamer pas vanaf 1,8 meter.quote:Op donderdag 23 februari 2017 17:40 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
En al de tussenruimte breder is dan een meter dan wordt het ook wel een kamer genoemd en zit er ook vaak een deur in de muur.
Bij een spouwmuur is altijd een luchtstroom/ventilatie nodig, bij mij niet.quote:Op donderdag 23 februari 2017 17:37 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Ho, ik probeer je alleen te helpen, hoor. Een spouwmuur is een muur met een binnen- en buitenblad en een tussenruimte. Deze tussenruimte kan met vanalles gevuld zijn. Dit kan lucht zijn, isolatie of een combi. Wanneer er ook lucht tussen zit, het die ruimte luchtspouw.
wil alleen niet vervelend zijn, dit is een spouwmuur.quote:Op donderdag 23 februari 2017 17:34 schreef icloud het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch al de hele tijd, je bent de eerste die het inderdaad snapt.
Dus als ik mijn spouw vol met bolletjes is het geen spouwmuur meer.quote:Op donderdag 23 februari 2017 17:38 schreef icloud het volgende:
Geen spouwmuur, bij een spouwmuur, is een vrije luchtlaag tussen de isolatie en het buitenblad noodzakelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |