SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.VBL vóór de SC
VBL ná de SC![]()
![]()
![]()
![]()
o Chicks die hun tieten niet posten. En lesbeaus, die hoeven hun tieten niet eens te posten. Die mogen gewoon weg blijven.
o Mensen die voor meer dan één club zijn.
o Mensen die niet tegen een moedergrapje kunnen.
o Mensen die enkel profiteren en zelf niets bijdragen.
o Mensen die de topicpointer serieus nemen.
o Mensen die een kliekje vormen.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2017 10:57:13 ]
Vit D tekort?quote:Op maandag 30 januari 2017 10:56 schreef Saind het volgende:
Tante van me was veganistisch, moet nu weer vlees eten van de dokter
Hihaho
En die arts is een professor in de voedingswetenschappen of?quote:Op maandag 30 januari 2017 10:56 schreef Saind het volgende:
Tante van me was veganistisch, moet nu weer vlees eten van de dokter
Hihaho
Je kunt zonder veel, maar het is wel zo dat de mens is geëvolueerd om vlees te eten en dat het de meest efficiente manier is om bepaalde dingen binnen te krijgenquote:Op maandag 30 januari 2017 10:56 schreef kapiteintje het volgende:
Is niet waar en achterhaald. Je kunt prima zonder vlees leven. Neemt niet weg dat vlees voor veel mensen de makkelijkste manier is om aan bepaalde voedingsstoffen te komen, maar dat is niet de stelling die jullie poneren. Deze voedingsstoffen kunnen zij ook krijgen wanneer ze minderen in vleesgebruik.
Ik vind het dus voornamelijk een emotioneel (begrijpelijk) argument, maar geen argument dat echt hout snijdt.
Als we het daarnaast hebben over het financiële gedeelte waarin de onderklasse harder wordt getroffen, dan moet daar serieus naar gekeken worden en lijkt me dat juist één van de makkelijkste aspecten om op te lossen.
Jaquote:Op maandag 30 januari 2017 10:57 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
En die arts is een professor in de voedingswetenschappen of?
Onzinquote:Op maandag 30 januari 2017 10:58 schreef Saind het volgende:
[..]
Je kunt zonder veel, maar het is wel zo dat de mens is geëvolueerd om vlees te eten en dat het de meest efficiente manier is om bepaalde dingen binnen te krijgen
Kinderen die vegetarisch/veganistisch worden opgevoed ontwikkelen zich ook echt minder dan normale kinderen
Is ook onzin en klopt niet wat je zegt. Je baseert dit nergens op. Ik kan je wel wat wetenschappelijke studies doorsturen als je dit werkelijk interesseert.quote:Op maandag 30 januari 2017 10:57 schreef Smoofie het volgende:
Vlees, ik snap wat ze bedoelen met de ecologische gevolgen enz en ik ben pro dierenwelzijn. Maar nigga, als heel de wereld aan de soja en groenten gaat dan wordt al het regenwoud gekapt. Daar schiet je lekker mee op.
We danken onze hersencapacitiet aan warm vlees.quote:Op maandag 30 januari 2017 10:58 schreef Saind het volgende:
[..]
Je kunt zonder veel, maar het is wel zo dat de mens is geëvolueerd om vlees te eten en dat het de meest efficiente manier is om bepaalde dingen binnen te krijgen
Kinderen die vegetarisch/veganistisch worden opgevoed ontwikkelen zich ook echt minder dan normale kinderen
Nee niet eens een beetjequote:Op maandag 30 januari 2017 10:58 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Is ook onzin en klopt niet wat je zegt. Je baseert dit nergens op. Ik kan je wel wat wetenschappelijke studies doorsturen als je dit werkelijk interesseert.
Nee hoor, Saind ondersteunde mijn stelling net.quote:Op maandag 30 januari 2017 10:57 schreef Typisch het volgende:
[..]
Nee.
Maar is gewoon onzin wat je zit te verkondigen natuurlijk.
Oh, dan moet het wel waar zijn.quote:Op maandag 30 januari 2017 10:59 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Nee hoor, Saind ondersteunde mijn stelling net.
Wat dan? Meer vraag naar vleesvervangers enz, moet ergens vandaan komen.quote:Op maandag 30 januari 2017 10:58 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Is ook onzin en klopt niet wat je zegt. Je baseert dit nergens op. Ik kan je wel wat wetenschappelijke studies doorsturen als je dit werkelijk interesseert.
hello freshquote:Op maandag 30 januari 2017 11:01 schreef opperkleurder het volgende:
Ik had bij Hello Fresh deze week 2x vis, 1x vlees en 2x vega. Gevarieerd he.
goed spul jaquote:Op maandag 30 januari 2017 11:02 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Wel eens geprobeerd? Ideaal voor ons.
We zitten al tegen de 50 boxen aan. Pas 1x iets gegeten dat echt niet lekker was (en nee dat lag niet aan mijn kookkwaliteit).quote:Op maandag 30 januari 2017 11:02 schreef Typisch het volgende:
[..]
goed spul ja
maar ik ben te vaak op een andere plek er voor helaas
neuh, is iets voor inspiratieloze mensen die maaltijdboxen. Ook bevalt hun werkwijze me niet.quote:Op maandag 30 januari 2017 11:02 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Wel eens geprobeerd? Ideaal voor ons.
Kut, wilde ik ook proberenquote:Op maandag 30 januari 2017 11:04 schreef opperkleurder het volgende:
Wel matig van Saveur Biere/hopt.nl dat ze geen biertje aan mijn bestelling toe kunnen voegen terwijl het nog niet eens is verzonden.
Ga er tzt ook wel aan beginnen, niet perse hello fresh tho.quote:Op maandag 30 januari 2017 11:04 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
We zitten al tegen de 50 boxen aan. Pas 1x iets gegeten dat echt niet lekker was (en nee dat lag niet aan mijn kookkwaliteit).
Het is ook lastig om alles binnen te krijgen en voldoende als veganist. Ook nog duurder.quote:Op maandag 30 januari 2017 11:04 schreef Saind het volgende:
Length and weight measurements obtained on 142 vegetarian and 229 nonvegetarian school children from a normative population were fitted to growth curves using the asymptotic nonlinear regression equation of Jenss and Bayley. All of the children were Caucasian and age ranged from a few weeks to 6 yr. The growth curves obtained for vegetarian children were from 0.5 to 1.0 kg and 1 to 2 cm lower, depending on age, sex, and diet, than were curves for reference populations of nonvegetarian children. Length was affected more than weight.
Allemaal manlet kinderen opvoeden
Die accijns is niet bedoeld om mensen te laten stoppen met vlees eten, maar om mensen te laten minderen. De effecten van veeteelt (met name runderen) op de totale CO2 uitstoot is ongeveer 25%. Om een vergelijking te maken: transport staat geschat op 14% op dit moment.quote:Op maandag 30 januari 2017 10:58 schreef Saind het volgende:
[..]
Het lukt jou om dag in dag uit iets anders op tafel te zetten?quote:Op maandag 30 januari 2017 11:04 schreef Elan het volgende:
[..]
neuh, is iets voor inspiratieloze mensen die maaltijdboxen. Ook bevalt hun werkwijze me niet.
http://radar.avrotros.nl/(...)methoden-hellofresh/
Tonijn is zo droogquote:Op maandag 30 januari 2017 11:02 schreef Doublepain het volgende:
Ik eet elke dag 2 bakjes makreel of tonijn
niks mis mee
Elan eet elke dag een portie kortzichtigheid.quote:Op maandag 30 januari 2017 11:06 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Het lukt jou om dag in dag uit iets anders op tafel te zetten?
Die klachten worden erg overdreven.
Mikkeller gewoon boycottenquote:Op maandag 30 januari 2017 11:07 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Zag ineens dat ze de BGB Weasel hadden.
De rest wel.quote:Op maandag 30 januari 2017 11:07 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Goede tonijn is fantastisch man. En dan bedoel ik niet uit blik.
Vleesvervangers en potjes met ijzer en weet ik veel wat zijn juist nog duurder. Dus je raakt onderklasse sowieso.quote:Op maandag 30 januari 2017 10:56 schreef kapiteintje het volgende:
Is niet waar en achterhaald. Je kunt prima zonder vlees leven. Neemt niet weg dat vlees voor veel mensen de makkelijkste manier is om aan bepaalde voedingsstoffen te komen, maar dat is niet de stelling die jullie poneren. Deze voedingsstoffen kunnen zij ook in voldoende mate krijgen wanneer ze minderen in vleesgebruik.
Ik vind het dus voornamelijk een emotioneel (begrijpelijk) argument, maar geen argument dat echt hout snijdt.
Als we het daarnaast hebben over het financiële gedeelte waarin de onderklasse harder wordt getroffen, dan moet daar serieus naar gekeken worden en lijkt me dat juist één van de makkelijkste aspecten om op te lossen.
I know, maar ik hoef hun eigen bier niet echt meer.quote:Op maandag 30 januari 2017 11:08 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Ik krijg nog iedere maand zo'n doos weet je.
ZO DANquote:Op maandag 30 januari 2017 11:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Datzelfde geldt voor jouw teelballen
De meeste studies die kijken wat voor gevolgen minder vleesconsumptie heeft voor het milieu, rekenen in wat er gesubstitueerd wordt van andere voedingsmiddelen, bv. soja.quote:Op maandag 30 januari 2017 11:00 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Wat dan? Meer vraag naar vleesvervangers enz, moet ergens vandaan komen.
Dit klinkt al een stuk beter. Hoe gaat het met jouw voornemen m.b.t. goed eten en sporten?quote:Op maandag 30 januari 2017 11:07 schreef Typisch het volgende:
[..]
tomaatje, komkommertje, uitje
en dan in een pitabroodje flikkeren
genot hoor
Uhhh ik weet niet waar jij je rund vandaan haalt maar mijn koeien eten gewoon Hollands voer.quote:Op maandag 30 januari 2017 11:09 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
De meeste studies die kijken wat voor gevolgen minder vleesconsumptie heeft voor het milieu, rekenen in wat er gesubstitueerd wordt van andere voedingsmiddelen, bv. soja.
Zoek maar eens op hoeveel soja en water een koe nodig heeft en hoe inefficiënt die hele productieketen is. Of dacht jij dat die regenwouden niet ook voor het voedsel van koeien werden gekapt?
Kijk gewoon per dag waar ik in in heb. Daarbij is het eten overpriced. Meeste ingredienten kun je op de markt halen voor de helft.quote:Op maandag 30 januari 2017 11:06 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Het lukt jou om dag in dag uit iets anders op tafel te zetten?
Die klachten worden erg overdreven.
Zal ik jou eens de saucijs gevenquote:Op maandag 30 januari 2017 11:10 schreef Littlerabbit het volgende:
Ik weet iig wel dat ik bij mijn ex gewoon vlees at. Hooguit een keer falafel.
#meatarmy #godschiepdierenvoordemens
Ja, dit weten we allemaal. Je vergeet de water en methaangassen. En nu de uitstoot en ecologische footprint van groente en soja plantages.quote:Op maandag 30 januari 2017 11:06 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Die accijns is niet bedoeld om mensen te laten stoppen met vlees eten, maar om mensen te laten minderen. De effecten van veeteelt (met name runderen) op de totale CO2 uitstoot is ongeveer 25%. Om een vergelijking te maken: transport staat geschat op 14% op dit moment.
Jij hebt het over eerste levensbehoeften: Waar op jouw ranglijst zet jij een leefbare wereld? Ik vind het eigenlijk bijzonder dat jij als universitair geschoold persoon m.b.t. dit vraagstuk geen serieuze aandacht aan valide argumenten wilt geven, maar liever sorteert in ongefundeerde algemeenheden.
Ook spinnen zijn zeer functionele dieren.quote:Op maandag 30 januari 2017 11:10 schreef Littlerabbit het volgende:
Dat is nou net het hele idee van die boxen. Wie heeft er nou tijd om buiten het weekend naar de markt te gaan.quote:Op maandag 30 januari 2017 11:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Kijk gewoon per dag waar ik in in heb. Daarbij is het eten overpriced. Meeste ingredienten kun je op de markt halen voor de helft.
of zin, voor een iets.quote:Op maandag 30 januari 2017 11:10 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Dat is nou net het hele idee van die boxen. Wie heeft er nou tijd om buiten het weekend naar de markt te gaan.
Vlees bevat het volledige tablet aan aminozuren, wat ervoor heeft gezorgd dat we onze proteinen gemakkelijker en sneller binnen konden krijgen. Dat maakt grotere hersenen mogelijk (anders moet je je grotere hersens voeden met veel planten etc, dat lukt, maar in de tijd van foragers kroop daar veel tijd in, die ze vaak niet hadden)quote:Op maandag 30 januari 2017 10:59 schreef Smoofie het volgende:
[..]
We danken onze hersencapacitiet aan warm vlees.
kuthipsterquote:Op maandag 30 januari 2017 11:07 schreef Typisch het volgende:
[..]
Elan eet elke dag een portie kortzichtigheid.
Dan moet ik mijn vrije zaterdag opofferen om naar de markt te gaan.quote:Op maandag 30 januari 2017 11:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Kijk gewoon per dag waar ik in in heb. Daarbij is het eten overpriced. Meeste ingredienten kun je op de markt halen voor de helft.
voor een veggie liet zij wel veel van haar eigen vlees zien op de foksquote:Op maandag 30 januari 2017 11:10 schreef Littlerabbit het volgende:
Nope, mijn vriendin doet een doctoraat naar dit onderwerp. Ik krijg hele dagen de meest recente bevindingen over dit onderwerp mee. Dus ik ben geneigd eerder de wetenschappelijke studies van experts op dit gebied te geloven.quote:Op maandag 30 januari 2017 11:00 schreef Doublepain het volgende:
Kapiteintje heeft weer eens een of ander hipsterblog gelezen
quote:Op maandag 30 januari 2017 11:13 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Maak er een wit kleurtje van en ik was het bij je moeder
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op maandag 30 januari 2017 11:10 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Dat is nou net het hele idee van die boxen. Wie heeft er nou tijd om buiten het weekend naar de markt te gaan.
Te lang wachten met olie verversenquote:Op maandag 30 januari 2017 11:13 schreef JanCees het volgende:
[..]
Ik had deze ook gezien maar geen idee waar ik naar kijk
Goed verhaal. Ik ging net een toilet zitten met een gebarste bril waarom mijn kontvel klem zat te zitten.quote:
Daar ben ik allemaal van op de hoogte ja. Daarom moet je het minder industrieel maken, maar niet duurder door een tax. Het minder industrieel verwerken zal ook al voor een prijsverhoging zorgen.quote:Op maandag 30 januari 2017 11:11 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Vlees bevat het volledige tablet aan aminozuren, wat ervoor heeft gezorgd dat we onze proteinen gemakkelijker en sneller binnen konden krijgen. Dat maakt grotere hersenen mogelijk (anders moet je je grotere hersens voeden met veel planten etc, dat lukt, maar in de tijd van foragers kroop daar veel tijd in, die ze vaak niet hadden)
Tegenwoordig kunnen ook al onze aminozuren uit planten e.d.. halen die readily available in de winkel liggen. (In tegenstelling tot de situatie bij onze verre voorouders)
Plus, vroeger werd al het vlees opgegeten (dus je had nog extra voedingsstoffen binnen die we nu niet meer uit vlees halen). Daarnaast: door artificial selection hebben we de voeingswaarde van onze dieren verlaagd. En dan heb ik het nog niet eens over de ongezonde effecten van verwerkt vlees gehad. (Zie bijv. ook recente WHO publicatie)
Maar je negeert mijn studiesquote:Op maandag 30 januari 2017 11:13 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Nope, mijn vriendin doet een doctoraat naar dit onderwerp. Ik krijg hele dagen de meest recente bevindingen over dit onderwerp mee. Dus ik ben geneigd eerder de wetenschappelijke studies van experts op dit gebied te geloven.
Jij zag veel vlees ja? (Lol)quote:Op maandag 30 januari 2017 11:13 schreef Typisch het volgende:
[..]
voor een veggie liet zij wel veel van haar eigen vlees zien op de foks
sorry
quote:Op maandag 30 januari 2017 11:14 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Jij zag veel vlees ja? (Lol)
Nee laat maar
Dat laatste is enerzijds omdat vlees een makkelijk alternatief is. Je kunt je afvragen hoe natuurlijk dat eigenlijk nog is. Daarnaast heb je wmb zeker een punt dat er meer en duidelijke informatie vanuit de overheid moet komen over wat nu gezonde voeding is en wat verantwoorde vervanging is voor een maaltijd met vlees.quote:Op maandag 30 januari 2017 11:02 schreef Littlerabbit het volgende:
Waarom zou je iets willen compenseren met pilletjes en andere matige meuk als vlees eten het beste is. Dat veel mensen kunnen en moeten minderen daargelaten.
Ik vind het al moeilijk genoeg om zo eens per week een betaalbaar alternatief te vinden/verzinnen.
Was dit in mijn afk periode? Ex op den foks? Jij?quote:Op maandag 30 januari 2017 11:14 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Jij zag veel vlees ja? (Lol)
Nee laat maar
Waar blijven die pics van die begeleidster?quote:Op maandag 30 januari 2017 11:15 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Was dit in mijn afk periode? Ex op den foks? Jij?
Gast, ze is in de 40 en geen milf waardig type.quote:Op maandag 30 januari 2017 11:16 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Waar blijven die pics van die begeleidster?
Voor Onlogisch wel, die doet het zelfs met de moeder van Tongquote:Op maandag 30 januari 2017 11:16 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Gast, ze is in de 40 en geen milf waardig type.
Schijnt dat er ook advances waren naar tong zelf.quote:Op maandag 30 januari 2017 11:17 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Voor Onlogisch wel, die doet het zelfs met de moeder van Tong
Als het maar een hartslag heeft.quote:Op maandag 30 januari 2017 11:17 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Voor Onlogisch wel, die doet het zelfs met de moeder van Tong
Heb jij in een afkickkliniek gezeten?quote:Op maandag 30 januari 2017 11:16 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Gast, ze is in de 40 en geen milf waardig type.
Ja, tegen mijn Fysiek verslaving.quote:Op maandag 30 januari 2017 11:19 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Heb jij in een afkickkliniek gezeten?
Slechts gedwongen opname nadat hij Steven ten have aanviel.quote:Op maandag 30 januari 2017 11:19 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Heb jij in een afkickkliniek gezeten?
Was zn oma, mafkees.quote:Op maandag 30 januari 2017 11:20 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Zo kwam ik ook bij je moeder uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |