SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe waarderen mede POL'ers dit manifest? Vind je het per definitie niets omdat het de Nederlandse kernwaarden bedreigt of gaat het je niet ver genoeg?
Ik vind het aansprekende manier om een aantal thema's (integratie, immigratie, asielbeleid en Nederlandse identiteit) aan elkaar te binden. Belangrijker, is dat het in mijn beleving voor het eerst een aantal concrete handvatten biedt om in discussie te gaan over: wat en hoe willen het eigenlijk? Dit in tegenstelling tot het geroep van de laatste jaren in termen van "Islam = fascisme" en "minder, minder, minder" versus "iedereen is racist" en "de multiculturele samenleving is per definitie goed". 'Benoemen' is belangrijk, maar het onderwerp staat inmiddels al een tijdje op de agenda en op een gegeven moment verwordt dat enkel tot geblér als er niets concreets uit volgt.
Wat ik mis is het Oostenrijkse idee van een zgn nationale Islam. Dus de ambitie om via een 'reformatie' een bij wijze van spreke Nederlandse Islam te ontwikkelen en cultureel in te bedden.
[ Bericht 0% gewijzigd door AgLarrr op 01-02-2017 12:53:55 ]"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"
- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
Het verschil tussen SGP en de islam is dat de SPG zijn geloof niet gewelddadig opdringt in andere landen. Er is geen behoefte aan werelddominantie.quote:Op woensdag 1 februari 2017 09:59 schreef Megumi het volgende:
Ik haak al af bij de zin schatplichtig aan de bijbel. De SGP is net zo erg als een radicale moslim groep.
Dat is gewoon refo-speak voor "Joods-Christelijke identiteit"- ik ben benieuwd wat je van de concrete voorstellen vindt.quote:Op woensdag 1 februari 2017 09:59 schreef Megumi het volgende:
Ik haak al af bij de zin schatplichtig aan de bijbel. De SGP is net zo erg als een radicale moslim groep.
Niet zo veel eigenlijk. Vermoed dat er niet veel van terecht gaat komen.quote:Op woensdag 1 februari 2017 10:01 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dat is gewoon refo-speak voor "Joods-Christelijke identiteit"- ik ben benieuwd wat je van de concrete voorstellen vindt.
Waarom? Dogmatisme is bewonderenswaardig?quote:Op woensdag 1 februari 2017 09:53 schreef AgLarrr het volgende:
Ik ben geen SGP stemmer of fan, maar ik kan de partij en hun politici altijd wel waarderen omwille hun koersvastheid en doorgaans doordachte inhoudelijke bijdrage aan het maatschappelijk debat.
Wat is er niet kut aan de islam dan?quote:Op woensdag 1 februari 2017 10:14 schreef Hexagon het volgende:
De radicale islam en de SGP zijn allebei kut
Noodzakelijk wellicht.quote:Op woensdag 1 februari 2017 10:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waarom? Dogmatisme is bewonderenswaardig?
Gelukkig niet zeg.quote:Op woensdag 1 februari 2017 10:13 schreef LelijKnap het volgende:
De SGP als een middel teneinde het terugdringen vd islam is acceptabel.
Toch is het beter toeven in een SGP-gedomineerd land dan in een radicaal islamitisch land. Het verschil tussen met de nek aangekeken worden als je een flikker bent en van een flatgebouw gegooid worden. Nogal een nuance.quote:Op woensdag 1 februari 2017 10:14 schreef Hexagon het volgende:
De radicale islam en de SGP zijn allebei kut
Ik heb niks met religie maar zolang je die op een manier beleeft die anderen niet tot last is vind ik het allemaal prima. Maar daar houden zijn zowel de SGP als radicale moslims zich niet aan.quote:Op woensdag 1 februari 2017 10:16 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Wat is er niet kut aan de islam dan?
Gelukkig hoeven we beide niet en kunnen we allebei in de prullenbak gooien.quote:Op woensdag 1 februari 2017 10:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toch is het beter toeven in een SGP-gedomineerd land dan in een radicaal islamitisch land. Het verschil tussen met de nek aangekeken worden als je een flikker bent en van een flatgebouw gegooid worden. Nogal een nuance.
Ja, misschien is het ook wel minder pijnlijk om een bak kokend water over je heen te krijgen dan een bak frituurvet.quote:Op woensdag 1 februari 2017 10:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toch is het beter toeven in een SGP-gedomineerd land dan in een radicaal islamitisch land.
False equivalence.quote:Op woensdag 1 februari 2017 10:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toch is het beter toeven in een SGP-gedomineerd land dan in een radicaal islamitisch land. Het verschil tussen met de nek aangekeken worden als je een flikker bent en van een flatgebouw gegooid worden. Nogal een nuance.
Maar de SGP gooit niet met kokend water. Uitgangspunt van het Christendom zijn nog altijd waarden als 'de andere wang toekeren' en 'wie zonde zonde is werpe de eerste steen'quote:Op woensdag 1 februari 2017 10:20 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, misschien is het ook wel minder pijnlijk om een bak kokend water over je heen te krijgen dan een bak frituurvet.
Ah, ok. Weet je ook wat de SGP van papen vindt?quote:Op woensdag 1 februari 2017 10:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar de SGP gooit niet met kokend water. Uitgangspunt van het Christendom zijn nog altijd waarden als 'de andere wang toekeren' en 'wie zonde zonde is werpe de eerste steen'
Jij zult het verschil nog wel ervaren wanneer het eenmaal zo ver is.
Geloof je dat nou echt.quote:Op woensdag 1 februari 2017 10:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar de SGP gooit niet met kokend water. Uitgangspunt van het Christendom zijn nog altijd waarden als 'de andere wang toekeren' en 'wie zonde zonde is werpe de eerste steen'
De radicale moslims proberen het met aanslagen. De SGP met pesterige gemeentelijke verordeningen.quote:Op woensdag 1 februari 2017 10:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tja. Maar ze bedreigen katholieken in geen enkel opzicht, noch trachtten ze ze uit te roeien.quote:Op woensdag 1 februari 2017 10:25 schreef gelly het volgende:
[..]
Ah, ok. Weet je ook wat de SGP van papen vindt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |