abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_168753044
En hier weer verder


Welkom in het Rondreizen door de VS topic *O* Omdat Amerika uit meer bestaat dan alleen de westkust en New York kun je terecht in dit topic voor tips en ervaringen voor en door mensen die een mooie reis door de VS maken. Overigens ben je ook welkom als je wel de geijkte paden bewandeld ;)

Fokkers op rondreis
Wie: MaJo
Wanneer: Oktober 2016
Waarheen: Oost-Canada en Noord-Oost VS
Reisplanning: Toronto - Niagara Falls - Gananoque - Ottawa - Montreal - Quebec - Moosehead Lake - Acadia NP - White Mountains - Green Mountains - Boston - Cape Cod - New York

Wie: SEMTEX en hoe-die-nie
Wanneer: November 2016
Waarheen: Nevada en Californië
Reisplanning: Las Vegas - Death Valley - Yosemite Park/Mono Lake - Pacific grove - Big Sur - Morro Bay - Ventura - Channel islands - Los Angeles

Wie: Yesse en O+
Wanneer: November/december 2016
Waarheen: Los Angeles - Joshua Tree - Grand Canyon - (tussenstuk kijken waar we tijd voor hebben: Monument Valley/Bryce/Zion?) - Las Vegas - Death Valley - San Francisco - Big Sur - Santa Barbara - terug via Los Angeles
pi_168753050
Laatste post uit het vorige deel:

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 16:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
4 dagen miami inclusief everglades en er heen rijden (+-6 uur) (9-3).
Naar mijn mening is 4 dagen in Miami wel wat lang (ook al heb je een dag naar de Everglades). Langs de kust is het wel leuk (Ocean Drive), maar voor de rest heb je er niet veel te doen (of ik moet het hebben gemist ;) )
pi_168753121
Florida - Alabama - Mississippi - Louisiana staat op mijn verlanglijstje, maar ik wil ook heel graag door Hawaii heen. Klein dilemma waar ik mijn spaardoel op moet zetten.

Met welk budget voor hoe lang trekken jullie er op uit?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_168753226
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 10:36 schreef MikelenniuM het volgende:
Laatste post uit het vorige deel:

[..]

Naar mijn mening is 4 dagen in Miami wel wat lang (ook al heb je een dag naar de Everglades). Langs de kust is het wel leuk (Ocean Drive), maar voor de rest heb je er niet veel te doen (of ik moet het hebben gemist ;) )
Het is dan ook meer 3 dagen daar zijn inclusief everglades.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_168754232
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 10:40 schreef dimmak het volgende:
Florida - Alabama - Mississippi - Louisiana staat op mijn verlanglijstje, maar ik wil ook heel graag door Hawaii heen. Klein dilemma waar ik mijn spaardoel op moet zetten.

Met welk budget voor hoe lang trekken jullie er op uit?
Wij zijn ¤ 5000,- kwijt geweest samen voor 2,5 week (zouden we bij een nieuwe reis ook weer doen). Maar een budget is volledig afhankelijk van je plannen en je persoonlijkheid. Zoals eerder al in dit topic gezien hebben sommigen het idee "we zijn op vakantie dan gaan we ook niet bezuinigen" terwijl er ook mensen zijn zoals ik, die blij worden van goede dealtjes en ook op vakantie daar volop mee bezig zijn. Gelukkig is mijn vriend hetzelfde en hebben we dan ook dezelfde wensen op vakantie.

Het belangrijkste is denk ik om eerst te bepalen hoe lang je wil/kan, je route uit te stippelen en daarna te bekijken hoeveel je aan je vaste kosten ongeveer kwijt zou zijn (kosten vliegtuig + auto en alvast een gemiddelde qua hotels).
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_168754306
quote:
7s.gif Op woensdag 8 februari 2017 11:49 schreef Yesse het volgende:
Het belangrijkste is denk ik om eerst te bepalen hoe lang je wil/kan, je route uit te stippelen en daarna te bekijken hoeveel je aan je vaste kosten ongeveer kwijt zou zijn (kosten vliegtuig + auto en alvast een gemiddelde qua hotels).
Dat lijkt mij ook de juiste volgorde. Maar vraag het ook om een beetje te peilen wat normaal is.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_168754730
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 11:52 schreef dimmak het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook de juiste volgorde. Maar vraag het ook om een beetje te peilen wat normaal is.
Tja. Het kan dus al vanaf ongeveer ¤ 2000,- (wij hadden het namelijk ook goedkoper kunnen maken) maar ik zie ook regelmatig ¤ 5000,-+ p.p. voorbij komen ;)
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  Moderator woensdag 8 februari 2017 @ 12:16:09 #8
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_168754780
Onze reizen waren 6000 a 7000 met z'n tweeën. De ene keer 4 weken westkust, de andere 3,5 week oostkust inclusief Canada.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_168754863
Voor 23 dagen Zuid-West waren wij ongeveer ruim ¤7000,- voor 2 personen. Maar goed een helikoptervlucht + enkele tours tikken al lekker aan.
  woensdag 8 februari 2017 @ 12:22:32 #10
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_168754920
Druk bezig met inlezen/plannen voor Route66 van de zomer. Heen vliegen op Chicago en terug vanaf LA waarschijnlijk. Ondertussen druk bezig tussenstops uit te zoeken en een soort van roadbook maken met allerlei bezienswaardigheden onderweg die de moeite waard zijn.

Grof gezegd worden de stops Chicago-Springfield-Saint Louis-Joplin-Oklahoma City-Amarillo-Santa Fé-Alberqurque-Gallup-Flagstaff-Los Angeles.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 8 februari 2017 @ 12:27:33 #11
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_168755023
Wij gaan ook weer dot jaar. Eind februari boeken.
pi_168755664
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2017 12:22 schreef fathank het volgende:
Druk bezig met inlezen/plannen voor Route66 van de zomer. Heen vliegen op Chicago en terug vanaf LA waarschijnlijk. Ondertussen druk bezig tussenstops uit te zoeken en een soort van roadbook maken met allerlei bezienswaardigheden onderweg die de moeite waard zijn.

Grof gezegd worden de stops Chicago-Springfield-Saint Louis-Joplin-Oklahoma City-Amarillo-Santa Fé-Alberqurque-Gallup-Flagstaff-Los Angeles.
Als je tips over Flagstaff nodig hebt hoor ik het graag (4 maanden gewoond).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_168755967
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 13:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Als je tips over Flagstaff nodig hebt hoor ik het graag (4 maanden gewoond).
Dat museumpje :o We zijn er niet daadwerkelijk in geweest want het was een beetje stil en awkward en mijn vriend had het geld er niet voor over :P Maar wat enorm schattig. Er zaten ook 2 oude mensen de "wacht" te houden. Het was allemaal heel aandoenlijk. En één van de beste wc's tijdens de hele reis _O-
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  woensdag 8 februari 2017 @ 13:16:35 #14
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_168755977
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 13:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Als je tips over Flagstaff nodig hebt hoor ik het graag (4 maanden gewoond).
Tips zijn altijd welkom. Ben pas net begonnen dus ben nu het traject Chicago-Springfield in kaart aan het brengen. Duurt nog wel ff voordat ik bij Flagstaff ben :P.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_168756522
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2017 13:15 schreef Yesse het volgende:

[..]

Dat museumpje :o We zijn er niet daadwerkelijk in geweest want het was een beetje stil en awkward en mijn vriend had het geld er niet voor over :P Maar wat enorm schattig. Er zaten ook 2 oude mensen de "wacht" te houden. Het was allemaal heel aandoenlijk. En één van de beste wc's tijdens de hele reis _O-
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2017 13:16 schreef fathank het volgende:

[..]

Tips zijn altijd welkom. Ben pas net begonnen dus ben nu het traject Chicago-Springfield in kaart aan het brengen. Duurt nog wel ff voordat ik bij Flagstaff ben :P.
Het is alweer een kleine 4 jaar geleden inmiddels maar Flagstaff is als een tweede thuis voor me geworden in die 4 maanden. Je kunt er heel goed vermaken gedurende een dag (of twee). Downtown is klein maar heeft erg veel te bieden op het gebied van eten en drinken of kleine, ludieke winkeltjes als je daar van houd. Flagstaff heeft heel veel lokale brewery's die echt de moeite zijn. Verder raad ik je aan te gaan ontbijten/lunchen bij MartAnne's Burrito Place (goddelijk eten!) of de beste pizza slices te halen bij NiMarco's net ten zuiden van het spoor.

Iets ten noorden van het centrum ligt Buffalo Park waar je mooi kunt wandelen en uitzicht hebt op Humphrey's Peak. Iets ten westen van het centrum ligt Lowell Observatory waar men in 1930 Pluto heeft ontdekt. Verder is het gewoon een erg bruisend studentenstadje, dat een beetje hippie achtig aandoet aan de figuren die er rondlopen dus zeker niet zomaar voorbij rijden! :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 8 februari 2017 @ 14:03:37 #16
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_168756728
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 13:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

[..]

Het is alweer een kleine 4 jaar geleden inmiddels maar Flagstaff is als een tweede thuis voor me geworden in die 4 maanden. Je kunt er heel goed vermaken gedurende een dag (of twee). Downtown is klein maar heeft erg veel te bieden op het gebied van eten en drinken of kleine, ludieke winkeltjes als je daar van houd. Flagstaff heeft heel veel lokale brewery's die echt de moeite zijn. Verder raad ik je aan te gaan ontbijten/lunchen bij MartAnne's Burrito Place (goddelijk eten!) of de beste pizza slices te halen bij NiMarco's net ten zuiden van het spoor.

Iets ten noorden van het centrum ligt Buffalo Park waar je mooi kunt wandelen en uitzicht hebt op Humphrey's Peak. Iets ten westen van het centrum ligt Lowell Observatory waar men in 1930 Pluto heeft ontdekt. Verder is het gewoon een erg bruisend studentenstadje, dat een beetje hippie achtig aandoet aan de figuren die er rondlopen dus zeker niet zomaar voorbij rijden! :)
copy/pasta in m'n roadbook
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 februari 2017 @ 15:23:03 #17
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_168758317
quote:
7s.gif Op woensdag 8 februari 2017 12:13 schreef Yesse het volgende:

[..]

Tja. Het kan dus al vanaf ongeveer ¤ 2000,- (wij hadden het namelijk ook goedkoper kunnen maken) maar ik zie ook regelmatig ¤ 5000,-+ p.p. voorbij komen ;)
Hoe dan? Serieuze vraag hoor :D Hoe red je het met ¤2000 p.p. voor drie weken? Alleen vlucht is al ¤600, hou je ¤1400 over voor drie weken eten, overnachten, reizen etc. No way.
  woensdag 8 februari 2017 @ 15:28:16 #18
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_168758429
Wij gaan dit jaar ook misschien weer (route tussen LA en San Francisco) voor twee weken, maar beetje afhankelijk van hoe we onze vrije dagen verder willen indelen dit jaar en of we meteen met een twee weekse vakantie willen beginnen om de katten alleen thuis te laten (met af en toe een oppasser die eten geeft/aandacht geeft), of dat we toch liever eerst 4-5 dagen weg gaan. Anders wordt het pas 2018 dat we naar de VS gaan. Ergens willen we dit jaar wel, anders wordt het het eerste jaar sinds 2014 dat we niet in de VS komen :o
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 februari 2017 @ 15:33:49 #19
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_168758546
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 15:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wij gaan dit jaar ook misschien weer (route tussen LA en San Francisco) voor twee weken, maar beetje afhankelijk van hoe we onze vrije dagen verder willen indelen dit jaar en of we meteen met een twee weekse vakantie willen beginnen om de katten alleen thuis te laten (met af en toe een oppasser die eten geeft/aandacht geeft), of dat we toch liever eerst 4-5 dagen weg gaan. Anders wordt het pas 2018 dat we naar de VS gaan. Ergens willen we dit jaar wel, anders wordt het het eerste jaar sinds 2014 dat we niet in de VS komen :o
Wij hebben onze katten ook al 2x achtergelaten voor drie weken. Kwam wel iedere dag iemand langs om te knuffelen en natvoer te geven :)

Voor ons wordt dit eerst keer sinds 2014 dat we niet naar VS gaan.

2014 Boston en New York
2015 South West USA
2016 North West USA & South West Canada
2017 :(

Ben wel aan het kijken of we toch nog even naar de Alpen kunnen gaan ofzo :D
pi_168758732
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 15:23 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hoe dan? Serieuze vraag hoor :D Hoe red je het met ¤2000 p.p. voor drie weken? Alleen vlucht is al ¤600, hou je ¤1400 over voor drie weken eten, overnachten, reizen etc. No way.
Ik had het ook niet over 3 weken en dan ook echt over de bare-minimum. Wij zaten met 2,5e week op ¤ 2500,- p.p. Nu zaten wij in een goedkope periode (november) en hebben we geen echte 'spectaculaire dingen' gedaan zoals helikopter vluchten. Onze vlucht + auto was bij elkaar ongeveer ¤ 1600,-

Maar wij hebben niet per se erg cheap gedaan op onze reis. Wij zijn wel nogal low-budget maar op 3 nachten na alleen maar in motels/hotels gezeten, incl. een aantal 'duurdere' nachten. Als we meer nachten waren gaan kamperen hadden we het met ¤ 2000,- kunnen redden. Je moet het alleen niet willen denk ik.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 februari 2017 @ 15:54:29 #21
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_168758974
quote:
7s.gif Op woensdag 8 februari 2017 15:42 schreef Yesse het volgende:

[..]

Ik had het ook niet over 3 weken en dan ook echt over de bare-minimum. Wij zaten met 2,5e week op ¤ 2500,- p.p. Nu zaten wij in een goedkope periode (november) en hebben we geen echte 'spectaculaire dingen' gedaan zoals helikopter vluchten. Onze vlucht + auto was bij elkaar ongeveer ¤ 1600,-

Maar wij hebben niet per se erg cheap gedaan op onze reis. Wij zijn wel nogal low-budget maar op 3 nachten na alleen maar in motels/hotels gezeten, incl. een aantal 'duurdere' nachten. Als we meer nachten waren gaan kamperen hadden we het met ¤ 2000,- kunnen redden. Je moet het alleen niet willen denk ik.
Knap hoor :D Nou deden wij het niet zuinig aan met directe vlucht en Ford Mustang Convertible als huurauto, maar toch blijft het knap :)
  woensdag 8 februari 2017 @ 15:59:04 #22
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_168759069
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 15:33 schreef Kyran het volgende:

[..]

Wij hebben onze katten ook al 2x achtergelaten voor drie weken. Kwam wel iedere dag iemand langs om te knuffelen en natvoer te geven :)

Voor ons wordt dit eerst keer sinds 2014 dat we niet naar VS gaan.

2014 Boston en New York
2015 South West USA
2016 North West USA & South West Canada
2017 :(

Ben wel aan het kijken of we toch nog even naar de Alpen kunnen gaan ofzo :D
Ze zijn nog vrij jong en erg aanhankelijk, dus gaat voor ons moeilijker worden dan voor hun gok ik :D

Mooie reizen hoor! Vooral Canada wil ik ooit nog wel eens zien. Voor ons was het in 2014 zowel westkust als oostkust (want we wisten niet wanneer we weer naar de USA zouden gaan..) voor een maand, in 2015 was het LA en Hawaii voor een maand en vorig jaar was het New York en Washington voor 10 dagen.

Hopelijk lukken je Alpen plannen!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_168759235
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 15:54 schreef Kyran het volgende:

[..]

Knap hoor :D Nou deden wij het niet zuinig aan met directe vlucht en Ford Mustang Convertible als huurauto, maar toch blijft het knap :)
Mwah, we zijn gewoon gierige Hollanders (we hebben elkaar echt gevonden daarin hahaha). Ik vond het geweldig om tijdens het rijden een goede deal qua hotel te ritselen (we hadden een telefoon met internet). Zo hebben we altijd voor +/- $ 30,- tot $ 50,- per kamer eigenlijk best goed geslapen. Een aantal keer wat meer uitgegeven (Planet Hollywood in Vegas en een mooie kamer in centrum SF met parkeergarage) en een aantal keer gekampeerd (Joshua Tree O+ voor $10,-, aanrader). Daarnaast zijn we niet altijd uit eten geweest, ik genoot van het ronddwalen in grote Walmarts en ik heb met kortingspassen die je dan online kon activeren in supermarkten de prijs op de kassa zien dalen (baal nog steeds dat ik geen 'coupons' heb kunnen vinden ;( ). En zo had ik een heerlijke vakantie als gierigaard..

Directe vlucht lijkt me ook heerlijk trouwens, dat reizen daar wil ik volgende keer wel wat meer geld aan uitgeven. Het was te doen, en lekker cheap. Maar ik moet zeggen dat ik terug, met extra vertraging, toch wel aan mijn max zat qua reizen. Dan liever in 10 uur thuis ipv 20..

[ Bericht 0% gewijzigd door Yesse op 08-02-2017 16:15:19 ]
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  woensdag 8 februari 2017 @ 17:59:56 #24
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_168761411
Normaal rond de 6500-7000 kwijt voor 3 weken.
Dollar staat nu vrij hoog, dus wordt het denk ik 7500/8000.
- tickets (rechtstreeks), eerste nachten hotel en midsize suv - 3700
- hotels - 2900 (in Yellowstone & Grant Teton erbij, zijn duurder)
- eten - 1200
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 8 februari 2017 @ 21:07:35 #25
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_168765946
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 17:59 schreef matthijst het volgende:
Normaal rond de 6500-7000 kwijt voor 3 weken.
Dollar staat nu vrij hoog, dus wordt het denk ik 7500/8000.
- tickets (rechtstreeks), eerste nachten hotel en midsize suv - 3700
- hotels - 2900 (in Yellowstone & Grant Teton erbij, zijn duurder)
- eten - 1200
kamperen does the trick
  Moderator woensdag 8 februari 2017 @ 23:50:51 #26
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_168770296
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2017 21:07 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

kamperen does the trick
Waar ga je deze keer heen? Hopelijk bevalt de VS nu beter ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 9 februari 2017 @ 11:11:01 #27
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_168774525
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 23:50 schreef MaJo het volgende:

[..]

Waar ga je deze keer heen? Hopelijk bevalt de VS nu beter ;)
VS bevalt altijd super, vandaar dat we weer gaan. Maar blijkbaar vinden sommige mensen het niet fijn als ik mijn mening geef over De Amerikaan (inmiddels heeft de hele wereld een mening over Amerika en haar president maar goed). En ja ik chargeer vaak een beetje en scheer soms teveel over een kam.

Deze keer wordt het Denver - Rocky Mt - Nebraska - South Dakota - Wyoming - Yellowstone (weer) - Denver

Mustang, tentje, veel basic (kamperen dus in de parken). Geen hotels.
pi_168774757
De Amerikaan bestaat niet.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 9 februari 2017 @ 11:26:04 #29
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_168774807
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 11:22 schreef Jor_Dii het volgende:
De Amerikaan bestaat niet.
ghehe
  donderdag 9 februari 2017 @ 17:55:48 #30
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_168782774
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 17:59 schreef matthijst het volgende:
Normaal rond de 6500-7000 kwijt voor 3 weken.
Dollar staat nu vrij hoog, dus wordt het denk ik 7500/8000.
- tickets (rechtstreeks), eerste nachten hotel en midsize suv - 3700
- hotels - 2900 (in Yellowstone & Grant Teton erbij, zijn duurder)
- eten - 1200
Hier 16 dagen voor rond de 7100,- en nog vage bijheffingen achteraf voor de huurauto/navigatie
gehuurd: Jeep Grand Cherokee
Valkuilen: duur eten in Las Vegas. Winkelen bij een Walmart of Suup kan schelen.
Hier niet gekampeerd, combi van hotel en AirBnB's.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  zondag 19 februari 2017 @ 08:52:25 #31
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_168995739
Afgelopen week ook onze eerste rondreis. En onze eerste reis naar Amerika geboekt! Totaal 26 dagen, Zuid-West Amerika en een aantal dagen Canada!

Van de week zal ik even ons plan hier neerzetten, zin in!
pi_169069876
Ik ga over 5 dagen maar heb behalve een vlucht en accommodatie voor de eerste week nog niets geregeld. Is het makkelijk om in Florida on the spot aan slaapruimte plus een auto te komen.
Ik wil mij namelijk niet te veel vastleggen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_169069945
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 15:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik ga over 5 dagen maar heb behalve een vlucht en accommodatie voor de eerste week nog niets geregeld. Is het makkelijk om in Florida on the spot aan slaapruimte plus een auto te komen.
Ik wil mij namelijk niet te veel vastleggen.
Het reserveren van een huurauto lijkt me wel handig op voorhand.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_169069988
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 15:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het reserveren van een huurauto lijkt me wel handig op voorhand.
Daar heb ik dan een week voor.
Normaal gebruik ik dit omdat het goedkoper is en ze de verzekering splitsen (daar zit de winst).
https://www.holidayautos.com/nl/?c=nl#/searchcars

Dat moet lukken. Of zijn er betere Amerikaanse alternatieven.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_169070407
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2017 12:22 schreef fathank het volgende:
Druk bezig met inlezen/plannen voor Route66 van de zomer. Heen vliegen op Chicago en terug vanaf LA waarschijnlijk. Ondertussen druk bezig tussenstops uit te zoeken en een soort van roadbook maken met allerlei bezienswaardigheden onderweg die de moeite waard zijn.

Grof gezegd worden de stops Chicago-Springfield-Saint Louis-Joplin-Oklahoma City-Amarillo-Santa Fé-Alberqurque-Gallup-Flagstaff-Los Angeles.
Als ik je een tip mag geven... koop dit boek via amazon of andere post order dit zal je helpen . hier staat van stuk naar stuk een plattegrond met info.
en kijk naar https://en.wikipedia.org/wiki/Billy_Connolly's_Route_66.

Heel veel plezier!
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_169070666
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 15:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Daar heb ik dan een week voor.
Normaal gebruik ik dit omdat het goedkoper is en ze de verzekering splitsen (daar zit de winst).
https://www.holidayautos.com/nl/?c=nl#/searchcars

Dat moet lukken. Of zijn er betere Amerikaanse alternatieven.
Ik heb het toen via alamo.co.uk besteld. Direct betaald (goedkoper) en omdat de pond zo laag stond (staat) was ik minder kwijt :)
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_169071206
quote:
7s.gif Op woensdag 22 februari 2017 15:51 schreef Yesse het volgende:

[..]

Ik heb het toen via alamo.co.uk besteld. Direct betaald (goedkoper) en omdat de pond zo laag stond (staat) was ik minder kwijt :)
IK zie trouwens dat je in de VS geen eigen risico hebt (behalve de banden). Klopt dat?

En bedankt voor de tip om via de UK te boeken. Scheelt echt ¤100 voor dezelfde auto.
(Hyundai elentra). Iets zegt mij dat er iets niet klopt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 22 februari 2017 @ 16:21:50 #38
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_169071228
De roebel staat nog lager
  woensdag 22 februari 2017 @ 18:31:32 #39
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_169073970
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 15:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Daar heb ik dan een week voor.
Normaal gebruik ik dit omdat het goedkoper is en ze de verzekering splitsen (daar zit de winst).
https://www.holidayautos.com/nl/?c=nl#/searchcars

Dat moet lukken. Of zijn er betere Amerikaanse alternatieven.
http://www.usareisen.de was bij ons een paar keer de beste deal. Ze hebben ook wel een Engelstalige site, geloof ik. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_169085800
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 16:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

IK zie trouwens dat je in de VS geen eigen risico hebt (behalve de banden). Klopt dat?

En bedankt voor de tip om via de UK te boeken. Scheelt echt ¤100 voor dezelfde auto.
(Hyundai elentra). Iets zegt mij dat er iets niet klopt.
De banden en de ramen inderdaad. Maar ik heb van een ander forum begrepen dat in veel gevallen je toch wordt geholpen met deze zaken als er een probleem zich voordoet. In het ergste geval kun je dit volgens mij ook verhalen op de reisverzekering.

En het klopt echt, komt gewoon door de lage stand van de pond. Plus als je via deze site boekt dan kun je gebruik maken van 'skip the line' waarbij je van te voren je gegevens in vult, bij aankomst alleen een auto hoeft uit te zoeken, bij het wegrijden je papieren inlevert en je rijbewijs laat zien en weg kunt rijden. Wij waren binnen 20 minuten op weg :D
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  donderdag 23 februari 2017 @ 10:29:48 #41
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_169085914
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2017 10:22 schreef Yesse het volgende:

[..]

De banden en de ramen inderdaad. Maar ik heb van een ander forum begrepen dat in veel gevallen je toch wordt geholpen met deze zaken als er een probleem zich voordoet. In het ergste geval kun je dit volgens mij ook verhalen op de reisverzekering.

En het klopt echt, komt gewoon door de lage stand van de pond. Plus als je via deze site boekt dan kun je gebruik maken van 'skip the line' waarbij je van te voren je gegevens in vult, bij aankomst alleen een auto hoeft uit te zoeken, bij het wegrijden je papieren inlevert en je rijbewijs laat zien en weg kunt rijden. Wij waren binnen 20 minuten op weg :D
skip the line ja?? Das serieus wel echt handig!
pi_169085959
quote:
11s.gif Op donderdag 23 februari 2017 10:29 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

skip the line ja?? Das serieus wel echt handig!
Jaaa zo geweldig. Geen gezeik aan de balie "do you want.." maar gewoon, naar de auto lopen (in ons geval over alle auto's twijfelen) en wegrijden. Kan het iedereen aanraden en had er zelfs wat geld voor over gehad.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  donderdag 23 februari 2017 @ 10:37:02 #43
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_169086054
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2017 10:32 schreef Yesse het volgende:

[..]

Jaaa zo geweldig. Geen gezeik aan de balie "do you want.." maar gewoon, naar de auto lopen (in ons geval over alle auto's twijfelen) en wegrijden. Kan het iedereen aanraden en had er zelfs wat geld voor over gehad.
ja is mij ook geld waard. Heb toen lang in SLC gestaan, voor iets wat bij mij maar 8 minuten duurde. Mja die Italiaan voor mij...

heb effe gekeken trouwens naar alamao.co.uk : 760 pond
die duitser 950 euro

scheelt wel iets idd
pi_169216259
gisteren mijn de vliegtickets en de huurauto geboekt *O* *O*

we beginnen in Seattle en eindigen in Las Vegas.

nu alleen nog de hotels regelen. welke sites kan ik daar het beste voor gebruiken? (heb al booking.com en trivago gevonden maar vroeg me af of er nog andere zijn)
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_169216297
Waar ga je precies allemaal heen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 1 maart 2017 @ 12:27:18 #46
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_169217409
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 11:26 schreef DestroyerPiet het volgende:
gisteren mijn de vliegtickets en de huurauto geboekt *O* *O*

we beginnen in Seattle en eindigen in Las Vegas.

nu alleen nog de hotels regelen. welke sites kan ik daar het beste voor gebruiken? (heb al booking.com en trivago gevonden maar vroeg me af of er nog andere zijn)
Expedia.
(Evt. extra korting via www.cashbackxl.nl, heeft ons toch zo'n 150 euro korting opgeleverd twee weken geleden ^O^)

Onze route in april:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_169218352
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 11:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Waar ga je precies allemaal heen?
de globale route is ongeveer. We beginnen in Seattle en gaan dan naar olympia national park en dan via mount rainier richting yellowstone national park. en van daaruit richting Las vegas (via wat mooie national parken daar)
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 maart 2017 @ 14:19:31 #48
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169219435
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 13:18 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

de globale route is ongeveer. We beginnen in Seattle en gaan dan naar olympia national park en dan via mount rainier richting yellowstone national park. en van daaruit richting Las vegas (via wat mooie national parken daar)
Olympic _O_
Mount Rainier _O_

Yellowstone nog nooit geweest, maar _O_ _O_ _O_

Mount Rainier is echt prachtig, Olympic is meest diverse park wat je je kan voorstellen. Strand, regenwouden en bergen in 1 park.

In Seattle zeker even een walvistoch maken :)

Voor Las Vegas is MyVegas nog steeds wel een aanrader om wat extra's bijelkaar te spelen :)
  woensdag 1 maart 2017 @ 14:32:18 #49
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_169219610
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 11:26 schreef DestroyerPiet het volgende:
gisteren mijn de vliegtickets en de huurauto geboekt *O* *O*

we beginnen in Seattle en eindigen in Las Vegas.

nu alleen nog de hotels regelen. welke sites kan ik daar het beste voor gebruiken? (heb al booking.com en trivago gevonden maar vroeg me af of er nog andere zijn)
In bv. Yellowstone zelf kan je ook onderdak vinden via nps.gov

Verder zou ik buiten de grotere plaatsen niets reserveren.Kan je onderweg zien hoe het uitpakt en dan dag vantevoren iets reserveren of op de bonnefooi. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 01-03-2017 15:34:38 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_169220628
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 13:18 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

de globale route is ongeveer. We beginnen in Seattle en gaan dan naar olympia national park en dan via mount rainier richting yellowstone national park. en van daaruit richting Las vegas (via wat mooie national parken daar)
Klinkt heel gaaf, absoluut een hoek van USA die ik graag nog eens ga zien. Ik neem aan dat je via Utah richting Las Vegas gaat? Kan je zeker aanraden dan te stoppen bij Bryce Canyon en/of Zion NP. Absolute must-sees!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_169225111
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 14:19 schreef Kyran het volgende:
Mount Rainier is echt prachtig
alle nationale parken zijn mooi maar over Mount Rainier kan je eigenlijk niet zo heel veel vinden. daarom was ik er wel nieuwsgierig naar. Maar wat ik me wel afvroeg is hoeveel tijd je nodig hebt om het park te verkennen.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 15:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik neem aan dat je via Utah richting Las Vegas gaat? Kan je zeker aanraden dan te stoppen bij Bryce Canyon en/of Zion NP. Absolute must-sees!
Bryce Canyon daar ga ik zeker naartoe dat naar mijn mening een van de mooiste parken van de V.S. ik ben er zelf al 2 keer geweest maar mijn vriendin nog nooit.

quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 14:32 schreef Hyperdude het volgende:
Verder zou ik buiten de grotere plaatsen niets reserveren.Kan je onderweg zien hoe het uitpakt en dan dag vantevoren iets reserveren of op de bonnefooi.
ja daar heb ik wel over zitten denken maar aan de andere kant ben ik dan bang dat ik heel veel tijd kwijt ben aan het boeken van hotels en ik wil eigenlijk graag zoveel mogelijk tijd besteden met het genieten van mijn vakantie
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  woensdag 1 maart 2017 @ 19:37:42 #52
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_169225231
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 19:31 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]


ja daar heb ik wel over zitten denken maar aan de andere kant ben ik dan bang dat ik heel veel tijd kwijt ben aan het boeken van hotels en ik wil eigenlijk graag zoveel mogelijk tijd besteden met het genieten van mijn vakantie
Dat klopt misschien ook wel een beetje. :)
Als je hotels vooruit boekt die je bv. tot 24 uur vooraf gratis kan cancellen, heb je de vrijheid van je schema wat af te kunnen wijken, en hoef je toch niet veel tijd te besteden aan boeken tijdens je vakantie.

In de app. van Booking sla ik voor de vakantie allemaal favorieten per gebied op. Dan kan je tijdens de vakantie snel iets geschikts vinden en boeken.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 1 maart 2017 @ 22:05:59 #53
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_169229553
Ga je alleen of ga je samen? Mijn ervaring was namelijk dat je, als je samen bent, onderweg met internet de hotels kon boeken als je op een lange weg zat. Als je iets bijzonders ging doen dan kon je ook gelijk voor de dag erna boeken.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_169239428
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 19:31 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

alle nationale parken zijn mooi maar over Mount Rainier kan je eigenlijk niet zo heel veel vinden. daarom was ik er wel nieuwsgierig naar. Maar wat ik me wel afvroeg is hoeveel tijd je nodig hebt om het park te verkennen.

[..]

Bryce Canyon daar ga ik zeker naartoe dat naar mijn mening een van de mooiste parken van de V.S. ik ben er zelf al 2 keer geweest maar mijn vriendin nog nooit.

[..]

ja daar heb ik wel over zitten denken maar aan de andere kant ben ik dan bang dat ik heel veel tijd kwijt ben aan het boeken van hotels en ik wil eigenlijk graag zoveel mogelijk tijd besteden met het genieten van mijn vakantie
^O^
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator / Redactie Sport donderdag 2 maart 2017 @ 15:05:31 #55
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169242499
Mount Rainier is een dag voldoende als je niet wil wandelen. Anders toch echt twee dagen ;)

*pakt road book er bij*

Wij hebben het in één dag gedaan, maar is wel behoorlijk "proppen".

Narada Falls en Myrtle Falls bezocht en even stil gestaan bij alle standaard viewpoints (zoals altijd netjes aangegeven met bordjes). Silver Falls ligt een beetje afgelegen t.o.v. de andere punten, maar zeker een bezoekje waard.

Doorrijden naar het noorden naar Sunrise Point is ook zeker aan te raden, prachtig uitzicht. Wij waren er eind juni en alles stond in bloei, mooi groen en witte bergtoppen _O_ Het kost wel erg veel tijd aangezien wij net buiten het park in Packwood (Crest Trail Lodge) verbleven.

Persoonlijk hou ik er van om alles van te voren te reserveren. Als het echt niet uitkomt kan je altijd nog je planning omgooien en ter plekken iets boeken. Meestal kan je nog je reservering opzeggen, maar als het niet kan dan gooi je hooguit een paar tientjes weg. Het is het mij in ieder geval niet waard om alles last minute op de dag zelf te doen. Ik geniet liever zoveel mogelijk van de omgeving, zonder te hoeven nadenken over waar ik ga slapen.

In de 2x 3 weken vakantie naar USA/Canada is het bij ons beide keren voorgekomen dat wij onze planning moesten omgooien. De ene keer was er een weg afgesloten door een landslide en moesten we 5 uur omrijden om bij ons motel uit te komen (dus niet gedaan ;p). De andere keer wilden wij perse nog een walvistocht doen, omdat we op dag 1 geen orca's hadden gezien. Uiteindelijk wel in geplande hotel geslapen, maar moesten wel in het donker nog over bergpassen ... in de mist!

Ik snap heel goed dat sommigen last minute boeken fijner vinden hoor. Vrijheid blijheid :) Er is geen goed of fout hier, iedereen moet zelf bepalen wat het best bij hem/haar past ;)
  donderdag 2 maart 2017 @ 18:20:31 #56
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_169246055
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 15:05 schreef Kyran het volgende:
...

In de 2x 3 weken vakantie naar USA/Canada is het bij ons beide keren voorgekomen dat wij onze planning moesten omgooien. De ene keer was er een weg afgesloten door een landslide en moesten we 5 uur omrijden om bij ons motel uit te komen (dus niet gedaan ;p). De andere keer wilden wij perse nog een walvistocht doen, omdat we op dag 1 geen orca's hadden gezien. Uiteindelijk wel in geplande hotel geslapen, maar moesten wel in het donker nog over bergpassen ... in de mist! ..
's Nachts rijden probeer ik niet te doen daar. Als je ziet hoeveel roadkill er langs de weg ligt en hoeveel Whitetail enzo je overdag rond ziet rennen, is mij de kans op schade net iets te groot. In ieder geval in de Rockies.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dood hert met blije ballon. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 2 maart 2017 @ 21:57:59 #57
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169251934
Het is ook echt slopend inderdaad om daar in het donker te rijden.
pi_169301171
11 september vlieg ik naar Las Vegas. 26 september vlieg ik weer terug vanaf San Francisco. Dit zijn ruim 2 weken en dus vrij kort om veel te zien daar in de regio. Wat zijn sowieso de aanraders om te zien in deze tijd? We dachten eraan om vanuit Vegas naar de grand canyon te gaan.. en vanuit daar een flinke rit te maken naar LA en dan via Highway 1 naar San francisco en daar mogelijk nog een uitstap naar yosemite. Is dit goed haalbaar?

Daarnaast.. wat is een fijn hotel voor 2 dagen vegas? 12 en 13 september.. doordeweeks is dat.
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 maart 2017 @ 13:29:02 #59
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169302479
In Vegas zaten wij in de Aria. Ik weet niet wat je budget is, maar het is het echt waard om een kamer met uitzicht op de strip en de fonteinen van Bellagio te nemen. Wij zaten ergens echt bijna bovenaan in een city corner suit en het was echt heerlijk :)

Wil je naar LA om de stad te zien en een paar dagen te blijven of meer zodat je een rit LA-SF langs de kust kan maken?

Nederland - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Grand Canyon
Grand Canyon
Grand Canyon - Page
Page - Zion
Zion
Death Valley
Yosemite
Yosemite
Los Angeles
Highway 1
Highway 1
San Francisco

Nog niet eens al je dagen gebruikt dus je kan wat langer blijven in de steden of een uitstapje naar Bryce maken tussen Page en Zion :)

Het hangt er ook helemaal van af hoeveel je wil rijden, wat je in de parken wil doen (alleen even bezichtigen of ook wandelingen maken etc.). Als je meer wensen hebt kunnen we je beter helpen :)
pi_169303253
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 13:29 schreef Kyran het volgende:
In Vegas zaten wij in de Aria. Ik weet niet wat je budget is, maar het is het echt waard om een kamer met uitzicht op de strip en de fonteinen van Bellagio te nemen. Wij zaten ergens echt bijna bovenaan in een city corner suit en het was echt heerlijk :)

Wil je naar LA om de stad te zien en een paar dagen te blijven of meer zodat je een rit LA-SF langs de kust kan maken?

Nederland - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Grand Canyon
Grand Canyon
Grand Canyon - Page
Page - Zion
Zion
Death Valley
Yosemite
Yosemite
Los Angeles
Highway 1
Highway 1
San Francisco

Nog niet eens al je dagen gebruikt dus je kan wat langer blijven in de steden of een uitstapje naar Bryce maken tussen Page en Zion :)

Het hangt er ook helemaal van af hoeveel je wil rijden, wat je in de parken wil doen (alleen even bezichtigen of ook wandelingen maken etc.). Als je meer wensen hebt kunnen we je beter helpen :)
Jouw route is mogelijk maar dat betekent dat we veel moeten rijden (niet helemaal onoverkomelijk natuurlijk maar we zien liever wat minder zodat we het rustiger aan kunnen doen, we kunnen altijd nog een keer teruggaan).

Een paar voorkeuren:
- hotel las vegas het liefst op de strip
- yosemite en grand canyon zien (wel wat tijd hier hebben om een goede wandeling te maken)
- los angeles kort bezichtigen
- san fransisco wat uitgebreider zien
- highway one over 4 dagen ofzo uittrekken zodat we nog wat kunnen chillen op het strand..

Dit zal dan een beetje de route misschien worden.. is dit te weinig om te zien? Wat zijn aanraders die we echt moeten doen en hier missen? Nog tips voor autohuur? Aangezien we hem in een andere staat inleveren als ophalen..

pi_169314065
Strand, highway 1, in september.... Zou ik niet vanuit gaan. Al snel te noordelijk gok ik. Dichtbij LA kan, maar gezien je wensen en beperkte tijd zou ik LA er miss wel uit laten
All management is Strategic Management.
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 maart 2017 @ 21:10:08 #62
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169316027
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 20:24 schreef GodsSon het volgende:
Strand, highway 1, in september.... Zou ik niet vanuit gaan. Al snel te noordelijk gok ik. Dichtbij LA kan, maar gezien je wensen en beperkte tijd zou ik LA er miss wel uit laten
Echt aan strand liggen zit er niet in, maar prima weer om lekker over strand te wandelen :) Wij waren er twee jaar geleden ook in september. Prima weer gehad, alleen in de ochtend wil het wel eens spoken met wat regen en vooral mist.

Route naar Grand Canyon loopt trouwens meer naar het oosten :) Je zit met je route nu meer bij Grand Canyon National Monument. Je wil neem ik aan wel naar Grand Canyon National Park :)

Als je Zion National Park mee kan pakken zeker doen, erg mooi en Angel's Landing trail moet je een keer gedaan hebben :D

In Yosemite heb ik niet veel wandelingen gedaan, maar wel de wandeling der wandelingen (Half-Dome :P). Moet je wel geluk hebben en een permit krijgen :)
  maandag 6 maart 2017 @ 10:43:54 #63
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_169326085
Wij hebben highway 1 gedaan begin december. Nee, niet in bikini gelegen maar prachtig weer en prima temperaturen voor een mooie wandeling. Plus het is een prachtig uitzicht.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_169326384
Strand wordt dan rond LA... grand canyon is idd iets meer naar het oosten.. heb maar globaal die lijn getrokken. Nog tips voor autohuur? Leuke plekjes langs highway 1?
pi_169326524
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 20:24 schreef GodsSon het volgende:
Strand, highway 1, in september.... Zou ik niet vanuit gaan. Al snel te noordelijk gok ik. Dichtbij LA kan, maar gezien je wensen en beperkte tijd zou ik LA er miss wel uit laten
Mee eens, LA is gewoon niet echt de moeite waard imo.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_169348197
Goedemorgen. In mijn enthousiasme heb ik een uit topic gekicked (TRV / Zuidelijk & Noordelijk California / Westkust #27) terwijl dit topic een betere plek was geweest. Dus hierbij nogmaals mijn post:

Mijn vrouw en ik willen aanstaande juni 3 weken toeren door de Westkust en we zijn op zoek naar tips en advies.

We zijn van plan om ongeveer een week door te brengen in steden en 2 weken met een camper te toeren door de parken. Zat zelf te denken aan start San Diego en finish San Francisco. Zou ook graag LA en LV willen zien en eventueel de kustroute LA-SF, maar in combinatie met de parken (Yosimite, Seqouia, Grand Canyo, Death Valley) weet ik niet of dit haalbaar is. Daarnaast ben ik ook benieuwd of er andere natuurbezienswaardigheden zijn die je eigenlijk niet wilt missen.

Sta daarom graag open voor tips mbt route en bestemmingen!
thanks
pi_169349279
Probeer niet teveel in die 3 weken te proppen, zeker als je met kinderen op reis gaat. Santa Monica + pier is denk ik wel leuk voor een gezin en in Sillicon Valley als jullie bijna bij SF zijn The Tech museum + Omniversum-achtige bioscoop misschien wel leuk om te doen.
pi_169351023
Thanks Meike. We zijn met zn tweeen dus geen kids, maar snap wat je bedoelt. Het is voor mij lastig om in te schatten hoeveel dagen we in de natuurparken willen doorbrengen.

Zit zelf te denken aan 2 overnachtingen in de stad van aankomst dan de camper oppikken en uiteindelijk 5 nachten door te brengen in SF en Sonoma County/Napa valley.

Daarnaast is mijn vrouw al eens in LA en LV geweest en hoeft niet per se weer terug naar LA dus wellicht moet ik LA en de kustroute LA-SF schrappen.

Zit dus momenteel aan deze planning te denken:
dag 1/2/3 aankomst San Diego
dag 4/5/6 Grand Canyon
dag 7/8 Las Vegas
dag 9/10/11 Death Valley Sequoia
dag 12/13/14 Sequoia
dag 15/16/17 Yosemite
dag 18/19/20/21 San Francisco & Sonoma County of Napa Valley

Zijn 3 dagen per park voldoende of zouden jullie het anders aanpakken?
pi_169352172
Vergis je vooral niet in de afstanden: van San Diego naar de GC is een kleine 8u rijden, met stops ben je daar dus een dag zoet mee. Van de GC naar LV ook alweer een halve dag. Misschien dus even kritisch kijken naar de tussenliggende afstanden van plek A naar B en waar nodig je route aanpassen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_169353285
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 15:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Vergis je vooral niet in de afstanden: van San Diego naar de GC is een kleine 8u rijden, met stops ben je daar dus een dag zoet mee.
In een auto 8 uur rijden ja, ik zou er zeker met een camper niet van uit gaan dat dat relaxed rijden is...
pi_169353552
Kijk anders even op alles-amerika.com. Daar staat een voorbeeld reis voor 3 weken Zuid-West. Daarop kan je uiteraard variëren, maar dat is wel een mooi reisschema om als startpunt te gebruiken.
pi_169355041
Ik reken 1 dag per park.. Hoef niet elke steen te zien :) wat mooie vergezichten en een korte wandeling en dan weer verder.. Dit verschilt natuurlijk erg per persoon!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 7 maart 2017 @ 19:44:28 #73
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169357422
Het hangt inderdaad af van wat je instelling is. Ga je ooit terugkomen? Wat wil je zien? Wil je wandelen of wil je alleen de mooiste plekken bezoeken.

Indien je alleen maar een park van je lijstje wil afvinken en even wat mooie vergezichten wil bewonderen is één dag meestal genoeg (zelfs in Yosemite). Als je net iets meer wil zien/doen, zoals een korte wandeling heb je in sommige parken echt minstens twee en zelfs drie dagen nodig.

Bryce, moet je eigenlijk echt even doorheen lopen. Helaas hadden wij hier geen tijd voor, maar lijkt me wel veel leuker dan alleen de uitzichten van bovenaf.

Zion, moet je eigenlijk de Angel's Landing en The Narrows gelopen hebben. Angel's Landing is goed te doen als je geen hoogtevrees hebt. The Narrows kan je zo kort of lang maken als je zelf wil. Wij hebben het niet helemaal uitgelopen.

Yosemite heb je eigenlijk wel drie dagen voor nodig, minstens. Als je permits kan krijgen en gek genoeg bent zeker de Half-Dome beklimmen bijvoorbeeld. Daarnaast zijn er honderden kortere trails die het waard zijn. Wij hebben alleen alle bekende punten bezocht, alle wegen gereden en de Half-Dome beklommen ;)

Grand Canyon is beetje zelfde verhaal als Bryce, mooi om te zien van boven, maar eigenlijk moet je er ook een keer wandelen. Helaas ook niet gedaan, maar net als bij Bryce bewust voor gekozen, zodat wij bij andere parken meer tijd hadden.

De meeste mensen slaan Canyonlands over en dat was voor mij toch echt één van de mooiste parken en avonturen. Met een Jeep de canyon zelf inrijden en lekker echt middle of nowhere zijn. Heerlijk :D

Death Valley kan in één dag, wandelen ziet er daar toch niet in i.v.m. de hitte. Vroeg beginnen en aan het einde van de middag heb je echt wel alles gezien.

King's Canyon / Seqouia is één dag wel genoeg. Weinig unieke trails, maar leuk om doorheen te rijden. Vooral als je in Yosemite de sequoias kan bekijken is het niet super bijzonder, maar zeker een kort bezoekje waard.

Bovenstaande is natuurlijk mijn mening en hoe wij het hebben gedaan twee jaar geleden, dus het zijn geen feiten :P
pi_169363923
Een paar ervaringen/bestemmingen;

Tja, voor Grand Canyon zou ik echt minimaal 1 volle dag uit trekken om eventueel een kleine hike naar beneden te doen (100/200 meter en dan weer terug) en voor- of achteraf met de gratis shuttle naar Hermits rest te gaan, erg mooi wijds uitzicht over de Canyon + de Colorado rivier die je vanaf daar ziet.

In Sequoia hebben we Morrow Rock beklommen = een paar trappen op zigzaggend tussen de rotsen door. Echt een verrassing van het bezoek aan dit park. Er zijn diverse campgrounds in het park en wij zaten 1 verder dan het populaire Lodgepool (vanuit Zuiden gezien).
ChrystalCave is interessant, maar ook weer niet heel speciaal. De HW1 kan ik persoonlijk wel aanraden, zelf hebben we onze reis ivm mijn griep + een vriesnacht in de tent ook iets omgegooid en hebben we ons overnacht in Santa Cruz, erg leuk en relaxed stadje, maar dat komt ook door de bekende surfcultuur daar.

In SF kunnen we ook nog wel een 'heuveltje' aanraden, vanaf het Mission In Hotel de heuvel op en je hebt een briljant mooi uitzicht op de stad SanFran.. erg gaaf met zonsondergang _O_
  woensdag 8 maart 2017 @ 06:47:44 #75
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_169365762
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 11:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Mee eens, LA is gewoon niet echt de moeite waard imo.
Jammer, ik vind van wel. Venice beach & canals, Olvera street, griffith observatory + park, Santa Monica pier, Universal studios, etc..
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_169366030
quote:
2s.gif Op woensdag 8 maart 2017 06:47 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Jammer, ik vind van wel. Venice beach & canals, Olvera street, griffith observatory + park, Santa Monica pier, Universal studios, etc..
Tuurlijk heeft het iconische stukken en plekken die je een keer gezien moet hebben. Aan de andere kant vond ik het een van de meest smerige steden die ik ooit heb gezien, te immens groot zonder karakter.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_169366113
Ik heb in 2007 een mooie rondreis gemaakt door Amerika, in het westen van de USA en ik wil sindsdien zo graag terug. Ik heb echt genoten in de natuurgebieden daar en de mooie steden. Ik vind het een bijzonder land.

Nu maar flink gaan sparen dus.
  woensdag 8 maart 2017 @ 08:51:32 #78
67174 Dos37
Come on Twente
pi_169366375
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 08:22 schreef Silentndream het volgende:
natuurgebieden
Wat heeft het je destijds gekost? Ik heb vorig jaar rond gereisd in zuid-oosten (Atlanta, Nashville en Memphis). Kostte mij zo'n 2500 euro voor 10 dagen maar sommige dingen konden wel goedkoper
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_169367954
Is antelope Canyon de moeite om voor om te rijden?
pi_169368007
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 10:48 schreef Ace1 het volgende:
Is antelope Canyon de moeite om voor om te rijden?
Ja zeker (ligt er natuurlijk aan hoe ver je moet omrijden)
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_169368032
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 10:48 schreef Ace1 het volgende:
Is antelope Canyon de moeite om voor om te rijden?
Veel spijt van dat ik daar niet naartoe ben geweest toen ik naar Lake Powell, Bryce en Zion ging. Het ligt er vlakbij dus ik zou zeker gaan!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_169368044
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 10:51 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

Ja zeker (ligt er natuurlijk aan hoe ver je moet omrijden)
Las vegas - antelope Canyon - grand Canyon in plaats van rechtstreeks naar de grand Canyon vanaf las vegas..
pi_169368618
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 10:54 schreef Ace1 het volgende:

[..]

Las vegas - antelope Canyon - grand Canyon in plaats van rechtstreeks naar de grand Canyon vanaf las vegas..
dat lijkt me niet de meest logische route. want Page (antelope Canyon) ligt vanuit las Vegas gezien achter de grand canyon. dan zou ik die bezoeken op de dag dat je vertrekt van uit de grand canyon. (als je dan verder naar het oosten gaat)

quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 10:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Veel spijt van dat ik daar niet naartoe ben geweest toen ik naar Lake Powell, Bryce en Zion ging. Het ligt er vlakbij dus ik zou zeker gaan!
Ja het is echt een prachtig stukje natuur en het is ook iets waar je geen dag hoeft te zijn. lower antelope canyon kun je in een uurtje bezoeken. dus is ideaal als tussenstop om een lange reisdag te breken.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_169368714
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 11:32 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

dat lijkt me niet de meest logische route. want Page (antelope Canyon) ligt vanuit las Vegas gezien achter de grand canyon. dan zou ik die bezoeken op de dag dat je vertrekt van uit de grand canyon. (als je dan verder naar het oosten gaat)

[..]

Inderdaad, beter van LV naar Kingman - Flagstaff en de Grand Canyon vanaf het zuiden benaderen (meest toegankelijk ook de South Rim). Daarna om de Grand Canyon heen (richting oosten/noorden) richting Page, waarna je vervolgens je weg kunt vervolgen naar Bryce en Zion.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_169368841
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 11:32 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

dat lijkt me niet de meest logische route. want Page (antelope Canyon) ligt vanuit las Vegas gezien achter de grand canyon. dan zou ik die bezoeken op de dag dat je vertrekt van uit de grand canyon. (als je dan verder naar het oosten gaat)

[..]

Ja het is echt een prachtig stukje natuur en het is ook iets waar je geen dag hoeft te zijn. lower antelope canyon kun je in een uurtje bezoeken. dus is ideaal als tussenstop om een lange reisdag te breken.

Ja maar we gaan na de grand Canyon niet verder naar het oosten.. Vanwege tijdgebrek gaan we richting de kust daarna.
pi_169368899
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 11:43 schreef Ace1 het volgende:

[..]

Ja maar we gaan na de grand Canyon niet verder naar het oosten.. Vanwege tijdgebrek gaan we richting de kust daarna.
Ga je naar Los Angeles of San Francisco op het einde?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_169369027
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 11:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ga je naar Los Angeles of San Francisco op het einde?
Yosemite en San Francisco op het einde...
pi_169369279
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 11:51 schreef Ace1 het volgende:

[..]

Yosemite en San Francisco op het einde...
Lastig, ik zou je toch aan willen raden de Grand Canyon vanaf het zuiden te benaderen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_169369293
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 11:43 schreef Ace1 het volgende:

[..]

Ja maar we gaan na de grand Canyon niet verder naar het oosten.. Vanwege tijdgebrek gaan we richting de kust daarna.
wat is je volgende bestemming dan?
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  Redactie Frontpage woensdag 8 maart 2017 @ 12:11:23 #90
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_169369421
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 12:04 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Lastig, ik zou je toch aan willen raden de Grand Canyon vanaf het zuiden te benaderen.
Ik vond de noordzijde een stuk mooier eigenlijk, de zuidkant deed me een beetje denken aan een pretpark ...
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_169369462
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 12:11 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ik vond de noordzijde een stuk mooier eigenlijk, de zuidkant deed me een beetje denken aan een pretpark ...
Dat is een tweede, het gaat meer om toegankelijkheid wat mij betreft. Wat willen ze daar gaan doen? Even aan de Rim in de GC kijken of daar 2 dagen in en uit de Canyon lopen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_169369840
Bedankt voor alle reacties, waardeer het enorm!

Wat kunnen jullie adviseren qua camperhuur (voor 2 volwassenen)? Ik zie nu prijzen van 3000 euro voorbijkomen voor 2 weken. Dat lijkt vrij duur, maar wellicht is dat de standaard.

Hebben jullie daar ook do's en don't over?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 maart 2017 @ 13:09:55 #93
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169370521
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 23:25 schreef Meike26 het volgende:
Een paar ervaringen/bestemmingen;

Tja, voor Grand Canyon zou ik echt minimaal 1 volle dag uit trekken om eventueel een kleine hike naar beneden te doen (100/200 meter en dan weer terug) en voor- of achteraf met de gratis shuttle naar Hermits rest te gaan, erg mooi wijds uitzicht over de Canyon + de Colorado rivier die je vanaf daar ziet.

In Sequoia hebben we Morrow Rock beklommen = een paar trappen op zigzaggend tussen de rotsen door. Echt een verrassing van het bezoek aan dit park. Er zijn diverse campgrounds in het park en wij zaten 1 verder dan het populaire Lodgepool (vanuit Zuiden gezien).
ChrystalCave is interessant, maar ook weer niet heel speciaal. De HW1 kan ik persoonlijk wel aanraden, zelf hebben we onze reis ivm mijn griep + een vriesnacht in de tent ook iets omgegooid en hebben we ons overnacht in Santa Cruz, erg leuk en relaxed stadje, maar dat komt ook door de bekende surfcultuur daar.

In SF kunnen we ook nog wel een 'heuveltje' aanraden, vanaf het Mission In Hotel de heuvel op en je hebt een briljant mooi uitzicht op de stad SanFran.. erg gaaf met zonsondergang _O_
Ow ja, ik was die Moro Rock vergeten. Die wilden wij ook doen, maar dat was de dag na Half-Dome beklimmen, dus met spierpijn ging dat het niet worden :P

Geen ervaring met campers huren helaas.

Las Vegas > Grand Canyon vanuit het zuiden, Page (Antelope Canyon) > Bryce > Zion lijkt het meest logische als je verder naar het oosten wil inderdaad. Bij Page heb je ook nog Horseshoe Bend, mooi plekje (en bussen vol Aziaten :P)
pi_169370928
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 12:04 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Lastig, ik zou je toch aan willen raden de Grand Canyon vanaf het zuiden te benaderen.
Doen we ook... Vanaf antilope dus een stukje "om" de oostkant grand canyon heen.. zuidkant bekijken.. en dan later verder richting LA.

Deze rit dus:

https://www.google.nl/map(...).1093114!2d36.059127
pi_169371137
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 13:30 schreef Ace1 het volgende:

[..]

Doen we ook... Vanaf antilope dus een stukje "om" de oostkant grand canyon heen.. zuidkant bekijken.. en dan later verder richting LA.

Deze rit dus:

https://www.google.nl/map(...).1093114!2d36.059127
Ok duidelijk en dan dus vanuit Las Vegas deze route: https://www.google.nl/map(...)4558333!2d36.9147222

Dan zou ik - om eerlijk te zijn - zeker een dag stoppen in Zion om die omweg het wel waard te laten zijn (mits dat in je schema past).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 maart 2017 @ 13:51:09 #96
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169371273
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 13:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ok duidelijk en dan dus vanuit Las Vegas deze route: https://www.google.nl/map(...)4558333!2d36.9147222

Dan zou ik - om eerlijk te zijn - zeker een dag stoppen in Zion om die omweg het wel waard te laten zijn (mits dat in je schema past).
Dit, echt doen _O_
pi_169371944
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 13:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Dan zou ik - om eerlijk te zijn - zeker een dag stoppen in Zion om die omweg het wel waard te laten zijn (mits dat in je schema past).
en ook nog een dag Bryce canyon om het af te maken (of in ieder geval een halve dag) want Bryce is echt een van de mooiste parken van het zuidwesten.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 maart 2017 @ 14:37:23 #98
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169372020
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 14:32 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

en ook nog een dag Bryce canyon om het af te maken (of in ieder geval een halve dag) want Bryce is echt een van de mooiste parken van het zuidwesten.
Bryce vond ik leuk om te zien, maar juist weer niet de mooiste. Grappig hoe iedereen er weer anders over denkt :)

Canyonlands is mijn favoriet met een heeeeeel klein voorsprongetje op Zion. Daarna Yosemite/Death Valley. Arches vond ik ook niet heel bijzonder.

Denk dat Yosemite meer indruk had gemaakt als we eerder in het seizoen waren geweest met mooie volle watervallen en groenere weides.
pi_169373029
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 14:37 schreef Kyran het volgende:

[..]

Bryce vond ik leuk om te zien, maar juist weer niet de mooiste. Grappig hoe iedereen er weer anders over denkt :)

Canyonlands is mijn favoriet met een heeeeeel klein voorsprongetje op Zion. Daarna Yosemite/Death Valley. Arches vond ik ook niet heel bijzonder.

Denk dat Yosemite meer indruk had gemaakt als we eerder in het seizoen waren geweest met mooie volle watervallen en groenere weides.
ja inderdaad erg grappig want ik zou Arches dan weer boven Canyonlands zetten. Zion vind ik ook een erg mooi park vooral angels landings en the narrows zijn heel erg tof om te lopen.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 maart 2017 @ 15:50:35 #100
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169373299
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 15:36 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

ja inderdaad erg grappig want ik zou Arches dan weer boven Canyonlands zetten. Zion vind ik ook een erg mooi park vooral angels landings en the narrows zijn heel erg tof om te lopen.
Angels Landing en Narrows wel helemaal mee eens :)

Bij Canyonlands zijn wij met een Jeep echt de canyons ingereden, was erg gaaf :) Denk dat dat gewoon veel indruk heeft gemaakt.

Arches was een van de laatste parken die wij hebben bezocht, misschien net teveel van hetzelfde gezien :P
  woensdag 8 maart 2017 @ 16:31:24 #101
208890 June.
Seriously?
pi_169374133
Als je graag Angels Landing wilt lopen maar niet de de smalle klim wilt maken kun je ook Observation Point wandelen. Je gaat stuk hoger dan Angels Landing en op de top kijk je op Angels Landing uit.
Shine bright like a diamond.
pi_169374190
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 13:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ok duidelijk en dan dus vanuit Las Vegas deze route: https://www.google.nl/map(...)4558333!2d36.9147222

Dan zou ik - om eerlijk te zijn - zeker een dag stoppen in Zion om die omweg het wel waard te laten zijn (mits dat in je schema past).
Ja die route klopt.. We zullen het zeker in gedachten houden om zion misschien mee te pakken!

Too much to see.. Too little time

Nog tips over hotels in vegas, grand Canyon, los Angeles, San Francisco? Op de route zullen we ook wel wat goedkopere motels pakken om het betaalbaar te houden.. Wat zijn goede ketens?
  woensdag 8 maart 2017 @ 16:42:19 #103
208890 June.
Seriously?
pi_169374325
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 16:33 schreef Ace1 het volgende:

[..]

Ja die route klopt.. We zullen het zeker in gedachten houden om zion misschien mee te pakken!

Too much to see.. Too little time

Nog tips over hotels in vegas, grand Canyon, los Angeles, San Francisco? Op de route zullen we ook wel wat goedkopere motels pakken om het betaalbaar te houden.. Wat zijn goede ketens?
In Las Vegas zatten we in het Elara hotel.
Was zeer prima, ruime en nette kamers, hotelkamer had ook een kitchenette (duurdere hebben ook een keuken). En als je het hotel uitloopt zit je meteen in het winkelcentrum (vond ik fijn want airco) en als je die uitloopt sta je tegenover het Bellagio. Ohja, en je mag er gratis parkeren. Dat is volgens mij ook niet meer overal zo.

In GC hadden we een kamer bemachtigd in 1 vd hotels die in het park zitten. Daarbuiten kan ook, maar kost je zo toch weer een uur rijden. Als je weinig tijd hebt zou ik toch kijken of je in het park kan zitten. Ik vond het hotel niet zo bijzonder, maar locatie was top. LA en SF zaten we in een airbnb.
Shine bright like a diamond.
pi_169374430
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 15:50 schreef Kyran het volgende:

[..]

Bij Canyonlands zijn wij met een Jeep echt de canyons ingereden, was erg gaaf :) Denk dat dat gewoon veel indruk heeft gemaakt.

Arches was een van de laatste parken die wij hebben bezocht, misschien net teveel van hetzelfde gezien :P
ik ben bij Canyonlands ook met een jeep de canyons ingereden was inderdaad erg gaaf. zeker op dat punt waar je opgegeven moment onder een rots door moet rijden.

maar bij Arches heb ik bij delicate arch de zonsondergang gekeken (met champagne en aardbeien) en dat was toch ook wel erg mooi en bijzonder daarom staat arches bij mij net iets hoger.

vorige keer dat ik er was wilde we een ballon tocht bij MOAB doen (over de canyonlands) maar dat ging helaas niet door vanwege slecht weer, erg jammer. Maar dit jaar kom ik er weer en wil ik dat eigenlijk nog een keer boeken. iemand daar evaringen mee?
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  woensdag 8 maart 2017 @ 17:09:31 #105
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_169374665
Oh dope. Waar boek je dat?
Zit ook in Moab komende zomer.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_169376667
op deze site kun je alle activiteiten die je in MOAB kan doen vinden

http://discovermoab.com/
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_169377208
Qua motels, kunnen we de keten Motel 6 afraden, geen gratis wifi, smerige kamer en 24 uur service.. je word je bed uit gejaagd door de housekeeping onder/boven/naast jouw kamer. Doen ze gerust om 3 uur snachts. :{w }:|

Super 8 Motels hebben gratis wifi en ontbijt inbegrepen, o.a. zelf je wafels maken.

High View Inn in LA was onze laatste en beste motel, fijne vriendelijke service en betaalbaar + rustige wijk.

Mocht je naar Monument Valley willen, is San Juan Inn wel leuk, die hebben Yurts te huur. Erg leuk, knus hokje.
Bij SanFran hebben we 2 nachten overnacht in Mission Inn motel, aan Mission street, wel een vrij pauperige buurt, maar bovenin de heuvels wel een briljant mooi uitzicht over de stad.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 maart 2017 @ 20:22:39 #108
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169378075
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 16:51 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

ik ben bij Canyonlands ook met een jeep de canyons ingereden was inderdaad erg gaaf. zeker op dat punt waar je opgegeven moment onder een rots door moet rijden.

maar bij Arches heb ik bij delicate arch de zonsondergang gekeken (met champagne en aardbeien) en dat was toch ook wel erg mooi en bijzonder daarom staat arches bij mij net iets hoger.

vorige keer dat ik er was wilde we een ballon tocht bij MOAB doen (over de canyonlands) maar dat ging helaas niet door vanwege slecht weer, erg jammer. Maar dit jaar kom ik er weer en wil ik dat eigenlijk nog een keer boeken. iemand daar evaringen mee?
Haha die steen ken ik ja :)

Wij hebben ook die route gereden alleen kwamen we net na die steen vast te zitten. Net na die rots heb je een stukje wat flink omhoog gaat. Schijnbaar had een vorige Jeep zich daar flink ingegraven, waardoor wij er ook niet meer op kwamen. Ene kant was los zand, andere kant was glad graniet(achtig) gesteente waardoor de Jeep 0.0 grip had. Van alles geprobeerd, stenen onder wielen, aanloopje nemen, heel rustig proberen gas te geven ... niks hielp en ondertussen kregen we allerlei HOT OIL waarschuwingen :P .... na 1.5 uur ofzo opgegeven en een stukje terug moeten rijden ;(

Deze heb ik nog gemaakt :)
pi_169388531
Ik deed een groepsreis en bij Monument Valley kregen we de mogelijkheid midden in het park te slapen. Een geweldige ervaring, echt onder de sterrenhemel. We kregen er wel een show bij van de Indianen daar en dat was een beetje.. tja.. matig. Maar die nacht onder de sterrenhemel zou ik nooit vergeten.

Ik vond de Narrows Wandeling in Zion denk ik wel de meest mooie wandeling ever.
pi_169388563
Heb de Narrows niet gedaan, maar ik kan iedereen Angel's Landing aanbevelen. Wat een absurde hike is dat. Ik heb hoogtevrees, maar heb er daar nauwelijks last van gehad, dus laat je niet foppen door de filmpjes.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 9 maart 2017 @ 13:56:15 #111
269689 crew  Viv
pi_169391788
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 10:38 schreef Jor_Dii het volgende:
Heb de Narrows niet gedaan, maar ik kan iedereen Angel's Landing aanbevelen. Wat een absurde hike is dat. Ik heb hoogtevrees, maar heb er daar nauwelijks last van gehad, dus laat je niet foppen door de filmpjes.
Ik vond de filmpjes van Angel's Landing (en Half Dome) ook veel enger dan de wandeling/klim zelf. Je bent op dat moment vooral bezig met puzzelen welke voet op welk stuk steen moet, waardoor je geen aandacht hebt voor de afgrond links en rechts van je. :D
  donderdag 9 maart 2017 @ 15:30:30 #112
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_169393497
Wij hebben er van een verte naar gekeken en gedacht: never mind :+ Maar dat was ook een dag na een lange wandeling door de sneeuw in Bryce waarna we kapot waren.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_169393591
Wij waren van plan de Angel's Landing te lopen maar het was die dag +- 40 graden, dus toen maar The Narrows gekozen. Geen spijt van gehad :).

Veel schaduw, constant in het water en een prachtige hike.

Een wandelstok (kan je daar zo huren) is overigens geen overbodige luxe.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 9 maart 2017 @ 16:10:38 #114
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169394211
quote:
7s.gif Op donderdag 9 maart 2017 15:35 schreef Spaulding het volgende:
Wij waren van plan de Angel's Landing te lopen maar het was die dag +- 40 graden, dus toen maar The Narrows gekozen. Geen spijt van gehad :).

Veel schaduw, constant in het water en een prachtige hike.

Een wandelstok (kan je daar zo huren) is overigens geen overbodige luxe.
Die heb je echt wel nodig ja :D

Angel's Landing viel ons mee, denk iets van 3.5 uur (heen en terug) over gedaan. Nergens echt gehaast. Na de 14 uur Half-Dome hike was dit een eitje :P, maar hier moest je wel veel meer nadenken over je volgende stap.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 9 maart 2017 @ 16:50:19 #115
269689 crew  Viv
pi_169394887
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 16:10 schreef Kyran het volgende:
Angel's Landing viel ons mee, denk iets van 3.5 uur (heen en terug) over gedaan. Nergens echt gehaast. Na de 14 uur Half-Dome hike was dit een eitje :P, maar hier moest je wel veel meer nadenken over je volgende stap.
13 uur toch? 7:00 - 20:00

Angel's Landing was ook puzzelen omdat we nog pijn hadden van Half Dome eerder die week (spierpijn, en voor mij ook nog een pijnlijk bekken na valpartij). :') Niet te dicht op elkaar plannen dus, zeker niet als je ongetraind bent zoals wij.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 15:10:11 #116
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_169413039

*O*

Van de week visa voor USA en Canada goedgekeurd, dus nu begint het aftellen écht!
pi_169413479
Luxor, Best Western of Flamingo? Keuze valt op 1 van die 3 ivm de prijzen.. wat zouden jullie doen?
  vrijdag 10 maart 2017 @ 15:42:39 #118
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_169413656
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:33 schreef Ace1 het volgende:
Luxor, Best Western of Flamingo? Keuze valt op 1 van die 3 ivm de prijzen.. wat zouden jullie doen?
Ik heb over enkele weken een BW-hotel, dan kan ik je vertellen hoe die bevalt, de rest heb ik niet in 't lijstje staan. :P
pi_169413680
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:42 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ik heb over enkele weken een BW-hotel, dan kan ik je vertellen hoe die bevalt, de rest heb ik niet in 't lijstje staan. :P
Qua locatie zou ik dan voor Flamingo kiezen, toch iets meer midden op de strip, Luxor en Best Western zitten wat meer aan het 'eind' van het toeristische stuk geloof ik
  vrijdag 10 maart 2017 @ 15:46:02 #120
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_169413713
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:43 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Qua locatie zou ik dan voor Flamingo kiezen, toch iets meer midden op de strip, Luxor en Best Western zitten wat meer aan het 'eind' van het toeristische stuk geloof ik
In LV zit ik in Stratosphere, ook aan het einde. :P
  vrijdag 10 maart 2017 @ 16:00:11 #121
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_169413941
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:33 schreef Ace1 het volgende:
Luxor, Best Western of Flamingo? Keuze valt op 1 van die 3 ivm de prijzen.. wat zouden jullie doen?
Wij hebben in verschillende hotels gezeten in LV, waarvan een aantal keer in flamingo. Dat beviel heel goed gezien de ligging (midden op de strip, het zijn stiekem best afstanden daar om in de hitte te lopen). Verder ook gewoon prima hotel met leuk zwembad. Vrij levendig wel, maar ook weer geen partyhotel met schreeuwende dronkaards :P
pi_169413986
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:46 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

In LV zit ik in Stratosphere, ook aan het einde. :P
Heb daar ook gezeten, toch vervelend om aan het einde van je avond/nacht weer helemaal terug te wandelen. Als je de keuze hebt toch iets meer centraals kiezen ;)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_169427233
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 16:02 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Heb daar ook gezeten, toch vervelend om aan het einde van je avond/nacht weer helemaal terug te wandelen. Als je de keuze hebt toch iets meer centraals kiezen ;)
Is inderdaad nog verder dan het einde, eerst honderden meters heb je helemaal niets.

Mocht er een mogelijkheid zijn zou ik die zeker omboeken
All management is Strategic Management.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 09:21:20 #124
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_169427849
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:46 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

In LV zit ik in Stratosphere, ook aan het einde. :P
is de andere kant; t begin zou ik t noemen
  zaterdag 11 maart 2017 @ 09:26:43 #125
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_169427908
O ja en trouwens je zit aan de andere kant vd wereld. Is t dan zo belangrijk om een gaaf hotel ( stratos) niet te boeken omdat men te lam of gierig is om een taxi te pakken??
pi_169428145
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 09:26 schreef BeamofLight het volgende:
O ja en trouwens je zit aan de andere kant vd wereld. Is t dan zo belangrijk om een gaaf hotel ( stratos) niet te boeken omdat men te lam of gierig is om een taxi te pakken??
Ik heb ooit een taxi genomen, van The Strip naar DownTown, die lul reed eerst met een omweg naar de snelweg toe om vervolgens voorbij DownTown weer met een U beweging ons bij Fremont Street uit te zetten. Terwijl het gewoon 1 rechte weg is.. we deden er een half uur over :{

Vorig jaar met eigen huurauto deden we van Fremont terug naar The Strip in iets minder dan een kwartier..

Taxi nemen kan dus best, maar let dus wel op dat die Burrito je niet oplicht.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 10:11:38 #127
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_169428433
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 09:51 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ik heb ooit een taxi genomen, van The Strip naar DownTown, die lul reed eerst met een omweg naar de snelweg toe om vervolgens voorbij DownTown weer met een U beweging ons bij Fremont Street uit te zetten. Terwijl het gewoon 1 rechte weg is.. we deden er een half uur over :{

Vorig jaar met eigen huurauto deden we van Fremont terug naar The Strip in iets minder dan een kwartier..

Taxi nemen kan dus best, maar let dus wel op dat die Burrito je niet oplicht.
The strip staat vaak vast met file, onze taxi deed dat ook (over de Interstate15) en herinner me in 2002 een taxiritje van Paris Hotel naar circus circus dwars over The strip waarbij we lang stilstonden. Hij heeft je dus ws geld bespaard ;)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  zondag 12 maart 2017 @ 19:21:23 #128
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_169467434
Iemand ervaring met een korte trip naar Florida? We wilden eigenlijk dit jaar niet te veel kwijt zijn en naar Portugal o.i.d. Maar ons alternatief van 8 dagen bleek bijna net zo duur als 8 dagen Florida in juni.. met een rechtstreekse vlucht van TUI.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  zondag 12 maart 2017 @ 19:26:56 #129
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_169467602
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 10:11 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

The strip staat vaak vast met file, onze taxi deed dat ook (over de Interstate15) en herinner me in 2002 een taxiritje van Paris Hotel naar circus circus dwars over The strip waarbij we lang stilstonden. Hij heeft je dus ws geld bespaard ;)
Dit :)


Korte trip Florida zou ik lekker 8 dagen in Orlando blijven.
Beetje zwemmen, waterpark, Seaworld, Disney dat gebeuren.
Outletshoppen :)
Misschien dagtripje Cape Canaveral.
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 14:16:36 #130
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_169507554
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 19:26 schreef matthijst het volgende:

[..]

Dit :)

Korte trip Florida zou ik lekker 8 dagen in Orlando blijven.
Beetje zwemmen, waterpark, Seaworld, Disney dat gebeuren.
Outletshoppen :)
Misschien dagtripje Cape Canaveral.
Maar is het toffer dan b.v. Madeira? Wij twijfelen vooral of het de reis waard is of dat we beter 6 uur minder per enkele reis in 't vliegtuig ook gewoon een mooie vakantie kunnen houden :+
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  dinsdag 14 maart 2017 @ 14:32:54 #131
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_169507911
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 19:21 schreef Yesse het volgende:
Iemand ervaring met een korte trip naar Florida? We wilden eigenlijk dit jaar niet te veel kwijt zijn en naar Portugal o.i.d. Maar ons alternatief van 8 dagen bleek bijna net zo duur als 8 dagen Florida in juni.. met een rechtstreekse vlucht van TUI.
8 dagen Portugal net zo duur als 8 dagen Florida?

Dan zit je wel heul duur in Portugal.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_169508077
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 14:16 schreef Yesse het volgende:

[..]

Maar is het toffer dan b.v. Madeira? Wij twijfelen vooral of het de reis waard is of dat we beter 6 uur minder per enkele reis in 't vliegtuig ook gewoon een mooie vakantie kunnen houden :+
Dat is niet te vergelijken denk ik. Persoonlijk zou ik voor 8 dagen niet zo'n enorme reis gaan maken. Plus wat kun je nu zien van Florida in 8 dagen? Daarnaast onderschat je denk ik je uitgaven in Florida tov Portugal. Dat gaat je echt wel meer kosten.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 14 maart 2017 @ 14:44:58 #133
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_169508155
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 14:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat is niet te vergelijken denk ik. Persoonlijk zou ik voor 8 dagen niet zo'n enorme reis gaan maken. Plus wat kun je nu zien van Florida in 8 dagen? Daarnaast onderschat je denk ik je uitgaven in Florida tov Portugal. Dat gaat je echt wel meer kosten.
Ik heb het uitgerekend, van vlucht, auto en hotels en de kosten zijn inderdaad iets duurder maar dan hebben we het over ¤ 100,- p.p. en dat heb ik er wel voor over. En als het levensonderhoud in Florida te vergelijken is met Californië dan komt dat ook wel goed. Maar volgens jou is het dus voor 8 dagen niet waard om de vlucht te pakken.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  dinsdag 14 maart 2017 @ 15:11:46 #134
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_169508702
Sowieso niet naar het Bloemeneiland gaan joh. Alleen maar 60 jarigen.
Die tijd komt nog wel
pi_169509136
Mee eens, Madeira is niet een 'once in a lifetime' reis. Aan de andere kant zou ik dan dus ook niet 8 dagen naar Florida gaan. Dat vind ik namelijk wel een reis die je misschien 1 of 2 keer in je leven gaat doen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_169509470
Ik ga waarschijnelijk in Okt. weer naar de US.
Vrienden bezoeken in de New york area en New Orleans area staat op het programma (4 weken)
iemand tips voor een leuke todo (Atlanta, gatlinburg, Nashville TN al geweest).
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  dinsdag 14 maart 2017 @ 16:28:32 #137
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_169510127
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 15:11 schreef BeamofLight het volgende:
Sowieso niet naar het Bloemeneiland gaan joh. Alleen maar 60 jarigen.
Die tijd komt nog wel
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 15:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Mee eens, Madeira is niet een 'once in a lifetime' reis. Aan de andere kant zou ik dan dus ook niet 8 dagen naar Florida gaan. Dat vind ik namelijk wel een reis die je misschien 1 of 2 keer in je leven gaat doen.
Moet elke reis/vakantie dan een 'once in a lifetime' zijn? Madeira lijkt me vooral een mooi eiland, dat daar dan toevallig veel oudere mensen naar toe gaan kan me niet schelen. Maar Florida trekt mij ook, maar ik wil dat niet doen als het eigenlijk niet te doen is.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_169569258
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 16:28 schreef Yesse het volgende:

[..]

[..]

Moet elke reis/vakantie dan een 'once in a lifetime' zijn? Madeira lijkt me vooral een mooi eiland, dat daar dan toevallig veel oudere mensen naar toe gaan kan me niet schelen. Maar Florida trekt mij ook, maar ik wil dat niet doen als het eigenlijk niet te doen is.
Ik ben net terug uit Florida (twee weken) en je kunt je daar echt wel 9 a 10 dagen vermaken.
Zelf ben ik een week bij vrienden in Orlando geweest en heb daarna een auto gehuurd en ben van Sint Augustine naar Key Largo gereden. Vervolgens door de Everglades weer terug in Orlando aangekomen om terug te vliegen.

Ik vond het echt de moeite waard. Mocht je overigens maar 8 dagen gaan dan is het wel veel gerij en daar moet je van houden. Ik zou zelf dan kiezen voor Orlando omdat je vanaf daar veel activiteiten kunt doen binnen een straal van 1,5 uur rijden (Cape canaveral, Disney, Siesta keys, etc.)

Overigens zijn hotels in het zuiden van Florida sterves duur en is Florida echt veel duurder dan Portugal.

[ Bericht 7% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 16-03-2017 14:10:47 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 16 maart 2017 @ 14:24:01 #139
67174 Dos37
Come on Twente
pi_169569506
Ik zit er zwaar aan te denken om volgende keer een rondje Texas te gaan doen. Dallas, Houston, San Antonio en Austin, wil wel in het najaar want de dagen wil opvullen rond sportwedstrijden.

Het uitzoekwerk en plannen is 50% van de fun :D
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_169569522
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:24 schreef Dos37 het volgende:
Ik zit er zwaar aan te denken om volgende keer een rondje Texas te gaan doen. Dallas, Houston, San Antonio en Austin, wil wel in het najaar want de dagen wil opvullen rond sportwedstrijden.

Het uitzoekwerk en plannen is 50% van de fun :D
Formule 1 race van Austin meepakken ^O^ Maak me jaloers en zeg dat je gaat !
pi_169569584
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Overigens zijn hotels in het zuiden van Florida sterves duur en is Florida echt veel duurder dan Portugal.
Dat lijkt Yesse niet te willen geloven inderdaad. Je dagelijkse uitgaven zullen in de VS echt veel hoger zijn dan op Madeira.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_169569634
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat lijkt Yesse niet te willen geloven inderdaad. Je dagelijkse uitgaven zullen in de VS echt veel hoger zijn dan op Madeira.
Ik schrok daar wel van. Zelfs op key largo mocht ik ¤200 aftikken voor een jaren 80 hotel. :{ .
Dat South Beach duur zou zijn had ik wel verwacht maar Key Largo.

Overigens kunnen de uitgaven lager zijn als je cat 1 eten eet elke dag (Macdonalds enzo). Maar als je beter eten wil en laat staan alcohol dan is Portugal echt spotgoedkoop.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_169569801
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:24 schreef Dos37 het volgende:
Ik zit er zwaar aan te denken om volgende keer een rondje Texas te gaan doen. Dallas, Houston, San Antonio en Austin, wil wel in het najaar want de dagen wil opvullen rond sportwedstrijden.

Het uitzoekwerk en plannen is 50% van de fun :D
^O^ Ben afgelopen jaar Texas rond gegaan! Heel Texas niet alleen de steden :)
  donderdag 16 maart 2017 @ 14:59:11 #144
67174 Dos37
Come on Twente
pi_169570149
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:25 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Formule 1 race van Austin meepakken ^O^ Maak me jaloers en zeg dat je gaat !
Daar had ik nog niets aan gedacht, dacht zelf meer aan honkbal, football en basketbal maar dat is een prima tip.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_169570625
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:59 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Daar had ik nog niets aan gedacht, dacht zelf meer aan honkbal, football en basketbal maar dat is een prima tip.
Kijk film Friday night lights .

Daarnaast: Lone Star Park & college/highschool football.

En natuurlijk buc-ee's.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  donderdag 16 maart 2017 @ 16:32:24 #146
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_169571610
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat lijkt Yesse niet te willen geloven inderdaad. Je dagelijkse uitgaven zullen in de VS echt veel hoger zijn dan op Madeira.
Het is niet een kwestie van geloven. Ik heb een route uitgezet, online bekeken hoe duur, in onze periode, de motels dan online te boeken zijn en dat opgeteld. Zo kwam ik in Zuid Miami ook gewoon motels tegen voor <¤100,-

Maar goed. Heb begrepen dat het vol regenseizoen is in juni dus denk dat we Florida voor een winter-moment bewaren.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 maart 2017 @ 16:41:42 #147
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169571727
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 15:26 schreef RipCity het volgende:

[..]

Kijk film Friday night lights .

Daarnaast: Lone Star Park & college/highschool football.

En natuurlijk buc-ee's.
Buceeeeeees
pi_169571915
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 16:41 schreef Kyran het volgende:

[..]

Buceeeeeees
:D Je mist het he :P
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 maart 2017 @ 18:06:22 #149
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169573006
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 16:55 schreef RipCity het volgende:

[..]

:D Je mist het he :P
Echt wel :) ik kende het niet maar bordjes langs de snelweg maakten ons nieuwsgierig:)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 16 maart 2017 @ 21:59:14 #150
269689 crew  Viv
pi_169579277
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 16:55 schreef RipCity het volgende:
:D Je mist het he :P
Kyran en ik hebben nu wel een leuke baby met Buc-ee's shirtje en knuffel. O+ Destijds was ik 23 weken zwanger. :D
  zaterdag 18 maart 2017 @ 17:41:30 #151
61472 Its_Muppet
"Shit Happens"
pi_169611308
Na in 2013 met het gezin (nu 14jarige dochter en 11 jarige zoon) 5 weken met de camper door California, Utah, Nevada getrokken te zijn, willen we volgend jaar juli-augustus Florida eens onveilig gaan maken. In principe willen we max. 25 dagen van huis zijn.

Ik heb nu dit rondje in gedachten

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
                  nachten    dag      Doen        
Vlucht heen        1                
Orlando            8          1       2 disney    2 universal    1 kennedy
Tampa              3          9            
Fort Myers         3          12      Everglades        
Miami              2          15            
Key West           2          17            
Vlucht terug (MI)  1          19            
                        
    totaal       20                

Hebben jullie tips / aanmerkingen waar we langer, korter, ook naar toe zouden moeten?

Daarnaast nog wat vragen:

• Het is verplicht om bij een intercontinentale vlucht een hotelovernachting te nemen. Maar als ik in Orlando land en daar een huis huur, moet dit dan ook? Het liefst zou ik vanuit het vliegveld rechtstreeks (OV / taxi) naar mijn onderkomen willen.

• Disney en Universal zijn "verplicht", echter best prijzig met zijn 4en. Heeft iemand ervaringen met hoe lang de rijen zijn en of die fastpassen een beetje werken?

• Uit economische overwegingen en omdat ik het leuk vind, kook ik graag zelf. In Orlando huren we een gewoon huis, met keuken. Voor de andere locaties zullen we vastzitten aan hotels, vanwege het beperkt aantal nachten. Zijn er mogelijkheden om niet iedere avond uit eten te hoeven en toch een (warme) maaltijd te hebben? (Hotels met kitchenette oid)

• Ik denk denk er aan om na Orlando niets vast te leggen, maar gewoon een hotel ter plaatse te bepalen. Mede omdat we dan de vrijheid hebben om ergens langer te blijven (of eerder weg te gaan als het niet bevalt). Is dat verstandig?

Dit waren mijn eerste vragen. Er zullen er vast nog een aantal volgen. Alvast bedankt voor het meedenken!

[ Bericht 0% gewijzigd door Its_Muppet op 18-03-2017 17:47:57 ]
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
pi_169616079
quote:
5s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 17:41 schreef Its_Muppet het volgende:
Na in 2013 met het gezin (nu 14jarige dochter en 11 jarige zoon) 5 weken met de camper door California, Utah, Nevada getrokken te zijn, willen we volgend jaar juli-augustus Florida eens onveilig gaan maken. In principe willen we max. 25 dagen van huis zijn.

Ik heb nu dit rondje in gedachten
[ code verwijderd ]

Hebben jullie tips / aanmerkingen waar we langer, korter, ook naar toe zouden moeten?

Daarnaast nog wat vragen:

• Het is verplicht om bij een intercontinentale vlucht een hotelovernachting te nemen. Maar als ik in Orlando land en daar een huis huur, moet dit dan ook? Het liefst zou ik vanuit het vliegveld rechtstreeks (OV / taxi) naar mijn onderkomen willen.

• Disney en Universal zijn "verplicht", echter best prijzig met zijn 4en. Heeft iemand ervaringen met hoe lang de rijen zijn en of die fastpassen een beetje werken?

• Uit economische overwegingen en omdat ik het leuk vind, kook ik graag zelf. In Orlando huren we een gewoon huis, met keuken. Voor de andere locaties zullen we vastzitten aan hotels, vanwege het beperkt aantal nachten. Zijn er mogelijkheden om niet iedere avond uit eten te hoeven en toch een (warme) maaltijd te hebben? (Hotels met kitchenette oid)

• Ik denk denk er aan om na Orlando niets vast te leggen, maar gewoon een hotel ter plaatse te bepalen. Mede omdat we dan de vrijheid hebben om ergens langer te blijven (of eerder weg te gaan als het niet bevalt). Is dat verstandig?

Dit waren mijn eerste vragen. Er zullen er vast nog een aantal volgen. Alvast bedankt voor het meedenken!
Florida onveilig maken met kinderen, hoe werkt dat?
pi_169617157
quote:
5s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 17:41 schreef Its_Muppet het volgende:
• Het is verplicht om bij een intercontinentale vlucht een hotelovernachting te nemen. Maar als ik in Orlando land en daar een huis huur, moet dit dan ook? Het liefst zou ik vanuit het vliegveld rechtstreeks (OV / taxi) naar mijn onderkomen willen.
Hotel na een intercontinentale vlucht? Dat is volgens mij geen bestaande regel.
Ik denk dat je in de wat bent met camper huren: daar is het vaak niet toegestaan meteen na je vlucht een camper te huren. Maar ook daar, ik heb toen gewoon bij familie daar gelogeerd, was geen probleem.
pi_169617992
Waar heb je die fabel gelezen idd :D Zou wat zijn.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zaterdag 18 maart 2017 @ 23:04:52 #155
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_169618164
Misschien verward met dat je een adres op moet geven?
Als je nog helemaal niks geboekt hebt wordt dat lastig (naja, random hotel opgeven kan natuurlijk).
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 19 maart 2017 @ 10:43:28 #156
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_169622841
Nee is bij een esta gewoon een vd vragen

Ze willen zeg maar dat je niet als economische vluchteling daar binnenkomt

Geef gewoon een hotel op, interesseert niet welke
  Moderator zondag 19 maart 2017 @ 12:00:53 #157
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_169623899
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 19:41 schreef Meike26 het volgende:
Qua motels, kunnen we de keten Motel 6 afraden, geen gratis wifi, smerige kamer en 24 uur service.. je word je bed uit gejaagd door de housekeeping onder/boven/naast jouw kamer. Doen ze gerust om 3 uur snachts. :{w
Is dit gebaseerd op 1 ervaring met Motel 6? Wij hebben er in meerdere geslapen en is altijd prima bevallen. Ja het zijn niet de meest moderne motels maar mij maakt dat niet zoveel uit ;) misschien kun je aangeven in welke stad je deze slechte ervaring had?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 19 maart 2017 @ 22:05:26 #158
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_169640067
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 12:00 schreef MaJo het volgende:

[..]

Is dit gebaseerd op 1 ervaring met Motel 6? Wij hebben er in meerdere geslapen en is altijd prima bevallen. Ja het zijn niet de meest moderne motels maar mij maakt dat niet zoveel uit ;) misschien kun je aangeven in welke stad je deze slechte ervaring had?
Dit inderdaad, wij hebben prima overnachtingen gehad in oa Palm Springs, en een avond zonder WiFi moet kunnen toch?
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  maandag 20 maart 2017 @ 15:56:26 #159
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_169654342
Geen rechtstreekse vluchten meer naar Denver vanuit NL BE DL?
  maandag 20 maart 2017 @ 15:59:42 #160
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_169654429
Dacht het niet. Alleen SLC in die hoek.
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 20 maart 2017 @ 16:02:11 #161
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_169654484
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:59 schreef matthijst het volgende:
Dacht het niet. Alleen SLC in die hoek.
ja kom ik ook achter
Twijfel nu om SLC weer te doen of via Reykjavik te gaan
pi_169656083
ik ben nu druk bezig met het boeken van de hotels voor onze reis. en nu zit ik nog te twijfelen voor het hotel (s) bij Yellowstone.

we hebben in totaal 4 dagen voor yellowstone & grand teton uitgetrokken daarvan willen we 2 dagen gebruiken om de hoogte punten van yellowstone te verkennen 1 dag om de hoogtepunten van grand teton national park te verkennen.

De overgebleven dag willen we een wat langere wandelingen maken in yellowstone. (of evt Grand teton national park) dus een paar uur flink wandelen om even te ontkomen aan alle toeristische drukte van dat park

maar nu zit ik me dus af te vragen vanuit waar ik dat het beste kan doen. we komen vanuit zuidwestelijke richting (Craters of the moon) dus west yellowstone leek mij de logische plek en dan de laaste nacht in jackson omdat we de volgende dag in zuidelijke richting verder gaan.

maar is het dan het beste om de overige 4 nachten in west yellowstone te overnachten of zouden we het beter kunnen verdelen bijvoorbeeld 2 nachten west yellowstone en 2 nachten Gardiner (aan de noordkant van het park)

hebben jullie daar evaring mee?
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  maandag 20 maart 2017 @ 17:45:29 #163
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_169656768
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:11 schreef DestroyerPiet het volgende:
ik ben nu druk bezig met het boeken van de hotels voor onze reis. en nu zit ik nog te twijfelen voor het hotel (s) bij Yellowstone.

we hebben in totaal 4 dagen voor yellowstone & grand teton uitgetrokken daarvan willen we 2 dagen gebruiken om de hoogte punten van yellowstone te verkennen 1 dag om de hoogtepunten van grand teton national park te verkennen.

De overgebleven dag willen we een wat langere wandelingen maken in yellowstone. (of evt Grand teton national park) dus een paar uur flink wandelen om even te ontkomen aan alle toeristische drukte van dat park

maar nu zit ik me dus af te vragen vanuit waar ik dat het beste kan doen. we komen vanuit zuidwestelijke richting (Craters of the moon) dus west yellowstone leek mij de logische plek en dan de laaste nacht in jackson omdat we de volgende dag in zuidelijke richting verder gaan.

maar is het dan het beste om de overige 4 nachten in west yellowstone te overnachten of zouden we het beter kunnen verdelen bijvoorbeeld 2 nachten west yellowstone en 2 nachten Gardiner (aan de noordkant van het park)

hebben jullie daar evaring mee?
vorig jaar geweest en dit jaar weer

Je moet NIET 4 nachten in dezelfde plaats zitten

Yellowstone is in principe een rondweg van 300 kilometer. Als je alles wil zien maar je moet steeds terug naar hetzelfde hotel word je helemaal gek, komt nooit goed.

Dus bijvoorbeeld beginnen in west Yellowstone dan gardiner en dan bijvoorbeeld iets in het park zelf
  maandag 20 maart 2017 @ 18:37:52 #164
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_169658135
Wj zaten in Jackson en Canyon Lodge. Nog eentje erbij in de noordwest hoek en je kan aardig wat km2 bekijken
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 22 maart 2017 @ 18:25:07 #165
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_169704422
Hier nog verrekijkerbezitters?
Is dat nog handig in bv Yellowstone?
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 22 maart 2017 @ 19:21:44 #166
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_169705630
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 18:25 schreef matthijst het volgende:
Hier nog verrekijkerbezitters?
Is dat nog handig in bv Yellowstone?
Op sommige plekken wel. :)

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 22 maart 2017 @ 19:27:24 #167
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_169705804
Wat voor een heb je?
10x of 12x?
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 22 maart 2017 @ 19:44:31 #168
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_169706324
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 19:27 schreef matthijst het volgende:
Wat voor een heb je?
10x of 12x?
Ik heb een goede Steiner 7x50 voor op zee.12x vind ik op land te wiebelig. Met een 10x50 zit je goed volgens mij. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 22 maart 2017 @ 20:13:44 #169
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_169707152
Ik vlieg binnenkort naar de VS om een snellader te halen voor mijn motor(is even duur als opsturen dus waarom niet :P) maar ik heb zo het gevoel dat ie wel een ergens geflagged wordt als m'n koffer ingecheckt is.



Weet iemand of het mogelijk is om je ruimbagage van te voren laten screenen oid zodat ze niet mijn koffer slopen om een kijkje te nemen?
  woensdag 22 maart 2017 @ 20:26:12 #170
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_169707500
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:13 schreef Erasmo het volgende:
Ik vlieg binnenkort naar de VS om een snellader te halen voor mijn motor(is even duur als opsturen dus waarom niet :P) maar ik heb zo het gevoel dat ie wel een ergens geflagged wordt als m'n koffer ingecheckt is.

[ afbeelding ]

Weet iemand of het mogelijk is om je ruimbagage van te voren laten screenen oid zodat ze niet mijn koffer slopen om een kijkje te nemen?
Je kan het altijd bij TSA zelf navragen. Ik weet het niet. :)
https://www.tsa.gov/contact/customer-service
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 22 maart 2017 @ 21:30:30 #171
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_169709918
Ik vraag het anders wel na als ik land, moet toch wat dingen aangeven(koffer met kaas :P)
pi_169716700
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 18:37 schreef Hyperdude het volgende:
Wj zaten in Jackson en Canyon Lodge. Nog eentje erbij in de noordwest hoek en je kan aardig wat km2 bekijken
ik heb nu 2 nachten geboekt in west Yellowstone dan een nacht in Gardiner dan weer terug naar west Yellowstone en daarna een nacht in Jackson

valt me wel op dat die hotels daar ontzettend duur zijn. zelfs voor bed op een slaap zaal van een hostel vragen ze meer dan 100 euro.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  donderdag 23 maart 2017 @ 10:15:50 #173
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_169717634
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 09:20 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

ik heb nu 2 nachten geboekt in west Yellowstone dan een nacht in Gardiner dan weer terug naar west Yellowstone en daarna een nacht in Jackson

valt me wel op dat die hotels daar ontzettend duur zijn. zelfs voor bed op een slaap zaal van een hostel vragen ze meer dan 100 euro.
gewoon advies genegeerd dus

Echt waarom 3x in hetzelfde gehucht?
Tis echt een grote ronde he
pi_169717822
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:15 schreef BeamofLight het volgende:
woon advies genegeerd dus

Echt waarom 3x in hetzelfde gehucht?
Tis echt een grote ronde he
Dat is niet waar ik heb je advies helemaal niet genegeerd

eerste nacht west yellowstone komen we aan vanuit Boise dus dan zijn we nog niet in het park geweest

de volgende dag gaan we yellowstone in en overnachten we weer in West yellowstone. de nacht erop in Gardiner aan de noordkant. en de nacht daarop wilde ik meer in de richting van Grand teton overnachten omdat we de laatste nacht dat park willen verkennen zodat we niet vanuit de noordkant helemaal naar het zuiden moeten rijden voordat we daar zijn. West yellowstone was de enige plek wat relatief gezien in het midden ligt en waar ze niet 300 euro per nacht voor een hotel vragen.

ik denk dat dat prima moet kunnen als je maar van te voren plant wat je precies wilt bekijken en daar gericht naar toe rijd.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_169718454
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:13 schreef Erasmo het volgende:
Ik vlieg binnenkort naar de VS om een snellader te halen voor mijn motor(is even duur als opsturen dus waarom niet :P) maar ik heb zo het gevoel dat ie wel een ergens geflagged wordt als m'n koffer ingecheckt is.

[ afbeelding ]

Weet iemand of het mogelijk is om je ruimbagage van te voren laten screenen oid zodat ze niet mijn koffer slopen om een kijkje te nemen?
Grote kans dat ze sowieso een kijkje nemen. Dat gebeurd regelmatig en is mij ook al vaak overkomen. Je moet dan ook een koffer nemen met een "TSA Recognized Lock". Die kunnen ze dan gewoon openen/sluiten en dan hoeven ze de boel niet te slopen.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  donderdag 23 maart 2017 @ 11:09:43 #176
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_169718516
quote:
2s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:05 schreef papernote het volgende:

[..]

Grote kans dat ze sowieso een kijkje nemen. Dat gebeurd regelmatig en is mij ook al vaak overkomen. Je moet dan ook een koffer nemen met een "TSA Recognized Lock". Die kunnen ze dan gewoon openen/sluiten en dan hoeven ze de boel niet te slopen.
Dat heeft mijn koffer dus niet, ding is ouder dan de TSA :P Denk dat ik de koffer dan gewoon van het slot laat met een bagageband met slot door het hengsel, kunnen ze die knippen als het nodig is.
pi_169718592
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:09 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Dat heeft mijn koffer dus niet, ding is ouder dan de TSA :P Denk dat ik de koffer dan gewoon van het slot laat met een bagageband met slot door het hengsel, kunnen ze die knippen als het nodig is.
Het zou zomaar kunnen dat de TSA die oude sloten prima kan openen. Van slot laten en een bagageriem (met TSA slot) kan ook prima: http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/bagageriem-met-tsa-slot.html
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  donderdag 23 maart 2017 @ 12:22:52 #178
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_169719844
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:27 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

Dat is niet waar ik heb je advies helemaal niet genegeerd

eerste nacht west yellowstone komen we aan vanuit Boise dus dan zijn we nog niet in het park geweest

de volgende dag gaan we yellowstone in en overnachten we weer in West yellowstone. de nacht erop in Gardiner aan de noordkant. en de nacht daarop wilde ik meer in de richting van Grand teton overnachten omdat we de laatste nacht dat park willen verkennen zodat we niet vanuit de noordkant helemaal naar het zuiden moeten rijden voordat we daar zijn. West yellowstone was de enige plek wat relatief gezien in het midden ligt en waar ze niet 300 euro per nacht voor een hotel vragen.

ik denk dat dat prima moet kunnen als je maar van te voren plant wat je precies wilt bekijken en daar gericht naar toe rijd.
Gericht naar toe rijden ... Er is een weg dus dat zal wel lukken.

Wat willen jullie allemaal zien?
pi_169721307
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 12:22 schreef BeamofLight het volgende:
Gericht naar toe rijden ... Er is een weg dus dat zal wel lukken.

Wat willen jullie allemaal zien?
nog niet helemaal uitgedacht maar wat we in ieder geval willen zien zijn is Old Faithfull (en omliggend gebied, de yellowstone canyon mammoth hot springs. Voor de rest wil ik eigenlijk wel een kudde bizons en een beer (van veilige afstand ik heb een zoomlens :) ) zien. Alleen ik weet niet in welk gedeelte van het park je daar het meeste kans op heb
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_169721384
Die Bizons hoef je je geen zorgen over te maken, op een gegeven moment denk je zit ik nu weer in de file vanwege een kudde bizons.

Beren zijn ook wel gewoon te spotten vanaf de weg. Of je komt ze zoals ons tegen als je terug gaat naar de parkeerplaats loopt en ze voor je neus langs lopen.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
  donderdag 23 maart 2017 @ 13:53:53 #181
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_169721444
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 13:45 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

nog niet helemaal uitgedacht maar wat we in ieder geval willen zien zijn is Old Faithfull (en omliggend gebied, de yellowstone canyon mammoth hot springs. Voor de rest wil ik eigenlijk wel een kudde bizons en een beer (van veilige afstand ik heb een zoomlens :) ) zien. Alleen ik weet niet in welk gedeelte van het park je daar het meeste kans op heb
old faithfull ( west ys) en mammoth (gardiner) zit je altijd bij in de buurt

Kudde bizons kom je 100% zeker tegen als je van tower fall naar lake rijdt. Iets uit de richting van jou. Beren is puur geluk ( of pech ) maar zitten t meest in Noord Oost / Cody
  maandag 27 maart 2017 @ 12:26:14 #182
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_169810918
quote:
5s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 17:41 schreef Its_Muppet het volgende:
Na in 2013 met het gezin (nu 14jarige dochter en 11 jarige zoon) 5 weken met de camper door California, Utah, Nevada getrokken te zijn, willen we volgend jaar juli-augustus Florida eens onveilig gaan maken. In principe willen we max. 25 dagen van huis zijn.

Ik heb nu dit rondje in gedachten
[ code verwijderd ]

Hebben jullie tips / aanmerkingen waar we langer, korter, ook naar toe zouden moeten?

Het nadeel van al de parken in Orlando is dat de eerste paar dagen heel erg duur zijn. Disney bijvoorbeeld kost 110$/dag per persoon voor de eerste 3 dagen, dag 4 t/m 10 kosten maar 10$ per dag. Hetzelfde geld voor universal. Met twee kinderen van 14 en 11 zou ik zeggen sla disney over en koop in plaats daarvan een pas voor Seaworld en Busch Gardens (Tampa), dit zijn allebei parken met hele goede achtbanen (al heeft het niet de aankleding van disney). Vooral Busch Gardens in Tampa is een HEEL erg mooi park. Wij hebben de afgelopen 5 jaar een week of 18 in Orlando verbleven en ik heb alle parken meerdere malen bezocht, maar Busch Gardens is verre weg mijn favoriete park. (en je hebt al een 2-3 dagen kaart voor beide parken samen voor 110$/persoon)

quote:
Daarnaast nog wat vragen:

• Het is verplicht om bij een intercontinentale vlucht een hotelovernachting te nemen. Maar als ik in Orlando land en daar een huis huur, moet dit dan ook? Het liefst zou ik vanuit het vliegveld rechtstreeks (OV / taxi) naar mijn onderkomen willen.
Zover als ik weet is dit niet verplicht, voor je ESTA papierwerk moet je een adres hebben voor de eerste overnachting. Dit kan gewoon je huurhuis in Orlando zijn.

quote:
• Disney en Universal zijn "verplicht", echter best prijzig met zijn 4en. Heeft iemand ervaringen met hoe lang de rijen zijn en of die fastpassen een beetje werken?
naar mijn mening is 2 dagen in disney te kort en belachelijk duur. Vergeet niet dat er 4 volledige parken zijn in Dinseyworld, en dan nog eens 2 uitstekende waterparken. De fastpassen in disney zijn "gratis", maar je krijgt er in princiepe maar 3 per dag en je moet ze van te voren voor een bepaald tijdstip boeken. De front-off-the-line pass in universal is vrij duur, maar je kunt alle atracties vrijwel overal doorlopen (harry potter is niet inbegrepen) en het werkt best goed.

quote:
• Uit economische overwegingen en omdat ik het leuk vind, kook ik graag zelf. In Orlando huren we een gewoon huis, met keuken. Voor de andere locaties zullen we vastzitten aan hotels, vanwege het beperkt aantal nachten. Zijn er mogelijkheden om niet iedere avond uit eten te hoeven en toch een (warme) maaltijd te hebben? (Hotels met kitchenette oid)
Er zijn een paar hotel ketens die een kitchenette aanbieden, maar dat is niet echt handig om in te koken, want meer als een magnetron krijg je vaak niet. Er zijn wel wat goedkopere eetmogelijkheden die je kunt overwegen
*steak&shake kun je voor minder dan 20$ met 4 man redelijk uiteten, en ze hebben niet alleen hamburgers.
*walmart verkoopt 'vers' gemaakte warme maaltijden voor 3-4$ per persoon en deze zijn best redelijk, ook hebben ze bijvoorbeeld een volledige warme gegrilde haan voor 5-6$, koop je een paar bikken bonen bij of wat sla en je hebt ook al een redelijke maaltijd voor niet veel.
*er zijn ook goedkopere pizza afhaal restaurants zoals bijvoorbeeld Little Caesars (grote (14 inch) pizza voor 5$)

quote:
• Ik denk denk er aan om na Orlando niets vast te leggen, maar gewoon een hotel ter plaatse te bepalen. Mede omdat we dan de vrijheid hebben om ergens langer te blijven (of eerder weg te gaan als het niet bevalt). Is dat verstandig?
Al de parken in Orlando liggen binnen een minuut of 30 rijden van elkaar, ik zou niet teveel verkassen terwijl je in Orlando bent. De meeste huurhuizen liggen trouwens in steden als Davenport (ten zuid-westen) van orlando. Vanaf daar kun je disney, universal en seaworld binnen zo'n 30 minuten bereiken. (gebruik de WAZE app, die werkt uitstekend in Orlando)

quote:
Dit waren mijn eerste vragen. Er zullen er vast nog een aantal volgen. Alvast bedankt voor het meedenken!
verder ben ik geen fan van Miami en de keys, en landschappen zoals in de everglades kun je ook al een uur of twee ten zuiden van tampa bezoeken. Het zijn gigantische afstanden daar in het verre zuidenb. Naar mijn mening kun je dan beter wat verder naar het noorden van dee oostkust van Florida gaan, steden als st augustine zijn ook erg mooi.

Als je meer vragen hebt stuur me een PM en dan voeg ik je even toe op faceboek dat praat wat makkelijker.
Live from the USA
  maandag 27 maart 2017 @ 14:30:52 #183
61472 Its_Muppet
"Shit Happens"
pi_169813503
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:26 schreef Quintony het volgende:

KNIP
Thanx! Dit zijn goede tips!

Mbt Disney, ja je hebt gelijk.... Veels te duur en te druk. Alleen op het moment dat ik thuis voorstel om dit over te slaan, slaap ik op de bank.. O-)

Mbt Miami en de keys ben je niet de eerste die dit meldt. Echter, eigenwijs als ik ben, wil ik er graag geweest zijn en ervaren hebben. Ik heb expres daar niet te lang voor ingeplanned.

Ik heb geen facebook, dus dat wordt lastig. Ik kan je een PM met mijn mailadres sturen. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat de tips die je hebt voor anderen ook handig kunnen zijn...

Dat brengt me tot de volgende vragen:

1. Is het noodzakelijk om in Orlando een auto te huren of zou ik die week ook met openbaar vervoer af kunnen?

2. Wat kan je aanraden als verblijf in de buurt van Tampa?

3. Ik heb begrepen dat het o.a. met vliegen, slimmer is om het rondje andersom te doen.. Beginnen in Miami en eindigen in Orlando. Kan jij dat bevestigen?

Nogmaals en alvast hardstikke bedankt voor je informatie!
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
  maandag 27 maart 2017 @ 14:52:27 #184
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_169813965
quote:
5s.gif Op maandag 27 maart 2017 14:30 schreef Its_Muppet het volgende:

[..]

Thanx! Dit zijn goede tips!

Mbt Disney, ja je hebt gelijk.... Veels te duur en te druk. Alleen op het moment dat ik thuis voorstel om dit over te slaan, slaap ik op de bank.. O-)
Dan zou ik echt aanraden langer naar Disney te gaan, 2 dagen is heel erg duur per dag, en niet genoeg om alle 4 parken te zien. (vooral niet in het hoog seizoen). De laatste keer dat wij naar Disney zijn geweest met de kinderen zijn we er in totaal 12 dagen geweest. 9 dagen in de pretparken, en 3 in de waterparken.

quote:
Mbt Miami en de keys ben je niet de eerste die dit meldt. Echter, eigenwijs als ik ben, wil ik er graag geweest zijn en ervaren hebben. Ik heb expres daar niet te lang voor ingeplanned.
vergeet niet dat alles erg duur is in zuid florida. in Orlando kun je voor 40-50$ een redelijk hotel vinden in de zomer, in miami en omgeving moet je dat minstens verdubbelen, op de keys zelfs nog meer.
quote:
Ik heb geen facebook, dus dat wordt lastig. Ik kan je een PM met mijn mailadres sturen. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat de tips die je hebt voor anderen ook handig kunnen zijn...

Dat brengt me tot de volgende vragen:

1. Is het noodzakelijk om in Orlando een auto te huren of zou ik die week ook met openbaar vervoer af kunnen?
Een auto is bijna altijd noodzakelijk in de VS. het openbaar vervoer laat heel veel te wensen over. Er zijn wel wat gratis shuttle services, maar die gaan maar 1-2 keer per dag vanaf elk hotel.

quote:
2. Wat kan je aanraden als verblijf in de buurt van Tampa?
Ik moet eerlijk zijn dat wij meestal in een huurhuis in davenport of omgeving zitten, en vanaf daar is Tampa ongeveer een uurtje rijden, dus wij maken er meestal dagtrips van. Veel van deze huizen zijn relatief goedkoop vooral als je ze voor 2 weken tot een hele maand huurt. Wij hebben in july/augustus 2016 een maand in een huis met 4 slaapkamers ,2 badkamers, en een privezwembad voor 2018$. (67$/nacht)
quote:
3. Ik heb begrepen dat het o.a. met vliegen, slimmer is om het rondje andersom te doen.. Beginnen in Miami en eindigen in Orlando. Kan jij dat bevestigen?
Ik woon zelf in de VS, dus ik ga met de auto, dus deze vraag kan ik helaas niet beantwoorden.
quote:
Nogmaals en alvast hardstikke bedankt voor je informatie!
Live from the USA
  maandag 27 maart 2017 @ 14:54:38 #185
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_169814006
oeps dubbele post

[ Bericht 51% gewijzigd door Quintony op 27-03-2017 15:01:21 ]
Live from the USA
pi_169815138
Nog sanfran en LA tips? Liefst voor minder dan 100usd per nacht ...
  Redactie Frontpage maandag 27 maart 2017 @ 16:28:43 #187
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_169815677
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 15:59 schreef Ace1 het volgende:
Nog sanfran en LA tips? Liefst voor minder dan 100usd per nacht ...
SF voor onder de 100 gaat erg lastig worden, zeker niet als je nog enigszins in het centrum wilt zitten. Had vorig jaar echt last-minute nog iets relatief goedkoops kunnen vinden, maar was alsnog rond de 150 geloof ik, was de Van Ness Inn. Wel redelijk dicht bij Fisherman's Wharf en gratis parkeren.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  maandag 27 maart 2017 @ 16:39:55 #188
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_169815955
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 15:59 schreef Ace1 het volgende:
Nog sanfran en LA tips? Liefst voor minder dan 100usd per nacht ...
Wij hebben in LA een Airbnb genomen (die overigens ideaal lag) en in San Francisco voor $ 108,- Coventry Motor Inn. Leuk plekje, gratis parkeren en dicht bij OV waarvandaan je alles redelijk gemakkelijk kunt bereiken.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  maandag 27 maart 2017 @ 19:05:24 #189
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_169818724
Wij hadden een AirBNB in Emeryville, bij dePixar studio O+
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_169836180
quote:
5s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 17:41 schreef Its_Muppet het volgende:
Na in 2013 met het gezin (nu 14jarige dochter en 11 jarige zoon) 5 weken met de camper door California, Utah, Nevada getrokken te zijn, willen we volgend jaar juli-augustus Florida eens onveilig gaan maken. In principe willen we max. 25 dagen van huis zijn.

Ik heb nu dit rondje in gedachten
[ code verwijderd ]

Hebben jullie tips / aanmerkingen waar we langer, korter, ook naar toe zouden moeten?

Daarnaast nog wat vragen:

• Het is verplicht om bij een intercontinentale vlucht een hotelovernachting te nemen. Maar als ik in Orlando land en daar een huis huur, moet dit dan ook? Het liefst zou ik vanuit het vliegveld rechtstreeks (OV / taxi) naar mijn onderkomen willen.

• Disney en Universal zijn "verplicht", echter best prijzig met zijn 4en. Heeft iemand ervaringen met hoe lang de rijen zijn en of die fastpassen een beetje werken?

• Uit economische overwegingen en omdat ik het leuk vind, kook ik graag zelf. In Orlando huren we een gewoon huis, met keuken. Voor de andere locaties zullen we vastzitten aan hotels, vanwege het beperkt aantal nachten. Zijn er mogelijkheden om niet iedere avond uit eten te hoeven en toch een (warme) maaltijd te hebben? (Hotels met kitchenette oid)

• Ik denk denk er aan om na Orlando niets vast te leggen, maar gewoon een hotel ter plaatse te bepalen. Mede omdat we dan de vrijheid hebben om ergens langer te blijven (of eerder weg te gaan als het niet bevalt). Is dat verstandig?

Dit waren mijn eerste vragen. Er zullen er vast nog een aantal volgen. Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik heb toevallig min of meer hetzelfde gedaan 2 weken geleden en kan je het volgende vertellen:
7 dagen Orlando waarvan 2 dagen in drie Disneyparken (MK, Epcot en hollywoodstudios). Ik vind het erg duur voor wat je krijgt. Ik had gratis entree dus mij maakte het niet uit maar ik zou niet snel ¤120 neer willen tellen voor Epcot en Hollywoodstudio's. Voor de locals is Epcot wel leuk vanwege de festiviteiten en paviljoens. Universal niet geweest maar mijn vrienden zeiden wel dat dat meer rollercoasters is. Lijkt mij voor oudere kinderen leuker.

Nadat ben ik naar St augustine gereden via wat kustplaatsen (Spacecentre, daytona etc.) 3 dagen miami/everglades en 2 dagen key largo.

Het zuiden is idd gruwelijk duur, voor een karige jaren 80 hotelkamer mocht ik ¤200 per nacht aftikken. Miami vond ik tegenvallen, eerlijk gezegd lijkt het mij voor kinderen niet leuk. Rare figuren op straat. Everglades was leuk voor een (halve) dag.

Key largo was mooi qua snorkelen helemaal naar west doorrijden leek mij niet zinnig.

Verders vond ik aan de westkust siesta key nabij Tamba ook mooi.

Overigens kom je zonder auto nergens daar.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 28 maart 2017 @ 15:06:52 #191
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_169836286
Nog maar een paar dagen, spannend!
Nog tips voor dingen die heel handig zijn maar waar je niet meteen aan denkt (voor een roadtrip)?
pi_169836447
Altijd denken aan wat handig is als je in een (nood)situatie komt in geval van file, omrijden, pech of een ongeval ofzo. Dus eventuele noodnummers paraat en ander papierwerk op orde, zorgen voor voldoende eten en drinken en veiligheid boven alles stellen. Ook niet heel stoer gaan lopen scheuren ook al nodigen de wegen daar soms heel erg toe uit. In aanraking komen met politie of door je rijgedrag een ongeluk veroorzaken zal je vakantie zeker (deels) verpesten. Verder je gezonde verstand gebruiken en vooral heel erg genieten van wat Amerika aan natuur te bieden heeft: ik vind het een ongekend mooi land :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 28 maart 2017 @ 15:23:30 #193
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_169836667
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Altijd denken aan wat handig is als je in een (nood)situatie komt in geval van file, omrijden, pech of een ongeval ofzo. Dus eventuele noodnummers paraat en ander papierwerk op orde, zorgen voor voldoende eten en drinken en veiligheid boven alles stellen. Ook niet heel stoer gaan lopen scheuren ook al nodigen de wegen daar soms heel erg toe uit. In aanraking komen met politie of door je rijgedrag een ongeluk veroorzaken zal je vakantie zeker (deels) verpesten. Verder je gezonde verstand gebruiken en vooral heel erg genieten van wat Amerika aan natuur te bieden heeft: ik vind het een ongekend mooi land :)
Ja, noodnummers etc. hebben wij al in ons 'routeboek' opgenomen. Verder hebben wij ook alle bevestigingen, reserveringen, etc. uitgeprint. En zal deze ook nog in m'n Dropbox zetten, zodat deze altijd 'in de cloud' staan, mocht er onderweg iets gebeuren met de papieren versie.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 15:24:22 #194
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_169836685
Wat niemand mij had verteld (voordat ik ging) en voor mensen die er nog nooit zijn geweest, blijkbaar is in sommige staten rechtsaf altijd vrij om te gaan rijden (ook bij een rood stoplicht) mits er geen verkeer is natuurlijk.
Ik schrok me werkelijkwaar dood toen mijn Uber een paar keer naar rechts ging door het rode licht.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 28 maart 2017 @ 15:26:20 #195
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_169836720
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:24 schreef nils7 het volgende:
Wat niemand mij had verteld (voordat ik ging) en voor mensen die er nog nooit zijn geweest, blijkbaar is in sommige staten rechtsaf altijd vrij om te gaan rijden (ook bij een rood stoplicht) mits er geen verkeer is natuurlijk.
Ik schrok me werkelijkwaar dood toen mijn Uber een paar keer naar rechts ging door het rode licht.
Klopt, die informatie heb ik inderdaad ook al gevonden.
(Moet je maar eens opzoeken: UPS-bezorging heeft in Amerika daarvoor een speciaal navigatiesysteem, dat voornamelijk rechtsaf slaat om deze reden ;))
pi_169838645
Dat is net zoiets als al die stopborden op een kruising, daar word je ook gek van.
Daar moet je ook tot een "full stop" komen, gezond verstand zegt dat als je aan alle kanten een km zicht heb dat je dan ook wel even kunt afremmen en dan langzaam erover (zoals we in Nederland meestal doen ;) ), maar dat mag dus niet.
Soms heb je echt om de paar honderd meter zo`n bord, dat schiet niet op.

Regels voor schoolbussen inhalen of voorbijrijden zijn ook heel apart https://en.wikipedia.org/wiki/School_bus_traffic_stop_laws
pi_169914667
Vanaf eind mei tot halverwege juni naar het Zuid Westen van de States. Voor 4 weken een camper geboekt en starten in LA. Willen California, Arizona, Utah en Nevada doen.
De geplande route en belangrijkste bezienswaardigheden is grofweg als volgt:

Los Angeles
San Diego
Sedona
Grand Canyon south rim
Page/Lake Powell/Antelope Canyon
Via Monument Valley naar Moab
Arches Nat.Park, Canyonlands Nat.Park
Dixie Nat. Forest/Bryce/Zion
Valley of Fire State Park
Las Vegas
Death Valley
Sequioa Nat.Park/Kings Canyon
Yosemite Nat. Park/Sierra Nat. Forest
San Franciscovia Route 1 naar LA.

Op sommige plekken zullen we waarschijnlijk langer verblijven bv Grand Canyon en waarschijnlijk 2 dagen voor de steden.

Tips zijn natuurlijk welkom.
pi_169915121
Mei/juni mag je met de meeste huurcampers echt Death Valley niet in hoor! Ik zou dat nog even goed checken
pi_169915891
Voorwaarden van de verhuurder: "Traveling in or traversing Death Valley is not permitted in July and August. In May, June and September travel is permitted, however, customer is fully responsible for all mechanical problems and/or towing or vehicle recovery costs. Ground temperatures can reach 140F or 60C."

Mag dus wel maar inderdaad misschien niet heel verstandig, mocht je problemen krijgen mag je die dus zelf en op eigen kosten oplossen.
pi_169930586
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 22:04 schreef FUUUU het volgende:
Vanaf eind mei tot halverwege juni naar het Zuid Westen van de States. Voor 4 weken een camper geboekt en starten in LA. Willen California, Arizona, Utah en Nevada doen.
De geplande route en belangrijkste bezienswaardigheden is grofweg als volgt:

Los Angeles
San Diego
Sedona
Grand Canyon south rim
Page/Lake Powell/Antelope Canyon
Via Monument Valley naar Moab
Arches Nat.Park, Canyonlands Nat.Park
Dixie Nat. Forest/Bryce/Zion
Valley of Fire State Park
Las Vegas
Death Valley
Sequioa Nat.Park/Kings Canyon
Yosemite Nat. Park/Sierra Nat. Forest
San Franciscovia Route 1 naar LA.

Op sommige plekken zullen we waarschijnlijk langer verblijven bv Grand Canyon en waarschijnlijk 2 dagen voor de steden.

Tips zijn natuurlijk welkom.
Zonde dat je dan die camper langer gaat huren dan de vakantie gaat duren.
pi_169970616
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 22:04 schreef FUUUU het volgende:
Vanaf eind mei tot halverwege juni naar het Zuid Westen van de States. Voor 4 weken een camper geboekt en starten in LA. Willen California, Arizona, Utah en Nevada doen.
De geplande route en belangrijkste bezienswaardigheden is grofweg als volgt:

Los Angeles
San Diego
Sedona
Grand Canyon south rim
Page/Lake Powell/Antelope Canyon
Via Monument Valley naar Moab
Arches Nat.Park, Canyonlands Nat.Park
Dixie Nat. Forest/Bryce/Zion
Valley of Fire State Park
Las Vegas
Death Valley
Sequioa Nat.Park/Kings Canyon
Yosemite Nat. Park/Sierra Nat. Forest
San Franciscovia Route 1 naar LA.

Op sommige plekken zullen we waarschijnlijk langer verblijven bv Grand Canyon en waarschijnlijk 2 dagen voor de steden.

Tips zijn natuurlijk welkom.
San Francisco Route 1 naar LA zal ook niets worden.
Highway 1 is voor het grootste gedeelte afgesloten door het instorten van een brug.
Eerste 40 Miles vanaf Monterey is nog wel open geloof ik.
Op het Alles Amerika forum kan je meer info vinden.
pi_169970691
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 14:10 schreef Roadblock het volgende:

[..]

San Francisco Route 1 naar LA zal ook niets worden.
Highway 1 is voor het grootste gedeelte afgesloten door het instorten van een brug.
Eerste 40 Miles vanaf Monterey is nog wel open geloof ik.
Op het Alles Amerika forum kan je meer info vinden.
Je doet je naam wel weer aan :P
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 3 april 2017 @ 14:41:35 #203
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_169971305
:D
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 3 april 2017 @ 15:25:38 #204
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_169972329
Wij gaan, als alles goed gaat, begin volgend jaar (Maart/April) weer naar Californie. Wel maar twee weken. Puur het gebied tussen San Francisco en LA. Onze favoriete plekjes zijn in die regio. Wel raar, dit is het eerste jaar sinds 2013 dat we niet in de USA komen. Vanaf 2014 elk jaar wel een paar weken geweest. Mis het zo!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 3 april 2017 @ 15:37:52 #205
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_169972695
Wij definitief dit jaar weer. Denver - Denver met Yellowstone
pi_169973573
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 14:10 schreef Roadblock het volgende:

[..]

San Francisco Route 1 naar LA zal ook niets worden.
Highway 1 is voor het grootste gedeelte afgesloten door het instorten van een brug.
Eerste 40 Miles vanaf Monterey is nog wel open geloof ik.
Op het Alles Amerika forum kan je meer info vinden.
Wij gaan in september onder andere van LA naar SF via highway 1...zal die dan weer open zijn?
  maandag 3 april 2017 @ 16:25:56 #207
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169973803
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 16:13 schreef Ace1 het volgende:

[..]

Wij gaan in september onder andere van LA naar SF via highway 1...zal die dan weer open zijn?
Zeker dicht tot 30 september volgens Department of Traffic van Californië. Meer info kan je hier vinden: http://www.lcswebreports.dot.ca.gov/lcswebreports/

Highway / route 1 bevindt zich in district 5. Als je daar op klikt kan je een overzicht opvragen over alle wegen die in dat gebied dicht zijn voor een bepaalde periode.
Voor HW/route 1 wordt dit aangegeven:


Let op de datumnotatie, die is maand/dag/jaar
So we just called him Fred
pi_169973948
quote:
7s.gif Op maandag 3 april 2017 16:25 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Zeker dicht tot 30 september volgens Department of Traffic van Californië. Meer info kan je hier vinden: http://www.lcswebreports.dot.ca.gov/lcswebreports/

Highway / route 1 bevindt zich in district 5. Als je daar op klikt kan je een overzicht opvragen over alle wegen die in dat gebied dicht zijn voor een bepaalde periode.
Voor HW/route 1 wordt dit aangegeven:
[ afbeelding ]

Let op de datumnotatie, die is maand/dag/jaar
Wat een domper.. Dat word een stuk omrijden dan..
pi_169989178
quote:
14s.gif Op maandag 3 april 2017 15:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wij gaan, als alles goed gaat, begin volgend jaar (Maart/April) weer naar Californie. Wel maar twee weken. Puur het gebied tussen San Francisco en LA. Onze favoriete plekjes zijn in die regio. Wel raar, dit is het eerste jaar sinds 2013 dat we niet in de USA komen. Vanaf 2014 elk jaar wel een paar weken geweest. Mis het zo!
Voor jullie geld bovenstaande dus ook he! Pas op dat er een groot stuk van de Highway 1 afgesloten is!
pi_169989987
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Je doet je naam wel weer aan :P
:) :) :)
pi_169990030
Ga zelf over 5 weken die kant op, dus baal er zelf ook wel goed van.
Heb van de reisorganisatie wel een pdf je gekregen met daarin wat wel bereikbaar is en via welke route je toch het meeste kan zien.
Als iemand er belang bij heeft, stuur me maar een PB
  woensdag 5 april 2017 @ 16:12:43 #212
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_170021135
Wij zouden ook via Highway 1 van San Francisco naar LA rijden. Wij vertrekken eind juli richting de VS dus dan is het echt nog niet open.

We hebben overnachtingen gepland in Monterey en Pismo, we gaan nu na Monterey via Pinnacles National Park naar Pismo.

Lijkt me ook mooi :).

Het zal het plezier in onze reis er niet minder op maken :).
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  Moderator donderdag 6 april 2017 @ 00:13:08 #213
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_170033396
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 15:37 schreef BeamofLight het volgende:
Wij definitief dit jaar weer. Denver - Denver met Yellowstone
Waarom gaan jullie weer naar hetzelfde gebied? Zou je niet liever ook een nieuw stuk VS verkennen? Of is de route heel anders? Wel jaloers hoor, zou echt graag naar Yellowstone gaan O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 6 april 2017 @ 10:10:43 #214
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_170036173
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 00:13 schreef MaJo het volgende:

[..]

Waarom gaan jullie weer naar hetzelfde gebied? Zou je niet liever ook een nieuw stuk VS verkennen? Of is de route heel anders? Wel jaloers hoor, zou echt graag naar Yellowstone gaan O+
We hebben best al veel gezien van de wereld:
IJsland nieuws zeeland Spitsbergen Mexico Colombia zuid Afrika Maleisië

Wat speciale natuur betreft; maar zoiets als YS slaat alles. Toen ik er vorig jaar stond zei ik al: ben er volgend jaar weer.

Nu is de route vanuit het oosten, dus de Dakota's en Nebraska en beetje uit t noorden; Montana
  donderdag 6 april 2017 @ 11:37:16 #215
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_170038147
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 10:10 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

We hebben best al veel gezien van de wereld:
IJsland nieuws zeeland Spitsbergen Mexico Colombia zuid Afrika Maleisië

Wat speciale natuur betreft; maar zoiets als YS slaat alles. Toen ik er vorig jaar stond zei ik al: ben er volgend jaar weer.

Nu is de route vanuit het oosten, dus de Dakota's en Nebraska en beetje uit t noorden; Montana
Vooral niks veranderen aan een ''winning team'' :Y ^O^ Wij gaan grotendeels ook steeds naar dezelfde plekken in de VS, soms kan een bepaalde regio je gewoon continue terug trekken. Yellowstone zijn we overigens nog nooit geweest, willen we wel een keer naar toe!

Ik las trouwens dat er plannen zijn om iedereen die de VS bezoekt naar bankgegevens te vragen, maar ook om alle wachtwoorden van je social media accounts door te geven zodat ze kunnen checken dat je met geldige redenen naar de VS gaat. Goed idee ja, lekker je wachtwoorden geven daar. Gaan de rijen ook erg lang worden...of ze doen het enkel bij selectieve mensen, maar principe blijft raar.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 6 april 2017 @ 11:56:29 #216
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_170038564
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 11:37 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Vooral niks veranderen aan een ''winning team'' :Y ^O^ Wij gaan grotendeels ook steeds naar dezelfde plekken in de VS, soms kan een bepaalde regio je gewoon continue terug trekken. Yellowstone zijn we overigens nog nooit geweest, willen we wel een keer naar toe!

Ik las trouwens dat er plannen zijn om iedereen die de VS bezoekt naar bankgegevens te vragen, maar ook om alle wachtwoorden van je social media accounts door te geven zodat ze kunnen checken dat je met geldige redenen naar de VS gaat. Goed idee ja, lekker je wachtwoorden geven daar. Gaan de rijen ook erg lang worden...of ze doen het enkel bij selectieve mensen, maar principe blijft raar.
Wachtwoorden afgeven aan de overheid? Als ze dat echt invoeren dan is dat een enorme schending van basic privacy rechten.. Bankgegevens overigens dito. Ik geloof niet dat ze zó dom zijn. Was het geen 1 april grap?
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  donderdag 6 april 2017 @ 11:57:52 #217
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_170038591
quote:
7s.gif Op donderdag 6 april 2017 11:56 schreef Yesse het volgende:

[..]

Wachtwoorden afgeven aan de overheid? Als ze dat echt invoeren dan is dat een enorme schending van basic privacy rechten.. Bankgegevens overigens dito. Ik geloof niet dat ze zó dom zijn. Was het geen 1 april grap?
Nop, berichten van na 1 april :P http://www.ad.nl/buitenla(...)laten-zien~a8a51b68/
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 april 2017 @ 11:57:58 #218
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_170038595
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 11:37 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Vooral niks veranderen aan een ''winning team'' :Y ^O^ Wij gaan grotendeels ook steeds naar dezelfde plekken in de VS, soms kan een bepaalde regio je gewoon continue terug trekken. Yellowstone zijn we overigens nog nooit geweest, willen we wel een keer naar toe!

Ik las trouwens dat er plannen zijn om iedereen die de VS bezoekt naar bankgegevens te vragen, maar ook om alle wachtwoorden van je social media accounts door te geven zodat ze kunnen checken dat je met geldige redenen naar de VS gaat. Goed idee ja, lekker je wachtwoorden geven daar. Gaan de rijen ook erg lang worden...of ze doen het enkel bij selectieve mensen, maar principe blijft raar.
De bedoeling was dat ze selectief gaan zijn ja. Denk dat ze een gemiddelde Nederlander niet gaan odnervragen.
  donderdag 6 april 2017 @ 12:02:35 #219
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_170038689
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 11:57 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Nop, berichten van na 1 april :P http://www.ad.nl/buitenla(...)laten-zien~a8a51b68/
Dan zijn ze misschien toch dommer dan ik dacht. Ik zou echt NOOIT mijn wachtwoorden uitgeven, aan niemand niet (extreme familiaire uitzonderingen daargelaten). Maar hier moeten ze toch geheid problemen mee krijgen?
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  donderdag 6 april 2017 @ 12:05:42 #220
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_170038751
quote:
7s.gif Op donderdag 6 april 2017 12:02 schreef Yesse het volgende:

[..]

Dan zijn ze misschien toch dommer dan ik dacht. Ik zou echt NOOIT mijn wachtwoorden uitgeven, aan niemand niet (extreme familiaire uitzonderingen daargelaten). Maar hier moeten ze toch geheid problemen mee krijgen?
't is Trump, dus niks verrast me meer _O- Ik snap dat ze het op terrorisme gooien, maar dan nog zal het ze inderdaad meer problemen opleveren dan wat anders. Het zal, zoals Kyran al zei, wel selectief zijn, maar je zal er maar net tussenuit gehaald worden, omdat je misschien wat moeilijk/moe kijkt. Never nooit niet dat ik ze inloggegevens van banken/social media accounts ga geven _O-
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_170039231
quote:
7s.gif Op donderdag 6 april 2017 12:02 schreef Yesse het volgende:

[..]

Dan zijn ze misschien toch dommer dan ik dacht. Ik zou echt NOOIT mijn wachtwoorden uitgeven, aan niemand niet (extreme familiaire uitzonderingen daargelaten). Maar hier moeten ze toch geheid problemen mee krijgen?
Nee, je bent het land nog niet in, dus is het heel vaag wat ze allemaal wel en niet mogen. Tot nu toe is het algemene idee dat ze best die bevoegdheid hebben.
Net zoals dat jij mag weigeren dat te geven, maar het gevolg kan dan wel zijn dat je het land niet in mag.
Tsja, heb je dat ervoor over? Hotel, huurauto enzo allemaal al betaald en geboekt, en jij mag ineens het eerste vliegtuig terug naar huis? Hele vakantie ineens foetsie!
pi_170039234
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 12:05 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Never nooit niet dat ik ze inloggegevens van banken/social media accounts ga geven _O-
Ik lees dit van meer mensen en ik begrijp het sentiment absoluut, maar hoe zie je dat in de praktijk voor je? Je laat jezelf na enorm veel gedoe op een vliegtuig terug zetten vanwege een Facebook wachtwoord? Waarbij je ook nog je vakantie aan je voorbij laat gaan en al het tot dan toe uitgegeven geld in rook op ziet gaan. En waarschijnlijk de VS voor lange tijd niet meer in komt.

Ik denk dat verreweg de meeste mensen eieren voor hun geld zullen kiezen en dat wachtwoord maar geven, en het te wijzigen zodra ze het vliegveld af zijn. De enige manier is simpelweg niet meer naar de VS reizen, anders heb je niet bijzonder veel keus.

Wat niet wegneemt dat ik het een absoluut belachelijke regel vind, en ik hoop dat er ook flink wat protest komt als ze dit ook echt gaan doen. Wellicht wordt het tijd om Amerikanen die Europa binnen komen hetzelfde te behandelen als andersom, eens kijken hoe lang het dan nog duurt.
pi_170039995
ik zou om eerlijk te zijn mijn wachtwoord van facebook en twitter niet eens zo weten. ik log altijd automatisch in ergens

quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 12:32 schreef heite het volgende:
Wat niet wegneemt dat ik het een absoluut belachelijke regel vind, en ik hoop dat er ook flink wat protest komt als ze dit ook echt gaan doen. Wellicht wordt het tijd om Amerikanen die Europa binnen komen hetzelfde te behandelen als andersom, eens kijken hoe lang het dan nog duurt.
dat is een goed idee als trump naar Europa komt zijn twitter wachtwoord vragen en dan snel te veranderen. Daar zouden we een hoop mensen een plezier mee doen lijkt me }) })
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  donderdag 6 april 2017 @ 13:45:01 #224
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_170040648
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 10:10 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

We hebben best al veel gezien van de wereld:
IJsland nieuws zeeland Spitsbergen Mexico Colombia zuid Afrika Maleisië

Wat speciale natuur betreft; maar zoiets als YS slaat alles. Toen ik er vorig jaar stond zei ik al: ben er volgend jaar weer.

Nu is de route vanuit het oosten, dus de Dakota's en Nebraska en beetje uit t noorden; Montana
Wanneer ga je?
Misschien kunnen we elkaar van de weg rijden :P
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 6 april 2017 @ 14:26:03 #225
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_170041410
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 12:32 schreef heite het volgende:

[..]

Ik lees dit van meer mensen en ik begrijp het sentiment absoluut, maar hoe zie je dat in de praktijk voor je? Je laat jezelf na enorm veel gedoe op een vliegtuig terug zetten vanwege een Facebook wachtwoord? Waarbij je ook nog je vakantie aan je voorbij laat gaan en al het tot dan toe uitgegeven geld in rook op ziet gaan. En waarschijnlijk de VS voor lange tijd niet meer in komt.

Ik denk dat verreweg de meeste mensen eieren voor hun geld zullen kiezen en dat wachtwoord maar geven, en het te wijzigen zodra ze het vliegveld af zijn. De enige manier is simpelweg niet meer naar de VS reizen, anders heb je niet bijzonder veel keus.

Wat niet wegneemt dat ik het een absoluut belachelijke regel vind, en ik hoop dat er ook flink wat protest komt als ze dit ook echt gaan doen. Wellicht wordt het tijd om Amerikanen die Europa binnen komen hetzelfde te behandelen als andersom, eens kijken hoe lang het dan nog duurt.
Het gaat mij ook niet tegen houden om naar de VS gaan en ja, als we er eenmaal zijn, dan zal ik inderdaad wel toegeven (om de wachtwoorden daarna te veranderen), maar het is en blijft een slecht idee...als het inderdaad allemaal doorgezet gaat worden.

Anyway, we gaan sowieso begin volgend jaar weer! Zien wel hoe het loopt :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 6 april 2017 @ 14:31:28 #226
62913 Blik
The one and Only!
pi_170041494
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 12:32 schreef heite het volgende:

[..]

Ik lees dit van meer mensen en ik begrijp het sentiment absoluut, maar hoe zie je dat in de praktijk voor je? Je laat jezelf na enorm veel gedoe op een vliegtuig terug zetten vanwege een Facebook wachtwoord? Waarbij je ook nog je vakantie aan je voorbij laat gaan en al het tot dan toe uitgegeven geld in rook op ziet gaan. En waarschijnlijk de VS voor lange tijd niet meer in komt.

Ik denk dat verreweg de meeste mensen eieren voor hun geld zullen kiezen en dat wachtwoord maar geven, en het te wijzigen zodra ze het vliegveld af zijn. De enige manier is simpelweg niet meer naar de VS reizen, anders heb je niet bijzonder veel keus.

Wat niet wegneemt dat ik het een absoluut belachelijke regel vind, en ik hoop dat er ook flink wat protest komt als ze dit ook echt gaan doen. Wellicht wordt het tijd om Amerikanen die Europa binnen komen hetzelfde te behandelen als andersom, eens kijken hoe lang het dan nog duurt.
Mocht dit echt een actieve policy zijn, gaat bovenstaande dikgedrukte natuurlijk wel gebeuren. Dan gaat Amerika wel een knauw krijgen qua toerisme, want er zijn er genoeg die dat niet zien zitten.

Ik geloof echter niet dat het zover gaat komen dat het een standaard policy wordt, hooguit bij verdachte personen. Maar niet bij een gemiddeld Europees (blank) gezin
pi_170042652
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 12:05 schreef AlwaysHappy het volgende:

Never nooit niet dat ik ze inloggegevens van banken/social media accounts ga geven _O-
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 14:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

Het gaat mij ook niet tegen houden om naar de VS gaan en ja, als we er eenmaal zijn, dan zal ik inderdaad wel toegeven
Jij bent snel bijgedraaid. :+
  donderdag 6 april 2017 @ 16:02:40 #228
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_170043427
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 15:29 schreef heite het volgende:

[..]


[..]

Jij bent snel bijgedraaid. :+
:D
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  donderdag 6 april 2017 @ 18:06:43 #229
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_170045876
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 15:29 schreef heite het volgende:

[..]

[..]

Jij bent snel bijgedraaid. :+
:D Heel soms zeg ik wel eens iets....iets te snel :o Wilde er ook meer mee zeggen dat ik het gewoon een kut plan vind :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_170045892
Een jaar geleden reden we nu gewoon richting Death Valley ;( Huuu -O- ik wil terug!
Ja doei.
  zondag 9 april 2017 @ 19:27:29 #231
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_170112595
zoals met elke controle maakt het wel iets uit of je uit Nederland komt en bekende vingerafdrukken hebt of dat je El-Mhrab heet en een Syrië of Somalië verleden hebt.
pi_170448433
Gisteren kaartjes gekocht voor een rondleiding in de Boeing fabriek bij Seattle. dat lijkt me nou echt een bijzondere ervaring.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_170457299
quote:
5s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 17:41 schreef Its_Muppet het volgende:
Na in 2013 met het gezin (nu 14jarige dochter en 11 jarige zoon) 5 weken met de camper door California, Utah, Nevada getrokken te zijn, willen we volgend jaar juli-augustus Florida eens onveilig gaan maken. In principe willen we max. 25 dagen van huis zijn.

Ik heb nu dit rondje in gedachten
[ code verwijderd ]

Hebben jullie tips / aanmerkingen waar we langer, korter, ook naar toe zouden moeten?

Daarnaast nog wat vragen:

• Het is verplicht om bij een intercontinentale vlucht een hotelovernachting te nemen. Maar als ik in Orlando land en daar een huis huur, moet dit dan ook? Het liefst zou ik vanuit het vliegveld rechtstreeks (OV / taxi) naar mijn onderkomen willen.

• Disney en Universal zijn "verplicht", echter best prijzig met zijn 4en. Heeft iemand ervaringen met hoe lang de rijen zijn en of die fastpassen een beetje werken?

• Uit economische overwegingen en omdat ik het leuk vind, kook ik graag zelf. In Orlando huren we een gewoon huis, met keuken. Voor de andere locaties zullen we vastzitten aan hotels, vanwege het beperkt aantal nachten. Zijn er mogelijkheden om niet iedere avond uit eten te hoeven en toch een (warme) maaltijd te hebben? (Hotels met kitchenette oid)

• Ik denk denk er aan om na Orlando niets vast te leggen, maar gewoon een hotel ter plaatse te bepalen. Mede omdat we dan de vrijheid hebben om ergens langer te blijven (of eerder weg te gaan als het niet bevalt). Is dat verstandig?

Dit waren mijn eerste vragen. Er zullen er vast nog een aantal volgen. Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik zou eigenlijk wel e.e.a. vastleggen na Orlando. Toen ik een halfjaar in (de buurt van) Orlando woonde is mijn familie me komen opzoeken en we hadden soms niet van tevoren een camping vastgezet. Vervolgens toch moeilijkheden gehad met het vinden van een slaapplaats :) . Zeker in die tijd van het jaar zou ik als ik jullie was wel wat gaan boeken :)
  Forum Admin maandag 24 april 2017 @ 16:58:42 #234
58651 crew  murp
murp
pi_170457562
Ik ga net van de watervallen weg en ga zo naar de 5 finger lakes! Leuk dat rondreizen door de usa zeg
  dinsdag 25 april 2017 @ 05:45:11 #235
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_170469746
Ik zit nu in Canada en zojuist willen inchecken voor m'n vlucht van morgen naar San Francisco. En overmorgen door naar Amsterdam. Krijg ik geen boarding passen met online inchecken omdat ik een bewijs moet laten zien dat ik doorreis. Dus morgen maar op tijd naar 't vliegveld van Vancouver, voor ik straks een ondervraging krijg.

Ik ben 3 weken geleden geland in SF en toen twee weken door Amerika gereist. En toen door naar Canada voor ruim een week.

Ik ben benieuwd.
  woensdag 26 april 2017 @ 02:31:29 #236
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_170491756
Uiteindelijk alleen hoeven aangeven wanneer we weer vertrekken tijdens het inchecken. Dat was het.
pi_170491824
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 19:27 schreef BeamofLight het volgende:
zoals met elke controle maakt het wel iets uit of je uit Nederland komt en bekende vingerafdrukken hebt of dat je El-Mhrab heet en een Syrië of Somalië verleden hebt.
En dat is ook zo als El-Mhrab in Nederland tegenover de marechaussee komt te staan, die heeft het dan ook lastiger als Steve uit Mississippi.
  Forum Admin vrijdag 5 mei 2017 @ 01:23:00 #238
58651 crew  murp
murp
pi_170697026
Hallo! Ik ben nu 3 weken in het noordoosten van het land en merk dat er meer Nederlandse vlaggen wapperen dan Amerikaanse... kan iemand mij dit uitleggen? De Nederlandse vlaggen worden hier voornamelijk gebruikt om te laten zien dat hun winkel open is... maar waarom dat nou precies nl vlaggen zijn??
  vrijdag 5 mei 2017 @ 06:13:44 #239
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_170697515
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 01:23 schreef murp het volgende:
Hallo! Ik ben nu 3 weken in het noordoosten van het land en merk dat er meer Nederlandse vlaggen wapperen dan Amerikaanse... kan iemand mij dit uitleggen? De Nederlandse vlaggen worden hier voornamelijk gebruikt om te laten zien dat hun winkel open is... maar waarom dat nou precies nl vlaggen zijn??
Dat vroeg ik me toen ook af en ben toen gaan zoeken. Het is geen Nederlandse vlag maar een "sale" vlag. De Amerikaanse is wat druk om op te printen (sale, open etc) dus om toch de Amerikaanse kleuren te behouden is dit gebruikt. 99,9% van de Amerikanen heeft geen flauw idee dat ze nu de NL vlag gebruiken voor hun uitverkoop.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_170700379
Even een vraagje, Ik ben van plan om in Okt. vanuit New Haven CT naar Philidelphia te rijden om vanaf daar via de "great wagon road" naar ChambersBurg te gaan. En vanaf daar in een zuid westelijke richting naar New Orleans te gaan.

Ik zag dat er nog al wat TurnPikes daar liggen. Kan ik het besten een E-Zpass transponder bij Wallmart kopen om door deze turnpikes te komen?

Op de terugweg (new Orleans - New Haven CT) pak ik zo ie zo alle Interstates en turnpikes.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  vrijdag 5 mei 2017 @ 11:26:55 #241
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_170701058
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 10:45 schreef daanski82 het volgende:
Even een vraagje, Ik ben van plan om in Okt. vanuit New Haven CT naar Philidelphia te rijden om vanaf daar via de "great wagon road" naar ChambersBurg te gaan. En vanaf daar in een zuid westelijke richting naar New Orleans te gaan.

Ik zag dat er nog al wat TurnPikes daar liggen. Kan ik het besten een E-Zpass transponder bij Wallmart kopen om door deze turnpikes te komen?

Op de terugweg (new Orleans - New Haven CT) pak ik zo ie zo alle Interstates en turnpikes.
Waarom niet bij je autoverhuurder?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_170702844
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 06:13 schreef Yesse het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me toen ook af en ben toen gaan zoeken. Het is geen Nederlandse vlag maar een "sale" vlag. De Amerikaanse is wat druk om op te printen (sale, open etc) dus om toch de Amerikaanse kleuren te behouden is dit gebruikt. 99,9% van de Amerikanen heeft geen flauw idee dat ze nu de NL vlag gebruiken voor hun uitverkoop.
Wij vroegen ons dit ook af en volgens mij had ik ergens gelezen of gehoord dat Amerikanen deze vlaggen ook in Nederland bestellen (Dokkummer vlaggen centrale waarschijnlijk) omdat ze van betere kwaliteit waren, dus duurzamer om het elke ochtend en avond vlag uit te hangen en opbergen. Dat hun 3-kleur ook in de vlag verwerkt zat, in de juiste volgorde (uitspraak), was pure winst om 'onze' vlag te gebruiken voor de shops in kwestie.. Er zitten ook wel wat Luxemburgse vlaggen tussen, met opmerkelijk lichterblauw (niet verkleurd, anders zou rood ook valer zijn).
pi_170706076
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 11:26 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Waarom niet bij je autoverhuurder?
Omdat de verhuur maatschapij vaak extra kosten rekent. vaak kost de sticker 5 dollar and via een app topop je die zonder extra kosten
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_170708009
Maar zo als ik een beetje mijn route bekijk kan ik er zo als het er naar uit ziet wel makkelijk om heen.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  zondag 7 mei 2017 @ 00:27:05 #245
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_170736787
Wij willen in september weer naar Amerika, maar dan het oosten.
Eerst was het idee om steden te bezoeken (Washington, New York, Philadelphia en Boston), zodat we goed de tijd hebben voor deze steden. Bijv 5 dagen NY en de overige steden 3-4 dagen per stad.
Alleen ben ik nu aan het twijfelen of we niet 'beter' meer kunnen (/willen) zien (omdat we anders misschien dingen missen etc.).

Voor degene die al geweest zijn:
Wat raden jullie aan qua aantal dagen voor de bovenstaande steden?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 7 mei 2017 @ 10:45:46 #246
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_170739771
3 dagen in Boston
3 dagen in Philadelphia
4 dagen in Washington
5-6 dagen New York

Zoiets denk ik. Washington is wel veel te zien (museums, memorials, begraafplaats, witte huis, pentagon). Wij hadden er drie dagen en "alles" wel gezien, maar dag extra was ook wel te vullen geweest.
Boston wel een leuke stad, maar vond er niet superveel te doen. Philadelphia (US Mint, Liberty Bell, Rocky) vond ik wel leuk, maar m'n vrouw heeft het er nu nog weleens over wat een pauperstad ze dat vond :D
New York inmiddels een keer of 10 geweest, verveelt nooit, vind ik :)

Amish gebeuren is ook leuk als je in die hoek zit.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_170859207
Nog 2 weken, dan is het lange wachten voorbij. Vertrek naar Las Vegas, zin in :-)

7 juli terugvliegen vanaf Vancouver!

Iemand goede ervaringen tussen Zion en Moab voor 1 nacht en net voor Grand Teton. Helaas in het park geen plek meer die dag
All management is Strategic Management.
  donderdag 11 mei 2017 @ 19:49:46 #248
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_170859278
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 19:47 schreef GodsSon het volgende:
Nog 2 weken, dan is het lange wachten voorbij. Vertrek naar Las Vegas, zin in :-)

7 juli terugvliegen vanaf Vancouver!

Iemand goede ervaringen tussen Zion en Moab voor 1 nacht en net voor Grand Teton. Helaas in het park geen plek meer die dag
zion moab = kodachrome
pi_170859406
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 19:49 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

zion moab = kodachrome
Thanks, had m idd als optie genoteerd :-)
All management is Strategic Management.
  donderdag 11 mei 2017 @ 19:55:54 #250
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_170859523
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 19:52 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Thanks, had m idd als optie genoteerd :-)
is geen hotel ofzo daar hè

Maar camping , plek voor tenten en campers

Zeker plaats en superleuk park
  donderdag 11 mei 2017 @ 19:55:57 #251
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_170859529
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 19:47 schreef GodsSon het volgende:
Nog 2 weken, dan is het lange wachten voorbij. Vertrek naar Las Vegas, zin in :-)

7 juli terugvliegen vanaf Vancouver!

Iemand goede ervaringen tussen Zion en Moab voor 1 nacht...
Via I-70 of via Page/Monument Valley?
Courtyard Page heeft wel goeie airco ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_170860009
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 19:55 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

is geen hotel ofzo daar hè

Maar camping , plek voor tenten en campers

Zeker plaats en superleuk park
Zijn met camper onderweg
All management is Strategic Management.
pi_170860031
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 19:55 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Via I-70 of via Page/Monument Valley?
Courtyard Page heeft wel goeie airco ;)
Route 24 is dat volgens mij, Zion-Bryce etc
All management is Strategic Management.
  Redactie Frontpage donderdag 11 mei 2017 @ 20:24:40 #254
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_170860569
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 19:47 schreef GodsSon het volgende:
Zion en Moab
Capitol Reef meenemen O+ en dan overnachten in Hanksville :Y

Of minder van de route af naar Duck Creek Village en dan zeker Cedar Breaks NM bezoeken :Y
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  dinsdag 16 mei 2017 @ 16:03:32 #255
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_170983319
* Gitarist heeft de vakantie ook (al) weer (een tijdje geleden) geboekt!

Een "rondje" langs de muzieksteken van het Mid-Westen en Zuiden van de VS!

Chicago (Lollapalooza!)
Memphis
New Orleans
Smoky Mountains / Gatlinburg
Nashville
en weer terug naar Chicago

En dat alles in drie weken :)
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  Moderator dinsdag 16 mei 2017 @ 16:27:25 #256
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_170983968
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 16:03 schreef Gitarist het volgende:
* Gitarist heeft de vakantie ook (al) weer (een tijdje geleden) geboekt!

Een "rondje" langs de muzieksteken van het Mid-Westen en Zuiden van de VS!

Chicago (Lollapalooza!)
Memphis
New Orleans
Smoky Mountains / Gatlinburg
Nashville
en weer terug naar Chicago

En dat alles in drie weken :)
Wat een gave reis O+ Chicago is tof!

En cool Lollapalooza! Daar wil ik ook graag eens heen :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 16 mei 2017 @ 17:50:42 #257
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_170986159
Van de zomer in Chicago, Takashi Murakami:
https://mcachicago.org/Ex(...)pus-Eats-Its-Own-Leg
Haters everywhere but I don't really care.
pi_170999224
* daanski82 is er uit en gaat de volgende route doen:
Dag 0 New Haven, CT -> Philidelpia
Dag 1 Philidelpia -> Chambersburg (Via US route 30) (http://littlebitsofhistor(...)-and-wagon-road.html)
Dag 2 Chambersburg -> Roanoke (Via US route 11)
Dag 3 Roanoke -> Gadsden (via Interstate 81 en 59) met een klein uitstap naar Gatlinburg voor moonshine
Dag 4 Gadsden -> New Orleans waar ik 10 dagen bij vrienden verblijf.

na 10 dagen retour rijden (hoe weet ik nog niet) naar New Haven, CT

<kan niet wachten>
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_170999791
Prijzen voor verblijf kunnen zo extreem verschillen!
Ik zat vorig jaar in Phoenix (Amerikaanse steden) en de verblijfskosten vergeleken met andere steden waren daar veel goedkoper.

Het ligt er maar net aan naar welk toeristisch gebied je gaat. Als je gaat rondreizen is het wel de moeite waard om extra geld in te leggen en een camper te huren. Zeker als je de Westkust wilt bezoeken.
  woensdag 17 mei 2017 @ 17:20:06 #260
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_171007962
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:35 schreef daanski82 het volgende:
* daanski82 is er uit en gaat de volgende route doen:
Dag 0 New Haven, CT -> Philidelpia
Dag 1 Philidelpia -> Chambersburg (Via US route 30) (http://littlebitsofhistor(...)-and-wagon-road.html)
Dag 2 Chambersburg -> Roanoke (Via US route 11)
Dag 3 Roanoke -> Gadsden (via Interstate 81 en 59) met een klein uitstap naar Gatlinburg voor moonshine
Dag 4 Gadsden -> New Orleans waar ik 10 dagen bij vrienden verblijf.

na 10 dagen retour rijden (hoe weet ik nog niet) naar New Haven, CT

<kan niet wachten>
Dude. 2200km in 4 dagen :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_171020953
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 17:20 schreef matthijst het volgende:

[..]

Dude. 2200km in 4 dagen :D
klopt ongeveer 5 rij uren per dag. de eerste 2 dagen iets langer dan de laatste 2. ;)
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  Moderator donderdag 18 mei 2017 @ 09:59:11 #262
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171022058
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 08:48 schreef daanski82 het volgende:

[..]

klopt ongeveer 5 rij uren per dag. de eerste 2 dagen iets langer dan de laatste 2. ;)
Onderschat rijden in de VS niet, 100km haal je vrijwel nergens...
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_171023356
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:59 schreef MaJo het volgende:

[..]

Onderschat rijden in de VS niet, 100km haal je vrijwel nergens...
Laat het dan 6 uur per dag rijden worden, prima te doen hoor.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 18 mei 2017 @ 12:03:39 #264
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_171024973
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Laat het dan 6 uur per dag rijden worden, prima te doen hoor.
Ging mij meer om 4 dagen achter elkaar, als vakantie :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_171025485
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:03 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ging mij meer om 4 dagen achter elkaar, als vakantie :)
ik ben voor 3,5 week in de VS dus dat komt wel goed ;-)
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  Moderator donderdag 18 mei 2017 @ 20:05:17 #266
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171035669
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Laat het dan 6 uur per dag rijden worden, prima te doen hoor.
Ik denk eerder een uur of 8 ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 18 mei 2017 @ 20:10:33 #267
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_171035829
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 20:05 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik denk eerder een uur of 8 ;)
minimaal

Maar dan komt hij aan met: nog steeds goed mogelijk....

Ja da snappen wij ook wel dat dat mogelijk is maar dan kun je beter Solmartours chauffeur worden. Dan is t betaald.
  donderdag 18 mei 2017 @ 20:16:09 #268
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_171036086
:D
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator donderdag 18 mei 2017 @ 23:11:27 #269
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171042204
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 20:10 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

minimaal

Maar dan komt hij aan met: nog steeds goed mogelijk....

Ja da snappen wij ook wel dat dat mogelijk is maar dan kun je beter Solmartours chauffeur worden. Dan is t betaald.
Inderdaad _O- Mogelijk is het zeker maar tijd om echt dingen te zien heb je niet :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 19 mei 2017 @ 07:51:34 #270
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_171045018
Volgens Google Maps kun je het makkelijk in 4 uur halen. En mijn ervaring is dat zij toch redelijk rekening houden met de werkelijke situatie. Uiteraard hier en daar wat langzamer maar 4 uur tov 8 uur is wel heel overdreven :')

Laat overigens iemand zelf bepalen wat hij gaat doen. Zie in dit topic zo vaak iemand afgekraakt worden op zijn persoonlijke mening of plannen..
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  vrijdag 19 mei 2017 @ 08:04:27 #271
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_171045101
Dag 0 New Haven, CT -> Philadelpia --> 3 uur
Dag 1 Philidelpia -> Chambersburg --> 3 uur
Dag 2 Chambersburg -> Roanoke --> 3:45
Dag 3 Roanoke -> Gadsden 7 uur
Dag 4 Gadsden -> New Orleans 6 uur
Optimistische planning van Google Maps :)

Iedereen moet zeker zelf doen doen wat hij wil, maar 't is gewoon een "aparte" planning, vergeleken met wat je doorgaans ziet. Niet heel gek dat mensen daar op reageren.

4 dagen rijden, 2300 km rijden, 10 dagen New Orleans, en weer 2300km terugrijden :)
Da's Amsterdam - Moskou voor een family meeting.
De meesten zouden dan naar Moskou vliegen ;)
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 08:33:52 #272
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_171045314
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 08:04 schreef matthijst het volgende:
Dag 0 New Haven, CT -> Philadelpia --> 3 uur
Dag 1 Philidelpia -> Chambersburg --> 3 uur
Dag 2 Chambersburg -> Roanoke --> 3:45
Dag 3 Roanoke -> Gadsden 7 uur
Dag 4 Gadsden -> New Orleans 6 uur
Optimistische planning van Google Maps :)

Iedereen moet zeker zelf doen doen wat hij wil, maar 't is gewoon een "aparte" planning, vergeleken met wat je doorgaans ziet. Niet heel gek dat mensen daar op reageren.

4 dagen rijden, 2300 km rijden, 10 dagen New Orleans, en weer 2300km terugrijden :)
Da's Amsterdam - Moskou voor een family meeting.
De meesten zouden dan naar Moskou vliegen ;)

De meesten ja, niet iedereen.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  vrijdag 19 mei 2017 @ 08:54:17 #273
67174 Dos37
Come on Twente
pi_171045540
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Laat het dan 6 uur per dag rijden worden, prima te doen hoor.
Eens al vind ik dat het niet veel meer moet worden. Ooit een keer Memphis - Atlanta in 6 uur gedaan dat was vrij intensief doordat het best een druk gebied is en het ook nog eens tering slecht weer was.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  Moderator vrijdag 19 mei 2017 @ 10:05:01 #274
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171046619
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 07:51 schreef Yesse het volgende:
Volgens Google Maps kun je het makkelijk in 4 uur halen. En mijn ervaring is dat zij toch redelijk rekening houden met de werkelijke situatie. Uiteraard hier en daar wat langzamer maar 4 uur tov 8 uur is wel heel overdreven :')

Laat overigens iemand zelf bepalen wat hij gaat doen. Zie in dit topic zo vaak iemand afgekraakt worden op zijn persoonlijke mening of plannen..
Ik zit helemaal niet iemand af te kraken, ik wil hem alleen duidelijk maken dat verkeer in de VS echt niet te vergelijken is met Nederland. Ik ben bang dat hij behoorlijk bedrogen uitkomt namelijk en wil hem daar juist voor behoeden!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 19 mei 2017 @ 10:14:46 #275
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_171046852
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 08:33 schreef Yesse het volgende:
De meesten ja, niet iedereen.
De meesten impliceert dat niet iedereen het doet inderdaad ):O
Haters everywhere but I don't really care.
pi_171049635
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 10:05 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik zit helemaal niet iemand af te kraken, ik wil hem alleen duidelijk maken dat verkeer in de VS echt niet te vergelijken is met Nederland. Ik ben bang dat hij behoorlijk bedrogen uitkomt namelijk en wil hem daar juist voor behoeden!
In middels weet ik hoe het er aan toe gaat in de VS. heb al aardig wat miles er op zitten (2 jaar geleden in 1 dag van Orlando naar Nashville TN gedaan.) daarom ga ik ook voor mijn gevoel wat ruimer zitten voor het rijden en heb wat uitloop. Echter ik blijf er bij dat ik lk liever in de VS rij dan hier op de Nederlandse wegen (wat een ramp is dat).
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  Forum Admin vrijdag 19 mei 2017 @ 13:17:42 #277
58651 crew  murp
murp
pi_171050779
Ik was helemaal gaar toen ik 6 uur met de camper aan het rijden was :{
pi_171095848
Nog 18 uur en ik vertrek voor 1 maand naar zuid/west USA!!!
pi_171097126
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 15:00 schreef hoechst het volgende:
Nog 18 uur en ik vertrek voor 1 maand naar zuid/west USA!!!
Wat ga je allemaal doen? Hier nog 4 nachten wachten :-)
All management is Strategic Management.
pi_171098479
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 15:51 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Wat ga je allemaal doen? Hier nog 4 nachten wachten :-)
Landen in lax, auto huren, heel veel wandelen in de natuur, schietbaan, las vegas, zwemmen in de stille zee, bbqen, universal studios etc etc. En jij??
pi_171106293
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 16:41 schreef hoechst het volgende:

[..]

Landen in lax, auto huren, heel veel wandelen in de natuur, schietbaan, las vegas, zwemmen in de stille zee, bbqen, universal studios etc etc. En jij??
zelfde basis alleen dan van Las Vegas naar Vancouver in 43 dagen :-)
Have fun!
All management is Strategic Management.
pi_171127422
Over een paar weken ga ik ook weer de grote sloot over en verblijf ik twee dagen in Orlando. In 2007 ben ik daar al een keer geweest en heb het verplichte bezoek aan Disney World (Magic Kingdom) en een dag later de trip naar Cape Canaveral gemaakt. In 2014 was ik ook twee dagen in Orlando en heb me uitstekend vermaakt bij de Suniversal Studio's. Nu wil ik dit jaar naar het andere themapark van Universal gaan, Island of Adventures, maar ik heb de impressie dat het daar wat minder is. Iemand ervaring met dit park?
pi_171140294
Ik heb vakantie geboekt naar de US of A! *O*

En toen zat ik ff te lezen over ESTA want mijn vorige registratie was in 2012 en nu dus verlopen, maar toen viel mijn blik op nieuwe regels sinds 2016, over bepaalde landen waaronder Iran, waar ik ben geweest in 2013.. Dat ik dan geen ESTA aan kan vragen maar een toeristen visum aan moet vragen.. :(

Het stempel bewijs staat trouwens in mijn vorige inmiddels verlopen paspoort...
Maarre.. Zijn hier mensen met ervaring in het toeristen visum aanvragen voor de US of A? Hoe gaat dat in z'n werk?
Dit is een Signature....
  dinsdag 23 mei 2017 @ 12:52:48 #284
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_171142071
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 11:42 schreef virl3 het volgende:
Ik heb vakantie geboekt naar de US of A! *O*

En toen zat ik ff te lezen over ESTA want mijn vorige registratie was in 2012 en nu dus verlopen, maar toen viel mijn blik op nieuwe regels sinds 2016, over bepaalde landen waaronder Iran, waar ik ben geweest in 2013.. Dat ik dan geen ESTA aan kan vragen maar een toeristen visum aan moet vragen.. :(

Het stempel bewijs staat trouwens in mijn vorige inmiddels verlopen paspoort...
Maarre.. Zijn hier mensen met ervaring in het toeristen visum aanvragen voor de US of A? Hoe gaat dat in z'n werk?
is het niet zo dat je gewoon bij die vraag "ja" moet beantwoorden

En dat je daardoor wsl geen automatische goedkeuring krijgt maar extra gescand wordt?
  Moderator dinsdag 23 mei 2017 @ 12:55:15 #285
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_171142126
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 21:20 schreef JayHovah het volgende:
Over een paar weken ga ik ook weer de grote sloot over en verblijf ik twee dagen in Orlando. In 2007 ben ik daar al een keer geweest en heb het verplichte bezoek aan Disney World (Magic Kingdom) en een dag later de trip naar Cape Canaveral gemaakt. In 2014 was ik ook twee dagen in Orlando en heb me uitstekend vermaakt bij de Suniversal Studio's. Nu wil ik dit jaar naar het andere themapark van Universal gaan, Island of Adventures, maar ik heb de impressie dat het daar wat minder is. Iemand ervaring met dit park?
Ja, ik. Ik vond het tof. :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_171142805
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 12:52 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

is het niet zo dat je gewoon bij die vraag "ja" moet beantwoorden

En dat je daardoor wsl geen automatische goedkeuring krijgt maar extra gescand wordt?
Als ik zo google dan denk ik niet.. Ik gok dat ik een B2 visum moet gaan aanvragen persoonlijk op 't consulaat in A'dam. :( 's kijken wat de organisatie waar ik de reis heb geboekt gaat melden..
Dit is een Signature....
  dinsdag 23 mei 2017 @ 13:28:06 #287
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_171142915
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 13:23 schreef virl3 het volgende:

[..]

Als ik zo google dan denk ik niet.. Ik gok dat ik een B2 visum moet gaan aanvragen persoonlijk op 't consulaat in A'dam. :( 's kijken wat de organisatie waar ik de reis heb geboekt gaat melden..
Sinds kort is het niet meer mogelijk om met behulp van een ESTA de Verenigde Staten binnen te reizen, of daar over te stappen als je in de periode na 1 maart 2011 in één van de volgende landen bent geweest: Iran, Irak, Sudan of Syrië. Is dat wel het geval, dan zal je voor vertrek een visum moeten aanvragen via de Amerikaanse ambassade. Ook een dubbele nationaliteit met één van deze landen valt hieronder!
pi_171143166
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 13:28 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Sinds kort is het niet meer mogelijk om met behulp van een ESTA de Verenigde Staten binnen te reizen, of daar over te stappen als je in de periode na 1 maart 2011 in één van de volgende landen bent geweest: Iran, Irak, Sudan of Syrië. Is dat wel het geval, dan zal je voor vertrek een visum moeten aanvragen via de Amerikaanse ambassade. Ook een dubbele nationaliteit met één van deze landen valt hieronder!
Exact.. Die tekst kwam ik tegen. Ik ben in 2013 in Iran geweest voor vakantie. Ik vond inmiddels dit http://nl.wikihow.com/Een-Amerikaans-toeristenvisum-B-2-aanvragen dus gaat me minimaal 160 dollar kosten..
Dit is een Signature....
  dinsdag 23 mei 2017 @ 13:55:06 #289
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_171143712
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 13:36 schreef virl3 het volgende:

[..]

Exact.. Die tekst kwam ik tegen. Ik ben in 2013 in Iran geweest voor vakantie. Ik vond inmiddels dit http://nl.wikihow.com/Een-Amerikaans-toeristenvisum-B-2-aanvragen dus gaat me minimaal 160 dollar kosten..
boeie

Moet toch, tx Osama
  Redactie Frontpage woensdag 24 mei 2017 @ 10:50:40 #290
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_171165138
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_171165269
quote:
Ik wilde bijna roepen "oud nieuws!", maar dit is een nieuwe landverschuiving zo te zien, maar wel op het stuk Highway 1 wat tot minstens september al afgesloten was wegens een eerdere landverschuiving en ingestorte brug.
  Redactie Frontpage woensdag 24 mei 2017 @ 18:46:52 #293
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_171175893
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 10:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ik wilde bijna roepen "oud nieuws!", maar dit is een nieuwe landverschuiving zo te zien, maar wel op het stuk Highway 1 wat tot minstens september al afgesloten was wegens een eerdere landverschuiving en ingestorte brug.
Nu moet ik wel zeggen dat ik de H1 eigenlijk helemaal niet zo bijzonder vond, en veel te druk.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_171192163
quote:
9s.gif Op woensdag 24 mei 2017 18:46 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Nu moet ik wel zeggen dat ik de H1 eigenlijk helemaal niet zo bijzonder vond, en veel te druk.
Eens ! Het leukste stukje H1 vond ik eigenlijk nog wel het naderen van LA. Bij de eerste villa's kom je in GTA 5 terecht en doe je de radio aan wordt dat gevoel alleen maar sterker :D
Nu is het in GTA 5 wel weer zo dat ik de vakantie soms weer herbeleef bij het cruisen door de std en H1.
  Redactie Frontpage donderdag 25 mei 2017 @ 10:56:59 #295
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_171192449
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 10:34 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Eens ! Het leukste stukje H1 vond ik eigenlijk nog wel het naderen van LA. Bij de eerste villa's kom je in GTA 5 terecht en doe je de radio aan wordt dat gevoel alleen maar sterker :D
Nu is het in GTA 5 wel weer zo dat ik de vakantie soms weer herbeleef bij het cruisen door de std en H1.
Ik kwam vanaf de andere kant, dus dat gevoel had ik bij Palm Springs met al die windmolens :D. Maar ik kan zo een dozijn wegen vinden in het Zuid-Westen die een stuk mooier, leuker en indrukwekkender zijn, de H1 heeft gewoon zijn naam mee :P.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_171194005
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 10:56 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Maar ik kan zo een dozijn wegen vinden in het Zuid-Westen die een stuk mooier, leuker en indrukwekkender zijn, de H1 heeft gewoon zijn naam mee :P.
Daar ben ik het mee eens er zijn veel wegen mooier. Maar ik denk dat Highway 1 wel een stuk mooier is dan die interstate die tussen LA en SF die je ook kan nemen. (en sneller is)

dus wat dat betreft is het wel jammer voor de mensen die dit jaar tussen LA en SF gaan rijden.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_171206328
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:22 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens er zijn veel wegen mooier. Maar ik denk dat Highway 1 wel een stuk mooier is dan die interstate die tussen LA en SF die je ook kan nemen. (en sneller is)

dus wat dat betreft is het wel jammer voor de mensen die dit jaar tussen LA en SF gaan rijden.
Jammer, maar aan de andere kant ook weer makkelijker om reisplan te maken omdat HW1 waarschijnlijk op vele eindlijstjes zal ontbreken. Je kan je beter afvragen hoe het zal gaan met het toerisme langs HW1 en dan met name de kleinere 'nederzettingen'. De regio's Sequoia NP en Yosemite NP kunnen er wel weer van profiteren..
  Redactie Frontpage zaterdag 3 juni 2017 @ 13:47:20 #298
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_171418004
Ik zag net deze reclame:


Tikkeltje onrealistisch, Horseshoe Bend zonder een rand vol Aziaten :P
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_171422337
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 13:47 schreef LTVDK het volgende:
Ik zag net deze reclame:


Tikkeltje onrealistisch, Horseshoe Bend zonder een rand vol Aziaten :P
die worden echt met busladingen afgeleverd lijkt het wel -O- wel wat foto's maken, geen idee waar ze eigenlijk precies zijn...
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 3 juni 2017 @ 18:49:11 #300
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_171424018
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 17:33 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

die worden echt met busladingen afgeleverd lijkt het wel -O- wel wat foto's maken, geen idee waar ze eigenlijk precies zijn...
Wij hadden een keer een tour geboekt vanuit LA om naar de Grand Canyon te gaan. 90 procent van de tour was Chinees. Zelfs de reisleiding was chinees. In het chinees vertelden ze een verhaal van 10 minuten, om het vervolgens in het Engels in een halve minuut samen te vatten. Prachtige locaties gezien, maar verder :') :{w
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 20:52:10 #301
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_171427123
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 13:47 schreef LTVDK het volgende:
Ik zag net deze reclame:


Tikkeltje onrealistisch, Horseshoe Bend zonder een rand vol Aziaten :P
Heel vroeg in de ochtend gemaakt misschien? Wij waren er rond zonsondergang (het was al echt een beetje schemerig) en toen waren er ook niet heel veel mensen. Niet dat je deze beelden kon maken maar niet onmogelijk veel ofzo.

Vind het er wel mooi uitzien zo, met een drone :D
Just once I want my life to be like an eighties movie..
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')