1991quote:Op donderdag 9 maart 2017 22:12 schreef Spees_Eend het volgende:
Van raiders kan ik me dan weer weinig herinneren
Ik was toen ook 'al' 9, maar toch kan ik het me niet meer herinneren. Ik ken het wel, maar meer als zo'n 'algemeen bekend weetje'quote:
Ik was 6 toen de naamwerd veranderd.quote:Op donderdag 9 maart 2017 21:56 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nooit opgevallen dat er een lettertje was veranderd?
[ afbeelding ]
Dikgedrukte was dus mijn argument. Als de ouders het ook correct uitspreken, dan kan het kind in kwestie zijn eigen naam ook correct leren uitspreken.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:21 schreef Jore het volgende:
Die /th/ is echt niet zonder meer uit te spreken voor Nederlandse kinderen hoor, die hoort niet bij de klanken die ze verwerven in de taalontwikkeling en blijft dus vreemd. Natuurlijk kunnen ze hun naam wel leren uitspreken maar klasgenootjes moeten het echt willen (en ook leren). Omgeving idem. Heel vaak blijft Nathan dus Neeten en Ethan Ieten. Argument dat Engelse kindjes het ook kunnen leren is ongeldig omdat de /th/ wel tot hun normale klankenrepertoire behoort. Je kan hier ook moeilijk een naam met een klikklank geven. Overdreven voorbeeld maar wel dezelfde strekking.
Ik kan de naam van jouw dochter inderdaad niet uitspreken -net getest-. Ik voel mij nu een faalhaasquote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:36 schreef Budabuddumbam het volgende:
Tjah ik kan de naam Paul niet uitspreken, ja als pol wel maar ik heb enorm veel moeite met die klank.
is bij meer mensen een ding, om nou om die redenen het niet te doen.
net als mensen die mijn dochter haar naam van de X de sk maken en ks niet kunnen.
zo heet mijn katquote:
Ik ken een spaansnederlandse jongen die Paul heet (naar zijn vader), maar iedereen zegt Pol.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:36 schreef Budabuddumbam het volgende:
Tjah ik kan de naam Paul niet uitspreken, ja als pol wel maar ik heb enorm veel moeite met die klank.
net als mensen die mijn dochter haar naam van de X de sk maken en ks niet kunnen.
ja precies dit dusquote:Op vrijdag 10 maart 2017 17:03 schreef Franny_G het volgende:
Ik kan Paul goed uitspreken zolang ik er niet bij nadenk. Zodra ik ga denken: zeg ik het wel goed? gaat het mis. Of als ik het heel vaak achter elkaar zeg. Dan vind ik het ineens zo raar klinken dat ik spastisch ga doen. 😀
Dit bedoelde ik, maar jij hebt de goede woorden, dankquote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:21 schreef Jore het volgende:
Die /th/ is echt niet zonder meer uit te spreken voor Nederlandse kinderen hoor, die hoort niet bij de klanken die ze verwerven in de taalontwikkeling en blijft dus vreemd. Natuurlijk kunnen ze hun naam wel leren uitspreken maar klasgenootjes moeten het echt willen (en ook leren). Omgeving idem. Heel vaak blijft Nathan dus Neeten en Ethan Ieten. Argument dat Engelse kindjes het ook kunnen leren is ongeldig omdat de /th/ wel tot hun normale klankenrepertoire behoort. Je kan hier ook moeilijk een naam met een klikklank geven. Overdreven voorbeeld maar wel dezelfde strekking.
Ohhhh ik ben niet de enige. Ik breek daar ook altijd mijn tong over. Gelukkig is het de tweede naam van mijn man en niet de eerstequote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:36 schreef Budabuddumbam het volgende:
Toen ik zijn geboorte aankondigde in Z&G moesten er een aantal teruglezen. Best leuk trouwens om dat eens terug te lezen.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is dan wel weer logisch, voor iemand met jouw usernaam
Niemand die denkt dat het de echte naam is?
Betrapt 😉quote:Op vrijdag 10 maart 2017 17:10 schreef Tante_Soesa het volgende:
Mooi om te bedenken hoeveel meelezers er nu 'Paul' zitten te oefenen voor zichzelf(ik kan het wel uitspreken, mijn man idd ook niet.)
Ik woon in Maastricht... Maar ik kan Paul (ja, als Paul -a) gewoon uitspreken. Nooit over nagedacht dat dat een moeilijke naam zou kunnen zijnquote:Op vrijdag 10 maart 2017 16:37 schreef Spees_Eend het volgende:
Bij Paul uitgesproken als Paula-min-a hoor ik direct zo'n gillende vrouw uit de regio kerkrade voor me
Juist zo'n dikke Amsterdamse L maakt de uitspraak raar.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 19:26 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik woon in Maastricht... Maar ik kan Paul (ja, als Paul -a) gewoon uitspreken. Nooit over nagedacht dat dat een moeilijke naam zou kunnen zijn
PayPal spreek je uit als peej-pèhl tochquote:Op zaterdag 11 maart 2017 07:26 schreef Hilzillah het volgende:
Hier ook team Pal (Paul) als in Pay-pal.
Ik als Peej-palquote:Op zaterdag 11 maart 2017 09:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
PayPal spreek je uit als peej-pèhl toch
Het houdt de gemoederen wel bezig trouwens
+1quote:Op zaterdag 11 maart 2017 07:26 schreef Hilzillah het volgende:
Hier ook team Pal (Paul) als in Pay-pal.
Tijd voor een paulpoll!quote:Op zaterdag 11 maart 2017 10:00 schreef Burdie het volgende:
Volgens mij zijn er nu nog een paar mensen waarvan het onduidelijk is hoe ze "Paul" uitspreken. Kunnen die zich nog even melden?
quote:Op zaterdag 11 maart 2017 10:00 schreef Burdie het volgende:
Volgens mij zijn er nu nog een paar mensen waarvan het onduidelijk is hoe ze "Paul" uitspreken. Kunnen die zich nog even melden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |