Huh? Waar en hoe dan?quote:Op maandag 30 januari 2017 18:25 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Jou erop wijzen dat je hypocriet bezig bent.
Wat heeft dát er in godsnaam mee te maken?quote:Op maandag 30 januari 2017 14:32 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Ben je vegetariër?
Zo nee, dan heb jij geen enkel recht om mij te bekritiseren.
Nou, in de 19e eeuw (waar jij graag naar terug wil met je gedachtengang) was dagelijks vleeseten anders niet weggelegd voor de normale man hoor.quote:Op maandag 30 januari 2017 17:55 schreef Taaladvies het volgende:
[..]
Puur een hobby/lifestylekeuze van bovenmodale hipsters.
Kind kan wel ff in een pleeggezin gestopt worden. En vandaar naar een ander pleeggezin en dan weer en als t dan lastig wordt ff in een tehuis en dan weer ergens anders. Want zó gaat het vaak met dit soort ongewenste kinderen.quote:Op zondag 29 januari 2017 23:24 schreef Taaladvies het volgende:
[..]
Desnoods kan het kind ook ondergebracht worden in een pleeggezin en kan de man naast het uitzitten van een gevangenisstraf ook alimentatie betalen. Daarnaast moet er meer beroep worden gedaan om de samenleving om dergelijke verkrachtingszaken te voorkomen. De samenleving moet deindividualiseren. Ik vraag mij af of er wel echt een meerderheid is voor het plegen van abortus. Burgers zouden beter geinformeerd moeten worden en er mag wat mij betreft dan een referendum over gevoerd worden. Net als over het homohuwelijk.
Abortus is wat een samenleving stelt dat het is op basis van rationele lijnen en vergelijkingen trekken.quote:Op maandag 30 januari 2017 18:58 schreef Fushia2 het volgende:
Abortus is moord. Enkel in bepaalde omstandigheden is het goed te keuren.
Klopt, en dus is het erg elitair om bewust geen vlees te eten.quote:Op maandag 30 januari 2017 18:47 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Nou, in de 19e eeuw (waar jij graag naar terug wil met je gedachtengang) was dagelijks vleeseten anders niet weggelegd voor de normale man hoor.
Het moet niet naar een pleeggezin. Liever groeit het kind op in een gezin bestaande uit; moeder, vader, broertjes en zusjes. Een pleeggezin in een optie bij bijvoorbeeld zwakbegaafdheid van de moeder. Een kind vroegtijdig van zijn leven beroven omdat jij denkt dat hij in één van de meest welvarende landen ter wereld geen gelukkig bestaan kan opbouwen en zelfs te maken kan krijgen met tegenslagen vind ik daarentegen sadistisch. Dat er verhalen bestaan over kinderen die een traject van verschillende pleeggezinnen niet als geheel prettig ervaren is vervelend en er moet verbetering komen. Maar kiezen voor moord vind ik wel erg radicaal. Dit is Nederland, geen kalifaat.quote:Op maandag 30 januari 2017 18:53 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Kind kan wel ff in een pleeggezin gestopt worden. En vandaar naar een ander pleeggezin en dan weer en als t dan lastig wordt ff in een tehuis en dan weer ergens anders. Want zó gaat het vaak met dit soort ongewenste kinderen.
Jij geeft geen klap om zo'n kind, het interesseert je duidelijk niks wat voor rot jeugd het gaat krijgen als t maar lééft. Ik begin je van sadisme te verdenken....
quote:Op maandag 30 januari 2017 18:58 schreef Fushia2 het volgende:
Abortus is moord. Enkel in bepaalde omstandigheden is het goed te keuren.
Het is enkel goed te keuren wanneer er sprakr is van:quote:Op maandag 30 januari 2017 19:06 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Abortus is wat een samenleving stelt dat het is op basis van rationele lijnen en vergelijkingen trekken.
Dat jij VINDT dat abortus moord is zegt meer over jouw persoonlijke beleving dan iets functioneels in de maatschappij.
Het begint eigenlijk al vreemd. Je zegt:
- Abortus = moord
- Soms is abortus goed te keuren
- Ergo: Soms is moord goed te keuren.
Terwijl we moord als on-goedkeurbaar hebben gedefinieerd. Dus je gaat sowieso daar de mist al in. Ik nodig je uit om er nog eens wat meer denkwerk over te verrichten.
Want down syndroom is niet genoeg leed voor je?quote:Op maandag 30 januari 2017 21:18 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Het is enkel goed te keuren wanneer er sprakr is van:
- gevaar gezondheid moeder
- gevaar gezondheid kind en dan bedoel ik geen syndroom van down
- baby van verkrachting
Er is helemaal geen sprake van moord. En een zeer ongewenst kind gaat een zeer onzekere toekomst tegemoet. Zelfs als de vrouw besluit het zelf te houden. En anders wordt het sukkelen met pleeggezin e.d. Dat risico moet je niet willen nemen. Een kind heeft het recht op gewenst zijn en een goed leven. Maar ik begrijp dat het enige dat voor jou telt is dat er een mens- hoe ongewenst dan ook- het leven in wordt getrapt. Dat lijk je te verkiezen boven de andere optie : niet tot leven gebracht/gedwongen worden. Hier gaan we het nooit over eens worden dus.quote:Op maandag 30 januari 2017 21:14 schreef Taaladvies het volgende:
[..]
Klopt, en dus is het erg elitair om bewust geen vlees te eten.
[..]
Het moet niet naar een pleeggezin. Liever groeit het kind op in een gezin bestaande uit; moeder, vader, broertjes en zusjes. Een pleeggezin in een optie bij bijvoorbeeld zwakbegaafdheid van de moeder. Een kind vroegtijdig van zijn leven beroven omdat jij denkt dat hij in één van de meest welvarende landen ter wereld geen gelukkig bestaan kan opbouwen en zelfs te maken kan krijgen met tegenslagen vind ik daarentegen sadistisch. Dat er verhalen bestaan over kinderen die een traject van verschillende pleeggezinnen niet als geheel prettig ervaren is vervelend en er moet verbetering komen. Maar kiezen voor moord vind ik wel erg radicaal. Dit is Nederland, geen kalifaat.
Juist doordat er in Nederland er de KEUZE bestaat, ontstaat er paniek.quote:Op maandag 30 januari 2017 21:25 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Er is helemaal geen sprake van moord. En een zeer ongewenst kind gaat een zeer onzekere toekomst tegemoet. Zelfs als de vrouw besluit het zelf te houden. En anders wordt het sukkelen met pleeggezin e.d. Dat risico moet je niet willen nemen. Een kind heeft het recht op gewenst zijn en een goed leven. Maar ik begrijp dat het enige dat voor jou telt is dat er een mens- hoe ongewenst dan ook- het leven in wordt getrapt. Dat lijk je te verkiezen boven de andere optie : niet tot leven gebracht/gedwongen worden. Hier gaan we het nooit over eens worden dus.
Ik zie jou anders wel op je plek in een kalifaat, meer dan in Nederland waar vrouwen het recht hebben over hun eigen lichaam te beschikken. Dat recht zou je ze immers maar wat graag afnemen ?
Neen, er zijn natuurlijk wel verschillende niveaus maar als het zo is, is het omdat men dit voor jou bepaald heeft. Dit klein levend wezentje heeft hier ook niet om gevraagd, dus daarom abortus plegen is mijn ogen extreem egoïstisch.quote:Op maandag 30 januari 2017 21:21 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Want down syndroom is niet genoeg leed voor je?
Ik bedoel meer wanneer de potentiële ouders de extra zorg voor Down niet kunnen opbrengen.quote:Op maandag 30 januari 2017 21:50 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Neen, er zijn natuurlijk wel verschillende niveaus maar als het zo is, is het omdat men dit voor jou bepaald heeft. Dit klein levend wezentje heeft hier ook niet om gevraagd, dus daarom abortus plegen is mijn ogen extreem egoïstisch.
Daarbij krijg je van een kindje met down enorm veel liefde.
Maar als het wezentje alleen maar kan leven als een plant later dan tjaaa..... maar zoals je ziet ben ik echt geen voorstander van abortus.
Dus abortus moet maar zo lang bestaan tot dat er betere voorlichting komt? Als de voorlichting beter is, dan abortus dan wel geillegaliseerd worden volgens jou?quote:Op maandag 30 januari 2017 21:50 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zie dat TS "in dubio" is over abortus na een verkrachting. TS heeft er dus kennelijk geen moeite mee als vrouwen na zo'n traumatische ervaring ook nog een kind moeten baren. En denk ook eens aan dat kind. Dat zal altijd weten dat hij/zij niet uit liefde is geboren, maar als gevolg van een verkrachting.
Gelovigen en andere bemoeizuchtigen moeten eens ophouden om zich te bemoeien met het lichaam van de vrouw en haar persoonlijke keuzes rondom zwangerschap.
TS heeft gelijk als hij stelt dat meisjes van 18 te lichtzinnig denken over abortus en dergelijke. Maar daarvoor moet voorlichting worden ingezet, niet een verbod op abortus.
We leven niet in Africa. Dit is gewoon Nederland hoor.quote:Op maandag 30 januari 2017 21:54 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik bedoel meer wanneer de potentiële ouders de extra zorg voor Down niet kunnen opbrengen.
Door geld/kennis/begrip noem maar op.
Vind je niet dat wanneer de toekomst bij de ouders niet zo mooi is, het dan gewoon niet waard is?
Want het is dat of slechte ouders of pleegzorg.
Ja en hier is abortus toegestaan.quote:Op maandag 30 januari 2017 21:56 schreef Taaladvies het volgende:
[..]
We leven niet in Africa. Dit is gewoon Nederland hoor.
Nee, dat staat er niet. Een vrouw mag van mij ALTIJD de beslissingen over haar eigen lichaam en leven nemen. Een vrouw mag niet worden gedwongen tot het uitdragen van een zwangerschap en het baren van een kind.quote:Op maandag 30 januari 2017 21:55 schreef Taaladvies het volgende:
[..]
Dus abortus moet maar zo lang bestaan tot dat er betere voorlichting komt? Als de voorlichting beter is, dan abortus dan wel geillegaliseerd worden volgens jou?
Ja, dit zijn allemaal excuses. Men leeft in Nederland en zorg is hier goed. Als je het niet kan opbrenfen financieel moet je niet aan kinderen beginnen.quote:Op maandag 30 januari 2017 21:54 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik bedoel meer wanneer de potentiële ouders de extra zorg voor Down niet kunnen opbrengen.
Door geld/kennis/begrip noem maar op.
Vind je niet dat wanneer de toekomst bij de ouders niet zo mooi is, het dan gewoon niet waard is?
Want het is dat of slechte ouders of pleegzorg.
De vraag is voor hoe lang nog. Met een groeiende populatie moslims kan dat zomaar afgelopen zijn.quote:Op maandag 30 januari 2017 21:58 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Ja en hier is abortus toegestaan.
En je denkt dat er in moslimlanden geen abortus plaatsvindt?quote:Op maandag 30 januari 2017 22:05 schreef Taaladvies het volgende:
[..]
De vraag is voor hoe lang nog. Met een groeiende populatie moslims kan dat zomaar afgelopen zijn.
Ja leuk. Maar als je nou helemaal geen kind wil? Geen kindje met down, geen jongen en geen meisje? Gewoon niet? Omdat je geen zin, tijd en geld ervoor (over) hebt. Lekkere wereld dat je dan een kind moet baren om vervolgens of op te voeden, of ter adoptie moet afstaan. Eyo, baas in eigen buik.quote:Op maandag 30 januari 2017 22:01 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ja, dit zijn allemaal excuses. Men leeft in Nederland en zorg is hier goed. Als je het niet kan opbrenfen financieel moet je niet aan kinderen beginnen.
Ik vind het ronduit walgelijk dat men hier zo simpel mee omgaat. "Oh dit is niet de goede tijd", "oooh het wezentje heeft down". Wat is het volgende? Abortus plegen omdat je geen meisje wou?
En wanneer je seks hebt met iemand is er altijd een kans dat er een zwangerschap is. Dit moet je in het achterhoofd houden. Maar die kans is nihil als je gewoon goed gebruik maakt van anticonceptie en/of verbehoedsmiddelen.
Weet je waarover seks initieel dient?quote:Op maandag 30 januari 2017 22:16 schreef Koettie het volgende:
[..]
Ja leuk. Maar als je nou helemaal geen kind wil? Geen kindje met down, geen jongen en geen meisje? Gewoon niet? Omdat je geen zin, tijd en geld ervoor (over) hebt. Lekkere wereld dat je dan een kind moet baren om vervolgens of op te voeden, of ter adoptie moet afstaan. Eyo, baas in eigen buik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |