abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169040873
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 11:10 schreef DonnaRush het volgende:
Wat fijn dat je al meteen terecht kunt kazy! Verder heb ik geen ervaring hoelang dat duurt.

Moet NIPT perse nog in België of kan het ook al in NL?
In NL mag het momenteel alleen als je een slechte uitslag van de combinatietest hebt met een kans groter dan 1:200. Ik geloof dat dit per 1 april gaat veranderen en je dan ook voor een NIPT kan kiezen zonder eerst een combinatietest te doen.

In België is de NIPT vrij toegankelijk, alleen moet je er dan sowieso voor betalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Roosje84 op 21-02-2017 12:30:21 ]
pi_169040963
Wat een verhaal marel! :o wel erg mooi O+

Fijn dat je al zo snel terecht kunt, kazy! Zelf geen ervaring met Antwerpen. Hopelijk krijg je de uitslag wel eerder dan 2 a 3 weken

DonnaRush, het kan ook in Nederland. Vanaf april wordt het direct voor elke zwangere beschikbaar zonder een combinatietest te hoeven doen. Of als je het geslacht ook graag wil weten, kan het bij Gendia via prikposten in Nederland volgens mij

Alleen het wachten op de uitslag zuigt :')
  Moderator dinsdag 21 februari 2017 @ 11:21:55 #53
382129 crew  Donna
pi_169041036
1 april komt goed uit voor ons dan. Ik ben 5 april 11 weken. Mijn vriend ziet meer heil in een NIPT dan in een kansberekening.
Maar checken ze dan bij de termijnecho alsnog de nekplooi ook? Jawel toch?
pi_169041075
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 11:21 schreef DonnaRush het volgende:
1 april komt goed uit voor ons dan. Ik ben 5 april 11 weken. Mijn vriend ziet meer heil in een NIPT dan in een kansberekening.
Maar checken ze dan bij de termijnecho alsnog de nekplooi ook? Jawel toch?
Nee de termijnecho is voor de termijn. De nekplooi wordt alleen gemeten als je een combinatietest doet.
:)
  Moderator dinsdag 21 februari 2017 @ 11:26:26 #55
382129 crew  Donna
pi_169041129
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 11:23 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nee de termijnecho is voor de termijn. De nekplooi wordt alleen gemeten als je een combinatietest doet.
Oh, hmmpff. Bij m`n schoonzus zei de echoscopiste bij de termijnecho (combinatietest was de week daarna) dat de nekplooi er goed uit zag enzo. Dus dacht dat ze dat misschien standaard deden dan. Maar niet dus.
Op de intake maar even naar vragen.
pi_169041185
Bij mij allebei de keren niet naar gekeken tijdens de termijnecho. Dat soort metingen doet mijn vk ook niet, voor de combinatietest en SEO moest ik naar een verloskundig centrum in de stad hiernaast.

Je hebt ook niet veel aan een nekplooi alleen, tenzij het echt (veel) te dik is. Als je toch een NIPT wil laten uitvoeren zou ik de nekplooi ook niet laten meten

Edit: spuit elf :P
  dinsdag 21 februari 2017 @ 11:30:04 #57
149959 SQ
snelle trees
pi_169041205
Nipt is ook na 1 april niet per definitie gratis he. Die misvatting lees ik nogal vaak ;)
disclaimer
  Moderator dinsdag 21 februari 2017 @ 11:30:31 #58
382129 crew  Donna
pi_169041216
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 11:30 schreef Stormqueen het volgende:
Nipt is ook na 1 april niet per definitie gratis he. Die misvatting lees ik nogal vaak ;)
¤175 dan toch? Stond op de site van het RIVM dacht ik.
  dinsdag 21 februari 2017 @ 11:31:01 #59
149959 SQ
snelle trees
pi_169041224
Zou kunnen, heb me daar verder niet in verdiept ;)
disclaimer
  Moderator dinsdag 21 februari 2017 @ 11:31:18 #60
382129 crew  Donna
pi_169041235
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 11:29 schreef Skittles het volgende:
Bij mij allebei de keren niet naar gekeken tijdens de termijnecho. Dat soort metingen doet mijn vk ook niet, voor de combinatietest en SEO moest ik naar een verloskundig centrum in de stad hiernaast.

Je hebt ook niet veel aan een nekplooi alleen, tenzij het echt (veel) te dik is. Als je toch een NIPT wil laten uitvoeren zou ik de nekplooi ook niet laten meten

Edit: spuit elf :P
Geeft niks, vind het heel fijn om allemaal te lezen. Ik denk wel dat we voor de NIPT gaan, maar daar kunnen we ons nog goed over laten adviseren binnenkort.
Eerst maar een beetje 'genieten' van m`n zere tieten.
pi_169041298
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 11:26 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Oh, hmmpff. Bij m`n schoonzus zei de echoscopiste bij de termijnecho (combinatietest was de week daarna) dat de nekplooi er goed uit zag enzo. Dus dacht dat ze dat misschien standaard deden dan. Maar niet dus.
Op de intake maar even naar vragen.
Ik heb er bij de termijnecho tussen neus en lippen door naar gevraagd. "hoe ziet de nekplooi eruit?". Eerst zei de echoscopiste "ziet er netjes uit" en toen besefte ze volgens mij wat ze zei en toen kwam er heel veel disclaimers. Inderdaad zegt de nekplooi alleen niet zo veel.
  Moderator dinsdag 21 februari 2017 @ 11:38:53 #62
382129 crew  Donna
pi_169041372
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 11:34 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Ik heb er bij de termijnecho tussen neus en lippen door naar gevraagd. "hoe ziet de nekplooi eruit?". Eerst zei de echoscopiste "ziet er netjes uit" en toen besefte ze volgens mij wat ze zei en toen kwam er heel veel disclaimers. Inderdaad zegt de nekplooi alleen niet zo veel.
Daar heb je ook gelijk in. Bij m`n schoonzus zei het ook niets helaas.
pi_169041661
Heel veel succes vanmiddag Kazy! Fijn dat het zo snel kan. :*
pi_169042020
Succes Kazy! Ik heb de Nipt drie jaar geleden gedaan in Antwerpen en ik had ongeveer na 10 dagen de uitslag via de mail...
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_169042724
Wat fijn dat het al zo snel kan Kazy, veel succes vanmiddag! Ik heb het bij Gendia in Antwerpen laten doen, 12 (heeeeele lange) dagen op de uitslag gewacht, die kwam op zaterdagavond in de mail. Ik hoop dat jij niet zo lang hoeft te wachten!
pi_169044435
Laat je de nipt doen bij gendia of het uza? Gendia is vaak (maar niet gegarandeerd, dus wel een duuuure gok) sneller.

(Bij gendia - de eerste keer:6 dagen. Bij ziekenhuis - de tweede keer: 16 dagen.)

Toen ik aan de vk aangaf meteen voor de nipt te gaan,vroeg ik wel: als je nou een hele dikke nekplooi ziet bij de termijnecho, dan wil ik het wel graag weten. (Ik kwam zelf al met de disclaimers hoor) Hij heeft er even naar gekeken en zag niets geks. (Want bij een heeeeele dikke nekplooi kan er ook iets anders aan de hand zijn he.) Hij deed er absoluut niet moeilijk over. Hij zei er natuurlijk wel bij dat hij de opleiding voor de combi test niet had gevolgd. Maar ik deed 't er voor. :P
pi_169044869
Ow ik heb me zelf voorgenomen om nooit hier te vragen of ik moet bellen ja of nee. Maar ik ben nu toch zo aan het twijfelen.

Ik ben vannacht een paar keer schreeuwend wakker geworden van de buikpijn. Door even rechtop zitten en een andere houding aan te nemen trok deze pijn weer weg. Dus ik dacht eigenlijk dat het kwam dat baby ergens op lag, wat niet fijn was voor mij. Vanmorgen toen ik wakker werd had ik nergens meer last van, maar vanmorgen op mijn werk begon een zeurende pijn links van mijn buik. Die is nu weg en nu zit deze zeurende pijn rechts. Het is nu niet echt pijn pijn, maar meer het idee dat er iets beurs is binnenin.

Ben ik een aansteller als ik even bel? :@ :@
  dinsdag 21 februari 2017 @ 14:05:57 #68
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_169044955
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 14:02 schreef Adrian4 het volgende:
Ow ik heb me zelf voorgenomen om nooit hier te vragen of ik moet bellen ja of nee. Maar ik ben nu toch zo aan het twijfelen.

Ik ben vannacht een paar keer schreeuwend wakker geworden van de buikpijn. Door even rechtop zitten en een andere houding aan te nemen trok deze pijn weer weg. Dus ik dacht eigenlijk dat het kwam dat baby ergens op lag, wat niet fijn was voor mij. Vanmorgen toen ik wakker werd had ik nergens meer last van, maar vanmorgen op mijn werk begon een zeurende pijn links van mijn buik. Die is nu weg en nu zit deze zeurende pijn rechts. Het is nu niet echt pijn pijn, maar meer het idee dat er iets beurs is binnenin.

Ben ik een aansteller als ik even bel? :@ :@
Die is makkelijk te beantwoorden: nee, je bent geen aansteller als je belt. :N
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_169044957
Je bent nooit (nooit!) een aansteller als je belt
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_169044968
Nee.
pi_169045552
:@
Ik heb net gebeld. Zolang ik het idee heb dat het geen weeën zijn is het niet erg (dus zolang er geen regelmatigheid is in de harde buiken). Moet van haar wel van m'n werk naar huis en rustig aan gaan doen en over twee uur terug bellen.
pi_169045716
Goed dat je gebeld hebt Adrian :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_169047060
Goed dat je hebt gebeld Adrian! En rustig aan :*

@Sara: we zijn in het UZA geweest. Het kan 3 weken duren, maar ze zei wel dat we vanaf maandag de mail in de gaten kunnen houden. Ik ben benieuwd dus.

Ze gaf ook wel netjes aan dat we in het doemscenario met een uitslag over 3 weken die ook nog eens mis blijkt te zijn, we (met vervolgens een vruchtwaterpunctie) voorbij de abortusgrens gaan. Maar goed, we willen in de eerste plaats gewoon zoveel mogelijk duidelijkheid. Hopelijk komt het allemaal niet zover..

Gek genoeg voel ik me al wat rustiger ook al weet ik nu nog niks.
pi_169048424
Goedzo Adrian :* nooit bezwaard voelen om te bellen hoor!
:)
pi_169048500
Adrian goed dat je gebeld hebt. Hoe is het nu?

Kazy wat fijn dat jullie zo snel terecht konden. Ik vroeg me laatst af tot hoeveel weken de nipt mogelijk was (ook rekening houdend met evt afbreken enzv) maar de vk kon me geen uitsluitsel geven over of ik vanaf 1 april nog gebruik zou mogen maken van de nipt. Daar ging mijn voorkeur naar uit, maar zou dan 17 weken zijn en na de laatste echo bijna 18 dus heb toch maar voor de combinatietest gekozen.
Hopelijk ontvangen jullie snel een mooie nipt uitslag!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')