Wat?quote:
je krijgt toch post van de gemeente.quote:
oja johquote:Op donderdag 26 januari 2017 23:48 schreef KetchupFTW het volgende:
maar op mijn identiteitsbewijzen staat mijn officiële naam. Dit is me eigenlijk nooit opgevallen,
Geldt als goeie reden ook een fout bij het invullen van de geboorteakte als het om je tweede naam gaat (als je dat toevallig weet)?quote:Op vrijdag 27 januari 2017 00:02 schreef DoubleDip het volgende:
hier staat dat het kan maar dat je wel een goede reden nodig hebt (zoals dat altijd gaat met naamswijzigingen). De pagina gaat over geadopteerde kinderen, maar neem aan dat het hier ook wel van toepassing kan zijn. Ik vraag me af of het willen hebben van die naam als tweede voornaam een goede reden is. Je kan het altijd proberen natuurlijk, maar zoals je leest wordt het wel prijzig en komt er een rechter aan te pas.
Edit: zie de link in de post hierboven van de overheid.
Aangezien je kan aantonen dat je al je hele leven de tweede naam gebruikt (bank, etc.) lijkt me dat je wel een kans maakt. Maar als leek heb ik verder geen idee.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 00:12 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Geldt als goeie reden ook een fout bij het invullen van de geboorteakte als het om je tweede naam gaat (als je dat toevallig weet)?
Snap je meteen hoe al die fijne lieve moslim rakkers geld kunnen ontvangen en doorsluizen naar van alles en nog wat.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 13:24 schreef hottentot het volgende:
euh? Je kunt dus lukraak namen erbij verzinnen bij een schoolinschrijving, de bank en noem maar op?
Jep. Ik heb 2 namen en schrijf overal maar 1 op, ook bij officiële papieren, bankrekeningen, alles staat op 1 naam. Enige waarbij ik het niet doe is vliegtickets. Voor de rest nooit problemen gehad.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 13:24 schreef hottentot het volgende:
euh? Je kunt dus lukraak namen erbij verzinnen bij een schoolinschrijving, de bank en noem maar op?
Zal toch bij officiële dingen wel worden vergeleken met de basisadministratie mag ik hopen?quote:Op vrijdag 27 januari 2017 13:24 schreef hottentot het volgende:
Ik vrees het ergste....quote:Op vrijdag 27 januari 2017 23:03 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Zal toch bij officiële dingen wel worden vergeleken met de basisadministratie mag ik hopen?
ée, dat is wel pittig om uit te sprekenquote:Op vrijdag 27 januari 2017 10:57 schreef Rewimo het volgende:
Op mijn voornaam staat het accent verkeerd. Ik heb een Franse voornaam met -ée op het einde. Maar officieel is het -eé![]()
Heb ik ook pas jaren later ontdekt. Als het niet meteen bij de geboorteaangifte ontdekt wordt, kan het niet meer aangepast worden zonder heel veel rompslomp
Ja, gek hé? Dat is ook waarom ik jarenlang dacht dat het goed zat. Mijn moeder had me namelijk destijds op ING ingeschreven en ik dacht dat de naam gewoon verbonden was met mijn officieële naam die dus niet blijkt te kloppen. Ik checkte mijn ING ook natuurlijk veel vaker dan mijn rijbewijs, die ik trouwens pas vanaf mijn 18e kreeg, waardoor ik al die jaren eigenlijk gewoon heb gedacht dat ik (als voorbeeld) A.A. Arends heette.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 13:24 schreef hottentot het volgende:
Ja, zou ik ook zeker aan de rechter kunnen voordragen nu je het zegt!quote:Op vrijdag 27 januari 2017 23:11 schreef Palomar het volgende:
Het kan idd wel. Mijn vriendin heeft dit ook ooit gedaan. Waren uiteraard wel kosten aan verbonden, het nodige papierwerk en je moet een goede reden hebben. Wat betreft dat laatste lijkt me dat je wel een goede reden hebt.
Ik zal eerdaags wel even kijken hoeveel ik in totaal moet betalen. Ik krijg in ieder geval subsidie voor rechtsbijstand omdat ik ver onder het minimuminkomen krijg.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 02:14 schreef sirdanilot het volgende:
Tsja, als je aan kunt tonen dat je bij diverse officiele zaken al die tweede naam gebruikt, kan het denk ik wel.
Maar waarom zou je? Je gaat niet voor onder de 800 euro aan rompslompkosten klaar zijn. En uiteindelijk levert het erg weinig op.
Besteed dit geld toch gewoon aan een leuke vakantie joh, ipv je over dit soort zaken druk maken.
Ja dat zal zijn maar dat betekent niet dat je zomaar je naam kunt veranderen en het vergoed gaat krijgenquote:Op zaterdag 28 januari 2017 02:22 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ik zal eerdaags wel even kijken hoeveel ik in totaal moet betalen. Ik krijg in ieder geval subsidie voor rechtsbijstand omdat ik ver onder het minimuminkomen krijg.
Ik ben 19, maar grondig het rijbewijs inspecteren heb ik nooit gedaan. Als het me al opviel dacht ik dat het wel goed zat. Ik denk dat het daadwerkelijke bedag eerder rond de 300 ligt.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 02:23 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ja dat zal zijn maar dat betekent niet dat je zomaar je naam kunt veranderen en het vergoed gaat krijgen![]()
Aangezien je nooit eerder op je ID bewijs hebt gekeken, ben je nog maar amper 18 jaar oud. Heb je echt geen leukere dingen om je druk over te maken? Voor 800 euro kun je een heerlijk weekje algarve doen met de vrienden. Toch veel leuker dan een nieuwe naam toevoegen op je paspoort.
Maar even serieus. Je hebt nog nooit gekeken welke naam er op je ID bewijzen staat (rijbewijs/id kaart/paspoort) ? En je bent 19?quote:Op zaterdag 28 januari 2017 02:26 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ik ben 19, maar grondig het rijbewijs inspecteren heb ik nooit gedaan. Als het me al opviel dacht ik dat het wel goed zat. Ik denk dat het daadwerkelijke bedag eerder rond de 300 ligt.
Jawel, maar ik dacht nogmaals dat het wel goed zat met die ene voornaam. Ik had andere ID-documenten namelijk echt nooit eerder meer dan twee tellen van mijn tijd gegeven.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 02:27 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Maar even serieus. Je hebt nog nooit gekeken welke naam er op je ID bewijzen staat (rijbewijs/id kaart/paspoort) ? En je bent 19?
De kosten bij personen- en familierechtzaken zijn ¤260,- als je in de laagste inkomensklasse valt. Daarnaast heb ik recht op gratis juridische rechtsbijstand, maar moet ik wel een eigen risico van rond de ¤60,- betalen. Dit heb ik gisteren allemaal opgezocht.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 02:28 schreef sirdanilot het volgende:
En waar je die 300 euro vandaan haalt zou ik ook niet weten.
Dat wat wel goed zat?quote:Op zaterdag 28 januari 2017 02:32 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Jawel, maar ik dacht nogmaals dat het wel goed zat met die ene voornaam. Ik had andere ID-documenten namelijk echt nooit eerder meer dan twee tellen van mijn tijd gegeven.
Ik ga later waarschijnlijk binnen de advocatuur of de juridische macht werken. Het staat echt ontzettend goed om tenminste twee voornamen te hebben.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 02:48 schreef sirdanilot het volgende:
Ik weet niet hoor maar ik zou het gewoon lekker zo laten. Je gebruikt in de meeste gevallen in de praktijk toch maar 1 naam.
Ik heb 2 voornamen maar gebruik eigenlijk zelden de tweede naam. Ook niet op vliegtickets trouwens. Meestal vragen ze alleen om je voornamen en om je initialien bij de meeste formulieren en officiele dingen.
"juridische macht"quote:Op zaterdag 28 januari 2017 02:51 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ik ga later waarschijnlijk binnen de advocatuur of de juridische macht werken. Het staat echt ontzettend goed om tenminste twee voornamen te hebben.
Daar hebben ze onderzoek naar gedaan. Hoe meer voornamen, hoe wijzer iemand wordt geacht, maar iemand met één voornaam veel minder dan iemand met twee voornamen. Daarnaast zou mijn naam + voornamen ook echt ontzettend lekker in de bek klinken.
En ja ik ben best wel stoned dus daarom ook dat ik het geduld kan opbrengen om dit allemaal uit te leggem.
quote:Op zaterdag 28 januari 2017 06:00 schreef mc-lovin het volgende:
[..]
"juridische macht"je hoeft bij mij iig niet te solliciteren
![]()
By the way, hoe denk je überhaupt een baan binnen de advocatuur te vinden als je niet eens een simpel vraagstuk kan oplossen zoals een voornaam wijziging. Een toevoeging aangaande voornaam wijziging geeft de RVR nietdus reken maar op 2500+ euro
https://advocare.home.xs4all.nl/folder94.htmquote:Het indienen van een verzoek brengt kosten met zich mee. In de eerste plaats betaalt u griffierecht. Dit is een bijdrage in de kosten voor de rechtspraak. Ook het inschakelen van een advocaat kost geld. Het kan zijn dat u de kosten voor een advocaat niet (helemaal) kunt betalen. In een enkel geval kunt u dan een ‘toegevoegd advocaat krijgen. Dit betekent dat de overheid een deel van de kosten voor haar rekening neemt. U betaalt altijd een eigen bijdrage. De hoogte van de eigen bijdrage hangt af van het inkomen en vermogen. Om voor een toevoeging in aanmerking te komen, moet u op het gemeentehuis van uw woonplaats een ‘verklaring omtrent inkomen en vermogen (VIV) halen. Deze geeft u ingevuld en afgestempeld (voorzien van alle bewijsstukken) aan uw advocaat; deze stuurt de verklaring naar de Raad voor de Rechtsbijstand. Daar gaat men na of u voor een toevoeging in aanmerking komt.
Het kan voor TS gewoon erg belangrijk zijn om daadwerkelijk zo te heren als zijn ouders hebben beoogd. Het lijkt me bovendien ook wel een prettig idee dat je officiële naam overal dezelfde is en dat je niet bij verschillende instanties onder verschillende namen bekend bent.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 02:14 schreef sirdanilot het volgende:
Tsja, als je aan kunt tonen dat je bij diverse officiele zaken al die tweede naam gebruikt, kan het denk ik wel.
Maar waarom zou je? Je gaat niet voor onder de 800 euro aan rompslompkosten klaar zijn. En uiteindelijk levert het erg weinig op.
Besteed dit geld toch gewoon aan een leuke vakantie joh, ipv je over dit soort zaken druk maken.
Kun je uitsluiten dat TS geen hinder ondervindt of nooit enige hinder zal ondervinden? Ik zou me best situaties kunnen voorstellen waarbij problemen kunnen ontstaan. Zo moest ik recent nog een kopie van mijn paspoort sturen naar een bank / verzekeraar waar ik een tijd heb gespaard en waarvan het eindbedrag nu werd uitgekeerd. Zoiets zou problemen kunnen geven. En wellicht ook als je naar een notaris stapt om bepaalde financiële bezittingen te verdelen... - ik heb geen idee welke scenario's er precies kunnen zijn, maar kun je werkelijk die overlast uitsluiten?quote:Op zaterdag 28 januari 2017 07:54 schreef Victoriaatje het volgende:
Linkje: http://kenniswijzer.rvr.o(...)rnaamswijziging.html
Je krijgt geen toevoeging hiervoor. En terecht vind ik, je laat de belastingbetaler hier toch niet voor opdraaien? 'het staat goed'...
Goede bron.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 07:31 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
[..]
https://advocare.home.xs4all.nl/folder94.htm
Had ik dat eerder geweten....Ik heb er 4quote:Op zaterdag 28 januari 2017 02:51 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ik ga later waarschijnlijk binnen de advocatuur of de juridische macht werken. Het staat echt ontzettend goed om tenminste twee voornamen te hebben.
Daar hebben ze onderzoek naar gedaan. Hoe meer voornamen, hoe wijzer iemand wordt geacht, maar iemand met één voornaam veel minder dan iemand met twee voornamen. Daarnaast zou mijn naam + voornamen ook echt ontzettend lekker in de bek klinken.
En ja ik ben best wel stoned dus daarom ook dat ik het geduld kan opbrengen om dit allemaal uit te leggem.
Iets doet me wel die richting vermoeden...quote:Op zaterdag 28 januari 2017 09:18 schreef Blue_note het volgende:
[..]
En als je vervolgens met 2 namen iets in de trant van Dashley Ray gaat heten, kun je beter die ene naam wijzigen dan een 2e toevoegen.
Mij ookquote:Op zaterdag 28 januari 2017 09:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Iets doet me wel die richting vermoeden...
Nee, ik kan dat niet. Maar hij had dit zelf al enige tijd geleden kunnen weten, bijvoorbeeld door bij dit soort dingen zijn naam precies van zijn IDkaart over te nemen (zoals er altijd bij staat, omdat dat belangrijk is).quote:Op zaterdag 28 januari 2017 08:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Kun je uitsluiten dat TS geen hinder ondervindt of nooit enige hinder zal ondervinden? Ik zou me best situaties kunnen voorstellen waarbij problemen kunnen ontstaan. Zo moest ik recent nog een kopie van mijn paspoort sturen naar een bank / verzekeraar waar ik een tijd heb gespaard en waarvan het eindbedrag nu werd uitgekeerd. Zoiets zou problemen kunnen geven. En wellicht ook als je naar een notaris stapt om bepaalde financiële bezittingen te verdelen... - ik heb geen idee welke scenario's er precies kunnen zijn, maar kun je werkelijk die overlast uitsluiten?
In dit soort gevallen kan het ook wel eens vervelend uitpakkenquote:Op zaterdag 28 januari 2017 09:41 schreef Broodjekipkorn het volgende:
Je wilt al deze flauwekul regelen omdat het wijzer staat? Jemig, zeg.
Bij mijn vriend is zijn roepnaam niet geregistreerd, dus officieel heet hij zoals zijn tweede naam, maar who cares?
Je drukmaken om dit soort euvels.
Ik heb hetzelfde, maar dat gebeurt je hoogstens 1x mag ik hopen.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 10:26 schreef Messina het volgende:
[..]
In dit soort gevallen kan het ook wel eens vervelend uitpakken
Ik heb ook een andere roepnaam dan mijn officiële voornaam. En als je dan even niet nadenkt bij het boeken van een vliegticket kan dat nog wel eens een duur foutje zijn.![]()
Conclusie: Limburg, waar men allemaal een voornaam of 5 heeft, wordt dus gezien als de meest wijze regio van het land?quote:Op zaterdag 28 januari 2017 02:51 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Daar hebben ze onderzoek naar gedaan. Hoe meer voornamen, hoe wijzer iemand wordt geacht, maar iemand met één voornaam veel minder dan iemand met twee voornamen.
Vanzelfsprekend!quote:Op zondag 29 januari 2017 13:01 schreef freako het volgende:
[..]
Conclusie: Limburg, waar men allemaal een voornaam of 5 heeft, wordt dus gezien als de meest wijze regio van het land?
Uiteraardquote:Op zondag 29 januari 2017 13:01 schreef freako het volgende:
[..]
Conclusie: Limburg, waar men allemaal een voornaam of 5 heeft, wordt dus gezien als de meest wijze regio van het land?
¤100? Dat valt wel mee.quote:Op zondag 29 januari 2017 16:29 schreef Syrena het volgende:
[..]
Uiteraard![]()
Ik heb vier voornamen. Alleen is mijn vader indertijd er eentje vergeten, m'n roepnaam![]()
1x misgegaan bij Ryanair, ex had haast en vulde de verkeerde naam in. 100 euro om te wijzigen
Gelukkig hebben niet alle instanties lukraak toegang tot de administratie van de gemeente. Een bank heeft dat bijvoorbeeld niet.en zeker in het recente verleden werd niet voor elke handeling een identificatie/legitimatie gevraagd.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 23:03 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Zal toch bij officiële dingen wel worden vergeleken met de basisadministratie mag ik hopen?
om wat te checken? Ik kan me serieus niet voorstellen dat zoiets niet meteen opvalt...quote:Op zaterdag 28 januari 2017 11:13 schreef Norma_Jeane het volgende:
Handig topic. Ik heb gelijk even de paspoorten van mijn kinderen gecheckt.![]()
Ik vraag me af hoeveel meer er dat gedaan hebben nav dit topic.
Geachte heer/mevrouw,quote:Op maandag 30 januari 2017 01:15 schreef remlof het volgende:
Kan je die brief hier even posten? Dan kunnen we lachen om je taalfouten.
Dat staat er?quote:Op maandag 30 januari 2017 01:24 schreef remlof het volgende:
en het is "dus ook zij was ervan overtuigd".
Op de website van de rijksoverheid staat ook dat het kan gaan om een fout? Bovendien laat ik naar mijn mening wel enigszins blijken in de brief dat ik moeite heb met de enkele naam.quote:Op maandag 30 januari 2017 01:57 schreef sirdanilot het volgende:
De brief is prima opgesteld. Maar met jouw motivatie erbij geef ik je lweinig kans. Ik zou eerder iets verzinnen over dat je de enkele naam krenkend vind of zo, en dat je daarom de dubbele naam wil. Er moet sprake zijn van een dringende emotionele reden.
Schitterend.quote:Op maandag 30 januari 2017 01:19 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ik zou graag officiëel -A.A.- willen heten, omdat ik mij altijd geaffinieerd heb met deze naam: het is immers de naam die ik altijd gebruikt heb. Een tweede punt is een asthetische: ik vind de afkorting -A.A.- veel mooier staan en klinken dan -A.-. Een dubbele ''N'' wordt immers op een zachtere manier uitgesproken dan een enkele, harde ''N''. Als laatste punt wil ik nog aanvoeren dat ik het relevant vind voor mijn toekomstige baan in de juridische sector. Hierbij kijk ik mede terug op de zachtere uitspraak, maar ook heeft onderzoek aangetoond dat mensen met meerdere voornamen als kundiger worden beschouwd dan mensen met een enkele voornaam. Ik merk, in
hoeverre dat relevant is, dat ook bij mijzelf terug: ik ben eerder geneigd naar iemand te kijken met de voornamen (H.W. van Dijk/ H.W.N. van Dijk) dan iemand met een enkele voornaam (H. van Dijk).
Of hun 2e naam er wel bij staat.quote:Op zondag 29 januari 2017 22:31 schreef Sjeen het volgende:
[..]
om wat te checken? Ik kan me serieus niet voorstellen dat zoiets niet meteen opvalt...
Sjeen ook, dus dat is geen excuusquote:Op maandag 30 januari 2017 10:55 schreef Norma_Jeane het volgende:
En ik ben blond. Dat helpt ook niet.
Ik zou er niet mee in zee gaan... die man heeft maar één voornaam!quote:Naamswijziging.nl is in 2002 opgericht door advocaat Arjan van Luipen
Of je krijgt een vliegticket cadeau met je roepnaam ipv je voornaam... Weet die gulle gever veel.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 10:26 schreef Messina het volgende:
[..]
In dit soort gevallen kan het ook wel eens vervelend uitpakken
Ik heb ook een andere roepnaam dan mijn officiële voornaam. En als je dan even niet nadenkt bij het boeken van een vliegticket kan dat nog wel eens een duur foutje zijn.![]()
Herkenbaar als je voor een groep boekt en er is een zo een malloot die een roepnaam heeftquote:Op zondag 29 januari 2017 16:29 schreef Syrena het volgende:
[..]
1x misgegaan bij Ryanair, ex had haast en vulde de verkeerde naam in. 100 euro om te wijzigen
quote:Op maandag 30 januari 2017 11:16 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik zou er niet mee in zee gaan... die man heeft maar één voornaam!
Wat een beschamende fouten op https://www.naamswijziging.nl/over-naamswijziging-nl/ trouwens
Jammerquote:Naamswijziging.nl is in 2002 opgericht door advocaat A.W. (Arjan) van Luipen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |