SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2017 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
@LT: hier zou ik wel iets van zeggen inderdaad. Het klopt gewoon totaal niet.
@DeLuna: leuk! Wat voor soort route heb je bedacht?Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ik las overigens in de Runners World een wedstrijdschema voor de marathon.Zou dit echt werken om het vol te kunnen houden? Of zou je in 21-33 eigenlijk te hard gaan?quote:KM 1: 60 seconden langzamer dan het geplande wedstrijdtempo
KM 2-3: 30 seconden langzamer dan het geplande wedstrijdtempo
KM 4-5: 15 seconden langzamer dan het geplande wedstrijdtempo
KM 6-9: Wen aan het geplande wedstrijdtempo
KM 10-20: Probeer gaande weg het tempo iets op te voeren
KM 21-33: 5-10 seconden sneller dan het geplande wedstrijdtempo
KM 34-39: Probeer het geplande wedstrijdtempo vast te houden
KM 40-finish: Haal alles uit de kast met een daverende eindsprint!❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Ik heb twee van mijn favoriete routes aan elkaar geplakt.quote:Op woensdag 22 februari 2017 18:33 schreef Murmeli het volgende:
@LT: hier zou ik wel iets van zeggen inderdaad. Het klopt gewoon totaal niet.
@DeLuna: leuk! Wat voor soort route heb je bedacht?Zo ben ik eigenlijk nooit echt ver van huis en is mijn vriend redelijk snel bij me mocht het misgaan.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Ik weet niet welke, maar er is een natuurkundige wet die zegt dat versnellen en vertragen over gemiddeld dezelfde afstand en snelheid altijd meer energie kost dan zo vlak mogelijk lopen. Zolang je dus geen tactische marathon loopt waarbij je voor de winst moet sprinten zou ik daar dus maar voor gaan 😉 met de kanttekening dat je nooit precies weet wat je kan en te hard starten je veel meer tijd kost dan het oplevert, dus dan liever een negatieve split dan een positieve. Volgens mij bedoelen ze dat bij RW ook maar gaan ze er vanuit dat niemand dat helemaal tot de finish volhoudt of zo.quote:Op woensdag 22 februari 2017 18:37 schreef DeLuna het volgende:
Ik las overigens in de Runners World een wedstrijdschema voor de marathon.
[..]
Zou dit echt werken om het vol te kunnen houden? Of zou je in 21-33 eigenlijk te hard gaan?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik kreeg van Paul Zwama juist het advies: houd je in tot 35-37km, dan pas gaan versnellen. Halverwege is verleidelijk maar er kan nog veel gebeuren dan.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ja, ik dacht ook al zoiets, alleen met zwemmen werkt het bij mij echt anders. Ik kan daar beter te hard weggaan dan te traag, omdat ik anders nooit meer in het tempo kom. Alleen zijn de afstanden/tijd weer niet vergelijkbaar.quote:Op woensdag 22 februari 2017 18:51 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik weet niet welke, maar er is een natuurkundige wet die zegt dat versnellen en vertragen over gemiddeld dezelfde afstand en snelheid altijd meer energie kost dan zo vlak mogelijk lopen. Zolang je dus geen tactische marathon loopt waarbij je voor de winst moet sprinten zou ik daar dus maar voor gaan 😉 met de kanttekening dat je nooit precies weet wat je kan en te hard starten je veel meer tijd kost dan het oplevert, dus dan liever een negatieve split dan een positieve. Volgens mij bedoelen ze dat bij RW ook maar gaan ze er vanuit dat niemand dat helemaal tot de finish volhoudt of zo.
Mijn grootste nachtmerrie is dat ik te hard van start ga en dat ik bij 32km moet uitstappen ofzo.
Ja dat met zwemmen is dan weer omdat je naast aeroob en anaeroob nog een derde energiesysteem hebt, ATP/creatinephosphaat, maar dat potje spreekt je lichaam alleen aan als je op sprint intensiteit gaat. Maar aan die 20 seconden heb je op een marathon niet zoveel 😉quote:Op woensdag 22 februari 2017 19:04 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja, ik dacht ook al zoiets, alleen met zwemmen werkt het bij mij echt anders. Ik kan daar beter te hard weggaan dan te traag, omdat ik anders nooit meer in het tempo kom. Alleen zijn de afstanden/tijd weer niet vergelijkbaar.
Mijn grootste nachtmerrie is dat ik te hard van start ga en dat ik bij 32km moet uitstappen ofzo.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
De eerste keer gaat het mij vooral om het uitlopen, een echte race strategie is dan nog niet echt aan de orde.
Wel lastig om van te voren je wedstrijdtempo in te schatten. Ik wil wel sneller dan duurloop tempo, maar wat reëel is om 42km vol te houden weet ik nog niet.![]()
En ik weet ook nog niet of ik het fijn vind om bij een pace groepje aan te sluiten. Iemand ervaring mee bij een marathon?![]()
Niet doen, tenzij je ook graag in de spits rijdt of reist.quote:Op woensdag 22 februari 2017 19:21 schreef steffelonio het volgende:
En ik weet ook nog niet of ik het fijn vind om bij een pace groepje aan te sluiten. Iemand ervaring mee bij een marathon?
Altijd druk achter die "renners met ballon" bij een marathon met een beetje een groter deelnemers veld.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Bij de HM in Amsterdam achter een pacer aanlopen is mij erg slecht bevallen. Naast dat hij veel te hard van start ging en onregelmatig liep, was ik veel te druk met proberen bij het groepje te blijven waardoor ik me nog meer ging ergeren aan iedereen die in de weg liep.
Om al dat marathongeweld hier te compenseren loop ik zondag een 5km. Ik ben érg benieuwd.![]()
Dat lees ik graag. Nog een plan/doel qua tijd?quote:Op woensdag 22 februari 2017 20:25 schreef hatsaflats het volgende:
Om al dat marathongeweld hier te compenseren loop ik zondag een 5km. Ik ben érg benieuwd.![]()
Mooi, dat is duidelijk, gewoon mijn eigen gang gaan en niet in de spits gaan rijden.
En hats: leuk die 5km. Volgens mij ben je ook goed in vorm op het moment. Ben benieuwd!
En ik heb mijn loopje van vandaag geskipt. Ik ben moe en het is nu donker en nat buiten: laat maar. Luisteren naar je lichaam heet dat geloof ik.![]()
Ik hoop m'n PR van 22:28 te verbreken. M'n vorm is denk ik in theorie wel goed genoeg, maar aan de andere kant heb ik in 2014 voor het laatst een 5km gelopen.![]()
Dat leek meer op zwemmen vanavond. Beslagen bril, diepe plassen, vriendelijke buschauffeur die ook een plas pakte. Toch 10km gepakt voor het eerst in tijden weer.Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Leuk doel, ben benieuwd!!quote:Op woensdag 22 februari 2017 21:03 schreef hatsaflats het volgende:
Ik hoop m'n PR van 22:28 te verbreken. M'n vorm is denk ik in theorie wel goed genoeg, maar aan de andere kant heb ik in 2014 voor het laatst een 5km gelopen.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ik heb alleen achter pacers gelopen omdat ik er niet langs kon.![]()
Laat thuis, natte training, intervalletjes. Verzuring, kramp en daarna niet meer warm kunnen worden.
Maar ik ben wel gegaan.
DeLuna, dit weekend gewoon weer opbouwen met de duurlopen. Je hebt nog 6 weken, komt goed.![]()
Ik had ook een late natte training, liep wel makkelijk op redelijk tempo, maar ik voel serieus een blaasontsteking aankomen. Het is al jaren geleden dat ik dat voor het laatst had maar als dat doorzet weet ik niet of ik echt op trainingsweekend kan :s Dan moet je ook aan de antibiotica en zo..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Goed drinken en leegplassen dus...quote:Op woensdag 22 februari 2017 22:58 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik had ook een late natte training, liep wel makkelijk op redelijk tempo, maar ik voel serieus een blaasontsteking aankomen. Het is al jaren geleden dat ik dat voor het laatst had maar als dat doorzet weet ik niet of ik echt op trainingsweekend kan :s Dan moet je ook aan de antibiotica en zo..❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Thanksquote:Op woensdag 22 februari 2017 22:46 schreef wyccie het volgende:
Ik heb alleen achter pacers gelopen omdat ik er niet langs kon.![]()
Laat thuis, natte training, intervalletjes. Verzuring, kramp en daarna niet meer warm kunnen worden.
Maar ik ben wel gegaan.
DeLuna, dit weekend gewoon weer opbouwen met de duurlopen. Je hebt nog 6 weken, komt goed.
Een voordeel aan dit alles is, is dat er nog heel veel rek zit in de tijd die ik ga lopen
Dus gewoon vertrekken op 4:20/km en zo lang mogelijk volhoudenquote:Op woensdag 22 februari 2017 21:03 schreef hatsaflats het volgende:
Ik hoop m'n PR van 22:28 te verbreken. M'n vorm is denk ik in theorie wel goed genoeg, maar aan de andere kant heb ik in 2014 voor het laatst een 5km gelopen.
Is het een vlak parcours?![]()
Je zou met je huisarts kunnen overleggen; er is ook een antibioticum die je maar 1 keer hoeft in te nemen.quote:Op woensdag 22 februari 2017 22:58 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik had ook een late natte training, liep wel makkelijk op redelijk tempo, maar ik voel serieus een blaasontsteking aankomen. Het is al jaren geleden dat ik dat voor het laatst had maar als dat doorzet weet ik niet of ik echt op trainingsweekend kan :s Dan moet je ook aan de antibiotica en zo..
Maar misschien valt het inderdaad ook goed weg te drinken.
Je hebt ook een drukke tijd achter de rug gehad. En zo'n trainingsweekend vergt ook best veel energie. Beter nu rustig doen dan de rest van je voorbereiding op je tenen moeten lopen en je Boston-marathon verknallen.![]()
Parlauf snelheidstraining ging lekkerwat is weer regelmatig rennen toch heerlijk
8xrondje (300m-ish) met gemiddeld iets van 4.40min/km. Niet ontevreden.Ja doei.![]()
Ja, zoiets, moet nog even kijken hoe het loopt (quote:Op woensdag 22 februari 2017 23:26 schreef Vork het volgende:
[..]
Dus gewoon vertrekken op 4:20/km en zo lang mogelijk volhouden
Is het een vlak parcours?).
Parcours is vlak, maar wel onbeschut en een paar honderd meter onverhard.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: