Ik zou het haast denken. Dit bericht is al wat ouder, november 2016: http://www.svt.se/nyheter(...)rnhemsskolan-i-malmoquote:
Oh, dan is er dus niets gebeurtquote:Op zondag 12 februari 2017 09:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik zou het haast denken. Dit bericht is al wat ouder, november 2016: http://www.svt.se/nyheter(...)rnhemsskolan-i-malmo
Voor wie de moeite neemt om dat te vertalen/lezen ligt het bovendien net wat anders: de rotzooi wordt voornamelijk getrapt door mensen van buiten de school, vandaar de beveiligingspoortjes. En oh ja: de school heeft geen 2000 leerlingen maar 1500.
Nee, maar de bronnen uit de OP hebben er wel net een ander verhaal van gemaakt, zoals ze wel vaker doen. Zo een verhasl van enkele maanden geleden op zo een manier brengen doe je niet omdat je nieuws wil brengen, maar om politieke redenen.quote:Op zondag 12 februari 2017 11:22 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Oh, dan is er dus niets gebeurt
Zolang de haat maar kan blijven stromen.quote:Op zondag 12 februari 2017 11:44 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nee, maar de bronnen uit de OP hebben er wel net een ander verhaal van gemaakt, zoals ze wel vaker doen. Zo een verhasl van enkele maanden geleden op zo een manier brengen doe je niet omdat je nieuws wil brengen, maar om politieke redenen.
Tijd voor 'Class of 1999' maatregelen.quote:Op zondag 12 februari 2017 11:26 schreef Persefoneia het volgende:
Dit soort berichten over scholen doet me steeds denken aan de film 'Class of 1984'.
Ik zag de film toen deze nog maar net uitgebracht werd in 1982 en vond het bizar, zoiets zou echt niet kunnen gebeuren op scholen.
Ok, ik was jong en het is en blijft een film, maar toch.
Wat een onzinreactie.quote:Op zondag 12 februari 2017 13:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Vechtpartijen en drugsdealen komen voor op iedere school. Alleen vindt niemand het interessant als op een of ander gymnasium zo'n kakkerzoontje met pillen loopt te leuren.
Dit is gewoon een eerder nieuwsbericht over een vechtpartij op die school. Het bericht in de OP is weer een nieuw bericht met nieuwe informatie over nieuwere incidenten. In de op staat dan ook:quote:Op zondag 12 februari 2017 09:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik zou het haast denken. Dit bericht is al wat ouder, november 2016: http://www.svt.se/nyheter(...)rnhemsskolan-i-malmo
Voor wie de moeite neemt om dat te vertalen/lezen ligt het bovendien net wat anders: de rotzooi wordt voornamelijk getrapt door mensen van buiten de school, vandaar de beveiligingspoortjes. En oh ja: de school heeft geen 2000 leerlingen maar 1500.
Misschien zijn er de afgelopen maanden wel een paar honderd nieuwe leerlingen bijgekomen.quote:Vechtpartij tussen Afghaanse en Syrische leerlingen
In november vonden hevige rellen plaats. De aanleiding was een leerling die vond dat andere jongens op de verkeerde manier naar zijn vriendin keken. Dit mondde uit in een vechtpartij tussen leerlingen uit het Midden-Oosten en Afghaanse scholieren. De vechtpartij verplaatste zich naar de straat, waar een jongen zwaar werd mishandeld.
Op advies van de politie sloot de school een paar dagen de deuren. Tijdens het laatste jaar zijn ruim 30 processen verbaal opgemaakt, o.a. voor misbruik. In januari braken opnieuw gevechten uit. Leerlingen gooien de bewakers en pleegden verder geweld. Toen de politie kwam boden de leerlingen weerstand en sommigen gingen op de vuist met de politie.
Maar dat een school een aantal dagen moet sluiten omwille van de vechtpartijen lijkt mij minder gebruikelijk.quote:Op zondag 12 februari 2017 13:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Vechtpartijen en drugsdealen komen voor op iedere school. Alleen vindt niemand het interessant als op een of ander gymnasium zo'n kakkerzoontje met pillen loopt te leuren.
Is het ook. Daarom is het een beetje slap om dit meteen aan immigranten te wijten. Dit is een uitzonderlijke maatregel.quote:Op zondag 12 februari 2017 13:50 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Maar dat een school een aantal dagen moet sluiten omwille van de vechtpartijen lijkt mij minder gebruikelijk.
Ja klopt, gaf alleen aan waarom dit wel nieuwswaardig zou kunnen zijn(in Zweden).quote:Op zondag 12 februari 2017 13:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Is het ook. Daarom is het een beetje slap om dit meteen aan immigranten te wijten. Dit is een uitzonderlijke maatregel.
De vechtpartijen op mijn school waren niet heftig genoeg om te onthouden. Er is daar nooit iemand ernstig mishandeld, leraren zijn niet in elkaar geslagen, er is niet gevochten met de politie, er waren geen beveiligers nodig en de school is nooit op aanraden van de politie enkele dagen gesloten geweest.quote:Op zondag 12 februari 2017 13:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Is dit een metareactie of zo?
Ik durf te wedden dat de vechtpartijen op deze school ook door niemand onthouden worden, behalve door de deelnemers.quote:Op zondag 12 februari 2017 14:01 schreef Physsic het volgende:
[..]
De vechtpartijen op mijn school waren niet heftig genoeg om te onthouden. Er is daar nooit iemand ernstig mishandeld, leraren zijn niet in elkaar geslagen, er is niet gevochten met de politie, er waren geen beveiligers nodig en de school is nooit op aanraden van de politie enkele dagen gesloten geweest.
Als dat bij jou op school wel gebeurt/gebeurde, dan zegt dat meer over jouw school en/of de omgeving waar jij leeft. Dat gebeurt namelijk niet op elke school. Kleine vechtpartijen misschien wel, maar dat is niet waar het in de OP over gaat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |