abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168946149
Mensen die samenwonen, hoe hebben jullie de huishoudelijke taken verdeeld?
Allebei evenveel of doet de een veel meer als de ander?
Hi,ras mach galoo de micho
pi_168946237

[ Bericht 51% gewijzigd door LPFAN op 16-02-2017 21:37:26 (hou eens op met trollen) ]
pi_168946257
Ik doe meestal meer. Ben ook vaker thuis dus gaat wel in verhouding. Ben ook het beste in troep maken. :+
Nooit afspraken over gemaakt ofzo, gaat uit zichzelf.
pi_168946398
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 20:29 schreef Koettie het volgende:
Ik doe meestal meer. Ben ook vaker thuis dus gaat wel in verhouding. Ben ook het beste in troep maken. :+
Nooit afspraken over gemaakt ofzo, gaat uit zichzelf.
dit

Hoewel we wel allebei iets hebben wat we haten en dat doet de ander dan. Is soort van afspraak
En ik probeer vooral de dingen te doen die hij niet leuk vind als ik thuis ben
pi_168946432
Niemand met een echte taakverdeling hier?
We hebben er een beetje woorden over hier, ze vind dat ik alleen maar troep maak en niks op ruim. Nu komt ze met een heel schema aanzetten maar daar heb ik helemaal geen zin in eerlijk gezegd.
pi_168946628
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 20:33 schreef Allures het volgende:

[..]

dit

Hoewel we wel allebei iets hebben wat we haten en dat doet de ander dan. Is soort van afspraak
Haha, hier ook. Vriend haat stofzuigen, ik vind de vaatwasser inruimen echt gedoe. Dus dat is een soort vaste taak. :p
pi_168946797
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 20:35 schreef raspberryPi het volgende:
We hebben er een beetje woorden over hier, ze vind dat ik alleen maar troep maak en niks op ruim. Nu komt ze met een heel schema aanzetten maar daar heb ik helemaal geen zin in eerlijk gezegd.
Nee niet echt, alhoewel we wel een aantal dingen hebben die een beetje verdeeld zijn.
Sinds wij samen wonen heb ik denk ik maximaal 10x de wasmachine aangezet en ramen lappen heb ik nog niet eens gedaan in dit huis waar we bijna een jaar wonen :+
De boodschappen doe ik vaak, net zoals het schoonhouden van de keuken/woonkamer.

En dan de meeste luxe:om de week komt de schoonmaakster voor boven stofzuigen, badkamers en wc's.

Dus de tip als je het financieel kan bolwerken: schoonmaakster regelen ;)
pi_168946913
We kunnen het in principe wel betalen maar zij werkt maar 20 uur dus eigenlijk vind ik dat ze genoeg tijd heeft voor het huishouden. Maar dat vind ze niet eerlijk dus.
pi_168946968
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 20:41 schreef Koettie het volgende:

[..]

Haha, hier ook. Vriend haat stofzuigen, ik vind de vaatwasser inruimen echt gedoe. Dus dat is een soort vaste taak. :p
Haha bij ons is het precies andersom 😂 Ik doe de afwas, mijn man stofzuigt het hele huis. Ik haat stofzuigen en hij afwassen. Mooie deal!

Verder doe ik regel ik de was en hang ik deze op (heel mooi systeem voor vind ik zelf). En bij de rest: niet echt verdeling. Als hij iets constanteerd, zeg ik oke en mag hij het schoonmaken als het hem echt dwarsligt en andersom.
Huis is netjes en redelijk schoon zo. Glanzend schoon niet, maar ben ook niet continue bezig met schoonmaken en afstoffen.
pi_168947221
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 20:50 schreef raspberryPi het volgende:
We kunnen het in principe wel betalen maar zij werkt maar 20 uur dus eigenlijk vind ik dat ze genoeg tijd heeft voor het huishouden. Maar dat vind ze niet eerlijk dus.
Is er een reden dat ze 20 uur werkt?
pi_168947274
Dus toch maar sorry zeggen en proberen om mezelf aan haar stomme schema te houden dus?
pi_168947294
quote:
Nee nogal logisch dat je daar geen zin in hebt, je wil gewoon lekker op je luie reet blijven zitten :D

Ontopic:

Ik: keuken opruimen, was doen, badkamer schoon houden, vuilnis wegzetten
Zij: was opruimen, boodschappen doen, planten en nog wat kleine dingen
Samen: koken, elke avond kwartiertje opruimen

Voor de rest hebben we een huishoudster. Echt ideaal, scheelt een hoop chagrijn!
pi_168947356
quote:
14s.gif Op donderdag 16 februari 2017 20:57 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Is er een reden dat ze 20 uur werkt?
Nee, niet echt. Ik werk zelf wel 40-45 uur per week dus haar inkomsten zijn voor erbij.
pi_168947468
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:00 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Nee, niet echt. Ik werk zelf wel 40-45 uur per week dus haar inkomsten zijn voor erbij.
Als ik nu 20 uur p/w zou werken, gezond ben en nog geen kinderen heb zou je mij niet horen zeuren over wat meer in het huishouden doen :+ ik werk 36u, mn vriend 40 dus we ontlopen elkaar ook niet zo heel veel daarin :)
pi_168947496
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 20:58 schreef raspberryPi het volgende:
Dus toch maar sorry zeggen en proberen om mezelf aan haar stomme schema te houden dus?
Nee.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_168947546
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 20:59 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Nee nogal logisch dat je daar geen zin in hebt, je wil gewoon lekker op je luie reet blijven zitten :D

Ontopic:

Ik: keuken opruimen, was doen, badkamer schoon houden, vuilnis wegzetten
Zij: was opruimen, boodschappen doen, planten en nog wat kleine dingen
Samen: koken, elke avond kwartiertje opruimen

Voor de rest hebben we een huishoudster. Echt ideaal, scheelt een hoop chagrijn!
Ik ben ook gewoon moe als ik thuis kom, maar ze verwijt mij dat ik niks huishoudelijks uit vreet, en de badkamer doen moet ik niet aan denken.
pi_168947609
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:05 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Ik ben ook gewoon moe als ik thuis kom, maar ze verwijt mij dat ik niks huishoudelijks uit vreet, en de badkamer doen moet ik niet aan denken.
Wat doet zij nog meer dan naast die 20 uur werken?
pi_168947631
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Nee.
Ze is boos op me dus ik ben geneigd om maar gewoon toe te geven voor de lieve vrede.
pi_168947642
Mijn vriend werkt veel meer dan ik. Dus ik neem de meeste huishoudelijke taken voor mijn rekening. Maar hij is echt niet te flauw om af en toe de vaatwasser enzo eens te doen hoor :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_168947660
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:07 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Ze is boos op me dus ik ben geneigd om maar gewoon toe te geven voor de lieve vrede.
Mietje
pi_168947688
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Mietje
Heb gewoon een hekel aan ruzie met haar.
pi_168947739
quote:

[..]

Vind het vrij normaal dat zij het merendeel van het huishouden doet als ze 20 uur per week werkt. Maar snap ook wel dat zij zich niet jouw werkster wil voelen. Vergis je niet, dit soort frustraties kunnen echt een sluipmoordenaar zijn voor je relatie.
pi_168947751
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:09 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Heb gewoon een hekel aan ruzie met haar.
Je bent gewoon haar bitch.

Dit topic kan trouwens wel naar R&P
pi_168947781
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:08 schreef possetje het volgende:

[..]

joh rot op gaat je geen zak aan!

weet ik veel? vingeren? tv kijken? zak chips eten?
Als ze daarmee klaar is dan kan ze net zo goed het huishouden even doen en niet zo zeiken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_168948054
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Wat doet zij nog meer dan naast die 20 uur werken?
Goeie vraag.

Ik vind dit wel mee tellen.
Naast dat ik part-time werk, studeer ik ook nog en daar komt veel energie en tijd bij kijken. Mijn man kan dan meer werk-uren hebben, maar ik heb ook zat te doen.
pi_168948153
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:18 schreef Grace_Marks het volgende:

[..]

Goeie vraag.

Ik vind dit wel mee tellen.
Naast dat ik part-time werk, studeer ik ook nog en daar komt veel energie en tijd bij kijken. Mijn man kan dan meer werk-uren hebben, maar ik heb ook zat te doen.
Ik neem aan dat ze dan het huishouden doet enzo.
pi_168948453
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:20 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze dan het huishouden doet enzo.
Je weet toch wel wat ze nog meer doet? :') Praat anders eens een keer met elkaar
pi_168949122
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:10 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Vind het vrij normaal dat zij het merendeel van het huishouden doet als ze 20 uur per week werkt. Maar snap ook wel dat zij zich niet jouw werkster wil voelen. Vergis je niet, dit soort frustraties kunnen echt een sluipmoordenaar zijn voor je relatie.
Dit. Ik zou het toch wel waarderen dat hij dan wat kleine dingen oppikt die hij niet zo erg vind. Keer de container buiten zetten als ie er toch voorbij loopt, keer koken in het weekend. Keer de boodschappen ophalen als zij ze besteld heeft (is super handig)

Ik zou helemaal passen voor zijn ondergoed van de vloer rapen en zo. Maakt me niet uit hoeveel je werkt, het in de wasmand gooien kost 10 seconden. En dan zou ik me wel echt gekke henkie voelen als er zo met me om gegaan word

gewoon een keer 'schat ik doe die vaatwasser wel ff want je hebt al gekookt' maakt heel veel verschil
pi_168949163
Doe je in het weekend ook niks?
  donderdag 16 februari 2017 @ 21:56:24 #30
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168949542
quote:
Nee, we werken niet met een schema. Het is een beetje vanzelf gegaan, de taakverdeling. Hij doet zijn dingen, ik doe mijn dingen. Ieder zijn/haar eigen verantwoordelijkheid. En het gebeurt nooit dat de ander zich beklaagt over iets dat nog niet gebeurd is, terwijl we niet alles strikt volgens schema doen, in de zin van: het moet elke dag of elke week.
The love you take is equal to the love you make.
pi_168949746
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:10 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Dit. Normaal dat zij 20 uur steekt in het huishouden dan... De overige tijd heb je dan ook samen echt vrij... Maar als het nu al zo gat: zeker geen kinderen krijgen.

Bij ons in huis doet mijn vrouw het meeste omdat ik meer werk. Met twee kinderen doe ik echter ook zat, in het weekend boodschappen, koken en in de avond altijd afruimen, vaatwasser, brood smeren samen... troep van een dag kinderen aan kant maken...Maar de was en af en toe de badkamer enzo doet zij meestal. Als je alles optelt dan is het bij ons inclusief werk aardig gelijk verdeeld.

Stofzuigen doet de robot....

Maar in jouw geval word je gewoon gebruikt. Ik zou het niet accepteren. Sowieso zou ik vinden dat als er geen kinderen zijn dat zij gewoon hoort te werken.
Whatever...
pi_168949770
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, we werken niet met een schema. Het is een beetje vanzelf gegaan, de taakverdeling. Hij doet zijn dingen, ik doe mijn dingen. Ieder zijn/haar eigen verantwoordelijkheid. En het gebeurt nooit dat de ander zich beklaagt over iets dat nog niet gebeurd is, terwijl we niet alles strikt volgens schema doen, in de zin van: het moet elke dag of elke week.
Ik weiger pertinent elk schema en alle lijstjes. Dat heeft ze in het begin wel eens geprobeerd, maar nee. Echt.niet.

