abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168946149
Mensen die samenwonen, hoe hebben jullie de huishoudelijke taken verdeeld?
Allebei evenveel of doet de een veel meer als de ander?
Hi,ras mach galoo de micho
pi_168946237

[ Bericht 51% gewijzigd door LPFAN op 16-02-2017 21:37:26 (hou eens op met trollen) ]
pi_168946257
Ik doe meestal meer. Ben ook vaker thuis dus gaat wel in verhouding. Ben ook het beste in troep maken. :+
Nooit afspraken over gemaakt ofzo, gaat uit zichzelf.
pi_168946398
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 20:29 schreef Koettie het volgende:
Ik doe meestal meer. Ben ook vaker thuis dus gaat wel in verhouding. Ben ook het beste in troep maken. :+
Nooit afspraken over gemaakt ofzo, gaat uit zichzelf.
dit

Hoewel we wel allebei iets hebben wat we haten en dat doet de ander dan. Is soort van afspraak
En ik probeer vooral de dingen te doen die hij niet leuk vind als ik thuis ben
pi_168946432
Niemand met een echte taakverdeling hier?
We hebben er een beetje woorden over hier, ze vind dat ik alleen maar troep maak en niks op ruim. Nu komt ze met een heel schema aanzetten maar daar heb ik helemaal geen zin in eerlijk gezegd.
pi_168946628
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 20:33 schreef Allures het volgende:

[..]

dit

Hoewel we wel allebei iets hebben wat we haten en dat doet de ander dan. Is soort van afspraak
En ik probeer vooral de dingen te doen die hij niet leuk vind als ik thuis ben
Haha, hier ook. Vriend haat stofzuigen, ik vind de vaatwasser inruimen echt gedoe. Dus dat is een soort vaste taak. :p
pi_168946797
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 20:35 schreef raspberryPi het volgende:
We hebben er een beetje woorden over hier, ze vind dat ik alleen maar troep maak en niks op ruim. Nu komt ze met een heel schema aanzetten maar daar heb ik helemaal geen zin in eerlijk gezegd.
Nee niet echt, alhoewel we wel een aantal dingen hebben die een beetje verdeeld zijn.
Sinds wij samen wonen heb ik denk ik maximaal 10x de wasmachine aangezet en ramen lappen heb ik nog niet eens gedaan in dit huis waar we bijna een jaar wonen :+
De boodschappen doe ik vaak, net zoals het schoonhouden van de keuken/woonkamer.

En dan de meeste luxe:om de week komt de schoonmaakster voor boven stofzuigen, badkamers en wc's.

Dus de tip als je het financieel kan bolwerken: schoonmaakster regelen ;)
pi_168946913
We kunnen het in principe wel betalen maar zij werkt maar 20 uur dus eigenlijk vind ik dat ze genoeg tijd heeft voor het huishouden. Maar dat vind ze niet eerlijk dus.
pi_168946968
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 20:41 schreef Koettie het volgende:

[..]

Haha, hier ook. Vriend haat stofzuigen, ik vind de vaatwasser inruimen echt gedoe. Dus dat is een soort vaste taak. :p
Haha bij ons is het precies andersom 😂 Ik doe de afwas, mijn man stofzuigt het hele huis. Ik haat stofzuigen en hij afwassen. Mooie deal!

Verder doe ik regel ik de was en hang ik deze op (heel mooi systeem voor vind ik zelf). En bij de rest: niet echt verdeling. Als hij iets constanteerd, zeg ik oke en mag hij het schoonmaken als het hem echt dwarsligt en andersom.
Huis is netjes en redelijk schoon zo. Glanzend schoon niet, maar ben ook niet continue bezig met schoonmaken en afstoffen.
pi_168947221
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 20:50 schreef raspberryPi het volgende:
We kunnen het in principe wel betalen maar zij werkt maar 20 uur dus eigenlijk vind ik dat ze genoeg tijd heeft voor het huishouden. Maar dat vind ze niet eerlijk dus.
Is er een reden dat ze 20 uur werkt?
pi_168947274
Dus toch maar sorry zeggen en proberen om mezelf aan haar stomme schema te houden dus?
pi_168947294
quote:
Nee nogal logisch dat je daar geen zin in hebt, je wil gewoon lekker op je luie reet blijven zitten :D

Ontopic:

Ik: keuken opruimen, was doen, badkamer schoon houden, vuilnis wegzetten
Zij: was opruimen, boodschappen doen, planten en nog wat kleine dingen
Samen: koken, elke avond kwartiertje opruimen

Voor de rest hebben we een huishoudster. Echt ideaal, scheelt een hoop chagrijn!
pi_168947356
quote:
14s.gif Op donderdag 16 februari 2017 20:57 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Is er een reden dat ze 20 uur werkt?
Nee, niet echt. Ik werk zelf wel 40-45 uur per week dus haar inkomsten zijn voor erbij.
pi_168947468
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:00 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Nee, niet echt. Ik werk zelf wel 40-45 uur per week dus haar inkomsten zijn voor erbij.
Als ik nu 20 uur p/w zou werken, gezond ben en nog geen kinderen heb zou je mij niet horen zeuren over wat meer in het huishouden doen :+ ik werk 36u, mn vriend 40 dus we ontlopen elkaar ook niet zo heel veel daarin :)
pi_168947496
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 20:58 schreef raspberryPi het volgende:
Dus toch maar sorry zeggen en proberen om mezelf aan haar stomme schema te houden dus?
Nee.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_168947546
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 20:59 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Nee nogal logisch dat je daar geen zin in hebt, je wil gewoon lekker op je luie reet blijven zitten :D

Ontopic:

Ik: keuken opruimen, was doen, badkamer schoon houden, vuilnis wegzetten
Zij: was opruimen, boodschappen doen, planten en nog wat kleine dingen
Samen: koken, elke avond kwartiertje opruimen

Voor de rest hebben we een huishoudster. Echt ideaal, scheelt een hoop chagrijn!
Ik ben ook gewoon moe als ik thuis kom, maar ze verwijt mij dat ik niks huishoudelijks uit vreet, en de badkamer doen moet ik niet aan denken.
pi_168947609
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:05 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Ik ben ook gewoon moe als ik thuis kom, maar ze verwijt mij dat ik niks huishoudelijks uit vreet, en de badkamer doen moet ik niet aan denken.
Wat doet zij nog meer dan naast die 20 uur werken?
pi_168947631
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Nee.
Ze is boos op me dus ik ben geneigd om maar gewoon toe te geven voor de lieve vrede.
pi_168947642
Mijn vriend werkt veel meer dan ik. Dus ik neem de meeste huishoudelijke taken voor mijn rekening. Maar hij is echt niet te flauw om af en toe de vaatwasser enzo eens te doen hoor :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_168947660
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:07 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Ze is boos op me dus ik ben geneigd om maar gewoon toe te geven voor de lieve vrede.
Mietje
pi_168947688
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Mietje
Heb gewoon een hekel aan ruzie met haar.
pi_168947739
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:05 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Vind het vrij normaal dat zij het merendeel van het huishouden doet als ze 20 uur per week werkt. Maar snap ook wel dat zij zich niet jouw werkster wil voelen. Vergis je niet, dit soort frustraties kunnen echt een sluipmoordenaar zijn voor je relatie.
pi_168947751
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:09 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Heb gewoon een hekel aan ruzie met haar.
Je bent gewoon haar bitch.

Dit topic kan trouwens wel naar R&P
pi_168947781
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:08 schreef possetje het volgende:

[..]

joh rot op gaat je geen zak aan!

weet ik veel? vingeren? tv kijken? zak chips eten?
Als ze daarmee klaar is dan kan ze net zo goed het huishouden even doen en niet zo zeiken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_168948054
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Wat doet zij nog meer dan naast die 20 uur werken?
Goeie vraag.

Ik vind dit wel mee tellen.
Naast dat ik part-time werk, studeer ik ook nog en daar komt veel energie en tijd bij kijken. Mijn man kan dan meer werk-uren hebben, maar ik heb ook zat te doen.
pi_168948153
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:18 schreef Grace_Marks het volgende:

[..]

Goeie vraag.

Ik vind dit wel mee tellen.
Naast dat ik part-time werk, studeer ik ook nog en daar komt veel energie en tijd bij kijken. Mijn man kan dan meer werk-uren hebben, maar ik heb ook zat te doen.
Ik neem aan dat ze dan het huishouden doet enzo.
pi_168948453
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:20 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze dan het huishouden doet enzo.
Je weet toch wel wat ze nog meer doet? :') Praat anders eens een keer met elkaar
pi_168949122
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:10 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Vind het vrij normaal dat zij het merendeel van het huishouden doet als ze 20 uur per week werkt. Maar snap ook wel dat zij zich niet jouw werkster wil voelen. Vergis je niet, dit soort frustraties kunnen echt een sluipmoordenaar zijn voor je relatie.
Dit. Ik zou het toch wel waarderen dat hij dan wat kleine dingen oppikt die hij niet zo erg vind. Keer de container buiten zetten als ie er toch voorbij loopt, keer koken in het weekend. Keer de boodschappen ophalen als zij ze besteld heeft (is super handig)

Ik zou helemaal passen voor zijn ondergoed van de vloer rapen en zo. Maakt me niet uit hoeveel je werkt, het in de wasmand gooien kost 10 seconden. En dan zou ik me wel echt gekke henkie voelen als er zo met me om gegaan word

gewoon een keer 'schat ik doe die vaatwasser wel ff want je hebt al gekookt' maakt heel veel verschil
pi_168949163
Doe je in het weekend ook niks?
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 16 februari 2017 @ 21:56:24 #30
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168949542
quote:
Nee, we werken niet met een schema. Het is een beetje vanzelf gegaan, de taakverdeling. Hij doet zijn dingen, ik doe mijn dingen. Ieder zijn/haar eigen verantwoordelijkheid. En het gebeurt nooit dat de ander zich beklaagt over iets dat nog niet gebeurd is, terwijl we niet alles strikt volgens schema doen, in de zin van: het moet elke dag of elke week.
The love you take is equal to the love you make.
pi_168949746
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:10 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Dit. Normaal dat zij 20 uur steekt in het huishouden dan... De overige tijd heb je dan ook samen echt vrij... Maar als het nu al zo gat: zeker geen kinderen krijgen.

Bij ons in huis doet mijn vrouw het meeste omdat ik meer werk. Met twee kinderen doe ik echter ook zat, in het weekend boodschappen, koken en in de avond altijd afruimen, vaatwasser, brood smeren samen... troep van een dag kinderen aan kant maken...Maar de was en af en toe de badkamer enzo doet zij meestal. Als je alles optelt dan is het bij ons inclusief werk aardig gelijk verdeeld.

Stofzuigen doet de robot....

Maar in jouw geval word je gewoon gebruikt. Ik zou het niet accepteren. Sowieso zou ik vinden dat als er geen kinderen zijn dat zij gewoon hoort te werken.
Whatever...
pi_168949770
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, we werken niet met een schema. Het is een beetje vanzelf gegaan, de taakverdeling. Hij doet zijn dingen, ik doe mijn dingen. Ieder zijn/haar eigen verantwoordelijkheid. En het gebeurt nooit dat de ander zich beklaagt over iets dat nog niet gebeurd is, terwijl we niet alles strikt volgens schema doen, in de zin van: het moet elke dag of elke week.
Ik weiger pertinent elk schema en alle lijstjes. Dat heeft ze in het begin wel eens geprobeerd, maar nee. Echt.niet.

Als je niet oppast ben je straks de hele dag haar wensen aan het inwilligen.

Valt me wel op trouwens dat best wat vrouwen tegenwoordig echt parasiteren op hun man. ZOgenaamd geemancipeerd, behalve als het op werken aankomt, maar wel eisen dat de man de helft van het huishouden en zorg voor kinderen doet. Maar hij moet ook het meste geld binnenbrengen en zij heeft dij nodig voor haar yoga en vriendinnen :r
Whatever...
pi_168949788
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 22:02 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dit. Normaal dat zij 20 uur steekt in het huishouden dan... De overige tijd heb je dan ook samen echt vrij... Maar als het nu al zo gat: zeker geen kinderen krijgen.

Bij ons in huis doet mijn vrouw het meeste omdat ik meer werk. Met twee kinderen doe ik echter ook zat, in het weekend boodschappen, koken en in de avond altijd afruimen, vaatwasser, brood smeren samen... troep van een dag kinderen aan kant maken...Maar de was en af en toe de badkamer enzo doet zij meestal. Als je alles optelt dan is het bij ons inclusief werk aardig gelijk verdeeld.

Stofzuigen doet de robot....

Maar in jouw geval word je gewoon gebruikt. Ik zou het niet accepteren. Sowieso zou ik vinden dat als er geen kinderen zijn dat zij gewoon hoort te werken.
nou nou de conclusie dat ie gebruikt word vind ik vrij snel. We weten helemaal niet wat zijn vriendin van hem verwacht
50/50 of gewoon ook eens de vaatwasser doen
pi_168949837
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 22:04 schreef Allures het volgende:

[..]

nou nou de conclusie dat ie gebruikt word vind ik vrij snel. We weten helemaal niet wat zijn vriendin van hem verwacht
50/50 of gewoon ook eens de vaatwasser doen
Dat is waar, maar ik heb haar verhaal in dit topic nergens gezien.

Sowieso als zij maar 20 uur werkt en op zijn zak teert is het normaal dat zij dus 20-25 uur besteedt aan het huishouden. Nou, dan is de boel zelf hier in een huis met 2 kinderen spik en span.
Whatever...
pi_168949982
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 22:06 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat is waar, maar ik heb haar verhaal in dit topic nergens gezien.

Sowieso als zij maar 20 uur werkt en op zijn zak teert is het normaal dat zij dus 20-25 uur besteedt aan het huishouden. Nou, dan is de boel zelf hier in een huis met 2 kinderen spik en span.
vind ik een rare beredenering. Waarom moet zijn perse fulltime iets?

Ik werk maar 4 dagen. Vind ik prima. En is ook wat ik maximaal zou werken als ik single zou zijn. Ik heb liever vrije tijd dan een hoog inkomen

Daarnaast denk ik dat je een beetje onderschat hoeveel tijd dingen kosten. Boodschappen, koken, dat tikt aan hoor
  donderdag 16 februari 2017 @ 22:12:43 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168950054
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 22:03 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik weiger pertinent elk schema en alle lijstjes. Dat heeft ze in het begin wel eens geprobeerd, maar nee. Echt.niet.

Valt me wel op trouwens dat best wat vrouwen tegenwoordig echt parasiteren op hun man. ZOgenaamd geemancipeerd, behalve als het op werken aankomt, maar wel eisen dat de man de helft van het huishouden en zorg voor kinderen doet. Maar hij moet ook het meste geld binnenbrengen en zij heeft dij nodig voor haar yoga en vriendinnen :r
Hoe is dit nou een reactie op mijn post. ;(
The love you take is equal to the love you make.
pi_168950055
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 22:03 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ah mooi. Ik zal die dikke eens onder zn kont schoppen. Ik breng en het meeste binnen en doe het meeste in huis. Alleen zn moeder nam m niet terug zei ze laatst nog.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_168950363
Ik ben op dit moment even werkloos, maar over 3 weken begint mijn nieuwe baan en dan ben ik ook 40u aan het werk, net als m'n vriend. Dus dan zullen we het wat beter moeten verdelen ja. Op dit moment doe ik wel het meeste want ik heb ook het meeste tijd. Niet meer dan logisch. En ja, hij doet nog wel dingen in huis, net heeft ie ook netjes de vuilniszakken weggegooid in de containers :P
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_168950653
Wij hebben daar echt zo veel moeite mee gehad. Het werd nooit wat.

Uiteindelijk hebben we een schoonmaakster in dienst genomen. Hadden we veel eerder moeten doen.
  Vis een optie? donderdag 16 februari 2017 @ 22:29:54 #40
70532 loveli
N
pi_168950666
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 22:29 schreef lichtknopje het volgende:
Wij hebben daar echt zo veel moeite mee gehad. Het werd nooit wat.

Uiteindelijk hebben we een schoonmaakster in dienst genomen. Hadden we veel eerder moeten doen.
Beste advies.
crap in = crap out
pi_168951883
Ik kook (kan ik beter en vindt ik leuk) en doe daarmee ook de keuken (vaatwasser en schoonmaak, vuil afvoeren). Zij doet de was en de huisdieren (2 katten, 2 cavia's) Als zij dat doet stofzuig ik, moet er gedweild worden doet zij dat. Badkamer en toilet doet zij. Opruimen doen we beiden als het nodig is. Bed opmaken doen we samen.
Dit is eigenlijk helemaal vanzelf tot stand gekomen en klachten zijn er niet. We verhuizen later dit jaar naar een groter huis, ik begin al langzaam te hinten op een schoonmaakster :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_168952144
Onze poetsvrouw doet het meeste maar meestal wisselen we af met de vaatwasser uitruimen.
<hr>
pi_168952174
quote:

[..]

Man up man. Als jij 45 uur per week werkt en zij 20 doet zij de meeste klussen en jij de afwasmachine en de vuilniszak wegbrengen. Wat een chick.
pi_168952500
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 22:10 schreef Allures het volgende:

[..]

vind ik een rare beredenering. Waarom moet zijn perse fulltime iets?

Ik werk maar 4 dagen. Vind ik prima. En is ook wat ik maximaal zou werken als ik single zou zijn. Ik heb liever vrije tijd dan een hoog inkomen

Daarnaast denk ik dat je een beetje onderschat hoeveel tijd dingen kosten. Boodschappen, koken, dat tikt aan hoor
Moet niet, maar dan moet ze zeker niet zeuren over het huishouden.
Whatever...
  donderdag 16 februari 2017 @ 23:22:31 #45
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_168952589
Ik hou m'n zolderkamer netjes schoon.
Fade to Black
  vrijdag 17 februari 2017 @ 06:48:54 #46
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_168954657
quote:

[..]

moet je doen. vervolgens is dat de gewoonte en wordt het altijd van je verwacht.

gast, je woont samen, niet bij haar in.
als je nu al niet kunt praten over dit soort dingen zonder ruzie, zou ik vooral niet gaan poetsen, je relatie zal toch geen stand houden.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_168954667
Ze wil dat ik voor we naar bed gaan de vaatwasser leeghaal, in het weekend alles stofzuigen en na het eten de troep op ruim. En de kliko buitenzetten
En het klinkt weinig maar ik heb er gewoon geen zin in eigenlijk, ik vind dat ik al genoeg doe. Of zie ik het verkeerd?
pi_168954676
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 06:48 schreef avotar het volgende:

[..]

moet je doen. vervolgens is dat de gewoonte en wordt het altijd van je verwacht.

gast, je woont samen, niet bij haar in.
als je nu al niet kunt praten over dit soort dingen zonder ruzie, zou ik vooral niet gaan poetsen, je relatie zal toch geen stand houden.
Ja ze had gister haar vruchtbare dag en als ik ruzie met haar heb kan ik het niet. Dus toegegeven tot de volgende ruzie over dit onderwerp. Zal straks even met haar praten over een werkster, maar dan vind ik wel dat ik dan helemaal niks meer hoef te doen.
pi_168954716
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 06:53 schreef raspberryPi het volgende:
Ze wil dat ik voor we naar bed gaan de vaatwasser leeghaal, in het weekend alles stofzuigen en na het eten de troep op ruim. En de kliko buitenzetten
En het klinkt weinig maar ik heb er gewoon geen zin in eigenlijk, ik vind dat ik al genoeg doe. Of zie ik het verkeerd?
Als dit alles is en zij de rest doet zie je het idd verkeerd imho :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_168954717
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 06:53 schreef raspberryPi het volgende:
Wat doe je dan wel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')