abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 februari 2017 @ 18:37:47 #151
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169159783
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 17:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ze hebben natuurlijk ook een inhaalslag op het gebied van infrastructuur en leger te maken.
Duitsers hebben de afgelopen decennia Duizenden miljarden aan infrastructuur besteed, in Oostduitsland, in Ierland, in Spanje, Italie, etc etc
Zoals ze in Ierland zeggen, Thank God for the German Taxpayer!
Verbazingwekkend is dat de D belastingbetaler het nog steeds pikt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 26 februari 2017 @ 18:38:30 #152
45206 Pietverdriet
pi_169159801
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 17:52 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je hoort mij ook niet zeggen dat het erg succesvol beleid was.
Het is noodzakelijk beleid, de staatsschuld moet omlaag.
pi_169159859
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:44 schreef Physsic het volgende:

[..]

In Oost-Europa zijn ze anders zeer tevreden. Ik las gisteren in een nieuwsbericht (volgens mij was het wel bij de Telegraaf..) dat zowel Duitsland als Nederland een andere richting op willen met de EU.
Hier: http://m.telegraaf.nl/bui(...)-leidt-tot-kopzorgen

Geen idee wat er van waar is, maar dat het er niet beter op wordt als de EU zo door blijft gaan, staat wel vast. Of de gevoelens nou terecht zijn of niet, de onvrede (en daarmee ook de verdeling) binnen de EU zal alleen nog maar gaan toenemen als het zo door gaat. Dan is het haast onvermijdelijk dat na de Brexit op termijn ook een ander land de beslissing neemt om uit de EU te stappen.
Hoeveel oost europese landen hebben de euro dan? Bij mijn weten alleen slowakije.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  zondag 26 februari 2017 @ 18:42:27 #154
45206 Pietverdriet
pi_169159890
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 18:40 schreef ITrade het volgende:

[..]

Hoeveel oost europese landen hebben de euro dan? Bij mijn weten alleen slowakije.
Estland, Letland, Litouwen?
pi_169159912
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 18:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is noodzakelijk beleid, de staatsschuld moet omlaag.
Klopt maar dat kun je beter doen as de economie weer aantrekt zoals nu want dan hoef je minder uitkeringen etc te betalen en blijven meer bedrijven overeind tijdens de crisis dankzij de overheidsinvesteringen. Nu het beter gaat gaan bedrijven en consumenten weer investeren en komen de overheidsinvesteringen daar weer boven op.
pi_169159926
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 18:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Estland, Letland, Litouwen?
Noord Europa?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  zondag 26 februari 2017 @ 18:47:50 #157
45206 Pietverdriet
pi_169159983
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 18:43 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Klopt maar dat kun je beter doen as de economie weer aantrekt zoals nu want dan hoef je minder uitkeringen etc te betalen en blijven meer bedrijven overeind tijdens de crisis dankzij de overheidsinvesteringen. Nu het beter gaat gaan bedrijven en consumenten weer investeren en komen de overheidsinvesteringen daar weer boven op.
Politiek in NL is slechts in staat zaken te doen als ze door de omstandigheden gedwongen worden. Als het heel goed gaat, zoals onder paars 1 wordt het geld met bakken uitgegeven ipv verder bezuinigd en staatsschuld afgelost.
pi_169159997
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 18:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Politiek in NL is slechts in staat zaken te doen als ze door de omstandigheden gedwongen worden. Als het heel goed gaat, zoals onder paars 1 wordt het geld met bakken uitgegeven ipv verder bezuinigd en staatsschuld afgelost.
Dat maakt het beleid alleen maar fouter.
  zondag 26 februari 2017 @ 18:48:29 #159
45206 Pietverdriet
pi_169159999
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 18:44 schreef ITrade het volgende:

[..]

Noord Europa?
Dat is je definitie aanpassen om je gelijk te halen.
  zondag 26 februari 2017 @ 18:49:31 #160
45206 Pietverdriet
pi_169160020
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 18:48 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat maakt het beleid alleen maar fouter.
Nee, het laat zien hoe politiek in NL functioneert, los van welke partijen regeren.
pi_169160116
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 18:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, het laat zien hoe politiek in NL functioneert, los van welke partijen regeren.
Nee hoor, er waren partijen die voor/tijdens de crisis wouden investeren en er zijn partijen die altijd willen bezuinigen, het is dus wel te realiseren als men maar verstandig kiest. De fixatie op bezuinigen bij met name VVD/CDA/PvdA zorgt telkens weer voor de problemen. Net als die idiote eu begrotingsregels overigens die ook allemaal pro-cyclisch zijn dank de VVD-er Zalm. Als het goed gaat mag de overheid veel extra uitgeven als het slecht gaat moeten ze veel meer bezuinigen.
  zondag 26 februari 2017 @ 19:13:30 #162
45206 Pietverdriet
pi_169160570
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 18:54 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee hoor, er waren partijen die voor/tijdens de crisis wouden investeren en er zijn partijen die altijd willen bezuinigen, het is dus wel te realiseren als men maar verstandig kiest. De fixatie op bezuinigen bij met name VVD/CDA/PvdA zorgt telkens weer voor de problemen. Net als die idiote eu begrotingsregels overigens die ook allemaal pro-cyclisch zijn dank de VVD-er Zalm. Als het goed gaat mag de overheid veel extra uitgeven als het slecht gaat moeten ze veel meer bezuinigen.
Wouden staan vol met bomen.
Wat jij wilt is alleen maar schelden op bep partijen ipv naar het werkelijke probleem te kijken.
pi_169160838
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 18:54 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De vraag is of de partijen die willen investeren tijdens een crisis, ook hard willen bezuinigen als het goed gaat. Ik kan er niet een opnoemen uit het verleden. En deze verkiezingen is er ook niet een die wil bezuinigen nu het economisch goed gast.

Dit nog los van de discussie hoe effectief een anti-cyclisch beleid is in een open economie als Nederland.
pi_169160851
Als we koers niet kunnen aanpassen, lijkt me de enige andere mogelijkheid dat hier de salarissen een paar % omhoog moeten. Zodat we goedkoper op vakantie kunnen en een Italiaans maatpak en zo'n leren homotas van Gucci iets betaalbaarder wordt.
.
pi_169161810
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 19:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wouden staan vol met bomen.
Wat jij wilt is alleen maar schelden op bep partijen ipv naar het werkelijke probleem te kijken.
Onzin. Er zijn nu ook partijen die weer maatregelen willen om de koopkracht te steunen, die zijn net zo dom bezig want de koopkracht stijgt al door de economische groei. Op zich zou ik nu juist weer het economische beleid van de VVD steunen ware het niet dat er overal grote maatschappelijke problemen zijn ontstaan de die partij nog steeds niet wil oplossen. Op het moment is er volgens mij nauwelijks een goede keus.

quote:
Toch nemen de Spellingwijzer Onze Taal, het officiële Groene Boekje en Van Dale naast wilden ook wouden op; Van Dale noemt bovendien nog de informele vormen wouen en wouwen.
pi_169164571
Zonder de vluchtelingen economische emigranten was het begrotingsoverschot nog groter geweest.
quote:
14s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:05 schreef remlof het volgende:
We zijn meer dan rijk genoeg om die vluchtelingen op te vangen. Merkel had helemaal gelijk toen ze zei "wir schaffen das".
Merkel had geen gelijk, en ze hebben het niet "geschaft", het was een puinhoop.
  zondag 26 februari 2017 @ 21:31:46 #167
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_169165314
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 21:16 schreef bluemoon23 het volgende:
Zonder de vluchtelingen economische emigranten was het begrotingsoverschot nog groter geweest.

[..]

Het is nog steeds een puinhoop.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_169165468
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 11:22 schreef RM-rf het volgende:
Natuurlijk neemt de welvaart toe als men kapotte zaken repareert...
bv veel wegen zijn in duitsland van zeer slecht niveau en et is hard nodig dat deze gerenoveerd worden, ook bv het spoorwegnetwerk is in schrikbarende toestand...

Niet voor niks wordt er vaak gewezen op een investeringsachterstand in duitsland, waar overheden (vooral lokale overheden, de Gemeinden en Bondslanden die zelf een eigenlijk zeer beperkte ruimte hebben om hun financiele budget te bepalen en erg afhankelijk zijn van de 'finanz-höheit' die de Bund heeft ...

Het is hard nodig dat er bv meer geld vrijgemaakt wordt voor bv infrastructuur-investeringen
Dat ja, de Duitse infra is een puinhoop.
Hier alle baustellen

Groot onderhoud wordt steeds in deelprojecten van 4-7 kilometer per half jaar of werkseizoen uitgevoerd.
Daardoor duurt het jaren voordat een hele snelweg gerenoveerd is. Tegen de tijd dat het klaar is, zijn de eerste delen alweer aan onderhoud toe.

Verbredingsprojecten verlopen net zo.
Al 15 jaar staat men in de file op de A3 van Frankfurt naar Würzburg, elke 3 jaar weer 10 kilometer verderop. Tegen 2020 moet de verbreding dan eindelijk klaar zijn, maar dan zijn sommige andere delen al weer aan onderhoud toe.

De staat van de bruggen over de Duitse snelwegen en autowegen is dramatisch, daar zijn uitgebreide rapporten en nieuwsrapportages over verschenen.
Maar er wat aan doen op korte termijn ? Neeee

Als de Duitsers dit serieus gaan aanpakken en de defensiebegroting naar de afgesproken Navo norm brengen dan hebben ze een aardig begrotingstekort.
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Duitsers hebben de afgelopen decennia Duizenden miljarden aan infrastructuur besteed, in Oostduitsland, in Ierland, in Spanje, Italie, etc etc
Zoals ze in Ierland zeggen, Thank God for the German Taxpayer!
Verbazingwekkend is dat de D belastingbetaler het nog steeds pikt.
Dat geld hadden ze beter in eigen land uit kunnen geven ;)
pi_169165795
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 18:40 schreef ITrade het volgende:

[..]

Ik reageerde vooral op
quote:
Snap heel de houding van pro EU eigenlijk niet.
pi_169170271
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 18:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is je definitie aanpassen om je gelijk te halen.
Wat?
https://en.wikipedia.org/wiki/Northern_Europe
― Edward Snowden
pi_169171737
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 21:16 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Het was een veel grotere puinhoop geweest als niemand verantwoordelijkheid had genomen.
Merkel heeft ervoor gezorgd dat niet heel Europa eruitziet als Calais of Lesbos.
  maandag 27 februari 2017 @ 08:23:47 #172
45206 Pietverdriet
pi_169172204
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 21:35 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat ja, de Duitse infra is een puinhoop.
Hier alle baustellen
[ afbeelding ]
Groot onderhoud wordt steeds in deelprojecten van 4-7 kilometer per half jaar of werkseizoen uitgevoerd.
Daardoor duurt het jaren voordat een hele snelweg gerenoveerd is. Tegen de tijd dat het klaar is, zijn de eerste delen alweer aan onderhoud toe.

Verbredingsprojecten verlopen net zo.
Al 15 jaar staat men in de file op de A3 van Frankfurt naar Würzburg, elke 3 jaar weer 10 kilometer verderop. Tegen 2020 moet de verbreding dan eindelijk klaar zijn, maar dan zijn sommige andere delen al weer aan onderhoud toe.

De staat van de bruggen over de Duitse snelwegen en autowegen is dramatisch, daar zijn uitgebreide rapporten en nieuwsrapportages over verschenen.
Maar er wat aan doen op korte termijn ? Neeee

Als de Duitsers dit serieus gaan aanpakken en de defensiebegroting naar de afgesproken Navo norm brengen dan hebben ze een aardig begrotingstekort.

[..]

Dat geld hadden ze beter in eigen land uit kunnen geven ;)
Tja, zo reed ik maar Stuttgart en de ene baustelle na de andere, waar dus niet in ploegen gewerkt wordt. Zouden beter 1/3 baustellen doen en daar in drie ploegendiensten draaien. Gaat het 3-4 keer zo snel, veel minder verkeershinder.
Typisch ook, op vrijdag alvast inrichten zodat met maandag lekker kan beginnen, hele WE file bij een lege baustelle.
Hier op de A3 hebben ze het asfalt vernieuwd, dan graven ze het gelijk een meter diep uit, en dus voor het eenvoudig vernieuwen waren ze net zo lang bezig als in NL op de A 12 een extra rijstrook aan te leggen.
pi_169172301
Wow, 24 miljard overschot. Oke Duitsland staat inmiddels een half biljoen?, een biljoen? garant voor andere half-failliete EU landen en ze mogen blij zijn als over 50 jaar een gedeelte betaald wordt, kost ze maar een paar honderd miljard maar dat mag het feest niet verstoren. Klein minpuntje. :{
pi_169172333
De staatsschuld is groter dan bij ons. Ze lenen meer geld en dat geven ze uit. Zo kan ik het ook. Je moet naar meerdere indicatoren kijken om een gefundeerd betoog op te stellen. Tenslotte: wij zijn rijker dan de Duitsers (PPP per capita).
pi_169172340
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 08:40 schreef Braindead2000 het volgende:
Wow, 24 miljard overschot. Oke Duitsland staat inmiddels een half biljoen?, een biljoen? garant voor andere half-failliete EU landen en ze mogen blij zijn als over 50 jaar een gedeelte betaald wordt, kost ze maar een paar honderd miljard maar dat mag het feest niet verstoren. Klein minpuntje. :{
Ook het garant staan moet je idd in je betoog opnemen. Heeft D trouwens al geld in haar begroting opzij gezet om terrorisme te bestrijden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')