Ik heb geen lagere auto en het gaat vaak om 1 koplamp.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 02:30 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd ook dat het te maken heeft met het feit dat de moderne auto's allemaal hoger zijn.
Dus als hun licht goed afgesteld is maar de lampen zitten wat hoger dan ga je ze in een lagere auto absoluut zien!
Dus voor de APK zal hun lichtbeeld wel kloppen maar in het eggie is het vaak wat minder fijn.
Bij heel veel auto's brandt 1 koplamp op een laag pitje en de andere schijnt recht in je gezichtquote:Op zaterdag 4 maart 2017 10:08 schreef Anne het volgende:
Ik heb geen lagere auto en het gaat vaak om 1 koplamp.
Daar mag best de maximum straf voor worden gegeven.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 07:51 schreef Fixers het volgende:
Even uit het nieuws:
http://www.omroepbrabant.(...)ens+op+het+spel.aspx
Een braketest doen voor een mobiele intensive care unit (dat zijn vrachtwagens in ambulancekleuren) Die met zwaailicht en sirene over de snelweg gaat. Wat bezielt je in godensnaam? Schoolmeestergedrag of terugpesten naar andere weggebruikers is al erg genoeg, maar bij ambulances...
Lijkt mij ook weer wat overdreven.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 10:05 schreef aloa het volgende:
[..]
Hoe gestoord ben je dan
Poging tot doodslag...
Mij niet...als je achter een ambulance gaat rijden, die (rechts ) gaat inhalen en vervolgens doelbewust op je rem gaat staanquote:Op zaterdag 4 maart 2017 10:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Lijkt mij ook weer wat overdreven.
Auto mag wel in de pers en rijbewijs jaren kwijt wmb.
Misschien dat er een update komt wat betreft de bestuurder schoolmeester randdebiel, want ik ben serieus benieuwd waarom 'ie dat heeft gedaan...quote:Op zaterdag 4 maart 2017 07:51 schreef Fixers het volgende:
Even uit het nieuws:
http://www.omroepbrabant.(...)ens+op+het+spel.aspx
Een braketest doen voor een mobiele intensive care unit (dat zijn vrachtwagens in ambulancekleuren) Die met zwaailicht en sirene over de snelweg gaat. Wat bezielt je in godensnaam? Schoolmeestergedrag of terugpesten naar andere weggebruikers is al erg genoeg, maar bij ambulances...
Auto kan er niks aan doen. Rijbewijs mag wel door de versnipperaar wmb.. geen idee wat de max straf is voor zoiets, maar ik hoop een boete van 4 cijfers en een jaartje voorwaardelijk mits blanco historie. Indien niet blanco nada voorwaardelijk en gewoon knijpers maken.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 10:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Lijkt mij ook weer wat overdreven.
Auto mag wel in de pers en rijbewijs jaren kwijt wmb.
Hoezo is dat overdreven? Ik zou het liefst zien dat dit poging tot moord met voorbedachte rade zou worden.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 10:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Lijkt mij ook weer wat overdreven.
Auto mag wel in de pers en rijbewijs jaren kwijt wmb.
Gokje: MICU, maximale snelheid zo'n 110-120 km/h en lekker linksplakkend? Die dingen rijden lange afstanden (van de ene intensive care naar de andere), dus het is best begrijpelijk dat je het irritant vindt als je er niet langs kan. Maar dan flikker je je eigen auto naar rechts, haal je hem in en trap je het gas weer open. Een brake-test uitvoeren is sowieso al not done en rijbewijsonwaardig, maar bij een ambulance... Dan zit er een half breiwerk los in je kop.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 11:52 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Misschien dat er een update komt wat betreft de bestuurder schoolmeester randdebiel, want ik ben serieus benieuwd waarom 'ie dat heeft gedaan...
Gelukkig hebben we nog zoiets als voertuigeisen en moeten alle voertuigen die keuringsplicht hebben, aan een bepaalde standaard op het gebied van remvertraging voldoen. Deze standaard is in de loop der jaren wel iets omhoog gegaan, maar er rijden geen ambulances rond die 25 jaar oud zijn.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 13:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hoezo is dat overdreven? Ik zou het liefst zien dat dit poging tot moord met voorbedachte rade zou worden.
Je rijdt in een machine van een ton en je brengt willens en wetens het leven van héél veel andere mensen in gevaar. Wat nou als die auto gloednieuw is en de ambu niet? Die gloednieuwe auto remt drie keer harder, ambu achterop met 100-140, knalt opzij, neemt nog een paar andere auto's mee. Echt een ravage tot en met.
Domme acties hebben consequenties.
Nogal basale natuurkunde leert ons dat een auto veel minder zwaar is dan een ambulance, zware auto's staan eigenlijk (in de praktijk) bijna per definitie minder snel stil dan lichtere voertuigen.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 13:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we nog zoiets als voertuigeisen en moeten alle voertuigen die keuringsplicht hebben, aan een bepaalde standaard op het gebied van remvertraging voldoen. Deze standaard is in de loop der jaren wel iets omhoog gegaan, maar er rijden geen ambulances rond die 25 jaar oud zijn.
MICU kan max 130 km/h. (Leuk weetje: MICU's worden gekeurd als een personenauto, dus zonder spoed, optische en/of geluid signalen, mag die dat ook rijden. ) Maar ik weet niet of dat met of zonder volle belading isquote:Op zaterdag 4 maart 2017 13:28 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gokje: MICU, maximale snelheid zo'n 110-120 km/h en lekker linksplakkend? Die dingen rijden lange afstanden (van de ene intensive care naar de andere), dus het is best begrijpelijk dat je het irritant vindt als je er niet langs kan. Maar dan flikker je je eigen auto naar rechts, haal je hem in en trap je het gas weer open. Een brake-test uitvoeren is sowieso al not done en rijbewijsonwaardig, maar bij een ambulance... Dan zit er een half breiwerk los in je kop.
Diezelfde basale natuurkunde leert ons ook dat een zwaarder voertuig een hogere asdruk heeft en harder op de banden drukt, waardoor behalve een hogere rolweerstand, ook de wrijvingscoëfficiënt hoger is waardoor de remvertraging in praktijk ongeveer hetzelfde blijft. Ook bij bredere banden.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 13:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nogal basale natuurkunde leert ons dat een auto veel minder zwaar is dan een ambulance, zware auto's staan eigenlijk (in de praktijk) bijna per definitie minder snel stil dan lichtere voertuigen.
Oh hellll no! De benodigde remkracht wordt exponentieel groter. Kom niet met dit soort feuteltjes aan, seriously.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 13:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Diezelfde basale natuurkunde leert ons ook dat een zwaarder voertuig een hogere asdruk heeft en harder op de banden drukt, waardoor behalve een hogere rolweerstand, ook de wrijvingscoëfficiënt hoger is waardoor de remvertraging in praktijk ongeveer hetzelfde blijft. Ook bij bredere banden.
Kijk nou nog eens. In beide filmpjes is het eerst een lege en daarna een tot 40 ton totaalgewicht beladen LKW... En in beide filmpjes is er geen verschil.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 14:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Een lege vrachtwagen tegen een VW. Kom nou Natuurlijk remt een lege vrachtwagen beter.
En die remkracht zit gewoon in je systeem. Waarvoor denk je dat je een rembekrachtiger hebt. Zo lang als jij je ABS kunt activeren, levert jouw remsysteem meer remkracht dan dat je nodig hebt om te remmen. Zelfde bij oude auto's. Zo lang jij je wielen tot blokkeren kan trappen, levert jouw remsysteem meer remkracht dan nodig. De wrijvingsweerstand die jouw remblokken leveren, wordt namelijk groter dan de wrijvingsweerstand die er is tussen wegdek en banden...quote:Op zaterdag 4 maart 2017 14:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh hellll no! De benodigde remkracht wordt exponentieel groter. Kom niet met dit soort feuteltjes aan, seriously.
Dat laatste zijn we het allemaal over eens mag ik hopen. Net als dat figuur vorig jaar die op een 1 richtingsbrug zijn auto stilzette omdat er een ambu met OGS tegemoet kwam. Aanpakken die lui.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 13:52 schreef d4v1d het volgende:
[..]
MICU kan max 130 km/h. (Leuk weetje: MICU's worden gekeurd als een personenauto, dus zonder spoed, optische en/of geluid signalen, mag die dat ook rijden. ) Maar ik weet niet of dat met of zonder volle belading is
Blijft een ontiegelijke lul. Al reed de ambulance links met 90.
Vraag me ook af hoe vaak dat wordt gereden met passagiers erin, de rit moet natuurlijk wel comfortabel blijven.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 14:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat laatste zijn we het allemaal over eens mag ik hopen. Net als dat figuur vorig jaar die op een 1 richtingsbrug zijn auto stilzette omdat er een ambu met OGS tegemoet kwam. Aanpakken die lui.
Dat eerste durf ik geen verdere uitspraak meer over te doen, ik kom ze wel eens tegen en echt hard gaat het dan niet. Net als de brandweer op de snelweg trouwens.
Maar dan is nog steeds de in dit bericht geclaimde "ruim boven de maximale snelheid" complete onzin. Tussen Paalgraven en de A2 langs Den Bosch mag je 130.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 14:19 schreef d4v1d het volgende:
Vraag me ook af hoe vaak dat wordt gereden met passagiers erin, de rit moet natuurlijk wel comfortabel blijven.
Bron van 130 km/h http://bedrijfsauto.com/p(...)-Ambulance_3914.html
Je kan nog steeds niet lezen, want ik begin ermee dat ik dit soort figuren volslagen debiel vind. Daarna weerleg ik jou valse claim. Maar jij blijft enkel dingen claimen en met moeilijke woorden strooien zonder een daadwerkelijke uitleg erbij te geven. Slechte one-liners.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 14:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het gaat er helemaal niet om wáár de ambu rijdt en met welke snelheid. Die ambu zoekt de veiligste en toch redelijk snelle weg door het verkeer en dat kan best deze zijn.
En "die remkracht zit gewoon in je systeem", wel eens gehoord van kinetische energie? Het is niet zo simpel als je hier stelt. Ik heb ook filmpjes genoeg gezien op YouTube dat een vrachtwagen wel vol achterin een auto rijdt omdat de auto niet meer kan remmen. Wat is dat dan, alternative facts? Je bent gewoon excuses aan het zoeken voor gevaarlijk wangedrag.
Maar er komt een maar.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 14:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
Je kan nog steeds niet lezen, want ik begin ermee dat ik dit soort figuren volslagen debiel vind.
Het is geen valse claim. Bij toenemend gewicht neemt de benodigde kracht exponentieel toe. Dat is vrij fundamenteel. Jij komt met een filmpje waarin er een vrachtwagen getoond wordt met sterke remmen. Nou whooptiefuckingdoo, gefeliciteerd, je ontvangt je filmpjeszoekdiploma zeer binnenkort.quote:Daarna weerleg ik jou valse claim.
De remweg berekenen gaat zo: https://nl.wikipedia.org/wiki/Remwegquote:Maar jij blijft enkel dingen claimen en met moeilijke woorden strooien zonder een daadwerkelijke uitleg erbij te geven. Slechte one-liners.
Die 130 geldt dus voor die specifieke MICU, niet noodzakelijk voor andere MICU's. De MICU op de foto in het bericht van Omroep Brabant is gebouwd op een Mercedes chassis.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 14:19 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Vraag me ook af hoe vaak dat wordt gereden met passagiers erin, de rit moet natuurlijk wel comfortabel blijven.
Bron van 130 km/h http://bedrijfsauto.com/p(...)-Ambulance_3914.html
Nope. Vanaf de Geffense Barrière (het deel dat is omgebouwd van N-weg met verkeerslichten) is het 100.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 14:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maar dan is nog steeds de in dit bericht geclaimde "ruim boven de maximale snelheid" complete onzin. Tussen Paalgraven en de A2 langs Den Bosch mag je 130.
Wat comfortabel is, ligt ook heel erg aan de conditie van de patient die wordt vervoerd.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 14:19 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Vraag me ook af hoe vaak dat wordt gereden met passagiers erin, de rit moet natuurlijk wel comfortabel blijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |