Ja, is een lastige. ongeveer de helft valt eruit daar. maar met goede voorbereiding moet het kunnen. wel goed oefenen en desnoods het boekje van Bloemers halen.quote:Op woensdag 11 april 2018 12:27 schreef Chaes het volgende:
Update:
Vanochtend te horen gekregen dat PwC me heeft uitgenodigd om hun online assessment te maken (ik had gesolliciteerd voor een stageplek).
PwC gebruikt SHL-CEB voor hun assessments. Ik heb één week de tijd om mezelf voor te bereiden en het assessment te maken.
Nu heb ik hier een aantal vragen over.
Heeft iemand ervaring met dit online assessment? En heeft iemand toevallig wat oefenmateriaal wat voor mij handig kan zijn? Daarnaast, is het aan te raden een oefenpakket te kopen of is er voldoende gratis materiaal beschikbaar op het web? Ik had al even gekeken maar ik zie dat er vooral betaalde pakketten aangeboden worden.
Hoeveel mensen worden er doorgaans uitgenodigd voor het assessment (of in percentage)? Daarnaast weet ik het niet precies zeker maar ik neem aan dat de testscore iets van 1 jaar blijft staan waardoor ik (bij een slecht resultaat) een jaar niet kan solliciteren naar een andere functie bij PwC.
Weet je ook ongeveer wat voor score ik nodig heb? Als in, hoeveel % van de vragen goed? Dat staat nergens namelijk..quote:Op zaterdag 14 april 2018 09:26 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Ja, is een lastige. ongeveer de helft valt eruit daar. maar met goede voorbereiding moet het kunnen. wel goed oefenen en desnoods het boekje van Bloemers halen.
¤500-¤750quote:Op donderdag 19 april 2018 20:47 schreef Frankicks het volgende:
Aan welk bedrag moet ik ongeveer denken als stagevergoeding voor een hbo'er bij PwC?
Mooi bedrag.quote:
Hoe is het gegaan?quote:Op woensdag 11 april 2018 12:27 schreef Chaes het volgende:
Update:
Vanochtend te horen gekregen dat PwC me heeft uitgenodigd om hun online assessment te maken (ik had gesolliciteerd voor een stageplek).
PwC gebruikt SHL-CEB voor hun assessments. Ik heb één week de tijd om mezelf voor te bereiden en het assessment te maken.
Nu heb ik hier een aantal vragen over.
Heeft iemand ervaring met dit online assessment? En heeft iemand toevallig wat oefenmateriaal wat voor mij handig kan zijn? Daarnaast, is het aan te raden een oefenpakket te kopen of is er voldoende gratis materiaal beschikbaar op het web? Ik had al even gekeken maar ik zie dat er vooral betaalde pakketten aangeboden worden.
Hoeveel mensen worden er doorgaans uitgenodigd voor het assessment (of in percentage)? Daarnaast weet ik het niet precies zeker maar ik neem aan dat de testscore iets van 1 jaar blijft staan waardoor ik (bij een slecht resultaat) een jaar niet kan solliciteren naar een andere functie bij PwC.
Heb de uitslag nog niet maar was redelijk pittig. Tijdens de oefentests geen last gehad van de tijdsdruk maar bij het uiteindelijke assessment wel een beetje.quote:Op vrijdag 20 april 2018 12:25 schreef Frankicks het volgende:
[..]
Mooi bedrag.
[..]
Hoe is het gegaan?
De oefentests zijn ook altijd veel makkelijker dan het echte stuk. Wat je beschrijft is dus normaal.quote:Op vrijdag 20 april 2018 12:45 schreef Chaes het volgende:
[..]
Heb de uitslag nog niet maar was redelijk pittig. Tijdens de oefentests geen last gehad van de tijdsdruk maar bij het uiteindelijke assessment wel een beetje.
Dat is toch van de zotte. Waarom worden er geen oefentests beschikbaar gesteld die qua niveau representatief zijn?quote:Op vrijdag 20 april 2018 18:53 schreef snabbi het volgende:
[..]
De oefentests zijn ook altijd veel makkelijker dan het echte stuk. Wat je beschrijft is dus normaal.
Daar wordt geld voor gevraagd, verdienmodel.quote:Op vrijdag 20 april 2018 19:34 schreef Lt.Cali het volgende:
[..]
Dat is toch van de zotte. Waarom worden er geen oefentests beschikbaar gesteld die qua niveau representatief zijn?
Als ik het goed begrijp zijn ze dus gewoon beschikbaar zolang je er maar voor betaalt. Dat verandert de zaak volledig. Over wat voor bedragen hebben we 't dan overigens?quote:Op vrijdag 20 april 2018 19:54 schreef snabbi het volgende:
[..]
Daar wordt geld voor gevraagd, verdienmodel.
Geen percentage maar minimaal 3 uit 5 op drie onderdelen afzonderlijk.quote:Op zaterdag 14 april 2018 11:44 schreef Chaes het volgende:
[..]
Weet je ook ongeveer wat voor score ik nodig heb? Als in, hoeveel % van de vragen goed? Dat staat nergens namelijk..
Dan moet je even op dat soort sites kijken. Ik weet het vooral dat alle sollicitanten die ik voorbij zie komen dat soort klachten hebben.quote:Op vrijdag 20 april 2018 20:18 schreef Lt.Cali het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp zijn ze dus gewoon beschikbaar zolang je er maar voor betaald. Dat verandert de zaak volledig. Over wat voor bedragen hebben we 't dan overigens?
En? gehaald?quote:Op zaterdag 21 april 2018 11:32 schreef Chaes het volgende:
Naja we gaan het zien, kan er nu toch niks meer aan doen.
Neequote:Op zaterdag 28 april 2018 12:18 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Duurt ook lang dan. Inmiddels wel wat gehoord?
Bij mij duurde het een paar dagen en ik had hem niet gehaald.quote:Op zaterdag 28 april 2018 15:00 schreef Chaes het volgende:
[..]
Nee
Zou het een slecht voorteken zijn?
Iemand?quote:Op maandag 30 april 2018 17:31 schreef Majapo het volgende:
Het gaat hierbij om de functie Financial Advisory Services (FAS) Data & Technology (Assurance) bij EY! (vergeten om dit erbij te vermelden in de vorige post)
- Wat voor vragen kan ik tijdens het sollicitatiegesprek verwachten? (senior & partner)
- wat houdt de functie in
- welke systemen/applicaties moet ik kunnen beheersen, of welke worden er gebruikt?
of gewoon tips & tricks zodat ik dit gesprek met goed gevolg verloop. PLEASE help.
heb a.s. woensdag het gesprek.
mail sturen mag altijd!!!!
Als het om de voormalig DA groep van FAAS gaat dan heb je al een start als je Excel en evt Acces kent. Maar eigenlijk is alle ervaring en interesse al snel mee genomen. Op het moment is Alteryx hip voor data verwerken en word Spitfire gebruik voor data weergave. Maar als je bv PHP kent of handig bent in MySQL dan pak je de tools die gebruikt hebben snel op. Als je het leuk vind puzzelend te denken, dan zit je snel goed.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |