quote:
Dat is in een land waar 99,9% van het woningaanbod een rijtjehuis of appartement is echt een dooddoener eerste klas natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 21:36 schreef Cothen het volgende:
Als ze zo graag rust willen hebben moeten ze niet in een rijtjeshuis/appartement gaan wonen.
Dat verschilt idd ook per persoon. Ik ben helaas zo iemand waarbij het écht doodstil moet zijn.quote:Op maandag 20 februari 2017 12:37 schreef Cherna het volgende:
Je zou naast mij kunnen komen wonen. Zelfs als ik nachtdienst heb gehad slaap ik overal doorheen.
Je moet wel tegen een beetje punk muziek kunnen😃
Maar helaas is het zo dat voor iedereen andere normen gelden. De een klaagt al als hij een speld hoort vallen en de ander zoals ik kan wel wat hebben.
Een goed gesprek met de buren kan mogelijk helpen.
Niet overdrijven, zoveel paupers hebben we toch niet ?quote:Op maandag 20 februari 2017 13:06 schreef Metro2005 het volgende:
Dat is in een land waar 99,9% van het woningaanbod een rijtjehuis of appartement is echt een dooddoener eerste klas natuurlijk.
Je hebt gelijk, het zal 99% zijn.quote:Op maandag 20 februari 2017 13:11 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Niet overdrijven, zoveel paupers hebben we toch niet ?
Verschil is dat TS' vindt dat zijn geluidsoverlast valt onder zogenaamde 'leefgeluiden'. Ik vind niet dat een hobby als drummen valt onder leefgeluiden, je maakt ze namelijk bewust, het geluid is te voorkomen, je kan het elders uitvoeren en een hobby is niet noodzakelijk om te kunnen 'leven'. Muziek is voor een ander altijd overlast en geen 'te accepteren' leefgeluid.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 22:10 schreef Ivo1985 het volgende:
Ik ben een huis aan het renoveren en ken het dilemma. Als fatsoenlijke bewoner wil je uiteraard geen overlast veroorzaken. Maar je wil wel gewoon "jouw ding" kunnen doen.
Tja de hele dag spelende kinderen door het huis en in de zomer in de tuin is ook niet prettig. Zelf heb ik daar geen moeite mee. Het zijn immers kinderen.quote:Op maandag 20 februari 2017 13:13 schreef poldervrouwtje het volgende:
ik heb een drummende buurjongen. We hebben daar afspraken over gemaakt.. Tussen 1800 en 1900 uur mag hij drummen, daarbuiten niet. Kwam van buurvrouw zelf af omdat ze geen gezeur wil. En hij houdt zich er keurig aan. Als hij al ivm optreden extra moet oefenen , wat voorkomt, dan komen ze netjes even melden dat dit zo is en hoe lang dat extra oefenen aan zal houden. Helemaal prima. Vindt het geluid nog steeds irritant, maar ik ga dan niet zeuren.
Ik vind muziek niet onder normale leefgeluiden vallen. Muziek is , als het hoorbaar is buiten jouw huis, overlast. Ik hoef niet in andermans herrie te zitten, simpel. Het meest ideale is als je daar keurig afspraken over kan maken met elkaar, wat gemiddeld genomen ook wel te doen is, soms wat water bij de wijn doen, maar dat overleef je ook wel.
Incidenteel herrie is ook niet erg (feestjes etc) . Maar als ik iedere dag jouw getokkel op die acoustische gitaar moet aanhoren dan was ik er al snel klaar mee als er geen afspraken over zouden zijn.
Dus.. ik zou zeker proberen tot een normale afspraak. Dat jouw buren rare uren werken is dan lastig maar niet overkomelijk en dat jij laat thuis bent idem. Maak dus werkbare afspraken. Je mag van je buren flexibiliteit verwachten (je kan niet de hele dag stil zijn omdat zij slapen) en jij zal ook water bij de wijn moeten doen.. Na 2200 is het sowieso een no go om herrie te maken..
En als het dan echt niet lukt, zoek dan lekker een ruimte om te oefenen of isoleer je muziek kamer..
Goed idee. Schuur van binnen isoleren. Straalkacheltje erin. Gewoon ombouwen tot computer/muziekruimte. Schuur is meestal wat verder van huizen af. En je kunt spelen zo vaak je wilt, binnen de normen.quote:Op maandag 20 februari 2017 15:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens heb je geen schuur?
Het gaat helemaal niet om het instrument, maar om 'iets horen' en vinden dat je in een rijtjeshuis recht het op 'niets horen'. Dat is gewoon niet waar.quote:Op maandag 20 februari 2017 16:56 schreef Geerd het volgende:
Mensen die in huis een instrument bespelen en dan gaan klagen over dat mensen over je gaan klagen![]()
![]()
Je mag het hebben en als je buren het accepteren is dat mooi meegenomen. Maar als je dagelijks hele jaar lang gaat timmeren tussen 12 en 17 en iemand werkt onregelmatige werktijden zal het moeilijk zijn dat vol te houden.quote:Op maandag 20 februari 2017 16:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Goed idee. Schuur van binnen isoleren. Straalkacheltje erin. Gewoon ombouwen tot computer/muziekruimte. Schuur is meestal wat verder van huizen af. En je kunt spelen zo vaak je wilt, binnen de normen.
@lf2, ben niet bepaald een timmerman, maar wij zijn wel al anderhalf jaar bezig een oud huis op te knappen. Het huis is zo goed als klaar. Dankzij het open werken van de plafonds in de slaapkamers boven, hebben we nu een stapel heel mooie planken, die zonde zijn om weg te gooien. Dus, daar gaan we tafels van maken, hondenhokken, plantebakken en waar we nog meer behoefte aan zouden kunnen hebben. Ja, met een schuurmachine, een decoupeerzaag, een boormachine en schroefmachine. Misschien ook nog wel met een hamer en spijkers.
En ja, dat hebben de buren maar te accepteren, want dat doen we niet na 20.00 uur en over het algemeen ook niet voor 12.00 uur.
Maar een dergelijke hobby mag je gewoon hebben.
Dat is ook wel extreem en hierin geef ik je groot gelijk.quote:Op maandag 20 februari 2017 17:24 schreef lf2 het volgende:
[..]
Je mag het hebben en als je buren het accepteren is dat mooi meegenomen. Maar als je dagelijks hele jaar lang gaat timmeren tussen 12 en 17 en iemand werkt onregelmatige werktijden zal het moeilijk zijn dat vol te houden.
Ik heb geprobeerd met mijn buurman eruit te komen door hem max 2 uur per dag te gunnen muziek te spelen. Behalve in het weekend. Dat accepteerde hij en ging alsnog verder.
Onder het mom van "soms krijg ik inspiratie" en wil ik gewoon trompet of klarinet kunnen spelen.
Dat gaat uren door en soms om 7 uur ochtend of 12 nacht stiekem beetje spelen.
De woningen zijn klote en ik had er genoeg van. Ik klaag niet over standaard woon geluiden maar over muziek.
Dus ik iedereen ingeschakeld die er over gaat. Zodra hij speelt opnemen en door sturen. Moet hij weer langs komen. Ondertussen documenteer ik alles. Ik zet mijn verhuurder onder druk dat hij zich niet houdt aan het contract. Pas toen ik de verhuurder heb bedreigd of je pakt hem aan of ik ga huurverlaging aanvragen onder het mom van verlaging van woongenot.
Volgens mij haat hij muziek spelen nu zo erg want hij speelt bijna helemaal nooit meer.
Wie niet luisteren wil moet voelen.
Nou ja als je al gaat klagen over het bespelen van een buikfluit dan is er wel iets mis😁quote:Op maandag 20 februari 2017 16:56 schreef Geerd het volgende:
Mensen die in huis een instrument bespelen en dan gaan klagen over dat mensen over je gaan klagen![]()
![]()
Kijk ik zeg altijd als je buren het oke vinden heb je geluk maar als ze gaan zeuren dan wordt het wat lastiger maar niet onmogelijk.quote:Op maandag 20 februari 2017 17:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is ook wel extreem en hierin geef ik je groot gelijk.
Ik heb het steeds over muziek spelen tussen 16 uur en 19 uur en niet langer dan een uur, liefst half uur. Dat moet gewoon kunnen in een tussenwoning, vind ik.
Dat tijdstip hindert geen mensen in ploegen, geen mensen met kleine kinderen. Hooguit heb je een concert terwijl je aan het eten bent. Maar toch beter dan wanneer je aan het slapen bent.
TS heeft het over spelen na 20 uur. Nu zal die gitaar niet zo doorklinken, akoestisch, maar de muziek die meespeelt mogelijk wel. Dus dat zou op een koptelefoon kunnen. Dat zou al een stuk kunnen schelen.
Dat doet mijn zoon ook met zijn drummen. De muziek op een koptelefoon. Is het aan mij om te raden welk nummer het is. Haha.
quote:Op vrijdag 17 februari 2017 22:21 schreef BadderAapje het volgende:
Als de buren een baby hebben vind ik het persoonlijk wel asociaal als je meerdere keren per week na 20:00 speelt.
Overdag/vroeg in de avond is een ander verhaal maar als ik vind dat als jij een instrument thuis wil bespelen dat jij je moet aanpassen aan je omgeving en niet andersom.
Dat weet je toch van te voren als je die werkzaamheden gaat verrichten. En als het TS niet is met zijn gitaar, zijn het in de zomet wel buiten spelende kinderen, de buren die een feest geven etc.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 23:25 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Ergens wel gek toch? Ik bedoel, 90% van de mensen werkt tussen 9-17 en hebben daarom het 'recht' om 's nachts rust te hebben, of in ieder geval vanaf zeg 2100 uur. Terwijl de mensen die onregelmatig werken en dus bijvoorbeeld overdag moeten slapen zich maar aan moeten passen aan de meerderheid? Zij hebben minder recht op overdag slaap/ op 'gekke' tijden gitaar spelen?
Natuurlijk zou ik het kunnen verplaatsen. Maar ik de muziekkamer is eigenlijk meer een kantoortje / muziekkamer. Ik heb die computer ook nodig om te werken. Ik ga niet elke keer die hele zooi op en neer sjouwen (computer, monitor, toetsenbord, muis, versterker, box, box, mengpaneel). Daarnaast vind ik het ook fijn om m'n woonkamer enigszins netjes te houden. Ik heb geen zin in een computer op de eettafel. Ik vind het vrij onredelijk dat ik m'n hele huis moet verbouwen omdat de buren hebben besloten dat de babykamer naast mijn kantoor / muziekkamer moest komen. Dat mag je onwil noemen hoor.quote:Op zondag 19 februari 2017 23:17 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dat is geen reden natuurlijk, dat is gewoon onwil van jouw kant.
Het is niet alsof die apparatuur in beton gegoten in die kamer zit
Slechts 57.5%. De overige 42% woont wel in een fatsoenlijk huis. Bronquote:Op maandag 20 februari 2017 13:12 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het zal 99% zijn.
dat valt ook wel meer mee..quote:Op vrijdag 17 februari 2017 21:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Valt wel mee.
Van iemand min of meer eisen dat hij 16 uur per dag geen leef geluiden maakt is nogal onredelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |