abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 11 februari 2018 @ 16:35:22 #101
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_177111396
Hier afgelopen maandag weer op controle geweest; bij mijn nieuwe dvk bij de huisarts.
Voor de afwisseling eens gewoon een aardige vrouw, waar je ook gewoon mee kunt praten, zonder het idee dat er direct met een vinger na je gewezen wordt. ;) ^O^

Helaas waren de uitkomsten wat minder; mijn nuchter suiker was een 8 en mijn hb1ac was gestegen tot 61. Kortom teveel en te hoog, als het over een maand of drie weer redelijk goed is dan wil ze niet gaan sleutelen aan de medicatie.

Maar dan moet het wel weer binnen de grenzen gaan liggen.
Echt een oorzaak heb ik zelf niet; behalve dat mijn vrouw gestopt is met werken in de avonduren.
Waardoor we dan weer eerder eten dan "normaal'.

Rond een uur of 6 ipv. een uur of half 8.
Heb het idee dat ik er dan in de avonduren meer bij ga snaaien zeg maar, en dat dit funest is voor mijn suiker... :%
pi_177111603
Ligt dat niet ook aan wat je snaait?
  Moderator zondag 11 februari 2018 @ 16:53:19 #103
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_177111914
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 16:42 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Ligt dat niet ook aan wat je snaait?
Tja, wat is tegenwoordig gezond

Ik heb helaas een zwakheid voor chocolade of koekjes :X
  zondag 11 februari 2018 @ 18:27:54 #104
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_177113952
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 16:35 schreef Vonkenboer het volgende:
Voor de afwisseling eens gewoon een aardige vrouw, waar je ook gewoon mee kunt praten, zonder het idee dat er direct met een vinger na je gewezen wordt.
^O^
Een zeldzaam soort, heb ik af en toe het idee. Je vraagt je toch serieus af of ze er nou zitten om de patient te helpen, of om de patient te veroordelen.

Ik zit na een aantal keren dezelfde hba1c even 'full-time' aan de Libre. Gaat alle kanten op. En het sporten icm de spiegel krijg ik maar niet goed voorspeld. De ene keer twee hypos in de nacht, de andere keer 20+. Hopeloos.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_177114263
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 16:53 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Tja, wat is tegenwoordig gezond

Ik heb helaas een zwakheid voor chocolade of koekjes :X
wat tegenwoordig gezond is weet je echt wel, dat is niet zoveel gewijzigd.
Neem dan pure chocolade (70% of hoger)
  Moderator zondag 11 februari 2018 @ 18:45:38 #106
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_177114357
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 18:27 schreef twiFight het volgende:
Een zeldzaam soort, heb ik af en toe het idee. Je vraagt je toch serieus af of ze er nou zitten om de patient te helpen, of om de patient te veroordelen.
Ja, dat is het zeker ! De meeste zitten er meer om je een soort van vonnis te geven.
Mag over drie maanden in ieder geval weer komen, voordat ze gaat zitten sleutelen aan mijn medicatie. Op dit moment functioneer ik op één glicalizide, en drie methformine.

Het moet dan wel verbeterd zijn; maar in ieder geval hebben we dan ook weer de "grootte" medische ronde, met uitgebreid bloed test, urine en foto's van de ogen.

quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 18:27 schreef twiFight het volgende:

Ik zit na een aantal keren dezelfde hba1c even 'full-time' aan de Libre. Gaat alle kanten op. En het sporten icm de spiegel krijg ik maar niet goed voorspeld. De ene keer twee hypos in de nacht, de andere keer 20+. Hopeloos.
Heb jij type 1 of type 2 ? :)

quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 18:41 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

wat tegenwoordig gezond is weet je echt wel, dat is niet zoveel gewijzigd.
Neem dan pure chocolade (70% of hoger)
Ik weet het stiekem best wel, maar ik heb daar gewoon wat moeite om dat constant vast te houden.
En om bij een traktatie op het werk e.d. bijvoorbeeld wel eens nee te zeggen
  zondag 11 februari 2018 @ 20:33:38 #107
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_177116949
Hier, sinds een juli 2017, type 2.
Waardes waren de laatste keer wel oké (althans, nuchtere suiker 7,1 en hba1c 46). Eerste keer was het 58 en daarna 50. Merk wel dat ik wat lakser aan het worden ben qua eten (minder goed opletten qua koolhydraten), maar daar tegenover beweeg ik meer & val ik nog lichtjes af / blijf ik stabiel.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator zondag 18 februari 2018 @ 20:08:32 #108
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_177285032
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 20:33 schreef automatic_ het volgende:
Hier, sinds een juli 2017, type 2.
Waardes waren de laatste keer wel oké (althans, nuchtere suiker 7,1 en hba1c 46). Eerste keer was het 58 en daarna 50. Merk wel dat ik wat lakser aan het worden ben qua eten (minder goed opletten qua koolhydraten), maar daar tegenover beweeg ik meer & val ik nog lichtjes af / blijf ik stabiel.
Ik bemerk bij mij hetzelfde; inmiddels heb ik twee jaar type 2 diabetes.
Het gewicht is al wel een hele tijd stabiel bij mij.

Hoe kwam jij erachter dat je diabetes had ? :@
  zondag 18 februari 2018 @ 21:57:57 #109
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_177287385
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:08 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik bemerk bij mij hetzelfde; inmiddels heb ik twee jaar type 2 diabetes.
Het gewicht is al wel een hele tijd stabiel bij mij.

Hoe kwam jij erachter dat je diabetes had ? :@
Ik was met periodes heel erg moe aan het einde van de dag. Een collega had Pfeiffer en ik dacht; Hmm misschien is dat het. Na een gesprek bij de dokter uitgebreid bloed laten prikken en toen ook glucose en schildklier meegenomen.
Buiten het moe zijn had ik 0,0 klachten. Mijn twee eerste uitslagen (nuchtere suiker) waren ook 9,6 en 10,1 oid en daarbij gaf de praktijkondersteuner aan dat ze vaker hogere waardes zien bij ‘nieuwelingen’.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 18 februari 2018 @ 22:46:35 #110
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_177288293
Ik heb dan wel type 1, maar ik prikte bij de huisarts 25,5 :+
Kreeg het vriendelijke doch dringende verzoek even bij het ziekenhuis langs te gaan.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_177295064
Ik gebruik Lantus als langwerkende insuline. Eerste twee weken in februari leek ik mijn suikers maar niet omhoog te kunnen houden; 's avonds neem ik bij de thee meestal een paar koekjes waar ik normaal gesproken echt wel kortwerkende insuline moest gebruiken, maar die twee weken dus echt niet. Sterker nog, zelfs met koekjes, zonder kortwerkende insuline, schoot ik meerdere nachten door de hypogrens. Gestoord werd ik ervan. De enige verklaring die ik ervoor heb, is dat de concentratie insuline in de vloeistof iets hoger was dan gebruikelijk. Ben in de loop van vorige week aan een nieuwe ampul begonnen en zit weer terug op mijn "oude" patroon. Wel weer even wennen en aansturen op een strakkere huishouding (iets dat ook nog bemoeilijkt werd en wordt door een sluimerend koudje, maar goed).

Vorige week ook bij de DVK geweest: hba1c van 50, waar de 3-maand berekening van de FSL een waarde van 48 liet zien :). Sinds ik de FSL ben gaan gebruiken eind 2016 is mijn hba1c omlaag gedonderd van ruwweg 75-80 naar 45-55. Mijn DVK zei dat ze me bijzonder goed ingesteld vond voor iemand die pentherapie heeft, omdat ze dit normaal alleen ziet bij pompgebruikers. Mij hoor je niet klagen :P.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_177306232
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:46 schreef twiFight het volgende:
Ik heb dan wel type 1, maar ik prikte bij de huisarts 25,5 :+
Kreeg het vriendelijke doch dringende verzoek even bij het ziekenhuis langs te gaan.
Ik ook, type 1 en had niet nuchter 26,3. Ik hoefde niet meer terug te komen voor nuchter testje, maar werd gelijk doorgestuurd naar de internist. Het was hen zo ook wel duidelijk wat er aan de hand was..... En die 6,5 liter water die ik per dag dronk zei toch ook wel wat.
pi_177306338
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 19:41 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Ik ook, type 1 en had niet nuchter 26,3. Ik hoefde niet meer terug te komen voor nuchter testje, maar werd gelijk doorgestuurd naar de internist. Het was hen zo ook wel duidelijk wat er aan de hand was..... En die 6,5 liter water die ik per dag dronk zei toch ook wel wat.
wow! Hoevaak moest je dan piesen? :D en is dit dan van ene op andere moment of heel gelijkelijk als meestal bij type 2
pi_177306402
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 19:48 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

wow! Hoevaak moest je dan piesen? :D en is dit dan van ene op andere moment of heel gelijkelijk als meestal bij type 2
het was in 1996, dus het is een beetje weggezakt. Maar ik geloof dat ik 's nachts al 5x naar de wc ging en gedurende de nacht ook 1,5 liter water dronk.

Achteraf had ik de eerste tekenen op vakantie in augustus, kreeg erg dorst van Fanta drinken en toen beetje overgestapt op water. Ik was toen 18. In maanden die erop volgde verloor ik veel gewicht (9 kilo), dronk ik dus veel, ook wel wat moe, maar ik ging ook steeds slechter zien. Kon op gegeven moment op beeldscherm geen 0, 6, 8 en 9 meer van elkaar onderscheiden. Mijn moeder had al een vermoeden, dus begin december naar de huisarts. Dus ongeveer periode van 3-4 maanden.

Ik weet ook nog dat ik een middag beetje moe was en dacht druivensuiker, dat pept vast wel een beetje op _O- _O-
  maandag 19 februari 2018 @ 23:11:10 #115
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_177311375
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:46 schreef twiFight het volgende:
Ik heb dan wel type 1, maar ik prikte bij de huisarts 25,5 :+
Kreeg het vriendelijke doch dringende verzoek even bij het ziekenhuis langs te gaan.
Wow! :o
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 20 februari 2018 @ 01:06:38 #116
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_177312670
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 11:52 schreef Maurice76 het volgende:
Ik gebruik Lantus als langwerkende insuline. Eerste twee weken in februari leek ik mijn suikers maar niet omhoog te kunnen houden; 's avonds neem ik bij de thee meestal een paar koekjes waar ik normaal gesproken echt wel kortwerkende insuline moest gebruiken, maar die twee weken dus echt niet. Sterker nog, zelfs met koekjes, zonder kortwerkende insuline, schoot ik meerdere nachten door de hypogrens. Gestoord werd ik ervan. De enige verklaring die ik ervoor heb, is dat de concentratie insuline in de vloeistof iets hoger was dan gebruikelijk. Ben in de loop van vorige week aan een nieuwe ampul begonnen en zit weer terug op mijn "oude" patroon. Wel weer even wennen en aansturen op een strakkere huishouding (iets dat ook nog bemoeilijkt werd en wordt door een sluimerend koudje, maar goed).
Soms heb ik ook bizarre spiegels ja. Ik heb ook wel eens restanten kortwerkende weggegooid omdat spuiten niet leek te helpen. Als in: ik spoot evenveel als voor een avondmaaltijd extra en nog daalde ik niet onder de 20. Het is prijzig spul, maar productiefouten komen voor en soms moet je geen risico nemen.

quote:
Vorige week ook bij de DVK geweest: hba1c van 50, waar de 3-maand berekening van de FSL een waarde van 48 liet zien :). Sinds ik de FSL ben gaan gebruiken eind 2016 is mijn hba1c omlaag gedonderd van ruwweg 75-80 naar 45-55. Mijn DVK zei dat ze me bijzonder goed ingesteld vond voor iemand die pentherapie heeft, omdat ze dit normaal alleen ziet bij pompgebruikers. Mij hoor je niet klagen :P.
De FSL voorspelling wisselt bij mij. Soms retenauwkeurig, maar afgelopen keer zat hij er 9 naast. Ik moet zeggen dat ik ook nooit eerder zo goed ben ingesteld geweest als sinds de FSL. Ik steeg helaas weer de laatste tijd (afwisselend gebruik) en zit nu full-time aan de FSL en de hba1c is gelijk weer tot rust.
Bizar dat het in Nederland niet vergoed wordt.

quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 19:52 schreef NedKelly het volgende:

[..]

het was in 1996, dus het is een beetje weggezakt. Maar ik geloof dat ik 's nachts al 5x naar de wc ging en gedurende de nacht ook 1,5 liter water dronk.
Zelfde beeld voor mij. Ik ging steeds meer drinken, op het laatst 8-9 liter per dag. Uiteraard continu plassen (wist-je-datje: dit is waar de naam diabetes vandaan komt!). 's Nachts veel wakker om te plassen, maar veel dorst vanwege de hoge glucosespiegel en dus dronk ik 's nachts ook veel... drinken met suiker!

Ik sliep ook elke middag uit school omdat ik moe was. Kwam dus ook door de hoge spiegel.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_177313591
9 liter, heftig hoor :)
pi_177315798
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 01:06 schreef twiFight het volgende:Bizar dat het in Nederland niet vergoed wordt.
Ik weet niet of het nog te zien is, maar in de uitzending van 13 januari van Kassa! ging het over de FSL en het uitblijven van de vergoeding. Wat me ergens een beetje stoorde aan die uitzending was dat het vooral ging over het ongemak van het vingerprikken, terwijl voor mij DE grote bonus toch echt het realtime en fulltime inzicht is in het verloop van de suikerspiegel.

Maar volgens die uitzending gaat het Zorginstituut Nederland in april een nieuw besluit nemen.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_177316626
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 10:04 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Ik weet niet of het nog te zien is, maar in de uitzending van 13 januari van Kassa! ging het over de FSL en het uitblijven van de vergoeding. Wat me ergens een beetje stoorde aan die uitzending was dat het vooral ging over het ongemak van het vingerprikken, terwijl voor mij DE grote bonus toch echt het realtime en fulltime inzicht is in het verloop van de suikerspiegel.

Maar volgens die uitzending gaat het Zorginstituut Nederland in april een nieuw besluit nemen.
Ik dacht dat die er al was, dat het alleen vergoedt gaat worden als je al een indicatie voor een CGM hebt. Althans, zoiets had ik gehoord. Dus niet voor iedereen, maar alleen als je dus bijvoorbeeld hypo-unawareness hebt of zwanger bent.

Heftig hoor jullie diagnoseverhalen! Bij mij ging dat heel anders. Ik was depressief en het werd bij toeval ontdekt tijdens een standaard bloedtest toen ik werd opgenomen. Ik had alleen last van enorme vermoeidheid, maarja, dat kon ook door de depressie komen ;) Ik had iig niet zoveel dorst dat ik liters per dag dronk. Terwijl mijn eerste HbA1c wel 115 was.
pi_177317120
Bij mij werd het destijds (1993) vastgesteld direct na een skireis met mijn schoolklas in Oostenrijk :P.

Het was vlak voor en tijdens die reis dat ik ineens extreem veel dorst begon te krijgen en ook veel moest plassen. Nu was chocolade in Oostenrijk spotgoedkoop, dus dat kochten we in flinke hoeveelheden en ook ging er aardig wat cola doorheen (gewone, niet light). Ik bleef plassen en ik bleef drinken. Op de laatste dag was de dorst zelfs zo erg, dat ik op een gegeven moment ook sneeuw heb gegeten om maar aan mijn vochtbehoefte te kunnen voldoen.

Toen ik weer thuis kwam, schrokken mijn ouders omdat ik zo'n ingevallen bekkie had gekregen. Mijn vader zei toen dat "ik eindelijk een keertje sportief was geweest" en voor hem was de kous af. Maar ik was moe en voelde me ziek, ben dus de dagen erna ook ziek thuis gebleven. Mijn moeder vertrouwde het niet en het viel haar op dat ik zo enorm veel dronk. Ze ging het toen bijhouden en kwam overdag op ruim 5 liter (en dat was exclusief wat ik direct aan de kraan dronk). Bovendien gaf ik 's nachts in mijn slaap water terug ... zowel van onder als van boven :o Voor iemand die niks anders deed dan stil liggen vond ze dat veel te veel en ze heeft me toen uiteindelijk naar de dokter gesleept.

Twee urine testen later - de 2e als controle - kon ik direct door naar het ziekenhuis. Daar werd een suiker geprikt van 33. Ik mocht gelijk een week blijven :P.

Het bizarre is dat een jaar eerder een klasgenoot ook suikerziekte had gekregen. Toen hij terug kwam op school en tijdens de biologieles uitlegde wat suikerziekte was en wat het betekende, had ik ineens het gevoel dat hij en ik aan dezelfde kant stonden, apart van de rest van de klas. Pas nadat het bij mij werd vastgesteld, begreep ik waar dat gevoel vandaan was gekomen, alhoewel ik het toen nog lang niet wist. De skireis was eind maart / begin april, maar terugkijkend naar foto's van Sinterklaas en kerst die ervoor zaten, was al wel te zien dat ik niet helemaal in orde was. Het was ons toen alleen niet opgevallen.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_177329986
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 01:06 schreef twiFight het volgende:

Soms heb ik ook bizarre spiegels ja. Ik heb ook wel eens restanten kortwerkende weggegooid omdat spuiten niet leek te helpen. Als in: ik spoot evenveel als voor een avondmaaltijd extra en nog daalde ik niet onder de 20. Het is prijzig spul, maar productiefouten komen voor en soms moet je geen risico nemen.

Insuline is op zich zo duur niet. Ik heb pas ook een flacon voor 3 ampullen in mijn pomp weggegooid (na een halve ampul gebruikt te hebben). Diabetesverpleegkundige zei daarover: bij twijfel weggooien en nieuwe pakken, het zijn de kosten niet.

En het hoeft op zich geen productie te zijn, wellicht is het ergens in de keten niet goed op temperatuur bewaard.
Voor mijn pomp zeggen ze dat ik het ook maar max 4 dagen mag gebruiken en als ampul niet leeg is, dan weggooien. Daarna wordt de werking minder. Liever zien ze het nog om de 3 dagen ampul wisselen. Wist het vroeger ook niet, dus deed rustig een week met ampul van 315 eenheden. Tegenwoordig vul ik de ampullen niet helemaal tot de max maar een stuk minder.
pi_177330685
Na 3 dagen een ampul weggooien? Dat zou in mijn geval best zonde zijn :P. Een ampul kortwerkende gaat bij mij een dag of 10 mee, een ampul Lantus zelfs een dag of 20, voor ze leeg zijn.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_177330695
Ik ben op zoek naar informatie over welk effect regelmatige (ernstige) hypo's (met bewustzijn verlies) kunnen hebben op iemand op lange termijn. Als ik Google kom ik vooral op sites met algemene info, ik denk omdat ik de juiste termen niet ken. Heeft iemand een link voor me of iets?
  dinsdag 20 februari 2018 @ 21:57:05 #124
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_177332051
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 21:23 schreef Koettie het volgende:
Ik ben op zoek naar informatie over welk effect regelmatige (ernstige) hypo's (met bewustzijn verlies) kunnen hebben op iemand op lange termijn. Als ik Google kom ik vooral op sites met algemene info, ik denk omdat ik de juiste termen niet ken. Heeft iemand een link voor me of iets?
Beste is om via de huisarts met een internist in contact te komen, als het daadwerkelijk om een bestaand persoon gaat.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 20 februari 2018 @ 22:04:24 #125
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_177332300
Ik heb even gekeken, maar mijn kortwerkende is 4 weken houdbaar en mijn Lantus 8 weken. Ik neem aan dat je pomp met een flesje vult? Misschien is dat veel korter houdbaar.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_177332382
Het gaat om een bestaand persoon, mijn vader. Dit jaar is hij voor de derde keer in het ziekenhuis beland omdat hij bewusteloos was. Laatste keer was afgelopen weekend, brandalarm ging af want hij is out gegaan onder het koken. Ik heb eerder contact geprobeerd te zoeken met de huisarts maar die wilde (logisch ook) niet met mij in gesprek zonder toestemming van m'n vader. Dat geeft hij niet. Mn pa is nogal een zorgmijder en weigert ook en nacht in het ziekenhuis te blijven bijv. Vrijdagnacht is hij vertrokken tegen medisch advies in. Hij geloof niet dat het zo erg is (of dat zegt hij iig, ik dnek dat hij het prima weet maar niet wil weten) en er daarom niets mee wil doen. Ben vooral beetje op zoek naar informatie. Misschien toch de huisarts nog eens bellen dat ik gewoon algemene informatie wil, hypothetisch gezien. Dat mag wel toch?
  Moderator / Miss SHO dinsdag 20 februari 2018 @ 23:47:29 #127
22592 crew  Ole
pi_177335164
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 22:06 schreef Koettie het volgende:
Het gaat om een bestaand persoon, mijn vader. Dit jaar is hij voor de derde keer in het ziekenhuis beland omdat hij bewusteloos was. Laatste keer was afgelopen weekend, brandalarm ging af want hij is out gegaan onder het koken. Ik heb eerder contact geprobeerd te zoeken met de huisarts maar die wilde (logisch ook) niet met mij in gesprek zonder toestemming van m'n vader. Dat geeft hij niet. Mn pa is nogal een zorgmijder en weigert ook en nacht in het ziekenhuis te blijven bijv. Vrijdagnacht is hij vertrokken tegen medisch advies in. Hij geloof niet dat het zo erg is (of dat zegt hij iig, ik dnek dat hij het prima weet maar niet wil weten) en er daarom niets mee wil doen. Ben vooral beetje op zoek naar informatie. Misschien toch de huisarts nog eens bellen dat ik gewoon algemene informatie wil, hypothetisch gezien. Dat mag wel toch?
http://www.bloedsuiker.nl(...)les-over-hypo-s.html

Hier staat er wel iets over. Gevaar is denk ik vooral het out gaan zelf. Dan kan hij lelijk vallen bijvoorbeeld
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_177336939
Je kan toch ook overlijden door hypo?
pi_177337007
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 06:46 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Je kan toch ook overlijden door hypo?
Comateus raken, overlijden inderdaad.
De vraag is ook: hoe bereikt Koettie haar vader?
Een afspraak maken voor een huisartsbezoek waar jij bij bent, is dat een optie?
pi_177337785
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 06:56 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Comateus raken, overlijden inderdaad.
De vraag is ook: hoe bereikt Koettie haar vader?
Een afspraak maken voor een huisartsbezoek waar jij bij bent, is dat een optie?
Dat heeft hij tot nu toe altijd geweigerd. Zal het binnenkort nog eens bespreken, wil gewoon een beetje weten hoe of wat. Dat lelijk vallen is vaker gebeurd, hoewel we hem meestal in bed aantreffen als het foute boel is.
pi_177340891
Heeft je vader door wanneer zijn bloedsuiker te ver omlaag gaat? Uit je verhaal maak ik op dat je vader alleen woont; is het geen idee dat hij iemand belt of appt als hij voelt dat zijn suiker te hard onderuit gaat? Liefst natuurlijk iemand uit de directe omgeving die weet hoe hij of zij er mee om moet gaan. Dan heeft hij niet direct te maken met medisch personeel maar met mensen uit zijn eigen persoonlijke kring, dus daar zou hij zelf dan ook baat bij hebben.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_177340953
Hij voelt het niet aankomen, al jaren niet meer. Dat maakt het juist zo leip. Ik woon om de hoek dus in principe zou ik er met 5 min kunnen zijn als ik van huis kom. Na een milde hypo ontkent hij vaak ook dat hij er een gehad heeft. Volgens mij heeft hij dat oprecht niet door dan. Sneu maar soms ook zoooo frustrerend :')
pi_177341503
Hier vind ik heel stuk over ongevoeligheid voor hypo’s, gaat hij wel naar diabetes verpleegkundige voor overleg over dosis?
https://diabeter.nl/nl/ov(...)ijn-complicatie-van/
pi_177341655
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:41 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Hier vind ik heel stuk over ongevoeligheid voor hypo’s, gaat hij wel naar diabetes verpleegkundige voor overleg over dosis?
https://diabeter.nl/nl/ov(...)ijn-complicatie-van/
Thanks voor de link.

Opvallend is daarbij dat mensen 'wennen' aan lage glucosewaardes en, in tegenstelling tot mensen zonder type 1 diabetes, vaak nog vrij goed en lang kunnen functioneren bij een lage glucosewaarde.

Dat stukje is herkenbaar, soms prikt hij en zit hij onder de drie, zonder dat hij veel symptomen laat zien of merkt. Dan wordt hij licht afwezig en bleek, maar reageert nog wel redelijk normaal. En hij zegt van wel maar volgens mij niet zo regelmatig als hij zegt. In het ziekenhuis vrijdag wilde ze dat hij een nacht bleef zodat ze met een internist in overleg konden om hem opnieuw in te stellen en hij heeft gezegd dat hij maandag zelf zou bellen maar dat had hij gister nog niet gedaan.
pi_177344258
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:47 schreef Koettie het volgende:
Opvallend is daarbij dat mensen 'wennen' aan lage glucosewaardes en, in tegenstelling tot mensen zonder type 1 diabetes, vaak nog vrij goed en lang kunnen functioneren bij een lage glucosewaarde.
Het typische is dat ik dat niet te lang geleden zelf ook gemerkt heb. Voor ik de FSL ging gebruiken, merkte ik het als mijn suiker onder de 6 zakte, maar toen zat mijn hba1c dan ook rond de 75. Sinds de FSL zit die dus rond de 50 en merk ik het zakken van mijn bloedsuiker pas als ik onder de 4,5 zak. De echte hypo effecten komen tegenwoordig ook pas bij diepere hypo's - en dat komt echt door de verbeterde grip op mijn suiker door de FSL.

Je vader klinkt trouwens wel als een echte eigenwijs :P - tot jullie last, helaas. Maar zelfs na 3x flauwvallen vindt hij nog steeds dat er niks aan de hand is? Het geeft jullie immers wel een hoop meer zorgen.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_177344904
Was het maar drie keer :+ Drie keer ziekenhuisopname. Een paar keer is de ambulance erbij geweest om glucagon te geven zonder hem mee te nemen. Hij wil meestal niet mee, dus dan niet. Dus ja, het is wel echt heel vervelend aan het worden. Ook omdat het vaker gebeurd dan wij weten denk ik. Want het is vaak 'toevallig' als wij langskomen. Soms spreken we af om te eten en als ik dan geen gehoor aan de telefoon krijg weet ik vaak al hoe laat het is.. En soms spontaan ook, kom ik langs om even wat te brengen en laat ik mezelf binnen en dan ligt hij in bed. En ik ben er ongeveer eens per week, soms iets meer, soms iets minder. Ga er vanuit dat het dus vaker gebeurd maar hij er dan zelf uitkomt. En dat zal hij niet zo snel zeggen.

Kan hem wel wurgen af en toe maar goed, daar schiet niemand wat mee op.
pi_177345882
Is hij dementerend misschien? :@
pi_177346128
Zou me heel weinig verbazen, hij is nu 62 en gaat wel achteruit. Ik zal eens opzoeken hoe je dat merkt. Hij heeft zijn hele leven al gezondheidsproblemen en kan me voorstellen dat dat niet meewerkt. Daarnaast is hij werkloos en eenzaam, weinig vrienden en weinig doel. M'n hart breekt af en toe door die man maar hij laat zich zo moeilijk helpen. Ik heb volgende week vrij en dan ga ik eens kijken of ik toch niet met de huisarts kan praten. Ik zal wel melden dat ik niets van hem hoef te weten, dat mag immers niet, maar wel wil delen hoe ik nu denk dat het gaat. Eens kijken of de huisarts daar voor open staat.
pi_177346339
Gezien het feit dat hij al eens knock-out gegaan is tijdens het koken, vormt zijn huidige houding wel degelijk een gevaar voor niet alleen zichzelf, maar ook zijn omgeving. Terecht om daar melding van te maken, want vandaag of morgen gaat het een keer echt fout en brandt zijn huis af terwijl hij knock-out ligt. Sterkte met de situatie, want dat is best ingrijpend allemaal.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_177346538
Dat is dus ook een beetje mijn angst. Godzijdank heeft hij geen gas maar hij rookt wel bijvoorbeeld. Blehg, ik ga er van de week maar eens mee aan de slag. Thanks voor de adviezen enzo tot nu toe. :) Fijn om er even over te kunnen sparren.
pi_177350443
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 21:23 schreef Maurice76 het volgende:
Na 3 dagen een ampul weggooien? Dat zou in mijn geval best zonde zijn :P. Een ampul kortwerkende gaat bij mij een dag of 10 mee, een ampul Lantus zelfs een dag of 20, voor ze leeg zijn.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 22:04 schreef twiFight het volgende:
Ik heb even gekeken, maar mijn kortwerkende is 4 weken houdbaar en mijn Lantus 8 weken. Ik neem aan dat je pomp met een flesje vult? Misschien is dat veel korter houdbaar.
Klopt. Ik vul de ampullen voor de pomp zelf vanuit een flacon (inhoud van 3 penampullen). De flacon is idd gewoon 4 weken houdbaar.
Diabetesverpleegkundige vertelde dat na 3-4 dagen de werking afneemt. Ik vermoed doordat je de pomp op het lichaam draagt en dus lichaamstemp aanneemt.
Had ik even geen erg in toen ik eerder zei van die 3-4 dagen
pi_177350487
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 14:27 schreef Koettie het volgende:
Zou me heel weinig verbazen, hij is nu 62 en gaat wel achteruit. Ik zal eens opzoeken hoe je dat merkt. Hij heeft zijn hele leven al gezondheidsproblemen en kan me voorstellen dat dat niet meewerkt. Daarnaast is hij werkloos en eenzaam, weinig vrienden en weinig doel. M'n hart breekt af en toe door die man maar hij laat zich zo moeilijk helpen. Ik heb volgende week vrij en dan ga ik eens kijken of ik toch niet met de huisarts kan praten. Ik zal wel melden dat ik niets van hem hoef te weten, dat mag immers niet, maar wel wil delen hoe ik nu denk dat het gaat. Eens kijken of de huisarts daar voor open staat.
Kan het niet zijn dat hij daardoor ook per ongeluk teveel medicijnen inneemt? Dan gaat het ook hard met hypo's.

Vraag me af of als je bij zijn huisarts niet terecht kunt, niet bij je eigen huisarts langs kan gaan voor raad.
pi_177350859
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 18:31 schreef NedKelly het volgende:
Diabetesverpleegkundige vertelde dat na 3-4 dagen de werking afneemt. Ik vermoed doordat je de pomp op het lichaam draagt en dus lichaamstemp aanneemt.
Vorig jaar ben ik naar Amerika en Canada op vakantie geweest. Op de vlucht erheen had ik mijn insulinepen in een heuptasje zitten - dus tegen mijn lijf. Het was maar een uur of 13 alles bij elkaar (tussenstop in IJsland), maar ik merkte duidelijk dat de werking erna was afgenomen. Ampul vervangen en het was weer als het zou moeten zijn.

Later heb ik dat tegen de DVK aangehangen en die vertelde me dat insuline pas langzaam in werking afnam als het dagenlang boven de 40 graden kwam of zo. Volgens mij is dat onzin, omdat je insuline anders niet zou hoeven te koelen :P. Plus, mijn eigen persoonlijke ervaring wees anders uit. Heb mijn insulinepen daarna ook niet meer in de heuptas gedaan, tenzij het hele korte tijd was, bijvoorbeeld vanuit hotelkamer naar restaurant en terug. Tijdens het eten legde ik het dan op tafel, in plaats van dat ik het omhield.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_177350909
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 18:33 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Kan het niet zijn dat hij daardoor ook per ongeluk teveel medicijnen inneemt? Dan gaat het ook hard met hypo's.

Vraag me af of als je bij zijn huisarts niet terecht kunt, niet bij je eigen huisarts langs kan gaan voor raad.
We zitten bij dezelfde. :p
pi_177351390
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 18:55 schreef Koettie het volgende:

[..]

We zitten bij dezelfde. :p
Oh haha. Nu snap ik het hypothetische :D
Zou gewoon eerst voor jezelf een afspraak maken en dan zeggen dat je je ernstig zorgen maakt en er psychisch last van hebt. Moet de huisarts ook wat mee doen.
  woensdag 21 februari 2018 @ 23:06:13 #146
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_177357336
Wat betreft dat vaderverhaal:
Je bent vrij om met vragen naar je eigen huisarts te gaan. De een zal meer, de ander minder bereid zijn algemene informatie te verstrekken, maar blijf aandringen.

Je hebt inmiddels aangegeven dat je bij dezelfde huisarts zit. In Nederland hebben wij in principe 'recht' op second opinions van een andere arts, dus je kunt ook met je verhaal aankloppen bij een andere arts. Geen garantie op hulp, maar je staat vrij dat te doen.

Extern ingrijpen is voor zover mijn amateurkennis rijkt alleen mogelijk als hij een gevaar vormt voor zijn omgeving. Dat is in eerste instantie niet zo, maar je kunt best een 'hij is aan het koken/roken en het huis vliegt in de fik' scenario aankomen en kijken wat ze daar van vinden.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 18:31 schreef NedKelly het volgende:

[..]

[..]

Klopt. Ik vul de ampullen voor de pomp zelf vanuit een flacon (inhoud van 3 penampullen). De flacon is idd gewoon 4 weken houdbaar.
Diabetesverpleegkundige vertelde dat na 3-4 dagen de werking afneemt. Ik vermoed doordat je de pomp op het lichaam draagt en dus lichaamstemp aanneemt.
Had ik even geen erg in toen ik eerder zei van die 3-4 dagen
In de handleiding staat wel specifiek dat de max. temp. 30 graden is, dus lichaamstemperatuur heeft daar wel invloed op ja. En de duur natuurlijk. Die pomp zit (bijna) 24/7 op je lichaam.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:26 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Het typische is dat ik dat niet te lang geleden zelf ook gemerkt heb. Voor ik de FSL ging gebruiken, merkte ik het als mijn suiker onder de 6 zakte, maar toen zat mijn hba1c dan ook rond de 75. Sinds de FSL zit die dus rond de 50 en merk ik het zakken van mijn bloedsuiker pas als ik onder de 4,5 zak. De echte hypo effecten komen tegenwoordig ook pas bij diepere hypo's - en dat komt echt door de verbeterde grip op mijn suiker door de FSL.
Ik heb precies hetzelfde gemerkt. Vroeger kon ik met 4,0 - 4,5 niet meer functioneren, nu heb ik het soms niet eens door :)
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_177360269
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 14:27 schreef Koettie het volgende:
Zou me heel weinig verbazen, hij is nu 62 en gaat wel achteruit. Ik zal eens opzoeken hoe je dat merkt. Hij heeft zijn hele leven al gezondheidsproblemen en kan me voorstellen dat dat niet meewerkt. Daarnaast is hij werkloos en eenzaam, weinig vrienden en weinig doel. M'n hart breekt af en toe door die man maar hij laat zich zo moeilijk helpen. Ik heb volgende week vrij en dan ga ik eens kijken of ik toch niet met de huisarts kan praten. Ik zal wel melden dat ik niets van hem hoef te weten, dat mag immers niet, maar wel wil delen hoe ik nu denk dat het gaat. Eens kijken of de huisarts daar voor open staat.
Je mag zeker je zorgen delen. Je kan ook met je vader bespreken dat je namens hem de huisarts belt voor een afspraak en dat jij dan mee gaat.

De diabetesverpleegkundige van de huisarts wipt wat sneller binnen dan de internist, misschien is het een idee om die zorg juist bij de huisarts te leggen?

Verder kan je voorstellen dat er thuiszorg komt om de medicatie toe te dienen. Die wippen dan meerdere keren per dag langs.

Hij is wat jong, maar misschien is een tripje naar de geriater of van de specialist ouderengeneeskunde ook een idee.
pi_177360291
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 06:46 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Je mag zeker je zorgen delen. Je kan ook met je vader bespreken dat je namens hem de huisarts belt voor een afspraak en dat jij dan mee gaat.

De diabetesverpleegkundige van de huisarts wipt wat sneller binnen dan de internist, misschien is het een idee om die zorg juist bij de huisarts te leggen?

Verder kan je voorstellen dat er thuiszorg komt om de medicatie toe te dienen. Die wippen dan meerdere keren per dag langs.

Hij is wat jong, maar misschien is een tripje naar de geriater of van de specialist ouderengeneeskunde ook een idee.
Die thuiszorg ook al voorgesteld maar hij wil gewoon niet. Vind het zo frusterend, ook omdat het niet goed gaat met m'n vriend. Weet momenteel even niet waar ik m'n prioriteit moet leggen. Zit nu te twijfelen tussen zelf naar de huisarts gaan of gewoon zeggen dat ik bel voor een afspraak voor hem en hoop dat ie komt opdagen.
pi_177360710
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 06:49 schreef Koettie het volgende:

[..]

Die thuiszorg ook al voorgesteld maar hij wil gewoon niet. Vind het zo frusterend, ook omdat het niet goed gaat met m'n vriend. Weet momenteel even niet waar ik m'n prioriteit moet leggen. Zit nu te twijfelen tussen zelf naar de huisarts gaan of gewoon zeggen dat ik bel voor een afspraak voor hem en hoop dat ie komt opdagen.
Belangrijk is wel dat je vader toestemming geeft he.
Maar samen met je vader bellen voor een (huis)afspraak is wel een goede, dan is hij op de hoogte.
pi_177360849
Ja, betwijfel alleen of dat gaat lukken. Maar in dat geval ga ik alleen denk ik. Zal 'm morgen even bellen of langsgaan.
pi_177361027
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 07:58 schreef Koettie het volgende:
Ja, betwijfel alleen of dat gaat lukken. Maar in dat geval ga ik alleen denk ik. Zal 'm morgen even bellen of langsgaan.
Huisarts heeft telkens een overdracht gekregen na al die opnames. Een beetje zorgverlener zou dat al reden vinden om contact met je vader op te nemen en hem meer in de gaten te houden.
Ik zou je terechte zorgen dus zeker aankaarten.
Huisarts hoeft er niet inhoudelijk op te reageren. Maar zal het wel herkennen vanuit de door hem ontvangen informatie.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_177364910
Vandaag de eerste slechte ervaring met de FSL gehad, in de bijna anderhalf jaar dat ik 'm nu gebruik -O- . Gisteravond rond bedtijd gaf de sensor aan dat ik omlaag schoot, zelfs tot aan LO toe. Mijn gevoel gaf wel aan dat ik laag zat, maar niet zo laag. Zelfs na maatregelen tegen een hypo bleef de sensor consequent LO aangeven. Ik heb het genegeerd en ben gaan slapen. 's Morgens liet de sensor zien dat 'ie gedurende de nacht rond de 4 gezeten heeft, maar stond inmiddels weer op LO. Mijn gevoel was echter van een suiker die boven de 10 zat.

Kwam er op dat moment ook achter dat ik geen backup achter de hand had in de vorm van teststroken :|W, want de cassette van mijn vorige meter was inmiddels verlopen en niet langer bruikbaar. Moest toch mijn sensor vervangen, dus de oude eraf gehaald en nieuwe geplaatst. Nadeel is dat de sensor pas een uur na plaatsen data gaat geven, dus daar moest ik op wachten; toen die opkwam, gaf 'ie 12 aan.

De sensor die ik eraf had gehaald liet wel een wat gebogen naaldje zien, dus mogelijk is dat bij aanbrengen 2 weken geleden niet helemaal goed gegaan. De afgelopen twee weken kwam mijn gevoel wel goed overeen met de getoonde waardes, alleen gisteravond dus niet (meer), geen idee waarom.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_177371741
Je gevoel klopte toch wel, want boven de 10 is zeker niet LO
  donderdag 22 februari 2018 @ 21:16:49 #154
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_177377701
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 11:34 schreef Maurice76 het volgende:
Vandaag (...) waarom.
Enige nuttige uit dit verhaal is dus dat je altijd een backup moet hebben.
Zeg ik, terwijl ik ook niet weet waar de manuele strips liggen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_177386130
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 21:16 schreef twiFight het volgende:

[..]

Enige nuttige uit dit verhaal is dus dat je altijd een backup moet hebben.
Zeg ik, terwijl ik ook niet weet waar de manuele strips liggen.
Klopt, die moet ik ook gaan regelen. Tweede is dat de sensor niet 100% betrouwbaar is - maar dat is eigenlijk met alles :P.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
  zaterdag 24 februari 2018 @ 01:35:35 #156
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_177405649
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 10:09 schreef Maurice76 het volgende:
Klopt, die moet ik ook gaan regelen. Tweede is dat de sensor niet 100% betrouwbaar is - maar dat is eigenlijk met alles .
Sowieso.
Toen ik op vakantie ging had ik mijn oude handmatige meter in het hotel liggen als backup.
Daarnaast heb ik nog niet zo'n geval meegemaakt als jij. Wel andersom, dat ik het gevoel heb dat ik hoog zit maar het niet zo is. En bij lage en hoge waarden wijkt de meter af, maar dat is ook bekend. Daar ondervind ik zelf geen problemen mee, het resultaat blijft hetzelfde (een buts koolhydraten, danwel een buts insuline).
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_177710615
Diabetespatiënt kan zonder medicijnen
dankzij andere leefstijl

Verandering van leefstijl helpt bijna vier op de tien mensen met diabetes type 2 van de medicijnen af. Ze kunnen na een intensieve begeleiding bij geschikte voeding en beweging de pillen en insulinespuit links laten liggen.

Dat blijkt uit de resultaten van het programma Keer Diabetes2 Om. Het programma van de stichting Voeding Leeft en zorgverzekeraar VGZ begon in 2015 als kleine proef in Uden, maar wordt nu uitgebreid naar zes locaties en duizenden deelnemers. Die leren in groepen onder begeleiding van een huisarts, diëtist, kok en coach hun leefstijl te veranderen.

87 procent van de deelnemers is daarna geheel of gedeeltelijk van de medicijnen af, en/of heeft gezonde bloedsuikerwaarden. Na een jaar kan nog steeds 38 procent zonder medicatie. ,,Dit programma laat zien dat je leefstijl goed kunt inzetten bij de behandeling van een ziekte’’, zegt wetenschappelijk directeur Maaike de Vries van ‘Keer Diabetes2 Om’.
https://www.ad.nl/gezond/(...)-leefstijl~a4d849b6/

Dit is groot nieuws, was ook zonet in het zesuurjournaal.
pi_177710797
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 18:25 schreef Loekie1 het volgende:
Diabetespatiënt kan zonder medicijnen
dankzij andere leefstijl

-knip-

Dit is groot nieuws, was ook zonet in het zesuurjournaal.
Ja en dat vind ik dus echt apart want dat is al zolang bekend dat voor type 2 leefstijl zoveel kan doen... (niet in alle gevallen, maar wel in veel)
  vrijdag 9 maart 2018 @ 19:05:17 #159
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_177711171
Ja inderdaad. Ik heb het zelf ook gemerkt en dat was al binnen een maand anders eten en / of bewegen.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator / Miss SHO vrijdag 9 maart 2018 @ 19:09:44 #160
22592 crew  Ole
pi_177711241
Niet echt nieuws hoor. Helaas werkt het niet voor iedereen.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_177711308
Keer diabetes om is dat niet dat commerciële bedrijf dat ook weer een graantje wil meepikken?
pi_177711321
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 19:13 schreef M.Ritcher het volgende:
Keer diabetes om is dat niet dat commerciële bedrijf die ook weer een graantje wil meepikken?
Het nieuws is dat het een kleine proef was die zeer succesvol is gebleken en dat het nu wordt uitgebreid naar zes locaties en duizenden deelnemers. Dat is nogal wat. Stel je ook voor wat het kan besparen aan zorgkosten.
pi_177711334
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 19:14 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het nieuws is dat het een kleine proef was die zeer succesvol is gebleken en dat het nu wordt uitgebreid naar zes locaties en duizenden deelnemers. Dat is nogal wat. Stel je ook voor wat het kan besparen aan zorgkosten.
Ja maar de offers zijn zeer groot. Je moet wel erg sterk in je schoenen staan en heb ook iets gelezen over betalen.
pi_177711356
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 19:15 schreef M.Ritcher het volgende:

[..]

Ja maar de offers zijn zeer groot. Je moet wel erg sterk in je schoenen staan en heb ook iets gelezen over betalen.
Bij het journaal werd gezegd dat er subsidies komen voor de mensen die deelnemen, kan me niet voorstellen dat zij moeten bijbetalen. Een van de deelnemers zei dat hij veel moest laten staan maar dat hij daarnaast heel veel lekkere dingen wel kan eten.
pi_177711425
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 19:17 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Bij het journaal werd gezegd dat er subsidies komen voor de mensen die deelnemen, kan me niet voorstellen dat zij moeten bijbetalen. Een van de deelnemers zei dat hij veel moest laten staan maar dat hij daarnaast heel veel lekkere dingen wel kan eten.
Heb er een aantal jaar geleden al over gelezen. Je moet zeer sterk in je schoenen staan wil je dit dieet aankunnen. Gevaar is ook dat als het bewezen werkzaam is de verzekeringsmaatschappijen dit verplicht gaan opleggen aan diabetes patiënten type-2 omdat ze anders niks meer gaan vergoeden. En dat moet je met deze "behandeling" niet willen.
pi_177711463
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 19:23 schreef M.Ritcher het volgende:

[..]

Heb er een aantal jaar geleden al over gelezen. Je moet zeer sterk in je schoenen staan wil je dit dieet aankunnen. Gevaar is ook dat als het bewezen werkzaam is de verzekeringsmaatschappijen dit verplicht gaan opleggen aan diabetes patiënten type-2 omdat ze anders niks meer gaan vergoeden. En dat moet je met deze "behandeling" niet willen.
Ja precies, het moet wel bij je passen om koolhydraatarm te eten, dat is niet voor iedereen weggelegd. Prima als je er zelf achter staat en ja het kan heel goed helpen met afvallen. Maar het is wel een hele andere mindset die je moet krijgen met eten. En helemaal als je andere gezinsleden hebt is het lastig vol te houden.
pi_177711499
Ik had vannacht echt een stressnacht met mn pomp :o
Batterij was leeg, en de 2 lithiumbatterijen die ik nog had liggen waarvan ik dacht dat ze vol waren, bleken ook leeg te zijn :o Dus midden in de nacht op zoek naar een gewone batterij, terwijl mn pomp dus ontzettend irritant piept. Gelukkig ergens in een la nog 1 gevonden. Maar wel even stressen dus, meteen maar nieuwe batterijen besteld. En gewoon stom dat zoiets altijd 's nachts gebeurd :(
Volgende week vrijdag weer naar Diabeter. Maar gaat gelukkig al een stuk beter met mn hypo's, deze week er 1 gehad ( was ook maar 3.6 net voor het eten, dus niet heel erg) en afgelopen 2 weken totaal 3. Dus dat valt reuze mee ^O^
pi_177711512
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 19:26 schreef _Hestia_ het volgende:
koolhydraatarm
Koolhydraatarm gaan eten schijnt ook niet zo erg gezond te wezen. Simpel omdat je ze nodig hebt.
pi_177711561
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 19:29 schreef M.Ritcher het volgende:

[..]

Koolhydraatarm gaan eten schijnt ook niet zo erg gezond te wezen. Simpel omdat je ze nodig hebt.
Ja helemaal zonder kun je niet, je hebt wel een minimumaantal nodig om bijvoorbeeld je hersenen te laten werken. En ik eet zelf wel minder koolhydraten dan gemiddeld, maar ik ben echt iemand die niet helemaal zonder kan. Maar goed, ik heb type1, wel iets overgewicht en ik val ook op de manier waarmee ik nu eet af ;) En bij mij scheelt het ook wel veel qua insulinegebruik nu, maarja, helaas kom ik er nooit helemaal af ;)
pi_177711683
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 19:32 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Ja helemaal zonder kun je niet, je hebt wel een minimumaantal nodig om bijvoorbeeld je hersenen te laten werken. En ik eet zelf wel minder koolhydraten dan gemiddeld, maar ik ben echt iemand die niet helemaal zonder kan. Maar goed, ik heb type1, wel iets overgewicht en ik val ook op de manier waarmee ik nu eet af ;) En bij mij scheelt het ook wel veel qua insulinegebruik nu, maarja, helaas kom ik er nooit helemaal af ;)
Knap hoor want het schijnt niet erg gemakkelijk te wezen. Respect daar voor. Zelf ben ik (maar met type 2) 20 kilo afgevallen en ben veel meer gaan bewegen. Ben nu medicijn vrij. Dat ik bij de dokter kwam ongeveer 6 jaar geleden was mijn suiker 25+
pi_177711950
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 19:38 schreef M.Ritcher het volgende:

[..]

Knap hoor want het schijnt niet erg gemakkelijk te wezen. Respect daar voor. Zelf ben ik (maar met type 2) 20 kilo afgevallen en ben veel meer gaan bewegen. Ben nu medicijn vrij. Dat ik bij de dokter kwam ongeveer 6 jaar geleden was mijn suiker 25+
Van jou is het ook echt super knap dan! En echt goed dat je medicijnvrij bent ^O^

Dankjewel! Ik ben nu ongeveer 18 kg afgevallen, ook gewoon door gezonder te eten en meer te sporten. Was daarvoor altijd wel lid van de sportschool, maar sponsorde het vooral. Ging dan weer een week wel, dan weer een week niet etc. Nu sinds vorig jaar april al consequent 2-4 keer in de week aan het sporten ( tot januari combineerde ik het ook met zwemmen, nu alleen sportschool).
pi_177712015
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 19:51 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Van jou is het ook echt super knap dan! En echt goed dat je medicijnvrij bent ^O^

Dankjewel! Ik ben nu ongeveer 18 kg afgevallen, ook gewoon door gezonder te eten en meer te sporten. Was daarvoor altijd wel lid van de sportschool, maar sponsorde het vooral. Ging dan weer een week wel, dan weer een week niet etc. Nu sinds vorig jaar april al consequent 2-4 keer in de week aan het sporten ( tot januari combineerde ik het ook met zwemmen, nu alleen sportschool).
Heel goed meid. Sport is toch wel een magisch woord met diabetes. Nou heb jij type1 en dat ligt wel even anders als 2 maar heb gelezen dat je beter een gecontroleerde type 1 kan hebben dan de 2. Met type 1 gecontroleerd kan je nog 100 jaar worden.
pi_177712080
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 19:55 schreef M.Ritcher het volgende:

[..]

Heel goed meid. Sport is toch wel een magisch woord met diabetes. Nou heb jij type1 en dat ligt wel even anders als 2 maar heb gelezen dat je beter een gecontroleerde type 1 kan hebben dan de 2. Met type 1 gecontroleerd kan je nog 100 jaar worden.
Thnx en ja sporten doet toch een hoop voor je insulinegevoeligheid en de vermindering van risico op complicaties. Mn cholesterol is wel te hoog, dus daar slik ik sinds een paar maanden wel Atorvastatine voor. Volgende week dus ook maar even bloedprikken om te zien of dat nu dan beter gaat, daar ben ik wel benieuwd naar. HbA1c ben ik niet zo benieuwd naar, die ligt zo rond de 41 het afgelopen jaar.
pi_177712151
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 19:59 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Thnx en ja sporten doet toch een hoop voor je insulinegevoeligheid en de vermindering van risico op complicaties. Mn cholesterol is wel te hoog, dus daar slik ik sinds een paar maanden wel Atorvastatine voor. Volgende week dus ook maar even bloedprikken om te zien of dat nu dan beter gaat, daar ben ik wel benieuwd naar. HbA1c ben ik niet zo benieuwd naar, die ligt zo rond de 41 het afgelopen jaar.
Ja. cholesterol is nog wel een dingetje bij de meeste diabetes patiënten. Medicijnen daarvoor stellen ze ook meestal zo lang mogelijk uit omdat het wel een aanslag is op je lichaam met vaak bijwerkingen. Spierpijn vermoeidheid enz. Jammer dat je dat dan wel nodig hebt maar waarschijnlijk noodzakelijk.
pi_177712301
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 20:03 schreef M.Ritcher het volgende:

[..]

Ja. cholesterol is nog wel een dingetje bij de meeste diabetes patiënten. Medicijnen daarvoor stellen ze ook meestal zo lang mogelijk uit omdat het wel een aanslag is op je lichaam met vaak bijwerkingen. Spierpijn vermoeidheid enz. Jammer dat je dat dan wel nodig hebt maar waarschijnlijk noodzakelijk.
Ja ik heb in het verleden al wel andere statines gehad waar ik heel veel bijwerkingen van had. Dus weer mee gestopt en mn vorige internist vond het ook niet zo verontrustend hoog om andere dingen te proberen. Maar nu bij Diabeter wilden ze het toch wel weer proberen. En van deze maar een paar dagen bijwerkingen gehad en toen niet meer, dus blijf ze nu wel gewoon slikken ( als mn LDL-waarde inderdaad verbeterd is natuurlijk)
pi_177712364
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 20:12 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Ja ik heb in het verleden al wel andere statines gehad waar ik heel veel bijwerkingen van had. Dus weer mee gestopt en mn vorige internist vond het ook niet zo verontrustend hoog om andere dingen te proberen. Maar nu bij Diabeter wilden ze het toch wel weer proberen. En van deze maar een paar dagen bijwerkingen gehad en toen niet meer, dus blijf ze nu wel gewoon slikken ( als mn LDL-waarde inderdaad verbeterd is natuurlijk)
Ja als ze hij/zij dat voorschrijft doen ze dat niet zomaar en is het wel verstandig om te nemen. Voor propjes in de aderen enzovoorts. Dan ben je niet vrolijk als je dat hebt.
pi_177712433
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 20:17 schreef M.Ritcher het volgende:

[..]

Ja als ze hij/zij dat voorschrijft doen ze dat niet zomaar en is het wel verstandig om te nemen. Voor propjes in de aderen enzovoorts. Dan ben je niet vrolijk als je dat hebt.
Nee en mn vader heeft type2 en heeft heel veel complicaties ( aantal hersenbloedingen gehad, halfzijdig verlamd daardoor, aan 1 oog blind, paar tenen geamputeerd en afgelopen Kerst een bypass operatie gehad aan zijn been naar zijn voet zodat die niet geamputeerd hoefde te worden. Hij woont al meer dan 10 jaar in een verpleeghuis terwijl hij pas 64 is). Dus als ik met een pilletje die complicaties kan verminderen dan doen we dat toch maar ;)
pi_177712470
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 20:21 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Nee en mn vader heeft type2 en heeft heel veel complicaties ( aantal hersenbloedingen gehad, halfzijdig verlamd daardoor, aan 1 oog blind, paar tenen geamputeerd en afgelopen Kerst een bypass operatie gehad aan zijn been naar zijn voet zodat die niet geamputeerd hoefde te worden. Hij woont al meer dan 10 jaar in een verpleeghuis terwijl hij pas 64 is). Dus als ik met een pilletje die complicaties kan verminderen dan doen we dat toch maar ;)
Doe je goed meid. Better safe than sorry.
pi_177712523
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 20:24 schreef M.Ritcher het volgende:

[..]

Doe je goed meid. Better safe than sorry.
Ja dat is wel een schrikbeeld van mijn vader, ondanks dat hij type2 heeft en zijn diabetes echt heel erg heeft verwaarloosd en de zorg 20 jaar geleden natuurlijk heel anders was. Het heeft me wel echt doen beseffen dat ik zo goed mogelijk voor mezelf wil zorgen.
pi_177712698
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 20:27 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Ja dat is wel een schrikbeeld van mijn vader, ondanks dat hij type2 heeft en zijn diabetes echt heel erg heeft verwaarloosd en de zorg 20 jaar geleden natuurlijk heel anders was. Het heeft me wel echt doen beseffen dat ik zo goed mogelijk voor mezelf wil zorgen.
Heel erg goed.
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 20:27 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Ja dat is wel een schrikbeeld van mijn vader, ondanks dat hij type2 heeft en zijn diabetes echt heel erg heeft verwaarloosd en de zorg 20 jaar geleden natuurlijk heel anders was. Het heeft me wel echt doen beseffen dat ik zo goed mogelijk voor mezelf wil zorgen.
Heel goed. Houd dat maar vol. Ze zijn tegenwoordig veel verder als dat jou vader was in de tijd. Wees daar maar trots op als je dat doet. Ben ik het ook op je.
pi_177712736
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 20:36 schreef M.Ritcher het volgende:

[..]

Heel goed. Houd dat maar vol. Ze zijn tegenwoordig veel verder als dat jou vader was in de tijd. Wees daar maar trots op als je dat doet. Ben ik het ook op je.
Thnx en ja dat scheelt echt dat de zorg wel zoveel beter is geworden. En ik ben op zich echt goed ingesteld de laatste jaren (HbA1c al jaren tussen de 41 en 52), Maarja, hoe langer je diabetes hebt hoe meer kans je wel hebt op complicaties. En goed ingesteld zij zegt ook niet alles. Maar ik doe er idd alles aan en dan is het afwachten wat de toekomst brengt :)
pi_177712840
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 20:38 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Thnx en ja dat scheelt echt dat de zorg wel zoveel beter is geworden. En ik ben op zich echt goed ingesteld de laatste jaren (HbA1c al jaren tussen de 41 en 52), Maarja, hoe langer je diabetes hebt hoe meer kans je wel hebt op complicaties. En goed ingesteld zij zegt ook niet alles. Maar ik doe er idd alles aan en dan is het afwachten wat de toekomst brengt :)
Meer als je best kan je niet doen meid. Zolang je er niet met de pet naar gooit kan je niks verweten worden. En je bent ook maar een mens. Soms gaat het goed en soms voel je jezelf niet goed.
pi_177712914
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 20:44 schreef M.Ritcher het volgende:

[..]

Meer als je best kan je niet doen meid. Zolang je er niet met de pet naar gooit kan je niks verweten worden. En je bent ook maar een mens. Soms gaat het goed en soms voel je jezelf niet goed.
Dat is waar. Ik heb veel last van depressies gehad en toen er wel echt met de pet naar gegooid en het verwaarloosd. Uiteindelijk zelfs een paar keer in het ziekenhuis beland. En toen is de knop ook wel omgegaan dat hoe kut ik me ook voel, mn diabetes wel geregeld moet worden. Gelukkig gaat het nu dus al jaren goed en mocht ik 2.5 jaar geleden dus over op de pomp omdat ik liet zien dat ik dat dus ook deed..
pi_177712996
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 20:48 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Dat is waar. Ik heb veel last van depressies gehad en toen er wel echt met de pet naar gegooid en het verwaarloosd. Uiteindelijk zelfs een paar keer in het ziekenhuis beland. En toen is de knop ook wel omgegaan dat hoe kut ik me ook voel, mn diabetes wel geregeld moet worden. Gelukkig gaat het nu dus al jaren goed en mocht ik 2.5 jaar geleden dus over op de pomp omdat ik liet zien dat ik dat dus ook deed..
Knap hoor. Dan mag je trots wezen op jezelf. En ja depressies hangen vaak samen met het even geen kracht meer hebben. Heel goed dat je het weer op hebt kunnen pakken.
pi_177713103
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 20:53 schreef M.Ritcher het volgende:

[..]

Knap hoor. Dan mag je trots wezen op jezelf. En ja depressies hangen vaak samen met het even geen kracht meer hebben. Heel goed dat je het weer op hebt kunnen pakken.
Dankjewel en ja ben ook wel trots op mezelf wat dat betreft :)
pi_177713149
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 21:01 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Dankjewel en ja ben ook wel trots op mezelf wat dat betreft :)
Goedzo :s)
  Moderator / Miss SHO zaterdag 10 maart 2018 @ 10:18:53 #187
22592 crew  Ole
pi_177719151
Ik ben na een gbp al meer dan een jaar medicijnvrij. Mijn laatste Hba1c was 34.
Waardes van iemand zonder diabetes 2.

Operatie schijnt bij meer dan 80% van mensen met 2 dit resultaat te hebben. Maar alsnog moet ik op mijn eten blijven letten en blijven sporten.

En een operatie is ook kostbaar natuurlijk. ongeveer 10.000 euro. Maar als het goed is bespaart het ook weer een hoop.

Heb ook eerst mijn levensstijl aangepast. Zat ook nog maar op 1 metformine per dag en Hba1c van 43 voor de operatie. Was ook niet heel slecht nog.
Diabetes was niet de enige reden voor de operatie.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_177819894
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 10:18 schreef Ole het volgende:
Ik ben na een gbp al meer dan een jaar medicijnvrij. Mijn laatste Hba1c was 34.
Waardes van iemand zonder diabetes 2.

Operatie schijnt bij meer dan 80% van mensen met 2 dit resultaat te hebben. Maar alsnog moet ik op mijn eten blijven letten en blijven sporten.

En een operatie is ook kostbaar natuurlijk. ongeveer 10.000 euro. Maar als het goed is bespaart het ook weer een hoop.

Heb ook eerst mijn levensstijl aangepast. Zat ook nog maar op 1 metformine per dag en Hba1c van 43 voor de operatie. Was ook niet heel slecht nog.
Diabetes was niet de enige reden voor de operatie.
Wauw ja echt geweldig jouw verhaal idd. ben echt blij voor je dat het zo goed gaat na die operatie! Want dat is ook altijd maar afwachten. Maar je moet idd wel ook echt je levensstijl aanpassen, anders dan zit je zo weer terug op je oude gewicht en aan de medicijnen. Veel succes met volhouden dus :)
pi_177819905
Mij levensdoel is om mijn overzicht 1 keer helemaal groen te hebben. Ik zat er dit keer aardig in de buurt op die 5 hypo's na :o



Vrijdag naar Diabeter, dus denk dat ze vast veren aan het verzamelen zijn om in mn reet te stoppen :7
  woensdag 14 maart 2018 @ 18:22:29 #190
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_177821006
Goed bezig!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_177833814
Netjes hoor, Hestia :) .

Wat ik me wel afvraag, ik zie een 3.9 in het groen, een 3.6 in het blauw. Wat is voor jou de hypo grens?
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_177833860
Dankjullie!

quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 10:49 schreef Maurice76 het volgende:
Netjes hoor, Hestia :) .

Wat ik me wel afvraag, ik zie een 3.9 in het groen, een 3.6 in het blauw. Wat is voor jou de hypo grens?
Die 3.9 is de grens in dit systeem. Dus 3.9 is groen, 3.8 is blauw. Je kunt die grenzen niet zelf instellen ofzo.
pi_177833967
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 10:51 schreef _Hestia_ het volgende:
Die 3.9 is de grens in dit systeem. Dus 3.9 is groen, 3.8 is blauw.
Check. Kun je die grens niet zelf aanpassen? In de meter die ik bij de FSL heb, kun je zelf een "schappelijke" onder- en bovengrens aangeven. Komt ook denk ik omdat de meter zelf over langere tijd berekent hoeveel je te laag, goed of te hoog zit.

Even een algemene vraag aan iedereen met type 1: heeft iemand van jullie ervaring met een (eenvoudige) operatie, waarbij volledige narcose noodzakelijk is? Bij mij is eind vorig jaar een kleine navelbreuk geconstateerd en ook al is het niet acuut, die moet wel een keer geopereerd gaan worden (nog geen datum gepland). Het is een poliklinische ingreep, maar dient wel onder volledige narcose gedaan te worden. Ik ben nog nooit eerder geopereerd en knijp hem daarom ook wel een beetje - ook omdat ik best wel een controlfreak ben en met die operatie feitelijk gedwongen wordt om de controle over mijn suikerziekte uit handen te geven tot ik weer bijgekomen ben -O- .
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_177834502
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 10:55 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Check. Kun je die grens niet zelf aanpassen? In de meter die ik bij de FSL heb, kun je zelf een "schappelijke" onder- en bovengrens aangeven. Komt ook denk ik omdat de meter zelf over langere tijd berekent hoeveel je te laag, goed of te hoog zit.

Even een algemene vraag aan iedereen met type 1: heeft iemand van jullie ervaring met een (eenvoudige) operatie, waarbij volledige narcose noodzakelijk is? Bij mij is eind vorig jaar een kleine navelbreuk geconstateerd en ook al is het niet acuut, die moet wel een keer geopereerd gaan worden (nog geen datum gepland). Het is een poliklinische ingreep, maar dient wel onder volledige narcose gedaan te worden. Ik ben nog nooit eerder geopereerd en knijp hem daarom ook wel een beetje - ook omdat ik best wel een controlfreak ben en met die operatie feitelijk gedwongen wordt om de controle over mijn suikerziekte uit handen te geven tot ik weer bijgekomen ben -O- .
In de meter zelf kan ik die grenswaarden idd wel aanpassen. Maar dit is de uitdraai van het systeem van Diabeter en dat kun je niet zelf aanpassen.

Ik ben wel eens volledig onder narcose geweest met het verwijderen van mijn keelamandelen. Ik heb mijn pomp tot het laatste moment omgehouden en had ook wel een infuus met zowel insuline als suiker. Verpleegkundige prikte dan gewoon mm bloedsuiker toen ik niet bij was. Ging allemaal hardstikke prima. Omdat ik dus niet kon eten door het verwijderen van mn amandelen heb ik dat suikerinfuus nog wel een dagje gehouden, basale insuline gaf ik gewoon weer met mn pomp toen ik bij was.

Aangezien je nuchter moet zijn voor een operatie vond ik dat juist spannender. Dat ik 's nachts thuis geen hypo zou krijgen. Vanaf het moment dat ik in het ziekenhuis was werd ik meteen aangesloten op infuus voor het geval dat. En na zo'n simpele operatie duurt het ook niet heel lang voor je weer bij bent meestal. Dus zou je er niet al te druk om maken.

[ Bericht 8% gewijzigd door _Hestia_ op 15-03-2018 11:28:12 ]
  donderdag 15 maart 2018 @ 19:23:00 #195
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_177844560
Geen ervaring met narcose, maar wel dat ik verplegers nodig had voor controle. Dat ging prima. Diabetes hebben de meesten wel ervaring mee. Als je je zorgen maakt over je spiegel dan kun je voor de operatie wel aangeven dat je wat vaker gecontroleerd wilt worden.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_177860588


Nieuw record 8-)
Vorige 2 keer was hij 41.
pi_177860607
Netjes! ^O^
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_177860640
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 12:10 schreef Maurice76 het volgende:
Netjes! ^O^
Thnx! Ja dacht juist dat hij iets hoger zou zijn omdat ik minder hypo's heb. Maar niet dus :)
  donderdag 29 maart 2018 @ 18:02:49 #199
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_178174158
Gisteren voor het eerst bij de internist geweest en mag meteen stoppen met m'n Metformine. Ik slikte ook maar 1 tablet. Morgen kan ik bij de diabetes verpleegkundige terecht in het ZKH om zelf te gaan prikken en het op die manier even in de gaten te houden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 13% gewijzigd door automatic_ op 29-03-2018 18:22:25 ]
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_178175111
Bah, problemen met de levering van de Freestyle Libre sensor momenteel. -O-

Toen ik vorige week maandag probeerde te bestellen, keek ik al raar op dat het maximum was verlaagd van 4 naar 2, maar nergens was een reden weergegeven. Heb toen een dubbele bestelling gedaan en vervolgens via een webformulier gevraagd waarom. Pas toen ik mijn mail bekeek met daarin de ontvangstbevestiging van mijn bestelling zag ik dat er bij was aangegeven dat er momenteel hoge vraag was (als gevolg van de uitzending van Kassa! in januari misschien?) en ze dus achterstand hadden opgelopen met hun voorraad en dito leveringen.

Vandaag opgebeld, want ze hadden dinsdag wel de vraag die ik had gesteld al beantwoordt (dus pas na 6 werkdagen, terwijl ze aangaven binnen 48 uur te reageren ... ze bedoelden zeker werkuren?), maar nog steeds geen bevesting van opsturen van mijn bestelling.

Kan nog 1 tot 3 weken gaan duren. Dat is best klote, want aanstaande donderdag verloopt mijn laatste sensor en ik heb geen vervanging op de plank liggen -O- . Als ik dan nog geen vervanging heb, moet ik weer terug naar de vingerprik ... :N
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')