In NL mag het momenteel alleen als je een slechte uitslag van de combinatietest hebt met een kans groter dan 1:200. Ik geloof dat dit per 1 april gaat veranderen en je dan ook voor een NIPT kan kiezen zonder eerst een combinatietest te doen.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 11:10 schreef DonnaRush het volgende:
Wat fijn dat je al meteen terecht kunt kazy! Verder heb ik geen ervaring hoelang dat duurt.
Moet NIPT perse nog in België of kan het ook al in NL?
Nee de termijnecho is voor de termijn. De nekplooi wordt alleen gemeten als je een combinatietest doet.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 11:21 schreef DonnaRush het volgende:
1 april komt goed uit voor ons dan. Ik ben 5 april 11 weken. Mijn vriend ziet meer heil in een NIPT dan in een kansberekening.
Maar checken ze dan bij de termijnecho alsnog de nekplooi ook? Jawel toch?
Oh, hmmpff. Bij m`n schoonzus zei de echoscopiste bij de termijnecho (combinatietest was de week daarna) dat de nekplooi er goed uit zag enzo. Dus dacht dat ze dat misschien standaard deden dan. Maar niet dus.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 11:23 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nee de termijnecho is voor de termijn. De nekplooi wordt alleen gemeten als je een combinatietest doet.
¤175 dan toch? Stond op de site van het RIVM dacht ik.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 11:30 schreef Stormqueen het volgende:
Nipt is ook na 1 april niet per definitie gratis he. Die misvatting lees ik nogal vaak
Geeft niks, vind het heel fijn om allemaal te lezen. Ik denk wel dat we voor de NIPT gaan, maar daar kunnen we ons nog goed over laten adviseren binnenkort.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 11:29 schreef Skittles het volgende:
Bij mij allebei de keren niet naar gekeken tijdens de termijnecho. Dat soort metingen doet mijn vk ook niet, voor de combinatietest en SEO moest ik naar een verloskundig centrum in de stad hiernaast.
Je hebt ook niet veel aan een nekplooi alleen, tenzij het echt (veel) te dik is. Als je toch een NIPT wil laten uitvoeren zou ik de nekplooi ook niet laten meten
Edit: spuit elf![]()
Ik heb er bij de termijnecho tussen neus en lippen door naar gevraagd. "hoe ziet de nekplooi eruit?". Eerst zei de echoscopiste "ziet er netjes uit" en toen besefte ze volgens mij wat ze zei en toen kwam er heel veel disclaimers. Inderdaad zegt de nekplooi alleen niet zo veel.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 11:26 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Oh, hmmpff. Bij m`n schoonzus zei de echoscopiste bij de termijnecho (combinatietest was de week daarna) dat de nekplooi er goed uit zag enzo. Dus dacht dat ze dat misschien standaard deden dan. Maar niet dus.
Op de intake maar even naar vragen.
Daar heb je ook gelijk in. Bij m`n schoonzus zei het ook niets helaas.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 11:34 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Ik heb er bij de termijnecho tussen neus en lippen door naar gevraagd. "hoe ziet de nekplooi eruit?". Eerst zei de echoscopiste "ziet er netjes uit" en toen besefte ze volgens mij wat ze zei en toen kwam er heel veel disclaimers. Inderdaad zegt de nekplooi alleen niet zo veel.
Die is makkelijk te beantwoorden: nee, je bent geen aansteller als je belt.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 14:02 schreef Adrian4 het volgende:
Ow ik heb me zelf voorgenomen om nooit hier te vragen of ik moet bellen ja of nee. Maar ik ben nu toch zo aan het twijfelen.
Ik ben vannacht een paar keer schreeuwend wakker geworden van de buikpijn. Door even rechtop zitten en een andere houding aan te nemen trok deze pijn weer weg. Dus ik dacht eigenlijk dat het kwam dat baby ergens op lag, wat niet fijn was voor mij. Vanmorgen toen ik wakker werd had ik nergens meer last van, maar vanmorgen op mijn werk begon een zeurende pijn links van mijn buik. Die is nu weg en nu zit deze zeurende pijn rechts. Het is nu niet echt pijn pijn, maar meer het idee dat er iets beurs is binnenin.
Ben ik een aansteller als ik even bel?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |