quote:Op donderdag 29 maart 2018 18:02 schreef automatic_ het volgende:
Gisteren voor het eerst bij de internist geweest en mag meteen stoppen met m'n Metformine. Ik slikte ook maar 1 tablet. Morgen kan ik bij de diabetes verpleegkundige terecht in het ZKH om zelf te gaan prikken en het op die manier even in de gaten te houden.Spannend! Hopelijk ben je snel van de hoofdpijn af en gaat het goed zonder de metformineSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wanneer heb je die van jou besteld? Zoals gezegd heb ik mijn bestelling op 19 maart geplaatst, maar nog noppes, niks, nada van bericht dat het verstuurd is.quote:Op donderdag 29 maart 2018 19:14 schreef twiFight het volgende:
WTF. Ik was op de hoogte van de leveringsbeperking, maar dat de max 2 sensoren ook nog eens later bezorgd worden is wel kut. Die van mij eindigt morgen
Dinsdag. Ik verwachtte sowieso al dat het na het weekend zou komen, maar ik heb inderdaad ook nog geen verzendbevestiging.quote:Op donderdag 29 maart 2018 22:24 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Wanneer heb je die van jou besteld? Zoals gezegd heb ik mijn bestelling op 19 maart geplaatst, maar nog noppes, niks, nada van bericht dat het verstuurd is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door twiFight op 29-03-2018 22:57:11 ]He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
quote:9 MAART 2018 | HULPMIDDELEN | FLASH GLUCOSE MONITORING
Maatregelen tegen leveringsproblemen FreeStyle Libre
Vanwege een toename in de vraag naar de FreeStyle Libre, is de voorraad sensoren in Europa gedaald. Als gevolg hiervan kan de levering van je FreeStyle Libre vertraagd zijn. Om de situatie te verbeteren heeft Abbott Diabetes Care een aantal maatregelen genomen.
De vertraging heeft onder andere te maken met eerder dan verwachte goedkeuringen en vergoedingen in verschillende landen. Abbott vergroot daarom hun productiecapaciteit, om zo het aantal sensoren te vergroten.
Op deze manier willen zij ervoor zorgen dat sensoren op tijd worden geleverd. Zij verwachten dat de situatie daarmee rond de zomer is opgelost.
Wat betekent het voor jou?
Vanaf 9 maart kun je maximaal 2 sensoren per order bestellen. Daarnaast vragen zij om je bestelling te beperken tot eens per 25 dagen, zodat zo veel mogelijk mensen met diabetes toegang blijven houden tot het product.
Hoe komen ze jou hierin tegemoet?
Zij nemen de verzendkosten van de volgende bestelling na 25 dagen voor hun rekening. De 25 dagen gaan in nadat je de twee sensoren hebt besteld. Het aanbod van gratis verzending wordt automatisch herhaald als de daaropvolgende bestelling weer na 25 dagen wordt geplaatst, totdat de vertragingen zijn opgelost.
Ga je toch voor de zomer op vakantie en moet je daarom eerder een bestelling plaatsen? Dan betaal je de extra verzendkosten van de bestelling die binnen 25 dagen gedaan wordt.
Wat vindt DVN
Vorige zomer hebben wij meerdere malen contact gehad met Abbott, omdat mensen veel te lang in onzekerheid zaten over de levering van de FreeStyle Libre-sensoren. Zeker gezien de vakantieperiode zorgde dat voor veel ongemak.
Dit willen wij dit jaar niet nog eens meemaken. Mensen moeten niet zonder sensoren komen te zitten. Sinds maandag 19 maart ontvangen we veel leveringsproblemen bij Abbott met de FSL. DVN heeft hierover onmiddelijk contact opgenomen met de directie van Abbott en hebben onze onvrede geuit. We houden je op de hoogte van hun reactie en maatregelen.
Heb je problemen met de levering van de FreeStyle Libre en moet je te lang wachten? Laat het ons weten.
quote:Vervelend nieuws: misschien had je het al gemerkt aan de lange levertijden, maar er is ontzettend veel vraag naar de Freestyle Libre, en daarom heeft Abbott een aantal veranderingen doorgevoerd.
Tot 1 juli kunnen de huidige klanten per 25 dagen slechts 2 sensoren bestellen. In combinatie met een bezorgtijd die op dit moment vaak een stuk langer is dan 4 dagen, betekent dit dat je misschien meerdere dagen of weken zonder sensor zit. Daarnaast kan Abbott nieuwe klanten voorlopig (tot 1 juli) niet van de Freestyle Libre voorzien.
De situatie is natuurlijk onwijs vervelend, maar we zijn in gesprek met Abbott en hopen dat in ieder geval de levertijden sterk verkort kunnen worden, zodat niemand zonder sensoren komt te zitten.
quote:Tijdelijke stop op levering FSL aan nieuwe klanten
De laatste dagen neemt het aantal klachten over de trage levering van de FreeStyle Libre enorm toe. Wij hebben hierover contact opgenomen met leverancier Abbott Diabetes Care.
Op 3 april heeft Abbott aan Diabetesvereniging Nederland (DVN) bevestigd dat zij vanwege de enorme vraag naar het FSL-systeem de webshop met onmiddellijke ingang tijdelijk sluiten voor nieuwe klanten. Op deze manier hoopt het bedrijf de bestaande klanten te kunnen blijven voorzien van het hulpmiddel.
Onvrede
“Wij zijn erg ontstemd over deze wereldwijde beslissing” reageert Olof King, directeur van Diabetesvereniging Nederland op dit bericht. “Het is buitengewoon vervelend dat Abbott zijn zaken niet op orde heeft. Juist omdat het vooralsnog de enige fabrikant is van een ‘flash’ glucosemonitoringsysteem. We hebben onze onvrede luid en duidelijk kenbaar gemaakt en eisen afdoende maatregelen van Abbott.”
Wat betekent het voor jou?
Gebruik je de FSL al? Dan verandert er niets aan je situatie. Wel vraagt Abbott je, net als in ons eerdere bericht van 9 maart jl., om je bestelling te beperken tot twee sensoren per bestelling eens per 25 dagen, tot de vertragingen zijn weggewerkt. De bestelling wordt gratis verzonden.
Ook de kinderen die vanuit het VGZ binnen de collectieve zorgverzekering van Diabetesvereniging Nederland de FSL in elk geval tot eind van dit jaar vergoed krijgen, behoren tot de huidige klanten. Abbott garandeert dat zij de FSL conform wat is afgesproken gewoon ontvangen.
Gebruik je nog geen FSL dan is het op dit moment helaas niet mogelijk om deze aan te schaffen.
En nu?
Het is DVN al langer een doorn in het oog dat fabrikanten van hulpmiddelen niet (kunnen) leveren. We nemen nog deze week contact op met de politiek en eventueel bevoegde autoriteiten om verder te bespreken welke stappen er gezet kunnen worden om deze onwenselijke situatie zo snel mogelijk op te lossen.
Heb je problemen met de levering van de FreeStyle Libre en moet je te lang wachten? Laat het ons weten.
Ik kreeg ook donderdagavond de mail! Viel me ook mee. Ben benieuwd wanneer het arriveert. Meestal heb ik het dan 3 dagen later binnen.quote:Op vrijdag 6 april 2018 09:53 schreef Maurice76 het volgende:
Gisteravond laat kreeg ik ineens een mailtje van Abbott: mijn bestelling is onderweg! Hopelijk vandaag of anders morgen de nieuwe sensoren in huis . Al met al bijna 3 weken levertijd, belachelijk lang. Dat hou ik wel even in mijn achterhoofd voor de volgende bestelling, al moet ik dan maar zelf de verzendkosten betalen.
Update: Vandaag niet binnen gekomen . Hopelijk morgen.
In die zin is een vingerprik maar een moment opname..quote:Op donderdag 5 april 2018 11:37 schreef twiFight het volgende:
Klopt, ik voel me ook wat hulpeloos. Klinkt dramatisch, maar het grote voordeel van de FSL, naast het niet meer hoeven prikken, is de trend van je curve en het verloop over de dag. Die informatie ontbreekt nu.
Ik kreeg ook bericht dat het woensdag verzonden was. Maar bij de bestellingsinformatie staat specifiek "verscheept". Dat doet mij denken dat het t.t. van dat mailtje rechtstreeks vanaf de fabriek in Ierland verstuurd is, i.p.v. het magazijn (in Frankrijk dacht ik). Dat verklaart dan ook weer waarom het langer duurt. Ik heb nog geen trace-code van het pakketje, terwijl het dus woensdag al 'onderweg' zou zijn.quote:Op zaterdag 7 april 2018 16:31 schreef Maurice76 het volgende:
Ook vandaag nog niks geleverd. Ik blijf hoop houden dat het toch nog komt, maar ga er nu eigenlijk al vanuit dat het pas maandag geleverd gaat worden.
Yup, ik ook niet. Vorige keren kreeg ik ook steevast een mailtje van DPD met wanneer ze verwachtten het te bezorgen. Die mail heb ik dit keer ook nog niet ontvangen. Even terugkijkend naar bestellingen uit het verleden zaten die steevast 2 dagen na de mail van Abbott zelf. Zou in dit geval voor mij dus zaterdag geweest zijn, maar bij jou had dat vrijdag al moeten zijn. Op basis daarvan ga ik nu echt uit van maandag en niet later dan dat.quote:Op zondag 8 april 2018 03:16 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik kreeg ook bericht dat het woensdag verzonden was. Maar bij de bestellingsinformatie staat specifiek "verscheept". Dat doet mij denken dat het t.t. van dat mailtje rechtstreeks vanaf de fabriek in Ierland verstuurd is, i.p.v. het magazijn (in Frankrijk dacht ik). Dat verklaart dan ook weer waarom het langer duurt. Ik heb nog geen trace-code van het pakketje, terwijl het dus woensdag al 'onderweg' zou zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |