abonnement Unibet Coolblue
pi_168888098
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 08:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat heb ik even gemist? Wanneer en voor welke landen heeft Obama een inreisverbod afgevaardigd? En waarom had de rechter er toen geen probleem mee?

Als je dit uit je duim zuigt vind ik dat eigenlijk ook best wel eng. Aangenomen dat het toch klopt is het op z'n best een tu quoque. Iets is niet goed of slecht omdat iemand anders het wel of niet gedaan heeft.
Obama had in 2011 een inreisverbod afgekondigd.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_168888279
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 08:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat heb ik even gemist? Wanneer en voor welke landen heeft Obama een inreisverbod afgevaardigd? En waarom had de rechter er toen geen probleem mee?

Als je dit uit je duim zuigt vind ik dat eigenlijk ook best wel eng. Aangenomen dat het toch klopt is het op z'n best een tu quoque. Iets is niet goed of slecht omdat iemand anders het wel of niet gedaan heeft.
Kijk deze extreem-rechtse racisten eens tekeer gaan. :o


pi_168893734
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 08:51 schreef HSG het volgende:

[..]

Obama had in 2011 een inreisverbod afgekondigd.
Maar niet uitgevoerd vermoed ik?

Althans, ik zie niet hoe dat niet op dezelfde bezwaren zou stuiten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_168893746
quote:
Racisme is verkeerd, ongeacht of de racist Trump, Clinton of Hersendood2000 heet. ;)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_168894124
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 14:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Maar niet uitgevoerd vermoed ik?

Althans, ik zie niet hoe dat niet op dezelfde bezwaren zou stuiten.
Ja is uitgevoerd voor 6 maanden lang. Overigen alleen tegen Iraakse vluchtelingen met als reden omdat Irak een broeinest was (en nog steeds is) voor terroristen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_168896446
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 14:44 schreef HSG het volgende:

[..]

Ja is uitgevoerd voor 6 maanden lang. Overigen alleen tegen Iraakse vluchtelingen met als reden omdat Irak een broeinest was (en nog steeds is) voor terroristen.
Hoe moet ik dat precies interpreteren? Was reizen wel mogelijk voor Irakezen die geen vluchteling waren? Want dan lijkt dat me wel iets heel anders.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_168897107
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 16:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoe moet ik dat precies interpreteren? Was reizen wel mogelijk voor Irakezen die geen vluchteling waren? Want dan lijkt dat me wel iets heel anders.
Nee dat was precies hetzelfde alleen nu zijn er meer landen broeinesten voor terroristen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_168898208
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 08:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Juridisch zit er geen verschil tussen discriminatie op grond van ras en discriminatie op grond van nationaliteit / afkomst. Het is allebei exact even strafbaar.
De uitspraken over Marokkanen door PvdA-ers Samson, Spekman en Oudkerk waren grammaticaal veel beledigender.

Als je dan doelbewust als OM hier een politieke onderscheid in wilt maken wat niet recht doet aan wat daadwerkelijk is uitgesproken, dan ben je simpelweg ongeloofwaardig. Rechters die daarin meegaan nóg ongeloofwaardiger. Dat rechtvaardigt de term nep-rechter. Het valt onder de vrijheid van meningsuiting hierover een mening te ventileren. Dus al dat verongelijkte gejank hierover. De hypocrisie druipt ervan af.
pi_168898937
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 18:11 schreef Elzies het volgende:

[..]

De uitspraken over Marokkanen door PvdA-ers Samson, Spekman en Oudkerk waren grammaticaal veel beledigender.
Er zal wel iemand een aanklacht moeten indienen, dan kan de rechter zich daarover buigen. Zover ik weet is dat niet gebeurd.

Hoe dan ook ruikt dit naar een tu quoque.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 18:11 schreef Elzies het volgende:

Als je dan doelbewust als OM hier een politieke onderscheid in wilt maken wat niet recht doet aan wat daadwerkelijk is uitgesproken, dan ben je simpelweg ongeloofwaardig.
Dat is dan ook niet wat er is gebeurd. Zoals vrijwel zonder uitzondering klets je weer eens uit je nek.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_168898978
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 17:06 schreef HSG het volgende:

[..]

Nee dat was precies hetzelfde alleen nu zijn er meer landen broeinesten voor terroristen.
Heb je toevallig een bron hiervan? An sich interessant als vergelijkingscasus.

Het zou mij persoonlijk verbazen als dat volledig 1 op 1 vergelijkbaar was, maar wie weet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_168900047
Nog even over Mein Kampf. Vandaag in het nieuws:
http://www.nu.nl/binnenla(...)-niet-strafbaar.html
quote:
Hoge Raad acht boekhandel die Mein Kampf verkoopt niet strafbaar

De Amsterdamse galeriehouder die historische exemplaren verkocht van het boek Mein Kampf van Adolf Hitler, is niet strafbaar. Dat heeft de Hoge Raad geoordeeld.

De raad bevestigt hiermee de eerdere uitspraak van de rechtbank en het hof in hoger beroep. Het Openbaar Ministerie was tegen de uitspraak van het hof in cassatie gegaan.

De vrijheid van meningsuiting kan op grond van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens alleen worden ingeperkt als daartoe een dringende maatschappelijke noodzaak bestaat, aldus de Hoge Raad.

Onder vrijheid van mengingsuiting wordt ook verstaan het verspreiden en ontvangen van informatie. Het hof had geoordeeld dat van zo’n dringende maatschappelijke noodzaak in dit geval geen sprake was.
Maatschappelijk debat

Het hof overwoog daarbij dat het boek in het maatschappelijk debat over antisemitisme en de bestrijding daarvan een belangrijke rol speelt als historische bron van het antisemitische gedachtegoed. Van belang achtte het hof dat de verdachte de paar historische exemplaren van het boek uitsluitend wilde verkopen vanwege de historische betekenis daarvan en niet vanwege de antisemitische passages in de boeken.

Niet is gebleken dat de verdachte het nazistisch gedachtegoed aanhangt of propageert. Ook constateert het hof dat de tekst van Mein Kampf in bibliotheken en op internet beschikbaar is.
Haatzaaien

De zaak was in 2013 aangespannen door kerkgenootschap Federatief Joods Nederland. De teksten in het boek zouden in strijd zijn met artikel 137d van het Wetboek van Strafrecht, dat haatzaaien verbiedt.

Galeriehouder Michiel van Eyk laat dinsdag in een reactie aan NU.nl weten blij te zijn dat het dossier nu dicht kan. "Ik ben niet erg verrast door de uitspraak van de Hoge Raad, maar het is fijn om nogmaals gelijk te krijgen. We hebben niets fout gedaan."

Van Eyk verkoopt al enkele jaren historische exemplaren van het boek waarin Hitler zijn antisemitische gedachtengoed uitlegt. "Het gaat om een heel specifieke groep die geïnteresseerd is in deze boeken: het gaat vooral om historici en academici die onderzoek willen verrichten."

Dus niet verboden. Hopelijk past nu.nl het artikel dat in de OP staat nu ook aan. Want daarin staat dus foutief dat verkoop van Mein Kampf verboden is.
in a crowd you lose humanity
pi_168900134
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 19:30 schreef Wombcat het volgende:
Nog even over Mein Kampf. Vandaag in het nieuws:
http://www.nu.nl/binnenla(...)-niet-strafbaar.html

[..]

Dus niet verboden. Hopelijk past nu.nl het artikel dat in de OP staat nu ook aan. Want daarin staat dus foutief dat verkoop van Mein Kampf verboden is.
Welkom in de wereld van moderne media waarin journalisten geen achtergrondonderzoek doen en de media vooral berichten wat de lezer wil horen, ongeacht of het waar is. (Meestal niet.)

Intussen proberen mensen zoals Wilders, die echt wel weten dat Mein Kampf niet verboden is, lekker mee te liften op de zelf-opgelegde domheid van het volk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_168901646
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 14:27 schreef Molurus het volgende:
Racisme is verkeerd, ongeacht of de racist Trump, Clinton of Hersendood2000 heet. ;)
Ah het toverwoord racisme |:(
pi_168901719
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 20:24 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ah het toverwoord racisme |:(
Quote dan even degene die het woord als eerste gebruikte. ;)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_168901904
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 19:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Welkom in de wereld van moderne media waarin journalisten geen achtergrondonderzoek doen en de media vooral berichten wat de lezer wil horen, ongeacht of het waar is. (Meestal niet.)

Intussen proberen mensen zoals Wilders, die echt wel weten dat Mein Kampf niet verboden is, lekker mee te liften op de zelf-opgelegde domheid van het volk.
Ik heb ze ff gemaild of ze nu het artikel over Wilders aan gaan passen, nu ze zelf ook berichten dat het wel degelijk verkocht mag worden.

Ben benieuwd.
in a crowd you lose humanity
pi_168902264
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 20:30 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik heb ze ff gemaild of ze nu het artikel over Wilders aan gaan passen, nu ze zelf ook berichten dat het wel degelijk verkocht mag worden.

Ben benieuwd.
Tegen de tijd dat zo'n rectificatie is doorgevoerd is het "oud nieuws" dat niemand meer leest.

Het nieuws moet tegenwoordig vooral snel zijn. Daarom kopieren diverse websites elkaar ook zo graag. Er is geen tijd om uit te zoeken wat er van klopt... een spectaculair nieuwsbericht moet gewoon zo snel mogelijk op de eigen site verschijnen anders loop je bezoekers mis.

De lezer is wat dat betreft onredelijk vergevingsgezind als het gaat om onbetrouwbare nieuwsbronnen. Als er iets niet klopt is de lezer dat een week later alweer vergeten. (Als men uberhaupt op de hoogte is... men is vaak al lang weer bezig met de volgende waan van de dag.)

Wat dat betreft heeft het informatietijdperk ervoor gezorgd dat er weliswaar meer informatie is, maar het is heel veel informatie van tamelijk lage kwaliteit. En erger: kwaliteit is geen noemenswaardige succesfactor meer.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_168902462
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 20:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Tegen de tijd dat zo'n rectificatie is doorgevoerd is het "oud nieuws" dat niemand meer leest.

Het nieuws moet tegenwoordig vooral snel zijn. Daarom kopieren diverse websites elkaar ook zo graag. Er is geen tijd om uit te zoeken wat er van klopt... een spectaculair nieuwsbericht moet gewoon zo snel mogelijk op de eigen site verschijnen anders loop je bezoekers mis.

De lezer is wat dat betreft onredelijk vergevingsgezind als het gaat om onbetrouwbare nieuwsbronnen. Als er iets niet klopt is de lezer dat een week later alweer vergeten. (Als men uberhaupt op de hoogte is... men is vaak al lang weer bezig met de volgende waan van de dag.)

Wat dat betreft heeft het informatietijdperk ervoor gezorgd dat er weliswaar meer informatie is, maar het is heel veel informatie van tamelijk lage kwaliteit. En erger: kwaliteit is geen noemenswaardige succesfactor meer.
Het kan wel oud nieuws zijn, op nu.nl zie je onderaan het bericht altijd (een link naar) de gerelateerde berichten. Als ze het bericht over Wilders niet aanpassen, blijft dat dus fout.
in a crowd you lose humanity
pi_168902573
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 20:44 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het kan wel oud nieuws zijn, op nu.nl zie je onderaan het bericht altijd (een link naar) de gerelateerde berichten. Als ze het bericht over Wilders niet aanpassen, blijft dat dus fout.
En wellicht passen ze het wel aan hoor. Maar wat de lezer zich herinnert is en blijft het bericht zoals het was. Het grootste deel van de lezers zal de rectificatie nooit zien, laat staan onthouden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_168902663
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 20:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

En wellicht passen ze het wel aan hoor. Maar wat de lezer zich herinnert is en blijft het bericht zoals het was. Het grootste deel van de lezers zal de rectificatie nooit zien, laat staan onthouden.
Dat snap ik.
Niettemin ben ik wel benieuwd naar hun reactie.
in a crowd you lose humanity
pi_168903032
Momenteel interessante docu op Ned 2 over nepnieuws.

Alweer afgelopen. Later hopelijk hier terug te zien.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 22:09:41 #171
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_168905986
Ik heb het gezien. Breitbart kreeg er van langs. Ook Bild noemde een getal van 1000. Er was wel een brand van netten op een steiger. Ik kan me voorstellen dat dat in het donker eruit kan zien als een brand van het dak.
Dortmund heeft inderdaad niet de oudste kerk van Duitsland, wel een oude. Dit is een slordigheid, echter niet een die de gespannen situatie verkeerd beschrijft. Breitbart schreef niet over verkrachtingen die er niet waren.
Er was een vuurwerkverbod, wat aan de filmpjes te zien niet nageleefd werd.
Gaat nu ook CNN die waarschuwingen krijgen? Of alleen de bronnen met onwelgevallig nieuws? Ik herinner me hoe de Duitse overheden de ellende na het Oud&Nieuw in Keulen het slechte nieuws niet naar buiten wilden brengen.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_168911450
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 18:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er zal wel iemand een aanklacht moeten indienen, dan kan de rechter zich daarover buigen. Zover ik weet is dat niet gebeurd.

Hoe dan ook ruikt dit naar een tu quoque.

[..]

Dat is dan ook niet wat er is gebeurd. Zoals vrijwel zonder uitzondering klets je weer eens uit je nek.
Ik klets niet uit mijn nek, want hoe vaak is deze zogenaamde discriminerende MINDER-uitspraak door diezelfde verderfelijke linkse media (die het filmpje notabene zélf bestempeld als discriminerend) wel niet herhaalt? Dan ben je niet consequent en simpelweg hypocriet.

Bovendien heeft deze MINDER-uitspraak (waar het gros van autochtone Nederlanders gewoon achter staat) net als de film Fitna toentertijd nog voor geen enkel relletje gezorgd. Burgers zijn niet met elkaar op de vuist gegaan.

Het enige wat Wilders blootlegt is wat alle partijen in deze bevestigd, Het multiculturele ideaal is niet uitgekomen en heeft in de praktijk faliekant gefaald. Net als in de ons omringende landen. Nederland is ideologisch verdeeld en vooral sterk gepolariseerd. Wat is er mis mee dat als waarheid zodanig te benoemen?
pi_168912315
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 17:06 schreef HSG het volgende:

[..]

Nee dat was precies hetzelfde alleen nu zijn er meer landen broeinesten voor terroristen.
http://www.snopes.com/president-obama-ban-muslims-2011/

"Mostly false"
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 15 februari 2017 @ 19:48:27 #174
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_168924462
Fact checker klinkt goed.
Helaas blijken deze zich fact checkers noemdende clubje vooral left-leaning te zijn:
http://dailycaller.com/20(...)-almost-exclusively/
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
  woensdag 15 februari 2017 @ 20:18:00 #175
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168925414
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 19:48 schreef MrRatio het volgende:
Fact checker klinkt goed.
Helaas blijken deze zich fact checkers noemdende clubje vooral left-leaning te zijn:
http://dailycaller.com/20(...)-almost-exclusively/
:') :') :') :') :') :') :') !!!!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')