Als je niet oppast ben je straks de hele dag haar wensen aan het inwilligen.

Valt me wel op trouwens dat best wat vrouwen tegenwoordig echt parasiteren op hun man. ZOgenaamd geemancipeerd, behalve als het op werken aankomt, maar wel eisen dat de man de helft van het huishouden en zorg voor kinderen doet. Maar hij moet ook het meste geld binnenbrengen en zij heeft dij nodig voor haar yoga en vriendinnen :r
Whatever...
pi_168949788
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 22:02 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dit. Normaal dat zij 20 uur steekt in het huishouden dan... De overige tijd heb je dan ook samen echt vrij... Maar als het nu al zo gat: zeker geen kinderen krijgen.

Bij ons in huis doet mijn vrouw het meeste omdat ik meer werk. Met twee kinderen doe ik echter ook zat, in het weekend boodschappen, koken en in de avond altijd afruimen, vaatwasser, brood smeren samen... troep van een dag kinderen aan kant maken...Maar de was en af en toe de badkamer enzo doet zij meestal. Als je alles optelt dan is het bij ons inclusief werk aardig gelijk verdeeld.

Stofzuigen doet de robot....

Maar in jouw geval word je gewoon gebruikt. Ik zou het niet accepteren. Sowieso zou ik vinden dat als er geen kinderen zijn dat zij gewoon hoort te werken.
nou nou de conclusie dat ie gebruikt word vind ik vrij snel. We weten helemaal niet wat zijn vriendin van hem verwacht
50/50 of gewoon ook eens de vaatwasser doen
pi_168949837
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 22:04 schreef Allures het volgende:

[..]

nou nou de conclusie dat ie gebruikt word vind ik vrij snel. We weten helemaal niet wat zijn vriendin van hem verwacht
50/50 of gewoon ook eens de vaatwasser doen
Dat is waar, maar ik heb haar verhaal in dit topic nergens gezien.

Sowieso als zij maar 20 uur werkt en op zijn zak teert is het normaal dat zij dus 20-25 uur besteedt aan het huishouden. Nou, dan is de boel zelf hier in een huis met 2 kinderen spik en span.
Whatever...
pi_168949982
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 22:06 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat is waar, maar ik heb haar verhaal in dit topic nergens gezien.

Sowieso als zij maar 20 uur werkt en op zijn zak teert is het normaal dat zij dus 20-25 uur besteedt aan het huishouden. Nou, dan is de boel zelf hier in een huis met 2 kinderen spik en span.
vind ik een rare beredenering. Waarom moet zijn perse fulltime iets?

Ik werk maar 4 dagen. Vind ik prima. En is ook wat ik maximaal zou werken als ik single zou zijn. Ik heb liever vrije tijd dan een hoog inkomen

Daarnaast denk ik dat je een beetje onderschat hoeveel tijd dingen kosten. Boodschappen, koken, dat tikt aan hoor
  donderdag 16 februari 2017 @ 22:12:43 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168950054
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 22:03 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik weiger pertinent elk schema en alle lijstjes. Dat heeft ze in het begin wel eens geprobeerd, maar nee. Echt.niet.

Valt me wel op trouwens dat best wat vrouwen tegenwoordig echt parasiteren op hun man. ZOgenaamd geemancipeerd, behalve als het op werken aankomt, maar wel eisen dat de man de helft van het huishouden en zorg voor kinderen doet. Maar hij moet ook het meste geld binnenbrengen en zij heeft dij nodig voor haar yoga en vriendinnen :r
Hoe is dit nou een reactie op mijn post. ;(
The love you take is equal to the love you make.
pi_168950055
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 22:03 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ah mooi. Ik zal die dikke eens onder zn kont schoppen. Ik breng en het meeste binnen en doe het meeste in huis. Alleen zn moeder nam m niet terug zei ze laatst nog.
pi_168950363
Ik ben op dit moment even werkloos, maar over 3 weken begint mijn nieuwe baan en dan ben ik ook 40u aan het werk, net als m'n vriend. Dus dan zullen we het wat beter moeten verdelen ja. Op dit moment doe ik wel het meeste want ik heb ook het meeste tijd. Niet meer dan logisch. En ja, hij doet nog wel dingen in huis, net heeft ie ook netjes de vuilniszakken weggegooid in de containers :P
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_168950653
Wij hebben daar echt zo veel moeite mee gehad. Het werd nooit wat.

Uiteindelijk hebben we een schoonmaakster in dienst genomen. Hadden we veel eerder moeten doen.
  Vis een optie? donderdag 16 februari 2017 @ 22:29:54 #40
70532 loveli
N
pi_168950666
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 22:29 schreef lichtknopje het volgende:

Uiteindelijk hebben we een schoonmaakster in dienst genomen. Hadden we veel eerder moeten doen.
Beste advies.
crap in = crap out
pi_168951883
Ik kook (kan ik beter en vindt ik leuk) en doe daarmee ook de keuken (vaatwasser en schoonmaak, vuil afvoeren). Zij doet de was en de huisdieren (2 katten, 2 cavia's) Als zij dat doet stofzuig ik, moet er gedweild worden doet zij dat. Badkamer en toilet doet zij. Opruimen doen we beiden als het nodig is. Bed opmaken doen we samen.
Dit is eigenlijk helemaal vanzelf tot stand gekomen en klachten zijn er niet. We verhuizen later dit jaar naar een groter huis, ik begin al langzaam te hinten op een schoonmaakster :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_168952144
Onze poetsvrouw doet het meeste maar meestal wisselen we af met de vaatwasser uitruimen.
<hr>
pi_168952174
quote:

[..]

Man up man. Als jij 45 uur per week werkt en zij 20 doet zij de meeste klussen en jij de afwasmachine en de vuilniszak wegbrengen. Wat een chick.
pi_168952500
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 22:10 schreef Allures het volgende:

[..]

vind ik een rare beredenering. Waarom moet zijn perse fulltime iets?

Ik werk maar 4 dagen. Vind ik prima. En is ook wat ik maximaal zou werken als ik single zou zijn. Ik heb liever vrije tijd dan een hoog inkomen

Daarnaast denk ik dat je een beetje onderschat hoeveel tijd dingen kosten. Boodschappen, koken, dat tikt aan hoor
Moet niet, maar dan moet ze zeker niet zeuren over het huishouden.
Whatever...
  donderdag 16 februari 2017 @ 23:22:31 #45
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_168952589
Ik hou m'n zolderkamer netjes schoon.
Fade to Black
  vrijdag 17 februari 2017 @ 06:48:54 #46
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_168954657
quote:

[..]

moet je doen. vervolgens is dat de gewoonte en wordt het altijd van je verwacht.

gast, je woont samen, niet bij haar in.
als je nu al niet kunt praten over dit soort dingen zonder ruzie, zou ik vooral niet gaan poetsen, je relatie zal toch geen stand houden.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_168954667
Ze wil dat ik voor we naar bed gaan de vaatwasser leeghaal, in het weekend alles stofzuigen en na het eten de troep op ruim. En de kliko buitenzetten
En het klinkt weinig maar ik heb er gewoon geen zin in eigenlijk, ik vind dat ik al genoeg doe. Of zie ik het verkeerd?
pi_168954676
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 06:48 schreef avotar het volgende:

[..]

moet je doen. vervolgens is dat de gewoonte en wordt het altijd van je verwacht.

gast, je woont samen, niet bij haar in.
als je nu al niet kunt praten over dit soort dingen zonder ruzie, zou ik vooral niet gaan poetsen, je relatie zal toch geen stand houden.
Ja ze had gister haar vruchtbare dag en als ik ruzie met haar heb kan ik het niet. Dus toegegeven tot de volgende ruzie over dit onderwerp. Zal straks even met haar praten over een werkster, maar dan vind ik wel dat ik dan helemaal niks meer hoef te doen.
pi_168954716
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 06:53 schreef raspberryPi het volgende:
Ze wil dat ik voor we naar bed gaan de vaatwasser leeghaal, in het weekend alles stofzuigen en na het eten de troep op ruim. En de kliko buitenzetten
En het klinkt weinig maar ik heb er gewoon geen zin in eigenlijk, ik vind dat ik al genoeg doe. Of zie ik het verkeerd?
Als dit alles is en zij de rest doet zie je het idd verkeerd imho :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_168954717
quote:
Wat doe je dan wel?
pi_168954720
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 20:51 schreef Grace_Marks het volgende:

[..]

Haha bij ons is het precies andersom 😂 Ik doe de afwas, mijn man stofzuigt het hele huis. Ik haat stofzuigen en hij afwassen. Mooie deal!

Verder doe ik regel ik de was en hang ik deze op (heel mooi systeem voor vind ik zelf). En bij de rest: niet echt verdeling. Als hij iets constanteerd, zeg ik oke en mag hij het schoonmaken als het hem echt dwarsligt en andersom.
Huis is netjes en redelijk schoon zo. Glanzend schoon niet, maar ben ook niet continue bezig met schoonmaken en afstoffen.
Dan zeg jij oké?
pi_168954748
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 07:14 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wat doe je dan wel?
'S avonds en in het weekend laat ik de hond altijd uit, boodschappen doen we samen en ik betaal alle rekeningen. Ik heb fysiek zwaar werk en heb gewoon echt geen energie om al die dingen er ook nog bij te doen.
pi_168954752
quote:
ja. Ze vraagt wat kleine dingen zodat het als een gedeelde taak voelt en zij zich niet je moeder voelt

Waarschijnlijk zou ze niet zo specifiek inzoomen op dingen/vaste dingen kiezen als je zelf gewoon eens zou zeggen 'kom maar ik doe dit en dat wel ff'
pi_168954793
Hoeveel moeite is het nou om in het weekend bijvoorbeeld even de vaatwasser een keer te doen. Het is iets kleins en je laat een beetje goodwill zien.
pi_168954794
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 07:24 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

'S avonds en in het weekend laat ik de hond altijd uit, boodschappen doen we samen en ik betaal alle rekeningen. Ik heb fysiek zwaar werk en heb gewoon echt geen energie om al die dingen er ook nog bij te doen.
Waarom zeg je dit wel tegen ons en niet tegen haar?
pi_168954849
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 07:24 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Ik begrijp heel goed dat je dan niks doet.
:X
pi_168954926
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 07:38 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Waarom zeg je dit wel tegen ons en niet tegen haar?
Dat heb ik gezegd maar ze weet het zo te brengen dat haar argumenten sterker zijn dan de mijne. Ben vandaag verplicht vrij dus zal wat extra doen.
pi_168955091
quote:
Woon je in een groot huis?
  Vis een optie? vrijdag 17 februari 2017 @ 08:31:37 #59
70532 loveli
N
pi_168955117
quote:
Hoe wij het aanpakken maakt voor jouw situatie niet uit. Bij ons loste de eerste die zich ergens aan ergerde het probleem op. Toevallig kwam dat goed verdeeld uit.

Jullie worden allebei niet vrolijk van het huishouden. Neem een huishoudelijke hulp en ga samen iets doen waar je wel vrolijk van wordt, win-win. Nu zit je in een lose-lose situatie.
crap in = crap out
pi_168955129
Ja daar zit ik nu wel hard aan te denken.

En nee, wonen in een rijtjeshuis dus overdreven groot is het niet.
pi_168955134
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 22:29 schreef lichtknopje het volgende:

Ik zou er echt niet tegen kunnen als ik fulltime aan het werk ben, mijn vriendin heeft geen werk of werkt 20 uur per week. En dat ik een schoonmaker in moet huren omdat zij te lui is om haar handen uit de mouwen te steken.

Heeft niks met de rol van een vrouw te maken. Als zij fulltime werkt en ik werkeloos ben of 20 uur werk zou ik me kapot schamen als ik een schoonmaakster in zou huren :')
pi_168955166
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 07:26 schreef Allures het volgende:

[..]

ja. Ze vraagt wat kleine dingen zodat het als een gedeelde taak voelt en zij zich niet je moeder voelt

Waarschijnlijk zou ze niet zo specifiek inzoomen op dingen/vaste dingen kiezen als je zelf gewoon eens zou zeggen 'kom maar ik doe dit en dat wel ff'
Tja, hij hoeft haar ook niet financieel te onderhouden. Hij is haar vader niet.

Zo kan je alles wel goed praten.

20-25 uur voor een huishouden (zeker zonder kinderen en met een vaatwasmachine) is meer dan genoeg tijd voor een normaal huis.
pi_168955168
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 08:31 schreef loveli het volgende:

[..]

Hoe wij het aanpakken maakt voor jouw situatie niet uit. Bij ons loste de eerste die zich ergens aan ergerde het probleem op. Toevallig kwam dat goed verdeeld uit.

Jullie worden allebei niet vrolijk van het huishouden. Neem een huishoudelijke hulp en ga samen iets doen waar je wel vrolijk van wordt, win-win. Nu zit je in een lose-lose situatie.
Sommige dingen blijven toch een beetje liggen, tenzij je de schoonmaakster 7 dagen in de week laat komen om de vaatwasser in en uit te pakken. En dat ze op de dag dat de kliko buitengezet moet worden ze extra vroeg komt om dat ff te doen. :+

Dus ergens zal er toch wat beter gecommuniceerd moeten worden om elkaars wensen een beetje op elkaar af te stemmen. Als je de was doen allebei het vervelendste klusje vindt kun je dat beter uitbesteden dan het poetswerk bijv.
pi_168955174
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 08:34 schreef raspberryPi het volgende:
Ja daar zit ik nu wel hard aan te denken.

En nee, wonen in een rijtjeshuis dus overdreven groot is het niet.
Zoek een normale vriendin, dit gaat niet werken joh. Ze is gewoon lui.

Moet je na gaan als je later kinderen hebt, dan doet ze helemaal niks meer :')
  Vis een optie? vrijdag 17 februari 2017 @ 08:46:34 #65
70532 loveli
N
pi_168955222
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 08:40 schreef Chai het volgende:

[..]

Sommige dingen blijven toch een beetje liggen, tenzij je de schoonmaakster 7 dagen in de week laat komen om de vaatwasser in en uit te pakken. En dat ze op de dag dat de kliko buitengezet moet worden ze extra vroeg komt om dat ff te doen. :+

Dus ergens zal er toch wat beter gecommuniceerd moeten worden om elkaars wensen een beetje op elkaar af te stemmen. Als je de was doen allebei het vervelendste klusje vindt kun je dat beter uitbesteden dan het poetswerk bijv.
Ben niet helderziend, maar als de hulp het meeste doet, denk ik niet dat de ergernissen zo hoog zullen oplopen dat het huishouden nog veel problemen oplevert.

Praten moet sowieso, want op de lange termijn is deze manier van problemen (niet) oplossen killing voor een relatie.
crap in = crap out
pi_168955240
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 08:46 schreef loveli het volgende:

[..]

Ben niet helderziend, maar als de hulp het meeste doet, denk ik niet dat de ergernissen zo hoog zullen oplopen dat het huishouden nog veel problemen oplevert.

Praten moet sowieso, want op de lange termijn is deze manier van problemen (niet) oplossen killing voor een relatie.
nou ik vind zijn houding irritant en kinderachtig. Laat staan als je er mee woont
En die houding is er nog steeds ook al nemen ze een werkster
pi_168955253
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 08:41 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Zoek een normale vriendin, dit gaat niet werken joh. Ze is gewoon lui
Een beetje lui misschien wel.
En hij gedraagt zich als een prinsje.

Maar zaken zoals vaatwasser inruimen doe je doorgaans na het eten. Dan zijn ze allebei thuis.
Of moet de vaat gewoon blijven staan totdat hij naar zijn werk is en zij dat kan doen? omdat ze immers thuis is??
pi_168955269
Niet verdeeld. We dragen allebei gewoon ons steentje bij. Ik hou er vaak niet zo van om het bed op te maken, dus dat doet hij altijd. Andersom vindt hij koken en afwassen minder prettig, dus dat doe ik wat vaker. Maar stofzuigen, wasjes draaien, wc schoonmaken, boodschappen doen, vuilnis wegbrengen, dat doen we gewoon allebei wanneer we dat nodig vinden.
pi_168955271
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 08:49 schreef amaranta het volgende:

[..]

Maar zaken zoals vaatwasser inruimen doe je doorgaans na het eten. Dan zijn ze allebei thuis.
Of moet de vaat gewoon blijven staan totdat hij naar zijn werk is en zij dat kan doen? omdat ze immers thuis is??
Ík zou mij kapot schamen als ik in haar geval zo zou doen tegen mijn vriendin.

En ik snap niet dat anderen hier anders over denken.
pi_168955272
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 08:48 schreef Allures het volgende:

[..]

nou ik vind zijn houding irritant en kinderachtig. Laat staan als je er mee woont
En die houding is er nog steeds ook al nemen ze een werkster
Ik snap ook wel dat ze niet 7 dagen in de week alles wil doen hoor. Dan is ze echt TS's verzorgende. Alleen ik zou dan niet de taken die makkelijk buiten de tijd samen om kunnen doorschuiven (zoals stofzuigen).

Vaatwasser is idd iets wat meestal aan de orde is als je samen thuis bent en eet.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 08:53:00 #71
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_168955282
quote:
Nou nou, is dat alles? De kliko buiten zetten, is die 5 minuten echt teveel gevraagd?

Bij ons is het wel redelijk gelijk verdeeld, maar werken ook wel fulltime. Binnenkort wel een poetsvrouw in huis omdat er altijd wat ergernis ontstaat als we in het weekend weer moeten gaan poetsen. Dan maar iets geld er tegenaan gooien zodat je jezelf wat vrije tijd kunt kopen :)

Maar als mijn vriendin (of ik) maar 20 uur zou werken, dan zou ik er wel vanuit gaan dat zij wel meer in het huishouden zou doen.
Don't let my username fool you...
pi_168955304
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 08:53 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Nou nou, is dat alles? De kliko buiten zetten, is die 5 minuten echt teveel gevraagd?

Bij ons is het wel redelijk gelijk verdeeld, maar werken ook wel fulltime. Binnenkort wel een poetsvrouw in huis omdat er altijd wat ergernis ontstaat als we in het weekend weer moeten gaan poetsen. Dan maar iets geld er tegenaan gooien zodat je jezelf wat vrije tijd kunt kopen :)
Het is een ander verhaal als je beiden fulltime werkt. Dan verdelen/huishoudster.

Maar als je maar 20 uur per week werkt en er geen kinderen zijn vind ik het wel heel erg hoor dat je dan de fulltimer hulp gaat vragen. Bijhouden van een normaal huis is echt niet veel werk per dag.
pi_168955305
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 08:49 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik gedraag me niet als een prinsje, ik sta de hele dag te werken zodat zij der haar kan laten doen en haar nagels enz. En op zaterdag ga ik bijbeunen voor de extraatjes. En nee ze wil dat ik de vaat in ruim en de keuken op ruim na het avondeten, overdag zet ze zelf alles erin.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 08:56:17 #74
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_168955324
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 08:54 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Ik gedraag me niet als een prinsje, ik sta de hele dag te werken zodat zij der haar kan laten doen en haar nagels enz. En op zaterdag ga ik bijbeunen voor de extraatjes. En nee ze wil dat ik de vaat in ruim en de keuken op ruim na het avondeten, overdag zet ze zelf alles erin.
Ik ben zelf heel erg van de eigen verantwoordelijkheid en het eigen geld verdienen. Dus als zij haar haar en nagels wil laten doen, dan werkt ze er zelf maar voor. Heb een hekel aan die profiteurs :r
pi_168955329
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 08:46 schreef loveli het volgende:

[..]

Met zo'n houding is het wachten tot de volgende problemen.

Zij komt lui over. Maar Ts mag best af en toe even helpen. Als je dat wat eerder had gedaan waarschijnlijk ook geen gezeik.

En lijstje taken zou ik nooit accepteren. Je bent haar hondje niet. En die vruchtbare dag... Ik zou maar even wachten met kinderen als je je huishouden al niet geregeld krijgt samen.
Whatever...
pi_168955344
Ben ik dan de enige die TS als een verwende donder over vind komen? Het gaat dus om wat stofzuigen en opruimen na het eten? Zeker op de dagen dat zij wel werkt en ook nog kookt lijkt me dat toch eigenlijk niet meer dan normaal.

Heb je er al wel eens bij stil gestaan wat je allemaal zou moeten doen als ze er niet was? Dat was 10x meer geweest.
pi_168955348
Het zoeken van een hulp staat al een tijdje op mn lijstje, maar ik ken mezelf... Dan ga ik extra lopen omdat ik niet wil dat ze mn huis vies vindt :')

Ik faal gewoon enorm in het uit handen geven van klusjes. Tegenwoordig vraag ik Joene wel eens om wat los spul te vouwen, dat zijn dan handdoeken en ondergoed, want de rest moet toch gestreken. Dan moet ik me al inhouden dat de handdoeken niet precies zo gevouwen zijn zoals ik dat doe.

Mijn man werkt 40 uur + en ik tegenwoordig iets van 36 tot 38 uur. Het echte schoonmaakwerk doe ik, wassen, strijken, badkamer, bedden, stofzuigen, keuken, koken....

Joene doet wel vaak de vaatwasser en zet de kliko buiten, soms als ik de opmerking maak dat er ook een doekje over de eettafel kan dan doet hij dat ook, maar hij ziet uit zichzelf ook niet echt wat er nodig is. Het brengen en halen van de kinderen naar de opvang doet hij ook verreweg het meeste. Ik zorg dat ze aangekleed, gekamt en een gevulde tas hebben en dan pakt hij het vanaf daar op en brengt ze weg.

We hebben tegenwoordig wel iemand die de ramen doet, dat is al heel wat.
  Vis een optie? vrijdag 17 februari 2017 @ 09:00:14 #78
70532 loveli
N
pi_168955361
quote:

[..]

Hoe vaak doen jullie samen leuke dingen? Als jij 6 dagen in de week werkt, blijft er weinig tijd over om van de extraatjes te genieten.
crap in = crap out
pi_168955398
quote:

[..]

Laat ik het er maar op houden dat jij en ik niet zouden samenwonen.
pi_168955436
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 09:00 schreef loveli het volgende:

[..]

Hoe vaak doen jullie samen leuke dingen? Als jij 6 dagen in de week werkt, blijft er weinig tijd over om van de extraatjes te genieten.
Zaterdag werk ik maar een paar uurtjes.
pi_168955470
quote:

[..]

Waarom beun je bij voor extraatjes? Is het dan niet handiger dat zij gewoon meer gaat werken? Of wil je zelf graag per se ruimschoots de kostwinner zijn?
pi_168955474
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 08:58 schreef Fripsel het volgende:
Ben ik dan de enige die TS als een verwende donder over vind komen? Het gaat dus om wat stofzuigen en opruimen na het eten? Zeker op de dagen dat zij wel werkt en ook nog kookt lijkt me dat toch eigenlijk niet meer dan normaal.

Heb je er al wel eens bij stil gestaan wat je allemaal zou moeten doen als ze er niet was? Dat was 10x meer geweest.
Nee, als ik niet thuis ben maak ik ook niks vuil dus dat zou dan minder werk zijn.
pi_168955480
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 09:09 schreef Chai het volgende:

[..]

Waarom beun je bij voor extraatjes? Is het dan niet handiger dat zij gewoon meer gaat werken? Of wil je zelf graag per se ruimschoots de kostwinner zijn?
Goede vraag! Soms kunnen mannen het absoluut niet handelen als ze minder binnenharken.
pi_168955526
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 09:09 schreef Chai het volgende:

[..]

Dan moet ze er een extra baantje bij zoeken en die liggen niet echt voor het oprapen. En ze vind haar huidige werk leuk maar er zit niet meer dan die 20 uur in. Ik wil liever dat ze gelukkig is dan dat ze ander werk zou moeten doen om meer te verdienen. Het is ook niet zo dat we hier dagelijks ruzie over hebben ofzo maar gister voelde ik me op mijn pik getrapt omdat ze zei dat ik niks doe dan troep maken.
pi_168955530
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 08:58 schreef Fripsel het volgende:

Maar dan is er wel minder troep en houdt hij meer geld over :P
pi_168955548
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 09:10 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Goede vraag! Soms kunnen mannen het absoluut niet handelen als ze minder binnenharken.
Dat is het niet, zaterdagen werk ik voor onze beide extraatjes en voor de vakanties enz
pi_168955549
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 09:14 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Dan moet ze er een extra baantje bij zoeken en die liggen niet echt voor het oprapen. En ze vind haar huidige werk leuk maar er zit niet meer dan die 20 uur in. Ik wil liever dat ze gelukkig is dan dat ze ander werk zou moeten doen om meer te verdienen. Het is ook niet zo dat we hier dagelijks ruzie over hebben ofzo maar gister voelde ik me op mijn pik getrapt omdat ze zei dat ik niks doe dan troep maken.
"Je doet niks anders dan troep maken"
TS: "Plus het betalen van de hele toko hier..."
pi_168955553
quote:

[..]

Ik zou als ik jou was niet zaterdag extra bij beunen en haar gewoon een extra baan laten zoeken. Al is het minder betaald. En dan neem jij gewoon enkele kleine klusjes over :P.

Iedereen blij
pi_168955568
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 09:16 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Dat is het niet, zaterdagen werk ik voor onze beide extraatjes en voor de vakanties enz
Sorry hoor, je spoort niet.

Als er geld te kort is gaat je vriendin lekker wat extra werken, achter de kassa of wat dan ook. Iemand die al fulltime werkt hoeft toch niet extra uren te draaien terwijl er iemand thuis zit die zeeen van tijd over heeft.

Man the fuck up.
pi_168955596
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 09:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

"Je doet niks anders dan troep maken"
TS: "Plus het betalen van de hele toko hier..."
Dat heb ik gezegd maar daar maakte ik het niet beter mee.
pi_168955624
quote:

[..]

Maar blijkbaar wordt ze er ook niet gelukkig van als ze het leeuwendeel van het huishouden moet doen..
pi_168955628
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 09:20 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Hoe verdelen jullie de financien?
pi_168955640
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 09:20 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Prima, maar het is wel hoe het zit. Als het haar allemaal niet bevalt rot ze toch lekker op. Wel handje ophouden maar ondertussen gaan lopen zeiken dat je vent verder niks doet terwijl je zelf met je kut op de bank zit vast gezogen.... Je bent gek dat je het pikt.
pi_168955706
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 09:22 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Hoe verdelen jullie de financien?
Ik betaal de rekeningen en zij de boodschappen.
  Vis een optie? vrijdag 17 februari 2017 @ 09:27:27 #95
70532 loveli
N
pi_168955724
Binnenkort een kindje erbij.
crap in = crap out
  vrijdag 17 februari 2017 @ 09:27:48 #96
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_168955734
Waarom krijg ik zo'n gevoel dat de vriendin van TS zo'n prinsesje is en TS zelf dat gedrag juist voedt? :')

Ik zou daar heel slecht tegen kunnen...
pi_168955749
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 09:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Prima, maar het is wel hoe het zit. Als het haar allemaal niet bevalt rot ze toch lekker op. Wel handje ophouden maar ondertussen gaan lopen zeiken dat je vent verder niks doet terwijl je zelf met je kut op de bank zit vast gezogen.... Je bent gek dat je het pikt.
Ik hou van haar en het is niet dat ze niks doet, ze werkt ook elke dag.
pi_168955777
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 09:27 schreef loveli het volgende:
Binnenkort een kindje erbij.
We zijn al langer bezig maar geen succes tot nu. Dus laat dat binnenkort gerust weg.
pi_168955800
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 09:27 schreef Metalfreak het volgende:
Waarom krijg ik zo'n gevoel dat de vriendin van TS zo'n prinsesje is en TS zelf dat gedrag juist voedt? :')

Ik zou daar heel slecht tegen kunnen...
Ik krijg meer een "my big fat gypy wedding" gevoel erbij.
- Vrouw zorgt voor het huis en de kinderen.
- Man zorgt voor het geld en doet geen flikker.
- Vrouw zet 20 uur in de week nageltjes bij andere klantjes.

Ze zitten beiden fout. Als je maar 20 uur werkt heb je inderdaad genoeg tijd om het een en ander in huis te doen. Daarentegen mag hij ook best wel wat bijdragen.
Een kliko aan de straat zetten. De vaatwasser in of uit ruimen. Dat is echt niet teveel gevraagd.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 09:33:30 #100
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_168955812
En inderdaad, wie kookt er enZovoorts op de dagen dat zij wel werkt?
pi_168955836
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 09:30 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

We zijn al langer bezig maar geen succes tot nu. Dus laat dat binnenkort gerust weg.
Ik zou een ander zoeken nu het nog kan
pi_168955840
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 09:32 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik krijg meer een "my big fat gypy wedding" gevoel erbij.
- Vrouw zorgt voor het huis en de kinderen.
- Man zorgt voor het geld en doet geen flikker.
- Vrouw zet 20 uur in de week nageltjes bij andere klantjes.

Ze zitten beiden fout. Als je maar 20 uur werkt heb je inderdaad genoeg tijd om het een en ander in huis te doen. Daarentegen mag hij ook best wel wat bijdragen.
Een kliko aan de straat zetten. De vaatwasser in of uit ruimen. Dat is echt niet teveel gevraagd.
Eens, maar stofzuigen op je vrije dag wel. Het weekend aan het huishouden besteden is al een ding. Dan hoor je samen tijd te investeren in elkaar of het gezin.

De vrije uren door de weeks hou je een huishouden bij, zodat het weekend ook weekend is.
pi_168955844
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 09:35 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Ik zou een ander zoeken nu het nog kan
Jij bent echt net zo subtiel als ik. :D
pi_168955857
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 09:30 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Verstandig :') Nog meer gezeur over taakverdeling.
pi_168955929
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 09:35 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jij bent echt net zo subtiel als ik. :D
Nou ja. Ik heb zelf ook best wel moeite met dit topic.

Zelf ook de grootste problemen hierover.

Dan niet dat ze zegt dat ik meer moet doen. Maar gewoon dat ze weinig tot niks doet xD
pi_168955938
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 09:33 schreef amaranta het volgende:
En inderdaad, wie kookt er enZovoorts op de dagen dat zij wel werkt?
Zij kookt elke dag voor haar eigen bestwil.
pi_168955964
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 06:57 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Ja ze had gister haar vruchtbare dag en als ik ruzie met haar heb kan ik het niet. Dus toegegeven tot de volgende ruzie over dit onderwerp. Zal straks even met haar praten over een werkster, maar dan vind ik wel dat ik dan helemaal niks meer hoef te doen.
Deze gast :D
pi_168955969
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 09:35 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Eens, maar stofzuigen op je vrije dag wel. Het weekend aan het huishouden besteden is al een ding. Dan hoor je samen tijd te investeren in elkaar of het gezin.

De vrije uren door de weeks hou je een huishouden bij, zodat het weekend ook weekend is.
ik denk dat als TS zijn houding laat gaan dat ze dat ook wat sneller zelf op zou pakken

Als iemand mij zo behandeld zou ik ook met mijn hakken in het zand gaan
pi_168955983
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 09:42 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Zij kookt elke dag voor haar eigen bestwil.
Dat vind ik bullshit.

Ik vraag Joene ook wel eens om te koken, echt niet vaak, maar dan komt ie weer met het idee iets te koken wat niemand anders lust in het gezin en dat het dan toch geen zin heeft om te koken...

Koken is niet moeilijk en een keertje koken is niet teveel gevraagd. Al schil je dan de aardappels maar.
pi_168955997
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 09:42 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Nou ja. Ik heb zelf ook best wel moeite met dit topic.

Zelf ook de grootste problemen hierover.

Dan niet dat ze zegt dat ik meer moet doen. Maar gewoon dat ze weinig tot niks doet xD
Ik snap dat gewoon niet.

Kan ze het niet, ziet ze het niet of is ze gewoon een luie kut?
pi_168956071
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 09:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat vind ik bullshit.

Ik vraag Joene ook wel eens om te koken, echt niet vaak, maar dan komt ie weer met het idee iets te koken wat niemand anders lust in het gezin en dat het dan toch geen zin heeft om te koken...

Koken is niet moeilijk en een keertje koken is niet teveel gevraagd. Al schil je dan de aardappels maar.
Zelfs de hond moet eten door mij gemaakt niet, zegt al genoeg toch.
pi_168956167
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 09:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik snap dat gewoon niet.

Kan ze het niet, ziet ze het niet of is ze gewoon een luie kut?
Combi van lui en het niet zien. Voorral lui denk ik.

Maar ik ben haar aan het opvoeden (al 3 jaar :'( )

Gaat wel beetje bij beetje beter, maar als ik niet zeg dat iets moet gebeuren dan gebeurd het meestal ook niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door Redbullkid op 17-02-2017 10:09:47 ]
pi_168956308
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 09:36 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Verstandig :') Nog meer gezeur over taakverdeling.
Niet leuk.
pi_168956364
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 10:12 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Niet leuk.
Je moet haar gewoon een keuze geven:
- Meer werken, zodat je een huishoudster in kan huren
- Niet meer werken, en het hele huishouden doen

Met 20 uur kan je makkelijk een huishouden runnen, zeker zonder kinderen.

Ze kan wel zeggen dat ze je slaaf niet is die het huishouden doet, aan de andere kant ben jij ook geen slaaf die moet werken om haar van haar onderhoud te voorzien.

Als ze dit niet snapt, moet je al zeker niet aan kinderen beginnen.
pi_168956496
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 10:16 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Je moet haar gewoon een keuze geven:
- Meer werken, zodat je een huishoudster in kan huren
- Niet meer werken, en het hele huishouden doen

Met 20 uur kan je makkelijk een huishouden runnen, zeker zonder kinderen.

Ze kan wel zeggen dat ze je slaaf niet is die het huishouden doet, aan de andere kant ben jij ook geen slaaf die moet werken om haar van haar onderhoud te voorzien.

Als ze dit niet snapt, moet je al zeker niet aan kinderen beginnen.
En waarom blijf jij bij je vriendin ondanks dat ze niks doet in het huishouden? Ik gok om dezelfde reden als ik bij de mijne blijf en mezelf de pleuris werk om haar gelukkig te maken. Maar zal straks even met haar hebben over een werkster.
pi_168956518
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 10:02 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Combi van lui en het niet zien. Voorral lui denk ik.

Maar ik ben haar aan het opvoeden (al 3 jaar :'( )

Gaat wel beetje bij beetje beter, maar als ik niet zeg dat iets moet gebeuren dan gebeurd het meestal ook niet.
Sneu...
pi_168956530
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 10:24 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

En waarom blijf jij bij je vriendin ondanks dat ze niks doet in het huishouden? Ik gok om dezelfde reden als ik bij de mijne blijf en mezelf de pleuris werk om haar gelukkig te maken. Maar zal straks even met haar hebben over een werkster.
Omdat ik haar aan het leren ben en ze niet klaagt. Blijf het gewoon herhalen, en ze weet als ik het echt heel erg zat ben. Dat er een groot probleem zal zijn.

Het gaat steeds een beetje beter, maar we zitten bijna in hetzelfde schuitje. Alleen klaagt mijn vriendin niet zoveel als de jouwe :P
pi_168956541
Grappig om te lezen dit.
Wij houden beide niet van het huishouden doen en ik merk dat ik wel wat meer doe, bijvoorbeeld koken omdat ik regelmatig wel eerder thuis ben.
Maar als m'n vriend compensatiedag heeft is er no way dat ie wat doet uit zichzelf en ik wel.
Een schema zal echter niet helpen, dus dat doen we ook niet.
Huishoudster zoeken is de oplossing hier.
pi_168956544
Door omstandigheden werk ik een stuk minder, dus vind ik het wel zo eerlijk dat ik het meeste in het huishouden doe.
Hij brengt de vuilniszakken weg en als ik in het weekend wat hulp wil met dingen als de was e.d is hij niet te beroerd om te helpen.
"That's a catchy diagnosis, you could dance to that." [#115]
  vrijdag 17 februari 2017 @ 10:28:31 #120
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_168956579
quote:
Ze moet niet mekkeren. Ze heeft 20 uur meer de tijd, alsof het huishouden zo lang zou moeten duren :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_168956609
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 10:26 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Omdat ik haar aan het leren ben en ze niet klaagt. Blijf het gewoon herhalen, en ze weet als ik het echt heel erg zat ben. Dat er een groot probleem zal zijn.

Het gaat steeds een beetje beter, maar we zitten bijna in hetzelfde schuitje. Alleen klaagt mijn vriendin niet zoveel als de jouwe :P
Ze klaagt niet omdat ze niks doet of omdat ze alles moet doen? De mijne klaagt over het laatste en ja ze heeft gelijk want ik doe eigenlijk niks in het huishouden.
pi_168956644
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 10:26 schreef MevrouwPuff het volgende:
Grappig om te lezen dit.
Wij houden beide niet van het huishouden doen en ik merk dat ik wel wat meer doe, bijvoorbeeld koken omdat ik regelmatig wel eerder thuis ben.
Maar als m'n vriend compensatiedag heeft is er no way dat ie wat doet uit zichzelf en ik wel.
Een schema zal echter niet helpen, dus dat doen we ook niet.
Huishoudster zoeken is de oplossing hier.
Dat is hier ook, als ik een dag thuis ben met de kinderen heb dan is om 17 het huishouden bij.
Als mijn man thuis is met de kinderen is hij blij dat om 17 uur, 17 uur is. :D
pi_168956648
Huishouden interesseert me niet.

Ik wil best huisman zijn, alleen kan dat niet xD
pi_168956703
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 10:32 schreef Redbullkid het volgende:
Huishouden interesseert me niet.

Ik wil best huisman zijn, alleen kan dat niet xD
Zelfde hier, zij kan alleen nooit zoveel verdienen als mij, en om nou ons huis te verkopen zodat ik meer tijd aan het huishouden kan besteden vind ik te ver gaan.
pi_168956781
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 10:30 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Ze klaagt niet omdat ze niks doet of omdat ze alles moet doen? De mijne klaagt over het laatste en ja ze heeft gelijk want ik doe eigenlijk niks in het huishouden.
Doe af en toe iets
Probleem opgelost
  vrijdag 17 februari 2017 @ 10:49:57 #126
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_168956922
Snap echt niet dat iemand dat voor zichzelf goed kan praten... dat je 20 uur werkt en je partner minstens het dubbele en je dan NOG gewoon expres dingen laat liggen :') lui en kinderachtig :r
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_168956967
quote:
13s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 10:49 schreef 2NutZ het volgende:
Snap echt niet dat iemand dat voor zichzelf goed kan praten... dat je 20 uur werkt en je partner minstens het dubbele en je dan NOG gewoon expres dingen laat liggen :') lui en kinderachtig :r
Moet je eens voor de grap op het Viva forum kijken, vinden ze dat gewoon normaal.

En als het andersom zou zijn, dan is het ineens een heel ander verhaal, haha
  vrijdag 17 februari 2017 @ 10:53:15 #128
64831 2NutZ
pi_168956977
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 10:52 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Moet je eens voor de grap op het Viva forum kijken, vinden ze dat gewoon normaal.

Ja nee ik weet het :') _O- hoor het idd heel vaak. Echt heel triest.
Die vrouwen zijn echt de schaamte totaal voorbij.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_168957004
Ze laat niks liggen, maar ze was over de zeik omdat ik de weinige dingen die ze vraagt 9 van de 10 keer vergeet waardoor ze het alsnog moet doen.
pi_168957010
quote:

[..]

Die knippen dan hun haar kort en verven het in dezelfde kleur als hun bril. Gaan lekker gek met de meiden op stap.

dat volk?
pi_168957156
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 10:55 schreef raspberryPi het volgende:
Ze laat niks liggen, maar ze was over de zeik omdat ik de weinige dingen die ze vraagt 9 van de 10 keer vergeet waardoor ze het alsnog moet doen.
Dat is ook niet prettig natuurlijk. Logisch dat ze dat niet tof vindt.
pi_168957373
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:04 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dat is ook niet prettig natuurlijk. Logisch dat ze dat niet tof vindt.
Ja klopt, ik denk dat die ruzie me daarom zo hoog zit omdat ze eigenlijk wel gelijk heeft. Maar wat meer waardering van haar zou ik wel fijn vinden, ik doe het allemaal voor haar tenslotte.
pi_168957497
quote:
13s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 10:49 schreef 2NutZ het volgende:
Lekker de hele dag koffie drinken en series kijken en man de hele dag werken en als hij thuis komt kan ie nog aan de bak ook :') wat
  vrijdag 17 februari 2017 @ 11:33:42 #134
64831 2NutZ
pi_168957621
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:25 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Lekker de hele dag koffie drinken en series kijken en man de hele dag werken en als hij thuis komt kan ie nog aan de bak ook :') wat
Ja echt heel raar dat je dat dan voor jezelf kan verantwoorden. Maar goed kan ook in die gevallen een kwestie zijn van de vrouw om de grenzen steeds op te zoeken en op te rekken als de man maar met alles akkoord gaat en niets er van zegt :')
  vrijdag 17 februari 2017 @ 11:45:32 #135
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_168957862
Wat een ellende zeg _O-

Hier heeft het zich allemaal vanzelf verdeeld. Ik werk 40 uur, m'n vrouw is thuis ter info.

In de zomer is het m'n vouw die in huis alles verzorgen, verzorg ik de hele buitenboel.
's morgens zorg ik altijd voor het eten/schoolbrood/fruit etc. Mijn vrouw verzorgt Lenthe
's morgens zodat die schoolklaar is. In de avond echter verzorg ik Lenthe en zorg dat ze op bed komt. Lenthe douchen doe ik ook, net als met Lenthe naar het ziekenhuis gaan. Dat is allemaal te zwaar voor m'n vrouw. Zij gaat wel met Lenthe naar de therapieën en schoolbezoekjes(omdat dit altijd overdag is). Afspraken bij specialisten doen we gezamelijk.
Qua huishouden verder: ik draag bij waar ik kan. Stofzuigen, ramen wassen, bedden opmaken, ik doe alles behalve de was. Dat kan ik niet en wil ik niet kunnen. In de zomer doe ik veel minder in huis, omdat ik buiten bezig ben. Maar als m'n vrouw zaterdags de boodschappen doet en ik heb de tijd, trek ik rustig de stofzuiger even door het huis.
Vaatwasser gaat vanzelf, wat gebruikt is gaat direct de vaatwasser in en die draait 's elke nacht. 's morgens pak ik hem gelijk uit omdat ik het brood etc. weer klaar moet maken.

Zijn we zondags niet op pad? Pak ik rustig de stofzuiger en de dweil en rammel in een paar uurtjes het huis door, scheelt m'n vrouw de volgende dag weer.

Boodschappen doet m'n vrouw dus altijd op zaterdag. De kinderen zijn dan bij oma, ik ben thuis aan het buffelen, heeft zij de tijd voor boodschappen en voor zichzelf.

Koken doe ik sowieso 1x doordeweeks en in het weekend. Ik ben meer van het koken, m'n vrouw is meer van het bakken.
pi_168958067
40 uur zwaar werk en dat er ook nog allemaal bij? Respect man, ik heb er geen energie voor.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 11:55:38 #137
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_168958087
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:19 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Ja klopt, ik denk dat die ruzie me daarom zo hoog zit omdat ze eigenlijk wel gelijk heeft. Maar wat meer waardering van haar zou ik wel fijn vinden, ik doe het allemaal voor haar tenslotte.
Bekijk het eens andersom. Waardeer haar voor wat ze doet.
Zoals jij het doet overkomen heeft ze zonder jou geen bestaansrecht ofzo.
pi_168958121
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:19 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

nou dat is precies wat zij voelt en mist als ze om elk klein dingetje moet vragen
pi_168958129
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:54 schreef raspberryPi het volgende:
40 uur zwaar werk en dat er ook nog allemaal bij? Respect man, ik heb er geen energie voor.
Mwa, dat is meer je houding dan het niet kunnen.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 12:05:16 #140
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_168958233
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:57 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Mwa, dat is meer je houding dan het niet kunnen.
Juist! Ik ben na 5 dagen werken ook wel kapot hoor, maar zaterdags sta ik gewoon om 7 uur weer op en buffel de hele dag in de tuin tot 18:00 uur. _O-
O ja, ik fiets ook nog elke week zo'n 80-120km(2 a 3x per week naar het werk)
pi_168958262
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:55 schreef amaranta het volgende:

[..]

Bekijk het eens andersom. Waardeer haar voor wat ze doet.
Zoals jij het doet overkomen heeft ze zonder jou geen bestaansrecht ofzo.
Ik waardeer haar ook! Ik neem haar elke week mee uit eten, neem vaak bloemen voor haar mee en ik waardeer haar echt.
Ik heb nu alles gedaan zodat ze zo lekker op de bank kan gaan zitten, hoe moet ik het nog meer laten zien?
pi_168958327
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 12:05 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Juist! Ik ben na 5 dagen werken ook wel kapot hoor, maar zaterdags sta ik gewoon om 7 uur weer op en buffel de hele dag in de tuin tot 18:00 uur. _O-
O ja, ik fiets ook nog elke week zo'n 80-120km(2 a 3x per week naar het werk)
Wat voor werk doe je dan?
  vrijdag 17 februari 2017 @ 12:13:10 #143
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_168958344
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 12:07 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Ik waardeer haar ook! Ik neem haar elke week mee uit eten, neem vaak bloemen voor haar mee en ik waardeer haar echt.
Ik heb nu alles gedaan zodat ze zo lekker op de bank kan gaan zitten, hoe moet ik het nog meer laten zien?
Naar wat blijkt heeft ze liever dat je de vaatwasser in ruimt, dan dat je haar afkoopt met bloemen en restaurants.

Sorry. Ik vind echt dat je haar best wel onderdanig wegzet. Met je ik koop bloemen en neem haar mee uit eten geneuzel
pi_168958460
Dat vind ze leuk hoor.
  Vis een optie? vrijdag 17 februari 2017 @ 12:22:38 #145
70532 loveli
N
pi_168958472
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 12:07 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 10:55 schreef raspberryPi het volgende:
Juist als je die dingen doet bewijs je dat je naar haar luistert en om haar geeft.

Mannen denken vaak dat je met grote gebaren laat zien dat je om iemand geeft, maar het zijn de kleine dingen waaraan je merkt dat iemand rekening met je houdt. Tijd met elkaar doorbrengen en leuke dingen doen doet veel meer voor jullie samen dan een bos bloemen en een duur etentje.
crap in = crap out
pi_168958508
Als de mijne met een bos bloemen komt aanzetten ga ik me echt zorgen maken wat er aan de hand is.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 12:26:30 #147
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_168958545
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 12:11 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Wat voor werk doe je dan?
Ik zit op kantoor. Fysiek dus niet zwaar, maar mentaal zeker wel.
pi_168958565
quote:

[..]

Volgens mij is de vriendin van TS niet langdurig ziek.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 12:28:24 #149
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_168958575
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 12:24 schreef Ticootje het volgende:
Als de mijne met een bos bloemen komt aanzetten ga ik me echt zorgen maken wat er aan de hand is.
Thanx voor de reminder, ik ga ff een bloemetje halen :P .(zag vanochtend dat de witte tulpen op tafel ook bijna aan hun einde zijn, komt mooi uit)
pi_168958660
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 12:22 schreef loveli het volgende:

[..]

[..]

Juist als je die dingen doet bewijs je dat je naar haar luistert en om haar geeft.

Mannen denken vaak dat je met grote gebaren laat zien dat je om iemand geeft, maar het zijn de kleine dingen waaraan je merkt dat iemand rekening met je houdt. Tijd met elkaar doorbrengen en leuke dingen doen doet veel meer voor jullie samen dan een bos bloemen en een duur etentje.
Ik snap het, vind het alleen niet leuk als ze tegen me foetert.
pi_168958721
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 12:35 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Gedraag je dan als een vent?

Neem je verantwoordelijkheid, als je zegt iets te doen, doe het dan.. zoals ik het lees gaat ze foeteren omdat je wel zegt wat op te pakken, en het vervolgens niet doet zodat ze het alsnog zelf kan doen.
  Vis een optie? vrijdag 17 februari 2017 @ 12:40:53 #152
70532 loveli
N
pi_168958745
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 12:35 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Dat is ook niet leuk. Tip voor beiden: stop met dingen doen waarmee je de ander ongelukkig maakt, doe dingen waarmee je de ander gelukkig maakt.

Foetert ze meteen of foetert ze uit onmacht nadat ze het tien keer normaal duidelijk heeft geprobeerd te maken? Mannen noemen het vaak zeuren als een vrouw een probleem aanstipt, maar ze geen zin hebben om iets aan dat probleem te doen.

Als je met iemand anders samenleeft, zul je ook rekening met elkaar moeten houden om het gezellig te houden.
crap in = crap out
  vrijdag 17 februari 2017 @ 12:59:54 #153
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_168959060
quote:
Het klinkt als weinig. Sterker nog, het is ook weinig.

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 06:57 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

De tering. Je was best een goede troll, maar het is leuk geweest.
Man man man. En dan over een werkster gaan beginnen....

Hoe oud ben je? 17?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_168959432
Duh, nooit van ovulatie testen gehoord ofzo?
pi_168959615
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:18 schreef raspberryPi het volgende:
Duh, nooit van ovulatie testen gehoord ofzo?
Om het extra romantisch te houden :D
  Vis een optie? vrijdag 17 februari 2017 @ 13:31:23 #156
70532 loveli
N
pi_168959694
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:27 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Om het extra romantisch te houden :D
Vrouwen die klagen over gebrek aan aandacht/affectie willen nog romantiek. Vrouwen die klagen over het huishouden hebben de hoop op romantiek opgegeven. Als mannen dat snapten, klaagden zij niet meer over te weinig sex.
crap in = crap out
pi_168959743
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:31 schreef loveli het volgende:

[..]

Vrouwen die klagen over gebrek aan aandacht/affectie willen nog romantiek. Vrouwen die klagen over het huishouden hebben de hoop op romantiek opgegeven. Als mannen dat snapten, klaagden zij niet meer over te weinig sex.
Precies.

Een slecht sexleven is altijd te wijten aan een slechte relatie. Van die stellen die bij die sextherapeut zitten en hun sexleven een 3 geven, bij doorvragen is er wel meer mis dan alleen de sex.
pi_168959849
Niks mis met ons sexleven.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 13:43:45 #159
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_168959943
Klinkt alsof je vriendin een partner wil en jij slechts een sloofje als ik dit topic zo doorlees.
And so is the past
pi_168960001
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:39 schreef raspberryPi het volgende:
Niks mis met ons sexleven.
Dat vind jij.

Ik ken lamlullen die het echt al geweldig vinden als ze m er ongeveer droog inrammen en 6x op en neer en klaarkomen en dat sex noemen.
pi_168961264
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat vind jij.

Ik ken lamlullen die het echt al geweldig vinden als ze m er ongeveer droog inrammen en 6x op en neer en klaarkomen en dat sex noemen.
:') Gurl pls. Hij heeft het over het huishouden.
pi_168961284
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 14:54 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

:') Gurl pls. Hij heeft het over het huishouden.
Klopt en over zn vriendin zwanger trappen en ovulatietesten.
pi_168961308
quote:
Jullie zullen niet lang bij elkaar blijven zo te horen dus maak je niet druk.
5 Ferrari's op videoband!
pi_168961487
quote:
Wat doe je dan dat je dit kleine beetje te veel vindt?
  vrijdag 17 februari 2017 @ 15:26:43 #165
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_168961960
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 15:06 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Hij laat de hond uit. Koopt bloemen voor haar. Neemt haar mee uit eten. Betaalt haar kapper en haar nagels. Betaalt de hypotheek.
Eigenlijk een droomman dus.
Jammer dat ze niet met gespreide benen bij de voordeur gaat liggen zodat hij "met zn neus in de boter" valt bij het thuiskomen.
pi_168962606
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 15:26 schreef amaranta het volgende:

[..]

Hij laat de hond uit. Koopt bloemen voor haar. Neemt haar mee uit eten. Betaalt haar kapper en haar nagels. Betaalt de hypotheek.
Eigenlijk een droomman dus.
Jammer dat ze niet met gespreide benen bij de voordeur gaat liggen zodat hij "met zn neus in de boter" valt bij het thuiskomen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 15:06 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Tja, als ze dat niet goed vind. Zorgt ze dat ze de rollen kan omdraaien. Dat TS haar plek inneemt en zij de zijne.

Dan is het opgelost.

Je kan niet 20 uur per week werken en geen huishouden kunnen runnen imo. Gewoon werken.
pi_168962747
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 14:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Klopt en over zn vriendin zwanger trappen en ovulatietesten.
Dat zegt dat hij belabberd neukt ja?
  vrijdag 17 februari 2017 @ 15:57:36 #168
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_168962847
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 15:50 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

[..]

Tja, als ze dat niet goed vind. Zorgt ze dat ze de rollen kan omdraaien. Dat TS haar plek inneemt en zij de zijne.

Dan is het opgelost.

Je kan niet 20 uur per week werken en geen huishouden kunnen runnen imo. Gewoon werken.
Ze runt wel een huishouden. Ze wil echter dat hij ook een keer wat doet. Bijv de container aan de straat zetten. Of een keer de vaat in de vaatwasser.
pi_168962869
Ik werk ook 20 uur en mijn vriend 40, echter doet mijn vriend best nog wat in huis. Opruimen na het eten bijvoorbeeld, ik heb de boodschappen gedaan en betaald, huishouden gedaan en gekookt, dan ben ik ook wel een keer klaar met dat poephuishouden :P
Verder vraag ik eigenlijk weinig van hem, alleen dat ie het even overneemt als ik overduidelijk moe ben. Hij doet nog veel meer uit zichzelf, af en toe is de was gedaan of heeft hij de stofzuiger gepakt. Helemaal top, want dan voel ik me niet als zijn moeder/huishoudster.
pi_168962915
Wel bijzonder eigenlijk, die verplichting om de 40 uur per week 'nuttig' vol te maken.

Als je met z'n tweeën op een voor jullie prettige manier rondkomt van ieder 20 uur per week werken, hoef je toch ook niet meer huishouden of andere nuttige dingen te doen samen dan wanneer de een voltijd en de ander deeltijd werkt?
pi_168962942
Hier ook.
Ik werk minder uren.
Maar mijn man doet echt nog wel wat in het huishouden en met de kinderen.

Als ik de tafel afruim, dan brengt hij ze naar bed. Zodat we beiden rond dezelfde tijd klaar zijn.

Hij doet de vuilnis meestal. En 1 keer per week doet hij de was.
Make my day!
pi_168963313
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 16:01 schreef agter het volgende:
[quote]1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 15:58 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
Ik werk ook 20 uur en mijn vriend 40, echter doet mijn vriend best nog wat in huis. Opruimen na het eten bijvoorbeeld, ik heb de boodschappen gedaan en betaald, huishouden gedaan en gekookt, dan ben ik ook wel een keer klaar met dat poephuishouden :P
Verder vraag ik eigenlijk weinig van hem, alleen dat ie het even overneemt als ik overduidelijk moe ben. Hij doet nog veel meer uit zichzelf, af en toe is de was gedaan of heeft hij de stofzuiger gepakt. Helemaal top, want dan voel ik me niet als zijn moeder/huishoudster.
Hier ook.
Ik werk minder uren.
Maar mijn man doet echt nog wel wat in het huishouden en met de kinderen.

Als ik de tafel afruim, dan brengt hij ze naar bed. Zodat we beiden rond dezelfde tijd klaar zijn.

Hij doet de vuilnis meestal. En 1 keer per week doet hij de was.
[/quote]

Kinderen vind ik prima, graag zelfs. Maar als je met 20 uur werken geen normaal huishouden (geen paleis, zonder kinderen) kan runnen dan klopt er iets niet hoor.

Of je moet echt een paleis hebben.

Als ik kinderen zou hebben help ik graag met de kinderen.

Soms heb ik ook liever dat de vrouw 40 uur werkt omdat ik klaar ben met dat poepwerk, maar zo werkt het nou eenmaal niet. Voel mezelf ook niet haar vader omdat ik zo goed als alles betaal.

Ik wil best wel een huisman zijn, mijn manier van denken heeft niks met de man/vrouw verdeling te maken. Het is alleen toevallig zo.

Als ik 20 uur zou werken zou ik me kapot schamen als ik mijn partner om hulp zou vragen met het huishouden als zij fulltime aan het werk is.
pi_168963354
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 16:18 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Kinderen vind ik prima, graag zelfs. Maar als je met 20 uur werken geen normaal huishouden (geen paleis, zonder kinderen) kan runnen dan klopt er iets niet hoor.

Of je moet echt een paleis hebben.

Als ik kinderen zou hebben help ik graag met de kinderen.

Soms heb ik ook liever dat de vrouw 40 uur werkt omdat ik klaar ben met dat poepwerk, maar zo werkt het nou eenmaal niet. Voel mezelf ook niet haar vader omdat ik zo goed als alles betaal.
Niet overal betaalt de man alles.
Tevens is het niet dat het de vriendin van TS niet lukt, ze vraagt echt minimale dingen. Niet eens even de kliko aan de weg willen zetten is wel heel :')
pi_168963431
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 16:20 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Niet overal betaalt de man alles.
Tevens is het niet dat het de vriendin van TS niet lukt, ze vraagt echt minimale dingen. Niet eens even de kliko aan de weg willen zetten is wel heel :')
Tja, ik weet het niet.

Hoeveel tijd is het om een huishouden bij te houden in een week zonder kids?

Dan moet ze ook fulltime gaan werken, dan kunnen ze het samen opknappen of een werkster huren.

Anders vind ik het een beetje raar.
pi_168963462
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 16:24 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Tja, ik weet het niet.

Hoeveel tijd is het om een huishouden bij te houden in een week zonder kids?

Dan moet ze ook fulltime gaan werken, dan kunnen ze het samen opknappen of een werkster huren.

Anders vind ik het een beetje raar.
Valt hartstikke mee, dat betekent niet dat de man niks hoeft te doen, het is ook zijn huis.
pi_168968654
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 16:25 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Valt hartstikke mee, dat betekent niet dat de man niks hoeft te doen, het is ook zijn huis.
:')
pi_168970077
Nieuwe afspraken gemaakt, een werkster wil ze niet, ze wil alleen dat ik meer voor haar doe aangezien zij ook dingen voor mij doet die ik eigenlijk ook zelf kan.
Dus probleem opgelost.
pi_168974282
Ik woon niet samen, maar het lijkt me normaal dat je evenveel bijdraagt.
pi_168976957
quote:

[..]

je hebt je ene mammie vervangen door de andere mammie en nooit zelfstandig huishouden gedraaid?
pi_168976975
Zo lang heb ik haar nog niet dus ik kan alles ook zelf.
pi_168976979
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 07:12 schreef raspberryPi het volgende:
je zegt het alsof je het over een hond hebt. Ze is niet je bezit
pi_168976983
Zo ochtendhumeur?
pi_168976992
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 07:18 schreef raspberryPi het volgende:
Zo ochtendhumeur?
nee hoor, maar je komt onplezierig op mij over zoals je je hier uit.
Jullie hebben zo te horen geen gelijkwaardige relatie, geen partnerschap.
pi_168977006
Je hoeft niet op mij te reageren he?
pi_168977090
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 21:16 schreef raspberryPi het volgende:
Nieuwe afspraken gemaakt, een werkster wil ze niet, ze wil alleen dat ik meer voor haar doe aangezien zij ook dingen voor mij doet die ik eigenlijk ook zelf kan.
Dus probleem opgelost.
Wat heb je dan afgesproken? En ben je tevreden? Ga je je eraan houden?
pi_168977223
Dat ik haar wat vaker mee help en ik probeer me wel aan mn woord te houden.
pi_168977277
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 08:30 schreef raspberryPi het volgende:
Dat ik haar wat vaker mee help en ik probeer me wel aan mn woord te houden.
Niets concreets dus! Is zij er wel mee geholpen?
pi_168977312
Het stofzuigen doe ik en de kliko buiten zetten en verder mn troep achter me opruimen.
pi_168977332
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 07:12 schreef raspberryPi het volgende:
en wel nu al bewust kinderen proberen te krijgen? Terwijl jullie nog niet zo lang samen zijn...
pi_168977419
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 08:49 schreef tombolafan het volgende:

[..]

en wel nu al bewust kinderen proberen te krijgen? Terwijl jullie nog niet zo lang samen zijn...
Wie beslist hoe lang je samen moet zijn voor je daar aan mag beginnen dan?
  Licht Ontvlambaar zaterdag 18 februari 2017 @ 09:11:01 #191
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_168977501
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 09:02 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Wie beslist hoe lang je samen moet zijn voor je daar aan mag beginnen dan?
je zou op zijn minst eens eerst kunnen proberen of je in staat bent om samen een huishouden te draaien, voordat je die wissel op je relatie laat trekken...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_168977521
We kunnen samen een huishouden draaien.
pi_168977600
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 09:14 schreef raspberryPi het volgende:
We kunnen samen een huishouden draaien.
natuurlijk, daarom open je een topic erover... :D

En dan is ze zwanger en vermoeid of ziek en moet jij veelllll meer doen in het huishouden dan nu... En als de baby er is ook, want dan is ze druk met de baby... Kun je dat handelen, als je stofzuigen, kliko buiten zetten en vaatwasser inruimen eigenlijk al te veel moeite vindt? :s)
pi_168977734
Ik heb genoeg ervaring
pi_168977808
Jullie ergeren niet aan de taakverdeling, maar aan elkaars mindset over het huishouden.
Somebody that I used to know
pi_168977828
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 23:17 schreef DoubleDip het volgende:
Ik woon niet samen, maar het lijkt me normaal dat je evenveel bijdraagt.
Mwah. Ik vind van niet.
Mijn vriend, als ie wel thuis komt, maakt vaak 50-60 uur in de week; ik maar 40. Logisch dat ik dan kook en afwas en meer van dat soort dingen.

Bij ons gaat het sowieso een beetje anders; vriendlief zit doordeweeks (of weken achter elkaar) meestal in een hotel of in het buitenland. En omdat ik het ook best druk heb verder, hebben we een poetsvrouw en een robot-stofzuiger.

Opgelost 8-).
pi_168977977
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 09:38 schreef Postbus100 het volgende:
Jullie ergeren niet aan de taakverdeling, maar aan elkaars mindset over het huishouden.
Dat vooral.
pi_168978649
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 09:51 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Dat vooral.
Dat kan toch best belangrijk zijn.
Verder krijg ik het gevoel dat je de bijdragen die ze wel levert, niet zo lijkt te waarderen.
'Zij werkt voor erbij',' jij betaalt alles'. Is er echt geen toegevoegde waarde aan haar salaris, of maakt dat juist dat jullie de leuke dingen kunnen doen?
Of zit er meer achter, denk je dat ze meer zou moeten werken, een beter betaalde baan zou moeten hebben?

Ik kan me voorstellen dat het gevoel van gelijkwaardigheid makkelijker te bereiken is als je financieel en qua ambitie gelijkwaardig bent.
pi_168978686
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 09:39 schreef Anne het volgende:

[..]

Mwah. Ik vind van niet.
Mijn vriend, als ie wel thuis komt, maakt vaak 50-60 uur in de week; ik maar 40. Logisch dat ik dan kook en afwas en meer van dat soort dingen.

Bij ons gaat het sowieso een beetje anders; vriendlief zit doordeweeks (of weken achter elkaar) meestal in een hotel of in het buitenland. En omdat ik het ook best druk heb verder, hebben we een poetsvrouw en een robot-stofzuiger.

Opgelost 8-).
Ik zou dat koken en afwassen minder logisch vinden en gewoon een verdeling maken. Robotstofzuiger en huishoudster zou ik wel een goed idee vinden. Ben hoe dan ook niet van plan om alles op me te nemen. Huisgenoot mag ook wel de handen uit de mouwen steken.
pi_168978754
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 10:45 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dat kan toch best belangrijk zijn.
Verder krijg ik het gevoel dat je de bijdragen die ze wel levert, niet zo lijkt te waarderen.
'Zij werkt voor erbij',' jij betaalt alles'. Is er echt geen toegevoegde waarde aan haar salaris, of maakt dat juist dat jullie de leuke dingen kunnen doen?
Of zit er meer achter, denk je dat ze meer zou moeten werken, een beter betaalde baan zou moeten hebben?

Ik kan me voorstellen dat het gevoel van gelijkwaardigheid makkelijker te bereiken is als je financieel en qua ambitie gelijkwaardig bent.
Ik waardeer haar wel zeer zeker, en met haar inkomen betaalt ze de boodschappen. De rest betaal ik omdat dit mijn huis is, is wel zo fair tov haar vind ik.
En nee, ze hoeft geen betere baan of meer uren, ze vind haar werk leuk en dat gun ik haar. Laatste tijd loopt het door omstandigheden een beetje stroef maar dat komt wel weer goed.
pi_168978875
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 10:48 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik zou dat koken en afwassen minder logisch vinden en gewoon een verdeling maken. Robotstofzuiger en huishoudster zou ik wel een goed idee vinden. Ben hoe dan ook niet van plan om alles op me te nemen. Huisgenoot mag ook wel de handen uit de mouwen steken.
Gelijkwaardigheid gaat dus ook om gelijkwaardige hoeveelheden tijd in werk en huishouden steken.

Als de een 45 uur werkt +5 uur reistijd. Dan moet de ander daar met een baan van 20 uur + 2 uur reizen dus ongeveer28 uur tegenover stellen in het huishouden.

Dat degene die werkt dan een handje helpt met afruimen, de vuilnisbak oid lijkt me prima. Maar als zij eist dat hij de vaatwasser uitruimen, de tafel afruimt etc. Vind ik het wel wat scheef. Het is niet zo dat er nog 3 peuters rondlopen. On ons huishouden doe ik veel meer, met name in het weekend en zodra ik thuis ben help ik gewoon met alles mee. Mijn vrouw is als ik werk dan echter ook gewoon continue net zo hard aan het werk met kinderen halen, brengen, huishouden, boodschappen.

Sowieso vind ik parttime werken zonder kinderen superdeluxe. Hoe moet dat gaan als er straks kinderen zijn.... Vandaar dat ik het toch wat lui vind, maar jij lijkt ook wel heel makkelijk op de bank te ploffen. Ik vermoed dat de intentie om wat te helpen ook iets doet...

Dus kook eens lekker voor haar in het weekend of maak een lekker ontbijtje. Help in ieder geval met het afruimen van de tafel en laat niet alles liggen. Dan kun je best van haar verwachten dat zij het leeuwendeel voor haar rekening neemt.

Ik ben wel benieuwd naar haar kant van het verhaal eigenlijk.
Whatever...
pi_168978953
Van welke haar? De mijne?
pi_168978986
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 11:04 schreef raspberryPi het volgende:
Van welke haar? De mijne?
Vroeg ik me ook af.
pi_168979135
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 10:48 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Als mijn vriend zou moeten koken, dan zijn we om 21:00 uur waarschijnlijk nog niet aan het eten :P.
Dan kan ik er beter voor zorgen dat het eten klaar staat, zodra hij thuis komt.

In het weekend is het een ander verhaal trouwens. Dan kookt hij vaak :Y.
Of we gaan uit eten. Of we halen af. Dus in het weekend heb ik ook niet heel veel te doen.

Oh ja, de kattenbak doe ik ook altijd standaard. Het zijn mijn katten en daarnaast staat de kattenbak op een behoorlijke rotplek, waar je als grote meneer amper bij kan; ik als kleine mejuffrouw kan er al moeilijk bij.
pi_168979473
Ik denk dat het vooral aan de houding ligt. Mijn man werkt veel, 60 uur is eerder regel dan uitzondering. Ik werk ongeveer 20 uur, mede omdat hij in het buitenland woont en ik hier nu nog niet zo lang woon. Ik doe bijna alles in huis, waaronder ook de kamers van de kinderen bijhouden (zijn kinderen dus) Ik doe het met liefde, zeker omdat ik gewoon meer tijd heb, maar zodra ik als een soort huishoudster gezien word, dan ben ik er gauw klaar mee.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 18 februari 2017 @ 11:47:52 #206
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_168979601
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 09:51 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Dat vooral.
dan ben ik benieuwd hoe jullie mindset over opvoeden is...
pi_168979617
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 09:32 schreef raspberryPi het volgende:
Ik heb genoeg ervaring
Het gaat imho niet om ervaring maar om instelling...
pi_168979640
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 11:47 schreef Sjeen het volgende:

[..]

dan ben ik benieuwd hoe jullie mindset over opvoeden is...
Dat heeft er verder weinig mee van doen.
Het was ook niet alleen het huishouden wat er aan scheelde, maar komt wel weer goed.
pi_168979663
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 11:49 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Het gaat imho niet om ervaring maar om instelling...
Oké, wat jij wil.
  Vis een optie? zaterdag 18 februari 2017 @ 11:52:28 #210
70532 loveli
N
pi_168979691
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 11:50 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Het was ook niet alleen het huishouden wat er aan scheelde, maar komt wel weer goed.
Ben jij blij met de afspraak die jullie hebben gemaakt?
crap in = crap out
pi_168979726
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 11:52 schreef loveli het volgende:

[..]

Ben jij blij met de afspraak die jullie hebben gemaakt?
Ja, wou alleen dat ze eerder iets had gezegd.
  Vis een optie? zaterdag 18 februari 2017 @ 11:55:26 #212
70532 loveli
N
pi_168979746
quote:
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 20:58 schreef raspberryPi het volgende:
Ik was er even bang voor dat je er nog steeds zo over dacht :+
crap in = crap out
pi_168979784
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 11:55 schreef loveli het volgende:

[..]

[..]

Ik was er even bang voor dat je er nog steeds zo over dacht :+
Nee, er was gewoon wel meer mis, het ging haar niet eens om dat stomme huishouden.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 18 februari 2017 @ 13:00:25 #214
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_168980639
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 11:50 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

daar kun je je nog flink in vergissen. Maar hee, niet mijn kind, niet mijn leven... veel succes verder.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 13:01:58 #215
157922 fathank
pi_168980663
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat vind jij.

Je hoeft he eigen frustraties hier niet te uiten hoor.

Zn wijf moet gewoon niet zo zeiken en dienen. Met dr 20 uur per week werken.
pi_168980998
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 13:01 schreef fathank het volgende:

[..]

Je hoeft he eigen frustraties hier niet te uiten hoor.

Zn wijf moet gewoon niet zo zeiken en dienen. Met dr 20 uur per week werken.
We leven in 2017 hoor, niet in 1900.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 15:36:42 #217
157922 fathank
pi_168983193
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 13:24 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

We leven in 2017 hoor, niet in 1900.
Ja en?

Gaat ze zelf toch lekker 40 uur per week werken.

Ttpisch gevalletje selectieve emancipatie.
pi_168983292
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 15:36 schreef fathank het volgende:

[..]

Ja en?

Gaat ze zelf toch lekker 40 uur per week werken.

Ttpisch gevalletje selectieve emancipatie.
Die paar dingen doe ik wel. Ze hoeft het niet allemaal alleen te doen.

[ Bericht 3% gewijzigd door raspberryPi op 18-02-2017 15:47:44 ]
pi_168983429
Wij hebben een soort van taakverdeling hier.

Ik werk 36 uur, mijn vriendin ongeveer 28.

Ik kook, zij doet de was.
Op zaterdag doe ik weekboodschappen in de tussentijd maakt zij schoon. (Toiletten, bedden, dweilen etc). Als ik thuis kom en zij nog niet klaar is help ik met laatste dingetjes. Op dagen dat zij vrij is en ik aan het werk doet zij de "grotere" klussen, bv keuken/badkamer grondig/vriezer ontdooien etc

Overige dingen tussendoor, bv vaatwasser, stofzuigen etc doen we beide
hardcoholic
pi_168986029
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 15:54 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Dat zegt dat hij belabberd neukt ja?
Ik neuk niet belabberd, alsof het mijn schuld is dat ze niet zwanger word :(
pi_168987782
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 18:54 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Ik neuk niet belabberd, alsof het mijn schuld is dat ze niet zwanger word :(
Misschien is je zaad net zo lui.
pi_168987974
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 20:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Misschien is je zaad net zo lui.
Rot op, ik heb al een kleine van 12, ligt niet aan mij dus.
pi_168989584
Mijn man hoefde bij zijn ouders nooit iets te doen. Geen jas aan de kapstok, geen was in de wasmand, geen bordje naar de keuken, laat staan koken of wat dan ook. Af en toe deed hij boodschappen voor zijn moeder.
Hij heeft wel 3 jaar op zichzelf gewoond in een soort zwijnenstal. Wat een vieze pestbende was dat. Logisch ook als het je niet kan schelen en je nooit geleerd hebt om iets te doen.

Ik was toen we gingen samenwonen echt niet van plan om zulk lui gedrag te pikken en dus te belonen. Het kan me geen zak schelen wie er hoeveel uur werkt. Je bent volwassen en dan gebruik je je partner niet als sloof. Gewoon een beetje opletten wat je doet en je best doen voor elkaar.

Ik doe veel meer dan mijn man, hij werkt dan ook veel meer. Maar samen huiseigenaar zijn betekent gewoon dat er bepaalde verantwoordelijkheden zijn die je moet delen.
Spoilers!
pi_168989649
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 21:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Geen jas aan de kapstok,
Wtf, dat kunnen kleuters normaal gesproken toch al prima?
pi_168989751
quote:
11s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 21:27 schreef Chai het volgende:

[..]

Wtf, dat kunnen kleuters normaal gesproken toch al prima?
Ja, dat dacht ik ook. Hij heeft zelfs om de haverklap losse veters _O-
Het is werkelijk absurd hoe weinig van die kleine dingetjes hij heeft meegekregen. Ik verbaas me er na 14 jaar nog regelmatig over.

Hij heeft trouwens wel heel veel wil om te verbeteren. Anders was ik er al lang mee gekapt.

Mijn schat O+
Spoilers!
  zaterdag 18 februari 2017 @ 22:14:40 #226
157922 fathank
pi_168990858
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 21:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik ook. Hij heeft zelfs om de haverklap losse veters _O-
Het is werkelijk absurd hoe weinig van die kleine dingetjes hij heeft meegekregen. Ik verbaas me er na 14 jaar nog regelmatig over.

Hij heeft trouwens wel heel veel wil om te verbeteren. Anders was ik er al lang mee gekapt.

Mijn schat O+
Ah een vrouw die een projectje aan de haak heeft geslagen.
pi_168991045
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 22:14 schreef fathank het volgende:

[..]

Ah een vrouw die een projectje aan de haak heeft geslagen.
Euh nee. Ik heb wel wat beters te doen.

Toevallig heeft de man waar ik verliefd op werd een gebrekkige opvoeding gekregen. We zijn samen tot een goede middenweg gekomen. Hij doet zijn best na te denken bij wat hij doet, ik ruim het overgrote deel van zijn zooi op.
Spoilers!
pi_168992444
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 20:33 schreef Allures het volgende:

[..]

dit

Dweilen is echt kut.
Irene is bae <3
pi_168992540
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 23:11 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Dweilen is echt kut.
1x per maand is dan ook meer dan genoeg.
pi_168992573
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 23:15 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

1x per maand is dan ook meer dan genoeg.
Nog steeds 1x teveel voor mij. Gaarne deze taak naar iemand anders schuiven.

Doe alles liever dan dweilen :')
Irene is bae <3
pi_168992760
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 23:16 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

En als dat niet kan, omdat er niemand anders is om naartoe te schuiven?
1x per 2 maanden lijkt me overigens ook best acceptabel.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 23:29:07 #232
157922 fathank
pi_168992855
quote:

[..]

Nog geen 5 minuten werk voordat je de deur uit gaat. Kom je thuis is de boel droog.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 18 februari 2017 @ 23:41:20 #233
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_168993176
quote:

[..]

leg een geoliede eikenhouten vloer, die mag maar 1-2 keer per jaar gedweild worden :+
pi_168993197
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 23:41 schreef Sjeen het volgende:

[..]

leg een geoliede eikenhouten vloer, die mag maar 1-2 keer per jaar gedweild worden :+
Ach. Zelfs dat doen we niet. :D
Niemand heeft er zin in.
Make my day!
  Licht Ontvlambaar zaterdag 18 februari 2017 @ 23:43:27 #235
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_168993213
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 23:42 schreef agter het volgende:

[..]

Ach. Zelfs dat doen we niet. :D
Niemand heeft er zin in.
shttt, wij ook niet :P
pi_168993253
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 23:24 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

En als dat niet kan, omdat er niemand anders is om naartoe te schuiven?
1x per 2 maanden lijkt me overigens ook best acceptabel.
Tja dan nooit tenzij de situatie ernaar vraagt. :')

quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 23:29 schreef fathank het volgende:

[..]

Nog geen 5 minuten werk voordat je de deur uit gaat. Kom je thuis is de boel droog.
Zal vast liggen aan de dweil.

Wat zijn beetje goeie dweilen?

Deze vind ik bijv. echt kut.

Afwassen is wel leuk als er voldoende ruimte is om de zooi af te drogen.
Irene is bae <3
  zondag 19 februari 2017 @ 11:24:58 #237
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_168997334
Ik weet niet of dit een man of een vrouw is.... maar...
pi_168998613
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 11:54 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Ja, wou alleen dat ze eerder iets had gezegd.
Wat was de clou nou uiteindelijk?
Somebody that I used to know
  zondag 19 februari 2017 @ 13:00:16 #239
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_168998895
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 11:24 schreef amaranta het volgende:
Ik weet niet of dit een man of een vrouw is.... maar...
Das Hakuna van Fok!
Irene is bae <3
pi_168999011
Als je gevangen zit in een leven vol huishoudelijke klussen, kijk dan nog eens hier naar.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')