abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168439892
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Game on! *O*
..
  donderdag 26 januari 2017 @ 13:37:26 #2
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168439964
Gelukkig is dat het maar, Blue!

Snoenk, hoe is het nu met je dochter?
KuikenGuppy
  donderdag 26 januari 2017 @ 14:21:19 #3
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_168441074
Blue fijn dat het niets ernstigs is. Hoop dat de blaasontsteking ook snel over is.

I. Is net wakker en heeft weer goed gedronken en ligt nu lekker tevreden. Nog steeds wel veel aan het hoesten en ze is erg schor van het huilen en hoesten :'( maar over het algemeen gaat het goed met haar O+
pi_168441788
Alweer thuis snoenk?
S. 2014
J. 2016
  donderdag 26 januari 2017 @ 14:56:35 #5
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168441941
En zijn jullie weer thuis Snoenk?

Blue, 'fijn' van de blaasontsteking! :') ;)

Max lijkt sinds gisteren in een 2.0 versie te zijn getransformeerd. Na de ochtendfles komt 'ie alleen rond het middaguur, dan rond 3/4 uur en dan alweer de avondfles. En ertussendoor heel netjes tukken doen. Hoor nu van de gastouder - waar hij vandaag is - hetzelfde. Dit doet hij helemaal zelf en daar had ik eerlijk gezegd al een beetje op gehoopt. Misschien is het dan komende week het moment om daar eens een hapje tussen te parkeren. En de avond en ochtendfles maar wat groter zodat hij dan niet alsnog 's nachts 2x komt :+

Ach ja, misschien klink ik morgen weer anders. Het houdt je bezig :)

En net hardgelopen! Op dat soort momenten vergeet ik gewoon helemaal dat ik een paar maanden geleden bevallen ben. Lichamelijk vind ik het erg meevallen, het opbouwen.
  donderdag 26 januari 2017 @ 15:12:26 #6
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168442376
Quoi, gewoon wat eten geven als je zelf eet. Zo hebben wij het gedaan iig. Liefst net na een voeding zodat hij geen honger heeft, maar gewoon lekker kan ontdekken.

Lekker dat je weer kunt hardlopen. Ik vind het ook heerlijk om weer een beetje actief te kunnen doen, heb echt maandenlang in een soort passieve modus gezeten (ook tijdens mijn zwangerschap) en dat is een soort gewoonte geworden. Ik vind het soms best lastig om die te doorbreken.
KuikenGuppy
pi_168442485
Zo even bijlezen :@

Ik ben er nog hoor :W Net twee werkweken achter de rug en ik merk dat ik bijna geen tijd meer heb voor dit topic. :+ Nou ja.. elk vrij uurtje gaat in het opsnuiven van mijn zoontje :P

Hier gaat alles goed! Eerste groentehapjes zijn gedaan (hij doet z'n mond echt wagenwijd open :') ) en hij rolt nu van buik naar rug en rug naar buik. :o Wow, time flies. :D Hij lag vanochtend ook met z'n hoofd tegen het hoofdeinde aan. Maar hoe dan? :o

Lees dat sommige dames hier pittige tijden achter de rug hebben met zieke kindjes. ;( Lijkt me vreselijk! :*
:)
pi_168442500
Wow m'n bericht heeft een smiley overkill.
:)
  donderdag 26 januari 2017 @ 15:52:19 #9
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_168443456
Ja sneu al die zieke kleintjes ;(

Ik zit met koffie even op te warmen in Blijdorp, abootje genomen. Supertof wel, lekker wandelen en Larf kijkt overal haar ogen uit :)
En zo door de weeks is het echt ideaal rustig ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_168443658
Wat een leuke dag molo.

Soof ja he, sinds ik werk post ik ook veel minder. best druk dat moeder zijn en werken.
  donderdag 26 januari 2017 @ 16:04:27 #11
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_168443797
Arja, ik las je exceem gedoe. Wat sneu zeg.

Ik was Larf meestal alleen met water en alleen als het nodig is beetje zeepvrije wasgel zonder irriterende stoffen.
En ik smeer amandelolie als ze een droge wang heeft ofzo. Daarmee heel weinig kans op irritatie en verergering van exceem. En het is ook nog heel zuinig in gebruik
pi_168444048
Na een nacht met 41 graden koorts en veel gewoel zijn we vanmorgen bij de huisarts geweest. Niets geks te zien, dus waarschijnlijk 'gewoon' griepvirus te pakken ;(
Vandaag weer steeds koorts, weinig energie en veel dutjes (samen met mama, die is ook kapot ;) )
Ik vind het zo zielig voor mijn mannetje en ik vind het zo klote dat je niets voor hem kunt doen..
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_168444132
Arja, rot van het eczeem!

Snoenk, fijn dat het weer iets beter lijkt te gaan!

Q, heerlijk, dat je zo kunt genieten van hardlopen!

Soof, ik merk het ook wel ooit, dat werken en baby samen best pittig kan zijn.

Molo, dierentuinen O+ hier in de buurt niet echt een leuke, dus nog geen abo voor nu. Misschien ooit voor de dierentuin van Antwerpen, daar wonen de ooms van S. in de buurt.

Verder ben ik alles vergeten tijdens mijn dutje ;)
pi_168444194
Sterkte LeSage, ziek zijn is zo zielig ;( . Sterkte!

Arja, wat sneu van dat eczeem.

Hier ook een koortsig babietje. Of nou ja, babietje... 71 cm en 7,8 kilo vandaag :o O+ . En voor het eerst van die leren slofjes aan. Zo cute!
  donderdag 26 januari 2017 @ 17:57:44 #15
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_168446717
Ja we zijn weer thuis O+

Molo klinkt als een heerlijk dagje

Lesage en groof hoop dat ze snel weer opknappen :*
pi_168447127
Beterschap lesage en groofs!

Emmy heeft ook haar eerste snotneus. Net toen ik dacht dat ze overal doorheen fietste :')
pi_168448792
Snoenk wat fijn dat het beter gaat en dat jullie weer lekker thuis zijn.

Arja wat een zoek werk naar fijne producten met die eczeem.
Ik heb daardoor tig merken zonnebrandcrčme in huis :') maar nu hebben we een hele fijne dus het was het waard.
Hopelijk blijft het bij een snotneus bij Emmy.

Lesage wat duurt het toch lang bij S. Hopen dat de piek nu is geweest

Groof je grote baby O+ Beterschap voor haar.
Hoe gaat het met het slapen?
Die slofjes zijn idd super gaaf. Stijn heeft ze met zn (nep)bontje erin, heerlijk voor buiten

Molo wat leuk samen naar de dierentuin. Het was ook heerlijk weer vandaag
pi_168453097
Ah Groofs, jij ook al een zieke baby? ;( wat zijn ze dan toch zielig hč?

S. is nog steeds hartstikke ziek, maar voelt zich na de zetpil even goed. Zo aandoenlijk om te zien hoe hij daar van geniet O+ en dan dadelijk weer instorten.
  Manager PR/Moderator donderdag 26 januari 2017 @ 21:49:56 #19
269689 crew  Viv
pi_168454319
Ik ben zelf ziek -O- vooral rillerig/koortsig met een duf hoofd. Het liefst was ik meteen uit werk in bed gekropen tot de volgende ochtend, maar er moet toch gekolfd worden. Arrghh! Hopelijk neemt ZZ het niet over.
pi_168459861
Beterschap Vivi!

Wij komen net van de huisartsenpost. Hij wordt nu boven op zijn griep ook nog verkouden, maar gelukkig niets erg te zien. Extra paracetamol (want bijna 1 en 10 kilo) en neusspray. En hopen dat het snel weer over vliegt..
pi_168460941
Hoog tijd dat het voorjaar wordt... ik kan geen snot meer zien... oudste heeft overal snot, James weer verkouden,man met hoge koorts op bed... ben er klaar mee als die virusellende.

Beterschap.voor alle kindjes.
S. 2014
J. 2016
pi_168461124
Hier ook ziekenboeg gehad: peuter en baby beiden ab gekregen ivm dubbele oorontsteking na flink hoesten, snotteren en in geval van peuter hoge koorts :'(. Nu lijkt het de goede kant op te gaan. Mijn baby is sinds 7:43 vandaag geen baby meer! Dreumes in tha house! O+ O+. Beetje melancholisch, want laatste x baby en de box gister de deur uit gedaan...voelt als een echt dikke punt achter al het minibabygebeuren :')
pi_168461145
Gefeliciteerd, Vosje! Tot snel bij de dreumessen (2 dagen ;) )
pi_168461349
Hopelijk knapt je mupske snel op LeSage: ziek zijn op je eerste verjaardag is zo sneu. Alhoewel het wel een traditie lijkt te zijn hier in huis: snotneus en bleke snoet bij de eerste op haar verjaardag (savonds spugen) en nu dus tweede aan het opknappen maar nog overal snot en een schaafplek op zijn voorhoofd van een klein misverstand met de keukenvloer (die wilde niet aan de kant gaan voor hem :+ ). Leuke 'ik ben 1' foto's: we are not allowed to make them *)
  vrijdag 27 januari 2017 @ 12:24:08 #25
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168464295
Wat een gesnotter en wat een zieken. Sterkte aan alle sneuneusjes & Vivi. Ik ben inmiddels aardig in de 'het-snot-komt-overal-uit' fase. Hopelijk snel voorbij.

Max heeft wel een snotneusje maar verder weinig. Vannacht (ja, helaas weer vannacht) sliep hij niet zo makkelijk in nadat hij een spuugje had gedaan. Toen maar in zijn wagen gaan wiegen en binnen 2 min: snurk! Heeft hij de rest van de nacht daar geslapen :')

Burdie, ik ga er aan denken zodra het zover is qua hapjes. Ik wacht nog even tot al het gesnotter voorbij is. En wat houdt je tegen om de passieve modus te doorbreken? ;) Het is heerlijk. Al ben ik een lucky bastard. Ik heb tijdens de dagen opvang van Max ook wat tijd voor mezelf omdat de hoeveelheid werk nog niet echt losbarst en dan kan ik gaan lopen (of uitgebreid ontbijten/douchen etc).

Soof, je bent er nog! w/ Druk ja met werken? En de 'jouwtes' gaat zo te lezen ook snel zeg!

LeSage, 41 graden :o Fijn dat pcm eventjes werkt, maar hopelijk knapt hij snel zelf op. Jij moet ook uitgevloerd zijn. Nog maar even bij de baby's!

Molo, nu wil ik ook een abo!

Groofs, nu ben ik benieuwd naar welke slofjes :)

Gefeliciteerd Vosje. Tot over een heeeeele lange tijd bij de dreumesen.

Na tig keer overstappen met de bus met de wagen, ga ik vanmiddag dan toch eindelijk een keer de tram proberen. Ouderwets exemplaar rijdt hier nog rond, dus hulp van anderen nodig bij in- en uitstappen. Ik ben echt van het experimenteren en dingen doen, maar stom genoeg hield dat me tot nu toe tegen om in de tram te stappen met Max.
pi_168464704
Mag ik met m'n ongesteldheid ook meedoen met de ziekenboeg? *) Of telt dat niet? Ik voel me net zo uitgeput als einde zwangerschap maar dan zonder extra baggage en wel mogelijkheid hebben tot liggen :').
pi_168465419
Gefeliciteerd vosje!
  vrijdag 27 januari 2017 @ 13:51:09 #28
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168466000
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 12:24 schreef Quoi het volgende:
Burdie, ik ga er aan denken zodra het zover is qua hapjes. Ik wacht nog even tot al het gesnotter voorbij is. En wat houdt je tegen om de passieve modus te doorbreken? ;)
Niks, behalve dat het soort van "gewoonte" is geworden. Ik heb sinds kort een stappenteller en dat motiveert wel :Y.
Heb je geen auto? Ik doe alles met de auto eigenlijk, zo makkelijk.
KuikenGuppy
  vrijdag 27 januari 2017 @ 14:50:36 #29
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_168467429
Gefeliciteerd Vosje! w/

:* voor alle ziekige kindjes én mama's ;( Hopelijk knapt iedereen snel weer op.

Ik vind het ook 'lastig' mee te posten als ik aan het werk ben. Ik lees wel vaak mee, maar heb geen tijd om uitgebreid te reageren, maar soms wil ik wel eens kort reageren, maar doe dat dan niet omdat ik het 'lullig' vind om niet op meerdere te reageren.... Maar goed :)

Ben ook weer aan het sporten en daar zit een vast ritme in dus dat is heerlijk. Behalve het vooruitzicht dat man weer de kost in gaat en ik daar weer heel erg aan zal moeten gaan wennen. En wellicht oppas regelen voor Emma, want anders komt er niets meer van dat sporten terecht... En ook wel even goed dat ik dan de zorg uit handen kan geven, maar twijfel even aan wie want ze is enorm eenkennig op dit moment..... (En ik heb inmiddels oppas geregeld, maar ja die kennen haar ook nog niet).
Eten gaat wel perfect hier, met brood en fruit 'klooit' ze zelf aam. avondeten komt uit een potje, ik heb nog geen zin om het zelf te maken :') Gisterenavond ging er een heel potje in :o

Verjaardagsweekend dit weekend LeSage? Hopelijk is S snel beter. Vandaag lekker knuffelen met hem?

Verder heb ik wel gelezen maar niets meer onthouden :')
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  vrijdag 27 januari 2017 @ 15:05:54 #30
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168467678
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 13:51 schreef Burdie het volgende:

[..]

Niks, behalve dat het soort van "gewoonte" is geworden. Ik heb sinds kort een stappenteller en dat motiveert wel :Y.
Heb je geen auto? Ik doe alles met de auto eigenlijk, zo makkelijk.
Geen auto! Mijn vriend heeft er eentje mee naar werk. Die van mij heb ik een paar jr geleden verkocht. Ook erg goed voor mijn conditie :P
  vrijdag 27 januari 2017 @ 15:18:16 #31
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168467950
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 14:50 schreef Nouk84 het volgende:
Ik vind het ook 'lastig' mee te posten als ik aan het werk ben. Ik lees wel vaak mee, maar heb geen tijd om uitgebreid te reageren, maar soms wil ik wel eens kort reageren, maar doe dat dan niet omdat ik het 'lullig' vind om niet op meerdere te reageren.... Maar goed :)
Gewoon doen, gezellig juist :)
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 15:05 schreef Quoi het volgende:

[..]

Geen auto! Mijn vriend heeft er eentje mee naar werk. Die van mij heb ik een paar jr geleden verkocht. Ook erg goed voor mijn conditie :P
Is ook zo :) Ik kom echt nergens zonder auto; het meeste is gewoon niet binnen loopafstand en Gup is te jong om mee te fietsen. Ik kan niet wachten tot hij 9 maanden is en op de fiets mee kan.
KuikenGuppy
  vrijdag 27 januari 2017 @ 15:21:17 #32
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168468029
Over oppas gesproken... mama's van meerdere kindjes, advies gevraagd. Wij hebben altijd een heel lief oppasmeisje gehad voor Kuiken. Kuiken is ook dol op haar. Nou willen wij heel graag een keertje weer met z'n tweetjes uit eten, en zij wil heel graag komen oppassen (ook op Guppy, daar kijkt ze heel erg naar uit) maar ik wil het haar niet aan doen om én een peuter, én een baby tegelijkertijd in bed te moeten leggen, want dat lukt me zelf nog maar nauwelijks :+.
Hoe doen jullie dat? Pas weggaan als de peuter slaapt zou een optie zijn, maar dat vind ik voor Kuiken een tikje sneu (en voor de oppas misschien ook, ze is ook dol op Kuiken namelijk).
KuikenGuppy
pi_168468117
Voor de autolozen, ik vind de steco babymee echt dé ultieme unit om toch overal heen te kunnen! Echt, zonder zou ik me best beperkt voelen. Bij kind 1 was dat niet nodig want woonden we hartje stad, maar nu is er toch meer op fietsafstand. Lopend kom ik niet verder dan park, bieb en AH.

Blue, ik las nog over je blaasontsteking, wat fijn dat dat het was en niet iets eng nav je operatie! Hopelijk voel je je nu heel snel beter :)
  vrijdag 27 januari 2017 @ 15:29:11 #34
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168468186
Het is gelukt met de wagen in de tram! En verder alles in de draagzak. We wonen gelukkig met 2 bushaltes en een tramhalte voor de deur :)

Nouk, idd gewoon je verhaal neerpletten hoor :Y
  vrijdag 27 januari 2017 @ 15:35:19 #35
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_168468289
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 15:21 schreef Burdie het volgende:
Over oppas gesproken... mama's van meerdere kindjes, advies gevraagd. Wij hebben altijd een heel lief oppasmeisje gehad voor Kuiken. Kuiken is ook dol op haar. Nou willen wij heel graag een keertje weer met z'n tweetjes uit eten, en zij wil heel graag komen oppassen (ook op Guppy, daar kijkt ze heel erg naar uit) maar ik wil het haar niet aan doen om én een peuter, én een baby tegelijkertijd in bed te moeten leggen, want dat lukt me zelf nog maar nauwelijks :+.
Hoe doen jullie dat? Pas weggaan als de peuter slaapt zou een optie zijn, maar dat vind ik voor Kuiken een tikje sneu (en voor de oppas misschien ook, ze is ook dol op Kuiken namelijk).
Ik lees mee voor tips. Maar heeft gup al een vaste bedtijd?
Wij hebben een aardig vast ritueel al voor I. Maar zou dat voor een keertje laten varen nu ze nog zo klein is. Dus keertje niet in bad en wat later naar bed. En ik zou het ook vooral met je oppas overleggen
  vrijdag 27 januari 2017 @ 16:26:15 #36
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168469371
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 15:35 schreef snoenk het volgende:

[..]

Ik lees mee voor tips. Maar heeft gup al een vaste bedtijd?
Wij hebben een aardig vast ritueel al voor I. Maar zou dat voor een keertje laten varen nu ze nog zo klein is. Dus keertje niet in bad en wat later naar bed. En ik zou het ook vooral met je oppas overleggen
Nah, Guppy is 11 weken dus die heeft nog nauwelijks ritme. De afgelopen paar dagen hebben er qua avond (en nacht) wel toevallig exact hetzelfde uitgezien :D maar dat kan natuurlijk elk moment weer veranderen. Kuiken heeft wel een redelijk ritme, alleen mocht hij bij de oppas altijd gezellig op blijven en wat later slapen.
KuikenGuppy
  vrijdag 27 januari 2017 @ 16:39:00 #37
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_168469598
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 15:21 schreef Burdie het volgende:
Ik zou de eerste keer het gewoon proberen zodat ze zelf aan kan geven wat haar wens is voor de keren er na. Plus kinderen gedragen zich altijd anders bij een oppas dan bij jezelf dus misschien gaat het wel gewoon heel soepeltjes.
pi_168469620
Mijn advies Burdie: als ze het leuk vind gewoon laten doen. Vertellen hoe het meestal gaat rond bedtijd is natuurlijk wel handig, maar verder open laten tenzij de oppas zelf iets specifiek vraagt . Meestal loopt zoiets gewoon prima, niet in de laatste plaats omdat kindjes er bij een oppas een handje van hebben zich ineens voorbeeldig te gedragen. (Disclaimer: er zijn vast uitzonderingen, maar in mijn omgeving is het een opvallende trend ^O^)
pi_168469633
Hier inderdaad verjaardag zondag. Als de kleine beter is dan. Net bij de oppas toch weer 38,4 koorts, dus nog niet helemaal opgeknapt.

Ik reageer helemaal niet als ik aan het werk ben, behalve nu, want ik heb een half uur pauze. Alleen op vrijdag, als je de hele dag werkt (10 tot 10). Verder niet echt pauze, want horeca :')

Beterschap nog aan alle zieken (en Uni, want ongesteld zijn is prut :*)
pi_168469635
Dus +1 op Buda :D.
  vrijdag 27 januari 2017 @ 18:48:00 #41
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_168471843
Gefeliciteerd vosje *O*

Ik zou ook uitproberen en dan zie je t wel. Hier gaan ze niet om dezelfde tijd. Dus Lucas helpt gewoon mee met baby naar bed brengen.

Wij hebben eindelijk tandje nr 3. Tandje nr 4 is ook bijna door :) ik kijk nu al uit naar het tandenknarsen, NOT!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 27 januari 2017 @ 19:41:48 #42
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_168473255
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 16:04 schreef Molo het volgende:
Arja, ik las je exceem gedoe. Wat sneu zeg.

Ik was Larf meestal alleen met water en alleen als het nodig is beetje zeepvrije wasgel zonder irriterende stoffen.
En ik smeer amandelolie als ze een droge wang heeft ofzo. Daarmee heel weinig kans op irritatie en verergering van exceem. En het is ook nog heel zuinig in gebruik
Het hoeft natuurlijk niets te betekenen. Maar ik heb zelf eczeem en heb het gevoel dat ik slecht reageer op amandelolie. Jouw larfja kan er vast goed tegen, maar ik wou het toch voor de zekerheid wel even zeggen.
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_168473258
Burdie Hoe oud is jullie oppas meisje?
Ik zou het ook een keer uitproberen. Ga je gewoon niet zo heel ver weg zodat je zo thuis bent als het toch niet lukt.

Beterschap voor alle zieke :*

Vosje gefeliciteerd met je dreumes *O*
Beetje dubbel lijkt me, zo leuk die eerste verjaardag en de dreumes tijd. maar ook gelijk die afsluiting van een tijd die niet meer terug komt

Lesage hoe lang is S nou al ziek? Arm manneke hoop dat hij op zijn verjaardag beter is

Blue hoe is het met je blaasontsteking?
pi_168473583
Whaa chanty 4 tandjes al :D
Doet dat geen pijn met bv?

Bij Emmy valt nog steeds niks te bekennen.
  vrijdag 27 januari 2017 @ 19:56:59 #45
52229 Chanty
pi_168473686
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 19:53 schreef Arja het volgende:

Bijna ja, denk/ hoop max een paar dagen voor ie door is. En geniet er maar van; had t niet erg gevonden als ze het eerste jaar tandenloos was gebleven. Maar met tandjes is ze ook schattig. En ik geen mijn peuter ook borstvoeding hé, die tepels zijn heel wat gewend ;) maar nee doet zelden pijn tenzij ze echt bijten.
  vrijdag 27 januari 2017 @ 20:47:24 #46
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168475556
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 19:41 schreef ikke_84 het volgende:
Burdie Hoe oud is jullie oppas meisje?
Ik zou het ook een keer uitproberen. Ga je gewoon niet zo heel ver weg zodat je zo thuis bent als het toch niet lukt.

Ehhh, 21 geloof ik. Hier gaat Kuiken dus meestal eerder slapen dan Guppy. Maar ik heb bedacht dat ik haar wel gewoon ga vragen of ze het ziet zitten :). Bedankt voor het meedenken allemaal!
KuikenGuppy
pi_168476430
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 19:53 schreef Arja het volgende:

Was die kies uiteindelijk niks? Of onthoud ik nu iets verkeerds?

Hier ook nog niks te bekennen qua tanden!
  vrijdag 27 januari 2017 @ 21:14:10 #48
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168476579
4 tandjes Chanty!
Het is vast schattig, maar die tandeloze smile vind ik ook zo mooi.

Ik heb vanmiddag zo'n kwijlslab gekocht voor Max, waarmee hij de hele dag mee kan 'rondlopen'. Dat ding is nu al succesvol. Kleddernat en zijn kleren gewoon droog. Hij kwijlt dus echt als een dolle en kan echt met zijn tandvlees kei- en keihard over de knokkels van zijn hand rollen. Maarja, dat doet hij al een tijdje en niks te bekennen :')

Uurtje later dan normaal, maar hij slaapt. Hij was nog zo gezellig :)
pi_168476926
Hier ook zo'n kwijlbal maar die slabbetjes helpen niet. Hij stopt ze in z'n mond :') overigens gaat ALLES in de mond. Als hij eten ziet of iets wat hij vindt dat eten is, begint hij te kwijlen. Dat is dus bij alles. Alleen de hapjes die hij krijgt zijn niet lekker. Hij heeft wel even lekker op een stuk peer gesabbeld, maar de gepureerde versie was hel. Daarna het stuk peer ook.
pi_168477897
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 21:10 schreef Svane het volgende:

[..]

Was die kies uiteindelijk niks? Of onthoud ik nu iets verkeerds?

Hier ook nog niks te bekennen qua tanden!
Goed onthouden. Nee, het is niet verder door gekomen dus het zal wel een bobbeltje in haar kaak zijn ofzo aan beide kanten, geen idee.
pi_168477993
Ikke, S. is ziek geworden in nacht van maandag op dinsdag, dus behoorlijk lang vind ik ;( ik ben net thuis en na een zetpil ligt hij nu lekker te slapen. Hij is wel wat minder ziek geweest vandaag :)

Verder wel bijgelezen, maar alles kwijt. 12 uur werken na ziek kind en net zwanger is nogal uitputtend :')
pi_168485366
Snoenk, fijn dat jullie weer thuis zijn, hopelijk knapt ze snel verder op!

Quoi, mooi dat het uitje met de tram zo goed is gegaan. Als ik zie wat jij allemaal onderneemt, petje af hoor!

Soof, kan me voorstellen dat fok bijhouden echt teveel naast werk is. Maar wat gaat t snel ook, ineens echt geen klein babytje meer he!

Molo, leuk dat je weer mee post, lijkt me zo gezellig zulke uitjes met baby!

Arja, hoe is t vandaag met Emmy? Sneu van het eczeem, ik en de jongens hebben ook een gevoelige huid en hier werkt cetomagrol/vaseline 20% zalf van de apotheek het beste, geen enkele geur en beschermt de huid.

Groofsken ook al een ziek meisje, hoe gaat t met het slapen en met jou verder?

LeSage, kan me voorstellen dat je het wel erg lang vindt duren, gelukkig helpt een paracetamol om de ellende wat te verzachten. Hopelijk morgen toch een feestje voor jullie.

Vivi, hopelijk ben je gauw weer fit en heeft het ziek zijn geen invloed op je productie.

Vosje, nog van harte met je snotneusje en tot het volgende topic!

Uni menstruatie is ook vervelend. Hier is het sinds de bevalling echt veel erger qua bloedverlies en pijn. :X

Nouk, misschien het oppassen eerst voor wat korte momenten proberen, hopelijk gaat dat goed. Hier zijn ze ook behoorlijk eenkennig, nadat kleinste een uur heeft lopen gillen toen ik naar de fysio moest voel ik ook echt een drempel om iets zonder ze te gaan ondernemen.

Burdie, ik zou het ook aan de oppas laten en gewoon proberen terwijl jullie in de buurt zijn.

Chanty, zoveel tandjes ook al! Ben jij weer helemaal beter? En hoe gaat t op je werk?

Nog bedankt voor de felicitaties over t huis, maakt een hoop los, maar tegelijkertijd mag het van mij ook gauw zo ver zijn.

Hier gaat grootste als een trein, kan zichzelf optrekken en kruipt zo enorm snel. Zijn ledikant stond op de laagste stand als cosleeper naast m'n bed maar daar is ie vanochtend ook uit geklommen, vandaag z'n bedje maar ombouwen naar los ledikant (ongezellig :{ ) Vind het verschil zo sneu voor mn kleinste (heb ik wel vaker gezegd geloof ik), die is nog niet verder dan beetje achteruit tijgeren en heeft constant grootste bovenop m liggen, aan z'n haar trekken en al z'n speelgoed wordt afgepakt. :{-Laat nu maar regelmatig één in en één buiten de box, maar dat kan ook niet altijd (soms spelen ze gelukkig ook wel even leuk samen).

[ Bericht 3% gewijzigd door Madivi op 28-01-2017 15:14:35 ]
pi_168486025
Kennen jullie dat? Je baby slaapt zo lekker dat je het liefst heel veel kusjes op dat zachte huidje wil geven, maar dat kan niet want dan wordt hij wakker. Al een uur houd ik me in :')
pi_168486456
Oh madivi jouw jongens O+ O+
En wat een verschil in de snelheid van de ontwikkeling. Kan me voorstellen dat het lastig is.

Het gaat goed hoor met emmy. Ze heeft niet echt last volgens mij en eczeem zit gewoon behoorlijk in de familie.
pi_168488082
Wordt het al wel wat beter Arja? Hier ook eczeem en alle externe prikkels die je overal leest waren al niet aanwezig dus ik heb geen idee wat de prikkel is, het gaat ook niet weg met smeren.

Madivi: menstruatiepijn is nauwelijks aanwezig eigenlijk :o. Voel me wel gaar en wat krampjes maar het is bijna niks.
pi_168488103
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 11:46 schreef Unihipili het volgende:
Wordt het al wel wat beter Arja? Hier ook eczeem en alle externe prikkels die je overal leest waren al niet aanwezig dus ik heb geen idee wat de prikkel is, het gaat ook niet weg.
Het gaat een beetje op en af. De ene dag denk ik het gaat de goede kant op en twee dagen later is het weer erger.
pi_168488133
Ja same here... Ik kreeg ook iets homeopathisch aangeraden (oraal) maar nog niet mee begonnen, smeer alleen nog maar.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 12:05:03 #58
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_168488369
De trigger bij mijn oudste is de kou. Als het koud is, zoals nu de afgelopen tijd, zit ze helemaal onder en moeten we veel smeren (cetomacrogolcreme). Bij meer zon en warmte heeft ze een heel gave huid. Lang leve de zomer!
pi_168488424
Ja dat idd, het begon op de wangen. Maar gaat het dan vanzelf weer weg zodra het warmer wordt? Laat het geen littekens achter? :@
Ik heb de halve apotheek aan zalfjes in huis inmiddels.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 13:36:48 #60
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_168490265
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 12:09 schreef Unihipili het volgende:
Ja dat idd, het begon op de wangen. Maar gaat het dan vanzelf weer weg zodra het warmer wordt? Laat het geen littekens achter? :@
Ik heb de halve apotheek aan zalfjes in huis inmiddels.
Geen littekens hoor, zijn ook geen wondjes. Na een aantal dagen/weken warm weer knapt haar huidje vanzelf op ja. En tijdens een zonvakantie gaat het helemaal snel!
  zaterdag 28 januari 2017 @ 13:57:21 #61
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168490658
Ja, een zonvakantie. Dat hebben we stiekem nodig allemaal. Dan komt alles goed 8-) :Y
pi_168491089
Hier wel plekken met wondvocht on soms opengekrabt, vandaar.
pi_168496888
Ok ik heb het bed van grootste omgebouwd tot los ledikant op de laagste stand en nu heb ik een probleem. Ik ben behoorlijk klein en ik kan hem bijna niet instoppen (laat staan een tijdje zo staan om hem in slaap te sussen of omdraaien als hij rondwoelt). Heb het net met een ikea opstapje geprobeerd maar dat voelt toch te wankel. Heeft iemand tips? :{
  zaterdag 28 januari 2017 @ 18:37:07 #64
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_168497041
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:19 schreef Unihipili het volgende:
Hier wel plekken met wondvocht on soms opengekrabt, vandaar.
Ik heb als kind altijd eczeem gehad, niet zo heftig als baby. Maar echt geen enkel litteken van mijn eczeem gehad. Het openkrabben is denk ik erg oppervlakkig.

Ik heb zelf trouwens wel dat ik niet goed lijk te reageren op amandelolie. Dat zegt niets natuurlijk, maar ik zou het wel in de gaten houden. Ik dacht dat ik gelezen had dat iemand er vanuit ging dat automatisch goed was namelijk.
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  zaterdag 28 januari 2017 @ 18:44:42 #65
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_168497241
Nee dat zei ik niet en daar had je al op gereageerd.
Bijzonder weinig mensen hebben last van amandelolie, itt crčmes en oliën met parfum of aardolieproducten erin.
Maar uiteraard is het persoonlijk en een lastige huid is gewoon lastig
pi_168497266
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 18:30 schreef Madivi het volgende:
Ok ik heb het bed van grootste omgebouwd tot los ledikant op de laagste stand en nu heb ik een probleem. Ik ben behoorlijk klein en ik kan hem bijna niet instoppen (laat staan een tijdje zo staan om hem in slaap te sussen of omdraaien als hij rondwoelt). Heb het net met een ikea opstapje geprobeerd maar dat voelt toch te wankel. Heeft iemand tips? :{
kan het ledikantje aan het voeteneind staan?
pi_168497342
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 18:45 schreef Arja het volgende:

[..]

kan het ledikantje aan het voeteneind staan?
Hoe bedoel je? Dat ik vanuit m'n bed hem instop? Hij staat nu naast m'n bed en dat werkt niet handig, dan moet ik gehurkt op bed over de rand buigen, voelt ook heel onstabiel.

Ik zit er nu aan te denken om zo'n aerobics step te kopen.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 18:53:18 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_168497462
Madivi, ik zou eens zoeken naar ledikantjes met neerklapbare zijkant :)
disclaimer
pi_168497865
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 18:53 schreef Stormqueen het volgende:
Madivi, ik zou eens zoeken naar ledikantjes met neerklapbare zijkant :)
Dat zou ideaal zijn, ik kan alleen niets vinden als ik zoek (alleen een paar antieke die al verkocht zijn). Weet je toevallig een winkel/merk die dat verkoopt?
  zaterdag 28 januari 2017 @ 19:13:14 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_168497959
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 19:09 schreef Madivi het volgende:

[..]

Dat zou ideaal zijn, ik kan alleen niets vinden als ik zoek (alleen een paar antieke die al verkocht zijn). Weet je toevallig een winkel/merk die dat verkoopt?
nee helaas niet. Is inderdaad allemaal nostalgisch spul. Misschien in de kringloop? Daar staan ze schijnbaar nog regelmatig.
disclaimer
pi_168499362
Ik dacht gelijk aan zo'n dubbelbedje wat ze bij de opvang ook hebben. Twee op elkaar, kan je de spijlen ook van neerhalen. Zullen alleen misschien wel idioot duur zijn, tenzij je een afgekeurde bij een kdv vandaan kan halen. Ze worden wel eens verkocht.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 20:12:01 #74
52229 Chanty
pi_168499573
Wat een verschil tussen die twee, maar dat zal naarmate ze ouder worden vast bijtrekken madivi. Snap wel dat je het sneu vindt voor de kleinste. En had de foto nog gezien, het worden al echt kleine jochies O+

Veel kindjes met eczeem zeg. Amelie heeft op haar schouders en haar armen een plekje zitten. Je ziet het niet maar het voelt ruw, jeukt verder ook niet. Volgens de cb-arts is het ook eczeem en moest ik het vet houden. Lucas had als baby ook zo'n plek op zijn been. Ben iig blij dat ze er geen last van heeft en verdenk ook het weer als oorzaak.

En ik ben voor de 3e keer in krap 3 weken tijd ziek ;( Zal wel komen omdat ik steeds niet uitziek. eerste keer ben ik 1 dag thuis geweest en de volgende dag met pcm gaan werken. Tweede keer kwam ik met koorts thuis en heb ik 1 dag goed rust gepakt, de andere twee dagen heb ik me wel ziek gemeld maar halve dagen thuis zitten werken. En nu voel ik me sinds gisteren weer belabberd en heb verhoging. Maar ik heb dus echt gewoon geen tijd om ziek te zijn.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 20:12:21 #75
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168499582
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 20:05 schreef Nazil het volgende:
Ik dacht gelijk aan zo'n dubbelbedje wat ze bij de opvang ook hebben. Twee op elkaar, kan je de spijlen ook van neerhalen. Zullen alleen misschien wel idioot duur zijn, tenzij je een afgekeurde bij een kdv vandaan kan halen. Ze worden wel eens verkocht.
Best wat van op MP te vinden. http://www.marktplaats.nl(...)eviousPage=lr&pos=16
KuikenGuppy
pi_168500051
Dank voor het meezoeken/denken ladies!

Chanty, ze hebben ook niets aan je als je straks echt omvalt he... Beterschap!

[ Bericht 54% gewijzigd door Madivi op 28-01-2017 20:33:23 ]
pi_168500251
Heb je iemand die een beetje kan knutselen Madivi? Ikea met neerklapbare zijkant: http://www.mammalous.nl/2014/10/nieuwe-co-sleeper-voor-fyran.html
  zaterdag 28 januari 2017 @ 20:45:46 #78
52229 Chanty
pi_168500532
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 20:28 schreef Madivi het volgende:
Dank voor het meezoeken/denken ladies!

Chanty, ze hebben ook niets aan je als je straks echt omvalt he... Beterschap!
Nee ik weet het maar ben gewoon niet goed in ziek zijn als er een berg werk ligt die alleen maar groter wordt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168500942
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 21:10:40 #80
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168501205
Breng je kleine meneer naar zijn bedje en kom je beneden, ligt grote meneer op de bank te slapen :') Zaterdagavond, ik ga met de poezen maar een feestje bouwen, want de mannen laten het afweten :{w

Chanty, wat Ophelia zegt. Alleen.... ik zou me er ook om opvreten. Toch, bij jezelf blijven :Y :')

Madivi, goede opties qua bedje voor de oudste worden er aangedragen. Ik als lang persoon vind een laag ledikant al laag met instoppen.
pi_168501507
Emmy slaapt zo weinig overdag. Vandaag 1 keer een uurtje en 1 keer 3 kwartier. Ze is verder wel overwegend vrolijk. Ik probeer haar wel vaker op bedje te leggen, bv als ze 2-3 uur wakker is of als ze in haar oogjes zit te wrijven en duidelijk wel moe is. Maar ze wil niet slapen of zich eraan overgeven. Even laten huilen wordt al snel heel hard huilen en dan slaapt ze zeker niet. En ik kan er ook niet tegen.

Heb ik gewoon een baby die weinig slaap nodig heeft? Is het een fase?
Ik vind het best gezellig om dat vrolijke meisje veel om me heen te hebben, maar ik kom bijna nergens anders aan toe en ben toch wel gesloopt aan het einde van de dag.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 21:20:47 #82
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168501599
Wij hadden vandaag ook zo'n dag Arja. Andere dagen slaapt hij wel gaten in de dag.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 21:22:52 #83
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_168501671
Is hier momenteel ook zo Arja. Vandaag maar één uur geslapen in de middag.
Veel aandacht opeisen rest van de tijd ook. Überhaupt slaapt ze vaak maar één keer in de middag, wel een langere ruk dan de afgelopen dagen hoor, uur of 2, 3.
En momenteel ook heel weinig drinken, maar anderhalve fles (210/7) op de hele dag... Veel te weinig maar ze eet wel fruit/groentehapjes goed en heeft plasluiers dus zal wel met de tandjes te maken hebben.

Slaapt ze wel 'netjes' lang in de nacht bij jou?
pi_168501722
Uni peuter had hier ook een open eczeem plek waar vocht uit kwam maar daar zie je nu niks meer van.
En idd zon hier ook het enige middel wat goed hielp.

Burdie 21 noem ik geen meisje meer
:D fijn dat je eruit bent.
Man en ik gaan volgende week lekker uit eten. Zo gezellig om even met z'n 2e wat te doen *;

Madivi wat gaat je grote snel.
Lastig dat je dan te klein bent om je grote goed in te stoppen :7
kan je de poten niet onder het ledikant uit zagen? 8-)

Lesage S is echt lang ziek ja. Hoe ging het vandaag?
Laatste dagje met een baby in huis O+ alvast veel plezier morgen met zijn verjaardag :*
pi_168501741
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 21:20 schreef Quoi het volgende:
Wij hadden vandaag ook zo'n dag Arja. Andere dagen slaapt hij wel gaten in de dag.
Het gebeurt hier hooguit 3 keer per maand dat ze 1 keer 2 uur of langer slaapt.

Nou ja, het zal wel weer een keer veranderen.
pi_168501916
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 21:22 schreef Molo het volgende:
Is hier momenteel ook zo Arja. Vandaag maar één uur geslapen in de middag.
Veel aandacht opeisen rest van de tijd ook. Überhaupt slaapt ze vaak maar één keer in de middag, wel een langere ruk dan de afgelopen dagen hoor, uur of 2, 3.
En momenteel ook heel weinig drinken, maar anderhalve fles (210/7) op de hele dag... Veel te weinig maar ze eet wel fruit/groentehapjes goed en heeft plasluiers dus zal wel met de tandjes te maken hebben.

Slaapt ze wel 'netjes' lang in de nacht bij jou?
Is momenteel ook een beetje wisselend. Gister wel. Maar net was ze na 3 kwartier weer wakker. Maar over de hele linie genomen gaan de nachten doorgaans goed.

Dan heeft larfje inderdaad wel weinig gedronken vandaag. Dat doet Emmy nooit, ze laat vrijwel nooit iets staan.
Is dat ene tandje al door?
  zaterdag 28 januari 2017 @ 21:33:24 #87
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_168502043
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 21:29 schreef Arja het volgende:

[..]

Is momenteel ook een beetje wisselend. Gister wel. Maar net was ze na 3 kwartier weer wakker. Maar over de hele linie genomen gaan de nachten doorgaans goed.

Dan heeft larfje inderdaad wel weinig gedronken vandaag. Dat doet Emmy nooit, ze laat vrijwel nooit iets staan.
Is dat ene tandje al door?
Scherp randje is door. Ze bijt nu echt op alles, denk dat daarom de fruit en groente er beter in gaan dan de fles.
Ze eet ruim 250 gram fruit en groente nu, dus de intake bij elkaar zal wel voldoende zijn. Alleen even letten op dat ze genoeg melk binnen krijgt, anders gaan we er dikkere pap van maken zodat ze wel de stoffen uit de melk binnen krijgt

Gekke kindjes. Voelt Emmy zich wel ok? Hier helpt afleiding wel als ze om aandacht aan het miepen is. Spiegel, andere plek in de kamer om te spelen. Maar buiten met de wagen zodat ze kan rondkijken of de tv aan ofzo
pi_168502568
Madivi, wat een heerlijke mannen heb je toch!

Chanty, echt uitzieken hoor :*

Sneue kleintjes met eczeem ;(

S. is beter *O* nou ja, zonder koorts. Wel moe vandaag nog. We gaan zien hoe het morgen op zijn feestje gaat. We vieren het bij schoonouders, dus mocht hij volledig instorten, dan kan ik altijd nog lekker met hem naar huis :)
We hebben vanmorgen nog nieuwe kleertjes voor hem gekocht, het huis van schoonouders versierd, boodschappen gedaan en cadeautjes ingepakt. Helemaal klaar voor de grote dag!

Gekke avond dit verder. Vorig jaar klapte mijn vriend om kwart voor 9 zijn laptop dicht om zijn laatste werk af te maken. Een kwartier later braken mijn vliezen en om 10 uur had ik 5 cm ontsluiting.
Vannacht om 3.34u heb ik officieel een dreumes :o
pi_168502577
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 21:33 schreef Molo het volgende:

[..]

Scherp randje is door. Ze bijt nu echt op alles, denk dat daarom de fruit en groente er beter in gaan dan de fles.
Ze eet ruim 250 gram fruit en groente nu, dus de intake bij elkaar zal wel voldoende zijn. Alleen even letten op dat ze genoeg melk binnen krijgt, anders gaan we er dikkere pap van maken zodat ze wel de stoffen uit de melk binnen krijgt

Gekke kindjes. Voelt Emmy zich wel ok? Hier helpt afleiding wel als ze om aandacht aan het miepen is. Spiegel, andere plek in de kamer om te spelen. Maar buiten met de wagen zodat ze kan rondkijken of de tv aan ofzo
ja hoor. Ze vindt het geweldig als ik haar binnen in de kinderwagen neerzet op een plek waar ik ben, met iets in haar handen (mond) en kijkt dan gewoon naar wat ik aan het doen ben (koken bv).
Vandaag was ik binnen aan het sporten en springen en doen en ze kwam niet meer bij van het lachen :')

Elke keer als ik omhoog kom van een buikspieroefening zeg ik dan ook wel "Kiekeboe" en trek een gekke bek dus dat helpt vast ook mee.

En tijdens het koken vertel ik haar van alles op een toon die haar boeit en de inhoud maakt niet uit zoals "platte peterselie kan beter tegen verhitten dan krulpeterselie. De steeltjes kun je ook eten, die zijn wat zoeter".
Dan vermaakt ze zich prima.

LeSage aan het memory-lanen. Bijzonder hoor dat eerste jaar. En je gaat het gewoon nog een keer meemaken. Mooi man
  zaterdag 28 januari 2017 @ 21:53:13 #90
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_168502657
Ja dat herken ik wel, keihard lachen om de gekste dingen :D

En gefeliciteerd nog LeSage, mooi!
  zaterdag 28 januari 2017 @ 22:07:29 #91
171422 LadyBlack
paint it black
pi_168503015
quote:

[..]

Chicco heeft dat toch?! Ik zag daar laatst een reclame van!
Ja dus, even gegoogled en die bedjes heten Next2Me, en daarvan klapt de zijkant gemakkelijk open en dicht:
  zaterdag 28 januari 2017 @ 22:08:57 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_168503048
Ja die zijn prima voor minibabys maar niet voor staande bijna-dreumesen denk ik ;)
disclaimer
  zaterdag 28 januari 2017 @ 22:10:04 #93
171422 LadyBlack
paint it black
pi_168503075
En haaaaai ik val ook weer eens binnen :W

S ligt namelijk al een uur in zn bed boven \O/ *O*
Dat is echt een unicum :') Meestal is t 's avonds hooguit een kwartiertje tot ie weer wakker wordt en dan krijgen we hem er niet meer in. En dus is ie elke avond beneden tot ik naar bed ga, en dan ligt ie 's nachts ook naast me. Maarrrrrrr dit geeft weer hoop O+

En verder leef ik nu helemaal met LeSage mee want de eerste verjaardag komt hier ook (veel te snel) dichtbij :o

Alvast heel veel plezier morgen!!! Hopelijk is t feestvarkentje niet ziek meer!
  zaterdag 28 januari 2017 @ 22:11:29 #94
171422 LadyBlack
paint it black
pi_168503103
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 22:08 schreef Stormqueen het volgende:
Ja die zijn prima voor minibabys maar niet voor staande bijna-dreumesen denk ik ;)
Ooooooh ja sjonge, ik kijk scheel zie ik :')! Ik dacht dat dat gewoon een standaard ledikantformaat was. Maar t is een wieg inderdaad.

Let maar niet op mij, ik heb nogal slaapgebrek door dat kleine jongetje :')
  zaterdag 28 januari 2017 @ 22:11:35 #95
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168503108
Arja :D Met zulke interessante informatie over krulpeterselie zou ik ook geen moment van de dag willen missen. Het zal idd wel weer overgaan.

LeSage, heeeeel fijn dat S beter is. Alvast gefeliciteerd! w/ Ik ga je missen hier!
pi_168503298
LB :D hoe gaat het verder met jouw S?

Q, ik ga jullie ook missen, dus ik lees lekker mee hier. En in september schuif ik hopelijk weer aan hier, dus dan kom ik een aantal van jullie weer tegen :)
pi_168503732
Weet je wat ik echt intens genieten vind? Als je voor je zelf gaat slapen nog even bij m gaat kijken hoe hij in slaap gevallen is O+ 90 procent van de tijd met knuffeldoek over z'n hoofd, of naast hem en dan zijn hoofd er naar toe gedraaid. Ik houd er zo van, mijn lieve kleine O+

Lesage alvast gefeliciteerd!
pi_168503862
Madivi wij hadden een IKEA ledikant met 1 zijkant eruit als soort-van cosleeper, en toen dochter ging kruipen hadden we bedrekken langs de overige open kanten van het bed... Weet niet of dat een optie is?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_168503866
quote:

[..]

Die van Sebra volgens mij. Maar die heeft wel een stevige rib-uit-je-lijf-factor.

Edit: nvm, die ook niet. Er bestaan wel full size ledikantjes met een textielen zijkant met rits van Roba, maar volgens mij zijn die ook niet echt meer voor (bijna)dreumesen.

[ Bericht 12% gewijzigd door _Ophelia_ op 28-01-2017 23:29:30 ]
pi_168504095
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 22:42 schreef Nazil het volgende:
Weet je wat ik echt intens genieten vind? Als je voor je zelf gaat slapen nog even bij m gaat kijken hoe hij in slaap gevallen is O+ 90 procent van de tijd met knuffeldoek over z'n hoofd, of naast hem en dan zijn hoofd er naar toe gedraaid. Ik houd er zo van, mijn lieve kleine O+

O+
pi_168504256
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 22:42 schreef Nazil het volgende:

Even inbreken hier hoor :@, want al heel lang geen baby's meer hier.

Maar dit blijft zo mooi! Wij doen t elke avond bij onze 6 jarige en onze 4 jarige. Even instoppen, been binnenboord leggen en een kusje. Onze oudste is een kletser, dus soms ook nog ff kletsen. O+
*poef* nu is het weg
pi_168507531
Lesage gefeliciteerd met jullie dreumes *O* :*
Heel veel plezier vandaag
pi_168507659
LeSage, van harte!

Lb, leuk je weer eens te zien hier, wat lastig van het (niet)slapen, hopelijk doorbrak gister het patroon!

Ophelia, die ombouwtip, zo gaaf. Ga eens kijken of er iemand in m'n omgeving handig genoeg is hiervoor.
^O^
pi_168507688
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 07:50 schreef Madivi het volgende:
LeSage, van harte!

Lb, leuk je weer eens te zien hier, wat lastig van het (niet)slapen, hopelijk doorbrak gister het patroon!

Ophelia, die ombouwtip, zo gaaf. Ga eens kijken of er iemand in m'n omgeving handig genoeg is hiervoor.
^O^
Een andere mogelijkheid is misschien nog een Ikea-ledikantje met 1 zijkant eruit. Kind in bed en dan de open zijkant tegen de muur aan duwen. Is wel het hele bed verplaatsen iedere keer, dus niet heel handig wellicht.
pi_168508273
Vandaag hebben we groot feest, want ons kleine vriendje is al 1 jaar! Wat is het voorbij gevlogen!
Ik wil jullie allemaal bedanken voor de adviezen, het luisterend oor en de leuke verhalen/foto's van jullie mini's.
Tot snel (of iets minder snel) bij de dreumessen!

SPOILER
  zondag 29 januari 2017 @ 09:45:27 #106
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168508359
LeSage gefeliciteerd en wat een toffe collage! Mooi ventje hoor O+

Tot over 7 mnd pas :P

Na er 3x uit te zijn geweest vannacht (...) ben ik met een übervrolijke Max onderweg naar de duinen om daar zijn vader aan te moedigen. Heerlijk 8-)
pi_168508753
Lesage gefeliciteerd en wat een mooie collage. Die foto rechtsboven O+

Emmy heeft zich vannacht een paar keer wakker gehoest en moest huilen ;(
En toen zij eindelijk weer sliep was er hier een klopjacht met een politiehelikopter waarvan ik niet kon slapen.
Team zombie hier
pi_168509061
Gefeliciteerd LeSage! Leuke collage O+

M slaapt ook weinig overdag Arja. Heb me er maar bij neergelegd :')

Ze slaapt nog bij ons in bed. Man wil eigenlijk dat ze in haar eigen bed gaat slapen, ik heb daar stiekem wat moeite mee :@ Ik vind het zo gezellig :@ O+ misschien een compromis dat ze in haar eigen bed slaapt en na een eventuele nachtvoeding naast mij blijft liggen :+

Ik heb zoveel snot in mijn hoofd, word er nou wel een beetje gek van. Hopelijk snel weer helemaal beter.
  zondag 29 januari 2017 @ 10:35:01 #109
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_168509122
Miezziej, voor je relatie en intimiteit lijkt het me ook wel iets om te bespreken. Zeker omdat het al niet zo lekker gaat tussen jullie.

Larf slaapt sinds de jaarwisseling in haar eigen kamer, waardoor wij allemaal rustiger slapen nu (zij ook).
Vanmorgen trok ik haar na ochtendfles bij me in bed om te knuffelen en kreeg mijn eerste 'kus' van haar.
Mijn neus werd even lekker afgelebberd _O-
Lijkt nowadays wel alsof ik een hond heb _O-
pi_168509245
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 10:35 schreef Molo het volgende:
Miezziej, voor je relatie en intimiteit lijkt het me ook wel iets om te bespreken. Zeker omdat het al niet zo lekker gaat tussen jullie.

Larf slaapt sinds de jaarwisseling in haar eigen kamer, waardoor wij allemaal rustiger slapen nu (zij ook).
Vanmorgen trok ik haar na ochtendfles bij me in bed om te knuffelen en kreeg mijn eerste 'kus' van haar.
Mijn neus werd even lekker afgelebberd _O-
Lijkt nowadays wel alsof ik een hond heb _O-
Zeker waar. Man zei het niet zo tactisch (blijft een man he :+). Hij zei tegen M 'vanaf volgende week slaap je in je eigen bed'. Had het niet verwacht dus reageerde niet echt. Maar even een plan van aanpak voor maken samen :P
Het lijkt me ook wel weer leuk om haar te zien liggen in haar bedje en dan begroet te worden met een grote glimlach O+ Of een 'kus' :9

Heeft Larfje nog steeds zulk geweldig haar? O+
  zondag 29 januari 2017 @ 10:42:41 #111
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_168509279
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 10:40 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Zeker waar. Man zei het niet zo tactisch (blijft een man he :+). Hij zei tegen M 'vanaf volgende week slaap je in je eigen bed'. Had het niet verwacht dus reageerde niet echt. Maar even een plan van aanpak voor maken samen :P
Het lijkt me ook wel weer leuk om haar te zien liggen in haar bedje en dan begroet te worden met een grote glimlach O+ Of een 'kus' :9

Heeft Larfje nog steeds zulk geweldig haar? O+
Jullie moeten eens (leren) praten mevrâh. Anders klapt de boel.

En yep, die DM :)
pi_168509842
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 10:42 schreef Molo het volgende:

[..]

Jullie moeten eens (leren) praten mevrâh. Anders klapt de boel.

En yep, die DM :)
Klopt ja. Het gaat al wat beter, baby steps :P

Larfje O+ Leuk pakje ook :9
  zondag 29 januari 2017 @ 13:24:46 #113
52229 Chanty
pi_168513509
Gefeliciteerd Lesage O+ Wat een grote knul is het al!
pi_168514503
Hoi! Vraag: mijn baby (5maanden) heeft een zeer sterke kokhalsreflex. Alle hapjes krijgen dezelfde reactie :o :r :D
Is dit een kwestie van afwachten en verspilde moeite om het vaak te proberen? Of juist vaak proberen anders wordt het niet minder?
  zondag 29 januari 2017 @ 14:29:40 #115
52229 Chanty
pi_168515592
Ik heb het even laten rusten een paar weekjes, alleen heel af en toe iets in de hand gegeven. Maar hier had ze sowieso geen interesse in eten. Kokhalsreflex is wel minder nu met 7 maanden. Weet eigenlijk niet of je dat kan 'trainen' door vaker aan te bieden, blijft immers een reflex. Vindt hij het zelf vervelend?
pi_168517403
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 21:49 schreef Arja het volgende:

[..]
En tijdens het koken vertel ik haar van alles op een toon die haar boeit en de inhoud maakt niet uit zoals "platte peterselie kan beter tegen verhitten dan krulpeterselie. De steeltjes kun je ook eten, die zijn wat zoeter".
Dan vermaakt ze zich prima.
:D

Ik ben aan het oefenen met 'voorlezen', een badboekje zonder tekst wordt zoiets als: Kijk dit is Kikker, Kikker zweeft boven het water... Of ervoor... Dat is perspectivisch niet heel duidelijk. En zijn ogen staan zo achter elkaar en dan kijkt hij naar de zijkant... Dan kan 'ie de vissen die *daar* boven het water springen helemaal niet zien! Dus hij weet waarschijnlijk niet waar hij naartoe gaat. Maar hij kan jou wel zien! Of niet, want het is een afbeelding van een kikker in een boekje.

:')_!
  zondag 29 januari 2017 @ 15:44:50 #117
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_168518439
Lesage gefeliciteerd met je mannetje *O* Leuke collage!

Quoi en Arja, balen van de mindere nachten. Hopelijk vandaag een lazy sunday Arja en Quoi veel plezier in de duinen!

Miezz beterschap!

Molo lekker zo'n natte lebber-kus O+
Hier ook het plan om Aa binnen nu en een maand in zijn eigen kamertje te leggen 's nachts. In elk geval voordat ik weer ga werken eind februari.

Crump ik heb het destijds met Vv ook een paar weken laten rusten en toen opnieuw geprobeerd. Toen ging het meteen veel beter!

Uni, geniaal verhaal :D

Ik ben helemaal blij met de nieuwe luiertas die we gisteren gehaald hebben! Er past echt super veel in en ik vind em gewoon echt mooi! :Y En ook nog 50% korting :D

We hadden al een luiertas (gebruikt voor Vv) maar de rits was kapot gegaan door het te vol stoppen van de tas (terwijl het al een flinke tas was) :P
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_168520540
Lieve LeSage, van harte gefeliciteerd met je dreumes! O+
  zondag 29 januari 2017 @ 16:59:06 #119
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_168520675
Lesage gefeliciteerd met je dreumes!

Dat is een mooie tas rady!
  Manager PR/Moderator zondag 29 januari 2017 @ 17:45:52 #120
269689 crew  Viv
pi_168521934
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 07:27 schreef Madivi het volgende:
Vivi, hopelijk ben je gauw weer fit en heeft het ziek zijn geen invloed op je productie.
Het is een soort buikgriep geworden, het gaat al wat beter maar ik ben nog niet fit. Ik heb wel minder kolfopbrengst omdat ik nu kleine beetjes drink en minder lang/vaak kolf, maar heb het idee dat de productie an sich nog wel in orde is. Lief dat je daar aan denkt! :*
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 20:12 schreef Chanty het volgende:
Tweede keer kwam ik met koorts thuis en heb ik 1 dag goed rust gepakt, de andere twee dagen heb ik me wel ziek gemeld maar halve dagen thuis zitten werken.
Ohh, en ik nog jompelen dat je goed bezig was qua ziekmelden voor de rest van de week! :(
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 21:18 schreef Arja het volgende:
Emmy slaapt zo weinig overdag. Vandaag 1 keer een uurtje en 1 keer 3 kwartier. Ze is verder wel overwegend vrolijk. Ik probeer haar wel vaker op bedje te leggen, bv als ze 2-3 uur wakker is of als ze in haar oogjes zit te wrijven en duidelijk wel moe is. Maar ze wil niet slapen of zich eraan overgeven. Even laten huilen wordt al snel heel hard huilen en dan slaapt ze zeker niet. En ik kan er ook niet tegen.

Heb ik gewoon een baby die weinig slaap nodig heeft? Is het een fase?
Ik vind het best gezellig om dat vrolijke meisje veel om me heen te hebben, maar ik kom bijna nergens anders aan toe en ben toch wel gesloopt aan het einde van de dag.
Hier precies zo, en nu ze op het kinderdagverblijf hetzelfde laat zien denk ik dat het gewoon bij ZZ hoort. Als het die professionals al niet lukt om haar overdag meer te laten slapen... :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 22:20 schreef LeSage het volgende:
En in september schuif ik hopelijk weer aan hier, dus dan kom ik een aantal van jullie weer tegen :)
Ja bizar idee, ik zit hier dan nog met dezelfde baby en jij met een nieuwe! Tot dan! w/
  zondag 29 januari 2017 @ 19:25:49 #121
171422 LadyBlack
paint it black
pi_168525113
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 22:20 schreef LeSage het volgende:
LB :D hoe gaat het verder met jouw S?
S heeft (net als zn zus destijds) een week geleden leren tijgeren, dus olé! :D Hij geniet zienderogen van zijn verruimde wereld O+

Verder heeft ie gisteravond een uur op zn eigen kamer geslapen, tot ie wakker werd. Nu wakker weggelegd maar dat is van pruttelen alweer richting krijsen aan het gaan.

Maarja, hij is ook in 1 week ofzo overgegaan van 2 tot 3 slaapjes van 2-3 uur, naar maar 1x 3 uur :o

Gekke baby.
  zondag 29 januari 2017 @ 19:31:05 #122
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_168525324
Pindakaas gevoederd: omnomnom!

Griekse yoghurt gevoederd: leek arsenicum en daarna keihard kotsen

Volgende keer beter :+
  zondag 29 januari 2017 @ 19:58:18 #123
52229 Chanty
pi_168526328
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 17:45 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Het is een soort buikgriep geworden, het gaat al wat beter maar ik ben nog niet fit. Ik heb wel minder kolfopbrengst omdat ik nu kleine beetjes drink en minder lang/vaak kolf, maar heb het idee dat de productie an sich nog wel in orde is. Lief dat je daar aan denkt! :*

[..]

Ohh, en ik nog jompelen dat je goed bezig was qua ziekmelden voor de rest van de week! :(

[..]

Hier precies zo, en nu ze op het kinderdagverblijf hetzelfde laat zien denk ik dat het gewoon bij ZZ hoort. Als het die professionals al niet lukt om haar overdag meer te laten slapen... :')

[..]

Ja bizar idee, ik zit hier dan nog met dezelfde baby en jij met een nieuwe! Tot dan! w/
Sorry :@ Maar had de week erop een presentatie dus eigenlijk kon dat alleen nog op de dagen dat ik ziek was. En omdat ik dat ook wel leuk vind om te doen, vond ik dat dat prima kon :P Maarja... de werkweek zelf was weer een hoop stress en gedoe, nauwelijks tijd om te eten. Denk dat dat wel een probleem is. Kom soms ook moeilijk in slaap omdat ik nog maal over het werk. Ik wil het allemaal te goed doen en kan het gewoon niet los laten.

Jij ook beterschap! :*
pi_168530245
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 19:31 schreef Molo het volgende:
Pindakaas gevoederd: omnomnom!

Griekse yoghurt gevoederd: leek arsenicum en daarna keihard kotsen

Volgende keer beter :+
Ik moest lachen. :+

Lesage gefeliciteerd. Ik zit hier nog als je in september terug komt dus tot dan :W

Chanty beterschap.

Iemand ervaring met korte tongriempjes?

Mijn ventje groeit lekker door,in de lengte vooral, 56 is te kort, en 62 is qua lengte prima maar veel te wijd. Dat was bij saar vaak andersom. :')

Hij is door alle opnames een beetje uit zn doen, veel huilen ook, maar tussendoor is er ook ruimte om te spelen...

Ik maakte vandaag deze;

S. 2014
J. 2016
pi_168530642
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:15 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Ik ben aan het oefenen met 'voorlezen', een badboekje zonder tekst wordt zoiets als: Kijk dit is Kikker, Kikker zweeft boven het water... Of ervoor... Dat is perspectivisch niet heel duidelijk. En zijn ogen staan zo achter elkaar en dan kijkt hij naar de zijkant... Dan kan 'ie de vissen die *daar* boven het water springen helemaal niet zien! Dus hij weet waarschijnlijk niet waar hij naartoe gaat. Maar hij kan jou wel zien! Of niet, want het is een afbeelding van een kikker in een boekje.

:')_!

Kijk, nog zo'n rare snuiter.

Gm wat is hij al groot en wijs. Heel niet meer mini
pi_168530780
Hij is pas net 3 maanden :'( ... maar idd kijkt veel te wijs uit zn ogen. O+
S. 2014
J. 2016
  zondag 29 januari 2017 @ 21:57:44 #127
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168531029
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 21:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Iemand ervaring met korte tongriempjes?
Mijn beide jongens hadden dat, wat wil je er over weten?
KuikenGuppy
pi_168531524
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 21:51 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hij is pas net 3 maanden :'( ... maar idd kijkt veel te wijs uit zn ogen. O+
Vind je dat extra moeilijk omdat je ook wat van de eerste tijd babysnuiven hebt moeten missen? Kan ik me wel voorstellen.

Hoe gaat het nu? En met je partner?
pi_168532370
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 21:57 schreef Burdie het volgende:

[..]

Mijn beide jongens hadden dat, wat wil je er over weten?
Waar merkte je het aan? James lijkt geen problemen te hebben met drinken, maar zn tongetje kan bijna niet naar buiten, en trekt in een hartje als hij m uitsteekt...

Arja, Ja ik heb daar soms wel moeite mee, gevoelsmatig heb ik een week of 3 gemist en dat vind ik op 3 maanden best veel.

Morgen voor het eerst naar de psych t is nodig maar vind het ook moeilijk, t doosje moet open, en dat hou ik al weken dicht vanwege alle emotie die daarin zit...
SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_168532608
Heel begrijpelijk gm.
3 weken is ook veel, die eerste tijd gaat al zo snel.

SPOILER
pi_168533031
SPOILER
S. 2014
J. 2016
  Manager PR/Moderator zondag 29 januari 2017 @ 23:06:20 #132
269689 crew  Viv
pi_168533078
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 22:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Waar merkte je het aan?
Hier kwam de lactatiekundige er mee, die ik had ingeschakeld vanwege pijn bij het voeden. Het is uiteindelijk beoordeeld door de huisarts voor een verwijzing naar de kinderarts, die het gekliefd heeft. Dus je kan het altijd aan je huisarts voorleggen.
SPOILER
  maandag 30 januari 2017 @ 04:41:18 #133
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168535868
GM :* Wat is James een baas met zijn boekje! Sterkte daar.

Ik was net even ten einde raad... :{ Had hem om middernacht nog 180/6 met pap gegeven (na al 180 om 19u en 120 om 20u) en nu was hij om 4u ontroostbaar. Krij-sen. Hongerrrrrrr. Dat kán toch niet mensen, zoveel eten? :')

Misschien toch ook maar aan de boterham met pindakaas beginnen :+

Afijn, deze totaal in het duister tastende moeder draait zich nog eens om :Z

[ Bericht 2% gewijzigd door Quoi op 30-01-2017 05:00:28 ]
  maandag 30 januari 2017 @ 06:20:17 #134
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_168535939
Gm :* en wat is James een heerlijk mannetje
pi_168536612
Wat een nachten Quoi. Ik heb geen ervaring met fv, dus heb helaas geen tips. Misschien eens overleggen met het CB?

James O+
SPOILER
Gister nog even gesproken met man, en het blijkt dat hij het samen slapen niet vervelend vindt, maar bang is dat we M teveel verwennen. Ik vind het wel meevallen allemaal :+ Maar we gaan gewoon rustig een beetje oefenen met in haar eigen bed slapen, en na een eventuele nachtvoeding laat ik haar naast me liggen. Ik vond dat nogal gedoe elke keer, oppakken, terugleggen enzo :@ Man heeft daar geen last van natuurlijk, maar ik wel dus zodoende :+
  maandag 30 januari 2017 @ 09:00:57 #136
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168536756
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 22:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Waar merkte je het aan? James lijkt geen problemen te hebben met drinken, maar zn tongetje kan bijna niet naar buiten, en trekt in een hartje als hij m uitsteekt...
Ik merkte het door pijn bij de bv, maar je kunt het ook zien. Op borstvoeding.com staat veel info en foto's, en er is ook een Facebook groep. Kan je er anders een foto van maken?
Sterkte voor je spoiler :*.
KuikenGuppy
  maandag 30 januari 2017 @ 09:03:43 #137
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168536777
@Miezz, een baby kun je natuurlijk niet verwennen. Slaapt ze overdag wel in haar eigen bed?
KuikenGuppy
pi_168536813
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2017 09:03 schreef Burdie het volgende:
@Miezz, een baby kun je natuurlijk niet verwennen. Slaapt ze overdag wel in haar eigen bed?
Wat is overdag slapen? :?
Nee, zonder gekkigheid :+ Ze slaapt overdag een beetje overal en nergens. Op de bank (wanneer wij er bij zitten), in de box, ons bed, ledikant, draagzak... Ze slaapt steeds heel kort overdag (zo'n 45 min). Bij mijn schoonmoeder slaapt ze altijd in een ledikant beneden, en op het kdv hebben ze een soort slaapkamer :P
pi_168536895
Hier nog een moeder die in het duister tast. Tussen 23 en 3 was ze wakker en veel aan het huilen en we hebben werkelijk alles geprobeerd van wiegen, tot een paar keer mee naar beneden, paracetamol, tempen, tussen ons in leggen, twee keer een extra fles etc. Daarna heeft ze geslapen tot 7 en is gewoon vrolijk.
Zelf kon ik pas om 5 uur in slaap vallen, want na de slechte nacht van die dag ervoor zat ik me nu zo op te fokken dat ik niet kon slapen en zo'n drukke werkweek voor de boeg heb, dat het niet lukte in slaap te komen en ik bleef nog zo alert ook op haar
pi_168537267
Pfff wat een nachten Arja en Quoi! Hier nog zo'n nacht. Ze was van 4 tot 6.15 wakker, huilerig en dan weer kletsen. Dacht dat ze het koud had en daarna weer warm. Geen idee wat er nou was, maar ik heb geen oog dicht gedaan. Mevrouwtje ligt nu nog heerlijk te slapen. Denk dat ik zo maar tegen haar ga kletsen en huilen :+

Quoi, kun je toch niet kv voor hongerige baby's proberen?
  maandag 30 januari 2017 @ 10:15:47 #141
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_168537588
Sterkte GM, heftig allemaal, hopelijk rust in de toko nu en dan dingen stapje voor stapje makkelijker hoop ik voor jullie :*

Hier drama nacht, heel aanhankelijk ook maar ze heeft gewoon last van haar tanden hier. Bepanthen werkt wel top gelukkig tegen de schrale billen van die luiers from smell-hell.

We proberen hier allerlei voer, theelepel zalm nu net ging prima, al is het stuk mango wat ze nu in haar hand heeft een grotere hit :+
  maandag 30 januari 2017 @ 10:47:17 #142
52229 Chanty
pi_168538114
Heftig gm ;( klinkt alsof jullie alles wat er is gebeurd apart verwerken. verstandig om nu geen grote beslissingen te nemen.
  maandag 30 januari 2017 @ 12:24:48 #143
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168540282
In zijn kamertje doet een tevreden Max een dutje, ochtendflesje op, even gespeeld. Alsof er niks is gebeurd vannacht :') Ook ik denk dan: wat zeur ik eigenlijk, alles gaat toch gewoon goed? Het is ook gewoon de manier waarop ik 's nachts wakker word. Zo van: WTF, hij heeft toch net ca 400cc papmelk gehad! & het ontroostbare. Het hele huis is dan wakker.

Afijn... CB ga ik nog even niet raadplegen. Vorige keer waren ze vrij vaag in hun advies. Kwamen met andere vaste tijden die ik moest aanhouden & de boodschap dat hij écht minder moest drinken. Nou ja, bedankt :{

Ook ga ik nog geen forte geven, want binnenkort ook over naar Nutrilon 2 en natuurlijk bijvoeding opvoeren. Ik ben wat voorzichtig met al die overstappen tegelijkertijd.

Dus Q, niet miepen :P Ik vermoed dat we net in een tussenfase zitten. Hij eet nog weinig extra bijvoeding. Vanaf vandaag ga ik wel consequent een hapje geven. En deze fase zal wel weer overgaan :)

Positief: over slaapjes iig geen klagen. Na de eerste signalen weer neergelegd en is gaan slapen. Nu hij ouder wordt kom ik er pas achter dat hij vaker moe is dan ik eerder heb gedacht - als je snapt wat ik bedoel. Als ik er snel bij ben en 'm rustig neerleg in zijn bedje en wat rond zijn bedje blijf scharrelen voor klusjes, is hij zo weg. En dan slaapt hij toch best wat tijd op een dag.

@Arja, klinkt als een leuk nachtje! En overdags ook prima in haar hum >:) Jij bent vandaag aan het werk? In dat geval sterkte.

@Molo, zalm schijnt ook goed te smaken met wat creme fraiche en dille. Die L van jou is een fijnproever :9 Benieuwd naar haar tandje hoor.

@Mies, ook al lekker op vannacht. Voortaan denk ik even aan jullie en dat ik niet de enige ben die loopt te zeulen met the beebs.

@Miezz, lekker doen wat goed voelt. Heb je alleen zelf geen behoefte aan met z'n tweeën slapen in bed?
  maandag 30 januari 2017 @ 12:44:33 #144
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_168540606
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 09:08 schreef Miezziej het volgende:
Ze slaapt steeds heel kort overdag (zo'n 45 min).
Dat is precies een hele slaapcyclus dus dat zou ik niet zien als kort, maar als een volwaardig slaapje.
Misschien helpt dat er een beetje anders naar kijken.
Het is wel jammer dat het niet 1 groter dutje is, maar in de doek slapen is wel fijn als je er uit bent :D
  maandag 30 januari 2017 @ 13:18:51 #145
171422 LadyBlack
paint it black
pi_168541195
Arja, mijn dochter sliep ook heel lang zo af en toe 3 kwartier, liefst op mijn arm :X

Maar daarna was ze wel weer uitgeslapen, want het is idd precies 1 cyclus.

Ook nu is het trouwens een kind dat niet al teveel slaap nodig heeft.
pi_168541370
Wij hebben hier een lange tuk in de ochtend en dan steeds slaaps van max een uur. Tenzij doek of wandelend in de wagen.

Ik was zojuist in de winkel en S zat in de autostoel op de wagen. Hij was half wakker en mormelde wat omdat zn speentje uit viel terwijl ik aan het betalen ben. Doet een langslopende kassamedewerker zo zijn speentje terug! Echt?! Hij huilde niet eens. En hallo, mijn kind? Blijf af met je vieze handen zeg. En dat je in verbazing alleen maar "eh dat lukt me zelf wel" uit kan brengen.
(Na 6 jaar achter de kassa weet ik hoe goor je handen worden van dat werk).
pi_168541754
quote:
17s.gif Op maandag 30 januari 2017 12:44 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Dat is precies een hele slaapcyclus dus dat zou ik niet zien als kort, maar als een volwaardig slaapje.
Misschien helpt dat er een beetje anders naar kijken.
Het is wel jammer dat het niet 1 groter dutje is, maar in de doek slapen is wel fijn als je er uit bent :D
Dat is waar, op zich vind ik het ook niet erg, ze is lekker vrolijk. Alleen gister wilde ik even meeslapen, maar werd ik wakker getikt :+ Ook wel weer schattig O+
Meenemen in de draagzak vind ik wel een uitvinding hoor O+

Quoi, nee niet echt. Man snurkt soms nogal dus wat extra afstand is soms fijn :+ haha. Voordat M er was waren we ook niet echt van die knuffel-slapers, wellicht dat dat er ook mee te maken heeft?
Dat advies van het CB klinkt inderdaad niet echt nuttig. En inderdaad, faaaaseeee :P

Wat vreemd van die kassamedewerker -O- Ik heb zelf ook een tijdje kassawerk gedaan, en je handen worden echt vies van al dat geld enzo.
pi_168542730
:* voor alle beroerde nachten

Quoi hopelijk slaapt Max snel wat langer door. Hier helpt troosten ook niet als hij huilt, dan moet en zal hij een fles hebben.
Ik geef Stijn nu ook al wat meer vast voedsel. Fruit in de ochtend, maisboogies of broodkorsten in de middag en in de avond een stukje aardappel met groente en het gaat er allemaal aardig goed in. Alleen van het fruit is hij niet zo fan.
Ik merk dat hij daardoor veel vrolijker is en beter slaapt. Sommige kinderen zijn gewoon wat eerder toe aan vast voedsel. (En daar zullen het er vast een paar niet mee eens zijn ;) :s) )

Mijn baby zit steeds op zijn handen en knietjes heen en weer te wippen :o stop de tijd
  maandag 30 januari 2017 @ 14:41:19 #149
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168543019
Hoe oud is Stijn, ikke?

Gup kreeg net een chocoladekoekje in zijn mond geduwd door kuiken :').
KuikenGuppy
pi_168543400
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2017 14:41 schreef Burdie het volgende:
Hoe oud is Stijn, ikke?

Gup kreeg net een chocoladekoekje in zijn mond geduwd door kuiken :').
Stijn is volgende week een half jaar. Maar hij krijgt de broodkorsten al sinds dat hij er 1 van peuter te pakken kreeg(1.5 week geleden ofzo?). Hij at er eerst niks van maar sabbelde erop en gooide het dan op de grond. Nu gaat ie helemaal op dus volgende week ga ik met stukjes brood beginnen.
Chocolade koekjes zijn wel veel lekkerder dan brood :7 lief dat je peuter wilde delen :D
  maandag 30 januari 2017 @ 15:11:40 #151
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168543614
Dat wel natuurlijk O+. En we wilden toch Rapley'en, dus dat kan prima :7.
KuikenGuppy
  maandag 30 januari 2017 @ 15:40:11 #152
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168544274
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2017 14:29 schreef ikke_84 het volgende:
:* voor alle beroerde nachten

Quoi hopelijk slaapt Max snel wat langer door. Hier helpt troosten ook niet als hij huilt, dan moet en zal hij een fles hebben.
Ik geef Stijn nu ook al wat meer vast voedsel. Fruit in de ochtend, maisboogies of broodkorsten in de middag en in de avond een stukje aardappel met groente en het gaat er allemaal aardig goed in. Alleen van het fruit is hij niet zo fan.
Ik merk dat hij daardoor veel vrolijker is en beter slaapt. Sommige kinderen zijn gewoon wat eerder toe aan vast voedsel. (En daar zullen het er vast een paar niet mee eens zijn ;) :s) )

Mijn baby zit steeds op zijn handen en knietjes heen en weer te wippen :o stop de tijd
Ik geloof ook dat dat de truc is. En heb zijn flessen overdag (niet zoveel meer) even opgehoogd. Gaat ook op :) Hij heeft vanmorgen 2 hapjes fruithapje op (niet met plezier overigens).

En handig, een peuter die een handje meehelpt Burdie! :+
pi_168544631
Plaatje bij het praatje
Zo wipt hij steeds heen en weer. Ik hoop zo dat hij gaat kruipen, Mats heeft dat nooit gedaan en ik vind dat er zo schattig uitzien

SPOILER
pi_168544816
Ik sluit me aan met een baggernacht }:| Ik ben serieus elk uur wakker geweest. Leuk dat vaste voedsel, baby is er gek op, maar zijn buikje en darmpjes zijn het er overduidelijk nog niet mee eens :N

GM
SPOILER
Mijn baby van 6 maanden is overigens slechts 3 kilo lichter dan zijn zus van 2,5 jaar. Hij gaat haar inhalen :o
  maandag 30 januari 2017 @ 16:22:09 #155
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168545415
Ikke, die Stijn! Spannend! Wat heb je voor spul in de box liggen btw? Ik ben nog op zoek naar iets met grip voor Max. Hij is aan het rollen en op zn buik aan het liggen, maar al die kleden zijn zo zacht.
pi_168549784
Was het volle maan ofzo, al die stuntnachten hier! Ik sla een keertje lekker over, slapen gaat hier weer beter gelukkig.

Ikke, wat is dat schattig om te zien he dat gewiebel met dat kontje. O+

Quoi, er zijn plastic boxkleden, dat is misschien een optie?

Gm, wat een schattige foto's! Tav je spoiler is alles wel gezegd denk ik, veel sterkte voor jullie. Ik hoop dat de hulp je goed zal doen!

Ik vraag me af of jullie dit ook herkennen. Ik kan de laatste tijd best wel piekeren of verdrietig worden als ik denk over de "nare" dingen die de jongens nog moeten meemaken in het leven. Ik weet dat het bij het leven hoort (verdriet, pijn, etc.), maar het kan me zo aanvliegen als ik ze aankijk. Ik vraag me echt af hoe ik mezelf daar tegen moet gaan wapenen (vooral omdat ik die zorgen ook niet kan delen). Ik zou ze het liefste in een doosje willen doen (disclaimer: uiteraard gun ik ze vooral ook de vrijheid om het leven te kunnen (be)leven, maar toch...) O+ O+
pi_168550720
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 16:22 schreef Quoi het volgende:
Ikke, die Stijn! Spannend! Wat heb je voor spul in de box liggen btw? Ik ben nog op zoek naar iets met grip voor Max. Hij is aan het rollen en op zn buik aan het liggen, maar al die kleden zijn zo zacht.
Antislip matjes onder het kleed leggen scheelt ook geschuif van het zachte kleed.
Helemaal handig als de apies gaan staan in de box ;)

Edit:
Herkenbaar hoor Madivi, en het gaat en komt hier in vlagen hoe ik het ervaar. Soms kan ik het wel relativeren en soms kan ik er enorm verdrietig van zijn en serieus tranen om laten.
pi_168552459
Madivi, toevallig heb ik dat van de week nog besproken met een vriendin. Ik heb dat ook, met vlagen wat erger en dan weer wat minder erg. Soms zelfs tot tranen toe. Je kunt er alleen zo weinig mee ;(
  maandag 30 januari 2017 @ 21:29:06 #159
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_168553948
ik vind dit fijne speelkleden https://www.kidzimpulz.nl/speelkleden/speelkleed/

Maten Speelkleed: XS 120 x 120 cm
Maten Speelkleed: S 140 x 150 cm
Maten Speelkleed: M 140 x 180 cm
Maten Speelkleed: L 140 x 200 cm
Maten Speelkleed: XL 200 x 200 cm
Maten Speelkleed: XXL 200 x 300 cm
  maandag 30 januari 2017 @ 22:24:43 #160
52229 Chanty
pi_168555632
Oh wauw ikke! :o

En Amsel is de jouwe ook alweer een half jaar!? Fijn dat het beter gaat :*

Madivi ik herken het ook. Ik maak me vooral wel eens zorgen om de wereld waarin ik ze gezet heb. Qua opwarming van de aarde, terrorisme en vooral de enorme haat en angst die gezaaid worden. Bang dat er wel eens een derde wereldoorlog kan gaan komen en dan heb ik ze in deze wereld gezet...
pi_168555805
Ik maak me wel eens zorgen dat mensen haar pijn kunnen gaan doen, terwijl ze zo lief en onschuldig is en die gedachte druk ik heel snel weg.
  Manager PR/Moderator maandag 30 januari 2017 @ 22:44:57 #162
269689 crew  Viv
pi_168556249
Herkenbaar, maar voor het evenwicht denk ik ook wel eens aan de mogelijkheid dat ZZ zelf niet zo lief en onschuldig blijft als ze nu is. :+
  maandag 30 januari 2017 @ 22:50:47 #163
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168556407
Herkenbaar! Soms zelfs het idee gehad dat hoe de wereld nu in elkaar steekt niet echt een reden is om een kind op de wereld te zetten. Maar gelukkig kan ik het ook positief bekijken. De wereld heeft ook zoveel mooie dingen te bieden :)

Ik ging nog eens een keertje Mom in Shape-en. Ik heb opgezegd, maar dat gaat pas per 1 maart in. Ik dacht: dan doe ik mee met een lesje met bekenden, bijna op dezelfde dag bevallen etc. Beetje bijpraten. Nou, het was DE HEL. Dit was de laatste keer. Ik vond het erg leuk om verantwoord te sporten tijdens mijn zwangerschap en vlak erna bij die club, maar vind het nu echt te zwaar. Lig je daar in het donker op de grond op een fietspad je op te drukken :{ Laat mij maar hardlopen.

Even douchen en dan maar weer zien wat de nacht brengt.
  maandag 30 januari 2017 @ 22:51:10 #164
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168556415
En dank voor de speelkleden suggesties. Ga morgen even neuzen :)
pi_168556513
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 22:50 schreef Quoi het volgende:
Herkenbaar! Soms zelfs het idee gehad dat hoe de wereld nu in elkaar steekt niet echt een reden is om een kind op de wereld te zetten. Maar gelukkig kan ik het ook positief bekijken. De wereld heeft ook zoveel mooie dingen te bieden :)

En mijn Emmy biedt de wereld ook zo veel moois, nu al. Als ik zie hoeveel levens zij raakt en hoe blij mensen van haar worden en hoe ze overal het stralende middelpunt is.

Wij hebben dit kleed
http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/00266245/
  maandag 30 januari 2017 @ 23:06:57 #166
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168556828
Ik zie het juist andersom; mijn kinderen hebben de mogelijkheid om verschil te gaan maken en iets te veranderen aan de wereld. Ik hoop dat ze dat tzt zelf ook willen (en doen) en zal ze hier ook altijd toe aanmoedigen :).
KuikenGuppy
pi_168559951
Zo probeer ik er ook naar te kijken, Burdie. Als ik dan die Trump hoor raaskallen en daarna mijn dochter lieve woordjes tegen haar broertje hoor zeggen, dan geeft dat hoop.

Op mijn werk op het kdv ook. Daar gebeurt zo veel liefs, zorgzaams, de kinderen - hoe klein ook- passen op elkaar, geven om elkaar en includeren elkaar. Dat is de toekomst.

Neemt niet weg dat ik Madivi's gevoel erg herken hoor. Het ouderschap maakt erg kwetsbaar, vind ik.
pi_168560096
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2017 23:06 schreef Burdie het volgende:
Ik zie het juist andersom; mijn kinderen hebben de mogelijkheid om verschil te gaan maken en iets te veranderen aan de wereld. Ik hoop dat ze dat tzt zelf ook willen (en doen) en zal ze hier ook altijd toe aanmoedigen :).
Doen wij dat ook? De wereld veranderen? Ik probeer een heel klein steentje bij te dragen met lesgeven maar verder is dat wel een enorme ambitie. Ik denk dat ik mijn kinderen vooral integriteit wil leren: trouw blijven aan de waarden die wij ze hopelijk goed meegeven en je eigen geweten. Dat is voor mij het allerbelangrijkste, in welke situatie ook.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_168560771
Ook wel herkenbaar. Ik kijk ook bijna geen nieuws meer, word er alleen maar depressief van :@
Voordat M er was, vond ik baby's eigenlijk niets aan. Vond vooral wat oudere kindjes leuk. En nu ik M heb, wil ik de tijd het liefst stilzetten, ze is nu nog zo klein, zo onschuldig O+ Vind alles mooi O+

Gisteren was ik komkommer aan het eten en ze was er zo naar aan het kijken, dat ik haar ook wat in haar handen gaf. Ze begon enthousiast te kauwen, maar toen kreeg ze de smaak door en trok ze een vies gezicht _O- Sophie de giraffe is overduidelijk lekkerder :{w

Wat gaat het hard Ikke! Leuke foto O+
  dinsdag 31 januari 2017 @ 09:12:08 #170
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168560827
Mooi gezegd Franny! Mee eens :) Maar hoe je daarin staat zegt zoveel over jouw instelling in het leven, dat iedereen dat (gelukkig) anders ziet.

De gastouder gaat vanaf vandaag ook hapjes fruit geven aan Max. Ik ben toch zo benieuwd naar de foto's vanmiddag :P

Vannacht een best acceptabele nacht. Om half 2 had meneer honger en toen pas weer om 7 uur. Hoera :) En toen ik 'm wegbracht was het niet zo heul koud meer én licht! O+
  dinsdag 31 januari 2017 @ 09:14:20 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_168560858
Vergeet niet dat onze ouders precies dezelfde zorgen hadden. En die van hen. En die daarvoor. Geloof me, de wereld is op dit moment zo'n slechte plek nog niet ;)
disclaimer
pi_168562295
Ben ik me ook erg van bewust sq. Maar ik bedoel meer op micro-niveau. Om elkaar geven, elkaar accepteren zoals we zijn met al onze (on)volkomenheden, ongeacht waar we vandaan komen. Dat zit juist in kleine dingetjes.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 11:26:49 #173
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168562839
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 07:57 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Doen wij dat ook? De wereld veranderen? Ik probeer een heel klein steentje bij te dragen met lesgeven maar verder is dat wel een enorme ambitie. Ik denk dat ik mijn kinderen vooral integriteit wil leren: trouw blijven aan de waarden die wij ze hopelijk goed meegeven en je eigen geweten. Dat is voor mij het allerbelangrijkste, in welke situatie ook.
Natuurlijk maken wij verschil. "De wereld veranderen" klinkt enorm groot en ambitieus, maar je hoeft niet moeder Theresa te zijn om een steen te verleggen. Al is het maar een klein steentje :).
KuikenGuppy
pi_168562989
Quoi dat is idd een plastic boxkleed waar Stijn op ligt. Hij kan zo wat makkelijker rond draaien en schuiven.
Dat sporten :X man man dat klinkt idd niet echt prettig zo kort na de bevalling en midden in de gebroken nachten.

Ik kijk liever ook geen nieuws meer. Dat gedoe met Trump of alle andere ellende maakt me soms zo bang. Eerder hadden ik dat nooit maar nu met kinderen ben ik daar heel gevoelig voor.
Ik zou nu bv ook niet naar Turkije, Egypte of Griekland op vakantie gaan met mijn kinderen. Dood eng vind ik het.
Maar ja ook in Frankrijk gebeuren genoeg nare dingen en daar gaan we wel naar toe deze zomer.

Miezz :D hier is sofie ook favoriet
Heb je een foto gemaakt van haar eerste 'hapje' komkommer?
pi_168563375
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:26 schreef Burdie het volgende:

[..]

Natuurlijk maken wij verschil. "De wereld veranderen" klinkt enorm groot en ambitieus, maar je hoeft niet moeder Theresa te zijn om een steen te verleggen. Al is het maar een klein steentje :).
Tja, die overtuiging mis ik dan misschien een beetje. Ik voel me vaak zo machteloos en onbeduidend in het grotere geheel. Maar goed, ik doe gewoon mijn best, zoals iedereen hoop ik.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_168566217
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:35 schreef ikke_84 het volgende:

Miezz :D hier is sofie ook favoriet
Heb je een foto gemaakt van haar eerste 'hapje' komkommer?
Nee, helaas, het was ook een beetje een spontane actie :+ Ze keek wel alsof we haar een citroen hadden gegeven ofzo :D

Dat geluid wat af en toe van Sofie komt is wel een beetje :X :P

Andere bonusfoto dan maar O+
SPOILER
pi_168566540
O+ mooi meisje heb je daar
Onze hond wordt helemaal gek van dat gepiep. Ik denk dat als hij sofie te pakken krijgt er niks van over blijft :D
pi_168570637
Mooi Miez O+

Ik probeer de grote ellende van de wereld buiten te sluiten, maar kan me nu vooral al zorgen maken en me rot voelen over "klein" verdriet dat nog gaat komen. Ruzies met vriendjes en vriendinnetjes, onzekerheden, misschien wel gepest, het eerste liefdesverdriet. Ik zou ze zo graag voor alles willen behoeden.
pi_168570817
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:47 schreef Amsel het volgende:
Mooi Miez O+

Ik probeer de grote ellende van de wereld buiten te sluiten, maar kan me nu vooral al zorgen maken en me rot voelen over "klein" verdriet dat nog gaat komen. Ruzies met vriendjes en vriendinnetjes, onzekerheden, misschien wel gepest, het eerste liefdesverdriet. Ik zou ze zo graag voor alles willen behoeden.
Zo herkenbaar! De gedachte dat zij zich ook ooit buitengesloten, eenzaam, bang, onveilig, ongelukkig gaan voelen doet me nu al fysiek pijn. Met bijna een soort schuldgevoel dat ze "hier" door mij zijn.

SQ ben me er zeer van bewust dat onze ouders dat óók zo hebben gevoeld (en zelfs nu nog steeds voelen als het met ons niet goed gaat).

Miez wat een schattige foto, is ook echt geen kleine baby meer! Komkommer kan trouwens wel beetje krampjes geven.

[ Bericht 6% gewijzigd door Madivi op 31-01-2017 18:04:45 ]
  dinsdag 31 januari 2017 @ 18:00:52 #180
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_168570912
Ik denk dat de wereld en zeker Nederland nu veiliger is dan ooit. Maak me daar geen zorgen om, tuurlijk zal Larf af en toe ellende tegen komen (zoals gisteren toen ik haar even verkeerd inschatte en ze van een dik opgevouwen kleed afkletterde door het snelle rollen wat ze tegenwoordig doet :X :X ), maar daar komt ze wel weer overheen.
En ellende is nodig om sterker te worden (bomen krijgen sterkere wortels door af en toe droogte) en ik denk dat mijn Larf dit prima aan gaat kunnen, zit een pittig wijffie in *O*

Miezziej, wat een leuk koppie heeft jouw meisje toch zeg, wow! O+

Hier is zelfstandig zitten in exact een week van 10 seconden naar ruim 2 minuten gegaan.
Wow! Die ontwikkeling, zo awesome om mee te maken _O_
En de tand groeit door en HOLY FUCK wat meuren die luiers tegenwoordig _O- _O- _O- _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Molo op 31-01-2017 18:13:56 ]
pi_168574293
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 14:16 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Nee, helaas, het was ook een beetje een spontane actie :+ Ze keek wel alsof we haar een citroen hadden gegeven ofzo :D

Dat geluid wat af en toe van Sofie komt is wel een beetje :X :P

Andere bonusfoto dan maar O+
SPOILER
O+ O+ heeft ze al een vriendje? :+
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 31 januari 2017 @ 20:19:30 #182
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168574678
Ik moet een zangcarričre beginnen!! Voor moeie kindjes dan wel te verstaan.
Max was een beeeeeetje erg moe na een dagje gastouder en bleef jengelen. Je kent het wel: in je armen en dan zijn hoofd heel zwaar naar achteren laten hangen en dan *JENGEL*. Dus ik begin voor de grap te zingen: "Laat je hoofd niet hangen, ook al heeeeeb je verdriet.... etc etc" van Trijntje :r

En hop, hij slaapt. Alleen wel op ons bed.

Dus ter inspiratie:

:') |:(
pi_168577363
Hoihoi,

Hier nog niet zitten en ook nog geen tandjes. Wel rollen en buikschuiven.

En het slapen gaat eigenlijk perfect. 19 uur naar bed, doorslapen tot een uur of 6, met tussendoor een keer of drie speentje geven, maar geen voeding meer, geen huilen totdat ze bij mij in bed in mijn oksel gekruld ligt en ik geen adem meer durf te halen :P . Ik ben echt aan het bijslapen en bijkomen. Het voelt alsof we de zwaarste babytijd erop hebben zitten en nu heb ik gewoon drie kinderen :D . Ze is zo koddig en grappig en lief. O+
  dinsdag 31 januari 2017 @ 21:55:16 #184
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168578217
Supergroofsk :) Fijn!
pi_168578475
Ah miezz O+
Dat koppie kaalscheren heeft nog niet echt geholpen. Heb je dat al tegen je man gezegd?
Emmy heeft ook nog steeds geen kapsel.

Groofs wat fijn. Drie kinderen. Hoe doe je dat toch :D
  dinsdag 31 januari 2017 @ 22:06:03 #186
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_168578500
Drie dotten, respect _O_
En fijn dat dat zo goed gaat O+
pi_168581280
Ik heb hier al een paar weken niet gepost denk ik... Niet helemaal bijgelezen ook.

Miez, wat een leuke foto!

Groofs, fijn dat alles zo goed gaat met je drie kinderen! Stoere mama ben jij!

En ik herken de "angst" dat je je kinderen in een verkeerde tijd op de wereld hebt gezet ook wel. De samenleving lijkt zo hard momenteel en er zijn zoveel ideeën in de politiek die lijnrecht tegenover mijn eigen ideeën van een goede wereld staan, dat ik me wel eens zorgen maak voor de toekomst en de wereld waar M in opgroeit.

Hier gaat verder alles goed! M groeit nog steeds prima, eet goed en slaapt nu meestal door. Ik heb tegenwoordig soms zelfs momenten dat ik me verveel, iets waar ik het vreemd genoeg heel moeilijk mee heb. De boog heeft eigenlijk zo lang gespannen gestaan voor en vooral ook tijdens de zwangerschap en in het begin ook met de slapeloze nachten, dat ik niet meer weet hoe ik met vrije tijd om moet gaan en dat is een hele rare gewaarwording.

SPOILER
pi_168581687
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:47 schreef Amsel het volgende:
Mooi Miez O+

Ik heb dat juist niet, ik vind dat bij het leven horen en emoties het leven juist mooi en dynamisch maken.. Enige waar ik wat over huiver is of ik haar goed genoeg kan begeleiden bij het voelen van al die emoties. Het zijn namelijk niet de emoties zelf die het issue zijn maar hoe je ermee omgaat. Ik ken er veel maar lukt me niet altijd om ze goed te voelen en ik zou het juist zo mooi vinden als dat wel kan, dus voorleven daarin is lastig maar werk ik aan. Daarnaast denk ik dat het voornamelijk neerkomt op accepteren zoals ze is en vrijheid geven zich te uiten. O+ Dat lukt me vast.

Ik volg ook al jaren het nieuws niet, hier en daar pak je het meest belangrijke toch wel op. Maar scheelt echt een hoop onnodige stress/energie.

En ik heb wel vertrouwen in de situatie in de wereld, zoals nu in de VS. Helaas moet het ergens erg 'mis' gaan voordat men wakker wordt geschud, die verandering is al in beweging. Je bent al een heel eind als je je bewust bent van je eigen invloed. Uiteindelijk is alles een spiegel waarvan je kan leren. Een mogelijkheid om verandering teweeg te brengen. Hoe klein ook, en dan samen met z'n allen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Unihipili op 01-02-2017 00:00:33 ]
  woensdag 1 februari 2017 @ 08:30:31 #189
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168583742
En daar was dan de nacht waarvan je wist dat die ging komen. Heerlijk doorgeslapen O+
  woensdag 1 februari 2017 @ 08:32:43 #190
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_168583770
Ja hier ook _O_
Hoezeeee *O*
  woensdag 1 februari 2017 @ 09:01:26 #191
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_168584098
Wat fijn van de lekkere nachten quoi en omen!

Miez O+

Met dochter gaat het weer een stuk beter gelukkig. Wel nog veel aan het hoesten maar ze drinkt supergoed en ze is weer lekker vrolijk met heerlijke babbels O+

Groofs, super!
pi_168584437
Wat heeekijj Quoi en Molo! Ik verlang daar inmiddels ook echt naar, of naar in ieder geval maar een nachtvoeding. Vannacht kwam ze om 23.30, 2 en 5 uur. Na een voeding kan ik niet goed in slaap komen dus ben inmiddels aardig moe :O
Ik heb een aantal weken koemelkvrij gedronken/gegeten en ben het daarna weer op gaan bouwen (100cc per dag erbij). M. reageerde meteen heel erg dus ik ben weer op dieet en M. is blij (en ik daardoor!).

Groof, wat een supermam ben je toch _O_

Ikke, wat gaat Stijn hard!
pi_168584662
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 20:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

O+ O+ heeft ze al een vriendje? :+
Nee, nog niet. Is James op zoek? *)

Ik heb dat inderdaad weleens benoemd Arja :P man is er nog steeds van overtuigd dat ze er mooier haar van krijgt :D Ach ja het is wel schattig met zo'n kuifje op haar hoofd.

Fijn van de betere nachten! Mijne was een beetje prut, 12, 2 en 4. En man zijn wekker om 5 :O Gelukkig is vandaag mijn vrije dag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Miezziej op 01-02-2017 10:00:18 ]
pi_168584907
Luna gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Ik hoop dat je je draai vindt met vervelen en leren ontspannen.

Snoenk goede berichten!
  woensdag 1 februari 2017 @ 10:29:28 #195
52229 Chanty
pi_168585412
Luna goed dat je de stap gezet hebt! Ik heb gisteren mijn LG aan haar jas getrokken en als een driejarig meisje plukkend aan haar jurkje aangegeven dat ik op de interne functie wil reageren. Ze reageerde gelukkig positief, al weet je nooit hoe het doorwerkt in je beoordeling.

Miez schattige foto :D

Groofs idd knap hoe je dat allemaal regeltnin je eentje.

Hier ook weer wat slechte nachten. Madame is midden in de nacht WAKKER en VROLIJK! *O* wij niet :')
  woensdag 1 februari 2017 @ 11:22:38 #196
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168586399
Meeveren, Chanty! 't Is beter dan WAKKER en STRONTCHAGERIJNIG *O*.

:').
Kusje erop, leuk is het vast niet :') :*.
KuikenGuppy
pi_168586724
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 11:22 schreef Burdie het volgende:

Omdenken <3

Zo kon ik vannacht extra genieten van peuter en baby. Peuter werd om 2 uur ineens wakker en had zin om verstoppertje te spelen. Dus ik bij haar in med voor een half uur. Om 3.15 was het écht tijd voor verstoppertje, dus zij toen maar bij ons. "zannesteel kijke?" }:|
Toen werd baby wakker van alle tumult en had last van lucht. Dus ik frot mijn hand in zijn slaapzak, en toen voelde ik nattigheid. Letterlijk. Dus die kon van top tot teen verschoond. Mijn man vergeet de "vleugeltjes" van de luier nog wel eens naar buiten te friemelen. Bij het terugleggen heb ik mezelf tussen mijn kinderen gewurmd, waarop peuter weer wakker werd. Zij eindelijk in slaap ("het is nacht. Zandkasteel is dicht"). En toen ging de wekker.

c_/

Verder is S wel echt een dotje joh. Hij babbelt ineens zo veel. En eet zijn handjes graag op, en begint speelgoed door te krijgen. Ik ben zo dankbaar voor mijn verlof. Ik geniet zo van hem. En van O, want die hoeft nu maar korte dagen naar het kdv.
  woensdag 1 februari 2017 @ 11:49:50 #198
52229 Chanty
pi_168586903
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 11:22 schreef Burdie het volgende:

Dat is waar maar ben echt zoooo moe en gisteren ook weer allemaal gedoe op het werk. Ben nog steeds bezig mijn achterstand in te halen en heb al een week koppijn. Dus kan wel wat slaap gebruiken :+
pi_168587210
Room als ik het me goed herinner woon jij in Noorwegen ofzo toch? Hoe lang heb je verlof?
Balen van de nacht. Maar fijn dat je zo van je kindjes geniet.

Chanty goede zet om te solliciteren op iets dat je echt leuk vindt. Als het lukt, scheelt dat vast ook weer voor je koppijn
  woensdag 1 februari 2017 @ 13:46:59 #200
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168589744
Zoooooo, eindelijk wordt er getukt. Ik voel mezelf nog (weer?) niet helemaal fit, dus dat gesleep kostte een hoop energie. Dan maar alles uit de kast: uitgebreid in bad, flesje en een fijn bedje. En meneer deed zijn ogen dicht. Halleluja.

SPOILER
Luna, wat fijn van je spoiler ;) Ik ben ook eens zo snel ergens weer weg gegaan. Het gaat uiteindelijk toch om jezelf en of jij het naar je zin hebt.

Chanty, eigenlijk idem :) En moet ik nu zeggen balen van je vrolijke meisje 's nachts? ;) Vrolijk overdag en slapen 's nachts liever, maar goed.

Room, jij gaat verstoppertje spelen met je kids 's nachts. Je verdient een nobelprijs! Ik beschik over een heus nachthumeur. Ik moet alles nauwgezet klaarzetten wat moet gebeuren, anders gaat dát zelfs fout :') Maar misschien raak ik daarin gehard zodra Max een dreumes is.
pi_168590042
:W
SPOILER
Kleine L.enne en ik horen hier sinds afgelopen zondag ook. Ze is geboren na een thuisbevalling van 3 uurtjes en gedraagt zich tot nu toe als een perfecte baby. O+ Geen idee hoeveel ik mee ga/kan posten met twee van die ukken in huis, maar ik kom vast af en toe binnenvallen. ;)
  woensdag 1 februari 2017 @ 13:59:44 #202
52229 Chanty
pi_168590064
Ohhh kijk nou wat een schatje O+
  woensdag 1 februari 2017 @ 14:01:28 #203
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168590099
Ooooooo dat is een lieverd! O+

3 uur thuisbevalling, wow. Ben je ook alweer een beetje op de been?
  woensdag 1 februari 2017 @ 14:03:46 #204
52229 Chanty
pi_168590163
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 13:46 schreef Quoi het volgende:
Zoooooo, eindelijk wordt er getukt. Ik voel mezelf nog (weer?) niet helemaal fit, dus dat gesleep kostte een hoop energie. Dan maar alles uit de kast: uitgebreid in bad, flesje en een fijn bedje. En meneer deed zijn ogen dicht. Halleluja.

SPOILER
Luna, wat fijn van je spoiler ;) Ik ben ook eens zo snel ergens weer weg gegaan. Het gaat uiteindelijk toch om jezelf en of jij het naar je zin hebt.

Chanty, eigenlijk idem :) En moet ik nu zeggen balen van je vrolijke meisje 's nachts? ;) Vrolijk overdag en slapen 's nachts liever, maar goed.

Room, jij gaat verstoppertje spelen met je kids 's nachts. Je verdient een nobelprijs! Ik beschik over een heus nachthumeur. Ik moet alles nauwgezet klaarzetten wat moet gebeuren, anders gaat dát zelfs fout :') Maar misschien raak ik daarin gehard zodra Max een dreumes is.
Het is heel fijn dat ze niet alles bij elkaar krijst nee (wat ze ook wel een aantal nachten heeft gedaan) of gewoon aan het jammeren is. Maar we hebben nu al zo'n zes weken vrij beroerde nachten over het algemeen en met 4 uur slaap op een werkdag trek ik dat toch wat minder. Van mij mag het dus gauw overgaan. Doorslapen doet ze sowieso niet maar een paar uur wakker in de nacht en dan een paar uur later weer komen is vrolijk of niet gewoon niet echt bevorderlijk voor je nachtrust ;) En ik klaag hier zelden dus mag ik ook wel en keer klagen dacht ik zo.
pi_168590196
Ik heb een fluxus gehad (+/- 1 liter verloren) en daardoor ben ik nog wel slapjes. Ik denk dat als dat niet gebeurd was ik al weer buiten rond had gehuppeld, want verder gaat alles perfect eigenlijk. Gisteren ben ik voor het eerst even beneden geweest (weer douchen en plassen op de wc ipv boven op de po _O_ ) en vandaag ook weer even kort. Ik blijf verder nog wel in bed om mijn herstel te bevorderen, maar al met al gaat het erg goed!
pi_168590206
Gefeliciteerd Selv! Wat een moppie O+ en fijn dat N. haar zusje al zo lief vindt!
pi_168590246
Ohhh sel O+
*rammel*

Gefeliciteerd!

Chanty dat is ook een rotnacht
  woensdag 1 februari 2017 @ 14:08:18 #208
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_168590252
Wat een leukerd! Gefeliciteerd!
  woensdag 1 februari 2017 @ 14:09:33 #209
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168590282
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 14:03 schreef Chanty het volgende:

[..]

Het is heel fijn dat ze niet alles bij elkaar krijst nee (wat ze ook wel een aantal nachten heeft gedaan) of gewoon aan het jammeren is. Maar we hebben nu al zo'n zes weken vrij beroerde nachten over het algemeen en met 4 uur slaap op een werkdag trek ik dat toch wat minder. Van mij mag het dus gauw overgaan. Doorslapen doet ze sowieso niet maar een paar uur wakker in de nacht en dan een paar uur later weer komen is vrolijk of niet gewoon niet echt bevorderlijk voor je nachtrust ;) En ik klaag hier zelden dus mag ik ook wel en keer klagen dacht ik zo.
Oh, ik lees nu mijn reactie terug en zo bedoel ik het dus niet ;) Klagen mag! Zo weinig slaap gedurende een langere periode is slopend.

quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 14:05 schreef Selvaria het volgende:
Ik heb een fluxus gehad (+/- 1 liter verloren) en daardoor ben ik nog wel slapjes. Ik denk dat als dat niet gebeurd was ik al weer buiten rond had gehuppeld, want verder gaat alles perfect eigenlijk. Gisteren ben ik voor het eerst even beneden geweest (weer douchen en plassen op de wc ipv boven op de po _O_ ) en vandaag ook weer even kort. Ik blijf verder nog wel in bed om mijn herstel te bevorderen, maar al met al gaat het erg goed!
OK, dat vraagt dus even tijd en geduld. Hands up voor voor het eerst beneden en op je eigen WC (alsjeblieft zeg..) *O*
pi_168590347
Selv O+ gefeliciteerd!

Quoi ook al zo'n lieve foto!

Wij hebben een oproep gekregen voor een tbc vaccinatie voor M. Had er helemaal niet bij stilgestaan, zal vast te maken hebben met dat man in Vietnam is geboren.
pi_168590901
Oooh Selv wat een prachtig mooi krakend vers kindje O+ schitterend! Neem de tijd om te herstellen hoor, fluxus is niet niks.

Wij gaan al bijna de laatste babymaand in. Tas is nog immer z'n vrolijke zelf, zeker nu hij doorheeft hoe hij moet gaan zitten. Helemaal in z'n nopjes:

SPOILER
pi_168591347
Razz wat een grote vrolijkerd toch! O+ Hier ook ineens nog maar 5,5 week tot hun eerste verjaardag, wtf?! :o

Selvaria wat een prachtig vredig meisje (allemaal even rammelen hier hehe), klopt het dat ze een beetje geel ziet of zie ik dat verkeerd? Wat heftig die fluxus, hopelijk zet het herstel gauw door zodat je weer wat meer op de been kan zijn.

Chanty wat enorm pittig voor je, is even keertje een de nacht alles aan papa over laten of logeren een optie zodat je eens wat kan bijtanken? Heel stoer van je sollicitatie in ieder geval, ik hoop dat je het wordt!

Roomsnoes, heel vermoeiend maar ik moest wel lachen om je beschrijving. Verstoppen gaat toch ook veel beter in het donker haha.

Luna, goede stap hoor, een werkgever heeft er ook baat bij om een passende invulling van zijn vacature te hebben!

[ Bericht 0% gewijzigd door Madivi op 01-02-2017 15:27:22 ]
pi_168591498
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 14:57 schreef Madivi het volgende:
Selvaria wat een prachtig vredig meisje (allemaal even rammelen hier hehe), klopt het dat ze een beetje geel ziet of zie ik dat verkeerd? Wat heftig die fluxus, hopelijk zet het herstel gauw door zodat je weer wat meer op de been kan zijn.
Ja, dat blijft een beetje de vraag, was destijds bij N. ook zo. Mijn man is namelijk half Indisch maar met een flink gele ondertoon in zijn huid, de vraag is dus of het gewoon afkomst is of dat ze om een andere reden gelig ziet. :P Bij N. is dat destijds nooit verder gecheckt omdat haar oogwit er gewoon normaal uitzag. De vk komt als het goed is later vandaag nog even langs en die zal het ook wel weer willen beoordelen.
pi_168592214
Nou hopelijk valt het mee! Vaak trekt het vanzelf wel bij en als ze drinkt en poept dan komt t vast goed. Hier een mixje van allerlei entniciteiten, maar het bilirubine geel was toch wel anders dan t "gewone" huidskleur gelig.

Hoe vindt N het tot nu toe?
pi_168592410
Wát een prachtig meisje, Selv! O+

En misschien een stomme vraag, maar wat is een geschikt speelkleed om op te leren kruipen? M. doet serieuze pogingen maar het kleed dat we nu hebben is te zacht.
  woensdag 1 februari 2017 @ 15:52:11 #216
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168592673
Ik stelde die vraag gisteren (maar dan vanwege rollen etc) en kreeg loads of speelkledenlinkjes als reactie, Mies!

Al kruipen trouwens? Snellie die van jou :)
pi_168592778
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 15:52 schreef Quoi het volgende:
Ik stelde die vraag gisteren (maar dan vanwege rollen etc) en kreeg loads of speelkledenlinkjes als reactie, Mies!

Al kruipen trouwens? Snellie die van jou :)
Oh :') even teruglezen!
Nou ja, ze doet in ieder geval dappere pogingen :+
pi_168593856
Selvaria O+ mooi kindje, mooie naam O+ *O*.

Nu al beneden naar de wc vind ik een snelle score :o :D. Niet te hard van stapel lopen he ;).

emoticongalore

quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 15:52 schreef Quoi het volgende:
Haha ik dacht ook al, huh nog steeds over speelkleden?
  woensdag 1 februari 2017 @ 16:49:05 #219
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_168594106
Selvaria O+ en doe je nog wel rustig aan? :* en is N. Al een beetje gewend dat ze nu grote zus is?
pi_168594219
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 15:33 schreef Madivi het volgende:
Nou hopelijk valt het mee! Vaak trekt het vanzelf wel bij en als ze drinkt en poept dan komt t vast goed. Hier een mixje van allerlei entniciteiten, maar het bilirubine geel was toch wel anders dan t "gewone" huidskleur gelig.

Hoe vindt N het tot nu toe?
We houden sowieso vinger aan de pols. :)

N. vindt het allemaal reuze interessant en tegelijkertijd ook wel prima. Als L. in beeld is wil ze kusjes geven, knuffelen, aaien, haar eigen smerige speen in haar mond stoppen ( O+ :D ), maar als L. en ik boven zijn vermaakt ze zich prima met man/boekjes/dansen/tekenen/noem het maar, ze zeurt eigenlijk helemaal niet om mij. Ze doet het echt perfect. O+

Uni, ja, maar daar blijft het ook echt wel bij hoor. De rest van de dag gewoon lekker op bed. :)
  woensdag 1 februari 2017 @ 19:56:21 #221
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168598746
Wat een mooi kindje selv O+. Welkom (terug) *O*.
KuikenGuppy
pi_168599734
Mooi kindje selv! Doe rustig aan, wel fijn dat je al even beneden bent geweest.
pi_168599820
Selvaria wow! O+ O+ O+

En Luna wat fijn van je baan, nu nog wel deze hele maand met je stomme collega's of kan je redelijk snel stoppen?
pi_168599827
Selv met je plaatje O+

Ik heb vandaag een extreem plakdagje ingelast met mn kleine muppet.
F was naar het KDV dus even alle aandacht voor haar.
Vanmorgen samen uitgeslapen, toen beneden op de bank 4 handen op 1 buik en Greys gekeken met haar op mijn buik.
Lekker in badje en lekker gemasseerd met olie en na de voeding lekker huid op huid gekroeld en samen in slaap gevallen.
Merk dat ik dat echt even nodig had.
Ben nu 5 weken na de bevalling en ben nogsteeds bezig met allerlei lichamelijke ongein qua complicaties etc van de bevalling.
Daardoor lukt het genieten van alles niet bepaald en sta ik nog in standje overleef.
pi_168601625
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 16:53 schreef Selvaria het volgende:

[..]

We houden sowieso vinger aan de pols. :)

N. vindt het allemaal reuze interessant en tegelijkertijd ook wel prima. Als L. in beeld is wil ze kusjes geven, knuffelen, aaien, haar eigen smerige speen in haar mond stoppen ( O+ :D ), maar als L. en ik boven zijn vermaakt ze zich prima met man/boekjes/dansen/tekenen/noem het maar, ze zeurt eigenlijk helemaal niet om mij. Ze doet het echt perfect. O+

Uni, ja, maar daar blijft het ook echt wel bij hoor. De rest van de dag gewoon lekker op bed. :)
Gheheh uitstapje van de dag ftw :D.
Klinkt cute zo'n grote zus O+.
  woensdag 1 februari 2017 @ 21:27:17 #226
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168602001
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 20:33 schreef BlueEyes het volgende:
Selv met je plaatje O+

Ik heb vandaag een extreem plakdagje ingelast met mn kleine muppet.
F was naar het KDV dus even alle aandacht voor haar.
Vanmorgen samen uitgeslapen, toen beneden op de bank 4 handen op 1 buik en Greys gekeken met haar op mijn buik.
Lekker in badje en lekker gemasseerd met olie en na de voeding lekker huid op huid gekroeld en samen in slaap gevallen.
Merk dat ik dat echt even nodig had.
Ben nu 5 weken na de bevalling en ben nogsteeds bezig met allerlei lichamelijke ongein qua complicaties etc van de bevalling.
Daardoor lukt het genieten van alles niet bepaald en sta ik nog in standje overleef.
Toevallig dacht ik net aan je. Je dag klinkt fijn zo O+. Je ongemakken niet -O-. Hopelijk wordt het snel beter :*.
KuikenGuppy
pi_168602957
Blue, wat rot. :*
  woensdag 1 februari 2017 @ 22:40:59 #228
52229 Chanty
pi_168604546
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 14:09 schreef Quoi het volgende:

[..]

Oh, ik lees nu mijn reactie terug en zo bedoel ik het dus niet ;) Klagen mag! Zo weinig slaap gedurende een langere periode is slopend.

That's ok :*

Razz dat is weinig baby meer :D Hij lijkt enorm groot zeg!

Blue vervelend die enorme nasleep ;( Hopelijk knap je snel verder op. Hoe vindt F. zijn zusje? O+

Madivi ik kan mijn man wel een nachtdienst laten doen maar dan moet ik toch een keer kolven en mij kennende word ik sowieso geregeld wakker. Ik ga ervan uit dat zodra die 4e tand door is, het weer beter wordt. En in het weekend probeer ik bij te slapen. Dat ik nu al drie weken half ziekig ben helpt ook gewoon niet mee. Al met al: vergeleken met Lucas is het allemaal peanuts :+ je went er alleen zo snel aan.
pi_168606870
Selvaria wat een mooi meisje O+ en een prachtige naam ook. Gefeliciteerd

Blue -O- wat vervelend z'n nasleep.
Maar je dag klinkt heerlijk O+
Hoe is het met je blaasontsteking?

Chanty laat die tand maar snel door komen dan. Hopelijk slapen jullie snel weer beter.
Van mij mogen die tanden nog wel ff weg blijven bij Stijn :X

Luna *O* wat zal er dan een last van je schouders vallen als je daar weg bent

Madivi :o nog maar 5.5 week tot de eerste verjaardag? Jeetje wat gaat dat snel.
Weet je al meer over het verhuizen? En welke kant ga je dan op? Zat je nu in het zuiden?
pi_168608082
BE, wat goed dat je even zo'n knuffel dag hebt ingelast, ik kan me voorstellen dat je met alle fysieke ellende niet toe kwam aamn rustig genieten en binden met je kleintje.

Chanty, ik hoop voor je dat het tandje gauw door is zat je weer een beetje kan bijtanken!

Ikke, de verhuizing is richting familie.

[ Bericht 11% gewijzigd door Madivi op 02-02-2017 21:40:59 ]
  donderdag 2 februari 2017 @ 18:19:13 #231
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168619998
Ok, koken met Max in de draagzak en met een föhn in je andere hand. Het kan :7

En hij slaapt.
pi_168620453
Hoi! Ik heb een amateursvraag. *)

Mijn baby is duizend keer per nacht wakker maarrrr had daarentegen we de skill dat ie overdag voor een dutje makkelijk weg te leggen was en dan zo in slaap viel. Maar nu hij kan gaan staan, gaat hij steeds staan ipv slapen, ook al is hij beremoe. En het lijkt niet eens bewust maar meer op de automaat dat ie het doet! En dan kan hij niet meer gaan liggen.

's Avonds en 's nachts voed ik hem in slaap en dan gaat het wel, overdag lukt dat ook niet. Iemand nog tips? Of wachten tot hij snapt dat gaan liggen en gaan slapen SUPERCHILL is?
  donderdag 2 februari 2017 @ 18:45:31 #233
149959 SQ
snelle trees
pi_168620590
Slaapt ie in een slaapzak?
disclaimer
pi_168620894
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 18:19 schreef Quoi het volgende:
Ok, koken met Max in de draagzak en met een föhn in je andere hand. Het kan :7

En hij slaapt.
Even heel nieuwsgierig hoor maar waarom heb jij een föhn in je hand tijdens het koken? :D

Hoera voor slaap!
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_168622347
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2017 18:45 schreef Stormqueen het volgende:
Slaapt ie in een slaapzak?
Yes!
pi_168622666
Ha Svane dat doet Tas ook :D sukkels zijn het ook, die baby's :') . Mijn strategie is steeds teruggaan, terugleggen en zeggen "lekker slapen lieverd" en dan weer weggaan. Vanmiddag ongeveer 10x gedaan en toen had hij het door / was hij zo uitgeput dat hij geen zin meer had om weer te gaan staan.
pi_168622885
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2017 19:52 schreef Razztwizzle het volgende:
Ha Svane dat doet Tas ook :D sukkels zijn het ook, die baby's :') . Mijn strategie is steeds teruggaan, terugleggen en zeggen "lekker slapen lieverd" en dan weer weggaan. Vanmiddag ongeveer 10x gedaan en toen had hij het door / was hij zo uitgeput dat hij geen zin meer had om weer te gaan staan.
Haha! Ja ik help hem dan ook met weer gaan liggen en het vertellen en hem welterusten wensen maar die knul snapt het echt nog niet! O-) dan blijf ik ook maar de 1000x terug tactiek hanteren. *O*
  donderdag 2 februari 2017 @ 20:24:48 #238
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168623863
quote:
10s.gif Op donderdag 2 februari 2017 18:57 schreef nectarientje het volgende:

[..]

Even heel nieuwsgierig hoor maar waarom heb jij een föhn in je hand tijdens het koken? :D

Hoera voor slaap!
Een beetje white noise for instant sleep ;) Had het nog nooit geprobeerd maar werkte echt snel.

@Svane: Nog geen staande kerel hier, dus geen tip voor je. Succes. Lijkt me lastig.
  donderdag 2 februari 2017 @ 20:52:19 #239
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168624871
Afzuigkap werkt ook Quoi :P.

Babysukkels, heerlijk O+.
KuikenGuppy
  donderdag 2 februari 2017 @ 21:01:48 #240
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168625295
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2017 20:52 schreef Burdie het volgende:
Afzuigkap werkt ook Quoi :P.

Babysukkels, heerlijk O+.
Die is kapot :{
  donderdag 2 februari 2017 @ 21:06:04 #241
52229 Chanty
pi_168625461
Svane wtf :o staat die van jou al? :D
pi_168627998
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 21:06 schreef Chanty het volgende:
Svane wtf :o staat die van jou al? :D
Ja al best even, hij heeft zo'n haast!
Ik móet hem even showen, niet quoten gaarne!

SPOILER

[ Bericht 7% gewijzigd door Svane op 03-02-2017 13:12:59 ]
pi_168628356
Mnohhh O+ wat een knap blij kind!
pi_168628517
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2017 19:57 schreef Svane het volgende:

[..]

Haha! Ja ik help hem dan ook met weer gaan liggen en het vertellen en hem welterusten wensen maar die knul snapt het echt nog niet! O-) dan blijf ik ook maar de 1000x terug tactiek hanteren. *O*
In de box staat hij ook regelmatig staand te snikken omdat hij nog niet goed weet hoe hij weer moet gaan zitten :') . Ik denk dat er dan zoiets in z'n koppie gebeurt:

Ik sta! SUPERTOF *O* !
Wauw wat is de wereld leuk staand.
KEIGAAF DIT! Kijk mij. Ik sta :7 .
Ik wil mijn blokjes uit de box gooien :D dat lijkt me echt heel leuk. Lekker gooien.
Ik ga mijn blokjes pakken. Dat ga ik doen :Y.
Hey. Wacht...
Ik kan er niet bij, zo staand -O- .
Ik ga even zitten ^O^ !
Zitten. Hoe moet dat? Hoe ga ik zitten :? .
Dit gaat niet goed.
Mijn benen worden moe }:| .
MAHAAAAM ik wil zitten ;( .
Help mij! Ik ben heel zielig!
HALLO :( . Iemand! ZET MIJ NEER!

Met een boel gesnik en gemopper en heul heul zielig kijken O+ .

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2017 22:34:22 ]
pi_168628641
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2017 22:33 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

In de box staat hij ook regelmatig staand te snikken omdat hij nog niet goed weet hoe hij weer moet gaan zitten :') . Ik denk dat er dan zoiets in z'n koppie gebeurt:

Ik sta! SUPERTOF *O* !
Wauw wat is de wereld leuk staand.
KEIGAAF DIT! Kijk mij. Ik sta :7 .
Ik wil mijn blokjes uit de box gooien :D dat lijkt me echt heel leuk. Lekker gooien.
Ik ga mijn blokjes pakken. Dat ga ik doen :Y.
Hey. Wacht...
Ik kan er niet bij, zo staand -O- .
Ik ga even zitten ^O^ !
Zitten. Hoe moet dat? Hoe ga ik zitten :? .
Dit gaat niet goed.
Mijn benen worden moe }:| .
MAHAAAAM ik wil zitten ;( .
Help mij! Ik ben heel zielig!

Met een boel gesnik en gemopper en heul heul zielig kijken O+ .
_O- _O- _O-
En als je hem dan hebt geholpen met zitten na 1 seconde JA HALLO IK BEN AUTONOOM IK GA GEWOON STAAN ALS IK DAT WIL JA HOPPETEE ZIE JE IK STA KIJK DAN MOEDER! OH. KUT.

:') babies zijn zo hilarisch!
Hoe lang nog razz voor de b-day van je zoontje?
  donderdag 2 februari 2017 @ 22:43:37 #246
52229 Chanty
pi_168628909
:D _O- razz O+

Svane wat een vrolijkerd O+ Hier nog niet verder dan van rug naar buik rollen maar dat geeft noet. Gaat al snel genoeg
pi_168628984
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 22:43 schreef Chanty het volgende:
:D _O- razz O+

Svane wat een vrolijkerd O+ Hier nog niet verder dan van rug naar buik rollen maar dat geeft noet. Gaat al snel genoeg
Nee, vooral bij wellicht echt ons laatste babietje mag het wel langzamer gaan vind ik. Al is elke nieuwe ontwikkeling ook weer erg tof. Fysiek heeft ie haast maar met hapjes en alles is het gewoon echt nog zon klein jongetje! O+
  Manager PR/Moderator donderdag 2 februari 2017 @ 22:53:34 #248
269689 crew  Viv
pi_168629278
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2017 22:33 schreef Razztwizzle het volgende:
Hee, maar dat is toch al weer vooruitgang met laatst, toen hij gewoon ter aarde stortte als hij klaar was met staan? ^O^
pi_168629361
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 22:53 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Hee, maar dat is toch al weer vooruitgang met laatst, toen hij gewoon ter aarde stortte als hij klaar was met staan? ^O^
Oke vivi. Ik moet iets bekennen. Elke keer als ik jou hier zie posten denk ik 'hee zij is toch van het rammelaarstopic'! En dan bedenk ik me dat je baby er al best even is. En dan dat ik zelf twee stuks kind heb! :o
  Manager PR/Moderator donderdag 2 februari 2017 @ 23:01:46 #250
269689 crew  Viv
pi_168629554
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2017 22:56 schreef Svane het volgende:
Oke vivi. Ik moet iets bekennen. Elke keer als ik jou hier zie posten denk ik 'hee zij is toch van het rammelaarstopic'! En dan bedenk ik me dat je baby er al best even is. En dan dat ik zelf twee stuks kind heb! :o
Het is ook best snel gegaan hoor, tussen de overstap van de rammelaars naar WOHTS en haar geboorte zat net geen jaar. En nu is ze al 15 weken joh! O+
pi_168629723
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 23:01 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Het is ook best snel gegaan hoor, tussen de overstap van de rammelaars naar WOHTS en haar geboorte zat net geen jaar. En nu is ze al 15 weken joh! O+
Zo tof he! Er zo nieuwsgierig naar zijn en dan opeens een heel kindje hebben gemaakt! O+
  vrijdag 3 februari 2017 @ 03:40:07 #252
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168632987
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2017 22:56 schreef Svane het volgende:

[..]

Nou, dat laatste hč :o . Ik heb nog steeds vrij regelmatig het gevoel dat "kinderen krijgen" iets is voor later als ik groot ben.
Wat een lekker bekkie heeft je baby trouwens O+.
KuikenGuppy
  vrijdag 3 februari 2017 @ 04:43:04 #253
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_168633158
Ik werd net wakker van iets buiten, liep toen even naar babykamer en bedje toe en zag toen weer dat perfecte heerlijke snoetje liggen O+
Blij met mijn kindje, hoe onwerkelijk het toch ook weer blijft iedere keer :D
  vrijdag 3 februari 2017 @ 06:20:12 #254
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168633250
Dat je allebei wakker ligt en denkt: verrek hij slaapt nog! En dan bij een eerste kik er allebei uit springen. Ons weekend is begonnen c_/ O+
pi_168634460
Dat je om 5.00 wakker wordt van een Tas met hongerrrrr. Hem een fles geeft en zegt "Nu weer lekker slapen lieverd". En dat Tas denkt "No way :{w , ik ben *O* WAKKER *O* " ! En dat je dan tot 8.00 met wakkere Cas beneden zit. Hij toch wel moe is en weer naar bed gaat. En dat dan z'n zus wakker wordt.

Koffie, iemand c_/ ?
  vrijdag 3 februari 2017 @ 10:08:26 #256
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168635362
:D Proost! Ik tap er nog eentje.
pi_168635750
Ochtend om 5 uur razz. *stuurt nog een kan koffie*
Quoi hij kan het wel!

Ik heb het topplan om morgen alleen met L 1.5 uur te gaan rijden naar een vriendin. Ik weet nu al niet wat ik allemaal mee moet nemen :o
Maxi cosi, kinderwagen, speelkleed, speeltjes, voeding, warm water voor onderweg, luiers, speen en reserve, cadeau voor vriendin (nog halen), reservekleding....

Hoe houd je een kind 1.5 uur zoet in een maxi cosi?
  Manager PR/Moderator vrijdag 3 februari 2017 @ 10:38:30 #258
269689 crew  Viv
pi_168635827
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 10:33 schreef Nazil het volgende:
Hoe houd je een kind 1.5 uur zoet in een maxi cosi?
Nou gewoon, voordat we onze straat uit zijn valt ze in slaap, en ze wordt pas wakker als we stoppen. :D
pi_168636125
Svane, wat een leuke foto O+

Ik vind jouw schrijfstijl zo leuk Razz. Je moet echt boeken gaan schrijven over de avonturen van Tas en Annie :9
5 uur is wel minder -O- Hier nog een kopje koffie: c_/

Spullen die je in gedachte hebt klinken mij wel goed in de oren Nazil :P Ik zou gewoon hopen dat er geslapen wordt onderweg. Verder kan je toch niet zoveel, je zit immers achter het stuur :+ Eventueel een speeltje hangen aan die beugel ofzo?

M is vandaag precies 6 maanden :o O+ Gaat snel. Betekent ook dat ze alweer 6 maanden bv krijgt, mijn eerste stiekeme doel :+
Vandaag haar eerste volledige dag op het andere kdv. Net een fotootje gezien in de app, volgens mij gaat het wel goed :P
pi_168636234
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 10:38 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Nou gewoon, voordat we onze straat uit zijn valt ze in slaap, en ze wordt pas wakker als we stoppen. :D
Die.. en anders is het standaard (zelfs na 2,5 jaar nog bij F) dat er een piepbui komt ongeveer 10 minuten voor je op plek van bestemming bent. Alsof ze het ruiken }:|
  vrijdag 3 februari 2017 @ 11:24:47 #261
220609 Nouk84
pi_168636766
Vergeet je luiertas niet Nazil!

Hier is '2 kleine kleutertjes' een hit bij jengelbui in de auto (ze slaapt NIET in de auto, heel af en toe maar). Maar als ze begint te mopperen doe ik die cd aan en dan zie ik de grote ogen in de spiegel oplichten O+ En stil he. Man dacht dat ik het me verbeeldde en dat gewoon radio genoeg was. Tot de eerste jengelbui :')

Volgende week is man de hele week van huis, het gaat weer beginnen... ;( Ik heb echt zoveel aan m gehad afgelopen tijd, ga er weer ZO aan moeten wennen dat hij weg is.... Voor sporten heb ik een oppas geregeld, dus op die manier kan ik een beetje tot mezelf komen in deze weken en weer helemaal opladen voor de dagen dat ik echt helemaal alleen met haar ben.

Razz O+ Heerlijke, hoe je schrijft. Sterkte vandaag... c_/

Svane! Die van jou is toch ook van juni? Staan? HOE DAN?! Hier wordt net 2 weken de pootjes gestrekt als ze op schoot staat en zitten gaat steeds beter. Staan is echt nog ver weg hier :')

Morgenavond hebben wij een feestje en slaapt Emma bij oma. Fijn, volgende dag beetje uitslapen bij niet teveel drank :') Gisteren besloten dat we de avond ervoor uit eten gaan, we hebben de tijd er toch voor en oma doe je het ook niet aan om haar net voor bedtijd te brengen })

En lezen is afgelopen week gelukt, posten alleen niet :')

Gefeliciteerd met de vermaanddag Miezziej. Op naar de hapjes! Ga je vandaag gelijk wat geven?

Het probleem met de GO is 'voorlopig' opgelost; ik laat de keuze aan haar, met in mijn achterhoofd dat ze ermee gaat stoppen(ik heb gezegd dat als de woensdag stopt, dat alles stopt). Prima, dan maar hopen dat ik snel genoeg een geschikt KDV vind..
pi_168636984
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2017 22:37 schreef Svane het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
En als je hem dan hebt geholpen met zitten na 1 seconde JA HALLO IK BEN AUTONOOM IK GA GEWOON STAAN ALS IK DAT WIL JA HOPPETEE ZIE JE IK STA KIJK DAN MOEDER! OH. KUT.

:') babies zijn zo hilarisch!
Hoe lang nog razz voor de b-day van je zoontje?
_O- :D
Ik moest lachen.
ook om Razz.

quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 03:40 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nou, dat laatste hč :o . Ik heb nog steeds vrij regelmatig het gevoel dat "kinderen krijgen" iets is voor later als ik groot ben.
Wat een lekker bekkie heeft je baby trouwens O+.
Ik ook. En dan zie ik er eentje en denk ik When did that happen?

Arja, hoe is het met het eczeem?

[ Bericht 5% gewijzigd door Unihipili op 03-02-2017 11:41:51 ]
pi_168638226
Nouk jij hebt een goed geheugen _O- _O- nee ik denk dat ik die vanavond al in de auto flikker om het maar niet te vergeten.

Als ik een half uur rijd dan slaapt hij vaak niet.. Kijken is mooi. Dus we zien wel. Idd ik rijd, hij zit naast mij (dat dan weer wel) dus behalve blind een speen terug stoppen kan ik niks.
  Manager PR/Moderator vrijdag 3 februari 2017 @ 15:47:40 #264
269689 crew  Viv
pi_168641513
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 11:00 schreef BlueEyes het volgende:
Die.. en anders is het standaard (zelfs na 2,5 jaar nog bij F) dat er een piepbui komt ongeveer 10 minuten voor je op plek van bestemming bent. Alsof ze het ruiken }:|
Oh hier ook gepiep als we er bijna zijn, meestal bij de eerste stoplichten na de snelweg. :')
pi_168642204
Zeg, de fles niet willen is sprongetjesgedrag toch? }:| hij heeft de hele dag nog geen fles leeg gedronken en is er nu na 60ml al mee gekapt.
pi_168642227
Stilstaan voor een stoplicht :{w
Dat verzin je toch niet?

Nazil serieus een keer je luiertas vergeten? :D
pi_168642451
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 04:43 schreef Molo het volgende:
Ik werd net wakker van iets buiten, liep toen even naar babykamer en bedje toe en zag toen weer dat perfecte heerlijke snoetje liggen O+
Blij met mijn kindje, hoe onwerkelijk het toch ook weer blijft iedere keer :D
Dit O+
Dat is ook nog zodra ze 15 maanden is, weet ik nu uit ervaring :)
Ook verliefd staren naar een foto van je kind tijdens werktijd blijft.
pi_168642536
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 16:24 schreef BlueEyes het volgende:
Dat verzin je toch niet?

Ja een keer op kraambezoek (dat was mijn geluk) een uur verderop. Gelukkig had zij de zelfde voeding en fles en een proefverpakking grotere luiers in huis xD
pi_168642631
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 16:24 schreef BlueEyes het volgende:
Dat verzin je toch niet?

Jij niet dan? :D

Ik echt regelmatig haha. Voorlopig sltijd goed gegaan :P
pi_168642838
Dit gaat Fok-wet worden; nee me nog niet overkomen.
Wel een keer de veronderstelling gehad dat vriend de tas had aangevuld en ik later achterkwam dat dat dus niet zo was :D
  vrijdag 3 februari 2017 @ 17:46:38 #271
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168643587
Of dat je erachter komt dat er alleen nog 2 little swimmers in de tas zitten :')

Arja, hoe zat dat nu met die platte en krulpeterselie? Of moet ik dat aan Emmy vragen? ;)
  vrijdag 3 februari 2017 @ 18:05:34 #272
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168643832
Dat je met kind met poepluier in het zwembad staat zonder verschoning omdat man dacht dat ik het had ingepakt en vice versa :').
KuikenGuppy
  vrijdag 3 februari 2017 @ 18:35:44 #273
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_168644290
Met je kind aankomen bij de intratuin, direct al wat ruiken, geen tas bij hebben en de keuze hebt om een half uur in die stank terug te rijden of iemand met een gelijk ogend kind om een luier te vragen..
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_168644546
Altijd 2 extra setjes kleding meenemen 'voor de zekerheid' maar ze nooit hoeven te gebruiken. Dus 1x niet meegenomen. Was de eerste keer kakjepakje en Sjaak kon zonder broek verder :{w gelukkig was het zomer.
pi_168644665
Of dat je eindelijk een keer wél dat extra setje nodig hebt en blijkt dat je kind al minimaal 1 maat verder is, maar eigenlijk al 2 :')
pi_168645196
Dat je mini meeneemt naar zwemles van oudste. En dat hij dan zn wekelijkse poep doet. En dat je dan van oudste ook geen luiers mee hebt. /faalmoeder.

Die keren dat je denkt: shit. Nou ja. Hij kakt vast nu niet. Dan kakken ze net een standje harder. Dat is aangeboren.
pi_168645383
De eczeem gaat weer slechter, maar het gaat steeds op en neer.

Platte peterselie kan beter tegen verhitten, Q :P

Nouk Emmy heeft ook niet veel haast met haar fysieke ontwikkeling.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 19:24:22 #278
52229 Chanty
pi_168645397
Of dat je acht luiers en twee reserve rompers meeneemt voor 1 dagje weg en dat je net op tijd thuis weet te komen met nog 1 luier en geen reserverompers meer :')
pi_168645539
Hier destijds een tweewekelijkse poeperd die het toch presteerde haar romper -en gelukkig alleen haar romper- helemaal mosterdgeel te verven tijdens een dagje uit. :X Gelukkig konden de kleertjes die ze aanhad ook best zonder romper. _O-
  vrijdag 3 februari 2017 @ 19:57:06 #280
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168646093
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 18:52 schreef BlueEyes het volgende:
Of dat je eindelijk een keer wél dat extra setje nodig hebt en blijkt dat je kind al minimaal 1 maat verder is, maar eigenlijk al 2 :')
Herkenbaar :').

Gup past trouwens ook prima in een maat 5 luier kwam ik laatst achter toen bleek dat ik 's avonds kennelijk de verkeerde luier uit het mandje had gepakt. Gelukkig liep kuiken niet in een 3 :').
KuikenGuppy
pi_168646772
Met een aantal moeders met baby afspreken die allemaal leuk speelgoed mee hebben genomen voor hun kind. Ik alleen een berg eten.
Laten we zeggen dat ik de prioriteiten van mijn kind ken ;)
  vrijdag 3 februari 2017 @ 20:27:15 #282
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168646946
Andermans speelgoed is toch het leukst.
KuikenGuppy
pi_168647070
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 19:57 schreef Burdie het volgende:

[..]

Herkenbaar :').

Gup past trouwens ook prima in een maat 5 luier kwam ik laatst achter toen bleek dat ik 's avonds kennelijk de verkeerde luier uit het mandje had gepakt. Gelukkig liep kuiken niet in een 3 :').
Of dat je gedachteloos/vol slaapgebrek maatje 2 bij de 'dikke billen' aan probeert te trekken.
Neeehee mama die past ik niet!
Ohjah :')

LeSage ik vind het een prima prioriteit :D
pi_168647252
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 18:52 schreef BlueEyes het volgende:
En dat dat dan op een FokOUDmeet gebeurt - want kind kotste even fijn de hele auto onder - waar iemand hele mooie foto's ging maken en je kind daar dus in het tweematentekleine-allerlelijkstekleertjes-reservesetje op staat }:| . En je dus ook nog even de auto en autostoel moest ontkotsen. Vijftien weken zwanger en constant misselijk. Wat een dag was dat :') .
pi_168647276
LeSage, I'm with Blue. Je kan overal mee spelen. Je kan niet alles opeten.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 20:59:01 #286
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168647925
Ja, die van dat reservesetje dat 2 maten te klein is komt érg bekend voor :P

Die hele maand januari is vreetmaand geweest voor Max. Ook tijdens de nachten. En sinds een paar dagen is het gewoon over. Ineens, gewoon vanzelf. De honger is ineens niet meer zo urgent, de flessen gaan niet helemaal op, tussen de flessen overdags zit soms 4-5 uur en hij slaapt door. Wow!

Luier 4 hier trouwens al :o
pi_168648135
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 20:59 schreef Quoi het volgende:
Ja, die van dat reservesetje dat 2 maten te klein is komt érg bekend voor :P

Die hele maand januari is vreetmaand geweest voor Max. Ook tijdens de nachten. En sinds een paar dagen is het gewoon over. Ineens, gewoon vanzelf. De honger is ineens niet meer zo urgent, de flessen gaan niet helemaal op, tussen de flessen overdags zit soms 4-5 uur en hij slaapt door. Wow!

Luier 4 hier trouwens al :o
Maat 4?? Daar zit mijn bijna-peuter ook in _O-

Eten gaat boven speelgoed. Altijd. Aldus Sjaak.
pi_168648165
Wow, jullie verhalen over reserveluiers en kleding :D M kwam laatst uit het kdv in een rompertje waarvan ik me niet eens meer kon herinneren dat we hem hadden. Was inmiddels ook eigenlijk veuls te klein...

Selvaria, gefeliciteerd! Wat een mooierd!

Ik ben voor het eerst weer ongesteld sinds de bevalling, en hoewel het ergens wel een opluchting is dat het allemaal nog werkt, is het ook niet fijn, want veel heftiger dan vroeger.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 21:09:15 #289
220609 Nouk84
pi_168648271
Hier ook maat 4 luiers. Bijna 10 kilo, mag ook wel :Y)

Lekker toch Q! Wie weet hoe snel t weer voorbij is. Hier zijn de nachten waarin ze wakker wordt ook op één hand te tellen..

Ik neem heel vaak geen luiertas mee omdat ik toch dichtbij huis ben, of zo terug ben. Tot nu toe gaat het altijd goed.. *klopt af
pi_168649374
Na twee weken lang elke ochtend een nieuwe romper, zijn wij sinds een paar weken ook over op maat 4 :')

Als ik boodschappen ga doen neem ik de luiertas ook niet mee. Ben sneller thuis dan mn kind ergens om te moeten kleden ofzo.
pi_168649590
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 21:06 schreef lunamatic het volgende:
Wow, jullie verhalen over reserveluiers en kleding :D M kwam laatst uit het kdv in een rompertje waarvan ik me niet eens meer kon herinneren dat we hem hadden. Was inmiddels ook eigenlijk veuls te klein...

Selvaria, gefeliciteerd! Wat een mooierd!

Ik ben voor het eerst weer ongesteld sinds de bevalling, en hoewel het ergens wel een opluchting is dat het allemaal nog werkt, is het ook niet fijn, want veel heftiger dan vroeger.
Bij mij was dat bij dochter ook de eerste keer heel heftig, maar daarna weer helemaal normaal! Dus hopelijk bij jou ook gewoon eenmalig zo. :)
pi_168652981
Of dat je met luiers en doekjes voor 5u treinen weggaat en vervolgens 2x vertraging hebt waardoor het 10u treinen werd :'). Ging net goed.
Of dat de reservekleding er in het eerste uur van een lange dag weg al doorheen is...
Of inderdaad tas vergeten voor avondje borrelen. Ach wilden toch al niet zo lang blijven :D.
Ik heb bij m'n ouders eens een oude handdoek in stukken geknipt want had te weinig wasbare billendoekjes bij me.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 04:47:49 #293
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168656176
Bij Kuiken nam ik altijd netjes een gevulde luiertas mee naartoe. Bij Guppy bijna nooit.

Gup slaapt voor het eerst 7,5 uur aan één stuk en ik lig wakker :').
KuikenGuppy
  zaterdag 4 februari 2017 @ 06:24:37 #294
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168656270
Ik lig ook plafond te staren 8)7
  zaterdag 4 februari 2017 @ 06:29:52 #295
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168656278
9 uur heeft hij in één ruk geslapen :o _O_. Hopelijk is het een trend :+.
KuikenGuppy
pi_168656314
Ik werd ook 6 uur wakker toen meneer vandaag besloot uit te slapen. En dat op 100 ml drinken gisteren om 19.00 uur :? Snap je ook niks van. Tijdtechnisch kwam 6 uur beter uit trouwens }:|
  zaterdag 4 februari 2017 @ 07:03:10 #297
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168656357
Lekker Burdie!

Nazil, hier ook: minder drinken, meer slapen. Snap jij het?

Hij werd trouwens wakker en ging een beetje spelen/geluidjes maken ipv Hongerrr. Hem toen maar gaan halen O+
pi_168656379
Ik vind baby's maar onvoorspelbare wezens :+
Ik denk dat ik het richting een sprongetje mag zoeken. Klopt iig met De Bijbel.
pi_168656523
Hier voor de tweede keer :( krampjes :( 's nachts. Vanaf 8 uur was ze heel onrustig en heeft ze veel op mijn buik gelegen en af en toe nog wat gedronken. Om half 1 toch nog maar een keer aangelegd en samen uitgeput in slaap gevallen tot half 3. Toen weer voedingen om 5 uur en nu drinkt ze op mijn verzoek aan mijn baksteen. :+ Nachtelijke onderbrekingen vind ik helemaal niet erg, maar die krampjes blijven zo rot. :'(

Maar hey, ik ben niet te beroerd om te jompelen voor jullie goede nachten! *O*
pi_168656784
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 06:29 schreef Burdie het volgende:
9 uur heeft hij in één ruk geslapen :o _O_. Hopelijk is het een trend :+.
Ghehe hier laatst ook, ik vond het maar raar :'). Ikzelf ook doorgeslapen toen, vond ik net zo raar. En toen dacht ik, ok niet raar vinden, geniet er maar van :+.
Vannacht was 't ongeveer 2x4u, helemaal prima, ik moet toch nog een keer of 2 of 4 naar de wc.

Selvaria, brings back memories O+ :P. Elke uur of 2 voeden in de nacht en krampjes idd of blije baby uur wakker in de nacht :D :').
Ik had gisteren ineens in de middag bakstenen. Kind zat al 4u in de doek bij papa, doorgaans is het 2-3u overdag tussen voeding.

[ Bericht 6% gewijzigd door Unihipili op 04-02-2017 08:56:36 ]
pi_168657384
Nou, Tas heeft besloten de 11maandensprong eer aan te doen en wordt nu al drie dagen op rij om 5:00 wakker met honger. Gelukkig sliep hij tussen ons in nog even verder en werd ik om 8:30 wakker omdat hij met een vinger in m'n oog zat te prikken :') . Hij zei er wel "PAPA" bij. Ik reken het maar goed O+ .

Vanavond gaan we maar eens een ernstig gesprek hebben over de avondfles, die hij dus ook al drie dagen niet meer wil }:| . En als ik dat debat verlies pak ik 'm terug met een late-avond-slaapfles. Want 5:00 en ik zijn geen vriendjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')