de OP gelezen?quote:Op zondag 12 februari 2017 16:57 schreef boertie het volgende:
Waarom willen mensen altijd een ander op laten draaien voor de gevolgen van hun eigen stommiteitAls het nu geen busje was maar een boom oid? Ga je dan de boom proberen aansprakelijk te stellen omdat jij zelf niet goed uit je doppen kijkt? Wees een vent en neem je verantwoordelijkheid.
Als die boom ineens op het fietspad staat heb je een redelijke zaak tegen de wegbeheerder.quote:Op zondag 12 februari 2017 16:57 schreef boertie het volgende:
Waarom willen mensen altijd een ander op laten draaien voor de gevolgen van hun eigen stommiteitAls het nu geen busje was maar een boom oid? Ga je dan de boom proberen aansprakelijk te stellen omdat jij zelf niet goed uit je doppen kijkt? Wees een vent en neem je verantwoordelijkheid.
Idd.dat was maar een voorbeeld.quote:Op zondag 12 februari 2017 17:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als die boom ineens op het fietspad staat heb je een redelijke zaak tegen de wegbeheerder.
Als dat je niet werd geleerd, zou je daar dan anders naar hebben gekeken? Is het aangeleerde rechtvaardigheid, of intrinsiek denk je?quote:Op zondag 12 februari 2017 17:08 schreef boertie het volgende:
[..]
Idd.dat was maar een voorbeeld.
Maar mij is vroeger geleerd dat als ik een stommiteit uithaal waarbij ik een ander schade berokken het MIJN verantwoordelijkheid is dat de ander schadeloos gesteld wordt
De vraag is dan in deze wiens stommiteit groter is? Degene die de boom (of het busje) op de fietsstrook heeft gezet en schade heeft omdat een ander dat niet bijtijds zag, of degene die de boom (of het busje) niet op de fietsstrook zag staan.quote:Op zondag 12 februari 2017 17:08 schreef boertie het volgende:
[..]
Maar mij is vroeger geleerd dat als ik een stommiteit uithaal waarbij ik een ander schade berokken het MIJN verantwoordelijkheid is dat de ander schadeloos gesteld wordt
De boom staat daar vermoedelijk geheel legaal. Terwijl het busje daar niet had mogen staan. Toch best een verschil.quote:Op zondag 12 februari 2017 16:57 schreef boertie het volgende:
Ga je dan de boom proberen aansprakelijk te stellen omdat jij zelf niet goed uit je doppen kijkt?
Als we jouw redenatie volgen heb je het dan over de eigenaar van het busje.quote:Op zondag 12 februari 2017 17:08 schreef boertie het volgende:
[..]
Ik denk dat het beide is. Mijn ouders hebben in mijn jeugd mij zoveel mogelijk mijn eigen problemen op laten lossen (wel met hulp indien nodig) waardoor mijn mening gevormd is en ik mijn verantwoordelijkheid neem voor elke actie die ik doe.quote:Op zondag 12 februari 2017 17:12 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Als dat je niet werd geleerd, zou je daar dan anders naar hebben gekeken? Is het aangeleerde rechtvaardigheid, of intrinsiek denk je?
Misschien lees ik het verkeerd maar voor zover ik hier lees is de fietser degene die de aanrijding had kunnen voorkomen door gewoon domweg uit je doppen te kijken als je aan het verkeer deelneemt.quote:Op zondag 12 februari 2017 17:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
De vraag is dan in deze wiens stommiteit groter is? Degene die de boom (of het busje) op de fietsstrook heeft gezet en schade heeft omdat een ander dat niet bijtijds zag, of degene die de boom (of het busje) niet op de fietsstrook zag staan.
Met jouw redenering zou de stommiteit van de eigenaar van het busje iig betekenen dat die z'n eigen schade mag betalen.
Of de eigenaar van het busje die daar niet mag staan. Je bent wel behoorlijk krom op iemands hand vind ik.quote:Op zondag 12 februari 2017 17:27 schreef boertie het volgende:
Misschien lees ik het verkeerd maar voor zover ik hier lees is de fietser degene die de aanrijding had kunnen voorkomen door gewoon domweg uit je doppen te kijken als je aan het verkeer deelneemt.
Dat is wel jammer want juridisch schijnt de eigenaar dan geen verkeersdeelnemer meer te zijn. Wel als hij er nog inzat. Wat ik nog steeds krom vind.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:28 schreef ikmoetdrieten het volgende:
[..]
Het busje stond geparkeerd, want de eigenaar van dat busje kwam later pas, uit haar huis.
Als de wet dat zou doen, dan zou de dochter van TS verantwoordelijk moeten worden gehouden wegens het zelf opzettelijk wegnemen van haar zichtveld. Daarbij als zij al een auto niet kan opmerken dan was ze ook over een kind heen gefietst of alle andere dingen die zich in haar pad zouden kunnen bevinden.quote:Op zondag 12 februari 2017 17:28 schreef Bart2002 het volgende:
Maar de wet houdt helaas nauwelijks rekening met de wet van oorzaak en gevolg...
Nou nee. Dat vind ik wat eenzijdig beredeneerd. Als de wet met oorzaak en gevolg rekening zou houden dan is het busje de oorzaak en de botsing het gevolg. Zonde illegaal geparkeerd busje geen gevolg. Maar daar gaan wij zoals gewoonlijk niet uitkomen.quote:Op zondag 12 februari 2017 18:20 schreef hottentot het volgende:
[..]
Als de wet dat zou doen, dan zou de dochter van TS verantwoordelijk moeten worden gehouden wegens het zelf opzettelijk wegnemen van haar zichtveld. Daarbij als zij al een auto niet kan opmerken dan was ze ook over een kind heen gefietst of alle andere dingen die zich in haar pad zouden kunnen bevinden.
Jij verward jouw behoefte tot wat jij als gerechtigheid ziet met de realiteit waarin wet en regelgeving leidend zijn aangaande aansprakelijkheid. TS is niet gebaat bij wat jij wil, TS is gebaat bij de realiteit.quote:Op zondag 12 februari 2017 18:31 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nou nee. Dat vind ik wat eenzijdig beredeneerd. Als de wet met oorzaak en gevolg rekening zou houden dan is het busje de oorzaak en de botsing het gevolg. Zonde illegaal geparkeerd busje geen gevolg. Maar daar gaan wij zoals gewoonlijk niet uitkomen.
Dan kun je daar beter ook niet op reageren. Maar eerlijk hoor Hottentot: zo vreemd als jij mijn redenatie vindt vind ik die van jou. Zoals gezegd komen we daar niet uit. Reageer niet op mij maar pretendeer niet de waarheid in pacht te hebben. Dat ging al diverse keren fout wat dat betreft.quote:Op zondag 12 februari 2017 18:32 schreef hottentot het volgende:
wat jij persoonlijk vind is namelijk volstrekt irrelevant.
In plaats van dit topic te vervuilen met het pretenderen dat jouw persoonlijke mening feitelijkheden bevat die van invloed zijn op de uitkomst, en het feit dat jij telkens volledig weglaat dat fietser zichzelf het zicht heeft ontnomen, dan denk ik... "Ga toch lekker in KLB jammeren"quote:Op zondag 12 februari 2017 18:37 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dan kun je daar beter ook niet op reageren. Maar eerlijk hoor Hottentot: zo vreemd als jij mijn redenatie vindt vind ik die van jou. Zoals gezegd komen we daar niet uit. Reageer niet op mij maar pretendeer niet de waarheid in pacht te hebben. Dat ging al diverse keren fout wat dat betreft.
Of dat busje had gewoon niet op de fietsstrook geparkeerd moeten worden.quote:Op zondag 12 februari 2017 17:27 schreef boertie het volgende:
[..]
Misschien lees ik het verkeerd maar voor zover ik hier lees is de fietser degene die de aanrijding had kunnen voorkomen door gewoon domweg uit je doppen te kijken als je aan het verkeer deelneemt.
Wees in dit geval bij dat het een busje was en niet je kleine nichtje van zes die daar met haar fietsje aan de hand op mamma stond te wachten, en dan zou de menig van velen hier ook gelijk anders zijn.quote:Op zondag 12 februari 2017 18:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of dat busje had gewoon niet op de fietsstrook geparkeerd moeten worden.
Als het je gaat om het opdraaien voor je eigen fouten dan is er in dit geval niet maar één persoon die fout was.
Jij trekt zoals gewoonlijk weer een te grote broek aan m.i.quote:Op zondag 12 februari 2017 18:46 schreef hottentot het volgende:
[..]
In plaats van dit topic te vervuilen met het pretenderen dat jouw persoonlijke mening van invloed is op de uitkomst, en het feit dat jij telkens volledig weglaat dat fietser zichzelf het zicht heeft ontnomen, dan denk ik... "Ga toch lekker in KLB jammeren"
Jij wilt zo graag dat het busje schuldig is dat het jou een onpartijdig zicht op de situatie onmogelijk maakt.quote:Op zondag 12 februari 2017 18:49 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Jij trekt zoals gewoonlijk weer een te grote broek aan m.i.
Je gedraagt je nu als "King of the Hill". Waarschijnlijk vindt jouw vriendin dat leuk maar ik niet.
Daar gaat het me niet om, als er geroepen wordt dat je voor je eigen stomme fouten moet opdraaien, dan is de fietser niet de enige die een stomme fout gemaakt heeft.quote:Op zondag 12 februari 2017 18:49 schreef hottentot het volgende:
[..]
Wees in dit geval bij dat het een busje was en niet je kleine nichtje van zes die daar met haar fietsje aan de hand op mamma stond te wachten, en dan zou de menig van velen hier ook gelijk anders zijn.
En beiden kunnen de gevolgen krijgen van hun handelen, de één een bekeuring en de ander de aansprakelijkheid van de aanrijding.quote:Op zondag 12 februari 2017 18:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar gaat het me niet om, als er geroepen wordt dat je voor je eigen stomme fouten moet opdraaien, dan is de fietser niet de enige die een stomme fout gemaakt heeft.
Als we het maar eens zijn dat de fietser niet als enige fout was in deze.quote:Op zondag 12 februari 2017 18:52 schreef hottentot het volgende:
[..]
En beiden kunnen de gevolgen krijgen van hun handelen, de één een bekeuring en de ander de aansprakelijkheid van de aanrijding.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |