abonnement Unibet Coolblue
pi_172989796
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 07:05 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Wat ben jij gaan doen? Waarom bij je baas weggegaan en bevalt het bij je nieuwe job?
Weggegaan uit accountancy om de gebruikelijke redenen: werktijden, werkdruk, tijdschrijven en hiërarchische cultuur. Dingen als: je salarisschaal bepaalt hoe dicht je bij kantoor mag parkeren, wat resulteert in 10 minuten lopen voor de assistenten. Als je dat niet wilde, moest je maar met het OV komen (ongeacht waar je woont en hoe daar de OV-verbinding is). Ik had wel hele leuke directe collega's, maar als ik nog eens op LinkedIn kijk, zijn de meesten daarvan inmiddels ook vertrokken. Ook veel geleerd daar overigens, en als je graag de top wil bereiken en daar het nodige voor op wil offeren, zit je daar goed.

Het leek me trouwens ook leuker om bij een bedrijf intern te werken i.p.v. als externe partij. Dat ben ik dus gaan doen. Nu (4 jaar later) heb ik een stuk betere werk-privé balans, heb ik 2x een stap omhoog gemaakt, heb ik veel contact met internationale collega's (vind ik leuk), regelmatige business trips in Europa en verdien ik bruto incl. bonussen ruim 2,5x zoveel als bij Deloitte. Al met al ben ik dus erg blij dat ik die stap gemaakt heb, ondanks dat ik de studieschuld terug moest betalen :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Ilse86 op 08-08-2017 09:55:57 ]
pi_172993703
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 09:25 schreef Ilse86 het volgende:

[..]

Weggegaan uit accountancy om de gebruikelijke redenen: werktijden, werkdruk, tijdschrijven en hiërarchische cultuur. Dingen als: je salarisschaal bepaalt hoe dicht je bij kantoor mag parkeren, wat resulteert in 10 minuten lopen voor de assistenten. Als je dat niet wilde, moest je maar met het OV komen (ongeacht waar je woont en hoe daar de OV-verbinding is). Ik had wel hele leuke directe collega's, maar als ik nog eens op LinkedIn kijk, zijn de meesten daarvan inmiddels ook vertrokken. Ook veel geleerd daar overigens, en als je graag de top wil bereiken en daar het nodige voor op wil offeren, zit je daar goed.

Het leek me trouwens ook leuker om bij een bedrijf intern te werken i.p.v. als externe partij. Dat ben ik dus gaan doen. Nu (4 jaar later) heb ik een stuk betere werk-privé balans, heb ik 2x een stap omhoog gemaakt, heb ik veel contact met internationale collega's (vind ik leuk), regelmatige business trips in Europa en verdien ik bruto incl. bonussen ruim 2,5x zoveel als bij Deloitte. Al met al ben ik dus erg blij dat ik die stap gemaakt heb, ondanks dat ik de studieschuld terug moest betalen :)
Vier jaar geleden was het op de arbeidsmarkt ook net iets anders dan nu. Bij mij deden ze er vorige jaar in ieder geval niet moeilijk over (overname studieschuld). En wat je zegt, als je het binnen een jaar terug hebt verdient is het ook geen onoverkomelijk probleem geweest.

Dat brengt mij weer tot het punt dat een beginnende accountant zich totaal niet druk moet maken over de studieschuld opbouw. Elk kantoor werkt met deze constructie en bij een externe overstap zie je dan wel weer hoe het loopt.
pi_173036659
Een vraag die niet per se betrekking heeft op de big 4 maar er wel mee te maken heeft, waar koop je voor een beperkt budget een beetje redelijke pakken en shirts? Gewoon suit suply?
Ik begin binnenkort en heb niet het geld om pakken te kopen bij Oger of Hugo Boss.
pi_173040306
Je gaat toch niet als starter direct Hugo Boss pakken dragen (tenzij je rijk bent :p).... Suit supply lijkt me meer dan genoeg (zie ook wel starters met gewoon pakken van WE). Een pak bij suit supply kost je al zo'n 400/500 he, dat is 25% van je maandsalaris!
pi_173040422
Je moet er in ieder geval wel voor zorgen dat je pak goed zit. Dus of zoek naar een goedzittend pak of laat het op maat maken. Ik heb zelf liever een pak van een minder merk dat op maat is gemaakt dan één van een goed merk waar je echt in zwemt.
pi_173042103
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 14:04 schreef ibrkadabra het volgende:
Je gaat toch niet als starter direct Hugo Boss pakken dragen (tenzij je rijk bent :p).... Suit supply lijkt me meer dan genoeg (zie ook wel starters met gewoon pakken van WE). Een pak bij suit supply kost je al zo'n 400/500 he, dat is 25% van je maandsalaris!
Voor 500 euro kun je wel een Hugo Boss pak kopen hoor.

Voor 400 euro heb je ook zat mooie pakken van Tommy Hilfiger of Van Gils of iets dergelijks.
pi_173042564
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 11:20 schreef Agentperry het volgende:
Een vraag die niet per se betrekking heeft op de big 4 maar er wel mee te maken heeft, waar koop je voor een beperkt budget een beetje redelijke pakken en shirts? Gewoon suit suply?
Ik begin binnenkort en heb niet het geld om pakken te kopen bij Oger of Hugo Boss.
Ik kan natuurlijk niet bij jou in je portemonnee kijken, maar persoonlijk zou ik als starter echt geen honderden euro's gaan investeren in een pak, laat staan meerdere pakken. Bij de WE of H&M (ja echt) heb je ook mooie pakken, broeken en jasjes voor heel schappelijke prijzen en je loopt er dan heus wel net genoeg bij. Ten eerste zul je er als starter niet op aangekeken worden dat je niet met een designer pak loopt en ten tweede weet je nog niet eens of werken bij de Big 4 of zelfs accountancy in het algemeen je wel bevalt. Voor hetzelfde geld ga je na een jaar intern bij een bedrijf werken waar iedereen in spijkerbroek loopt. Zit je dan met je dure pakken.
pi_173045029
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 09:25 schreef Ilse86 het volgende:

[..]

Weggegaan uit accountancy om de gebruikelijke redenen: werktijden, werkdruk, tijdschrijven en hiërarchische cultuur. Dingen als: je salarisschaal bepaalt hoe dicht je bij kantoor mag parkeren, wat resulteert in 10 minuten lopen voor de assistenten. Als je dat niet wilde, moest je maar met het OV komen (ongeacht waar je woont en hoe daar de OV-verbinding is). Ik had wel hele leuke directe collega's, maar als ik nog eens op LinkedIn kijk, zijn de meesten daarvan inmiddels ook vertrokken. Ook veel geleerd daar overigens, en als je graag de top wil bereiken en daar het nodige voor op wil offeren, zit je daar goed.

Het leek me trouwens ook leuker om bij een bedrijf intern te werken i.p.v. als externe partij. Dat ben ik dus gaan doen. Nu (4 jaar later) heb ik een stuk betere werk-privé balans, heb ik 2x een stap omhoog gemaakt, heb ik veel contact met internationale collega's (vind ik leuk), regelmatige business trips in Europa en verdien ik bruto incl. bonussen ruim 2,5x zoveel als bij Deloitte. Al met al ben ik dus erg blij dat ik die stap gemaakt heb, ondanks dat ik de studieschuld terug moest betalen :)
Ik herken al je punten :) Ben je als controller aan de slag gegaan of iets anders? 2,5x zoveel is wel serieus veel geld (zeker als je als controleleider of hoger weg bent gegaan).

Die schuld is overigens als je je studie niet/pas net hebt afgerond wel serieus geld. Kan toch wel als een blok aan je been voelen.
pi_173045056
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 11:20 schreef Agentperry het volgende:
Een vraag die niet per se betrekking heeft op de big 4 maar er wel mee te maken heeft, waar koop je voor een beperkt budget een beetje redelijke pakken en shirts? Gewoon suit suply?
Ik begin binnenkort en heb niet het geld om pakken te kopen bij Oger of Hugo Boss.
Hugo Boss is soms 'al' vanaf ¤350 ofzo te krijgen. Verder heb je nog Society Shop en Only for Men waar je leuke pakken voor relatief weinig kan halen.
pi_173045151
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:06 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Ik herken al je punten :) Ben je als controller aan de slag gegaan of iets anders? 2,5x zoveel is wel serieus veel geld.
Big 4 salarissen zijn gewoon flink achtergebleven tov. de markt. Dit is ook niet raar gezien de big4 salarisafspraken onderling hebben.

Je bent gek als je nog langer daar blijft hangen dan nodig.
pi_173045362
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:12 schreef xminator het volgende:

[..]

Big 4 salarissen zijn gewoon flink achtergebleven tov. de markt. Dit is ook niet raar gezien de big4 salarisafspraken onderling hebben.

Je bent gek als je nog langer daar blijft hangen dan nodig.
Klopt, maar als controleleider verdien je circa 3,5-4k.
Dat keer 2,5 is 8,75-10k per maand. Das wel fors.

Wat ben jij gaan doen overigens?
pi_173045528
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 14:04 schreef ibrkadabra het volgende:
Je gaat toch niet als starter direct Hugo Boss pakken dragen (tenzij je rijk bent :p).... Suit supply lijkt me meer dan genoeg (zie ook wel starters met gewoon pakken van WE). Een pak bij suit supply kost je al zo'n 400/500 he, dat is 25% van je maandsalaris!
Dat is dus precies wat ik zeg, ik ga geen Hugo Boss pak kopen.

Maar genoeg tips gehad, binnenkort eens kijken.
pi_173047819
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 09:25 schreef Ilse86 het volgende:

[..]

Weggegaan uit accountancy om de gebruikelijke redenen: werktijden, werkdruk, tijdschrijven en hiërarchische cultuur. Dingen als: je salarisschaal bepaalt hoe dicht je bij kantoor mag parkeren, wat resulteert in 10 minuten lopen voor de assistenten. Als je dat niet wilde, moest je maar met het OV komen (ongeacht waar je woont en hoe daar de OV-verbinding is). Ik had wel hele leuke directe collega's, maar als ik nog eens op LinkedIn kijk, zijn de meesten daarvan inmiddels ook vertrokken. Ook veel geleerd daar overigens, en als je graag de top wil bereiken en daar het nodige voor op wil offeren, zit je daar goed.

Het leek me trouwens ook leuker om bij een bedrijf intern te werken i.p.v. als externe partij. Dat ben ik dus gaan doen. Nu (4 jaar later) heb ik een stuk betere werk-privé balans, heb ik 2x een stap omhoog gemaakt, heb ik veel contact met internationale collega's (vind ik leuk), regelmatige business trips in Europa en verdien ik bruto incl. bonussen ruim 2,5x zoveel als bij Deloitte. Al met al ben ik dus erg blij dat ik die stap gemaakt heb, ondanks dat ik de studieschuld terug moest betalen :)
Haha. Vanuit mijn eerdere stage herken ik dit beeld.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_173051359
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 11:20 schreef Agentperry het volgende:
Een vraag die niet per se betrekking heeft op de big 4 maar er wel mee te maken heeft, waar koop je voor een beperkt budget een beetje redelijke pakken en shirts? Gewoon suit suply?
Ik begin binnenkort en heb niet het geld om pakken te kopen bij Oger of Hugo Boss.
Suitsupply zijn gewoon goede pakken, WE en H&M absoluut niet.
pi_173057633
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:21 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Klopt, maar als controleleider verdien je circa 3,5-4k.
Dat keer 2,5 is 8,75-10k per maand. Das wel fors.

Wat ben jij gaan doen overigens?
Nee, zó rooskleurig was het ook niet. Ik was geen controleleider, zat zelfs in de samenstelpraktijk, dus maandsalaris was nog een stuk lager (circa 2.400). Ben bij een multinational gaan werken in eerste instantie als assistent manager op de accounting afdeling. Van daaruit leuk verder kunnen groeien. Studieschuld was ook 'slechts' 8K.
pi_173058782
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:21 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Klopt, maar als controleleider verdien je circa 3,5-4k.
Dat keer 2,5 is 8,75-10k per maand. Das wel fors.

Wat ben jij gaan doen overigens?
Ik ben overgestapt naar het bedrijfsleven (beursgenoteerde instelling). Een verademing ten opzichte van de big 4.
pi_173059478
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:03 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Suitsupply zijn gewoon goede pakken, WE en H&M absoluut niet.
Dit dus. Maar bovenal, kijk naar de pasvorm ipv prijs. Liever een pak wat goed past van een minder merk dan een duur pak van een bekender merk wat niet zit. Voordeel van Suitsupply is dat ze eea wel goed op maat maken, je moet alleen wel het figuur hebben voor de 'skinny' look die zij graag hanteren.
pi_173064931
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 10:51 schreef koentjuh18 het volgende:

[..]

Dit dus. Maar bovenal, kijk naar de pasvorm ipv prijs. Liever een pak wat goed past van een minder merk dan een duur pak van een bekender merk wat niet zit. Voordeel van Suitsupply is dat ze eea wel goed op maat maken, je moet alleen wel het figuur hebben voor de 'skinny' look die zij graag hanteren.
Ik was inderdaad van plan om hem naar de kleermaker te brengen voor de goede fit, die paar tientjes maken dan ook niet meer uit. En skinny look is geen probleem, eerder dat ik veel train en pakken vaak niet zijn gemaakt voor een atletisch figuur.
Maar waar haal je voor een beetje redelijke prijzen shirts? Bij suit supply zit je al snel over de 80 euro.
In ieder geval bedankt voor de hulp.
pi_173065645
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 09:13 schreef Ilse86 het volgende:

[..]

Nee, zó rooskleurig was het ook niet. Ik was geen controleleider, zat zelfs in de samenstelpraktijk, dus maandsalaris was nog een stuk lager (circa 2.400). Ben bij een multinational gaan werken in eerste instantie als assistent manager op de accounting afdeling. Van daaruit leuk verder kunnen groeien. Studieschuld was ook 'slechts' 8K.
Alsnog een mooie stap gemaakt dan in 4 jaar. :)
pi_173065653
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 10:19 schreef xminator het volgende:

[..]

Ik ben overgestapt naar het bedrijfsleven (beursgenoteerde instelling). Een verademing ten opzichte van de big 4.
Vind je het werk niet een stuk minder afwisselend als je bij één bedrijf zit?
pi_173065707
De slim fits van Profuomo passen bij mij altijd wel prima. Ik zou gewoon naar de bijenkorf (of andere winkel met verschillende merken) gaan en wat verschillende merken passen. Dan komt er vanzelf een winnaar uit en kun je die vervolgens tijdens de diverse sales goedkoper inslaan ;)

De meerprijs tov een goedkoop shirt zie je echt terug in pasvorm.
pi_173065810
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 15:17 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Vind je het werk niet een stuk minder afwisselend als je bij één bedrijf zit?
Ik ben ook overgestapt naar een mooie IFRS omgeving, maar de afwisseling haal je niet uit verschillende bedrijven maar meer uit een veel diverse pallet van werkzaamheden. Niet alleen terug kijken naar de performance van afgelopen kwartaal/jaar maar ook vooruitkijken, investeringsvoorstellen challengen, mooie implementatie trajecten en ga zo maar door.

Nee ik ben niet jaloers op onze accountants ;)
pi_173066103
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 15:25 schreef koentjuh18 het volgende:

[..]

Ik ben ook overgestapt naar een mooie IFRS omgeving, maar de afwisseling haal je niet uit verschillende bedrijven maar meer uit een veel diverse pallet van werkzaamheden. Niet alleen terug kijken naar de performance van afgelopen kwartaal/jaar maar ook vooruitkijken, investeringsvoorstellen challengen, mooie implementatie trajecten en ga zo maar door.

Nee ik ben niet jaloers op onze accountants ;)
Voor mijn gevoel (wat waarschijnlijk niet waar is) is het voornamelijk maandelijks dezelfde rapportages opstellen. Waarschijnlijk een verkeerd beeld dus :)
pi_173066392
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 15:41 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel (wat waarschijnlijk niet waar is) is het voornamelijk maandelijks dezelfde rapportages opstellen. Waarschijnlijk een verkeerd beeld dus :)
Juist niet :) Ben het echt eens met koentjuh18. Ik vond juist het werk bij de Big 4 eentonig, omdat je altijd hetzelfde 'kunstje' uitvoert. Weliswaar bij verschillende klanten maar het is elke keer hetzelfde liedje.

In mijn huidige baan ben ik uiteraard met cijfers bezig, maar ben nog veel meer betrokken bij allerlei grote (verbeter)projecten, herstructureringen, politiek, afstemmen met andere afdelingen als tax / legal / inkoop / sales, etc. Ik vind dat veel diverser en uitdagender. Nou moet ik wel zeggen dat ik nu dus bij een multinational werk die op de NYSE genoteerd is. Ik kan me voorstellen dat als je een management-rol hebt bij een kleiner bedrijf hebt er ook iets minder dynamiek is. Maar dan nog heb je wel ownership over je cijfers en kun je mogelijk resultaten beïnvloeden. In mijn optiek leuker dan controleren of andere mensen hun werk goed gedaan hebben het afgelopen jaar (lekker kort door de bocht, sorry :)) Maar het is natuurlijk heel persoonlijk, sowieso.
pi_173067759
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 15:55 schreef Ilse86 het volgende:

[..]

Juist niet :) Ben het echt eens met koentjuh18. Ik vond juist het werk bij de Big 4 eentonig, omdat je altijd hetzelfde 'kunstje' uitvoert. Weliswaar bij verschillende klanten maar het is elke keer hetzelfde liedje.

In mijn huidige baan ben ik uiteraard met cijfers bezig, maar ben nog veel meer betrokken bij allerlei grote (verbeter)projecten, herstructureringen, politiek, afstemmen met andere afdelingen als tax / legal / inkoop / sales, etc. Ik vind dat veel diverser en uitdagender. Nou moet ik wel zeggen dat ik nu dus bij een multinational werk die op de NYSE genoteerd is. Ik kan me voorstellen dat als je een management-rol hebt bij een kleiner bedrijf hebt er ook iets minder dynamiek is. Maar dan nog heb je wel ownership over je cijfers en kun je mogelijk resultaten beïnvloeden. In mijn optiek leuker dan controleren of andere mensen hun werk goed gedaan hebben het afgelopen jaar (lekker kort door de bocht, sorry :)) Maar het is natuurlijk heel persoonlijk, sowieso.
Ik snap je punt hoor. En deels ook eens dat het een trucje is die je bij meerdere klanten uitvoert. Vandaar mijn interesse ook :)
Kan me ook goed voorstellen dat je bij een multinational diversere taken hebt. Anderzijds lijkt het me dat je dan maar een klein stukje van het geheel doet. Bij een kleiner bedrijf daarentegen wordt het heel snel veel van hetzelfde ben ik bang.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')