abonnement Unibet Coolblue
pi_168939554
Oh ik heb ze juist wel mee bij mijn eigen controle (en mijn moeder ook, want 2 kinderen rustig houden terwijl ik met mn mond open lig is niet te doen..). Maar de tandarts ging gewoon tandjes tellen en de kinderen mochten meekijken. En toen zag hij een gaatje en hebben we voor het vullen wel een afspraak zonder kinderen gemaakt, maar t was helemaal niet traumatisch voor ze. Ze vonden t wel leuk om te zien. maar t scheelt natuurlijk dat ik zelf helemaal niet bang ben en dat voelen ze natuurlijk ook.
Tandarts mocht zelfs bij L die toen nog net geen 2 was in zijn mondje kijken (en dat terwijl hij poetsen de hél vond destijds)..

Maar goed dat het erover gaat, want had 2 weken geleden een oproep gekregen en was t alweer vergeten om een afspraak te maken..
  donderdag 16 februari 2017 @ 16:03:12 #127
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_168940374
Vorige week dinsdag ook voor de eerste keer met Vv naar de tandarts geweest. Ook tijdens onze eigen controle. Eerst papa, zodat hij kon zien wat de bedoeling was (had hem van te voren al uitgelegd wat er zou gebeuren). En na papa ging Vv bij mij op schoot op de stoel. Ook 20 tandjes geteld en hij deed het heel goed :)

Toen vroeg de tandarts of hij een tutje heeft. Ehhh.. ja .. nog elke nacht en soms als hij heel moe is. Dat kon hij dus duidelijk zien, zijn tandjes staan echt naar voren :o

Dus sinds het bezoekje aan de tandarts heeft Vv geen tutje meer!
Hij heeft er eigenlijk helemaal geen problemen mee, gaat gewoon goed slapen en heeft er niet echt meer om gevraagd.. ^O^
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_168941318
Eerst ging ik en erna ging meneer in de stoel tandjes tellen.
Hoe bijzonder, hij heeft er ook 20 ;)
Speen vindt ze vanaf 3/3,5 dat we die wel echt moeten gaan afwenden.
Mijn controle was met foto's en hij ging zo met de assistente mee: Mama wij gaan even weg ik ben zometeen terug hoor :')

Plaatjes bij het praatje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168941381
Wat een dappere kinderen allemaal. Tnt gingen wij met zijn alle maar sac heb ik nu voor de eerste keer wat naar voren gezet. Die mag as woensdag.
pi_168941453
Ik werd net wat zenuwachtig van wmik haar post over samen gaan.
Was namelijk dapper in mijn uppie met SloopKogel en NewBorn gegaan :')
  donderdag 16 februari 2017 @ 17:08:56 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_168941561
Oh wat goed zeg BlueEyes! Dat geeft de burger moed!
disclaimer
pi_168941583
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 17:02 schreef BlueEyes het volgende:
Ik werd net wat zenuwachtig van wmik haar post over samen gaan.
Was namelijk dapper in mijn uppie met SloopKogel en NewBorn gegaan :')
Fijn dat het goed ging..
Denk dat ik nu wél alleen met ze durf trouwens. W kan prima luisteren en even zonder mij en L zal ongetwijfeld niet bij me weg willen, maar niet meer zomaar weglopen. Destijds luisterde W nog niet zo goed en vond het heel spannend en L was een twijfelgeval: óf hij zou óveral aanzitten en weglopen enzo óf hij zou het op een krijsen zetten en bij beiden lig ik niet lekker met mijn mond open. En de assistente kan zich dan maar met 1 van de 2 bezighouden..
  donderdag 16 februari 2017 @ 17:13:38 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_168941636
"Ik" heb sinds vandaag een tablet. Kind helemaal in d'r nopjes :D oneindig duplo apps spelen *O*

(Ik heb nog een eerste generatie iPad maar daar kon ik geen werkende apps meer voor vinden dus toch maar een upgrade gedaan :P)
disclaimer
pi_168941680
Uhm, ik voel me nu ineens heel bijzonder, B gaat al vanaf zijn geboorte mee naar de tandarts. Vanaf 1 jaar ook dat er in zijn mond gekeken wordt. Wij gaan elke 8 maanden op controle en B dus ook. Uit gemakzucht omdat we dan geen oppas nodig hebben. En wij hebben allebei nogal makkelijke tanden dus kans op trauma's zijn gelukkig klein.

B is ook 1 x meegeweest terwijl ik een half uur in de stoel heb gelegen maar dat was niet bepaald gepland.

Foto's van stoere kerel bij Blue :)
Fijn SQ!!
pi_168941689
Duplo apps O+
Die staan voor 'nood' zelfs op mijn telefoon.
En op de tablet hebben wij ook verschillende apps met raden waar dier/voorwerp is en 1 met puzzels. Paar euro aan besteed voor uitbreiding en dikke pret voor het jochie
  donderdag 16 februari 2017 @ 17:18:29 #136
149959 SQ
snelle trees
pi_168941715
Ze staan idd ook op mijn telefoon.


Daarom heb ik nu een tablet gekocht :')
disclaimer
pi_168941718
Ha lekker SQ, duplo is toch ook heel goed voor kinderen O-)

manlief besloot afgelopen weekend dat we niet genoeg duplo hadden, want hij kon naast de garage die hij had gebouwd niet ook nog een mega-toren bouwen... Maar er stond wat op marktplaats, dus nu hebben we een wasmand vol extra duplo... geweldig! komt er wel op neer dat ik dan sta te koken ofzo en ondertussen de duplomannetjes reanimeer die door de ambulance worden gebracht door de kinderen. Man kan dat niet doen :( , want die is veel te druk met het bouwen en de kinderen willen m daar niet teveel in storen natuurlijk 8)7 ...
pi_168941729
F ging wel mee exode maar daar was alles mee gezegd. Hij zat dan in de wagen en dat was het.
Nu bewust ook tijd ingepland voor hem
pi_168941750
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 17:16 schreef exode het volgende:
Uhm, ik voel me nu ineens heel bijzonder, B gaat al vanaf zijn geboorte mee naar de tandarts. Vanaf 1 jaar ook dat er in zijn mond gekeken wordt. Wij gaan elke 8 maanden op controle en B dus ook. Uit gemakzucht omdat we dan geen oppas nodig hebben. En wij hebben allebei nogal makkelijke tanden dus kans op trauma's zijn gelukkig klein.

B is ook 1 x meegeweest terwijl ik een half uur in de stoel heb gelegen maar dat was niet bepaald gepland.

Foto's van stoere kerel bij Blue :)
Fijn SQ!!
Oh bij mij gingen ze ook vanaf het begin allebei mee. Maar vanaf dat 2e ging lopen (en vooral niet zo goed luisterde) vond ik het iets teveel uitdaging om dan alleen mee te zijn..
pi_168941779
Wel slim om dat in te plannen Blue, ik heb gewoon nog nooit nagedacht over de tandarts. Maar dat is denk ik vooral omdat de tandarts (afgezien van een gevalletje gebroken tand) voor mij inhoud: zitten, mond open, mond dicht, goed, ok doei.
pi_168946979
Blue fijn dat het zo goed ging met mond open doen enzo. ^O^

Wij hebben volgende week vrijdag een eerste afspraak bij de kindertandarts. Eerst met S en een poosje later pas met T, want die is wat minder urgent. Ik ben erg benieuwd wat het plan wordt en hoe S het gaat vinden bij deze tandarts.

T is vandaag voor het eerst sinds zijn val weer bij het kdv geweest. Hij wilde zo graag dat we hem vandaag toch maar toegestaan hebben om te gaan. Hij was daar nog wel erg moe en heeft ook een middagdutje gedaan.
De ervaring heeft hem overigens geen trauma opgeleverd rondom dokters/ambulances, want elke keer als we nu een ambulance tegenkomen vertelt hij heel trots dat hij daar ook in geweest is. :')

Ik heb vandaag het cb ook maar eens gebeld om een afspraak te maken voor de 3 jaars controle. Normaal gingen T en S altijd samen, maar dat wil ik ditkeer niet in verband met de ogentest, dan zie ik de ene peuter het woord dat hoort bij het plaatje al verklappen aan de andere peuter. :')

Wij hebben een ubertof cadeau gehad van mijn schoonvader alvast voor de verjaardag van T en S, een Blijdorp abonnement. O+ Gisteren hebben we er voor het eerst een middag doorgebracht en het was ontzettend leuk. Niet te druk en een heerlijk zonnetje. We hebben echt genoten. Daar gaan we nog veel woensdagmiddagen doorbrengen het komende jaar. O+
pi_168947340
Wat leuk Nikki!
Kwak
pi_168955683
Ik heb wat favo filmpjes op de I-pad gezet die ze zonder internet kunnen kijken. Bij die leer apps was het altijd MAMA HIJ DOET HET NIET HELP!!! Werkte dus niet als ik niet kon helpen.
pi_168955771
Hee, wij hebben ook een Blijdorp abonnement, Nikki. Kunnen we een keer een meet doen. O+ . Ik vind het ook erg leuk, we hebben het altijd heel gezellig daar.

I heeft al heel lang de beschikking over een eigen ipad, met netflix en spelletjes erop. _O_ . Ze mag niet zelf bepalen wanneer ze erop mag om het wat te begrenzen, maar ik vind het deaal. Ze laat onze telefoons met rust en de televisie staat mede daarom weinig aan. Als ze iets kijkt of doet, is het daarop. Ze kan er ook al goed mee overweg.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_168957125
Netflix en youtube wordt hier ook moeiteloos aangezet.
Youtube wel met toezicht, Netflix heeft hij zijn eigen 'account'.
En hij weet heel goed wat hij niet zien mag.
En de spelletjes apps staan in een mapje.
De tablet hadden we voor onszelf gekocht alleen is het meer zijn tablet en net als bij Franny laat hij onze telefoons dan met rust.
pi_168957272
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 09:29 schreef Franny_G het volgende:
Hee, wij hebben ook een Blijdorp abonnement, Nikki. Kunnen we een keer een meet doen. O+ . Ik vind het ook erg leuk, we hebben het altijd heel gezellig daar.

I heeft al heel lang de beschikking over een eigen ipad, met netflix en spelletjes erop. _O_ . Ze mag niet zelf bepalen wanneer ze erop mag om het wat te begrenzen, maar ik vind het deaal. Ze laat onze telefoons met rust en de televisie staat mede daarom weinig aan. Als ze iets kijkt of doet, is het daarop. Ze kan er ook al goed mee overweg.
Wij ook, meet lijkt me ook erg leuk!

Stip zit ook regelmatig op de iPad. YouTube mag alleen bij uitzondering, maar s ochtends en tijdens het koken mag hij altijd even. Soms speelt hij dan een spelletje en soms kijkt hij Netflix. Mini vindt het ook wel interessant, dus tzt moeten we denk ik een tweede op de kop tikken :)
pi_168957388
Okay, zijn er dan ook mensen met een abo voor Dierenpark Amersfoort? Ik wil ook dierentuinmeeten :s) !

We zijn hier gelukkig weer een beetje bovenop de buikgriep. Wat een ellende als je kinderen ziek zijn en je zelf ook steeds naar de WC moet rennen -O- . Nu alleen nog een baby met spuitluiers. TV is wel de redding nu, vooral de DVD van de theatervoorstelling van Dirk Scheele en Dikkie Dik staat op repeat. "Kijk mama, ik vind Dirrek heeeeeel lief!". Eh. Ok lieverd :') .
pi_168957463
Goed om te lezen over jullie tandartservaringen! Lucas mag binnenkort ook inderdaad. Ik ben zelf nogal huiverig voor tandarts (en ziekenhuis enzo, iets teveel meegemaakt op dat gebied :X ) dus ik ben benieuwd hoe dat voor hem gaat zijn.

En ook fijn om te lezen over screen time :) Lucas kijkt zo nu en dan 'mam zjam' (brandweerman Sam dus) of 'bop, bouwen!' ;) (of filmpjes van I van DaD :D 20 keer achter elkaar, scháterlachend O+ )

Bij het koken zit hij meestal gezellig op het aanrecht om te 'helpen' (en zodat ik mijn geduld kan oefenen op 865 keer zeggen dat de pannen heet zijn :+ ) Ik zet vaker een filmpje in als ik op een thuis-dag even snel een paar mailtjes weg moet werken of hij te drakerig is om mee te spelen o|O
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  vrijdag 17 februari 2017 @ 11:42:01 #149
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_168957788
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:20 schreef Razztwizzle het volgende:
Okay, zijn er dan ook mensen met een abo voor Dierenpark Amersfoort? Ik wil ook dierentuinmeeten :s) !

We zijn hier gelukkig weer een beetje bovenop de buikgriep. Wat een ellende als je kinderen ziek zijn en je zelf ook steeds naar de WC moet rennen -O- . Nu alleen nog een baby met spuitluiers. TV is wel de redding nu, vooral de DVD van de theatervoorstelling van Dirk Scheele en Dikkie Dik staat op repeat. "Kijk mama, ik vind Dirrek heeeeeel lief!". Eh. Ok lieverd :') .
:W
  vrijdag 17 februari 2017 @ 11:43:32 #150
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168957821
Hier (nog) geen abonnement, maar het is wel vlakbij Razz :).
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')