ditquote:Op donderdag 16 februari 2017 20:29 schreef Koettie het volgende:
Ik doe meestal meer. Ben ook vaker thuis dus gaat wel in verhouding. Ben ook het beste in troep maken.
Nooit afspraken over gemaakt ofzo, gaat uit zichzelf.
Haha, hier ook. Vriend haat stofzuigen, ik vind de vaatwasser inruimen echt gedoe. Dus dat is een soort vaste taak. :pquote:Op donderdag 16 februari 2017 20:33 schreef Allures het volgende:
[..]
dit
Hoewel we wel allebei iets hebben wat we haten en dat doet de ander dan. Is soort van afspraak
En ik probeer vooral de dingen te doen die hij niet leuk vind als ik thuis ben
Nee niet echt, alhoewel we wel een aantal dingen hebben die een beetje verdeeld zijn.quote:Op donderdag 16 februari 2017 20:35 schreef raspberryPi het volgende:
Niemand met een echte taakverdeling hier?
We hebben er een beetje woorden over hier, ze vind dat ik alleen maar troep maak en niks op ruim. Nu komt ze met een heel schema aanzetten maar daar heb ik helemaal geen zin in eerlijk gezegd.
Haha bij ons is het precies andersom 😂 Ik doe de afwas, mijn man stofzuigt het hele huis. Ik haat stofzuigen en hij afwassen. Mooie deal!quote:Op donderdag 16 februari 2017 20:41 schreef Koettie het volgende:
[..]
Haha, hier ook. Vriend haat stofzuigen, ik vind de vaatwasser inruimen echt gedoe. Dus dat is een soort vaste taak. :p
Is er een reden dat ze 20 uur werkt?quote:Op donderdag 16 februari 2017 20:50 schreef raspberryPi het volgende:
We kunnen het in principe wel betalen maar zij werkt maar 20 uur dus eigenlijk vind ik dat ze genoeg tijd heeft voor het huishouden. Maar dat vind ze niet eerlijk dus.
Nee nogal logisch dat je daar geen zin in hebt, je wil gewoon lekker op je luie reet blijven zittenquote:Op donderdag 16 februari 2017 20:35 schreef raspberryPi het volgende:
We hebben er een beetje woorden over hier, ze vind dat ik alleen maar troep maak en niks op ruim. Nu komt ze met een heel schema aanzetten maar daar heb ik helemaal geen zin in eerlijk gezegd.
Nee, niet echt. Ik werk zelf wel 40-45 uur per week dus haar inkomsten zijn voor erbij.quote:Op donderdag 16 februari 2017 20:57 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Is er een reden dat ze 20 uur werkt?
Als ik nu 20 uur p/w zou werken, gezond ben en nog geen kinderen heb zou je mij niet horen zeuren over wat meer in het huishouden doenquote:Op donderdag 16 februari 2017 21:00 schreef raspberryPi het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Ik werk zelf wel 40-45 uur per week dus haar inkomsten zijn voor erbij.
Nee.quote:Op donderdag 16 februari 2017 20:58 schreef raspberryPi het volgende:
Dus toch maar sorry zeggen en proberen om mezelf aan haar stomme schema te houden dus?
Ik ben ook gewoon moe als ik thuis kom, maar ze verwijt mij dat ik niks huishoudelijks uit vreet, en de badkamer doen moet ik niet aan denken.quote:Op donderdag 16 februari 2017 20:59 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Nee nogal logisch dat je daar geen zin in hebt, je wil gewoon lekker op je luie reet blijven zitten![]()
Ontopic:
Ik: keuken opruimen, was doen, badkamer schoon houden, vuilnis wegzetten
Zij: was opruimen, boodschappen doen, planten en nog wat kleine dingen
Samen: koken, elke avond kwartiertje opruimen
Voor de rest hebben we een huishoudster. Echt ideaal, scheelt een hoop chagrijn!
Wat doet zij nog meer dan naast die 20 uur werken?quote:Op donderdag 16 februari 2017 21:05 schreef raspberryPi het volgende:
[..]
Ik ben ook gewoon moe als ik thuis kom, maar ze verwijt mij dat ik niks huishoudelijks uit vreet, en de badkamer doen moet ik niet aan denken.
Ze is boos op me dus ik ben geneigd om maar gewoon toe te geven voor de lieve vrede.quote:
Mietjequote:Op donderdag 16 februari 2017 21:07 schreef raspberryPi het volgende:
[..]
Ze is boos op me dus ik ben geneigd om maar gewoon toe te geven voor de lieve vrede.
Vind het vrij normaal dat zij het merendeel van het huishouden doet als ze 20 uur per week werkt. Maar snap ook wel dat zij zich niet jouw werkster wil voelen. Vergis je niet, dit soort frustraties kunnen echt een sluipmoordenaar zijn voor je relatie.quote:Op donderdag 16 februari 2017 21:05 schreef raspberryPi het volgende:
[..]
Ik ben ook gewoon moe als ik thuis kom, maar ze verwijt mij dat ik niks huishoudelijks uit vreet, en de badkamer doen moet ik niet aan denken.
Je bent gewoon haar bitch.quote:Op donderdag 16 februari 2017 21:09 schreef raspberryPi het volgende:
[..]
Heb gewoon een hekel aan ruzie met haar.
Als ze daarmee klaar is dan kan ze net zo goed het huishouden even doen en niet zo zeiken.quote:Op donderdag 16 februari 2017 21:08 schreef possetje het volgende:
[..]
joh rot op gaat je geen zak aan!
weet ik veel? vingeren? tv kijken? zak chips eten?
Goeie vraag.quote:Op donderdag 16 februari 2017 21:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wat doet zij nog meer dan naast die 20 uur werken?
Ik neem aan dat ze dan het huishouden doet enzo.quote:Op donderdag 16 februari 2017 21:18 schreef Grace_Marks het volgende:
[..]
Goeie vraag.
Ik vind dit wel mee tellen.
Naast dat ik part-time werk, studeer ik ook nog en daar komt veel energie en tijd bij kijken. Mijn man kan dan meer werk-uren hebben, maar ik heb ook zat te doen.
Je weet toch wel wat ze nog meer doet?quote:Op donderdag 16 februari 2017 21:20 schreef raspberryPi het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze dan het huishouden doet enzo.
Dit. Ik zou het toch wel waarderen dat hij dan wat kleine dingen oppikt die hij niet zo erg vind. Keer de container buiten zetten als ie er toch voorbij loopt, keer koken in het weekend. Keer de boodschappen ophalen als zij ze besteld heeft (is super handig)quote:Op donderdag 16 februari 2017 21:10 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Vind het vrij normaal dat zij het merendeel van het huishouden doet als ze 20 uur per week werkt. Maar snap ook wel dat zij zich niet jouw werkster wil voelen. Vergis je niet, dit soort frustraties kunnen echt een sluipmoordenaar zijn voor je relatie.
Nee, we werken niet met een schema. Het is een beetje vanzelf gegaan, de taakverdeling. Hij doet zijn dingen, ik doe mijn dingen. Ieder zijn/haar eigen verantwoordelijkheid. En het gebeurt nooit dat de ander zich beklaagt over iets dat nog niet gebeurd is, terwijl we niet alles strikt volgens schema doen, in de zin van: het moet elke dag of elke week.quote:Op donderdag 16 februari 2017 20:35 schreef raspberryPi het volgende:
Dit. Normaal dat zij 20 uur steekt in het huishouden dan... De overige tijd heb je dan ook samen echt vrij... Maar als het nu al zo gat: zeker geen kinderen krijgen.quote:Op donderdag 16 februari 2017 21:10 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Vind het vrij normaal dat zij het merendeel van het huishouden doet als ze 20 uur per week werkt. Maar snap ook wel dat zij zich niet jouw werkster wil voelen. Vergis je niet, dit soort frustraties kunnen echt een sluipmoordenaar zijn voor je relatie.
Ik weiger pertinent elk schema en alle lijstjes. Dat heeft ze in het begin wel eens geprobeerd, maar nee. Echt.niet.quote:Op donderdag 16 februari 2017 21:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, we werken niet met een schema. Het is een beetje vanzelf gegaan, de taakverdeling. Hij doet zijn dingen, ik doe mijn dingen. Ieder zijn/haar eigen verantwoordelijkheid. En het gebeurt nooit dat de ander zich beklaagt over iets dat nog niet gebeurd is, terwijl we niet alles strikt volgens schema doen, in de zin van: het moet elke dag of elke week.
nou nou de conclusie dat ie gebruikt word vind ik vrij snel. We weten helemaal niet wat zijn vriendin van hem verwachtquote:Op donderdag 16 februari 2017 22:02 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dit. Normaal dat zij 20 uur steekt in het huishouden dan... De overige tijd heb je dan ook samen echt vrij... Maar als het nu al zo gat: zeker geen kinderen krijgen.
Bij ons in huis doet mijn vrouw het meeste omdat ik meer werk. Met twee kinderen doe ik echter ook zat, in het weekend boodschappen, koken en in de avond altijd afruimen, vaatwasser, brood smeren samen... troep van een dag kinderen aan kant maken...Maar de was en af en toe de badkamer enzo doet zij meestal. Als je alles optelt dan is het bij ons inclusief werk aardig gelijk verdeeld.
Stofzuigen doet de robot....
Maar in jouw geval word je gewoon gebruikt. Ik zou het niet accepteren. Sowieso zou ik vinden dat als er geen kinderen zijn dat zij gewoon hoort te werken.
Dat is waar, maar ik heb haar verhaal in dit topic nergens gezien.quote:Op donderdag 16 februari 2017 22:04 schreef Allures het volgende:
[..]
nou nou de conclusie dat ie gebruikt word vind ik vrij snel. We weten helemaal niet wat zijn vriendin van hem verwacht
50/50 of gewoon ook eens de vaatwasser doen
vind ik een rare beredenering. Waarom moet zijn perse fulltime iets?quote:Op donderdag 16 februari 2017 22:06 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik heb haar verhaal in dit topic nergens gezien.
Sowieso als zij maar 20 uur werkt en op zijn zak teert is het normaal dat zij dus 20-25 uur besteedt aan het huishouden. Nou, dan is de boel zelf hier in een huis met 2 kinderen spik en span.
Hoe is dit nou een reactie op mijn post.quote:Op donderdag 16 februari 2017 22:03 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik weiger pertinent elk schema en alle lijstjes. Dat heeft ze in het begin wel eens geprobeerd, maar nee. Echt.niet.
Als je niet oppast ben je straks de hele dag haar wensen aan het inwilligen.
Valt me wel op trouwens dat best wat vrouwen tegenwoordig echt parasiteren op hun man. ZOgenaamd geemancipeerd, behalve als het op werken aankomt, maar wel eisen dat de man de helft van het huishouden en zorg voor kinderen doet. Maar hij moet ook het meste geld binnenbrengen en zij heeft dij nodig voor haar yoga en vriendinnen![]()
Ah mooi. Ik zal die dikke eens onder zn kont schoppen. Ik breng en het meeste binnen en doe het meeste in huis. Alleen zn moeder nam m niet terug zei ze laatst nog.quote:Op donderdag 16 februari 2017 22:03 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik weiger pertinent elk schema en alle lijstjes. Dat heeft ze in het begin wel eens geprobeerd, maar nee. Echt.niet.
Als je niet oppast ben je straks de hele dag haar wensen aan het inwilligen.
Valt me wel op trouwens dat best wat vrouwen tegenwoordig echt parasiteren op hun man. ZOgenaamd geemancipeerd, behalve als het op werken aankomt, maar wel eisen dat de man de helft van het huishouden en zorg voor kinderen doet. Maar hij moet ook het meste geld binnenbrengen en zij heeft dij nodig voor haar yoga en vriendinnen![]()
Beste advies.quote:Op donderdag 16 februari 2017 22:29 schreef lichtknopje het volgende:
Wij hebben daar echt zo veel moeite mee gehad. Het werd nooit wat.
Uiteindelijk hebben we een schoonmaakster in dienst genomen. Hadden we veel eerder moeten doen.
Man up man. Als jij 45 uur per week werkt en zij 20 doet zij de meeste klussen en jij de afwasmachine en de vuilniszak wegbrengen. Wat een chick.quote:Op donderdag 16 februari 2017 21:07 schreef raspberryPi het volgende:
[..]
Ze is boos op me dus ik ben geneigd om maar gewoon toe te geven voor de lieve vrede.
Moet niet, maar dan moet ze zeker niet zeuren over het huishouden.quote:Op donderdag 16 februari 2017 22:10 schreef Allures het volgende:
[..]
vind ik een rare beredenering. Waarom moet zijn perse fulltime iets?
Ik werk maar 4 dagen. Vind ik prima. En is ook wat ik maximaal zou werken als ik single zou zijn. Ik heb liever vrije tijd dan een hoog inkomen
Daarnaast denk ik dat je een beetje onderschat hoeveel tijd dingen kosten. Boodschappen, koken, dat tikt aan hoor
moet je doen. vervolgens is dat de gewoonte en wordt het altijd van je verwacht.quote:Op donderdag 16 februari 2017 21:07 schreef raspberryPi het volgende:
[..]
Ja ze had gister haar vruchtbare dag en als ik ruzie met haar heb kan ik het niet. Dus toegegeven tot de volgende ruzie over dit onderwerp. Zal straks even met haar praten over een werkster, maar dan vind ik wel dat ik dan helemaal niks meer hoef te doen.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 06:48 schreef avotar het volgende:
[..]
moet je doen. vervolgens is dat de gewoonte en wordt het altijd van je verwacht.
gast, je woont samen, niet bij haar in.
als je nu al niet kunt praten over dit soort dingen zonder ruzie, zou ik vooral niet gaan poetsen, je relatie zal toch geen stand houden.
Als dit alles is en zij de rest doet zie je het idd verkeerd imhoquote:Op vrijdag 17 februari 2017 06:53 schreef raspberryPi het volgende:
Ze wil dat ik voor we naar bed gaan de vaatwasser leeghaal, in het weekend alles stofzuigen en na het eten de troep op ruim. En de kliko buitenzetten
En het klinkt weinig maar ik heb er gewoon geen zin in eigenlijk, ik vind dat ik al genoeg doe. Of zie ik het verkeerd?
Wat doe je dan wel?quote:Op vrijdag 17 februari 2017 06:53 schreef raspberryPi het volgende:
Ze wil dat ik voor we naar bed gaan de vaatwasser leeghaal, in het weekend alles stofzuigen en na het eten de troep op ruim. En de kliko buitenzetten
En het klinkt weinig maar ik heb er gewoon geen zin in eigenlijk, ik vind dat ik al genoeg doe. Of zie ik het verkeerd?
Dan zeg jij oké?quote:Op donderdag 16 februari 2017 20:51 schreef Grace_Marks het volgende:
[..]
Haha bij ons is het precies andersom 😂 Ik doe de afwas, mijn man stofzuigt het hele huis. Ik haat stofzuigen en hij afwassen. Mooie deal!
Verder doe ik regel ik de was en hang ik deze op (heel mooi systeem voor vind ik zelf). En bij de rest: niet echt verdeling. Als hij iets constanteerd, zeg ik oke en mag hij het schoonmaken als het hem echt dwarsligt en andersom.
Huis is netjes en redelijk schoon zo. Glanzend schoon niet, maar ben ook niet continue bezig met schoonmaken en afstoffen.
'S avonds en in het weekend laat ik de hond altijd uit, boodschappen doen we samen en ik betaal alle rekeningen. Ik heb fysiek zwaar werk en heb gewoon echt geen energie om al die dingen er ook nog bij te doen.quote:
ja. Ze vraagt wat kleine dingen zodat het als een gedeelde taak voelt en zij zich niet je moeder voeltquote:Op vrijdag 17 februari 2017 06:53 schreef raspberryPi het volgende:
Waarom zeg je dit wel tegen ons en niet tegen haar?quote:Op vrijdag 17 februari 2017 07:24 schreef raspberryPi het volgende:
[..]
'S avonds en in het weekend laat ik de hond altijd uit, boodschappen doen we samen en ik betaal alle rekeningen. Ik heb fysiek zwaar werk en heb gewoon echt geen energie om al die dingen er ook nog bij te doen.
Ik begrijp heel goed dat je dan niks doet.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 07:24 schreef raspberryPi het volgende:
[..]
'S avonds en in het weekend laat ik de hond altijd uit, boodschappen doen we samen en ik betaal alle rekeningen. Ik heb fysiek zwaar werk en heb gewoon echt geen energie om al die dingen er ook nog bij te doen.
Dat heb ik gezegd maar ze weet het zo te brengen dat haar argumenten sterker zijn dan de mijne. Ben vandaag verplicht vrij dus zal wat extra doen.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 07:38 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Waarom zeg je dit wel tegen ons en niet tegen haar?
Woon je in een groot huis?quote:Op donderdag 16 februari 2017 20:50 schreef raspberryPi het volgende:
We kunnen het in principe wel betalen maar zij werkt maar 20 uur dus eigenlijk vind ik dat ze genoeg tijd heeft voor het huishouden. Maar dat vind ze niet eerlijk dus.
Hoe wij het aanpakken maakt voor jouw situatie niet uit. Bij ons loste de eerste die zich ergens aan ergerde het probleem op. Toevallig kwam dat goed verdeeld uit.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 06:53 schreef raspberryPi het volgende:
Ik zou er echt niet tegen kunnen als ik fulltime aan het werk ben, mijn vriendin heeft geen werk of werkt 20 uur per week. En dat ik een schoonmaker in moet huren omdat zij te lui is om haar handen uit de mouwen te steken.quote:Op donderdag 16 februari 2017 22:29 schreef lichtknopje het volgende:
Wij hebben daar echt zo veel moeite mee gehad. Het werd nooit wat.
Uiteindelijk hebben we een schoonmaakster in dienst genomen. Hadden we veel eerder moeten doen.
Tja, hij hoeft haar ook niet financieel te onderhouden. Hij is haar vader niet.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 07:26 schreef Allures het volgende:
[..]
ja. Ze vraagt wat kleine dingen zodat het als een gedeelde taak voelt en zij zich niet je moeder voelt
Waarschijnlijk zou ze niet zo specifiek inzoomen op dingen/vaste dingen kiezen als je zelf gewoon eens zou zeggen 'kom maar ik doe dit en dat wel ff'
Sommige dingen blijven toch een beetje liggen, tenzij je de schoonmaakster 7 dagen in de week laat komen om de vaatwasser in en uit te pakken. En dat ze op de dag dat de kliko buitengezet moet worden ze extra vroeg komt om dat ff te doen.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 08:31 schreef loveli het volgende:
[..]
Hoe wij het aanpakken maakt voor jouw situatie niet uit. Bij ons loste de eerste die zich ergens aan ergerde het probleem op. Toevallig kwam dat goed verdeeld uit.
Jullie worden allebei niet vrolijk van het huishouden. Neem een huishoudelijke hulp en ga samen iets doen waar je wel vrolijk van wordt, win-win. Nu zit je in een lose-lose situatie.
Zoek een normale vriendin, dit gaat niet werken joh. Ze is gewoon lui.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 08:34 schreef raspberryPi het volgende:
Ja daar zit ik nu wel hard aan te denken.
En nee, wonen in een rijtjeshuis dus overdreven groot is het niet.
Ben niet helderziend, maar als de hulp het meeste doet, denk ik niet dat de ergernissen zo hoog zullen oplopen dat het huishouden nog veel problemen oplevert.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 08:40 schreef Chai het volgende:
[..]
Sommige dingen blijven toch een beetje liggen, tenzij je de schoonmaakster 7 dagen in de week laat komen om de vaatwasser in en uit te pakken. En dat ze op de dag dat de kliko buitengezet moet worden ze extra vroeg komt om dat ff te doen.
Dus ergens zal er toch wat beter gecommuniceerd moeten worden om elkaars wensen een beetje op elkaar af te stemmen. Als je de was doen allebei het vervelendste klusje vindt kun je dat beter uitbesteden dan het poetswerk bijv.
nou ik vind zijn houding irritant en kinderachtig. Laat staan als je er mee woontquote:Op vrijdag 17 februari 2017 08:46 schreef loveli het volgende:
[..]
Ben niet helderziend, maar als de hulp het meeste doet, denk ik niet dat de ergernissen zo hoog zullen oplopen dat het huishouden nog veel problemen oplevert.
Praten moet sowieso, want op de lange termijn is deze manier van problemen (niet) oplossen killing voor een relatie.
Een beetje lui misschien wel.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 08:41 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Zoek een normale vriendin, dit gaat niet werken joh. Ze is gewoon lui
Ík zou mij kapot schamen als ik in haar geval zo zou doen tegen mijn vriendin.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 08:49 schreef amaranta het volgende:
[..]
Een beetje lui misschien wel.
En hij gedraagt zich als een prinsje.
Maar zaken zoals vaatwasser inruimen doe je doorgaans na het eten. Dan zijn ze allebei thuis.
Of moet de vaat gewoon blijven staan totdat hij naar zijn werk is en zij dat kan doen? omdat ze immers thuis is??
Ik snap ook wel dat ze niet 7 dagen in de week alles wil doen hoor. Dan is ze echt TS's verzorgende. Alleen ik zou dan niet de taken die makkelijk buiten de tijd samen om kunnen doorschuiven (zoals stofzuigen).quote:Op vrijdag 17 februari 2017 08:48 schreef Allures het volgende:
[..]
nou ik vind zijn houding irritant en kinderachtig. Laat staan als je er mee woont
En die houding is er nog steeds ook al nemen ze een werkster
Nou nou, is dat alles? De kliko buiten zetten, is die 5 minuten echt teveel gevraagd?quote:Op vrijdag 17 februari 2017 06:53 schreef raspberryPi het volgende:
Het is een ander verhaal als je beiden fulltime werkt. Dan verdelen/huishoudster.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 08:53 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nou nou, is dat alles? De kliko buiten zetten, is die 5 minuten echt teveel gevraagd?
Bij ons is het wel redelijk gelijk verdeeld, maar werken ook wel fulltime. Binnenkort wel een poetsvrouw in huis omdat er altijd wat ergernis ontstaat als we in het weekend weer moeten gaan poetsen. Dan maar iets geld er tegenaan gooien zodat je jezelf wat vrije tijd kunt kopen
Ik gedraag me niet als een prinsje, ik sta de hele dag te werken zodat zij der haar kan laten doen en haar nagels enz. En op zaterdag ga ik bijbeunen voor de extraatjes. En nee ze wil dat ik de vaat in ruim en de keuken op ruim na het avondeten, overdag zet ze zelf alles erin.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 08:49 schreef amaranta het volgende:
[..]
Een beetje lui misschien wel.
En hij gedraagt zich als een prinsje.
Maar zaken zoals vaatwasser inruimen doe je doorgaans na het eten. Dan zijn ze allebei thuis.
Of moet de vaat gewoon blijven staan totdat hij naar zijn werk is en zij dat kan doen? omdat ze immers thuis is??
Ik ben zelf heel erg van de eigen verantwoordelijkheid en het eigen geld verdienen. Dus als zij haar haar en nagels wil laten doen, dan werkt ze er zelf maar voor. Heb een hekel aan die profiteursquote:Op vrijdag 17 februari 2017 08:54 schreef raspberryPi het volgende:
[..]
Ik gedraag me niet als een prinsje, ik sta de hele dag te werken zodat zij der haar kan laten doen en haar nagels enz. En op zaterdag ga ik bijbeunen voor de extraatjes. En nee ze wil dat ik de vaat in ruim en de keuken op ruim na het avondeten, overdag zet ze zelf alles erin.
Met zo'n houding is het wachten tot de volgende problemen.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 08:46 schreef loveli het volgende:
[..]
Ben niet helderziend, maar als de hulp het meeste doet, denk ik niet dat de ergernissen zo hoog zullen oplopen dat het huishouden nog veel problemen oplevert.
Praten moet sowieso, want op de lange termijn is deze manier van problemen (niet) oplossen killing voor een relatie.
Hoe vaak doen jullie samen leuke dingen? Als jij 6 dagen in de week werkt, blijft er weinig tijd over om van de extraatjes te genieten.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 08:54 schreef raspberryPi het volgende:
[..]
Ik gedraag me niet als een prinsje, ik sta de hele dag te werken zodat zij der haar kan laten doen en haar nagels enz. En op zaterdag ga ik bijbeunen voor de extraatjes. En nee ze wil dat ik de vaat in ruim en de keuken op ruim na het avondeten, overdag zet ze zelf alles erin.
Laat ik het er maar op houden dat jij en ik niet zouden samenwonen.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 08:54 schreef raspberryPi het volgende:
[..]
Zaterdag werk ik maar een paar uurtjes.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 09:00 schreef loveli het volgende:
[..]
Hoe vaak doen jullie samen leuke dingen? Als jij 6 dagen in de week werkt, blijft er weinig tijd over om van de extraatjes te genieten.
Waarom beun je bij voor extraatjes? Is het dan niet handiger dat zij gewoon meer gaat werken? Of wil je zelf graag per se ruimschoots de kostwinner zijn?quote:Op vrijdag 17 februari 2017 08:54 schreef raspberryPi het volgende:
[..]
Nee, als ik niet thuis ben maak ik ook niks vuil dus dat zou dan minder werk zijn.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 08:58 schreef Fripsel het volgende:
Ben ik dan de enige die TS als een verwende donder over vind komen? Het gaat dus om wat stofzuigen en opruimen na het eten? Zeker op de dagen dat zij wel werkt en ook nog kookt lijkt me dat toch eigenlijk niet meer dan normaal.
Heb je er al wel eens bij stil gestaan wat je allemaal zou moeten doen als ze er niet was? Dat was 10x meer geweest.
Goede vraag! Soms kunnen mannen het absoluut niet handelen als ze minder binnenharken.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 09:09 schreef Chai het volgende:
[..]
Waarom beun je bij voor extraatjes? Is het dan niet handiger dat zij gewoon meer gaat werken? Of wil je zelf graag per se ruimschoots de kostwinner zijn?
Dan moet ze er een extra baantje bij zoeken en die liggen niet echt voor het oprapen. En ze vind haar huidige werk leuk maar er zit niet meer dan die 20 uur in. Ik wil liever dat ze gelukkig is dan dat ze ander werk zou moeten doen om meer te verdienen. Het is ook niet zo dat we hier dagelijks ruzie over hebben ofzo maar gister voelde ik me op mijn pik getrapt omdat ze zei dat ik niks doe dan troep maken.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 09:09 schreef Chai het volgende:
[..]
Waarom beun je bij voor extraatjes? Is het dan niet handiger dat zij gewoon meer gaat werken? Of wil je zelf graag per se ruimschoots de kostwinner zijn?
Maar dan is er wel minder troep en houdt hij meer geld overquote:Op vrijdag 17 februari 2017 08:58 schreef Fripsel het volgende:
Ben ik dan de enige die TS als een verwende donder over vind komen? Het gaat dus om wat stofzuigen en opruimen na het eten? Zeker op de dagen dat zij wel werkt en ook nog kookt lijkt me dat toch eigenlijk niet meer dan normaal.
Heb je er al wel eens bij stil gestaan wat je allemaal zou moeten doen als ze er niet was? Dat was 10x meer geweest.
Dat is het niet, zaterdagen werk ik voor onze beide extraatjes en voor de vakanties enzquote:Op vrijdag 17 februari 2017 09:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Goede vraag! Soms kunnen mannen het absoluut niet handelen als ze minder binnenharken.
"Je doet niks anders dan troep maken"quote:Op vrijdag 17 februari 2017 09:14 schreef raspberryPi het volgende:
[..]
Dan moet ze er een extra baantje bij zoeken en die liggen niet echt voor het oprapen. En ze vind haar huidige werk leuk maar er zit niet meer dan die 20 uur in. Ik wil liever dat ze gelukkig is dan dat ze ander werk zou moeten doen om meer te verdienen. Het is ook niet zo dat we hier dagelijks ruzie over hebben ofzo maar gister voelde ik me op mijn pik getrapt omdat ze zei dat ik niks doe dan troep maken.
Ik zou als ik jou was niet zaterdag extra bij beunen en haar gewoon een extra baan laten zoeken. Al is het minder betaald. En dan neem jij gewoon enkele kleine klusjes overquote:Op vrijdag 17 februari 2017 09:14 schreef raspberryPi het volgende:
[..]
Dan moet ze er een extra baantje bij zoeken en die liggen niet echt voor het oprapen. En ze vind haar huidige werk leuk maar er zit niet meer dan die 20 uur in. Ik wil liever dat ze gelukkig is dan dat ze ander werk zou moeten doen om meer te verdienen. Het is ook niet zo dat we hier dagelijks ruzie over hebben ofzo maar gister voelde ik me op mijn pik getrapt omdat ze zei dat ik niks doe dan troep maken.
Sorry hoor, je spoort niet.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 09:16 schreef raspberryPi het volgende:
[..]
Dat is het niet, zaterdagen werk ik voor onze beide extraatjes en voor de vakanties enz
Dat heb ik gezegd maar daar maakte ik het niet beter mee.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 09:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
"Je doet niks anders dan troep maken"
TS: "Plus het betalen van de hele toko hier..."
Maar blijkbaar wordt ze er ook niet gelukkig van als ze het leeuwendeel van het huishouden moet doen..quote:Op vrijdag 17 februari 2017 09:14 schreef raspberryPi het volgende:
[..]
Hoe verdelen jullie de financien?quote:Op vrijdag 17 februari 2017 09:20 schreef raspberryPi het volgende:
[..]
Dat heb ik gezegd maar daar maakte ik het niet beter mee.
Prima, maar het is wel hoe het zit. Als het haar allemaal niet bevalt rot ze toch lekker op. Wel handje ophouden maar ondertussen gaan lopen zeiken dat je vent verder niks doet terwijl je zelf met je kut op de bank zit vast gezogen.... Je bent gek dat je het pikt.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 09:20 schreef raspberryPi het volgende:
[..]
Dat heb ik gezegd maar daar maakte ik het niet beter mee.
Ik betaal de rekeningen en zij de boodschappen.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 09:22 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Hoe verdelen jullie de financien?
Ik hou van haar en het is niet dat ze niks doet, ze werkt ook elke dag.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 09:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Prima, maar het is wel hoe het zit. Als het haar allemaal niet bevalt rot ze toch lekker op. Wel handje ophouden maar ondertussen gaan lopen zeiken dat je vent verder niks doet terwijl je zelf met je kut op de bank zit vast gezogen.... Je bent gek dat je het pikt.
We zijn al langer bezig maar geen succes tot nu. Dus laat dat binnenkort gerust weg.quote:
Ik krijg meer een "my big fat gypy wedding" gevoel erbij.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 09:27 schreef Metalfreak het volgende:
Waarom krijg ik zo'n gevoel dat de vriendin van TS zo'n prinsesje is en TS zelf dat gedrag juist voedt?
Ik zou daar heel slecht tegen kunnen...
Ik zou een ander zoeken nu het nog kanquote:Op vrijdag 17 februari 2017 09:30 schreef raspberryPi het volgende:
[..]
We zijn al langer bezig maar geen succes tot nu. Dus laat dat binnenkort gerust weg.
Eens, maar stofzuigen op je vrije dag wel. Het weekend aan het huishouden besteden is al een ding. Dan hoor je samen tijd te investeren in elkaar of het gezin.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 09:32 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik krijg meer een "my big fat gypy wedding" gevoel erbij.
- Vrouw zorgt voor het huis en de kinderen.
- Man zorgt voor het geld en doet geen flikker.
- Vrouw zet 20 uur in de week nageltjes bij andere klantjes.
Ze zitten beiden fout. Als je maar 20 uur werkt heb je inderdaad genoeg tijd om het een en ander in huis te doen. Daarentegen mag hij ook best wel wat bijdragen.
Een kliko aan de straat zetten. De vaatwasser in of uit ruimen. Dat is echt niet teveel gevraagd.
Jij bent echt net zo subtiel als ik.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 09:35 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ik zou een ander zoeken nu het nog kan
Verstandigquote:Op vrijdag 17 februari 2017 09:30 schreef raspberryPi het volgende:
[..]
We zijn al langer bezig maar geen succes tot nu. Dus laat dat binnenkort gerust weg.
Nou ja. Ik heb zelf ook best wel moeite met dit topic.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 09:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jij bent echt net zo subtiel als ik.
Zij kookt elke dag voor haar eigen bestwil.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 09:33 schreef amaranta het volgende:
En inderdaad, wie kookt er enZovoorts op de dagen dat zij wel werkt?
Deze gastquote:Op vrijdag 17 februari 2017 06:57 schreef raspberryPi het volgende:
[..]
Ja ze had gister haar vruchtbare dag en als ik ruzie met haar heb kan ik het niet. Dus toegegeven tot de volgende ruzie over dit onderwerp. Zal straks even met haar praten over een werkster, maar dan vind ik wel dat ik dan helemaal niks meer hoef te doen.
ik denk dat als TS zijn houding laat gaan dat ze dat ook wat sneller zelf op zou pakkenquote:Op vrijdag 17 februari 2017 09:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Eens, maar stofzuigen op je vrije dag wel. Het weekend aan het huishouden besteden is al een ding. Dan hoor je samen tijd te investeren in elkaar of het gezin.
De vrije uren door de weeks hou je een huishouden bij, zodat het weekend ook weekend is.
Dat vind ik bullshit.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 09:42 schreef raspberryPi het volgende:
[..]
Zij kookt elke dag voor haar eigen bestwil.
Ik snap dat gewoon niet.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 09:42 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Nou ja. Ik heb zelf ook best wel moeite met dit topic.
Zelf ook de grootste problemen hierover.
Dan niet dat ze zegt dat ik meer moet doen. Maar gewoon dat ze weinig tot niks doet xD
Zelfs de hond moet eten door mij gemaakt niet, zegt al genoeg toch.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 09:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat vind ik bullshit.
Ik vraag Joene ook wel eens om te koken, echt niet vaak, maar dan komt ie weer met het idee iets te koken wat niemand anders lust in het gezin en dat het dan toch geen zin heeft om te koken...
Koken is niet moeilijk en een keertje koken is niet teveel gevraagd. Al schil je dan de aardappels maar.
Combi van lui en het niet zien. Voorral lui denk ik.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 09:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik snap dat gewoon niet.
Kan ze het niet, ziet ze het niet of is ze gewoon een luie kut?
Niet leuk.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 09:36 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
VerstandigNog meer gezeur over taakverdeling.
Je moet haar gewoon een keuze geven:quote:
En waarom blijf jij bij je vriendin ondanks dat ze niks doet in het huishouden? Ik gok om dezelfde reden als ik bij de mijne blijf en mezelf de pleuris werk om haar gelukkig te maken. Maar zal straks even met haar hebben over een werkster.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 10:16 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Je moet haar gewoon een keuze geven:
- Meer werken, zodat je een huishoudster in kan huren
- Niet meer werken, en het hele huishouden doen
Met 20 uur kan je makkelijk een huishouden runnen, zeker zonder kinderen.
Ze kan wel zeggen dat ze je slaaf niet is die het huishouden doet, aan de andere kant ben jij ook geen slaaf die moet werken om haar van haar onderhoud te voorzien.
Als ze dit niet snapt, moet je al zeker niet aan kinderen beginnen.
Sneu...quote:Op vrijdag 17 februari 2017 10:02 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Combi van lui en het niet zien. Voorral lui denk ik.
Maar ik ben haar aan het opvoeden (al 3 jaar)
Gaat wel beetje bij beetje beter, maar als ik niet zeg dat iets moet gebeuren dan gebeurd het meestal ook niet.
Omdat ik haar aan het leren ben en ze niet klaagt. Blijf het gewoon herhalen, en ze weet als ik het echt heel erg zat ben. Dat er een groot probleem zal zijn.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 10:24 schreef raspberryPi het volgende:
[..]
En waarom blijf jij bij je vriendin ondanks dat ze niks doet in het huishouden? Ik gok om dezelfde reden als ik bij de mijne blijf en mezelf de pleuris werk om haar gelukkig te maken. Maar zal straks even met haar hebben over een werkster.
Ze moet niet mekkeren. Ze heeft 20 uur meer de tijd, alsof het huishouden zo lang zou moeten durenquote:Op donderdag 16 februari 2017 20:50 schreef raspberryPi het volgende:
Ze klaagt niet omdat ze niks doet of omdat ze alles moet doen? De mijne klaagt over het laatste en ja ze heeft gelijk want ik doe eigenlijk niks in het huishouden.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 10:26 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Omdat ik haar aan het leren ben en ze niet klaagt. Blijf het gewoon herhalen, en ze weet als ik het echt heel erg zat ben. Dat er een groot probleem zal zijn.
Het gaat steeds een beetje beter, maar we zitten bijna in hetzelfde schuitje. Alleen klaagt mijn vriendin niet zoveel als de jouwe
Dat is hier ook, als ik een dag thuis ben met de kinderen heb dan is om 17 het huishouden bij.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 10:26 schreef MevrouwPuff het volgende:
Grappig om te lezen dit.
Wij houden beide niet van het huishouden doen en ik merk dat ik wel wat meer doe, bijvoorbeeld koken omdat ik regelmatig wel eerder thuis ben.
Maar als m'n vriend compensatiedag heeft is er no way dat ie wat doet uit zichzelf en ik wel.
Een schema zal echter niet helpen, dus dat doen we ook niet.
Huishoudster zoeken is de oplossing hier.
Zelfde hier, zij kan alleen nooit zoveel verdienen als mij, en om nou ons huis te verkopen zodat ik meer tijd aan het huishouden kan besteden vind ik te ver gaan.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 10:32 schreef Redbullkid het volgende:
Huishouden interesseert me niet.
Ik wil best huisman zijn, alleen kan dat niet xD
Doe af en toe ietsquote:Op vrijdag 17 februari 2017 10:30 schreef raspberryPi het volgende:
[..]
Ze klaagt niet omdat ze niks doet of omdat ze alles moet doen? De mijne klaagt over het laatste en ja ze heeft gelijk want ik doe eigenlijk niks in het huishouden.
Moet je eens voor de grap op het Viva forum kijken, vinden ze dat gewoon normaal.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 10:49 schreef 2NutZ het volgende:
Snap echt niet dat iemand dat voor zichzelf goed kan praten... dat je 20 uur werkt en je partner minstens het dubbele en je dan NOG gewoon expres dingen laat liggenlui en kinderachtig
Ja nee ik weet hetquote:Op vrijdag 17 februari 2017 10:52 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Moet je eens voor de grap op het Viva forum kijken, vinden ze dat gewoon normaal.
En als het andersom zou zijn, dan is het ineens een heel ander verhaal, haha
Die knippen dan hun haar kort en verven het in dezelfde kleur als hun bril. Gaan lekker gek met de meiden op stap.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 10:52 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Moet je eens voor de grap op het Viva forum kijken, vinden ze dat gewoon normaal.
Dat is ook niet prettig natuurlijk. Logisch dat ze dat niet tof vindt.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 10:55 schreef raspberryPi het volgende:
Ze laat niks liggen, maar ze was over de zeik omdat ik de weinige dingen die ze vraagt 9 van de 10 keer vergeet waardoor ze het alsnog moet doen.
Ja klopt, ik denk dat die ruzie me daarom zo hoog zit omdat ze eigenlijk wel gelijk heeft. Maar wat meer waardering van haar zou ik wel fijn vinden, ik doe het allemaal voor haar tenslotte.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 11:04 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dat is ook niet prettig natuurlijk. Logisch dat ze dat niet tof vindt.
Lekker de hele dag koffie drinken en series kijken en man de hele dag werken en als hij thuis komt kan ie nog aan de bak ookquote:Op vrijdag 17 februari 2017 10:49 schreef 2NutZ het volgende:
Snap echt niet dat iemand dat voor zichzelf goed kan praten... dat je 20 uur werkt en je partner minstens het dubbele en je dan NOG gewoon expres dingen laat liggenlui en kinderachtig
Ja echt heel raar dat je dat dan voor jezelf kan verantwoorden. Maar goed kan ook in die gevallen een kwestie zijn van de vrouw om de grenzen steeds op te zoeken en op te rekken als de man maar met alles akkoord gaat en niets er van zegtquote:Op vrijdag 17 februari 2017 11:25 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
[..]
Lekker de hele dag koffie drinken en series kijken en man de hele dag werken en als hij thuis komt kan ie nog aan de bak ookwat
Bekijk het eens andersom. Waardeer haar voor wat ze doet.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 11:19 schreef raspberryPi het volgende:
[..]
Ja klopt, ik denk dat die ruzie me daarom zo hoog zit omdat ze eigenlijk wel gelijk heeft. Maar wat meer waardering van haar zou ik wel fijn vinden, ik doe het allemaal voor haar tenslotte.
nou dat is precies wat zij voelt en mist als ze om elk klein dingetje moet vragenquote:Op vrijdag 17 februari 2017 11:19 schreef raspberryPi het volgende:
[..]
Ja klopt, ik denk dat die ruzie me daarom zo hoog zit omdat ze eigenlijk wel gelijk heeft. Maar wat meer waardering van haar zou ik wel fijn vinden, ik doe het allemaal voor haar tenslotte.
Mwa, dat is meer je houding dan het niet kunnen.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 11:54 schreef raspberryPi het volgende:
40 uur zwaar werk en dat er ook nog allemaal bij? Respect man, ik heb er geen energie voor.
Juist! Ik ben na 5 dagen werken ook wel kapot hoor, maar zaterdags sta ik gewoon om 7 uur weer op en buffel de hele dag in de tuin tot 18:00 uur.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 11:57 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Mwa, dat is meer je houding dan het niet kunnen.
Ik waardeer haar ook! Ik neem haar elke week mee uit eten, neem vaak bloemen voor haar mee en ik waardeer haar echt.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 11:55 schreef amaranta het volgende:
[..]
Bekijk het eens andersom. Waardeer haar voor wat ze doet.
Zoals jij het doet overkomen heeft ze zonder jou geen bestaansrecht ofzo.
Wat voor werk doe je dan?quote:Op vrijdag 17 februari 2017 12:05 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Juist! Ik ben na 5 dagen werken ook wel kapot hoor, maar zaterdags sta ik gewoon om 7 uur weer op en buffel de hele dag in de tuin tot 18:00 uur.![]()
O ja, ik fiets ook nog elke week zo'n 80-120km(2 a 3x per week naar het werk)
Naar wat blijkt heeft ze liever dat je de vaatwasser in ruimt, dan dat je haar afkoopt met bloemen en restaurants.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 12:07 schreef raspberryPi het volgende:
[..]
Ik waardeer haar ook! Ik neem haar elke week mee uit eten, neem vaak bloemen voor haar mee en ik waardeer haar echt.
Ik heb nu alles gedaan zodat ze zo lekker op de bank kan gaan zitten, hoe moet ik het nog meer laten zien?
quote:Op vrijdag 17 februari 2017 12:07 schreef raspberryPi het volgende:
[..]
Ik waardeer haar ook! Ik neem haar elke week mee uit eten, neem vaak bloemen voor haar mee en ik waardeer haar echt.
Ik heb nu alles gedaan zodat ze zo lekker op de bank kan gaan zitten, hoe moet ik het nog meer laten zien?
Juist als je die dingen doet bewijs je dat je naar haar luistert en om haar geeft.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 10:55 schreef raspberryPi het volgende:
Ze laat niks liggen, maar ze was over de zeik omdat ik de weinige dingen die ze vraagt 9 van de 10 keer vergeet waardoor ze het alsnog moet doen.
Volgens mij is de vriendin van TS niet langdurig ziek.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 10:52 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Thanx voor de reminder, ik ga ff een bloemetje halenquote:Op vrijdag 17 februari 2017 12:24 schreef Ticootje het volgende:
Als de mijne met een bos bloemen komt aanzetten ga ik me echt zorgen maken wat er aan de hand is.
Ik snap het, vind het alleen niet leuk als ze tegen me foetert.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 12:22 schreef loveli het volgende:
[..]
[..]
Juist als je die dingen doet bewijs je dat je naar haar luistert en om haar geeft.
Mannen denken vaak dat je met grote gebaren laat zien dat je om iemand geeft, maar het zijn de kleine dingen waaraan je merkt dat iemand rekening met je houdt. Tijd met elkaar doorbrengen en leuke dingen doen doet veel meer voor jullie samen dan een bos bloemen en een duur etentje.
Gedraag je dan als een vent?quote:Op vrijdag 17 februari 2017 12:35 schreef raspberryPi het volgende:
[..]
Ik snap het, vind het alleen niet leuk als ze tegen me foetert.
Dat is ook niet leuk. Tip voor beiden: stop met dingen doen waarmee je de ander ongelukkig maakt, doe dingen waarmee je de ander gelukkig maakt.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 12:35 schreef raspberryPi het volgende:
[..]
Ik snap het, vind het alleen niet leuk als ze tegen me foetert.
Het klinkt als weinig. Sterker nog, het is ook weinig.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 06:53 schreef raspberryPi het volgende:
De tering. Je was best een goede troll, maar het is leuk geweest.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 06:57 schreef raspberryPi het volgende:
[..]
Ja ze had gister haar vruchtbare dag en als ik ruzie met haar heb kan ik het niet. Dus toegegeven tot de volgende ruzie over dit onderwerp. Zal straks even met haar praten over een werkster, maar dan vind ik wel dat ik dan helemaal niks meer hoef te doen.
Om het extra romantisch te houdenquote:Op vrijdag 17 februari 2017 13:18 schreef raspberryPi het volgende:
Duh, nooit van ovulatie testen gehoord ofzo?
Vrouwen die klagen over gebrek aan aandacht/affectie willen nog romantiek. Vrouwen die klagen over het huishouden hebben de hoop op romantiek opgegeven. Als mannen dat snapten, klaagden zij niet meer over te weinig sex.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 13:27 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Om het extra romantisch te houden
Precies.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 13:31 schreef loveli het volgende:
[..]
Vrouwen die klagen over gebrek aan aandacht/affectie willen nog romantiek. Vrouwen die klagen over het huishouden hebben de hoop op romantiek opgegeven. Als mannen dat snapten, klaagden zij niet meer over te weinig sex.
Dat vind jij.quote:
quote:Op vrijdag 17 februari 2017 13:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat vind jij.
Ik ken lamlullen die het echt al geweldig vinden als ze m er ongeveer droog inrammen en 6x op en neer en klaarkomen en dat sex noemen.
Klopt en over zn vriendin zwanger trappen en ovulatietesten.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 14:54 schreef Stimorol- het volgende:
[..]Gurl pls. Hij heeft het over het huishouden.
Jullie zullen niet lang bij elkaar blijven zo te horen dus maak je niet druk.quote:Op donderdag 16 februari 2017 20:35 schreef raspberryPi het volgende:
Wat doe je dan dat je dit kleine beetje te veel vindt?quote:Op vrijdag 17 februari 2017 06:53 schreef raspberryPi het volgende:
Hij laat de hond uit. Koopt bloemen voor haar. Neemt haar mee uit eten. Betaalt haar kapper en haar nagels. Betaalt de hypotheek.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 15:06 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
[..]
Wat doe je dan dat je dit kleine beetje te veel vindt?
quote:Op vrijdag 17 februari 2017 15:26 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hij laat de hond uit. Koopt bloemen voor haar. Neemt haar mee uit eten. Betaalt haar kapper en haar nagels. Betaalt de hypotheek.
Eigenlijk een droomman dus.
Jammer dat ze niet met gespreide benen bij de voordeur gaat liggen zodat hij "met zn neus in de boter" valt bij het thuiskomen.
Tja, als ze dat niet goed vind. Zorgt ze dat ze de rollen kan omdraaien. Dat TS haar plek inneemt en zij de zijne.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 15:06 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
[..]
Wat doe je dan dat je dit kleine beetje te veel vindt?
Dat zegt dat hij belabberd neukt ja?quote:Op vrijdag 17 februari 2017 14:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Klopt en over zn vriendin zwanger trappen en ovulatietesten.
Ze runt wel een huishouden. Ze wil echter dat hij ook een keer wat doet. Bijv de container aan de straat zetten. Of een keer de vaat in de vaatwasser.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 15:50 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
[..]
Tja, als ze dat niet goed vind. Zorgt ze dat ze de rollen kan omdraaien. Dat TS haar plek inneemt en zij de zijne.
Dan is het opgelost.
Je kan niet 20 uur per week werken en geen huishouden kunnen runnen imo. Gewoon werken.
Hier ook.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 16:01 schreef agter het volgende:
[quote]Op vrijdag 17 februari 2017 15:58 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
Ik werk ook 20 uur en mijn vriend 40, echter doet mijn vriend best nog wat in huis. Opruimen na het eten bijvoorbeeld, ik heb de boodschappen gedaan en betaald, huishouden gedaan en gekookt, dan ben ik ook wel een keer klaar met dat poephuishouden![]()
Verder vraag ik eigenlijk weinig van hem, alleen dat ie het even overneemt als ik overduidelijk moe ben. Hij doet nog veel meer uit zichzelf, af en toe is de was gedaan of heeft hij de stofzuiger gepakt. Helemaal top, want dan voel ik me niet als zijn moeder/huishoudster.
Niet overal betaalt de man alles.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 16:18 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Kinderen vind ik prima, graag zelfs. Maar als je met 20 uur werken geen normaal huishouden (geen paleis, zonder kinderen) kan runnen dan klopt er iets niet hoor.
Of je moet echt een paleis hebben.
Als ik kinderen zou hebben help ik graag met de kinderen.
Soms heb ik ook liever dat de vrouw 40 uur werkt omdat ik klaar ben met dat poepwerk, maar zo werkt het nou eenmaal niet. Voel mezelf ook niet haar vader omdat ik zo goed als alles betaal.
Tja, ik weet het niet.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 16:20 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
[..]
Niet overal betaalt de man alles.
Tevens is het niet dat het de vriendin van TS niet lukt, ze vraagt echt minimale dingen. Niet eens even de kliko aan de weg willen zetten is wel heel
Valt hartstikke mee, dat betekent niet dat de man niks hoeft te doen, het is ook zijn huis.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 16:24 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Tja, ik weet het niet.
Hoeveel tijd is het om een huishouden bij te houden in een week zonder kids?
Dan moet ze ook fulltime gaan werken, dan kunnen ze het samen opknappen of een werkster huren.
Anders vind ik het een beetje raar.
quote:Op vrijdag 17 februari 2017 16:25 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
[..]
Valt hartstikke mee, dat betekent niet dat de man niks hoeft te doen, het is ook zijn huis.
je hebt je ene mammie vervangen door de andere mammie en nooit zelfstandig huishouden gedraaid?quote:Op donderdag 16 februari 2017 21:05 schreef raspberryPi het volgende:
[..]
je zegt het alsof je het over een hond hebt. Ze is niet je bezitquote:Op zaterdag 18 februari 2017 07:12 schreef raspberryPi het volgende:
Zo lang heb ik haar nog niet dus ik kan alles ook zelf.
nee hoor, maar je komt onplezierig op mij over zoals je je hier uit.quote:
Wat heb je dan afgesproken? En ben je tevreden? Ga je je eraan houden?quote:Op vrijdag 17 februari 2017 21:16 schreef raspberryPi het volgende:
Nieuwe afspraken gemaakt, een werkster wil ze niet, ze wil alleen dat ik meer voor haar doe aangezien zij ook dingen voor mij doet die ik eigenlijk ook zelf kan.
Dus probleem opgelost.
Niets concreets dus! Is zij er wel mee geholpen?quote:Op zaterdag 18 februari 2017 08:30 schreef raspberryPi het volgende:
Dat ik haar wat vaker mee help en ik probeer me wel aan mn woord te houden.
en wel nu al bewust kinderen proberen te krijgen? Terwijl jullie nog niet zo lang samen zijn...quote:Op zaterdag 18 februari 2017 07:12 schreef raspberryPi het volgende:
Zo lang heb ik haar nog niet dus ik kan alles ook zelf.
Wie beslist hoe lang je samen moet zijn voor je daar aan mag beginnen dan?quote:Op zaterdag 18 februari 2017 08:49 schreef tombolafan het volgende:
[..]
en wel nu al bewust kinderen proberen te krijgen? Terwijl jullie nog niet zo lang samen zijn...
je zou op zijn minst eens eerst kunnen proberen of je in staat bent om samen een huishouden te draaien, voordat je die wissel op je relatie laat trekken...quote:Op zaterdag 18 februari 2017 09:02 schreef raspberryPi het volgende:
[..]
Wie beslist hoe lang je samen moet zijn voor je daar aan mag beginnen dan?
natuurlijk, daarom open je een topic erover...quote:Op zaterdag 18 februari 2017 09:14 schreef raspberryPi het volgende:
We kunnen samen een huishouden draaien.
Mwah. Ik vind van niet.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 23:17 schreef DoubleDip het volgende:
Ik woon niet samen, maar het lijkt me normaal dat je evenveel bijdraagt.
Dat vooral.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 09:38 schreef Postbus100 het volgende:
Jullie ergeren niet aan de taakverdeling, maar aan elkaars mindset over het huishouden.
Dat kan toch best belangrijk zijn.quote:
Ik zou dat koken en afwassen minder logisch vinden en gewoon een verdeling maken. Robotstofzuiger en huishoudster zou ik wel een goed idee vinden. Ben hoe dan ook niet van plan om alles op me te nemen. Huisgenoot mag ook wel de handen uit de mouwen steken.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 09:39 schreef Anne het volgende:
[..]
Mwah. Ik vind van niet.
Mijn vriend, als ie wel thuis komt, maakt vaak 50-60 uur in de week; ik maar 40. Logisch dat ik dan kook en afwas en meer van dat soort dingen.
Bij ons gaat het sowieso een beetje anders; vriendlief zit doordeweeks (of weken achter elkaar) meestal in een hotel of in het buitenland. En omdat ik het ook best druk heb verder, hebben we een poetsvrouw en een robot-stofzuiger.
Opgelost.
Ik waardeer haar wel zeer zeker, en met haar inkomen betaalt ze de boodschappen. De rest betaal ik omdat dit mijn huis is, is wel zo fair tov haar vind ik.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 10:45 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dat kan toch best belangrijk zijn.
Verder krijg ik het gevoel dat je de bijdragen die ze wel levert, niet zo lijkt te waarderen.
'Zij werkt voor erbij',' jij betaalt alles'. Is er echt geen toegevoegde waarde aan haar salaris, of maakt dat juist dat jullie de leuke dingen kunnen doen?
Of zit er meer achter, denk je dat ze meer zou moeten werken, een beter betaalde baan zou moeten hebben?
Ik kan me voorstellen dat het gevoel van gelijkwaardigheid makkelijker te bereiken is als je financieel en qua ambitie gelijkwaardig bent.
Gelijkwaardigheid gaat dus ook om gelijkwaardige hoeveelheden tijd in werk en huishouden steken.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 10:48 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Ik zou dat koken en afwassen minder logisch vinden en gewoon een verdeling maken. Robotstofzuiger en huishoudster zou ik wel een goed idee vinden. Ben hoe dan ook niet van plan om alles op me te nemen. Huisgenoot mag ook wel de handen uit de mouwen steken.
Als mijn vriend zou moeten koken, dan zijn we om 21:00 uur waarschijnlijk nog niet aan het etenquote:Op zaterdag 18 februari 2017 10:48 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Ik zou dat koken en afwassen minder logisch vinden en gewoon een verdeling maken. Robotstofzuiger en huishoudster zou ik wel een goed idee vinden. Ben hoe dan ook niet van plan om alles op me te nemen. Huisgenoot mag ook wel de handen uit de mouwen steken.
dan ben ik benieuwd hoe jullie mindset over opvoeden is...quote:
Het gaat imho niet om ervaring maar om instelling...quote:
Dat heeft er verder weinig mee van doen.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 11:47 schreef Sjeen het volgende:
[..]
dan ben ik benieuwd hoe jullie mindset over opvoeden is...
Oké, wat jij wil.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 11:49 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Het gaat imho niet om ervaring maar om instelling...
Ben jij blij met de afspraak die jullie hebben gemaakt?quote:Op zaterdag 18 februari 2017 11:50 schreef raspberryPi het volgende:
[..]
Dat heeft er verder weinig mee van doen.
Het was ook niet alleen het huishouden wat er aan scheelde, maar komt wel weer goed.
Ja, wou alleen dat ze eerder iets had gezegd.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 11:52 schreef loveli het volgende:
[..]
Ben jij blij met de afspraak die jullie hebben gemaakt?
quote:Op donderdag 16 februari 2017 20:50 schreef raspberryPi het volgende:
Ik was er even bang voor dat je er nog steeds zo over dachtquote:Op donderdag 16 februari 2017 20:58 schreef raspberryPi het volgende:
Dus toch maar sorry zeggen en proberen om mezelf aan haar stomme schema te houden dus?
Nee, er was gewoon wel meer mis, het ging haar niet eens om dat stomme huishouden.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 11:55 schreef loveli het volgende:
[..]
[..]
Ik was er even bang voor dat je er nog steeds zo over dacht
daar kun je je nog flink in vergissen. Maar hee, niet mijn kind, niet mijn leven... veel succes verder.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 11:50 schreef raspberryPi het volgende:
[..]
Dat heeft er verder weinig mee van doen.
Het was ook niet alleen het huishouden wat er aan scheelde, maar komt wel weer goed.
Je hoeft he eigen frustraties hier niet te uiten hoor.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 13:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat vind jij.
Ik ken lamlullen die het echt al geweldig vinden als ze m er ongeveer droog inrammen en 6x op en neer en klaarkomen en dat sex noemen.
We leven in 2017 hoor, niet in 1900.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 13:01 schreef fathank het volgende:
[..]
Je hoeft he eigen frustraties hier niet te uiten hoor.
Zn wijf moet gewoon niet zo zeiken en dienen. Met dr 20 uur per week werken.
Ja en?quote:Op zaterdag 18 februari 2017 13:24 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
We leven in 2017 hoor, niet in 1900.
Die paar dingen doe ik wel. Ze hoeft het niet allemaal alleen te doen.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 15:36 schreef fathank het volgende:
[..]
Ja en?
Gaat ze zelf toch lekker 40 uur per week werken.
Ttpisch gevalletje selectieve emancipatie.
Ik neuk niet belabberd, alsof het mijn schuld is dat ze niet zwanger wordquote:Op vrijdag 17 februari 2017 15:54 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Dat zegt dat hij belabberd neukt ja?
Misschien is je zaad net zo lui.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 18:54 schreef raspberryPi het volgende:
[..]
Ik neuk niet belabberd, alsof het mijn schuld is dat ze niet zwanger word
Rot op, ik heb al een kleine van 12, ligt niet aan mij dus.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 20:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Misschien is je zaad net zo lui.
Ja, dat dacht ik ook. Hij heeft zelfs om de haverklap losse vetersquote:Op zaterdag 18 februari 2017 21:27 schreef Chai het volgende:
[..]
Wtf, dat kunnen kleuters normaal gesproken toch al prima?
Ah een vrouw die een projectje aan de haak heeft geslagen.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 21:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik ook. Hij heeft zelfs om de haverklap losse veters
Het is werkelijk absurd hoe weinig van die kleine dingetjes hij heeft meegekregen. Ik verbaas me er na 14 jaar nog regelmatig over.
Hij heeft trouwens wel heel veel wil om te verbeteren. Anders was ik er al lang mee gekapt.
Mijn schat
Euh nee. Ik heb wel wat beters te doen.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 22:14 schreef fathank het volgende:
[..]
Ah een vrouw die een projectje aan de haak heeft geslagen.
Dweilen is echt kut.quote:Op donderdag 16 februari 2017 20:33 schreef Allures het volgende:
[..]
dit
Hoewel we wel allebei iets hebben wat we haten en dat doet de ander dan. Is soort van afspraak
En ik probeer vooral de dingen te doen die hij niet leuk vind als ik thuis ben
Nog steeds 1x teveel voor mij. Gaarne deze taak naar iemand anders schuiven.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 23:15 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
1x per maand is dan ook meer dan genoeg.
En als dat niet kan, omdat er niemand anders is om naartoe te schuiven?quote:Op zaterdag 18 februari 2017 23:16 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Nog steeds 1x teveel voor mij. Gaarne deze taak naar iemand anders schuiven.
Doe alles liever dan dweilen
Nog geen 5 minuten werk voordat je de deur uit gaat. Kom je thuis is de boel droog.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 23:16 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
leg een geoliede eikenhouten vloer, die mag maar 1-2 keer per jaar gedweild wordenquote:Op zaterdag 18 februari 2017 23:16 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Ach. Zelfs dat doen we niet.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 23:41 schreef Sjeen het volgende:
[..]
leg een geoliede eikenhouten vloer, die mag maar 1-2 keer per jaar gedweild worden
shttt, wij ook nietquote:Op zaterdag 18 februari 2017 23:42 schreef agter het volgende:
[..]
Ach. Zelfs dat doen we niet.![]()
Niemand heeft er zin in.
Tja dan nooit tenzij de situatie ernaar vraagt.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 23:24 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
En als dat niet kan, omdat er niemand anders is om naartoe te schuiven?
1x per 2 maanden lijkt me overigens ook best acceptabel.
Zal vast liggen aan de dweil.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 23:29 schreef fathank het volgende:
[..]
Nog geen 5 minuten werk voordat je de deur uit gaat. Kom je thuis is de boel droog.
Wat was de clou nou uiteindelijk?quote:Op zaterdag 18 februari 2017 11:54 schreef raspberryPi het volgende:
[..]
Ja, wou alleen dat ze eerder iets had gezegd.
Das Hakuna van Fok!quote:Op zondag 19 februari 2017 11:24 schreef amaranta het volgende:
Ik weet niet of dit een man of een vrouw is.... maar...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |