gaat het niet vooral om de muziek die hij mee laat spelen met het akoestisch gitaar spelen?quote:Op zaterdag 18 februari 2017 08:35 schreef paardendokter het volgende:
Elektrisch gitaar spelen (zonder koptelefoon) in een rijtjeshuis vind ik per definitie niet kunnen.
Akoestisch natuurlijk wel (behalve dan zo'n lawaaiige Ovation met zijn bolle rug)
Wat ik heel vroeger (toen ik ook in een rijtje woonde) nog wel eens deed is akoestisch gitaar in de badkamer spelen, dat gaf een prachtig geluid ook nog eens. Gezien jouw plattegrond zou dat ook voor jou een optie zijn...
jouw kijk op babies is op zijn minst apart te noemen...quote:Op zaterdag 18 februari 2017 09:07 schreef Bzzzzt het volgende:
Ik vind dat ts genoeg rekening houd met z'n buren, en dat hun zich ook mogen aanpassen..
Dat hun op vreemde tijden werken is hun probleem.
En alle baby's kunnen overal slapen als ze maar moe zijn! Misschien moeten ze het kind niet op vaste tijden neerleggen, maar als het moe is!
Dat.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 09:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Gewoon je muziekkamer voorzien van een goede geluidsisolatie. Probleem opgelost. Box in a box.
Volgens mij bekijk jij het veel te zwart wit. Omdat het merendeel een concept heeft om te werken van 9-17 en te slapen van 22-07 hebben zij het recht op rust 's nachts en om geluid te maken overdag. Ik denk dat zulke situaties wel iets meer nuance verdienen.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 00:05 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ja, die moeten zich aanpassen ja. Dat vind ik helemaal niet gek.
En als je daar geen zin in hebt ga je maar in een hutje op de hei wonen, of normaal werk doen waarbij je gewoon s nachts kunt slapen. Of je doet gewoon oordoppen in.
Dikke gordijnen: checkquote:Op vrijdag 17 februari 2017 23:26 schreef Lunatiek het volgende:
Ik woon in een huis uit 2013. Ik hoor mij buren nooit, moet af en toe kijken of ze nog leven.
M.a.w.misschien kun je nog iets aan de akkoestiek doen. Dikke gordijnen, hoogpolig tapijt, plantenbakken, alles. Ramen dicht. Speakers niet tegen de muur en ook niet op de vloer. Lage tonen niet versterken.
Voor 22:00 zouden normale geluiden geen probleem moeten zijn.
We hebben hier helaas geen spouwmuur. Het is een muur van 250mm dik solide beton. Bij aankoop heb ik daar ook vragen over gesteld omdat ik al twijfelde. Toen is me verzekerd dat het aan alle normen e.d. zou voldoen. Achteraf gezien spijt van. Misschien had ik het moeten laten schieten, maar langer in dat andere huis wonen zag ik ook niet zitten.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 23:32 schreef agter het volgende:
Een akoestische gitaar is toch niet zo hard?
Wat betreft de bouwdatum van je huis: een spouwmuur zet meer zonder aan de dijk.
Ik geloof best dat het te horen is. Er speelt ook nog iemand trompet hier in de buurt, dat kan ik ook vrij goed horen. Die persoon is ook nog eens vrij fanatiek in het oefenen van toonladders e.d. Ik ben er alleen nog steeds niet achter waar het nou vandaan komt. De 'klaagburen' hebben mij ook al meerdere keren gevraagd of ik ook niet trompet speel, maar dat is niet het geval.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 08:27 schreef Hallmark het volgende:
Een muziekinstrument thuis spelen... ik vind het eigenlijk niks. Je moet dan echt medewerking hebben van je buren, want je hoort het écht heel goed, het is veel luider/penetrerender dan je denkt.
Ik heb ergens gewoond waar een buurvrouw dwarsfluit speelde. Maar een uurtje per dag. Ik had er zelf geen last van, maar je hoorde het echt heel duidelijk. Een andere buurman zei tegen me, dat hij moe van z'n werk kwam en even op de bank ging liggen en niks wilde horen -- en vervolgens hoorde hij een uur lang die fluit.
Ik denk dat zoiets nu ook speelt. Het werkt gewoon op hun zenuwen.
Persoonlijk (maar dit is de mening van iemand die relatief gevoelig is voor geluid) vind ik dat een instrument spelen niet thuishoort in een rijtjeshuis.
Ik heb hier ook wel eens over nagedacht. Een soort losse doos van 1.5m bij 2.5m of zo is nog wel te doen, maar de kamer zelf helemaal ombouwen naar een geluidsdichte box-in-box is wat ingewikkelder. Dan zit je ook met ramen, verwarming, deur naar de hal.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 09:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Gewoon je muziekkamer voorzien van een goede geluidsisolatie. Probleem opgelost. Box in a box.
Dat gaat niet, m'n beide kamers grenzen aan hun kant.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 10:17 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dat.
Of de kamer niet grenzend aan hun kant gebruiken.
Maar dat is vreemd, wat grenst er dan aan je andere buren? De badkamer, trap en verder niks?quote:Op zaterdag 18 februari 2017 10:55 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Ik heb hier ook wel eens over nagedacht. Een soort losse doos van 1.5m bij 2.5m of zo is nog wel te doen, maar de kamer zelf helemaal ombouwen naar een geluidsdichte box-in-box is wat ingewikkelder. Dan zit je ook met ramen, verwarming, deur naar de hal.
Het enige echt haalbare is een soort los ding waar je in gaat zitten, als een soort photobooth.
[..]
Dat gaat niet, m'n beide kamers grenzen aan hun kant.
Zeg eens iets concreets ipv alleen maar 'er is meer nuance nodig'. Daar hebben we namelijk niks aan.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 10:17 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Volgens mij bekijk jij het veel te zwart wit. Omdat het merendeel een concept heeft om te werken van 9-17 en te slapen van 22-07 hebben zij het recht op rust 's nachts en om geluid te maken overdag. Ik denk dat zulke situaties wel iets meer nuance verdienen.
Zie plattegrond aan het begin ergens. M'n andere kamer loopt over de hele breedte van het huis, dus die grenst aan beide buren.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 10:58 schreef Renesite het volgende:
[..]
Maar dat is vreemd, wat grenst er dan aan je andere buren? De badkamer, trap en verder niks?
Verder kan je heus de kamer wel wat beter isoleren. Ramen zijn al geïsoleerd dus ik heb niet het idee dat dat hoeft. Maar puur de muur die grenst aan je buren moet in mijn optiek al voldoende zijn.
http://www.schuimrubbersh(...)SxmdICFTIo0wod5-gEfQ
Helemaal eens.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 10:34 schreef Piger het volgende:
Ik zou de muziekkamer voorzien van wat geluiddempende materialen, alleen elektrisch spelen met een koptelefoon en akoestisch moeten ze niet zeuren. Verder wel even in gesprek gaan natuurlijk.
Akoestisch moet je gewoon kunnen spelen, ook om 21u a 22u, ik geloof er niets van dat dit storende geluiden veroorzaakt. Misschien dat ze heel zachtjes wat achtergrondgeluiden horen, maar dat lijkt me normaal.
Elektrisch zonder koptelefoon zou mits niet te vaak ook prima moeten kunnen op normale tijden, maar aangezien de buren al zeikerds zijn, zou ik me verder aanpassen.
Vind het vreemd dat mensen hier aangeven dat een muziekinstrument niet zou moeten kunnen. Ik snap nog wel dat mensen een trompet/saxofoon etc. 5x in de week niet zullen waarderen, maar een beetje gitaargeluid zal echt niet zo overheersend zijn. In het weekend overdag zie ik al helemaal geen reden tot klagen. Vaak genoeg hoor je dan klusgeluiden of kringverjaardagen.
Het is vervelend voor de buren dat ze een afwijkend dagritme hebben, maar daar hoeft de complete buurt zich niet voor aan te passen als dit geen extreme geluiden zijn. Baby's die kunnen helemaal veel hebben, die wennen heel snel aan die geluiden en slapen daarna ook prima in/door.
quote:Op vrijdag 17 februari 2017 22:00 schreef hottentot het volgende:
Als een huis uit 2015 al zo gehorig is dan zou ook kijken of de isolatie wel aan de normen voldoet, in een normale woning uit 2015 zou normale muziek geen hinder moeten veroorzaken.
Er wordt nogal blind gestaard op die 'akoestische' gitaar (die toch ook best veel geluid maakt) maar men slaat het feit dat TS meespeelt op muziek die hij qua geluidsniveau afstemt op die gitaar gemakshalve over.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 07:14 schreef Megumi het volgende:
[..]
Hangt er van af hoe hard de TS zijn muziek is. De TS had ook voor een vrijstaande woning kunnen kiezen gezien zijn hobby. Mijn buren hebben ook een kind. Wat wel eens stampt. Maar gelukkig geen gitaar of drumstel.
Wat zei je? Ik speel alleen op mijn eigen trompet?quote:Op zaterdag 18 februari 2017 10:50 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Ik geloof best dat het te horen is. Er speelt ook nog iemand trompet hier in de buurt, dat kan ik ook vrij goed horen. Die persoon is ook nog eens vrij fanatiek in het oefenen van toonladders e.d. Ik ben er alleen nog steeds niet achter waar het nou vandaan komt. De 'klaagburen' hebben mij ook al meerdere keren gevraagd of ik ook niet trompet speel, maar dat is niet het geval.
Ik heb er zelf niet zo'n problemen mee dat het af en toe te horen is. Zolang het maar op normale tijden is. Als je zelf de radio of tv aanzet, hoor je het eigenlijk al niet meer.
Ik had van een projectontwikkelaar, makelaar of aannemer ook geen ander antwoord verwacht.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 12:19 schreef Ouder1 het volgende:
en het gaat hier om een nieuwbouwhuis dat aan de geluidsnormen voldoet.
Het lijkt mij anders bijzonder stug dat zijn huis gehoriger is dan het mijne. Ik kan dus niet anders dan tot de conclusie komen dat het niet zozeer aan het huis ligt maar meer aan TS.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 12:38 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik had van een projectontwikkelaar, makelaar of aannemer ook geen ander antwoord verwacht.
Aan de andere kant ligt de norm helaas vrij laag.
Tja wij hebben in ons huis uit 2016 een geluidsmeting laten verrichten omdat wij ook niet konden geloven dat nieuwbouw woningen nog steeds zo gehorig zijn. Helaas toch wel en voldoet ruimschoots aan de eisen. Maarja als ik dan bij vrienden van ons zit die ook een huis uit 2016 hebben en als ik kijk wat die allemaal horen. Mogen wij nog blij zijn.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 12:38 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik had van een projectontwikkelaar, makelaar of aannemer ook geen ander antwoord verwacht.
Aan de andere kant ligt de norm helaas vrij laag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |