abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 februari 2017 @ 00:14:02 #181
3542 Gia
User under construction
pi_168993709
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 22:49 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Drummen in een niet-vrijstaande woning lijkt mij persoonlijk te ver gaan. Ik zou dat niet durven. Ik weet van een vriend dat elektrisch drummen al een probleem is. Dus het getik van de stokjes op van die pads en stampende geluiden op de pedalen. Wel top dat je dat goed hebt weten te regelen met de buren.
20 minuten op een acceptabel tijdstip!
  zondag 19 februari 2017 @ 00:24:16 #182
3542 Gia
User under construction
pi_168993895
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 21:16 schreef FF het volgende:
Altijd lastig.
Ik ben op mijn 18e begonnen met hoorn spelen.
Veel oefenen in het begin en zowel binnen als buiten zitten spelen.
Buurman 2 huizen verder hoorde mij spelen (huizen uit 1904) maar er is nooit geklaagd.
Eén keer vroeg hij of ik iets van de Beatles kon spelen als grapje, ik ben naar de bibliotheek gefietst en heb toen een liedboek gehaald van de Beatle. Kon hij wel waarderen.
Een paar jaar later kwam er een andere buurman tussen ons in wonen en die vroeg hem of hij wist dat ik hoorn speelde. In dat gesprek kwamen ze er op dat het wel leuk klok, waarop de buurman van twee huizen verder zei dat hij mij nog mee heeft gemaakt toen ik les kreeg.
Of te wel, het was niet te harden maar hij zei er niets over.

Toen ik op kamer woonde, speelde ik ook nog hoorn.
Nooit problemen met de buren links en rechts (normaal huis) en boven en onder (studenten) gehad. Wel zelf problemen met onderbuurman gehad die om 23:00 en later zware klassieke muziek aanzette op volume maximaal met 200W boxen.

Toen ik in mijn huidige huis ging wonen kwam na een paar dagen de buurjongen naar ons toe. Hij had een afspraak met de vorige bewoners dat hij dagelijks van 18:00 tot 19:00 drumde in huis en of wij dat ook goed vonden. No problemo. We hebben hem een paar keer gehoord en opeens was het stil. Bleek dat hij met zijn vrienden een studio hadden gehuurd om te oefenen.

Ondertussen speel ik sousafoon en repeteer ik heel erg weinig. 1 Kind van 9 en 1 van 3. Die slapen natuurlijk als ik kan oefenen. Dat was in het begin op dit instrument wel anders ;)
Onze huidige buurman vind het helemaal niet erg, als hij maar mee mag genieten en hij niet het geluid net-niet hoort. Dat vindt hij irritanter dan het goed horen.

Zoonlief heeft nu een electrisch drumstel staan die ook aangesloten is op een box. Hij kan kiezen box of koptelefoon. Het is vrij stil, maar je hoort wel het slaan op de pads door het hele huis (zwaar bewapend beton).

Dus ondanks alles kan je wel overlast van elkaar hebben, maar het ligt aan de persoon hoe je er mee omgaat. Ik heb veel geluk gehad denk ik ;)
ik speelde vanaf mijn 5de hoorn. Mijn zus bugel en mijn jongste zus piston. Wij moesten van onze vader ieder een anderhalf uur per dag oefenen. Nooit klachten gehad.
pi_168997858
Hier een nachtwerker met baby en buren met een scooterknutselaar. (Nee, ik ben geen buur van ts) Ik vind je buren nogal zeikerds. Voor een baby hoeft het echt niet fluisterstil te zijn. Ga je je best doen om het voor een kind zo stil mogelijk te maken, dan creëer je idd een kind dat niet om kan gaan met geluid. En wat mezelf betreft: rare werktijden heb je zelf in de hand. Kun je er niet tegen, dan moet je er ook niet om vragen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_168998239
Voor een baby hoeft het inderdaad niet fluisterstil te zijn, misschien als het al AHDH heeft wel. :')

Tenminste dat knulletje van mij van 7 maanden valt inderdaad praktisch overal in slaap, of ik nou tv kijk of muziek luister, maakt niet echt uit.
pi_168998683
Wat hier wel aan de orde is maar wat imo te weinig belicht wordt is de impact die shiftwerk op mensen heeft. Het is heel erg vermoeiend, zelfs als je geen last hebt van de buren. Je rust sowieso al niet goed uit. Dit maakt je prikkelbaar en dit zal er voor zorgen dat je eerder onredelijk zal worden. Ik heb als alleenstaande shiftwerker gewerkt in 2, 3, 4 en 5 ploegendienst, maar ik moet er niet aan denken hoe dat zou zijn als er ook nog een baby in het spel is. Vooral de 3 ploegendienst volgens het systeem van 24/5 met een ochtenddienst die start voor 7 uur is een ramp.

Let op, ik probeer het gedrag van je buurman niet goed te praten, maar ik wil je adviseren om dat als ingang te gebruiken, want als je ze aanvalt zal de prikkelbaarheid niet afnemen en zal de communicatie telkens opnieuw vastlopen terwijl de gitaar niet het werkelijke probleem is. Zij gebruiken nu die gitaar als "reden" dat ze niet kunnen uitrusten, maar dat is natuurlijk bullshit en volledig onterecht. Het is slechts 1 feit in een rijtje feiten die er voor zorgen dat je buren prikkelbaar en onredelijk worden.

Verder vraag ik me af wat voor maatregelen je buren al hebben genomen om de nachtrust te verbeteren. Ik zou niet kunnen begrijpen als ze dat niet doen, ik heb persoonlijk honderden euro's geïnvesteerd om lekker overdag te kunnen slapen en 's nachts te kunnen werken. Vraag er eens naar.
  zondag 19 februari 2017 @ 13:19:40 #186
3542 Gia
User under construction
pi_168999288
Je hebt van die mensen die al om een kleinigheidje klagen, om maar vooral niets goed te vinden. Dan ben je erger voor.
Heb ook het gevoel dat TS dus daarom niet mag spelen als één van hen thuis is, wakker of slapend, en tja, dat is eigenlijk altijd, nu met de baby.

Kijk, ik kan me voorstellen dat, wanneer je wilt slapen, je niet gestoord wilt worden door muziek van de buren, maar dit geldt niet voor als je wakker bent. Aangezien ze een baby en een relatie hebben, zullen er momenten zijn dat ze alledrie thuis en wakker zijn. Als je daar achter bent, kun je in die tijd spelen. En ja, dat hebben ze maar te accepteren. Eén akoestische gitaar! Waar hebben we het over.
Ik vind dat heerlijk om te horen, als het een beetje goed is.
pi_168999442
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 12:48 schreef Daboman het volgende:
Wat hier wel aan de orde is maar wat imo te weinig belicht wordt is de impact die shiftwerk op mensen heeft.
De meeste mensen hebben inderdaad geen enkel idee. Eigenlijk alleen maar mensen die zelf ploegenwerk gedaan hebben weten het. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 19 februari 2017 @ 13:34:22 #188
3542 Gia
User under construction
pi_168999567
quote:
7s.gif Op zondag 19 februari 2017 13:28 schreef Geralt het volgende:
De meeste mensen hebben inderdaad geen enkel idee. Eigenlijk alleen maar mensen die zelf ploegenwerk gedaan hebben weten het. :)
Ik weet van de verpleging dat er vaak een vroege gevolgd wordt door een late.
Dus op maandag van 7 tot 15.30 en dan op dinsdag van 15.00 tot 22.30. Die slaapt gewoon 's nachts. Daar zit een zee van tijd tussen dat mensen vrij zijn, maar wel thuis. Het moet mogelijk zijn om voor die tijd iets af te spreken.
Heb je nachtdienst, dan slaap je van 7.30 tot een uur of 3 's middags.

Dus, lijkt mij dat de tijd tussen 16 uur en 19 uur, ook met het oog op de kleine, de beste tijd is om gitaar te spelen. En dan gewoon een half uurtje per dag. Dat ze het horen, moet kunnen.
pi_168999634
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 13:34 schreef Gia het volgende:
Dus op maandag van 7 tot 15.30 en dan op dinsdag van 15.00 tot 22.30. Die slaapt gewoon 's nachts.
Mijn vriendin zit in de verpleging en die werkt ook vroege en late op dezelfde dag en daags erna weer vroege. Daar wordt je niet vrolijk van. Zelf heb ik ook af en toe eens een verschoven dienst waarbij ik laat-vroeg draai. Kutdiensten zijn dat. :r
pi_168999733
quote:

[..]

Dus op maandag van 7 tot 15.30 en dan op dinsdag van 15.00 tot 22.30. Die slaapt gewoon 's nachts. Daar zit een zee van tijd tussen dat mensen vrij zijn, maar wel thuis. Het moet mogelijk zijn om voor die tijd iets af te spreken.

Dus, lijkt mij dat de tijd tussen 16 uur en 19 uur, ook met het oog op de kleine, de beste tijd is om gitaar te spelen. En dan gewoon een half uurtje per dag. Dat ze het horen, moet kunnen.
Dat snap ik en ik zeg ook dat ik het gedrag dat eruit voort komt niet per se goedkeur. Maar ik denk dat het voor een goede communicatie met de buren belangrijk is om dit te beseffen. Je kunt je daardoor beter inleven en je gaat begrijpen dat bij de shiftwerkers dingen er soms harder uit komen dan ze daadwerkelijk bedoeld zijn.
  zondag 19 februari 2017 @ 13:46:08 #191
3542 Gia
User under construction
pi_168999802
quote:
7s.gif Op zondag 19 februari 2017 13:38 schreef Geralt het volgende:

[..]

Mijn vriendin zit in de verpleging en die werkt ook vroege en late op dezelfde dag en daags erna weer vroege. Daar wordt je niet vrolijk van. Zelf heb ik ook af en toe eens een verschoven dienst waarbij ik laat-vroeg draai. Kutdiensten zijn dat. :r
Vroege en late op één dag? Volgens mij mag dat niet eens. Dan werkt ze 16 uur op die dag.
Ik denk dat je je vergist met eerst een late en de volgende ochtend de vroege. Dat kan namelijk wel kloppen. Daarna heb je dan weer vrij tot de volgende dag de late.
pi_168999824
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 13:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Vroege en late op één dag? Volgens mij mag dat niet eens. Dan werkt ze 16 uur op die dag.
Ik denk dat je je vergist met eerst een late en de volgende ochtend de vroege. Dat kan namelijk wel kloppen. Daarna heb je dan weer vrij tot de volgende dag de late.
Natuurlijk vergis ik me niet.

En de thuiszorg zijn er geen diensten van 8 uur. Vroege, middag en laat. Vroege en late op 1 dag. Prima mogelijk. Ook met daags erna weer een vroege.
pi_168999857
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 13:43 schreef Daboman het volgende:

[..]

Dat snap ik en ik zeg ook dat ik het gedrag dat eruit voort komt niet per se goedkeur. Maar ik denk dat het voor een goede communicatie met de buren belangrijk is om dit te beseffen. Je kunt je daardoor beter inleven en je gaat begrijpen dat bij de shiftwerkers dingen er soms harder uit komen dan ze daadwerkelijk bedoeld zijn.
Op dit moment gaat alles nog gewoon vriendelijk en is er totaal geen sprake van ruzie of ook maar iets in die richting. Tot nu toe hebben ze altijd op een aardige manier gevraagd of de muziek zachter / uit kan. Ik spreek ze af en toe ook gewoon eens en dat gaat allemaal gewoon vriendelijk. Alle keren dat ze een berichtje stuurde of het zachter kon, heb ik de muziek ook zachter / uit gezet.

Het enige is dat het mij nu enigszins begint te irriteren dat ik de vraag zo vaak krijg. Zelfs als ik een week niet gespeeld heb en nauwelijks thuis ben geweest. Als ik dan op een vrijdagavond rond een uur of 20:00 wat geluid maak en binnen een minuut een appje heb, dan kom ik op een gegeven moment ook een beetje aan eens grens van rekening houden met.
pi_168999911
quote:

[..]

Dat betekent dus alleen in het weekend, want doordeweeks ben ik niet thuis op die tijdstippen. Bovendien ben ik ook niet alle weekenddagen altijd precies dan thuis. Zoals gisteren was ik tussen 11:00 en 20:00 weg. Dan blijft er voor mij wel heel weinig over om te spelen.
  zondag 19 februari 2017 @ 13:51:53 #195
3542 Gia
User under construction
pi_168999945
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 13:43 schreef Daboman het volgende:

[..]

Klopt. Toen wij nog in die tussenwoning woonden had de buurman aan de ene kant, ook weleens nachtdienst. Maar na 16 uur drummen was geen probleem. Je moet je dan niet storen aan elk geluid. Woon je in een rijtjeshuis, dan moet je geluid van buren accepteren. Je mag zelfs de muziek hard zetten, als je dat wil. Maar ik vind wel dat je rekening moet houden met je buren. Dus daarom, TS, ga het gesprek aan, probeer goede afspraken te maken en houd je daaraan. Lukt dat niet, dan maak je je eigen afspraken en speel je alleen op redelijke tijden. Niet na 19 uur en niet voor 15 uur.

Als hier het hok voor onze zoon af is, gaan we het van binnen isoleren. Drumstel komt op een een verhoging van hout met daarover zeil, de muren worden bekleed met isolatiemateriaal. In de deuren zit HR beglazing. En dan nog mag hij alleen tussen 3 en 7 drummen. Buren moeten wel wat kunnen accepteren.
pi_168999951
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 13:48 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Op dit moment gaat alles nog gewoon vriendelijk en is er totaal geen sprake van ruzie of ook maar iets in die richting. Tot nu toe hebben ze altijd op een aardige manier gevraagd of de muziek zachter / uit kan. Ik spreek ze af en toe ook gewoon eens en dat gaat allemaal gewoon vriendelijk. Alle keren dat ze een berichtje stuurde of het zachter kon, heb ik de muziek ook zachter / uit gezet.

Het enige is dat het mij nu enigszins begint te irriteren dat ik de vraag zo vaak krijg. Zelfs als ik een week niet gespeeld heb en nauwelijks thuis ben geweest. Als ik dan op een vrijdagavond rond een uur of 20:00 wat geluid maak en binnen een minuut een appje heb, dan kom ik op een gegeven moment ook een beetje aan eens grens van rekening houden met.
Als de sfeer verder vriendelijk en gemoedelijk is dan kan je toch ook gewoon bij ze aangeven dat je graag vaker zou willen spelen. Misschien zijn ze wel tot meedenken bereid.
  zondag 19 februari 2017 @ 13:52:43 #197
3542 Gia
User under construction
pi_168999965
quote:
3s.gif Op zondag 19 februari 2017 13:47 schreef Geralt het volgende:

[..]

Natuurlijk vergis ik me niet.

En de thuiszorg zijn er geen diensten van 8 uur. Vroege, middag en laat. Vroege en late op 1 dag. Prima mogelijk. Ook met daags erna weer een vroege.
Dan heb je het over uurtjes. 's Morgens 4 en 's avonds 4. Dat kan. Maar geen 16 uur op één dag.
  zondag 19 februari 2017 @ 13:57:24 #198
3542 Gia
User under construction
pi_169000070
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 13:50 schreef OngeschiktX het volgende:
Dat betekent dus alleen in het weekend, want doordeweeks ben ik niet thuis op die tijdstippen. Bovendien ben ik ook niet alle weekenddagen altijd precies dan thuis. Zoals gisteren was ik tussen 11:00 en 20:00 weg. Dan blijft er voor mij wel heel weinig over om te spelen.
Daarom zeg ik: Ga erover in gesprek. Je kunt ook niet eisen dat, wanneer jij pas om 8 uur thuis bent, gaat douchen, wat eten, dat je dan tot 10 uur muziek kunt maken. Maar goed, dat is mijn mening. Misschien kom je er wel uit met je buren. Bijvoorbeeld alleen gitaar, zonder muziek waar je mee mee speelt.
Je zou ook de muziek op een koptelefoon kunnen zetten. Dat doet mijn zoon ook. We hebben ook een digitale piano, daar gebruikt ie sowieo meestal de koptelefoon, wat ik jammer vind; ik hoor het graag. Maar goed, we wonen nu vrijstaand. Dat is wel lekker, hoor.
pi_169000234
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 13:52 schreef Gia het volgende:
Dan heb je het over uurtjes
Nee dan heb ik het over diensten. En die kunnen gerust langer zijn dan 4 uur hoor.
  zondag 19 februari 2017 @ 19:02:00 #200
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_169007891
Het verbaast me hoeveel mensen toch van mening zijn dat TS hier 'fout' zit. En aan de andere kant ben ik dan gewoon weer heel naïef, want ik zie het ook om me heen. Wat kunnen mensen toch weinig verdragen van anderen.

Mijn vader studeerde aan het conservatorium toen ik nog heel klein was. We hadden daardoor een piano thuis staan en een saxofoon, dwarsfluit, gitaar, blokfluit, etc. En ik bedacht het om viool te gaan spelen.
In een arbeiderswijk, kleine rijtjeshuizen die behoorlijk gehorig waren speelde mijn vader urenlang z'n etudes en ik maakte de boel af met m'n gekras. M'n moeder werkte in de zorg. Uitsluitend nachtdiensten dus die moest overdag slapen.
De buren, nee de hele straat hoorde dat. We hoorden alles van elkaar. Er woonden ook veel mensen die in de ploeg werkten, dus er werd door veel mensen ook overdag geslapen. Soms was dat vervelend. Maar dat spreek je wat met elkaar af en dan is het goed. Nondeju zeg, je mag toch wel wat horen van elkaar.
Als er een braderie was in onze straat stond de luidspreker steevast voor ons huis en altijd in de week dat m'n moeder moest slapen. Tja, doe je niets aan. Je past je aan en zo kom je er wel hoor.

TS het is al vele malen geopperd: ga in gesprek met je buren. Welke tijden zouden doorgaans uitkomen no or hen. Hebben ze wel door dat jij al rekening probeert te houden met hen? Kan goed zijn dat ze zich dat niet realiseren natuurlijk. Een goede verstandhouding met de buren is belangrijk, daar hoort ook wederzijds respect bij en wat van elkaar kunnen verdragen. Over en weer that is.

Oh en voor alle gevatte types: ja hoor gooi maar een muziekschool open naast ons huis, of een beginnend drummertje, of een oefenplek voor de plaatselijke fanfare, of een basisschool of kinderdagverblijf. Leven en laten leven.
klerkje
pi_169008653
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 19:02 schreef Spiegelei het volgende:
Het verbaast me hoeveel mensen toch van mening zijn dat TS hier 'fout' zit. En aan de andere kant ben ik dan gewoon weer heel naïef, want ik zie het ook om me heen. Wat kunnen mensen toch weinig verdragen van anderen.

Mijn vader studeerde aan het conservatorium toen ik nog heel klein was. We hadden daardoor een piano thuis staan en een saxofoon, dwarsfluit, gitaar, blokfluit, etc. En ik bedacht het om viool te gaan spelen.
In een arbeiderswijk, kleine rijtjeshuizen die behoorlijk gehorig waren speelde mijn vader urenlang z'n etudes en ik maakte de boel af met m'n gekras.
Fucking asociaal gewoon. Waarom niet gewoon oefenen waar dat hoort: in de muziekschool. Voetballen doe je ook op een voetbalveld, niet in een kleine tuin van een rijtjeshuis. Huizen zijn om in te wonen, te slapen. Daar hoor je geen geluid van de buren in te horen.
pi_169009996
Ik zou me vooral zorgen maken om je isolatie. Onze buren hebben een krijsende baby, maar die heb ik nog nooit gehoord.
pi_169010085
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 19:34 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Fucking asociaal gewoon. Waarom niet gewoon oefenen waar dat hoort: in de muziekschool. Voetballen doe je ook op een voetbalveld, niet in een kleine tuin van een rijtjeshuis. Huizen zijn om in te wonen, te slapen. Daar hoor je geen geluid van de buren in te horen.
Uuhm nee zo werkt het niet.. Ik heb jaren lang viool gespeeld en ik ging twee keer per week naar de muziekschool, daarnaast moest ik iedere dag minimaal een uur oefenen. En dat gaat niet in de muziekschool, want daar is gewoon weg niet genoeg ruimte voor.

Voetballen hoef je niet iedere dag te oefenen (behalve als je op professioneel niveau speelt), muziek wel.

Een woning is om in te wonen en leven en dat bestaat uit meer dan alleen eten en slapen.

Het is heel normaal dat je je buren af en toe hoort, als je daar niet tegen kan moet je maar ergens gaan wonen waar je geen buren hebt.

Natuurlijk is het belangrijk om rekening met elkaar te houden en geen overlast te veroorzaken. Maar elkaar horen, is heel normaal en dat hoort er gewoon bij.
pi_169010087
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 19:02 schreef Spiegelei het volgende:
In een arbeiderswijk, kleine rijtjeshuizen die behoorlijk gehorig waren speelde mijn vader urenlang z'n etudes en ik maakte de boel af met m'n gekras. M'n moeder werkte in de zorg. Uitsluitend nachtdiensten dus die moest overdag slapen.
De buren, nee de hele straat hoorde dat. We hoorden alles van elkaar. Er woonden ook veel mensen die in de ploeg werkten, dus er werd door veel mensen ook overdag geslapen. Soms was dat vervelend. Maar dat spreek je wat met elkaar af en dan is het goed. Nondeju zeg, je mag toch wel wat horen van elkaar.
Als er een braderie was in onze straat stond de luidspreker steevast voor ons huis en altijd in de week dat m'n moeder moest slapen. Tja, doe je niets aan. Je past je aan en zo kom je er wel hoor.
Tokkie gespot, ik had elke dag dat je op een piano of saxofoon had gespeeld de politie op je af gestuurd.
pi_169010286
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 20:27 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Tokkie gespot, ik had elke dag dat je op een piano of saxofoon had gespeeld de politie op je af gestuurd.
En dan? Waar staat een verbod over pianospelen in je huis?
Facts don't care about your feelings
pi_169010879
De een kan wat meer hebben dan een ander. Daar heb je ook mee te dealen. TS heeft pech dat hij buren heeft die niet veel kunnen hebben. Dan kan je nog zo vaak zeggen maar vroeger dit of dat, of ik drum elke dag en mijn buren vinden dat oke, dat maakt niet uit. Hopelijk lukt het ts (en zijn buren) om tot goede afspraken te komen.
pi_169011143
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 20:32 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

En dan? Waar staat een verbod over pianospelen in je huis?
Pianospelen specifiek niet nee, geluidsoverlast wel. Of zou jij lachend accepteren wanneer je buren een instrument bespelen dat door je hele huis dreunt?
pi_169012270
Nee, maar er zit nog een hele grote ruimte tussen lachend accepteren en de politie bellen.
Facts don't care about your feelings
pi_169015002
Ik zou gewoon elke keer voordat je gaat spelen even aanbellen bij de buren of ze dat ok vinden.

Als ze niet open doen wel de bel even langer indrukken natuurlijk want misschien liggen ze wel te slapen...
pi_169015233
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 20:27 schreef madam-april het volgende:

[..]

Uuhm nee zo werkt het niet.. Ik heb jaren lang viool gespeeld en ik ging twee keer per week naar de muziekschool, daarnaast moest ik iedere dag minimaal een uur oefenen. En dat gaat niet in de muziekschool, want daar is gewoon weg niet genoeg ruimte voor.
Elitair gedrag. Je zoekt maar een oefenruimte. De wereld draait niet om jou, je kutmuziek en je toonladders. Genoeg ruimtes te vinden. Bij de muziekschool zelf of aparte ruimtes. Ik kan hier in de stad meerdere locaties aanwijzen waar dat mogelijk is.
quote:
Voetballen hoef je niet iedere dag te oefenen (behalve als je op professioneel niveau speelt), muziek wel.
Als je goed wil worden in voetbal, moet je ook dagelijks oefenen. Dat is niet anders dan muziek. Om ergens goed in te worden moet je 10.000h oefenen. Bij voetballen geldt dat net zo. Alleen doe je dat netjes op het voetbalveld of een voetbalkooi zodat anderen daar geen last van hebben.
quote:
Een woning is om in te wonen en leven en dat bestaat uit meer dan alleen eten en slapen.

Het is heel normaal dat je je buren af en toe hoort, als je daar niet tegen kan moet je maar ergens gaan wonen waar je geen buren hebt.

Natuurlijk is het belangrijk om rekening met elkaar te houden en geen overlast te veroorzaken. Maar elkaar horen, is heel normaal en dat hoort er gewoon bij.
Je zal elkaar best eens horen. Bijvoorbeeld met visite, schoonmaken, of als de kozijnen geschuurd en geschilderd moeten worden. Muziek maken en eindeloos dezelfde toonladders spelen is echter vermijdbaar en valt ook niet onder normaal gedrag.

Volgens mij is de conclusie in dit topic ook wel duidelijk. Het grootste deel vind muziek maken in een rijtjeswoning niet kunnen. Enkele elitaire kutjes die zelf viool spelen denken dat ze boven de rest staan en vinden dat het wel kan. TS trek je conclusies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')