abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 februari 2017 @ 10:34:34 #26
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_168585484
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 10:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Toch is het beter toeven in een SGP-gedomineerd land dan in een radicaal islamitisch land. Het verschil tussen met de nek aangekeken worden als je een flikker bent en van een flatgebouw gegooid worden. Nogal een nuance.
Ik vermoed dat als de SGP de absolute macht zou krijgen het met flikkers en dergelijke niet goed gaat aflopen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_168585493
Religie met uitgebannen worden!
<hr>
  woensdag 1 februari 2017 @ 10:35:30 #28
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_168585495
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 10:34 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik vermoed dat als de SGP de absolute macht zou krijgen het met flikkers en dergelijke niet goed gaat aflopen.
Ik denk dat het beleid niet wezenlijk anders zou zijn dan omtrent 1880. Homoseksualiteit wel in het wetboek van strafrecht natuurlijk, maar niet head-first van de flat af.
The End Times are wild
pi_168585500
Bijzonder ook dat ze de Sharia moeten benoemen als conflicterend met de rechtstaat terwijl de SGP zelf de Bijbelse wetten boven het Nederlands recht stelt.
  woensdag 1 februari 2017 @ 10:39:42 #30
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_168585557
Belangrijker, is dat het in mijn beleving voor het eerst een aantal concrete handvatten biedt om in discussie te gaan over: wat en hoe willen het eigenlijk?

Hier moet het toch over gaan? Niet over je afkeer van de SGP?

Vergeet even die partij en lees hoe gedetailleerd ze concrete ideeen en voorstellen hebben uitgewerkt. Heb ik nog niemand zien doen.
pi_168585594
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 10:35 schreef gelly het volgende:
Bijzonder ook dat ze de Sharia moeten benoemen als conflicterend met de rechtstaat terwijl de SGP zelf de Bijbelse wetten boven het Nederlands recht stelt.
Och, het is in de VS al niet anders, zelf achterlijke religieuze wetten willen invoeren maar de sharia? Dat nooit!
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168585687
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 10:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het verschil tussen SGP en de islam is dat de SPG zijn geloof niet gewelddadig opdringt in andere landen. Er is geen behoefte aan werelddominantie.
Dat doet een gemidelde moslim ook niet.
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
  woensdag 1 februari 2017 @ 10:46:03 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_168585697
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 10:39 schreef Boca_Raton het volgende:
Belangrijker, is dat het in mijn beleving voor het eerst een aantal concrete handvatten biedt om in discussie te gaan over: wat en hoe willen het eigenlijk?

Vergeet even die partij en lees hoe gedetailleerd ze concrete ideeen en voorstellen hebben uitgewerkt. Heb ik nog niemand zien doen.
Mja, de partij waar het vandaan komt is wel bepalend voor de geloofwaardigheid van een stuk
pi_168585705
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 10:39 schreef Boca_Raton het volgende:

Ik zie weinig concrete voorstellen in dat manifest.
  woensdag 1 februari 2017 @ 10:47:34 #35
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_168585727
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 10:46 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik zie weinig concrete voorstellen in dat manifest.
Er staan er zo'n 24.
  woensdag 1 februari 2017 @ 10:48:00 #36
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_168585738
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 10:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Mja, de partij waar het vandaan komt is wel bepalend voor de geloofwaardigheid van een stuk
Staat er niets zinnigs in?
  woensdag 1 februari 2017 @ 10:50:40 #37
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168585796
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 10:48 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Staat er niets zinnigs in?
Het enige zinnige is eigenlijk het verbieden van de boerka in openbare ruimtes en wat maatregelen tegen haatpredikers en Syrie-gangers. Dingen die zonder de SGP ook al besproken worden.

Voor de rest is het hele stuk gestoeld op de (foutieve) aanname dat Nederland een christelijk land is en dat 'christelijke waarden' beschermd moeten worden boven 'islamitische waarden'. Bespottelijk idee.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_168585859
Gadver :{. Ik wist wel dat ze bij de SGP een hekel hebben aan andersdenkenden maar nu komt het wel heel openlijk naar voren. Ben overigens benieuwd of degenen die dit nu steunen ook al bij gaan draaien richting de standpunten van de SGP over homo's en vrouwen... Dan past het nog mooier in het totale pakketje onverdraagzaamheid.

Sowieso oproepen dat niemand tweederangs burger mag worden maar dan daarin een uitzondering maken voor de Islam...
  woensdag 1 februari 2017 @ 10:54:12 #39
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_168585875
Dit staat er aan ideeën en voorstellen t.a.v. de islam:

- Opvang van asielzoekers (zoals uit bijvoorbeeld Somalië) in buurlanden in de regio veel
meer het uitgangspunt is. Juist op dit punt zou Europa (ook financieel) actiever moeten
zijn.
- Het tijdelijk verblijf van asielzoekers wordt verlengd naar zeven jaar, de nieuwe naturalisatietermijn. Asielzoekers die voldoende inkomsten hebben en ingeburgerd zijn, behouden na vijf jaar het recht om langdurig in Nederland te blijven.
- Europese regels een voortvarend terugkeerbeleid niet langer belemmeren. Europa is er nu debet aan dat uitgeprocedeerde asielzoekers te makkelijk in de illegaliteit kunnen verdwijnen.
- Bij het uitnodigen van asielzoekers niet nog meer personen met een grote afstand tot onze cultuur naar Nederland worden gehaald.

- Geweld, bedreiging en bijvoorbeeld bekladding van synagogen en moskeeën hard bestraft wordt.
- Nieuwkomers zich van meet af aan loyaal voegen in onze democratische rechtsorde. Met het uiten van antisemitisme en intimidatie in asielzoekerscentra verspelen asielzoekers het recht op een vergunning en is snelle terugkeer de enige passende oplossing.
- De kerndoelen voor het onderwijs niet uitgaan van een relativistische multiculturele samenleving, maar van respect voor de historische wortels van onze rechtsstaat en beschaving. De betekenis van onze nationale feestdagen en de Nederlandse onafhankelijkheidsverklaring mogen bijvoorbeeld niet gemist worden.
- Het afleggen van de eed en de keuze van feestdagen niet verruimd wordt naar islamitische varianten.

- Het Openbaar Ministerie de rechter actief verzoekt islamitische organisaties te ontbinden die onze rechtsorde ondermijnen, bijvoorbeeld wanneer zij radicale predikers uitnodigen (art. 2:20 BW).
- Sancties worden getroffen tegen het bekostigde onderwijs wanneer scholen bijdragen aan het verheerlijken van geweld en het bevorderen van jihadisme.
- Door de overheid wordt toegezien op onbekostigde vormen van islamitisch onderwijs die door salafisten georganiseerd worden (vervolg motie-Bisschop).
- Ongewenste (buitenlandse) financiering van moskeeën moet verboden worden

- Gebedsoproepen die geloofsteksten bevatten worden tegengegaan. Klokgelui is in Nederland al eeuwen het gangbare gebruik om op te roepen tot bijeenkomsten, zowel voor kerkdiensten als voor andere doeleinden of samenkomsten.
- Het dragen van de boerka verboden is in situaties waarin dat vanwege herkenbaarheid en communicatie nodig is, zoals in het onderwijs, de zorg en het openbaar vervoer. Niemand moet lijden aan gezichtsverlies.

- Extra geïnvesteerd wordt in opsporing en vervolging van terroristen en uitbreiding van het aan wijkagenten.
- Lidstaten in de EU ruimere bevoegdheden hebben om predikers met een gewelddadige of haatdragende boodschap te weren, niet alleen wanneer de openbare orde in het geding is.
- Ook Nederlanders die na hun steun aan islamitisch terrorisme in Nederland zijn teruggekeerd de Nederlandse nationaliteit verliezen.
- Terroristen van wie het Nederlanderschap niet kan worden afgenomen zoveel mogelijk gelijk worden behandelen met degenen die het Nederlanderschap wel verliezen omdat zij een dubbele nationaliteit hebben. Van terroristen die het Nederlanderschap behouden moet bijvoorbeeld het kiesrecht ontnomen worden.
-Om te voorkomen dat moslims in Nederland beïnvloed worden door antisemitische propaganda uit Arabische landen moet de EU druk uitoefenen op deze landen. Nederland zorgt ervoor dat (EU-)subsidies aan de Palestijnse autoriteiten niet gebruikt worden voor het maken van antisemitische schoolboeken.
- Degenen die geweld verheerlijken of uitreizen naar een door terroristen overheerst gebied vervolgd worden.
pi_168585909
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 10:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Toch is het beter toeven in een SGP-gedomineerd land dan in een radicaal islamitisch land. Het verschil tussen met de nek aangekeken worden als je een flikker bent en van een flatgebouw gegooid worden. Nogal een nuance.
Dan ken jij de mening van de gemiddelde SGP'er over homo's niet...

Wat ik ook wel snap bij een Brabantse rechtsradicale malloot :P
  woensdag 1 februari 2017 @ 10:56:09 #41
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_168585911
quote:
2s.gif Op woensdag 1 februari 2017 10:50 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het enige zinnige is eigenlijk het verbieden van de boerka in openbare ruimtes en wat maatregelen tegen haatpredikers en Syrie-gangers. Dingen die zonder de SGP ook al besproken worden.

Voor de rest is het hele stuk gestoeld op de (foutieve) aanname dat Nederland een christelijk land is en dat 'christelijke waarden' beschermd moeten worden boven 'islamitische waarden'. Bespottelijk idee.
Bespottelijk? Nee. Discutabel wel.
pi_168585978
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 10:35 schreef gelly het volgende:
Op basis van de bijbel de doodstraf in willen voeren conflicteert inderdaad wel een beetje met onze rechtsstaat. Of vrouwen hun kiesrecht willen ontnemen. etc etc
  woensdag 1 februari 2017 @ 11:00:28 #43
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168585990
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 10:56 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Bespottelijk? Nee. Discutabel wel.
Ja, absoluut. De Nederlandse wet garandeert dat er geen enkel onderscheid gemaakt wordt tussen religieuze waarden en uitingen. Alleen uitingen die op een andere manier tegen de wet zijn kan men iets tegen doen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 1 februari 2017 @ 11:07:04 #44
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_168586105
Heeft iemand dit eerder ergens zo helder gelezen? Ik niet. Zal wel met de verkiezingen te maken hebben, maar toch. Ik kan er niet tegen als zoiets gelijk wordt afgeserveerd want er staat 'SGP' boven. Het gaat niet eens over homosexualiteit of ik heb er overheen gelezen.

Ik ben het niet met alle voorstellen eens maar wat er staat is in mijn ogen een reële opsomming van normale grenzen die je trekt als er zoveel buitenlandse invloeden instromen. Dat doe je ook als je een gezin hebt: er is een grens aan nieuwe bewoners, gasten en nieuwkomers. Om het evenwicht te houden.

Het feit dat dáár een taboe op heerst is afschuwelijk.
  woensdag 1 februari 2017 @ 11:07:23 #45
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_168586112
Door mensen met een dergelijk dominant geloof te importeren is het natuurlijk vragen om conflicten.
Fade to Black
pi_168586137
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 11:07 schreef Boca_Raton het volgende:
Heeft iemand dit eerder ergens zo helder gelezen? Ik niet. Zal wel met de verkiezingen te maken hebben, maar toch. Ik kan er niet tegen als zoiets gelijk wordt afgeserveerd want er staat 'SGP' boven. Het gaat niet eens over homosexualiteit of ik heb er overheen gelezen.

Ik ben het niet met alle voorstellen eens maar wat er staat is in mijn ogen een reële opsomming van normale grenzen die je trekt als er zoveel buitenlandse invloeden instromen. Dat doe je ook als je een gezin hebt: er is een grens aan nieuwe bewoners, gasten en nieuwkomers. Om het evenwicht te houden.

het gaat om de motivatie, die is zeer discutabel en op bepaalde onderdelen gewoon ronduit eng. Het is heel helder geworden dat het een eng clubje is, hopelijk gaan nu meer mensen dat inzien.
  woensdag 1 februari 2017 @ 11:10:33 #47
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_168586172
quote:
15s.gif Op woensdag 1 februari 2017 11:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

het gaat om de motivatie, die is zeer discutabel en op bepaalde onderdelen gewoon ronduit eng. Het is heel helder geworden dat het een eng clubje is, hopelijk gaan nu meer mensen dat inzien.
Op welke punten ben jij het niet eens dan met hun voorstellen? Ik heb het niet over dat je de SGP opeens moet omarmen, snap je?
pi_168586176
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 11:07 schreef Boca_Raton het volgende:

We kunnen ook wel het partijprogramma van de NVU ontleden en wellicht vind je daar ook wat zinnige dingen in. Maar het enige relevante is de motivatie achter die standpunten, net als bij de SGP.
pi_168586213
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 11:10 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Op welke punten ben jij het niet eens dan met hun voorstellen? Ik heb het niet over dat je de SGP opeens moet omarmen, snap je?
Het hypocriete, de tweedeling die ze willen zaaien. Ik heb daar gewoon moeite mee. En dat komt toch echt vanuit hun religieuze achtergrond.
pi_168586237
Totaal overbodig. Iedereen mag hier geloven wat hij of zij wil. En je mag dat geloof uiten zolang dat binnen de wet- en regelgeving is. Alle geloven zijn een schandvlek in de samenleving, maar als je aan zo'n schandvlek wil deelnemen is dat je goed recht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')