abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169073939

Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat.. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>>Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen. Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo

>>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2017 Challenge
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_169073997
@LT: hier zou ik wel iets van zeggen inderdaad. Het klopt gewoon totaal niet.

@DeLuna: leuk! Wat voor soort route heb je bedacht?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Redactie Sport woensdag 22 februari 2017 @ 18:37:53 #3
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169074081
Ik las overigens in de Runners World een wedstrijdschema voor de marathon.

quote:
KM 1: 60 seconden langzamer dan het geplande wedstrijdtempo
KM 2-3: 30 seconden langzamer dan het geplande wedstrijdtempo
KM 4-5: 15 seconden langzamer dan het geplande wedstrijdtempo
KM 6-9: Wen aan het geplande wedstrijdtempo
KM 10-20: Probeer gaande weg het tempo iets op te voeren
KM 21-33: 5-10 seconden sneller dan het geplande wedstrijdtempo
KM 34-39: Probeer het geplande wedstrijdtempo vast te houden
KM 40-finish: Haal alles uit de kast met een daverende eindsprint!
Zou dit echt werken om het vol te kunnen houden? Of zou je in 21-33 eigenlijk te hard gaan?
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Redactie Sport woensdag 22 februari 2017 @ 18:39:42 #4
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169074115
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 18:33 schreef Murmeli het volgende:
@LT: hier zou ik wel iets van zeggen inderdaad. Het klopt gewoon totaal niet.

@DeLuna: leuk! Wat voor soort route heb je bedacht?

Ik heb twee van mijn favoriete routes aan elkaar geplakt. *O* Zo ben ik eigenlijk nooit echt ver van huis en is mijn vriend redelijk snel bij me mocht het misgaan.
pi_169074305
quote:
2s.gif Op woensdag 22 februari 2017 18:37 schreef DeLuna het volgende:
Ik las overigens in de Runners World een wedstrijdschema voor de marathon.

[..]

Zou dit echt werken om het vol te kunnen houden? Of zou je in 21-33 eigenlijk te hard gaan?
Ik weet niet welke, maar er is een natuurkundige wet die zegt dat versnellen en vertragen over gemiddeld dezelfde afstand en snelheid altijd meer energie kost dan zo vlak mogelijk lopen. Zolang je dus geen tactische marathon loopt waarbij je voor de winst moet sprinten zou ik daar dus maar voor gaan 😉 met de kanttekening dat je nooit precies weet wat je kan en te hard starten je veel meer tijd kost dan het oplevert, dus dan liever een negatieve split dan een positieve. Volgens mij bedoelen ze dat bij RW ook maar gaan ze er vanuit dat niemand dat helemaal tot de finish volhoudt of zo.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169074338
Ik kreeg van Paul Zwama juist het advies: houd je in tot 35-37km, dan pas gaan versnellen. Halverwege is verleidelijk maar er kan nog veel gebeuren dan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport woensdag 22 februari 2017 @ 19:04:37 #7
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169074571
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 18:51 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik weet niet welke, maar er is een natuurkundige wet die zegt dat versnellen en vertragen over gemiddeld dezelfde afstand en snelheid altijd meer energie kost dan zo vlak mogelijk lopen. Zolang je dus geen tactische marathon loopt waarbij je voor de winst moet sprinten zou ik daar dus maar voor gaan 😉 met de kanttekening dat je nooit precies weet wat je kan en te hard starten je veel meer tijd kost dan het oplevert, dus dan liever een negatieve split dan een positieve. Volgens mij bedoelen ze dat bij RW ook maar gaan ze er vanuit dat niemand dat helemaal tot de finish volhoudt of zo.
Ja, ik dacht ook al zoiets, alleen met zwemmen werkt het bij mij echt anders. Ik kan daar beter te hard weggaan dan te traag, omdat ik anders nooit meer in het tempo kom. Alleen zijn de afstanden/tijd weer niet vergelijkbaar.

Mijn grootste nachtmerrie is dat ik te hard van start ga en dat ik bij 32km moet uitstappen ofzo. :X
pi_169074799
quote:
9s.gif Op woensdag 22 februari 2017 19:04 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ja, ik dacht ook al zoiets, alleen met zwemmen werkt het bij mij echt anders. Ik kan daar beter te hard weggaan dan te traag, omdat ik anders nooit meer in het tempo kom. Alleen zijn de afstanden/tijd weer niet vergelijkbaar.

Mijn grootste nachtmerrie is dat ik te hard van start ga en dat ik bij 32km moet uitstappen ofzo. :X
Ja dat met zwemmen is dan weer omdat je naast aeroob en anaeroob nog een derde energiesysteem hebt, ATP/creatinephosphaat, maar dat potje spreekt je lichaam alleen aan als je op sprint intensiteit gaat. Maar aan die 20 seconden heb je op een marathon niet zoveel 😉
pi_169074949
De eerste keer gaat het mij vooral om het uitlopen, een echte race strategie is dan nog niet echt aan de orde.

Wel lastig om van te voren je wedstrijdtempo in te schatten. Ik wil wel sneller dan duurloop tempo, maar wat reëel is om 42km vol te houden weet ik nog niet.
pi_169075022
En ik weet ook nog niet of ik het fijn vind om bij een pace groepje aan te sluiten. Iemand ervaring mee bij een marathon?
pi_169076008
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 19:21 schreef steffelonio het volgende:
En ik weet ook nog niet of ik het fijn vind om bij een pace groepje aan te sluiten. Iemand ervaring mee bij een marathon?
Niet doen, tenzij je ook graag in de spits rijdt of reist.
Altijd druk achter die "renners met ballon" bij een marathon met een beetje een groter deelnemers veld.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_169076801
Bij de HM in Amsterdam achter een pacer aanlopen is mij erg slecht bevallen. Naast dat hij veel te hard van start ging en onregelmatig liep, was ik veel te druk met proberen bij het groepje te blijven waardoor ik me nog meer ging ergeren aan iedereen die in de weg liep.

Om al dat marathongeweld hier te compenseren loop ik zondag een 5km. Ik ben érg benieuwd.
  woensdag 22 februari 2017 @ 20:48:34 #13
3878 Vork
Manisch creatief
pi_169077476
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 20:25 schreef hatsaflats het volgende:

Om al dat marathongeweld hier te compenseren loop ik zondag een 5km. Ik ben érg benieuwd.
Dat lees ik graag. Nog een plan/doel qua tijd?
pi_169077726
Mooi, dat is duidelijk, gewoon mijn eigen gang gaan en niet in de spits gaan rijden.

En hats: leuk die 5km. Volgens mij ben je ook goed in vorm op het moment. Ben benieuwd!

En ik heb mijn loopje van vandaag geskipt. Ik ben moe en het is nu donker en nat buiten: laat maar. Luisteren naar je lichaam heet dat geloof ik.
pi_169077893
Ik hoop m'n PR van 22:28 te verbreken. M'n vorm is denk ik in theorie wel goed genoeg, maar aan de andere kant heb ik in 2014 voor het laatst een 5km gelopen.
  Forum Admin woensdag 22 februari 2017 @ 21:14:32 #16
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_169078252
Dat leek meer op zwemmen vanavond. Beslagen bril, diepe plassen, vriendelijke buschauffeur die ook een plas pakte. Toch 10km gepakt voor het eerst in tijden weer.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  woensdag 22 februari 2017 @ 21:44:38 #17
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169079163
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 21:03 schreef hatsaflats het volgende:
Ik hoop m'n PR van 22:28 te verbreken. M'n vorm is denk ik in theorie wel goed genoeg, maar aan de andere kant heb ik in 2014 voor het laatst een 5km gelopen.
Leuk doel, ben benieuwd!!
pi_169080652
Ik heb alleen achter pacers gelopen omdat ik er niet langs kon. :')

Laat thuis, natte training, intervalletjes. Verzuring, kramp en daarna niet meer warm kunnen worden.
Maar ik ben wel gegaan.

DeLuna, dit weekend gewoon weer opbouwen met de duurlopen. Je hebt nog 6 weken, komt goed.
pi_169080838
Ik had ook een late natte training, liep wel makkelijk op redelijk tempo, maar ik voel serieus een blaasontsteking aankomen. Het is al jaren geleden dat ik dat voor het laatst had maar als dat doorzet weet ik niet of ik echt op trainingsweekend kan :s Dan moet je ook aan de antibiotica en zo..
  Redactie Sport woensdag 22 februari 2017 @ 23:16:49 #20
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169081259
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 22:58 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik had ook een late natte training, liep wel makkelijk op redelijk tempo, maar ik voel serieus een blaasontsteking aankomen. Het is al jaren geleden dat ik dat voor het laatst had maar als dat doorzet weet ik niet of ik echt op trainingsweekend kan :s Dan moet je ook aan de antibiotica en zo..
Goed drinken en leegplassen dus...
  Redactie Sport woensdag 22 februari 2017 @ 23:17:33 #21
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169081279
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 22:46 schreef wyccie het volgende:
Ik heb alleen achter pacers gelopen omdat ik er niet langs kon. :')

Laat thuis, natte training, intervalletjes. Verzuring, kramp en daarna niet meer warm kunnen worden.
Maar ik ben wel gegaan.

DeLuna, dit weekend gewoon weer opbouwen met de duurlopen. Je hebt nog 6 weken, komt goed.
Thanks

Een voordeel aan dit alles is, is dat er nog heel veel rek zit in de tijd die ik ga lopen :P
  woensdag 22 februari 2017 @ 23:26:42 #22
3878 Vork
Manisch creatief
pi_169081541
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 21:03 schreef hatsaflats het volgende:
Dus gewoon vertrekken op 4:20/km en zo lang mogelijk volhouden :P

Is het een vlak parcours?
pi_169081789
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 22:58 schreef La_Tramposa het volgende:
Je zou met je huisarts kunnen overleggen; er is ook een antibioticum die je maar 1 keer hoeft in te nemen.
Maar misschien valt het inderdaad ook goed weg te drinken.
Je hebt ook een drukke tijd achter de rug gehad. En zo'n trainingsweekend vergt ook best veel energie. Beter nu rustig doen dan de rest van je voorbereiding op je tenen moeten lopen en je Boston-marathon verknallen.
pi_169082098
Parlauf snelheidstraining ging lekker O+ wat is weer regelmatig rennen toch heerlijk O+

8xrondje (300m-ish) met gemiddeld iets van 4.40min/km. Niet ontevreden.
Ja doei.
pi_169083809
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 23:26 schreef Vork het volgende:

[..]

Dus gewoon vertrekken op 4:20/km en zo lang mogelijk volhouden :P

Is het een vlak parcours?
Ja, zoiets, moet nog even kijken hoe het loopt ( ;) ).

Parcours is vlak, maar wel onbeschut en een paar honderd meter onverhard.
  donderdag 23 februari 2017 @ 07:48:08 #26
3878 Vork
Manisch creatief
pi_169084020
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 05:47 schreef hatsaflats het volgende:

Ja, zoiets, moet nog even kijken hoe het loopt ( ;) ).

Parcours is vlak, maar wel onbeschut en een paar honderd meter onverhard.
Dan is het maar goed dat 't niet vandaag is ;)
  donderdag 23 februari 2017 @ 08:01:47 #27
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_169084097
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 21:14 schreef Pharkus het volgende:
Dat leek meer op zwemmen vanavond. Beslagen bril, diepe plassen, vriendelijke buschauffeur die ook een plas pakte. Toch 10km gepakt voor het eerst in tijden weer.
Herkenbaar, ik voelde me gisteren ook weer een echte hardloper:
In de koude stromende regen een tempo training met wind tegen afwerken. Met de mentale struggles om uberhaupt naar buiten te gaan als je het zo ziet regenen. Maar met dat fantastische gevoel van een heerlijke warme douche achteraf O+

Voor mij dit weekend een 10 km wedstrijd tussen de Tilburgse carnavalsvierders :D
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_169084184
Ik ben gisteren gewoon niet geweest.
Ik speelde de troefkaart "rustig aan doen in de dagen voor een marathon" :D
  Redactie Sport donderdag 23 februari 2017 @ 08:52:01 #29
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169084623
Ik moet straks wel, volgensmij het enige droge moment van de dag. :D
pi_169085324
Ik voel me al wel weer een stuk beter dan afgelopen dagen, veel (cranberrysap) drinken en veel slaap heeft erger voorkomen denk ik. Dus ik ga vanavond gewoon de storm trotseren op de baan, gelukkig staan er 200jes op het programma, hoef ik nooit te lang tegen de wind in te lopen :P Alhoewel het misschien beter is om de gemiste baantraining van dinsdag te doen, met 2500-2000-1500-1000-500m intervallen.
pi_169085417
Blij dat rendag gisteren was. Debiele storm die d'r aan komt....
Ja doei.
  donderdag 23 februari 2017 @ 10:03:15 #32
3878 Vork
Manisch creatief
pi_169085483
Ik zou ook wel graag door de storm willen rennen, alleen werkt m'n voet even niet mee. Ik voel me net een mooiweerloper nu :P
pi_169085818
Ik ben ook gister al geweest. Omdat ik vanavond niet kan. NIet vanwege kutweer. Want kutweer is loopweer.
pi_169085973
Als de takken je om de oren vliegen vind ik rennen in de storm niet echt fijn ;)

Oh en onze trainert is gemeen. In het schema stond dat we komende zondag 15 km lopen, moeten we ineens 20. Gáát m'n luie week :P
pi_169086325
Er zijn dus sites die cheaters op halve en hele marathons proberen te ontmaskeren. Heel grappig.

http://www.marathoninvestigation.com/
pi_169086401
Die Boston projected vs finish time chart is wel interessant.
Ja doei.
  Redactie Sport donderdag 23 februari 2017 @ 10:59:45 #37
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169086414
Nou ik heb net wel in de horrorstorm des doods een interval gedaan. Dat gevoel als je dan klaar bent _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

Kreeg op 12km wel kramp in mijn linkerkuit, maar als dat alles is :') waarschijnlijk te weinig gedronken.
pi_169086455
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 10:58 schreef motorbloempje het volgende:
Die Boston projected vs finish time chart is wel interessant.
Ik snap niet hoe er überhaupt zoveel mensen rond het 4.30u punt kunnen zitten, als je je moet kwalificeren met een veel snellere tijd..

Oh wacht dat zegt hij ook, iedereen boven nr. 15000 is zonder kwalificatietijd binnengekomen.
pi_169086526
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:02 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik snap niet hoe er überhaupt zoveel mensen rond het 4.30u punt kunnen zitten, als je je moet kwalificeren met een veel snellere tijd..

Oh wacht dat zegt hij ook, iedereen boven nr. 15000 is zonder kwalificatietijd binnengekomen.
Ik wilde net zeggen, er zijn ook non-kwalificatieplekken! :)
Ik vind 't wel mooi wat 'ie doet. Sowieso, echt, wat bezielt mensen dit soort dingen te doen -O- nou ja, 'fame' en 'aandacht' enzo, en een soort van vals idee dat 'ze er recht op hebben' die marathon te lopen, ofzo. Maar serieus...
Ja doei.
pi_169086579
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:05 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik wilde net zeggen, er zijn ook non-kwalificatieplekken! :)
Ik vind 't wel mooi wat 'ie doet. Sowieso, echt, wat bezielt mensen dit soort dingen te doen -O- nou ja, 'fame' en 'aandacht' enzo, en een soort van vals idee dat 'ze er recht op hebben' die marathon te lopen, ofzo. Maar serieus...
Ik las toevallig een hoofdstukje in mijn boek "When to rob a bank" (verzamelde columns van Steven Dubner en Steven Lewitt, van Freakonomics) over waarom mensen valsspelen, en een hypothese is dat we juist het valsspelen ook wel een mooi aspect aan de sport vinden of zo. Er heeft ook ooit een topsporter gezegd 'if you're not cheating, you're not trying'. Echt afsnijden vind ik ook absurd maar ik denk wel dat zodra je ergens een harde grens op legt, het in de natuur van veel mensen ligt om op wat voor manier dan ook die grens te gaan bereiken. Dat zoveel mensen in de VS kwalificeren met een downhill marathon vind ik ook al dubieus.
pi_169086618
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:08 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik las toevallig een hoofdstukje in mijn boek "When to rob a bank" (verzamelde columns van Steven Dubner en Steven Lewitt, van Freakonomics) over waarom mensen valsspelen, en een hypothese is dat we juist het valsspelen ook wel een mooi aspect aan de sport vinden of zo. Er heeft ook ooit een topsporter gezegd 'if you're not cheating, you're not trying'. Echt afsnijden vind ik ook absurd maar ik denk wel dat zodra je ergens een harde grens op legt, het in de natuur van veel mensen ligt om op wat voor manier dan ook die grens te gaan bereiken. Dat zoveel mensen in de VS kwalificeren met een downhill marathon vind ik ook al dubieus.
Daarom zeg ik ook altijd dat mjin Sub-2 HM een beetje valsspelen is 8-)
Ja doei.
pi_169086676
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:10 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook altijd dat mjin Sub-2 HM een beetje valsspelen is 8-)
Want dat was ook downhill?

Ach ja uiteindelijk worden records ook niet met wind tegen gelopen, alles moet meezitten qua parcours en omstandigheden. Het is natuurlijk wel goed dat we daar enige regels op hebben gelegd, zoals de max. afstand tussen start en finishplaats, maar het blijft alsnog lastig vergelijkbaar.
Dat ze die regel loslaten bij project 1:59 is dus op zich ook wel logisch maar je weet niet echt wat het waard is tegenover de 2.02.57 in Berlijn.
pi_169086715
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:14 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Want dat was ook downhill?

Ach ja uiteindelijk worden records ook niet met wind tegen gelopen, alles moet meezitten qua parcours en omstandigheden. Het is natuurlijk wel goed dat we daar enige regels op hebben gelegd, zoals de max. afstand tussen start en finishplaats, maar het blijft alsnog lastig vergelijkbaar.
Dat ze die regel loslaten bij project 1:59 is dus op zich ook wel logisch maar je weet niet echt wat het waard is tegenover de 2.02.57 in Berlijn.
Yup. Ben er ondanks alles erg blij mee en trots op, en omdat alles goed ging op de dag denk ik dat het ook op vlak wel gelukt was (misschien wel een minuutje langer ofzo), maar als het ergens een qualifyer voor zou zijn, ik weet 't niet... :X

Tevens: http://www.marathoninvestigation.com/2017/01/WhyIcheated.html
Ja doei.
pi_169086760

_O-
pi_169086814
Ik denk trouwens wel dat het in de VS veel meer voorkomt, daar is een BQ lopen toch meer een ding. Hier willen de meeste mensen volgens mij gewoon een mooie marathon lopen en blijkt dan achteraf dat ze ook met die tijd naar Boston kunnen.

Het schijnt in Rotterdam wel redelijk makkelijk afsnijden te zijn en ook wel af en toe te gebeuren.
  Redactie Sport donderdag 23 februari 2017 @ 11:21:30 #46
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169086838
Mijn ""autisme"" kan het echt niet aan om af te snijden :') Ik zou dat echt never nooit niet kunnen _O-
pi_169086862
Tja en niet gelogd is niet gelopen he ;) Dus hoe kom je dan aan een mooie Strava Log? Het lijkt me ook ontzettend zuur om dan de laatste 10 of weet ik veel hoeveel km te lopen met het gevoel dat je afgesneden hebt..

Ik kan me wel voorstellen dat iemand anders je startnr laten dragen wel wat vaker gebeurt.. dat is ook zo lastig te controleren (al doet die gast van de website dat dus wel bij extreme gevallen, met foto's).
pi_169086878
quote:
10s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:21 schreef DeLuna het volgende:
Mijn ""autisme"" kan het echt niet aan om af te snijden :') Ik zou dat echt never nooit niet kunnen _O-
Mijn fatsoen ook niet.
Ja doei.
  donderdag 23 februari 2017 @ 11:26:45 #49
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169086933
Sowieso, als je zo snel kan lopen 10k onder de 45min en dan nog eens 11k.. waarom in hemelsnaam afsnijden?
pi_169086955
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:26 schreef xzaz het volgende:
Sowieso, als je zo snel kan lopen 10k onder de 45min en dan nog eens 11k.. waarom in hemelsnaam afsnijden?
Over wie heb je het nu?
  donderdag 23 februari 2017 @ 11:29:18 #51
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169086986
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:27 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Over wie heb je het nu?
Jane Seo
pi_169087049
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:29 schreef xzaz het volgende:

[..]

Jane Seo
Hmm ja social media pressure of zo? Staat natuurlijk wel erg stoer als je aan al je volgers kunt vertellen dat je 2e bent geworden.
pi_169087061
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:33 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hmm ja social media pressure of zo? Staat natuurlijk wel erg stoer als je aan al je volgers kunt vertellen dat je 2e bent geworden.
Dat andere mens, die Linda, was ook wel sneu dat ze negatief commentaar kreeg op langzame(re) tijden. Echt. Wtf. :')
Ja doei.
pi_169087111
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:33 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat andere mens, die Linda, was ook wel sneu dat ze negatief commentaar kreeg op langzame(re) tijden. Echt. Wtf. :')
Ja het zal toch altijd een soort onzekerheid zijn wat dit soort gedrag veroorzaakt denk ik, als er geen andere prikkels zijn (zoals grote geldbeloningen bij topsporters).
pi_169087131
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:22 schreef La_Tramposa het volgende:
Tja en niet gelogd is niet gelopen he ;) Dus hoe kom je dan aan een mooie Strava Log? Het lijkt me ook ontzettend zuur om dan de laatste 10 of weet ik veel hoeveel km te lopen met het gevoel dat je afgesneden hebt..

Ik kan me wel voorstellen dat iemand anders je startnr laten dragen wel wat vaker gebeurt.. dat is ook zo lastig te controleren (al doet die gast van de website dat dus wel bij extreme gevallen, met foto's).
Dat is niet zo moeilijk, er zijn sites waar je je logjes makkelijk kunt manipuleren.
En anders zelf een gpx log maken (bijvoorbeeld met afstandmeten) en begin en eindtijd erin klussen, maar ik vermoed dat je dan een verschrikkelijk vlak schema hebt gelopen :P
  donderdag 23 februari 2017 @ 11:39:56 #56
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_169087192
Dat mensen cheaten enzo, daar kan ik soms nog wel wat van begrijpen. Maar bij zoiets als een hardloopwedstrijd zou het niet eens in me opkomen. Je traint toch voor een tempo/raceverloop? Met een stuk afsnijden 'klopt' je race dan gewoon niet meer. Onmogelijk om daar voldoening uit te halen, denk ik.

Dat iemand daar zijn tijd in stopt om het uit te zoeken vind ik ook weer dubieus :D
  donderdag 23 februari 2017 @ 11:42:07 #57
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169087247
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:39 schreef Quoi het volgende:
Dat iemand daar zijn tijd in stopt om het uit te zoeken vind ik ook weer dubieus :D
Stukje big data analyse; je kan met alle tussentijden data natuurlijk gelijk zien wie er uit springt. Als iemand opeens een 2:30/km loopt valt dat wel op als zijn of haar normale tijden altijd rond de 5:00m/km lopen.

Wat je zegt, je hele race klopt gewoon niet meer.
pi_169087258
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:33 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat is wel triest, maar om dan maar de timing-chip van je bib te trekken vind ik ook wat ver gaan.
Op die site wordt al gezegd: Ze wordt nu nooit als Boston Finisher erkend, terwijl ze die wel gelopen heeft. Zonde.
Je hoeft je gelopen wedstrijden niet op social media te posten natuurlijk.
Blijft natuurlijk wel je race en tijd opzoekbaar, maar mensen die jouw race en bijbehorende tijd gaan opzoeken en daar dan commentaar op gaan leveren zijn wel het toppunt van sneu
pi_169087259
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:39 schreef Quoi het volgende:
Dat mensen cheaten enzo, daar kan ik soms nog wel wat van begrijpen. Maar bij zoiets als een hardloopwedstrijd zou het niet eens in me opkomen. Je traint toch voor een tempo/raceverloop? Met een stuk afsnijden 'klopt' je race dan gewoon niet meer. Onmogelijk om daar voldoening uit te halen, denk ik.

Nouja voor de Boston Marathon is het wel goed dat iemand daar naar kijkt, daarom leveren ze die data ook aan hem, anders kunnen straks mensen die wel eerlijk de tijd gelopen hebben niet meer meedoen.
pi_169087282
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:42 schreef Guard het volgende:
Dat is wel triest, maar om dan maar de timing-chip van je bib te trekken vind ik ook wat ver gaan.
Oh, ja, nee, maar ik snap ook mensen niet die anderen af gaan kraken om hardlooptijden.
Ja doei.
pi_169087390
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:43 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Oh, ja, nee, maar ik snap ook mensen niet die anderen af gaan kraken om hardlooptijden.
Dat zijn duidelijk geen echte lopers.
Al kom je echt als aller-aller-allerlaatste binnen terwijl ze de finishboog al aan het afbreken zijn dan verdient dat (minstens) net zoveel respect als de winnaar van die race en ben je nog altijd sneller dan die gasten die de race niet hebben gelopen en vanaf de bank lekker je tijd gaan bashen op social media.
pi_169087409
Zeker waar, al is de grens tussen een marathon lopen en een marathon wandelen in de VS soms wel erg klein. Ik vind het best gek dat de weg moet vrijgehouden worden, bij sommige races, tot de laatste in 9.5 uur binnen is.
  donderdag 23 februari 2017 @ 11:49:30 #63
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169087417
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:48 schreef Guard het volgende:

[..]

Al kom je echt als aller-aller-allerlaatste binnen terwijl ze de finishboog al aan het afbreken zijn dan verdient dat (minstens) net zoveel respect als de winnaar van die race en ben je nog altijd sneller dan die gasten die de race niet hebben gelopen en vanaf de bank lekker je tijd gaan bashen op social media.
Inderdaad, als je 100+ kilo weegt en je loopt de 5km in welke tijd dan ook _O_

quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:49 schreef La_Tramposa het volgende:
Zeker waar, al is de grens tussen een marathon lopen en een marathon wandelen in de VS soms wel erg klein. Ik vind het best gek dat de weg moet vrijgehouden worden, bij sommige races, tot de laatste in 9.5 uur binnen is.
Voor een Marathon moet je ook gewoon trainen; iedereen die vraagt gelijk aan mij als het over hardlopen gaat 'loop je de marathon ook?' alsof er niks tussen de 100m van Bolt en de Marathon zit.
pi_169087568
quote:
Oh, ik vind ook wel dat organisatoren gewoon keiharde grenzen mogen trekken. Niet alleen voor het afsluiten van wegen, maar ook voor vrijwilligers die in weer en wind mogen blijven staan. Er zijn races die uitlopen toestaan zonder support en dergelijken, maar dat vind ik nog steeds heel krom.
Ja doei.
pi_169087588
quote:
ja dat is wel een groot verschil tussen de VS en Europa (misschien ook wel elders op de wereld, maar daar heb ik (nog :P )geen wedstrijd gelopen).
Daar is naar de lokale Walmart wandelen al een topprestatie en 26,2 miles te voet afleggen is dan ook zowat super-human.

Daarom is een tijdslimiet voor het evenement zelf (dus geen kwalificatietijd) i.m.o. wel goed. Je mag door, maar het parcours is niet meer verkeersvrij.
pi_169087620
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:49 schreef xzaz het volgende:

[..]

Inderdaad, als je 100+ kilo weegt en je loopt de 5km in welke tijd dan ook _O_

[..]

Voor een Marathon moet je ook gewoon trainen; iedereen die vraagt gelijk aan mij als het over hardlopen gaat 'loop je de marathon ook?' alsof er niks tussen de 100m van Bolt en de Marathon zit.
Dat, en zelfs met lang en hard trainen is het niet voor iedereen wenselijk of haalbaar. Ik vind het lastig om een harde grens te noemen, maar ik denk dat als je door overgewicht of slechte conditie of wat dan ook bijvoorbeeld 45 minuten over een 5km doet, het niet slim is om een marathon te gaan lopen.
  donderdag 23 februari 2017 @ 11:59:42 #67
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_169087707
Ik vind dat iedereen zich vooral lekker om zichzelf druk moet maken in plaats van over anderen. Dat geldt zowel voor de heksenjacht op eventuele cheaters als voor mensen die vinden dat andere mensen iets wel of niet zouden moeten doen
F means you're fucked
pi_169087718
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:48 schreef Guard het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens. Ik heb echt meer respect voor de winnaar van een marathon dan voor die gasten die eigenlijk niet eens hadden moeten inschrijven voor de NYC Marathon, maar dat wel deden en er dan 8 uur over doen.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:59 schreef YUR het volgende:
Ik vind dat iedereen zich vooral lekker om zichzelf druk moet maken in plaats van over anderen. Dat geldt zowel voor de heksenjacht op eventuele cheaters als voor mensen die vinden dat andere mensen iets wel of niet zouden moeten doen
En dat moeten ze vooral doen, maar vraag mij niet daar respect voor te hebben.
  donderdag 23 februari 2017 @ 12:00:38 #69
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169087730
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:59 schreef YUR het volgende:
Als we zo redeneren was Armstrong nog steeds eigenaar van 7 tours.
pi_169087860
Bij onze club is heel veel peer pressure onder de nieuwe lopers. Niet gezond. Ik zie het altijd met lede ogen aan. Er is ook een club binnen de club ontstaan de afgelopen anderhalf jaar nadat de 'walk to run' groep een soort van kliekje is geworden, die nu ook allemaal ineens een marathon doen, nog geen anderhalf jaar nadat ze begonnen zijn met rennen. En het wordt allemaal maar aangemoedigd en gesteund. De mensen die de walk to run organiseren, ondanks dat ze voor veel nieuwe leden gezorgd hebben, zijn intens slechte voorbeelden: altijd maar doorlopen met blessures, inclusief marathons in 5.5 uur met pijnlijke armen, benen, ruggen en eigenlijk alles wat maar pijn kan doen bij/door hardlopen.

Gisteren waren ze ook alweer aan het rennen terwijl ze een tijdje geleden nog gepost had dat ze van de dokter niet mocht hardlopen, en dus op zoek was naar een andere dokter die zou zeggen dat het wel mocht. Serieus, als je alleen wilt horen dat het wel mag, ga dan gewoon niet naar de dokter en loop gewoon stuk. -O- en geef dat voorbeeld niet aan nieuwe hardlopers, die allemaal stuk voor stuk regelmatig uitvallen met blessures door op zondag een race te lopen, en op maandag weer gepressured worden om naar de club te komen.

Echt, soms -O-
Ja doei.
pi_169088287
Nouja oke iedereen mag willen en doen wat hij zelf leuk vindt maar verstandig vind ik het niet :P Ik ga ook niet skischansspringen.
  Redactie Sport donderdag 23 februari 2017 @ 12:59:17 #72
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169089245
Ik heb nu toch wel stijve kuiten, geen pijn, maar ik voel ze wel. Lijkt een knoop in de linkerkant te zitten, zo voelt dat althans. Is dit nu het moment waarbij een foamroller handig kan zijn? Zit al een tijdje naar zo'n ding te kijken maar ik had eigenlijk nooit ergens last van (buiten wat spierpijn na een LDL).
pi_169089555
Al anderhalve week niet kunnen hardlopen is verschrikkelijk zeg. Ik kan mij geeneens voorstellen hoe het moet zijn voor mensen met ergere blessures waardoor ze maanden eruit liggen, of zelfs nooit meer kunnen hardlopen.
Mijn knie voelt wel al stukken beter aan, misschien dat ik het van het weekend weer eens ga proberen.

Voor de Halve Marathon over anderhalve week ga ik het maar rustig aan doen (ik moet wel :')). Een tijd van 1.40:00 lijkt me meer dan genoeg.
pi_169089846
quote:
5s.gif Op donderdag 23 februari 2017 12:59 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb nu toch wel stijve kuiten, geen pijn, maar ik voel ze wel. Lijkt een knoop in de linkerkant te zitten, zo voelt dat althans. Is dit nu het moment waarbij een foamroller handig kan zijn? Zit al een tijdje naar zo'n ding te kijken maar ik had eigenlijk nooit ergens last van (buiten wat spierpijn na een LDL).
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn foamroller een tijd intensief gebruikt heb maar nu deze marathonperiode helemaal niet meer. In principe weten je spieren ook wel hoe ze zichzelf moeten herstellen. En voor kuiten vind ik de foamroller sowieso niet zo chill, die masseer ik liever zelf met mijn handen los of met een stick.
  Redactie Sport donderdag 23 februari 2017 @ 13:26:11 #75
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169089901
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 13:24 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn foamroller een tijd intensief gebruikt heb maar nu deze marathonperiode helemaal niet meer. In principe weten je spieren ook wel hoe ze zichzelf moeten herstellen. En voor kuiten vind ik de foamroller sowieso niet zo chill, die masseer ik liever zelf met mijn handen los of met een stick.
Mooi, dan laat ik die ongein achterwege :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')