Klopt, ze hebben in het verleden een andere 767 in bezit gehad, de voormalige PH-BZO van KLM. Die ze vervolgens terugleasde aan KLM voor het uitvoeren van Amsterdam-Houston, in afwachting van de A330-200 (die weer kwam in afwachting van de 787)quote:Op maandag 13 februari 2017 12:29 schreef derLudolf het volgende:
Ze hebben er maar een als ik dit moet geloven
https://en.m.wikipedia.org/wiki/PrivatAir
Internetquote:Waarvoor is die bult op het dak?
quote:TRANSAVIA DOEKT OPERATIE IN MÜNCHEN OP
SCHIPHOL - Transavia gooit de handdoek in de ring op de Duitse markt. De operatie vanaf luchthaven München wordt opgedoekt, zo maakte Transavia-directeur Mattijs ten Brink tijdens een ingelaste persconferentie bekend.
Vanaf eind oktober 2017 wordt de basis in München gesloten. "Een heel moeilijk besluit", zegt Ten Brink. "We gaan ons nu focussen op de uitbouw van onze lowcost positie in Nederland.
De opkomende concurrentie van de TUIfly en airberlin-operatie op de Duitse luchthaven vormden een grote rem op de groei van Transavia in Duitsland.
Slecht doordacht plan idd. Man man man wat treurig. Lekker geld over de balk smijten.quote:Op maandag 13 februari 2017 18:59 schreef DeeBee het volgende:
Het waren 12 fantastische maanden of hoelang dit debacle ook duurde.
Die non-reden voor het stoppenn ook, alsof ze verbaasd waren dat tuifly en airberlin concurrentie boden vanaf München. Dat wisten ze niet toen ze eraan begonnen ofzo?
quote:Ryanair CEO: Transavia bestaat over 3-4 jaar niet meer
Michael O’Leary is ervan overtuigd dat Transavia binnen drie tot vier jaar niet meer bestaat. Dat zei de Ryanair CEO na vragen van Up in the Sky tijdens de A4E Aviation Summit in Brussel.
“Alleen in Frankrijk [hoofdkantoor AF-KLM] denken ze nog dat Transavia een lagekostenmaatschappij is. Hun prijzen liggen vijf keer hoger dan bij ons”, aldus O’Leary.
De topman denkt dat Transavia niet competitief genoeg is om te overleven: “Over drie tot vier jaar bestaat Transavia niet meer. Het zal dan omgetoverd zijn tot Air France Regional of iets dergelijks.”
O’Leary geeft aan dat longhaul-vluchten het meest winstgevend zijn voor de zogeheten legacy carriers, en dat zij zich om die reden daarop zullen concentreren. “Op shorthaul verdienen ze niets.”
“Ik denk dat legacy carriers als Air France-KLM en Lufthansa binnen vijf jaar met Ryanair en easyJet zullen samenwerken. Wij feederen dan hun longhaul, want wij kunnen dat veel goedkoper.”
Ryanair is druk bezig om zo’n feederovereenkomst te sluiten met Norwegian. Op de korte termijn wil O’Leary ook de samenwerking aangaan met het noodlijdende Alitalia.
Dat belooft dan niet veel goeds voor de AF-KLM groep. Transavia is by far hun best presterende onderdeel.quote:Op maandag 13 februari 2017 20:17 schreef FredvZ het volgende:
Het bestaansrecht van Transavia hangt vooral af van de contracten met de reisorganisaties.
TUI gaat steeds meer zelf vliegen en het zal me niks verbazen als straks Thomas Cook (Neckermann) zelf gaat vliegen vanaf Nederland. Corendon blijft ook langzaam doorgroeien)
Dan blijft alleen de Sundio (Sunweb) als grote partij om de stoelen te vullen, vraag me af of dat genoeg is om van te leven samen met losse tickets en code-sharing met KLM-AF.
Dan hebben ze toch geluisterd.quote:Op maandag 13 februari 2017 21:23 schreef FredvZ het volgende:
Het overzicht met de aankomende en vertrekkende vliegtuigen is terug op schiphol.nl
https://www.schiphol.nl/en/departures/list/
https://www.schiphol.nl/en/arrivals/list/
Ook de registraties staan weer bij de vluchtinfo.
Zelfs beter geworden; bij de oude site kon je niet zo gemakkelijk zo ver vooruit kijken.quote:Op maandag 13 februari 2017 21:23 schreef FredvZ het volgende:
Het overzicht met de aankomende en vertrekkende vliegtuigen is terug op schiphol.nl
https://www.schiphol.nl/en/departures/list/
https://www.schiphol.nl/en/arrivals/list/
Ook de registraties staan weer bij de vluchtinfo.
The horrorquote:“Ik denk dat legacy carriers als Air France-KLM en Lufthansa binnen vijf jaar met Ryanair en easyJet zullen samenwerken. Wij feederen dan hun longhaul, want wij kunnen dat veel goedkoper.”
quote:Op maandag 13 februari 2017 23:29 schreef flipsen het volgende:
The horrorHeb je Business Class geboekt, moet je eerst opgevouwen in een RyanAir zitten tussen "dat volk"
![]()
![]()
Duidelijkquote:Op zaterdag 11 februari 2017 20:53 schreef PluggieOD het volgende:
HEMA!
Ik ben nu een oude man:
[ afbeelding ]
Deze is voor iedereen:
[ link | afbeelding ]
Wat mij betreft de beste foto van 2016.
Lol, 'business class' op Europese carriers.quote:Op maandag 13 februari 2017 23:29 schreef flipsen het volgende:
[..]
The horrorHeb je Business Class geboekt, moet je eerst opgevouwen in een RyanAir zitten tussen "dat volk"
![]()
![]()
Ja, beetje overtrokken en lekker vol vooroordelen, ik heb zelf ook wel eens (en nooit meer) met RyanAir gevlogen
Waarom vlieg je niet met Ryanair?quote:Op maandag 13 februari 2017 23:29 schreef flipsen het volgende:
[..]
The horrorHeb je Business Class geboekt, moet je eerst opgevouwen in een RyanAir zitten tussen "dat volk"
![]()
![]()
Ja, beetje overtrokken en lekker vol vooroordelen, ik heb zelf ook wel eens (en nooit meer) met RyanAir gevlogen
Ik persoonlijk uit principe, omdat ik het niet eens ben met hun werkgeverschap en safety culture.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 07:50 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Waarom vlieg je niet met Ryanair?
Omdat ik meestal met een zware koffer en handbagage reisquote:Op dinsdag 14 februari 2017 07:50 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Waarom vlieg je niet met Ryanair?
Ik bedoelde een intercontinentale vlucht BC he, in Europa heb je gewoon geen BC meer, behalve dat ze de middenstoel voor je vrij houden.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 07:46 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Lol, 'business class' op Europese carriers._
Dat is echt het grootste lollerproduct op aarde geworden, een schande dat ze daar het predikaat business aan durven te hangen.
Via hun eigen website kom ik daar niet achter. https://www.klm.com/corpo(...)nimal-transport.htmlquote:Op dinsdag 14 februari 2017 14:32 schreef derLudolf het volgende:
Hoe zit dat nu dan als je een paard naar locatie X wilt naar zeg Moskou. Gaan ze dan die vlucht met een 747-combi uitvoeren. Of kunnen dieren alleen mee op bestaande 747-combi routes en laten ze dan een vrachtvliegtuig vliegen?
Maar in bijv. deze casus zal het wel ingehuurd zijn. https://www.jumpingamster(...)klm-martinair-cargo/quote:Every year, AIR FRANCE KLM Cargo transports thousands of horses. These might be horses that were bought in the Netherlands and must travel to their new owner in the US, or show horses traveling to competitions like the Olympics
Maar inmiddels zijn er meer specialisten bijgekomen waaronder Qater Airways.quote:Afgelopen woensdag arriveerden er zo'n 100 paarden vanuit Amerika op Schiphol. De viervoeters vlogen met verschillende vliegtuigen van zowel KLM als Air France als Martinair. Een unieke gebeurtenis omdat Air France-KLM-Martinair Cargo niet eerder als groep bijna 100 paarden op één dag naar Schiphol vervoerde.
quote:Dat vliegtuig is er niet één van KLM, specialist en wereldmarktleider in paardenvervoer. Nee, de toppaarden gaan vanaf de thuisbasis van KLM in een toestel van Qatar Airways de Atlantische Oceaan over, schrijft paardensite Horsetalk.
Dat is op zich niet ongebruikelijk, laat woordvoerder Robbert Veldhuizen van de Nederlandse luchtvaartmaatschappij weten. Meerdere maatschappijen zijn toegerust op het vervoeren van paarden. De keuze voor een bepaalde vervoerder hangt van een boel factoren af: de voorkeur van de klant, de beschikbaarheid van vluchten, waar de vlucht vandaan komt, enzovoorts.
https://www.businessinsid(...)idden-oosten-553107/quote:De grootste speler is Air France-KLM, dat ruwweg de helft van alle paarden vervoert. Snel rekensommetje: dat levert het fusiebedrijf jaarlijks rond de 100 miljoen euro aan inkomsten op, ofwel zo'n 4 procent van de totale omzet van de vrachtdivisie. De inkomstenbron is bovendien redelijk stabiel, in tegenstelling tot het normale vrachtvervoer dat sterk afhankelijk is van het economische tij.
twitter:AirbusGroup twitterde op dinsdag 14-02-2017 om 14:31:27Au revoir @Toulouse! Follow the transfer of the @Airbus #A380 MSN4 to @MuseeAirEspace http://fr24.com/AIB04DD/c74df0e @flightradar24 #AirbusHeritage reageer retweet
twitter:AirbusGroup twitterde op dinsdag 14-02-2017 om 15:34:31Bonjour @Paris ! #A380 #AirbusHeritage @MuseeAirEspace reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |