abonnement Unibet Coolblue
pi_170323436
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 19:16 schreef Spaardertje het volgende:

[..]

Holy moly. Ik zal dit never nooit verdienen en jij gaat in de toekomst je uurtarief even met 50% verhogen. :X
Hou je er rekening mee, dat bijvoorbeeld loondoorbetaling bij ziekte, doorbetaling bij vakantie, en diverse verzekeringen hier niet bij inbegrepen zijn ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_170323749
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 02:52 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Hou je er rekening mee, dat bijvoorbeeld loondoorbetaling bij ziekte, doorbetaling bij vakantie, en diverse verzekeringen hier niet bij inbegrepen zijn ?
plus risico van geen opdracht en pensioen. dan nog blijft er een meer dan prima beloning over (ben zelf ook een tijdje werkzaam geweest op interim basis, nu weer in loondienst)
pi_170324176
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 02:52 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Hou je er rekening mee, dat bijvoorbeeld loondoorbetaling bij ziekte, doorbetaling bij vakantie, en diverse verzekeringen hier niet bij inbegrepen zijn ?
Korte ziekte is niet inbegrepen, maar langdurige ziekte is verzekerd.
Diverse verzekering (aansprakelijkheid etc) is al van mijn winst af.
Er is geen doorbetaling bij vakantie en daarom spaar ik ook een aanzienlijk deel van het netto bedrag voor het geval dat...

Pensioen doe ik niet aan. Spaar zelf wel aangezien er tegen die tijd dat ik aan pensioen toe ben het huidige stelsel toch helemaal omgegooig is.
Hoi
  woensdag 19 april 2017 @ 08:39:18 #229
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_170324342
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 08:20 schreef SimplyIrresistible het volgende:

[..]

Korte ziekte is niet inbegrepen, maar langdurige ziekte is verzekerd.
Diverse verzekering (aansprakelijkheid etc) is al van mijn winst af.
Er is geen doorbetaling bij vakantie en daarom spaar ik ook een aanzienlijk deel van het netto bedrag voor het geval dat...

Pensioen doe ik niet aan. Spaar zelf wel aangezien er tegen die tijd dat ik aan pensioen toe ben het huidige stelsel toch helemaal omgegooig is.
Dat laatste heb je gelijk in. Zorg maar gewoon dat als je 67 bent je woning volledig afgelost is en zie dat als je pensioen.
pi_170324990
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 08:20 schreef SimplyIrresistible het volgende:

[..]

Korte ziekte is niet inbegrepen, maar langdurige ziekte is verzekerd.
Diverse verzekering (aansprakelijkheid etc) is al van mijn winst af.
Er is geen doorbetaling bij vakantie en daarom spaar ik ook een aanzienlijk deel van het netto bedrag voor het geval dat...

Pensioen doe ik niet aan. Spaar zelf wel aangezien er tegen die tijd dat ik aan pensioen toe ben het huidige stelsel toch helemaal omgegooig is.
Vind het vrij knap dan dat je nog op 80k winst komt met een uurtarief van 50 en daar al je kosten nog af moeten (auto, laptop etc.) en een AOV hebt en meer. Dan moet je echt 40 uur per week declarabel hebben en bijna altijd werk.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 19 april 2017 @ 09:48:48 #231
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_170325171
Het ZZP-en is zo ongelofelijk gemeengoed geworden dat je daadwerkelijk voor 50 euro geschoold personeel kunt krijgen. Een ZZP-boekhouder is goedkoper dan een timmerman. Die ZZP-ers met hun ellebogen werk maken de hele markt kapot. 10 jaar geleden was 150 euro per dag weinig geld voor een geschoolde ZZP-er. Ik neem ZZP klussen aan voor 5000 euro per dag (als trainer), heb maar een paar dagen per jaar en daarvoor neem ik vakantiedagen op. Wat een gewone baan betaalt voor mij veel beter dan mezelf afhankelijk maken van zelfstandigheid.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 19 april 2017 @ 09:56:29 #232
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_170325281
quote:
99s.gif Op woensdag 19 april 2017 09:48 schreef XL het volgende:
Het ZZP-en is zo ongelofelijk gemeengoed geworden dat je daadwerkelijk voor 50 euro geschoold personeel kunt krijgen. Een ZZP-boekhouder is goedkoper dan een timmerman. Die ZZP-ers met hun ellebogen werk maken de hele markt kapot. 10 jaar geleden was 150 euro per dag weinig geld voor een geschoolde ZZP-er. Ik neem ZZP klussen aan voor 5000 euro per dag (als trainer), heb maar een paar dagen per jaar en daarvoor neem ik vakantiedagen op. Wat een gewone baan betaalt voor mij veel beter dan mezelf afhankelijk maken van zelfstandigheid.
Je reactie is moeilijk leesbaar...
pi_170325434
quote:
99s.gif Op woensdag 19 april 2017 09:48 schreef XL het volgende:
Het ZZP-en is zo ongelofelijk gemeengoed geworden dat je daadwerkelijk voor 50 euro geschoold personeel kunt krijgen. Een ZZP-boekhouder is goedkoper dan een timmerman. Die ZZP-ers met hun ellebogen werk maken de hele markt kapot. 10 jaar geleden was 150 euro per dag weinig geld voor een geschoolde ZZP-er. Ik neem ZZP klussen aan voor 5000 euro per dag (als trainer), heb maar een paar dagen per jaar en daarvoor neem ik vakantiedagen op. Wat een gewone baan betaalt voor mij veel beter dan mezelf afhankelijk maken van zelfstandigheid.
Watte? Je neemt aan klussen aan voor ¤5000 per dag? Doe je goed dan :P
Facts don't care about your feelings
  Moderator / Redactie Sport woensdag 19 april 2017 @ 10:08:10 #234
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_170325450
Ook maar eens invullen.

01: Bedrijfstak: Non-Profit/goede doelen
02: Functie: medewerker beoordelingen/auditor
03: Opleiding: Accounting & Control (VU)
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week: 36
06: Aantal vakantiedagen: 28
07: 13e maand: jup
08: Bruto maand salaris: 2400
09: Netto maand salaris: 1850
10: Overuren betaald: Tijd voor tijd
11: Werkervaring: 1,5 jaar
12: Goodies: OVkaart, telefoonvergoeding, ruimte voor studie
13: Tevreden?: Ja

Ja. Afwisselende functie. Aan de ene kant spreek je met organisaties van 20k en aan de andere kant zit je om de directietafel met de grote instellingen. We zijn een kleine organisatie dus alle kansen als je zelf wat oppakt.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 19 april 2017 @ 10:12:09 #235
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_170325526
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 10:06 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Watte? Je neemt aan klussen aan voor ¤5000 per dag? Doe je goed dan :P
Ja, maar ik geef dan training voor 8 mensen die 750 euro per persoon betalen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_170325576
quote:
99s.gif Op woensdag 19 april 2017 09:48 schreef XL het volgende:
10 jaar geleden was 150 euro per dag weinig geld voor een geschoolde ZZP-er.
Denk dat je per uur bedoeld, maar idd. voor de rest zie ik hetzelfde.
Collegae die 10 jaar terug voor 150 / uur een klus deden zitten nu voor 50 euro / uur weer terug bij dezelfde klant. Nu weet ik van mijn vorige werkgever dat die ook actief beleid voerden om het uurtarief met 10% omlaag te brengen voor elk jaar dat iemand daar aan de slag was (al dan niet zzp-er) en dat werkt door in de rest van de markt.
Als ik zelf ergens een ZZP-klus pak zit ik rond de ¤800,- voor een dag, maar dat zijn vaak spoedklussen (brandjes blussen) die voor een hoger tarief kunnen. Klussen voor langer dan een maand kan ik vergeten voor dat tarief.
Ik blijf zelf ook lekker in loondienst, pak af en toe zo'n spoedklusje ertussendoor voor de afwisseling en het extra geld maar fulltime zzp-er zie ik niet zitten.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_170325578
quote:
99s.gif Op woensdag 19 april 2017 10:12 schreef XL het volgende:

[..]

Ja, maar ik geef dan training voor 8 mensen die 750 euro per persoon betalen.
Ja doe je goed... maar wat wil je nou zeggen in je post?
Facts don't care about your feelings
  woensdag 19 april 2017 @ 10:17:42 #238
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_170325611
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 09:56 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Je reactie is moeilijk leesbaar...
Sorry, mobiel.

Plaats een enter achter "geschoolde zzp-er" en neem de ontstane tweede alinea als extra info hoe ik het persoonlijk zie.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 19 april 2017 @ 10:20:56 #239
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_170325674
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 10:15 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja doe je goed... maar wat wil je nou zeggen in je post?
Ik ken ook mensen die online training aanbieden. Hebben een website met trainingvideos etc, hebben mensen die honderden euro's betalen voor online training. 1x content ontwikkelen en vele malen doorverkopen.

De strekking van mijn post is: Vroeger was alles beter, ZZP-en is een verkapt dienstverband waarbij de ZZP-er slachtoffer is en niet langer de goudmijn die hij vroeger was. In sommige vakgebieden is ZZP zo ver doorgedrongen dat een geschoold beroep als boekhouder (in het voorbeeld) 50 euro per uur verdiend, een kapster of timmerman (met alle respect) krijgen dat ook als ze zelfstandig zijn.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_170325787
quote:
99s.gif Op woensdag 19 april 2017 10:20 schreef XL het volgende:

[..]

Ik ken ook mensen die online training aanbieden. Hebben een website met trainingvideos etc, hebben mensen die honderden euro's betalen voor online training. 1x content ontwikkelen en vele malen doorverkopen.

De strekking van mijn post is: Vroeger was alles beter, ZZP-en is een verkapt dienstverband waarbij de ZZP-er slachtoffer is en niet langer de goudmijn die hij vroeger was. In sommige vakgebieden is ZZP zo ver doorgedrongen dat een geschoold beroep als boekhouder (in het voorbeeld) 50 euro per uur verdiend, een kapster of timmerman (met alle respect) krijgen dat ook als ze zelfstandig zijn.
Je hebt gelijk, maar dat is ook een kwestie van vraag en aanbod. Je kan nog steeds veel verdienen als ZZP'er in verschillende branches. Een boekhouder (en ik ben er zelf één) is relatief niet echt moeilijk werk (MBO opleiding), sterker nog je hebt er niet eens een diploma voor nodig. Klusjesmannen zijn er tegenwoordig ook genoeg, die moeten ook absurd lage tarieven rekenen. Door wat aftrekposten hou je netto als ZZP'er wel meer over dan in loondienst, maar de meeste zijn niet ingedekt voor risico's, bouwen geen pensioen op en kunnen niet doorbetaald op vakantie. Reken je dat allemaal terug, dan verdienen veel ZZP'ers inderdaad heel erg weinig.

Ik hou ook niet echt van die term ZZP'er. Je bent een ondernemer of je bent in loondienst, zo simpel is het. Verkapt dienstverband is er veel, maar dat zou niet uit moeten maken voor jezelf. Zo lang je er maar bij stil staat wat het verschil moet zijn in je uurloon en je uurtarief als je alles risico's meetelt en wat je uiteindelijk onder aan de streep overhoudt. En daarbij geldt dus ook het risico dat je vrij makkelijk eruit gegooid kan worden.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 19 april 2017 @ 11:34:37 #241
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_170326929
Tot een jaar of vijf geleden waren zzpers de extreem goeie experts op een specifiek vakgebied. Tegenwoordig is er flinke vervuiling in het bestand opgetreden doordat mensen die er vanwege incompetentie ergens uitgewerkt zijn en nergens meer binnen kwamen, zijn gaan zzpen.
pi_170327465
quote:
99s.gif Op woensdag 19 april 2017 10:20 schreef XL het volgende:

[..]

Ik ken ook mensen die online training aanbieden. Hebben een website met trainingvideos etc, hebben mensen die honderden euro's betalen voor online training. 1x content ontwikkelen en vele malen doorverkopen.

De strekking van mijn post is: Vroeger was alles beter, ZZP-en is een verkapt dienstverband waarbij de ZZP-er slachtoffer is en niet langer de goudmijn die hij vroeger was. In sommige vakgebieden is ZZP zo ver doorgedrongen dat een geschoold beroep als boekhouder (in het voorbeeld) 50 euro per uur verdiend, een kapster of timmerman (met alle respect) krijgen dat ook als ze zelfstandig zijn.
Ik zit zelf in de IT. Ik zie collega's die zijn gaan ZZP-en na loonslaaf toch flink geld verdienen. Mijn ambitie is voor nu ook flink in mijn ervaring/kennis te investeren en dan uiteindelijk ZZP-er te worden.
pi_170327831
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 12:01 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Ik zit zelf in de IT. Ik zie collega's die zijn gaan ZZP-en na loonslaaf toch flink geld verdienen. Mijn ambitie is voor nu ook flink in mijn ervaring/kennis te investeren en dan uiteindelijk ZZP-er te worden.
Dat zie ik wel bij degenen die geen eisen stellen aan de werklocatie.
Kan leuk verdienen, maar ik vind het op het moment relaxter dat ik met 15 minuten thuis ben. Die vrije tijd kan geld niet goedmaken.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_170331557
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 12:17 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Dat zie ik wel bij degenen die geen eisen stellen aan de werklocatie.
Kan leuk verdienen, maar ik vind het op het moment relaxter dat ik met 15 minuten thuis ben. Die vrije tijd kan geld niet goedmaken.
Amen. Ik werk sinds kort op 15 minuten fietsen van huis. Daarvoor aantal jaar 75-100 minuten enkele reis gehad, vreselijk, zowel OV als met de auto. Die vrije tijd is heerlijk, ik kan rustig boodschappen doen en tijd nemen voor eten, uurtje sporten. Helaas ook nog veel werk in eigen tijd (post-MSc traject), maar man, ik kan het iedereen aanbevelen om lekker dicht bij te gaan wonen.
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
pi_170332450
01: Bedrijfstak:Gemeente
02: Functie:Adviseur Ruimtelijke Ordening
03: Opleiding: WO bachelor en master
04: Leeftijd:27
05: Aantal uren per week:32 + 1 dag opleiding (extern)
06: Aantal vakantiedagen:16
07: 13e maand:ja (IKB, kan ook extra verlof daarvan kopen)
08: Bruto maand salaris:2340
09: Netto maand salaris:1818
10: Overuren betaald:ja
11: Werkervaring:2 maanden
12: Goodies:telefoon, later ook laptop, NS business card, externe opleiding
13: Tevreden?: Zeker, leuk werk, leuke collega's.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_170377790
01: Bedrijfstak: Cultuur
02: Functie: Project manager
03: Opleiding: post-hbo bedrijfskunde
04: Leeftijd:31
05: Aantal uren per week:36 (40 in de praktijk)
06: Aantal vakantiedagen: 28
07: 13e maand: 3% van jaarloon
08: Bruto maand salaris: 2.364
09: Netto maand salaris: 1.904
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 5 jaar
12: Goodies: geen
13: Tevreden?: als ik het topic lees zit ik in de verkeerde sector
pi_170377995
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 11:10 schreef meIIyou het volgende:
01: Bedrijfstak: Cultuur
02: Functie: Project manager
03: Opleiding: post-hbo bedrijfskunde
04: Leeftijd:31
05: Aantal uren per week:36 (40 in de praktijk)
06: Aantal vakantiedagen: 28
07: 13e maand: 3% van jaarloon
08: Bruto maand salaris: 2.364
09: Netto maand salaris: 1.904
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 5 jaar
12: Goodies: geen
13: Tevreden?: als ik het topic lees zit ik in de verkeerde sector
Als projectmanager kun he best aardig verdienen. Men zit doorgaans wel alleen op ervaren projectmanagers te wachten en met je vijf jaar zou je nu toch wel grotere projecten (= hoger salaris) moeten kunnen leiden. De sector doet je inderdaad de das om.
pi_170378326
quote:
99s.gif Op woensdag 19 april 2017 10:20 schreef XL het volgende:In sommige vakgebieden is ZZP zo ver doorgedrongen dat een geschoold beroep als boekhouder (in het voorbeeld) 50 euro per uur verdiend, een kapster of timmerman (met alle respect) krijgen dat ook als ze zelfstandig zijn.
Ook die timmerman is niet ongeschoold, vaak moet hij van dat uurtarief ook nog een busje en gereedschap betalen.
pi_170378651
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 15:21 schreef T_Fuff het volgende:
ik kan het iedereen aanbevelen om lekker dicht bij te gaan wonen.
Vanaf oktober woon ik welgeteld 4 autominuten van mn werk :D _O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_170378671
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 april 2017 11:53 schreef Geralt het volgende:

[..]

Vanaf oktober woon ik welgeteld 4 autominuten van mn werk :D _O_
En dan ga je met de auto?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')