Wij hebben 2 extra wasmanden gekocht omdat Sjaak er altijd 1 of 2 claimt.quote:Op maandag 30 januari 2017 22:15 schreef ingee het volgende:
R kan ook heel enthousiast schone gevouwen was weer terug in de wasmand met vieze was storten.
Nopequote:Op maandag 30 januari 2017 22:44 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Wij hebben 2 extra wasmanden gekocht omdat Sjaak er altijd 1 of 2 claimt.
Phaidra, nog nooit naar de kapper geweest? Sjaak is echt al 5 keer geknipt, anders had hij echt een matje en heel lange bakkebaarden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
Echt hè. Zo herkenbaarquote:Op dinsdag 31 januari 2017 07:47 schreef Selvaria het volgende:
Poetsen: als ik de badkamer ga doen of stofzuigen of zo gaat ze eigenlijk altijd lief spelen. Zodra ze doorheeft dat ik mijn achterwerk weer op de bank geparkeerd heb is die functie ook ineens weer kapot.
Ah wat sneu! Mr.T vond die amoxi heel erg lekker. Doe je het met een cupje of met een spuitje? Door wat vla mengen?quote:Op woensdag 1 februari 2017 20:12 schreef pinquit het volgende:
Alex heeft een flinke keelontsteking, we kregen amoxicilline. Maar hoe in godensnaam krijg ik dat spul er 3x per dag, een week lang in
Hij is al helemaal achterdochtig door het onderzoekwat een drama zeg
ik wil helemaal niet dwingen, zo hatelijk
Aahquote:Op woensdag 1 februari 2017 20:12 schreef pinquit het volgende:
Alex heeft een flinke keelontsteking, we kregen amoxicilline. Maar hoe in godensnaam krijg ik dat spul er 3x per dag, een week lang in
Wel even opzoeken of navragen of je deze medicatie met melkproducten in mag laten nemen, dat mag namelijk niet met alle soorten medicatie. Appelmoes mag wel altijd.quote:
Hier ook een baby die het heel lekker spul vindt! Incl heen en weer wippen als ze het spuitje ziet en smakken tussendoorquote:Op woensdag 1 februari 2017 20:12 schreef pinquit het volgende:
Zouden ze niet gewoon een pilletje mogen? Mini krijgt haar vit D ook gewoon in pil vorm en sinaspril mag ook al vanaf 3 maanden. Misschien vindt ie dat minder erg?quote:Op woensdag 1 februari 2017 20:12 schreef pinquit het volgende:
Arme Jquote:Op donderdag 2 februari 2017 20:12 schreef Hupje het volgende:
Wij sluiten in het niet-fit rijtje aan. En bij het ophalen op het kdv kreeg ik te horen dat ze hem per ongeluk gewone melk hadden gegeven bjj de lunchdus dit zal me 't nachtje wel worden.
Oh bluh, dat is wel ontzettend balen zeg. Hoe kan dat nou gebeuren? Hopelijk niet al te veel last.quote:Op donderdag 2 februari 2017 20:12 schreef Hupje het volgende:
Wij sluiten in het niet-fit rijtje aan. En bij het ophalen op het kdv kreeg ik te horen dat ze hem per ongeluk gewone melk hadden gegeven bjj de lunchdus dit zal me 't nachtje wel worden.
Wij hadden hier van de week ook zoiets, omdat poes (de levende en niet een knuffel in dit geval) niet meeging in de auto.. "poesje mee! Poesje mee! Poesje mee!"quote:Op vrijdag 3 februari 2017 06:51 schreef Krisvc het volgende:
Ziek zijn hebben we hier net achter de rug. Nog 2 hoektanden wacht ik op.
Ik was gister een onmenselijke moeder volgens m'n dochter. Ze mocht d'r knuffelkonijn niet meenemen in de auto naar de opvang. Uitleg dat er op de opvang ook een komijn is was niet genoeg. De hele autorit, met dikke snikken: Nonijn? Ledsi (Zo noemt ze zichzelf, ze kan de k niet uitspreken) Nonijn? Nee Nonijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heerlijk is datquote:Op vrijdag 3 februari 2017 16:49 schreef LeSage het volgende:
......
Ik kreeg net trouwens de eerste echte kuszo'n mond-open-met-zever-kus
Zielig hè? Ik heb wel eens huilend de luier van O. Verschoond omdat het haar zo een zeer deed. Het word geloof ik afgeraden maar bij O. Is maizena echt een wondermiddel, het neemt ook gelijk de brand weg denk ik want ze wilde het altijd erg graag op haar billen.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 20:07 schreef Malteser het volgende:
Twix krijgt tanden. Knalrode wangen, zure poep en kapotte billen. Hij begint al te huilen zodra ik zijn broek uit doe. Mijn arme jongetje. Hij gilt als ik heel voorzichtig met warm water zijn billen probeer enigszins schoon te maken.
Bad met baking soda en in blote billen laten rond lopen en heel hard hopen dat het gauw beter heelt. Of zie ik nog wat over het hoofd?
Rode billen heeft hij vaker. Sudo en maizena doen dan hun werk. Maar nu is het echt open.
Maizena doet het hier bij rode billen altijd prima maar ik wist niet of het ook 'mag' bij open billen.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 20:12 schreef snoenk het volgende:
[..]
Zielig hè? Ik heb wel eens huilend de luier van O. Verschoond omdat het haar zo een zeer deed. Het word geloof ik afgeraden maar bij O. Is maizena echt een wondermiddel, het neemt ook gelijk de brand weg denk ik want ze wilde het altijd erg graag op haar billen.
Dat ga ik doen!quote:Op vrijdag 3 februari 2017 20:13 schreef Bloesem. het volgende:
Kamillethee
wel handwarm/afgekoeld natuurlijk
Heb je van die anti-doorlek-matjes voor in bed? Dan kan je Twix eventueel in zijn blote billen laten slapen bij z'n dutje(s). Dan heeft hij wat langer blote billentijd en hoef je het bed niet te verschonen.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 20:07 schreef Malteser het volgende:
Twix krijgt tanden. Knalrode wangen, zure poep en kapotte billen. Hij begint al te huilen zodra ik zijn broek uit doe. Mijn arme jongetje. Hij gilt als ik heel voorzichtig met warm water zijn billen probeer enigszins schoon te maken.
Bad met baking soda en in blote billen laten rond lopen en heel hard hopen dat het gauw beter heelt. Of zie ik nog wat over het hoofd?
Rode billen heeft hij vaker. Sudo en maizena doen dan hun werk. Maar nu is het echt open.
Morgen even een rondje drogist. Waar haal jij het?quote:Op vrijdag 3 februari 2017 20:42 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik smeer dit op open plekken tot het dicht is. Werkt bij beide kindjes hier zo goed dat ik echt niks anders meer pak.
[ afbeelding ]
+1quote:Op vrijdag 3 februari 2017 20:42 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik smeer dit op open plekken tot het dicht is. Werkt bij beide kindjes hier zo goed dat ik echt niks anders meer pak.
[ afbeelding ]
Precies dit! Verder was het weer ruk vannacht, op naar de volgende dan maar..quote:Op zaterdag 4 februari 2017 08:51 schreef Vosje6 het volgende:
Hoe is vannacht gegaan zusje? Wakker worden vind ikzelf nooit zo'n probleem snachts, maar van wakker blijven word je zo brak. Malteser, had hij geen rode punten/bultjes aan het begin? Hiero net een rondje miconazol aan het smeren: bij het doorkomen van de tandjes is de weerstand wat minder en kan je zo 'een schimmeltje op de billen' krijgen. Garantie voor enorme luieruitslag. Hier niet door tandjes maar ten gevolge van ab kuur eerder.
Oh boh, rot is dat hè. Hopelijk gauw verbetering voor jullie.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 14:05 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Precies dit! Verder was het weer ruk vannacht, op naar de volgende dan maar..
+1 op rijkdom, maar sowieso, slapende kindjeste lief. Ik kan daar nog uren naar kijken, zo zoet.
Had jouw vraag nog even gemist. Geen rode puntjes gehad. Het werd gisteren in de loop van de dag steeds vuriger egaal rood en het eindigde dus met open plekken. Hij heeft ooit eens eerder een schimmeltje gehad dus wel een goede om dat even in de gaten te houden. Dank je!quote:Op zaterdag 4 februari 2017 08:51 schreef Vosje6 het volgende:
Hoe is vannacht gegaan zusje? Wakker worden vind ikzelf nooit zo'n probleem snachts, maar van wakker blijven word je zo brak. Malteser, had hij geen rode punten/bultjes aan het begin? Hiero net een rondje miconazol aan het smeren: bij het doorkomen van de tandjes is de weerstand wat minder en kan je zo 'een schimmeltje op de billen' krijgen. Garantie voor enorme luieruitslag. Hier niet door tandjes maar ten gevolge van ab kuur eerder.
Moet je een vakantiedag opnemen als je kind ziek is? Jonge, wat ben ik verwend dat ik nog in het Zweedse systeem zit.quote:Op maandag 6 februari 2017 08:47 schreef LuDann het volgende:
Ik zou ook kiezen voor brengen.
Omdat Wolk zo vaak ziek is hebben we het vaker zo gedaan. Eigenlijk is de regel van ons KDV dat ze 48 uur koortsvrij moeten zijn, maar als we ons daaraan zouden houden dan hadden we beiden een week of 3 aan vakantiedagen opgenomen moeten hebben.Vrijwel alles wat ze oploopt krijgt ze ook op het KDV dus het argument van 'mogelijk besmettelijk' weegt voor ons niet erg zwaar. Doorgaans zijn ze al lang besmettelijk voordat ze daadwerkelijk ziek worden.
Meestal gaat het goed hier, soms worden we dan ook gebeld in de middag. Koorts komt vaak na het dutje weer opzetten. Ze heeft wel veel afleiding op het KDV en dat doet ook goed.
Dit! Man vroeg het vorig jaar aan in de ziekenhuisperiode van Twix. Hij werkt bij een mega-bedrijf maar ze moesten even kijken hoe en wat want het werd zelden aangevraagd. Overigens is het toen netjes geregeld.quote:Op maandag 6 februari 2017 09:25 schreef lunapuella het volgende:
Er is officieel zoiets als zorgverlof, dat moet je werkgever geven als je erom vraagt en dan krijg je 70% van je loon uitbetaald. Maar het wordt blijkbaar weinig gebruikt, mijn werkgever had er nog nooit van gehoord ondanks dat hij meerdere werknemers met kinderen heeft (gehad). Hij vond het ook een beetje vreemd dat ik er om vroeg, mijn collega's losten het blijkbaar anders op (vakantiedagen opnemen of op andere momenten werk inhalen).
Ja, klopt. De aanvraag ervan voelt nogal als gedoe. Voor ons was het toen inderdaad voor meer dan een week maar kan me voorstellen dat je voor één of twee dagen dat gedoe niet wilt.quote:Op maandag 6 februari 2017 10:13 schreef Mariposas het volgende:
Ja dat zorgverlof heb ik ook eens naar gekeken. Moet bij ons middels een formulier dat door de afdeling manager en HR ondertekend moet worden. Nou, laat maar...
Zou het alleen doen als kind echt langer dan een week uit de running is.
En omdat het niet de norm is, zou je het niet doen? Jouw collega's hebben er toch geen nadeel van? Of je nu een vrije dag opneemt of zorgverlof opvraagt.quote:Op maandag 6 februari 2017 12:52 schreef LuDann het volgende:
Zorgverlof zou ik aanvragen als het om een week zou gaan, maar het gaat doorgaans om max 4 dagen. Teveel administratief gedoe en het is op mijn afdeling (waar iedereen kinderen heeft) ook niet de norm. Als nieuwe werknemer dus geen heel fantastische manier om binnen te komen.
In plaats daarvan wisselen man en ik af met het opnemen van ziektedagen en ik kan ook dagen ruilen op mijn werk. Gelukkig is Wolk zelden langdurig ziek, al is ze het wel vaak.
Ja, want toen gingen we al op reis met haar. Nu wou ik daar net een vraag over stellen; ze lijkt nu dus totaal niet meer op de foto. Bij de laatste keer op Schiphol zei de douanier dat we dan een nieuwe moesten laten maken. Wat is jullie ervaring hiermee? Zijn ze erg streng als de foto niet meer lijkt?quote:Op maandag 6 februari 2017 13:21 schreef pinquit het volgende:
Hebben jullie dreumesen allemaal een id-kaart? Ik werd er bij de HAP op gewezen dat dat vanaf geboorte moet, bij ziekenhuisopname. Ik vind het zo overdreven, je hebt toch een BSN? Als ik een id kaart had laten maken toen Alex 3mnd was, zouden ze hem er nu al niet meer op herkennen hoor![]()
Toch maar eens laten maken binnenkort
Lief dat je het vraagt!quote:Op maandag 6 februari 2017 10:03 schreef Malteser het volgende:
Luna, hoe is het met Ketel? Loopt hij al?
Pas vanaf 14 jaar is dat verplicht toch? Of met reizen natuurlijk... hier is je verzekeringspasje genoeg bij de HAP.quote:Op maandag 6 februari 2017 13:21 schreef pinquit het volgende:
Hebben jullie dreumesen allemaal een id-kaart? Ik werd er bij de HAP op gewezen dat dat vanaf geboorte moet, bij ziekenhuisopname. Ik vind het zo overdreven, je hebt toch een BSN? Als ik een id kaart had laten maken toen Alex 3mnd was, zouden ze hem er nu al niet meer op herkennen hoor![]()
Toch maar eens laten maken binnenkort
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |