Niks, behalve dat het soort van "gewoonte" is geworden. Ik heb sinds kort een stappenteller en dat motiveert welquote:Op vrijdag 27 januari 2017 12:24 schreef Quoi het volgende:
Burdie, ik ga er aan denken zodra het zover is qua hapjes. Ik wacht nog even tot al het gesnotter voorbij is. En wat houdt je tegen om de passieve modus te doorbreken?![]()
Geen auto! Mijn vriend heeft er eentje mee naar werk. Die van mij heb ik een paar jr geleden verkocht. Ook erg goed voor mijn conditiequote:Op vrijdag 27 januari 2017 13:51 schreef Burdie het volgende:
[..]
Niks, behalve dat het soort van "gewoonte" is geworden. Ik heb sinds kort een stappenteller en dat motiveert wel.
Heb je geen auto? Ik doe alles met de auto eigenlijk, zo makkelijk.
Gewoon doen, gezellig juistquote:Op vrijdag 27 januari 2017 14:50 schreef Nouk84 het volgende:
Ik vind het ook 'lastig' mee te posten als ik aan het werk ben. Ik lees wel vaak mee, maar heb geen tijd om uitgebreid te reageren, maar soms wil ik wel eens kort reageren, maar doe dat dan niet omdat ik het 'lullig' vind om niet op meerdere te reageren.... Maar goed![]()
Is ook zoquote:Op vrijdag 27 januari 2017 15:05 schreef Quoi het volgende:
[..]
Geen auto! Mijn vriend heeft er eentje mee naar werk. Die van mij heb ik een paar jr geleden verkocht. Ook erg goed voor mijn conditie
Ik lees mee voor tips. Maar heeft gup al een vaste bedtijd?quote:Op vrijdag 27 januari 2017 15:21 schreef Burdie het volgende:
Over oppas gesproken... mama's van meerdere kindjes, advies gevraagd. Wij hebben altijd een heel lief oppasmeisje gehad voor Kuiken. Kuiken is ook dol op haar. Nou willen wij heel graag een keertje weer met z'n tweetjes uit eten, en zij wil heel graag komen oppassen (ook op Guppy, daar kijkt ze heel erg naar uit) maar ik wil het haar niet aan doen om én een peuter, én een baby tegelijkertijd in bed te moeten leggen, want dat lukt me zelf nog maar nauwelijks.
Hoe doen jullie dat? Pas weggaan als de peuter slaapt zou een optie zijn, maar dat vind ik voor Kuiken een tikje sneu (en voor de oppas misschien ook, ze is ook dol op Kuiken namelijk).
Nah, Guppy is 11 weken dus die heeft nog nauwelijks ritme. De afgelopen paar dagen hebben er qua avond (en nacht) wel toevallig exact hetzelfde uitgezienquote:Op vrijdag 27 januari 2017 15:35 schreef snoenk het volgende:
[..]
Ik lees mee voor tips. Maar heeft gup al een vaste bedtijd?
Wij hebben een aardig vast ritueel al voor I. Maar zou dat voor een keertje laten varen nu ze nog zo klein is. Dus keertje niet in bad en wat later naar bed. En ik zou het ook vooral met je oppas overleggen
Ik zou de eerste keer het gewoon proberen zodat ze zelf aan kan geven wat haar wens is voor de keren er na. Plus kinderen gedragen zich altijd anders bij een oppas dan bij jezelf dus misschien gaat het wel gewoon heel soepeltjes.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 15:21 schreef Burdie het volgende:
Over oppas gesproken... mama's van meerdere kindjes, advies gevraagd. Wij hebben altijd een heel lief oppasmeisje gehad voor Kuiken. Kuiken is ook dol op haar. Nou willen wij heel graag een keertje weer met z'n tweetjes uit eten, en zij wil heel graag komen oppassen (ook op Guppy, daar kijkt ze heel erg naar uit) maar ik wil het haar niet aan doen om én een peuter, én een baby tegelijkertijd in bed te moeten leggen, want dat lukt me zelf nog maar nauwelijks.
Hoe doen jullie dat? Pas weggaan als de peuter slaapt zou een optie zijn, maar dat vind ik voor Kuiken een tikje sneu (en voor de oppas misschien ook, ze is ook dol op Kuiken namelijk).
Het hoeft natuurlijk niets te betekenen. Maar ik heb zelf eczeem en heb het gevoel dat ik slecht reageer op amandelolie. Jouw larfja kan er vast goed tegen, maar ik wou het toch voor de zekerheid wel even zeggen.quote:Op donderdag 26 januari 2017 16:04 schreef Molo het volgende:
Arja, ik las je exceem gedoe. Wat sneu zeg.
Ik was Larf meestal alleen met water en alleen als het nodig is beetje zeepvrije wasgel zonder irriterende stoffen.
En ik smeer amandelolie als ze een droge wang heeft ofzo. Daarmee heel weinig kans op irritatie en verergering van exceem. En het is ook nog heel zuinig in gebruik
Bijna ja, denk/ hoop max een paar dagen voor ie door is. En geniet er maar van; had t niet erg gevonden als ze het eerste jaar tandenloos was gebleven. Maar met tandjes is ze ook schattig. En ik geen mijn peuter ook borstvoeding hé, die tepels zijn heel wat gewendquote:Op vrijdag 27 januari 2017 19:53 schreef Arja het volgende:
Whaa chanty 4 tandjes al![]()
Doet dat geen pijn met bv?
Bij Emmy valt nog steeds niks te bekennen.
Ehhh, 21 geloof ik. Hier gaat Kuiken dus meestal eerder slapen dan Guppy. Maar ik heb bedacht dat ik haar wel gewoon ga vragen of ze het ziet zittenquote:Op vrijdag 27 januari 2017 19:41 schreef ikke_84 het volgende:
Burdie Hoe oud is jullie oppas meisje?
Ik zou het ook een keer uitproberen. Ga je gewoon niet zo heel ver weg zodat je zo thuis bent als het toch niet lukt.
Was die kies uiteindelijk niks? Of onthoud ik nu iets verkeerds?quote:Op vrijdag 27 januari 2017 19:53 schreef Arja het volgende:
Whaa chanty 4 tandjes al![]()
Doet dat geen pijn met bv?
Bij Emmy valt nog steeds niks te bekennen.
Goed onthouden. Nee, het is niet verder door gekomen dus het zal wel een bobbeltje in haar kaak zijn ofzo aan beide kanten, geen idee.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 21:10 schreef Svane het volgende:
[..]
Was die kies uiteindelijk niks? Of onthoud ik nu iets verkeerds?
Hier ook nog niks te bekennen qua tanden!
Het gaat een beetje op en af. De ene dag denk ik het gaat de goede kant op en twee dagen later is het weer erger.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 11:46 schreef Unihipili het volgende:
Wordt het al wel wat beter Arja? Hier ook eczeem en alle externe prikkels die je overal leest waren al niet aanwezig dus ik heb geen idee wat de prikkel is, het gaat ook niet weg.
Geen littekens hoor, zijn ook geen wondjes. Na een aantal dagen/weken warm weer knapt haar huidje vanzelf op ja. En tijdens een zonvakantie gaat het helemaal snel!quote:Op zaterdag 28 januari 2017 12:09 schreef Unihipili het volgende:
Ja dat idd, het begon op de wangen. Maar gaat het dan vanzelf weer weg zodra het warmer wordt? Laat het geen littekens achter?
Ik heb de halve apotheek aan zalfjes in huis inmiddels.
Ik heb als kind altijd eczeem gehad, niet zo heftig als baby. Maar echt geen enkel litteken van mijn eczeem gehad. Het openkrabben is denk ik erg oppervlakkig.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 14:19 schreef Unihipili het volgende:
Hier wel plekken met wondvocht on soms opengekrabt, vandaar.
kan het ledikantje aan het voeteneind staan?quote:Op zaterdag 28 januari 2017 18:30 schreef Madivi het volgende:
Ok ik heb het bed van grootste omgebouwd tot los ledikant op de laagste stand en nu heb ik een probleem. Ik ben behoorlijk klein en ik kan hem bijna niet instoppen (laat staan een tijdje zo staan om hem in slaap te sussen of omdraaien als hij rondwoelt). Heb het net met een ikea opstapje geprobeerd maar dat voelt toch te wankel. Heeft iemand tips?
Hoe bedoel je? Dat ik vanuit m'n bed hem instop? Hij staat nu naast m'n bed en dat werkt niet handig, dan moet ik gehurkt op bed over de rand buigen, voelt ook heel onstabiel.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 18:45 schreef Arja het volgende:
[..]
kan het ledikantje aan het voeteneind staan?
Dat zou ideaal zijn, ik kan alleen niets vinden als ik zoek (alleen een paar antieke die al verkocht zijn). Weet je toevallig een winkel/merk die dat verkoopt?quote:Op zaterdag 28 januari 2017 18:53 schreef Stormqueen het volgende:
Madivi, ik zou eens zoeken naar ledikantjes met neerklapbare zijkant
nee helaas niet. Is inderdaad allemaal nostalgisch spul. Misschien in de kringloop? Daar staan ze schijnbaar nog regelmatig.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 19:09 schreef Madivi het volgende:
[..]
Dat zou ideaal zijn, ik kan alleen niets vinden als ik zoek (alleen een paar antieke die al verkocht zijn). Weet je toevallig een winkel/merk die dat verkoopt?
Best wat van op MP te vinden. http://www.marktplaats.nl(...)eviousPage=lr&pos=16quote:Op zaterdag 28 januari 2017 20:05 schreef Nazil het volgende:
Ik dacht gelijk aan zo'n dubbelbedje wat ze bij de opvang ook hebben. Twee op elkaar, kan je de spijlen ook van neerhalen. Zullen alleen misschien wel idioot duur zijn, tenzij je een afgekeurde bij een kdv vandaan kan halen. Ze worden wel eens verkocht.
Nee ik weet het maar ben gewoon niet goed in ziek zijn als er een berg werk ligt die alleen maar groter wordt.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 20:28 schreef Madivi het volgende:
Dank voor het meezoeken/denken ladies!
Chanty, ze hebben ook niets aan je als je straks echt omvalt he... Beterschap!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gebeurt hier hooguit 3 keer per maand dat ze 1 keer 2 uur of langer slaapt.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 21:20 schreef Quoi het volgende:
Wij hadden vandaag ook zo'n dag Arja. Andere dagen slaapt hij wel gaten in de dag.
Is momenteel ook een beetje wisselend. Gister wel. Maar net was ze na 3 kwartier weer wakker. Maar over de hele linie genomen gaan de nachten doorgaans goed.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 21:22 schreef Molo het volgende:
Is hier momenteel ook zo Arja. Vandaag maar één uur geslapen in de middag.
Veel aandacht opeisen rest van de tijd ook. Überhaupt slaapt ze vaak maar één keer in de middag, wel een langere ruk dan de afgelopen dagen hoor, uur of 2, 3.
En momenteel ook heel weinig drinken, maar anderhalve fles (210/7) op de hele dag... Veel te weinig maar ze eet wel fruit/groentehapjes goed en heeft plasluiers dus zal wel met de tandjes te maken hebben.
Slaapt ze wel 'netjes' lang in de nacht bij jou?
Scherp randje is door. Ze bijt nu echt op alles, denk dat daarom de fruit en groente er beter in gaan dan de fles.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 21:29 schreef Arja het volgende:
[..]
Is momenteel ook een beetje wisselend. Gister wel. Maar net was ze na 3 kwartier weer wakker. Maar over de hele linie genomen gaan de nachten doorgaans goed.
Dan heeft larfje inderdaad wel weinig gedronken vandaag. Dat doet Emmy nooit, ze laat vrijwel nooit iets staan.
Is dat ene tandje al door?
ja hoor. Ze vindt het geweldig als ik haar binnen in de kinderwagen neerzet op een plek waar ik ben, met iets in haar handen (mond) en kijkt dan gewoon naar wat ik aan het doen ben (koken bv).quote:Op zaterdag 28 januari 2017 21:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Scherp randje is door. Ze bijt nu echt op alles, denk dat daarom de fruit en groente er beter in gaan dan de fles.
Ze eet ruim 250 gram fruit en groente nu, dus de intake bij elkaar zal wel voldoende zijn. Alleen even letten op dat ze genoeg melk binnen krijgt, anders gaan we er dikkere pap van maken zodat ze wel de stoffen uit de melk binnen krijgt
Gekke kindjes. Voelt Emmy zich wel ok? Hier helpt afleiding wel als ze om aandacht aan het miepen is. Spiegel, andere plek in de kamer om te spelen. Maar buiten met de wagen zodat ze kan rondkijken of de tv aan ofzo
Chicco heeft dat toch?! Ik zag daar laatst een reclame van!quote:Op zaterdag 28 januari 2017 19:09 schreef Madivi het volgende:
[..]
Dat zou ideaal zijn, ik kan alleen niets vinden als ik zoek (alleen een paar antieke die al verkocht zijn). Weet je toevallig een winkel/merk die dat verkoopt?
Ooooooh ja sjonge, ik kijk scheel zie ikquote:Op zaterdag 28 januari 2017 22:08 schreef Stormqueen het volgende:
Ja die zijn prima voor minibabys maar niet voor staande bijna-dreumesen denk ik
Die van Sebra volgens mij. Maar die heeft wel een stevige rib-uit-je-lijf-factor.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 19:09 schreef Madivi het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 28 januari 2017 22:42 schreef Nazil het volgende:
Weet je wat ik echt intens genieten vind? Als je voor je zelf gaat slapen nog even bij m gaat kijken hoe hij in slaap gevallen is90 procent van de tijd met knuffeldoek over z'n hoofd, of naast hem en dan zijn hoofd er naar toe gedraaid. Ik houd er zo van, mijn lieve kleine
Lesage alvast gefeliciteerd!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |