abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_168639011
registreer om deze reclame te verbergen
Kw9g4HX.png


CitiesSkylines-780x353_1.jpg

Dit pareltje van Paradox kwam op 10 maart 2015 uit *O*


Let's play youtube clips
https://www.youtube.com/r(...)uery=cities+skylines

Handige links en guides:
• Fok!frontpage: Cities: Skylines - De beste grafische mods
• Officiele wiki: http://www.skylineswiki.com/Cities:_Skylines_Wiki
• Officiele forum: http://forum.paradoxplaza(...)?859-Cities-Skylines
• Bugs en de fixes (door mods): http://forum.paradoxplaza(...)8-Bugs-fixed-by-Mods
• How to manage traffic (v2): https://imgur.com/a/z1rM1
• Genereer jouw eigen map via Google Maps: http://terrain.party/ (meer info hier)
• Template mod https://github.com/SkylinesModEngineer/CitiesSkylinesSkeletonSrc
• Zie je een error in je scherm en kan je niet spelen?
2mopoj8.jpg
Hier de oplossing.
• Tip door FOK!user SuperHarregarre voor het maken van een 3D object voor in de game:
SPOILER: Tip door SuperHarregarre
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alvast een paar mooie features in dit spel.
• Workshop support met duizenden assets (gebouwen, parken, wegen en dergelijke) om je stad mee op te fleuren. En Mods om de functionaliteit van het spel zelf aan te passen. Zie ook het lijstje met de beste mods hier voor een goed begin.

• Maximaal 36km2 aan ruimte om te bouwen, of met mod kan je alle 25 tegels unlocken vor nog veel meer plezier en eventueel een smeltende pc.

• Vaste en volgbare inwoners in je stad, geen statistische weergave en ook geen random agents die maar gewoon overal en nergens gaan wonen.

• Je kan districten maken en in die districten zogeheten policies instellen zodat een beleid voor een verplichte roetfilter alleen in de industrie geld en niet in een woonwijk bijvoorbeeld of maak het zo gek als je zelf wil

• Uitgebreide opties voor wegen, rails, metro, bussen en havens voor je steden.

• Meer klimaten om in te spelen (heeft nog geen effect op het soort huizen die er gebouwd worden helaas) Noordelijk, Warm en Tropisch

SPOILER: Klimaten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken.

Must have mods voor nog meer stadplezier
ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg
Zonebare wandelpaden
Elevated train tracks
Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen
Traffic Query tool
Geen verdwijnende auto's
Proper hardness (Niet te combineren met despawn)
First person camera
Dynamic resolution
Automatic bulldoze
25 tile unlock mod
Mods en toch achievements
Tree Brush Mod
Isometric camera(Niet te combineren met first person camers)
Terraform tool
Extended Public Transport UI
Web Server (gebruiken als 2e monitor met live stats)
Lane Changer: No left/right turn

Saved Games / Maps
Circle City

SPOILER: Plaatjes van FOK!kers:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is een gehaktbal naar me vernoemd O+
pi_168639041
TT :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 13:22 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Was het nou zo dat je wegen kon stacken of zit dat in een betaalde DLC? Ik wil de zesbaans (plus rotondes) laten liggen en daar direct boven de snelweg bouwen.
Iets met road anarchy volgens mij.
Nait soezn moar broezn
  Moderator vrijdag 3 februari 2017 @ 19:25:29 #3
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168645420
Volgens mij heb ik nog iets te veel mods aan staan. Vandaag sinds lange tijd de C:S weer opgestart: eerst ware alle mods verdwenen en na het weggooien van mods en assets kwamen ze weer terug.
Leuke (vlakke) map gevonden, maar loopt direct vast bij de eerste de beste autosave :'(

Aan de ene kant wel benieuwd waar het door komt, maar aan de andere kant ook geen zin om alle 86 items door te lopen die ik uit de Worksop heb geplukt.
So we just called him Fred
pi_168647858
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 13:25 schreef Divje het volgende:
TT :D

[..]

Iets met road anarchy volgens mij.
Advanced Road Anarchy + eventueel No Pillars ja. Move-it is ook een handige mod om de constructie te versimpelen (bijvoorbeeld de hele weg selecteren, kopiren en dan met page up verhogen of verlagen voor de 2e laag).
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_168647921
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 19:25 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij heb ik nog iets te veel mods aan staan. Vandaag sinds lange tijd de C:S weer opgestart: eerst ware alle mods verdwenen en na het weggooien van mods en assets kwamen ze weer terug.
Leuke (vlakke) map gevonden, maar loopt direct vast bij de eerste de beste autosave :'(

Aan de ene kant wel benieuwd waar het door komt, maar aan de andere kant ook geen zin om alle 86 items door te lopen die ik uit de Worksop heb geplukt.
Zou goed kunnen dat je nog een defecte of niet-gepdatete mod aan hebt staan. Je zou in Content Manager - Mods de mods kunnen selecteren op laatste update; als er een essentile mod is die lang niet gepdate is, dan is dat vrij waarschijnlijk de oorzaak.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_168658896

Deze heb ik dus gekeken en was heel leerzaam voor mij :)
Natuurlijk faal ik nog regelmatig, maar ik zoek eigenlijk deel 2 hiervan of een uitleg die na de basis rustig verder kabbelt.

8000 inwoners heeft mijn stadje nu, en ik moet goede uitleg hebben hoe ik snelwegen hoog in de lucht kan maken bijvoorbeeld (en ja die knopjes heb ik gebruikt maar het lukt nog niet :P)
en nog veel meer vragen, waarbij ik beter een YouTube tutorial kan zien in plaats van jullie bestoken met tig vragen.
a great future doesn't require a great past
pi_168659087
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 11:36 schreef Droopie het volgende:

Deze heb ik dus gekeken en was heel leerzaam voor mij :)
Natuurlijk faal ik nog regelmatig, maar ik zoek eigenlijk deel 2 hiervan of een uitleg die na de basis rustig verder kabbelt.

8000 inwoners heeft mijn stadje nu, en ik moet goede uitleg hebben hoe ik snelwegen hoog in de lucht kan maken bijvoorbeeld (en ja die knopjes heb ik gebruikt maar het lukt nog niet :P)
en nog veel meer vragen, waarbij ik beter een YouTube tutorial kan zien in plaats van jullie bestoken met tig vragen.
Die heb ik eergister ook voor de gein gekeken _O_
Er is een gehaktbal naar me vernoemd O+
pi_168660523
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 11:36 schreef Droopie het volgende:

Deze heb ik dus gekeken en was heel leerzaam voor mij :)
Natuurlijk faal ik nog regelmatig, maar ik zoek eigenlijk deel 2 hiervan of een uitleg die na de basis rustig verder kabbelt.

8000 inwoners heeft mijn stadje nu, en ik moet goede uitleg hebben hoe ik snelwegen hoog in de lucht kan maken bijvoorbeeld (en ja die knopjes heb ik gebruikt maar het lukt nog niet :P)
en nog veel meer vragen, waarbij ik beter een YouTube tutorial kan zien in plaats van jullie bestoken met tig vragen.
Pg up/dn is toch niet zo moeilijk? Behalve dat is het exact hetzelfde als normale wegen neerkwakken. Misschien het enige andere nuttige dat je moet weten is dat je (zonder anarchy mod) 12u hoogte nodig hebt om over een andere weg heen te kunnen.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_168661009
Welke mod laat je trouwens weten hoe lang je weg is (aantal blokjes), hoe hoog 'ie is en hoeveel graden een bocht is? Ik zag dat gister of eergister in een let's play en vond dat toch wel heel erg handig!
Er is een gehaktbal naar me vernoemd O+
pi_168661200
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 13:26 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Welke mod laat je trouwens weten hoe lang je weg is (aantal blokjes), hoe hoog 'ie is en hoeveel graden een bocht is? Ik zag dat gister of eergister in een let's play en vond dat toch wel heel erg handig!
is dat niet precise engineering?
  Moderator zaterdag 4 februari 2017 @ 14:04:58 #11
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168661810
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 13:26 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Welke mod laat je trouwens weten hoe lang je weg is (aantal blokjes), hoe hoog 'ie is en hoeveel graden een bocht is? Ik zag dat gister of eergister in een let's play en vond dat toch wel heel erg handig!
Wat hij zegt:

quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 13:34 schreef mschol het volgende:

[..]

is dat niet precise engineering?
So we just called him Fred
  Moderator zaterdag 4 februari 2017 @ 14:05:17 #12
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168661815
Autosave gefixt en begonnen aan een boerendorpje:

qnSnNdo.jpg
So we just called him Fred
pi_168661820
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 13:34 schreef mschol het volgende:

[..]

is dat niet precise engineering?
Dat is 'm ^O^
Er is een gehaktbal naar me vernoemd O+
pi_168661954
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 14:05 schreef FredvZ het volgende:
Autosave gefixt en begonnen aan een boerendorpje:

[ afbeelding ]
Ziet er erg relaxed uit, maar is het wel verstandig om direct aan die grote weg te bouwen? En gaat die afrit niet voor enorme files zorgen? :P
Er is een gehaktbal naar me vernoemd O+
  Moderator zaterdag 4 februari 2017 @ 14:12:34 #15
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168661997
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 14:10 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Ziet er erg relaxed uit, maar is het wel verstandig om direct aan die grote weg te bouwen? En gaat die afrit niet voor enorme files zorgen? :P
Uiteraard gaat dat voor problemen zorgen, net zoals in het echt ;)

Zodra de drukte te groot wordt komt er een randweg :P
So we just called him Fred
  Moderator zaterdag 4 februari 2017 @ 14:17:52 #16
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168662097
*zucht*

Hearses wilden niet spawnen, dus doden bleven overal liggen. Oplossing: mods uitzetten.
Wil ik mijn spel opslaan, wr een crash. Zo blijven we bezig }:|
So we just called him Fred
pi_168662884
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 14:17 schreef FredvZ het volgende:
*zucht*

Hearses wilden niet spawnen, dus doden bleven overal liggen. Oplossing: mods uitzetten.
Wil ik mijn spel opslaan, wr een crash. Zo blijven we bezig }:|
-O-
Er is een gehaktbal naar me vernoemd O+
pi_168663489
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 14:17 schreef FredvZ het volgende:
*zucht*

Hearses wilden niet spawnen, dus doden bleven overal liggen. Oplossing: mods uitzetten.
Wil ik mijn spel opslaan, wr een crash. Zo blijven we bezig }:|
cities skylines: the walking dead simulator ;(
  Moderator zaterdag 4 februari 2017 @ 15:34:20 #19
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168663562
Het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar ik kan nu lekker doorbouwen:

3qWwYjR.jpg
So we just called him Fred
pi_168663633
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 15:34 schreef FredvZ het volgende:
Het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar ik kan nu lekker doorbouwen:

[ afbeelding ]
Zo hoppetee over het akkerland heen :D _O-
Er is een gehaktbal naar me vernoemd O+
  Moderator zaterdag 4 februari 2017 @ 16:20:48 #21
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168664337
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 15:38 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Zo hoppetee over het akkerland heen :D _O-
Dat verdwijnt vanzelf wel :P
lncT6lq.jpg
So we just called him Fred
pi_168665735
is het trouwens echt akkerland of gewoon onbebouwd groen land?

ik heb nooit echt met akkers gewerkt in deze game
  Moderator zaterdag 4 februari 2017 @ 17:53:13 #23
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168666306
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 17:28 schreef mschol het volgende:
is het trouwens echt akkerland of gewoon onbebouwd groen land?

ik heb nooit echt met akkers gewerkt in deze game
Er zitten (bij mijn weten) geen akkers in Cities: Skylines. Deze map geeft de illusie dat er weilanden zijn.
So we just called him Fred
pi_168666448
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 17:53 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Er zitten (bij mijn weten) geen akkers in Cities: Skylines. Deze map geeft de illusie dat er weilanden zijn.
ah duidelijk,.

ik was er benieuwd naar omdat: in simcity kon je, als je low density industrie genoeg ruimte gaf, wel akkers e. d. krijgen

kan je misschien met districten aangeven dat er boeren moeten komen?
pi_168666999
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 17:58 schreef mschol het volgende:

[..]

ah duidelijk,.

ik was er benieuwd naar omdat: in simcity kon je, als je low density industrie genoeg ruimte gaf, wel akkers e. d. krijgen

kan je misschien met districten aangeven dat er boeren moeten komen?
Uiteraard, gewoon een district maken, dan op het tweede tabje klikken, tractor selecteren en weer op het district klikken.
Er is een gehaktbal naar me vernoemd O+
pi_168667690
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 17:58 schreef mschol het volgende:

[..]

ah duidelijk,.

ik was er benieuwd naar omdat: in simcity kon je, als je low density industrie genoeg ruimte gaf, wel akkers e. d. krijgen

kan je misschien met districten aangeven dat er boeren moeten komen?
Ja dat kan, alleen de maximale plotsize in C:SL is nog altijd 4x4. Dus echt grote stukken akkerland krijg je zo niet. Dan moet je toch zelf gaan klooien met props en decals.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_168667704
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 14:17 schreef FredvZ het volgende:
*zucht*

Hearses wilden niet spawnen, dus doden bleven overal liggen. Oplossing: mods uitzetten.
Wil ik mijn spel opslaan, wr een crash. Zo blijven we bezig }:|
Heb je misschien nog zo'n oude Overwatch of ARIS mod aanstaan ofzo?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  Moderator zaterdag 4 februari 2017 @ 19:15:29 #28
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168668189
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 18:56 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Heb je misschien nog zo'n oude Overwatch of ARIS mod aanstaan ofzo?
Na het uitschakelen van Traffic++ is het probleem opgelost.
So we just called him Fred
pi_168668274
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 18:55 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Ja dat kan, alleen de maximale plotsize in C:SL is nog altijd 4x4. Dus echt grote stukken akkerland krijg je zo niet. Dan moet je toch zelf gaan klooien met props en decals.
jammer, achja..

vanavond misschien toch maar proberen weer iets wat op een stad lijkt uit de grond te stappen, veel te lang geleden alweer
  Moderator zaterdag 4 februari 2017 @ 23:12:23 #30
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168675933
En zo zie je maar dat vooruitkijken best handig is:

gh6NxOJ.jpg

Aan de onderzijde van de rivier loopt de weg naar het dorpje hierboven. Aan de bovenzijde de ontsluiting naar het stadscentrum waar ik de weg al verbreed heb.

De stroomvoorziening aan de onderkant ligt nu dus aan de verkeerde kant van de weg :+
So we just called him Fred
  Moderator zaterdag 4 februari 2017 @ 23:25:57 #31
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168676303
Zo, nieuwe brug:
WXczmhF.jpg

Ondertussen loopt de bypass bij het dorpje ook vol:
7EHLuck.jpg

[ Bericht 41% gewijzigd door FredvZ op 04-02-2017 23:33:34 ]
So we just called him Fred
  Moderator zondag 5 februari 2017 @ 00:15:32 #32
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168677432
En opgelost:
nnSzMoQ.jpg
So we just called him Fred
pi_168679288
Ik moet zeggen dat ik het een opmerkelijke snelweg vind, vooral onderin, waar de ene weg rechtdoor gaat en de andere in 90-graden geknakt ergens anders naartoe gaat :P
Er is een gehaktbal naar me vernoemd O+
  Moderator zondag 5 februari 2017 @ 11:07:30 #34
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168680901
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 03:30 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het een opmerkelijke snelweg vind, vooral onderin, waar de ene weg rechtdoor gaat en de andere in 90-graden geknakt ergens anders naartoe gaat :P
Van oorsprong was dit een kruising en liep de weg van rechts door het dorp heen.
Daar heb ik later een viaduct van gemaakt, met twee verbindingswegen (post staat met foto staat hier boven nog).
Doordat het verkeer maar bleef toenemen heb ik een randweg langs het dorpje gemaakt en de twee doorgaande wegen daar op aangesloten. Met een iets wat bijzondere constructie :)

Ik ben hier precies in de hoek van de map begonnen, dus er is ook weinig ruimte om de weg met een vloeiendere boog.
So we just called him Fred
pi_168974859
Ik ben sinds eergisteravond bezig met een groot dorp zonder industrie. Dat wil zeggen: alleen maar Low Residential, Low Commercial en Offices. Vooral de Res is leuk, met alleen maar rijtjeshuizen :P

Het is wel een enorme grid geworden aangezien ik zoveel mogelijk huizen wil bouwen, en heb na 2 vakken volstampen slechts zo'n 29k residents, maar dat is niet erg. En gigantische woonwijk, n lange "strip" met winkels en drie gebieden met offices.

Heb ook flink wat vuilnisbelten neergezet zodat ik daar pas veel later last mee ga krijgen, 20 metrostations aangelegd die dmv een lange kronkellus alles met elkaar verbinden en weer een "Fun Town" aangelegd, waar tot nu toe een stadion, een grote winkel en drie speciale officegebouwen staan.

Ik ga zometeen vakje 3 en 4 kopen en die op dezelfde manier inrichten. Het prettige van geen industrie hebben is dat de wegen lekker rustig zijn, behalve op een knelpunt in het midden, maar dat is met speciale afslagen ook snel gefixt.

Even een overzichtje van Maaskantje (jaja, ik keek die films weer en moest het zo noemen :+ ):

8ED422AD2DA558C7E5A48044FC1FA41D6E276B97

7F12A2BA6185DBF62EB4CC9ADDC940052E4854DB

6A79A4584DD745F325190679D71CC8DD62B7F950

91BE25790247301518960BE6C744ED6C7D0B3397
Er is een gehaktbal naar me vernoemd O+
  maandag 20 februari 2017 @ 08:34:57 #36
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_169018687
Dat grid based vind ik altijd wel mooi voor een buiten-/arbeiderswijk :)
maar voorlopig bouw ik niets :{ na 30 minuten laden doet-ie helemaal niets meer, dus ik mag troubleshooten *O*
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_169019063
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 23:41 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik ben sinds eergisteravond bezig met een groot dorp zonder industrie. Dat wil zeggen: alleen maar Low Residential, Low Commercial en Offices. Vooral de Res is leuk, met alleen maar rijtjeshuizen :P

Het is wel een enorme grid geworden aangezien ik zoveel mogelijk huizen wil bouwen, en heb na 2 vakken volstampen slechts zo'n 29k residents, maar dat is niet erg. En gigantische woonwijk, n lange "strip" met winkels en drie gebieden met offices.

Heb ook flink wat vuilnisbelten neergezet zodat ik daar pas veel later last mee ga krijgen, 20 metrostations aangelegd die dmv een lange kronkellus alles met elkaar verbinden en weer een "Fun Town" aangelegd, waar tot nu toe een stadion, een grote winkel en drie speciale officegebouwen staan.

Ik ga zometeen vakje 3 en 4 kopen en die op dezelfde manier inrichten. Het prettige van geen industrie hebben is dat de wegen lekker rustig zijn, behalve op een knelpunt in het midden, maar dat is met speciale afslagen ook snel gefixt.

Even een overzichtje van Maaskantje (jaja, ik keek die films weer en moest het zo noemen :+ ):

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ziet er best wel netjes uit ondanks dat het grid-based is.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_169033003
Zo, heb 4 vakken volgebouwd, op naar de volgende 2 :P
Er is een gehaktbal naar me vernoemd O+
pi_169035927
Altijd prettig, zo'n file:

uccXf.jpg

Linksboven (bijna) alle speciale gebouwen, incl vliegveld, treinstation* en metro** en in het midden het winkelcentrum met 4 toegangen, maar alles komt vanaf links :') Verder willen alle idioten die linksboven met het vliegtuig of de trein aankomen pers naar een Japanese Garden of Dog Park in het winkelcentrum.

* heb centraal in de "Buy shit here", oftewel het winkelcentrum, ook een treinstation.
** heb in totaal zo'n 25 metrostations, dus het leeuwendeel gaat van linksboven naar de andere toe. Helaas is er nog een shit ton aan auto's die nog meer verkeer toevoegt.
Er is een gehaktbal naar me vernoemd O+
  Moderator maandag 20 februari 2017 @ 23:03:37 #40
34614 crew  jogy
Hersenflatulent
pi_169036139
Zijn het vrachtwagens? Doe anders eens een vrachtstation bij de commercie.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
Vrijheid
Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"
pi_169036370
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2017 23:03 schreef jogy het volgende:
Zijn het vrachtwagens? Doe anders eens een vrachtstation bij de commercie.
Veel vans en box trucks ja, en heb een cargo station bij de commercie staan.
Er is een gehaktbal naar me vernoemd O+
pi_169036591
Wegennetwerk:

1744D481DCA03E6BD2CACEFAD1B2EE7FAFC3D02F

Nadat ik een verhoogd voetpad van vliegveld naar metro maakte is het een stuk rustiger geworden in Fun Town, maar de grootste drukte blijft toch centraal zitten. Wellicht is het een goed idee om alle grote winkels daar weg te halen, het gebied te veranderen in een woonwijk en de winkels in een uithoek te plaatsen?
Er is een gehaktbal naar me vernoemd O+
pi_169036595
Wat misschien ook nog kan helpen, naast het vrachtstation wat je blijkbaar al hebt, is het maken van meerdere ingangen in je commercial-district, ipv die ene aan de bovenkant.

Misschien zijn er wel meer maar is het nu niet zichtbaar ;)

Edit: En die cloverleafs aanpassen, bijvoorbeeld naar stack- of turbine-interchanges. Want cloverleafs hebben merge-before-split en zijn daardoor niet erg efficient.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_169036715
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 23:18 schreef EnGCatjuh het volgende:
Wat misschien ook nog kan helpen, naast het vrachtstation wat je blijkbaar al hebt, is het maken van meerdere ingangen in je commercial-district, ipv die ene aan de bovenkant.

Misschien zijn er wel meer maar is het nu niet zichtbaar ;)

Edit: En die cloverleafs aanpassen, bijvoorbeeld naar stack- of turbine-interchanges. Want cloverleafs hebben merge-before-split en zijn daardoor niet erg efficient.
Ik was bovenstaande post nog aan het editen, maar bedankt voor je input :) Er zijn 3 ingangen naar het commercial district en de rechter wordt ook gebruikt, al is dat vele malen minder dan de linker.

Ik heb wel speciale interchanges gedownload, maar om die te gebruiken moet ik flink wat slopen. Niet dat dat erg is, maar ik hou het altijd het liefst zoveel mogelijk hetzelfde.

Ik ben van plan om alle grote winkels te slopen en ze linksonder op de kaart opnieuw neer te zetten, met diverse "60 Wide Highway DCMI"-ingangen, eens zien of dat werkt.
Er is een gehaktbal naar me vernoemd O+
pi_169043916
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 23:23 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Ik was bovenstaande post nog aan het editen, maar bedankt voor je input :) Er zijn 3 ingangen naar het commercial district en de rechter wordt ook gebruikt, al is dat vele malen minder dan de linker.

Ik heb wel speciale interchanges gedownload, maar om die te gebruiken moet ik flink wat slopen. Niet dat dat erg is, maar ik hou het altijd het liefst zoveel mogelijk hetzelfde.

Ik ben van plan om alle grote winkels te slopen en ze linksonder op de kaart opnieuw neer te zetten, met diverse "60 Wide Highway DCMI"-ingangen, eens zien of dat werkt.
Let wel op dat meerdere ingangen alleen zin heeft als die meerdere ingangen ook daadwerkelijk elk een kortste weg vertegenwoordigen. Dus als al het verkeer uit n richting komt, dan ligt het maar net aan de plaatsing van deze ingangen of het nut heeft of niet (of de weg die die ingang biedt daadwerkelijk sneller is). Wat je misschien beter kunt doen, is het commercial district aan twee kanten om een snelweg heen te leggen, zodat je in ieder geval gelijk het verkeer voor links- en rechts scheidt.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_169044058
Da's waar ja. Er zit rechtsboven ook nog een afrit naar de stad, vanwaar het niet al te lang duurt voor men bij de winkels kan zijn, maar dat stuk wordt gewoon niet gebruikt, tenzij cims van buiten de stad naar het kleinere Fun Town willen rijden.

Verder heb ik gisteravond de rest van de kaart gewoon volgegooid met huizen en kantoren, dus het idee van winkels linksonder gaat al niet meer door :+ Misschien ga ik ze gewoon slopen en kunnen ze het schijt krijgen, met hun gezeur om grote winkels (verder ook niet meer aan gedacht tijdens het inrichten van vak 5 en 6).
Er is een gehaktbal naar me vernoemd O+
pi_169065999
Meh, computer heeft er niet echt zin meer in nu ik 6 vakken volgestampt heb, traag als dikke stront door een trechter dankzij m'n 8 gig geheugen :')
Er is een gehaktbal naar me vernoemd O+
pi_169067135
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 12:22 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Meh, computer heeft er niet echt zin meer in nu ik 6 vakken volgestampt heb, traag als dikke stront door een trechter dankzij m'n 8 gig geheugen :')
Dat komt niet door je RAM, maar door je processor. Het aantal agents (cims/auto's/etc) die heen en weer bewegen wordt langzaamaan te veel om het bij de originele framerate uit te rekenen.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_169067262
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 13:13 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Dat komt niet door je RAM, maar door je processor. Het aantal agents (cims/auto's/etc) die heen en weer bewegen wordt langzaamaan te veel om het bij de originele framerate uit te rekenen.
Hm, ik heb een i5-4570 @ 3.20GHz, nooit eerder deze stroperigheid meegemaakt, ook niet in steden waar 2x zoveel inwoners zijn, flink wat industrie, veel winkels etc etc.
Er is een gehaktbal naar me vernoemd O+
pi_169070736
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 13:18 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Hm, ik heb een i5-4570 @ 3.20GHz, nooit eerder deze stroperigheid meegemaakt, ook niet in steden waar 2x zoveel inwoners zijn, flink wat industrie, veel winkels etc etc.
Oh dat is raar. Misschien dat er dan toch ook zulke traagheid kan ontstaan door het gebruik van mods icm veel agents?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')