Zucht.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 15:43 schreef hottentot het volgende:
[..]
Zijn ook gemeenten die het helemaal niet in hun eigen regels hebben staan.
Tegen mij?quote:
In PM dan, want hoort niet in dit topic.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 15:50 schreef hottentot het volgende:
[..]
Tegen mij?
Indien zo dan mag je die uitleggen.
8. Negeren en zeggen dat ze niet zo moeten zeiken. Ze kiezen namelijk zelf voor deze tijden en tot 22:00 is het gewoon toegestaan.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 14:54 schreef Roces18 het volgende:
Wat je kan doen;
1. Je buren voorstellen om te verhuizen.
2. Zelf verhuizen.
3. Alleen elektrisch spelen met koptelefoon
4. Nylon snaren gebruiken of een silent guitar
5. Isoleren
6. Ergens anders spelen
7. Klagen op fok
Oh?quote:Op zaterdag 18 februari 2017 17:35 schreef S95Sedan het volgende:
en tot 22:00 is het gewoon toegestaan.
Je doet je username geen eer aan in ieder gevalquote:Op zaterdag 18 februari 2017 17:45 schreef CoExist het volgende:
Er was ooit een Fok! user met een handige MP3 voor zulke buren.
Volgens mij werkt de link (topic uit 2003) niet meer.
http://130.89.164.246/~aaargh/Kankerburen.mp3
Staat gewoon in de APV, tussen 7:00 en 22:00 is gebruikelijk.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 17:39 schreef hottentot het volgende:
[..]
Oh?
Hoe kom je aan deze zelfbedachte wijsheid?
1. Niet elke APV is hetzelfde.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 18:07 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Staat gewoon in de APV, tussen 7:00 en 22:00 is gebruikelijk.
AVP staan voor Algemeen Plaatselijke Verordening. Dus tenzij je weet waar TS woont kun je niet weten of er een APV van toepassing is.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 18:07 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Staat gewoon in de APV, tussen 7:00 en 22:00 is gebruikelijk.
En nu? Niks, niet zo janken.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 18:26 schreef hottentot het volgende:
[..]
1. Niet elke APV is hetzelfde.
2. Niet elke gemeente heeft hierover regels in de APV.
3. Al staat er wat in de APV, dan nog is het de vraag of dit geluid in deze omstandigheden als aanvaardbaar moet worden beschouwd.
En nu?
eeeh hoezo? Denk je dat de ouders het prettig vinden?quote:Op zaterdag 18 februari 2017 18:47 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
En nu? Niks, niet zo janken.
Een jankende baby hoef je ook niet te accepteren
Het kind staat los van de hele discussie over geluid, bedoel ze kiezen toch zelf ervoor. Het lijkt wel wanneer ouders een kind krijgen heel de wereld zich opeens moet aanpassen aan hun+kind.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 18:50 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
eeeh hoezo? Denk je dat de ouders het prettig vinden?
Een jankende baby zal sneller tot leefgeluid worden gerekend dan vele andere dingen van hetzelfde volume. Dus ja tenzij de ouders het kind door laten janken heb jij dat gewoon te accepteren.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 18:47 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
En nu? Niks, niet zo janken.
Een jankende baby hoef je ook niet te accepteren, maargoed de meeste moraalridders hier vinden dat TS maar moet kappen met z'n hobby en aanpassen van van alles op z'n buren te pleasen.
Ik deel dat niet.
De regel dat geluid tussen 7uur en 22uur toegestaan is staat nog steeds, is gewoon algemeen terug te vinden in genoeg APV's of bij de overheid met een beetje zoeken. Of dat een baby is of muziek doet er niet toe.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 19:07 schreef hottentot het volgende:
[..]
Een jankende baby zal sneller tot leefgeluid worden gerekend dan vele andere dingen van hetzelfde volume. Dus ja tenzij de ouders het kind door laten janken heb jij dat gewoon te accepteren.
En wat jij daarvan vind zal zowel mij, TS als de wetgever een ongelofelijke rotzorg zijn.
En tot nog toe ondervinden wij hier meer last van jouw gejank, dan dat wij dat ondervinden van welke baby dan ook.
Nou dit gejank dus:quote:
En het staat zelfs bij de landelijke overheid. (ik neem maar aan dat je landelijk bedoelt, wat ook weer vreemd is, want zijn apv's dan weer niet door de overheid gemaakt?...)quote:Op zaterdag 18 februari 2017 19:22 schreef S95Sedan het volgende:
De regel dat geluid tussen 7uur en 22uur toegestaan is staat nog steeds, is gewoon algemeen terug te vinden in genoeg APV's of bij de overheid met een beetje zoeken. Of dat een baby is of muziek doet er niet toe.
Mag ik een poging tot een samenvatting doen? Het zou kunnen, maar het zou ook niet kunnen, dat er in de APV van de woonplaats van TS, een aanwijzing staat tot hoe laat men luide geluiden mag maken in een woonhuis.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 19:25 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nou dit gejank dus:
[..]
En het staat zelfs bij de landelijke overheid. (ik neem maar aan dat je landelijk bedoelt, wat ook weer vreemd is, want zijn apv's dan weer niet door de overheid gemaakt?...)
Maar dat ga jij daar helemaal niet vinden want dat staat helemaal niet bij hen.
Dat dekt de lading omtrent de APV, maar ook dan is het geen vrijbrief om maar willekeurig geluid te maken, de APV gaat namelijk niet boven de landelijke wet welke overlast geven verbied.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 20:04 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Mag ik een poging tot een samenvatting doen? Het zou kunnen, maar het zou ook niet kunnen, dat er in de APV van de woonplaats van TS, een aanwijzing staat tot hoe laat men luide geluiden mag maken in een woonhuis.
Dekt dit de lading of zit er weer een foutje in?
Jij bent ambtenaar. Dat kan niet anders.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 20:18 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dat dekt de lading omtrent de APV, maar ook dan is het geen vrijbrief om maar willekeurig geluid te maken, de APV gaat namelijk niet boven de landelijke wet welke overlast geven verbied.
Het is hiervandaan niet te bepalen wie er gelijk heeft aangaande of het wel of niet redelijk moet worden geacht om het geluid te accepteren zoals TS dat veroorzaakt.
quote:Op zaterdag 18 februari 2017 21:04 schreef Boca_Raton het volgende:
Jij bent ambtenaar. Dat kan niet anders.
Zoiets als het eerste. Om specifiek te zijn:quote:Op zaterdag 18 februari 2017 13:17 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik bedoel maar. Gaat het om zoiets:
[ afbeelding ]
Of eerder zoiets:
[ afbeelding ]
Die eerste past in iedere woonkamer, de tweede is inderdaad wat lastig te verplaatsen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |