Hangt er vanaf, als je een qua geest en inlevingsvermogen een beetje flexibel bent, kan je met mensen uit alle lagen van de bevolking leuk communiceren/omgaan. Ik heb mij opgewerkt van bouwvakker tot aan een functie bij een van de big 4 (en alles daartussen).quote:Op zondag 12 februari 2017 11:25 schreef Enowapi het volgende:
Tja dat zijn van die mensen die liever een leeg leven vol status hebben dan gewoon echte mensen om zich heen waar ze zich prettig bij voelen
Aan de andere kant is het misschien ook wel logisch : als je een bepaalde mate van intelligentie hebt, dan heb je het ook niet naar je zin met jan modaal in zijn opel astra. Dat is dan geen kwestie van neerkijken op, maar de ene persoon heeft nu eenmaal meer uitdaging nodig in het leven dan de ander.
Een functie bij de big4? Je staat in de kantine?quote:Op zondag 12 februari 2017 11:37 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Hangt er vanaf, als je een qua geest en inlevingsvermogen een beetje flexibel bent, kan je met mensen uit alle lagen van de bevolking leuk communiceren/omgaan. Ik heb mij opgewerkt van bouwvakker tot aan een functie bij een van de big 4 (en alles daartussen).
Heb gewerkt met boeren die in de bouwkeet vanaf zich af liepen te schijten tot aan collega's in de hogere regionen van het bedrijfsleven. Ik kan met iedereen (mits met een open mind) prima door een deur!
Alleen als ik honger hebquote:Op zondag 12 februari 2017 11:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Een functie bij de big4? Je staat in de kantine?
Intelligente staat los van de hoeveelheid uitdaging die je nodig hebt.quote:Op zondag 12 februari 2017 11:25 schreef Enowapi het volgende:
Tja dat zijn van die mensen die liever een leeg leven vol status hebben dan gewoon echte mensen om zich heen waar ze zich prettig bij voelen
Aan de andere kant is het misschien ook wel logisch : als je een bepaalde mate van intelligentie hebt, dan heb je het ook niet naar je zin met jan modaal in zijn opel astra. Dat is dan geen kwestie van neerkijken op, maar de ene persoon heeft nu eenmaal meer uitdaging nodig in het leven dan de ander.
Dat geloof ik niet zo eerlijk gezegd. Geloof wel dat je ook intelligent kunt zijn zonder altijd negens te halen, maar echt domme mensen met een lage intelligentie, zie je ook vaak dat die weinig uitdaging zoeken, vroeg huisje, boompje beestje, elk jaar naar Turkije, etc.quote:Op zondag 12 februari 2017 11:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Intelligente staat los van de hoeveelheid uitdaging die je nodig hebt.
Dit waarschijnlijk ja, goed verwoordquote:Op zondag 12 februari 2017 11:24 schreef LangeJan het volgende:
Zo te lezen heeft deze jongeman zijn schaapjes redelijk op het droge, maar bedenk je wel dat ondanks zijn succes er nog een hoop onzekerheid schuilt in deze persoon.
Naar beneden trappen is zoeken naar bevestiging/waardering. Dit heeft hij waarschijnlijk nooit gehad van zijn ouders. Geen warmte, geen erkenning... alles moest altijd beter..
Ik denk dat jij het op menselijk en sociaal vlak beter voor elkaar hebt en je prioriteiten zo hebt vastgesteld dat jij gelukkiger bent of zal worden dat de jongeman in kwestie ooit zal worden.
Die zoeken hun uitdaging in andere zaken. Voetbal, sleutelen aan de motor etc.quote:Op zondag 12 februari 2017 11:51 schreef Enowapi het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet zo eerlijk gezegd. Geloof wel dat je ook intelligent kunt zijn zonder altijd negens te halen, maar echt domme mensen met een lage intelligentie, zie je ook vaak dat die weinig uitdaging zoeken, vroeg huisje, boompje beestje, elk jaar naar Turkije, etc.
Dit!quote:Op zondag 12 februari 2017 11:24 schreef LangeJan het volgende:
Zo te lezen heeft deze jongeman zijn schaapjes redelijk op het droge, maar bedenk je wel dat ondanks zijn succes er nog een hoop onzekerheid schuilt in deze persoon.
Naar beneden trappen is zoeken naar bevestiging/waardering. Dit heeft hij waarschijnlijk nooit gehad van zijn ouders. Geen warmte, geen erkenning... alles moest altijd beter..
Ik denk dat jij het op menselijk en sociaal vlak beter voor elkaar hebt en je prioriteiten zo hebt vastgesteld dat jij gelukkiger bent of zal worden dat de jongeman in kwestie ooit zal worden.
Goeie post - en zeer waarschijnlijk een hoog waarheidsgehalte.quote:Op zondag 12 februari 2017 11:24 schreef LangeJan het volgende:
geloof je het zelfquote:Op zondag 12 februari 2017 11:37 schreef LangeJan het volgende:
Ik heb mij opgewerkt van bouwvakker tot big 4
Kan je als wereldleider zelf beslissen hoe laat je, je bed uitkomt en wat je die dag eens gaat doen?quote:Op dinsdag 14 februari 2017 09:12 schreef corehype het volgende:
De mensen in OP's post worden wereldleiders.
Wat denk je, dat Trump ook omgaat met untermenschen?
Eten of gegeten worden.
Sociaal Darwinisme op zijn top.
Eerlijk werken loont niet anders was ik al miljardair.
TS is jaloers en faalt in het leven.
Ik ben het wel met je eens op zich, maar er is natuurlijk geen objectieve maatstaf waaraan je kunt meten dat zo iemand als mens faalt. Zolang zo iemand het naar zijn zin heeft, rondloopt met een prachtige inhoudsloze vrouw en elke dag in slaap valt in een bad met champagne, zal hij geen kut geven om mensen die hem geen knip voor de neus waard vinden. In ieder geval niet zolang ze in zijn optiek een lagere status dan hem hebben.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 02:43 schreef Elfletterig het volgende:
Je kunt schatrijk zijn, een topcarrière hebben, maar als mens toch falen. Ik heb genoeg succesvolle mensen in mijn vriendenkring (of vage-kennisenkring, want FOK!'ers komen uiteraard nooit buiten), maar gelukkig geen types zoals TS omschrijft.
En met zulke figuren hoef ik ook niks te maken te hebben. Als je op andere mensen neerkijkt omdat ze minder hoogopgeleid zijn, minder intelligent zijn of simpelweg wat minder geluk en minder kansen hebben gehad, dan ben je geen knip voor de neus waard.
Sterker nog je kan zo een twee even abortus verbieden en buitenlanders weghoudenquote:Op dinsdag 14 februari 2017 09:52 schreef the-eye het volgende:
[..]
Kan je als wereldleider zelf beslissen hoe laat je, je bed uitkomt en wat je die dag eens gaat doen?
Ts is de lamlulquote:Op donderdag 12 april 2018 20:37 schreef the-eye het volgende:
Is ts, nu een jaar verder, nog steeds bevriend met deze lamlul?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |