abonnement Unibet Coolblue
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 februari 2017 @ 15:03:46 #226
163650 Greys
pi_169199387
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 13:05 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Magic is ook midtempo. Dat vind ik ook een beter nummer, maar krijgt hier en elders nogal veel haat omdat het gedateerd zou zijn. Dat is het misschien ook wel, maar het doet mij een beetje aan de Bee Gees denken en dat vind ik geen slechte associatie.
Magic is me íets te Disney, maar ik vind wel dat ze in zo'n soort nummer het best tot hun recht komen. Dus als het die DJ ergens aan deed denken hoop ik dat het aan dat nummer is.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_169199715
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 13:35 schreef ato het volgende:

[..]

Doen de stemmen van de dames jou aan de Beegees lijken 😄

Nog 3 nachten, ofwel minder dan 72 uur dan kunnen wij weer zeiken, lachen, huilen, blij zijn of boos zijn op
'onze' inzending.
Hun harmonieën hebben veel weg van de Bee Gees, ja. Ook weer niet zo vreemd, ze zijn er volgens mij mee opgegroeid en hun doorbraak als O'G3NE was ook met een nummer van de Bee Gees.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 15:26:49 #228
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_169199794
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:22 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Hun harmonieën hebben veel weg van de Bee Gees, ja. Ook weer niet zo vreemd, ze zijn er volgens mij mee opgegroeid en hun doorbraak als O'G3NE was ook met een nummer van de Bee Gees.
uh Bee Gees hadden meteen in het begin van hun carriere succes, en O'G3NE niet volgens mij :')
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
pi_169199843
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:03 schreef Greys het volgende:

[..]

Magic is me íets te Disney, maar ik vind wel dat ze in zo'n soort nummer het best tot hun recht komen. Dus als het die DJ ergens aan deed denken hoop ik dat het aan dat nummer is.
Ik hoop dat ze uit hun comfortzone komen met het liedje.
Iets meer spannends, minder zoetsapig.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 februari 2017 @ 15:45:19 #230
163650 Greys
pi_169200080
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:26 schreef TheVoice4ever het volgende:

[..]

uh Bee Gees hadden meteen in het begin van hun carriere succes, en O'G3NE niet volgens mij :')
Welnee. Bijna geen enkele artiest is in één klap wereldberoemd. Iedereen begint ergens. De BeeGees kwamen pas in de charts met hun twaalfde single.
Ik denk ook niet dat de zussen uiteindelijk net zo wereldberoemd gaan worden, maar deze vergelijking vind ik niet fair.

En de manier van zingen, harmonieën met z'n drieën (dat rijmt) doet me ook wel een beetje aan hen denken. Niks geks aan toch? Net als dat Douwe z'n stijl doet denken aan Cash op sommige momenten en Waylon z'n stijl lijkt weer op andere vroegere grootheden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_169200103
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:26 schreef TheVoice4ever het volgende:

[..]

uh Bee Gees hadden meteen in het begin van hun carriere succes, en O'G3NE niet volgens mij :')
Ik zeg toch ook niet dat ze even goed zijn als de Bee Gees? Die schreven ook nog eens hun eigen nummers, plus nog enkele wereldhits voor o.a. Barbra Streisand en Dolly Parton.

Die typische Bee Gees-sound met de falsetstemmen ontstond trouwens wel pas later in hun carriere.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 15:48:00 #232
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_169200140
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:45 schreef Greys het volgende:

[..]

Welnee. Bijna geen enkele artiest is in één klap wereldberoemd. Iedereen begint ergens. De BeeGees kwamen pas in de charts met hun twaalfde single.
Ik denk ook niet dat de zussen uiteindelijk net zo wereldberoemd gaan worden, maar deze vergelijking vind ik niet fair.

En de manier van zingen, harmonieën met z'n drieën (dat rijmt) doet me ook wel een beetje aan hen denken. Niks geks aan toch? Net als dat Douwe z'n stijl doet denken aan Cash op sommige momenten en Waylon z'n stijl lijkt weer op andere vroegere grootheden.
sorry ik wil hun ook niet daarmee vergelijken, O'G3NE vind ik gewoon goede harmonieen hebben maar meer niks, hun muziek doet mij niks, alleen ik hoop dat ze een goed liedje hebben anders vind ik het pas echt arrogantie als je het nu al hebt in interviews over het songfestival weer naar nederland halen, daarom ben ik zo kritisch op hun :)
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 februari 2017 @ 15:49:28 #233
163650 Greys
pi_169200172
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:31 schreef marsan het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze uit hun comfortzone komen met het liedje.
Iets meer spannends, minder zoetsapig.
Hoe zeer ik ook geen fan ben van de meiden, hoop ik juist niet dat ze te ver uit hun comfort zone gaan. Dat loopt vaak slecht af, blijf maar gewoon jezelf. Kijk naar de 3js die ineens op het ESF totaal anders waren dan ze normaal zijn.

Ik hou zelf niet van dat hele zoete Disney-achtige, maar denk wel dat ze daarmee op het ESF de meeste kans zouden maken. Een rustig nummer waarin hun driestemmige zang heel goed hoorbaar is. Ga er dan maar vol voor, voor dat zoete. Laat ze niet ineens heel erg oostblok-stoeipoezerig gaan zijn ofzo, ajb :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † dinsdag 28 februari 2017 @ 16:31:22 #234
368283 ato
pi_169201146
Hoeft niet Oostblok-sexy, maar wel meer sexy dan dat ze normaal doen op het podium.
Niet zo'n saaie uitstraling. En om ook maar positief over de dames te zijn, zij zijn niet lelijk en komen symphatiek over.

Als zij dat nou eens uitstralen op het podium 11 mei ben ik al voor de helft tevreden.
Life can be a bitch, so like it..
pi_169201242
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 10:53 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Nou dat hoop ik toch niet. Ieder z'n stijl, die Lorde-productie past niet echt bij O'G3NE.

Het lied is blijkbaar geen ballad, maar ook geen uptempo. Dat kan van alles zijn. Het nummer Satellite van het album van O'G3NE valt in die kwalificatie, toevallig ook geschreven door papa Vol en schoonzoon Rory.
Satellite vind ik als albumtrack best lekker klinken, maar zou ik voor het esf niks vinden als het een soortgelijke lied is. Heb dan liever Magic. Bouwt op en zit een leuk stukje in waar ze de zaal erbij kunnen betrekken (geen must, zie common linnets). De productie vind ik wel wat aan de magere kant, maar als ik dus mag kiezen dan liever in het verlengde van Magic maar sterker.
~The present is all there is~
pi_169201365
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:49 schreef Greys het volgende:

[..]

Hoe zeer ik ook geen fan ben van de meiden, hoop ik juist niet dat ze te ver uit hun comfort zone gaan. Dat loopt vaak slecht af, blijf maar gewoon jezelf. Kijk naar de 3js die ineens op het ESF totaal anders waren dan ze normaal zijn.

Ik hou zelf niet van dat hele zoete Disney-achtige, maar denk wel dat ze daarmee op het ESF de meeste kans zouden maken. Een rustig nummer waarin hun driestemmige zang heel goed hoorbaar is. Ga er dan maar vol voor, voor dat zoete. Laat ze niet ineens heel erg oostblok-stoeipoezerig gaan zijn ofzo, ajb :@
^O^
~The present is all there is~
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 februari 2017 @ 17:11:41 #237
163650 Greys
pi_169202018
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 16:35 schreef grazz het volgende:

[..]

Satellite vind ik als albumtrack best lekker klinken, maar zou ik voor het esf niks vinden als het een soortgelijke lied is. Heb dan liever Magic. Bouwt op en zit een leuk stukje in waar ze de zaal erbij kunnen betrekken (geen must, zie common linnets). De productie vind ik wel wat aan de magere kant, maar als ik dus mag kiezen dan liever in het verlengde van Magic maar sterker.
De radio DJ die het nummer ergens op vindt lijken zal Satellite niet echt kennen denk ik, of schat ik dat verkeerd in? :@ Dus mijn hoop is dat het op een bekend(er) nummer lijkt, dus Magic. Of ze moeten met een Clownkloon komen maar ik denk eerlijk gezegd niet dat vader Vol dat in z'n mouw had.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_169202087
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 17:11 schreef Greys het volgende:

[..]

De radio DJ die het nummer ergens op vindt lijken zal Satellite niet echt kennen denk ik, of schat ik dat verkeerd in? :@ Dus mijn hoop is dat het op een bekend(er) nummer lijkt, dus Magic. Of ze moeten met een Clownkloon komen maar ik denk eerlijk gezegd niet dat vader Vol dat in z'n mouw had.
Denk dat hij dat nummer vast wel eens gehoord heeft, maar eerder doelt op een bekend lied, van een andere artiest. Maar aangezien Rory de Kievit het lied ook (deels) heeft geschreven/geproduceerd, zou het natuurlijk best goed mogelijk kunnen zijn. Maar....., als de dames aangeven dat ze een lied willen zingen waar ze hun vocal kwaliteiten in kwijt kunnen, dan denk ik echt niet meteen aan iets als Satellites. In Magic bijvoorbeeld kunnen ze veel meer kwijt. Zou me niks verbazen als het zoiets gaat worden. Nee, ik verwacht ook geen Clownkloon, ook even ervan uitgaande dat het midtempo is.

Wie gaat meneer Rutten ff uitvragen :Y)
~The present is all there is~
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 februari 2017 @ 17:22:10 #239
163650 Greys
pi_169202180
Ik ben heel benieuwd naar het nummer, maar zeker net zo benieuwd naar de reactie van Cornald als hem gevraagd wordt naar hoe hij het vindt, voor de camera. Want ik krijg steeds meer vermoedens dat ie het zelf niet zo geweldig vindt. Benieuwd hoe hij dat politiek correct gaat verwoorden. :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_169202638
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 17:22 schreef Greys het volgende:
Ik ben heel benieuwd naar het nummer, maar zeker net zo benieuwd naar de reactie van Cornald als hem gevraagd wordt naar hoe hij het vindt, voor de camera. Want ik krijg steeds meer vermoedens dat ie het zelf niet zo geweldig vindt. Benieuwd hoe hij dat politiek correct gaat verwoorden. :+
Hij heeft er letterlijk nog helemaal niks over gezegd, dus waar dat vermoeden vandaan komt weet ik niet. Daarnaast, Walk Along vond hij een garantie voor een finaleplek, dus wat weet hij er nu helemaal van.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 februari 2017 @ 18:01:16 #241
163650 Greys
pi_169202849
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 17:47 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Hij heeft er letterlijk nog helemaal niks over gezegd, dus waar dat vermoeden vandaan komt weet ik niet. Daarnaast, Walk Along vond hij een garantie voor een finaleplek, dus wat weet hij er nu helemaal van.
Dat laatste doet toch helemaal niets af aan het feit dat ik benieuwd ben hóe hij z'n mening gaat verkondigen? Staat volslagen los van of hij gelijk gaat krijgen.
En tuurlijk heeft hij er al zat over gezegd. Alleen niet in de media.

Waar die vermoedens vandaan komen zeg ik niet.

Overigens - en ik ben geen Cornaldfan - denk ik dat als ik Walk Along in de demoversie hoorde van Anouk zelf, ik op dat moment ook had geroepen dat het zeker naar de finale zou gaan. Puur het lied. Dat Trijntje het daarna op elk élk vlak verkloot heeft qua act en aankleding kon hij toen misschien nog niet vermoeden.. Of heeft hij gegarandeerd finale geroepen nadat hij had gezien hoe het uiteindelijk gebracht zou worden? (Oprechte vraag, geen sarcasme, ik weet dat niet wanneer hij dat zei.)

[ Bericht 2% gewijzigd door Greys op 28-02-2017 18:06:55 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_169202936
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:01 schreef Greys het volgende:

[..]


Waar die vermoedens vandaan komen zeg ik niet.

... beetje jammer ...
  † In Memoriam † dinsdag 28 februari 2017 @ 18:29:35 #243
368283 ato
pi_169203295
Oh en over die vermoedens ga je later over vertellen 😄

Ik las wel op een Eurovisie site enkele weken terug dat Cornald Maas tegen een ESF fan/malloot had gezegd dat hij niet tevreden was. En dat zei die zogenaamde ESF fan.
Life can be a bitch, so like it..
pi_169204050
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:01 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat laatste doet toch helemaal niets af aan het feit dat ik benieuwd ben hóe hij z'n mening gaat verkondigen? Staat volslagen los van of hij gelijk gaat krijgen.
En tuurlijk heeft hij er al zat over gezegd. Alleen niet in de media.

Waar die vermoedens vandaan komen zeg ik niet.

Overigens - en ik ben geen Cornaldfan - denk ik dat als ik Walk Along in de demoversie hoorde van Anouk zelf, ik op dat moment ook had geroepen dat het zeker naar de finale zou gaan. Puur het lied. Dat Trijntje het daarna op elk élk vlak verkloot heeft qua act en aankleding kon hij toen misschien nog niet vermoeden.. Of heeft hij gegarandeerd finale geroepen nadat hij had gezien hoe het uiteindelijk gebracht zou worden? (Oprechte vraag, geen sarcasme, ik weet dat niet wanneer hij dat zei.)
Volgens mij zei hij dat over Walk Along puur op basis van de demo, waarschijnlijk gezongen door Anouk. Maar dat nummer had toen al het vreselijke waaiaaiaaiaai-refrein, neem ik aan.

Of je weet wat Cornald over de inzending van O'G3NE heeft gezegd, of je weet het niet. Vermoedens bestaan niet, in dit geval.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 februari 2017 @ 19:11:19 #245
163650 Greys
pi_169204243
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:01 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Volgens mij zei hij dat over Walk Along puur op basis van de demo, waarschijnlijk gezongen door Anouk. Maar dat nummer had toen al het vreselijke waaiaaiaaiaai-refrein, neem ik aan.
Ja dat refrein had het vast al, maar ik denk dat Anouk dat een tikkie minder irritant had gemaakt met haar stem.

quote:
Of je weet wat Cornald over de inzending van O'G3NE heeft gezegd, of je weet het niet. Vermoedens bestaan niet, in dit geval.
Vreemde redenatie. Waarom zouden die niet bestaan? Zelfs de meest betrouwbare bronnen kunnen dingen verkeerd verstaan of interpreteren, of niet? Dus nee, geen honderd procent zekerheid maar wel vermoedens.

En zelfs een stellige mening van wie dan ook kan later na bv aanpassingen van nummer of act nog veranderen. Had ik bij CATS ook. Mijn eerste mening was een stuk negatiever dan m'n latere. Het is niet per se zwart wit.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator dinsdag 28 februari 2017 @ 20:28:54 #246
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_169206032
Midtempo dus? Dat kan in dit veld wel eens verstandig blijken te zijn.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 februari 2017 @ 20:43:41 #247
163650 Greys
pi_169206397
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 20:28 schreef ijs_beer het volgende:
Midtempo dus? Dat kan in dit veld wel eens verstandig blijken te zijn.
Ik ben het overzicht een beetje kwijt maar denk dat je gelijk hebt. Het is grotendeels ballads en een paar echte uptempo nummers hè?
En als het er zangtechnisch dan ook nog uitspringt konden ze nog best een aardige kans hebben op finale.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator dinsdag 28 februari 2017 @ 21:18:51 #248
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_169207420
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 20:43 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik ben het overzicht een beetje kwijt maar denk dat je gelijk hebt. Het is grotendeels ballads en een paar echte uptempo nummers hè?
En als het er zangtechnisch dan ook nog uitspringt konden ze nog best een aardige kans hebben op finale.
Heb even een overzichtsfilmpje bekeken en ingedeeld ( een beetje arbitrair) in categorieën

9 ballads, waarvan 2 best oubollig zijn, 3 met onmeunig lange noot/noten, 2 beetjee donkere klanken, 1 kattengejank, en aantal van deze vallen ook nog in categorie 'powervrouwen nummer'
2 pop midtempo's, waarvan 1tje nogal zomers
1 rock midtempo
5 uptempo (1 country/folk, 2 dance-achtig, 3 pop waarvan 2 in eigen taal)

Er is op dit moment nog ruimte in het midden inderdaad zou je zeggen. Maar er moet nog een hele bult aan nummers bijkomen natuurlijk, kan zo maar anders zijn over twee weken.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_169208864
Zo jammer dat ze zich niet hebben gericht op een bewezen producer/tekstschrijver. Ze hebben op zich wel de kwaliteit en iets unieks waar je zeker mee kunt scoren (3-stemmig), bijna elke winnaar heeft wel een of andere gimmick.

Maar als je amper eigen nummers of stijl hebt, tjah, een groot vraagteken :')
pi_169210120
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 22:04 schreef Majkool het volgende:
Maar als je amper eigen nummers of stijl hebt
en zie hier het probleem met O'g3ne/O'G3NE/Og3ne/OG3NE...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')