Met een stel versleten ophangrubbers of stuurkogels of iets in de aandrijflijn.. heb je ook geen gevoel met je voertuig..quote:Op zondag 22 januari 2017 20:09 schreef daNpy het volgende:
Mijn glazen bol zegt dat er niks aan de hand is. Behalve dat je geen gevoel hebt met je voertuig.
Kan beide zijn...)) maar ik heb echt het gevoel dat er iets mis is met de auto. iedereen die wel eens iets te snel door de bocht gaat weet hoe de auto op dat moment reageert, maar dat de auto totaal onbestuurbaar wordt en zijn eigen richting kiest,;is voor mij nieuwquote:Op zondag 22 januari 2017 20:09 schreef daNpy het volgende:
Mijn glazen bol zegt dat er niks aan de hand is. Behalve dat je geen gevoel hebt met je voertuig.
remmen heb ik 2 mnd geleden vervangen. Uitlijnen niet. Vorig jaar de voorbanden vervangen, maar niet uitgelijnd. Wiellagers kan wat aandacht gebruikenquote:Op zondag 22 januari 2017 19:41 schreef MaGNeT het volgende:
Tsja, wij waren er niet bij, weet niet of het te snel was voor die bocht of dat er iets met je auto is.
Laat je uitlijning, banden, wiellagers, remmen en rest van ophanging iig eens controleren.
quote:Op zondag 22 januari 2017 20:35 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Met een stel versleten ophangrubbers of stuurkogels of iets in de aandrijflijn.. heb je ook geen gevoel met je voertuig..
Nat en vrieskou erbij en een TS die daar niet mee om kan gaan.. en je hebt de boel compleet..
1 van bovenstaande is ook al genoeg trouwens..
Exact, dat was dus mijn ervaring. geen gevoel, geen controle..-)quote:Op zondag 22 januari 2017 20:35 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Met een stel versleten ophangrubbers of stuurkogels of iets in de aandrijflijn.. heb je ook geen gevoel met je voertuig..
Zou best kunnen, maar dan zouden andere autos ook last van hebben gehad. Mijn banden zijn in ordequote:
Nee want die gingen niet te hard door de bochtquote:Op zondag 22 januari 2017 20:55 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
Zou best kunnen, maar dan zouden andere autos ook last van hebben gehad. Mijn banden zijn in orde
Ook de zijkanten en dan met name aan de binnenzijde onlangs nog goed gechecked?quote:Op zondag 22 januari 2017 20:55 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
Zou best kunnen, maar dan zouden andere autos ook last van hebben gehad. Mijn banden zijn in orde
Dat zou ik ook willen weten..ik probeer op te trekken in zijn achteruit, maar de auto was eigenwijs en had ik geen controle.quote:Op zondag 22 januari 2017 20:54 schreef nikky het volgende:
Hoe kun je vanuit stilstand wegrijden alle kanten opgaan en achterstevoren eindigen?
Kwestie van te hard wegrijden en te weinig grip.. Alle vertrouwen hebben in je rijkunsten ipv doorhebben dat het de adrenaline is die rijd.. etc..quote:Op zondag 22 januari 2017 20:54 schreef nikky het volgende:
Hoe kun je vanuit stilstand wegrijden alle kanten opgaan en achterstevoren eindigen?
Gladheid/nattigheid en een veel te zware voet..quote:Op zondag 22 januari 2017 21:00 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
Dat zou ik ook willen weten..ik probeer op te trekken in zijn achteruit, maar de auto was eigenwijs en had ik geen controle.
De meeste nieuwere auto's zitten volgepropt met antislipsystemen en betere bestuurders..quote:Op zondag 22 januari 2017 20:55 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
Zou best kunnen, maar dan zouden andere autos ook last van hebben gehad. Mijn banden zijn in orde
Voor zitten "Trayal" banden, een Servisch merk...-)) Had een tijd geleden ergens gelezen dat ze als slechtste uit test waren gekomenquote:
Op zich hoef je niet de beste banden uit een test te hebben om veilig van A naar B te komen.quote:Op zondag 22 januari 2017 21:20 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
Voor zitten "Trayal" banden, een Servisch merk...-)) Had een tijd geleden ergens gelezen dat ze als slechtste uit test waren gekomen
Nu weet je waarom.quote:Op zondag 22 januari 2017 21:20 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
Voor zitten "Trayal" banden, een Servisch merk...-)) Had een tijd geleden ergens gelezen dat ze als slechtste uit test waren gekomen
allemaal zaken die gelijktijdig kunen gebeuren:quote:
Racist.quote:Op zondag 22 januari 2017 21:50 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
allemaal zaken die gelijktijdig kunen gebeuren:
ijs plaatje, olie op de weg, te hard door de bocht, banden niet uitgelijnd, te zwarte voet, adrenaline van het moment, en vasrwel nog andere zajen. Als deze zaken tegelijk gebeuren...
Geen 30. Het was de oprit op de snelweg, daar kan je zeker 50 rijden zonder problemen. ik denk dat ik 70 reed, hard genoeg om in die bocht uit balance te rakenquote:Op zondag 22 januari 2017 21:26 schreef Fer het volgende:
[..]
Nu weet je waarom.
En voor die bocht naar links, staat een bord 30km/u
dat was een spelfout. Het moet zijn: zware voet. Rot toetsen op de tel. .) je bent wel wakkerquote:
Sowieso heb je een punt,quote:
Precies. Maar je hebt niet van de ene op de andere seconde versleten ophangrubbers of stuurkogels.quote:Op zondag 22 januari 2017 20:35 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Met een stel versleten ophangrubbers of stuurkogels of iets in de aandrijflijn.. heb je ook geen gevoel met je voertuig..
Nee, je hebt geen gevoel met de auto welke waarschijnlijk precies deed wat jij wilde.quote:Op zondag 22 januari 2017 21:00 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
Dat zou ik ook willen weten..ik probeer op te trekken in zijn achteruit, maar de auto was eigenwijs en had ik geen controle.
Kan iets met wiellager zijn maar ook wat aan de remmen.quote:Op zondag 22 januari 2017 22:15 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
Sowieso heb je een punt,
De laatste maanden hoor ik steeds een geluid bij het rechter voorwiel tijdens het rijden. Misschien een teken dat deze versleten is, al hoef dit niet de oorzaak te zijn van uit balance raken
Nee maar de grens van grip is eerder bereikt.. Rijden doet een auto altijd wel..quote:Op zondag 22 januari 2017 22:29 schreef daNpy het volgende:
[..]
Precies. Maar je hebt niet van de ene op de andere seconde versleten ophangrubbers of stuurkogels.
Bovendien vraag ik me af waarom TS geen actie ondernam nadat hij merkte dat hij de wagen in de bocht naar links bijna verloor, om hem in de volgende rechterbocht wél te verliezen. Maargoed, het is toch allemaal giswerk als je er niet bij bent geweest.
quote:Op zondag 22 januari 2017 21:57 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
Geen 30. Het was de oprit op de snelweg, daar kan je zeker 50 rijden zonder problemen. ik denk dat ik 70 reed, hard genoeg om in die bocht uit balance te raken
Oh, die. Ja, dat kan met enig glad weer (vorst, regen, whatever) een verraderlijk rotding zijn ja. Die bij de oude opritten van hoofddorp, die 180 graden draaiers, waren dat ook.quote:
Vanaf Schiphol richting de A4.quote:Op zondag 22 januari 2017 22:33 schreef Geelman het volgende:
Waar ben je nu uit de bocht gevlogen? Op een oprit? Linkje via Google-maps a.u.b.
Was het vanaf de n201 de a4 op?quote:Op zondag 22 januari 2017 21:57 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
Geen 30. Het was de oprit op de snelweg, daar kan je zeker 50 rijden zonder problemen. ik denk dat ik 70 reed, hard genoeg om in die bocht uit balance te raken
Kijk de foto's en de linkjes in het topic. Het is echt vanaf vertrek/aankomst (alias Plaza) de A4 op.quote:Op maandag 23 januari 2017 00:52 schreef 111210 het volgende:
[..]
Was het vanaf de n201 de a4 op?
In die bocht ben ik ook een keer half doorgegleden toen ik 50 reed met veel regen. Zou dus best kunnen dat je daar het beste 30 kan rijden bij slecht/glad weer
Idem, maar ook meerdere malen op andere wegen, er zijn best wat verraderlijke wegen in Nederland.quote:Op maandag 23 januari 2017 00:52 schreef 111210 het volgende:
[..]
Was het vanaf de n201 de a4 op?
In die bocht ben ik ook een keer half doorgegleden toen ik 50 reed met veel regen. Zou dus best kunnen dat je daar het beste 30 kan rijden bij slecht/glad weer
Nou?quote:Op zondag 22 januari 2017 20:54 schreef nikky het volgende:
Hoe kun je vanuit stilstand wegrijden alle kanten opgaan en achterstevoren eindigen?
Echt je remmen intrappen of gas loslaten? Bij rijles hebben we geleerd 'niet remmen in een bocht'quote:Op maandag 23 januari 2017 00:56 schreef Gutz het volgende:
[..]
Op de een of andere manier ligt die net in zoveel graden dat je meer moet afremmen dan je denkt.
Lol als je veel te snel gaat zul je toch iets moeten. Maar meestal rem je af voor de bocht.quote:Op maandag 23 januari 2017 01:07 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
Echt je remmen intrappen of gas loslaten? Bij rijles hebben we geleerd 'niet remmen in een bocht'
Ik rem gewoon in een bocht indien nodig, maar als het glad is dan is dat idd niet altijd handig.quote:Op maandag 23 januari 2017 01:07 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
Echt je remmen intrappen of gas loslaten? Bij rijles hebben we geleerd 'niet remmen in een bocht'
Iedereen weet dat je met piepende banden wegrijdt als je het gas iets te diep intrapt of als er iets op de weg ligt. Maar dat de auto bij het wegrijden onbestuurbaar wordt en in een slip raak, dat is voor mij net zoals voor jou nog steeds een vraag.quote:
Ik doe het ook vaak (maar deze keer niet, hoor..-). Dat is intuitie..het eerst wat je doet, remmen!quote:Op maandag 23 januari 2017 01:09 schreef Gutz het volgende:
[..]
Ik rem gewoon in een bocht indien nodig, maar als het glad is dan is dat idd niet altijd handig.
Geen idee, maar ik zou heel vaak achterop in een file klappen bij een afrit als ik niet in een bocht zou remmen.quote:Op maandag 23 januari 2017 01:23 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
Ik doe het ook vaak (maar deze keer niet, hoor..-). Dat is intuitie..het eerst wat je doet, remmen!
Hoeveel ongelukken kunnen worden voorkomen als mensen gewoon doorrijden i.p.v. remmen?
Die bochten zijn bijna 90 graden! Dacht je dat je Max Verstappen was?quote:Op maandag 23 januari 2017 00:30 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
Vanaf Schiphol richting de A4.
Bij de eerste keer toen ik voelde dat ik te hard ging was het bij deze bocht
Bocht 1:
https://www.google.nl/map(...)g!2e0!7i13312!8i6656
na een beetje stuurcorrectie ging het weer goed
Een paar seconden later net voor de de tweede bocht verloor ik de controle en raakte ik in een slip. Ik eindigde dwars op de weg bijna tegen de vangrail, ongeveer waar de rode auto staat, het was niet eens in de scherpe bocht, maar net ervoor:
Bocht 2:
https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i13312!8i6656
Bij rijles heb je ook geleerd dat die borden met adviessnelheid er ook niet voor niets staan. Maar dat maakt dan blijkbaar niets uit.quote:Op maandag 23 januari 2017 01:07 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
Echt je remmen intrappen of gas loslaten? Bij rijles hebben we geleerd 'niet remmen in een bocht'
De meeste trek ik mij niet al teveel van aan. Ze gelden immers ook voor vrachtwagens.quote:Op maandag 23 januari 2017 12:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Bij rijles heb je ook geleerd dat die borden met adviessnelheid er ook niet voor niets staan. Maar dat maakt dan blijkbaar niets uit.
dat zou ik sowieso aanraden om er even fatsoenlijk rubber onder te laten leggen..quote:Op maandag 23 januari 2017 14:13 schreef sjoemie1985 het volgende:
anders even met de auto naar een garage of ergens op een hefbrug zetten en kijken of je iets aparts ziet
Fixed. Geen dank.quote:
Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest in mijn uitleg.quote:Op maandag 23 januari 2017 00:42 schreef Pizza_Boom het volgende:
Dat is wat Fer ook al post. En na die stuurcorrectie ging het dus niet goed, want die bochten zitten aan elkaar. Blijkbaar de reactie van de auto dus gemist, een beetje vergelijkbaar met mensen die in de berm komen, die sturen wel terug, maar vergeten terug te sturen op het moment dat ze uit de berm komen, waardoor ze de weg over schieten en op de verkeerde weghelft terecht komen.
[/quote]quote:Op maandag 23 januari 2017 03:59 schreef Fer het volgende:
Bocht 1 telt dus een adviessnelheid die ruimschoots overschreden is en de pijlen voor scherpe bocht zijn ook genegeerd.[quote] Op maandag 23 januari 2017 07:26 schreef Geelman het volgende:
[..]
Die bochten zijn bijna 90 graden! Dacht je dat je Max Verstappen was?
Ik heb in de bocht van de N201 de A4/5 op wel eens achterste voren gestaan. Regen, vlot door de bocht willen en dan op een streep in een keer alle grip kwijt zijn.quote:Op maandag 23 januari 2017 19:13 schreef Fer het volgende:
Ach kom op, wie heeft die fout niet gemaakt in zijn jonge jaren?
Ik anders ook wel, op van dat natte asfalt na een lange droge zomer. Haakse bocht, bijremmen en dansen met die kont.
..zou wel een punt kunnen zijn. De (goedkope) banden zitten er al 3 jaar op. Vorig jaar zijn de achterbanden vervangen, wel tweedehandese banden met genoeg profiel op en ook van een ander merk.quote:[b]Op dinsdag 24 januari 2017 14:56 schreef Palomar
.....
Als ik jou was zou ik dus even de achterbanden controleren op ongelijkmatige slijtage
2e hands banden......... verkeerde budgetkeuzesquote:Op dinsdag 24 januari 2017 20:13 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
..zou wel een punt kunnen zijn. De (goedkope) banden zitten er al 3 jaar op. Vorig jaar zijn de achterbanden vervangen, wel tweedehandese banden met genoeg profiel op en ook van een ander merk.
Dit is dus de eerste winter met de ' nieuwe' achterbanden
Ja die dodemansbocht toch.quote:Op woensdag 25 januari 2017 11:07 schreef viseenoptie het volgende:
Is dat niet die scherpe 90graden bocht? die is met 70 bijhoorlijk aan de vaart met een punto.
Maar zal wel stilstaand water of olie zijn geweest.
geldt dit ook als de banden nog voldoende profiel hebben en nog prima een ronde kunnen?quote:Op woensdag 25 januari 2017 11:08 schreef viseenoptie het volgende:
[..]
2e hands banden......... verkeerde budgetkeuzes
Mijn ervaring is dat het gros van de sloopauto's op een stel kwikfitbanden staat een huismerk accu, heb je niks aan.quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:37 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
geldt dit ook als de banden nog voldoende profiel hebben en nog prima een ronde kunnen?
Er gaan heel wat nieuwe auto's met goede banden door de bocht en total los worden verklaard. De goede banden worden dan verkocht
Kan wel, maar ga dan wel voor een goed merk en check de DOT-code (leeftijd) en of ze uiteraard geen rare slijtage of plekken hebben.quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:37 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
geldt dit ook als de banden nog voldoende profiel hebben en nog prima een ronde kunnen?
Er gaan heel wat nieuwe auto's met goede banden door de bocht en total los worden verklaard. De goede banden worden dan verkocht
Had ik altijd al gewild..)) maar ik heb nu een echte cursus gedaan, ik denk dat ik nu meer (af)geleerd heb dan bij een slipcursusquote:[b]Op woensdag 25 januari 2017 12:53 schreef YoshiBignose het volgende:[/
een slipcursusje doen, is interessant en je leert wat je in dit soort situaties moet doen.
Ik denk het niet. Anders had je wel geweten wat er mis was gegaan!quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:45 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
Had ik altijd al gewild..)) maar ik heb nu een echte cursus gedaan, ik denk dat ik nu meer (af)geleerd heb dan bij een slipcursus
Ik heb ook eens hetzelfde gehad, met een Fiat Palio Station (~2000, redelijk nieuwe huurauto). Ik dook met iets te veel snelheid de afrit op, en de combinatie van snelheid en bocht deed de auto bijna stuiteren: de grip was weg, ik had haast geen controle meer. Ik heb m toen maar het rechtop kunnen houden.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 14:56 schreef Palomar het volgende:
Heb niet alles gelezen, maar alleen dat het om een Fiat Punto gaat. Ik heb ooit hetzelfde gehad als de TS met een Fiat Punto uit 1997 oid.
Filipovquote:Op woensdag 25 januari 2017 22:41 schreef Fer het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat het gros van de sloopauto's op een stel kwikfitbanden staat een huismerk accu, heb je niks aan.
Jep, mijn vriendin d'r Starlet ook. Die waren nu op dus ik wilde perse dat ze merkbanden nam. De bandenboer zei nog: dure bandjes zeg! Eeeh ik wil gewoon dat m'n vriendin veilig naar d'r werk kan rijden. En met 13" is het verschil niet heel groot.. Nu Continentals er op.quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:41 schreef Fer het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat het gros van de sloopauto's op een stel kwikfitbanden staat een huismerk accu, heb je niks aan.
Is dat niet inmiddels de vooras geworden?quote:
Dit. Ik acht de kans hierop groot.quote:
Ik heb haar geen auto gegeven. Ze heeft in 3 jaar tijd denk ik 5000km gereden. Sindskort gaat ze naar haar tijdelijke baan met de auto. Ik heb gezegd: of koop een andere of investeer wat in deze. Zij prijst de betrouwbaarheid en dat 'ie lekker ongecompliceerd is. Bovendien wilt ze niet te veel wegenbelasting betalen en staat 'ie in het centrum van de stad (geregeld een kras/deukje er bij door vriendelijke mede parkeerders). Maar blij dat jij beter op de hoogte bent van de situatie 😉quote:Op donderdag 26 januari 2017 12:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Geef haar dan een auto met een kreukelzone en geen Starlet
Doe jezelf en anderen een plezier en onderhoud je auto goed, of stop met autorijden.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 20:13 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
..zou wel een punt kunnen zijn. De (goedkope) banden zitten er al 3 jaar op. Vorig jaar zijn de achterbanden vervangen, wel tweedehandese banden met genoeg profiel op en ook van een ander merk.
Dit is dus de eerste winter met de ' nieuwe' achterbanden
Waarom moet hij haar een auto geven?quote:Op donderdag 26 januari 2017 12:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Geef haar dan een auto met een kreukelzone en geen Starlet
Een band is meer dan het (resterende) profiel.quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:37 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
geldt dit ook als de banden nog voldoende profiel hebben en nog prima een ronde kunnen?
Er gaan heel wat nieuwe auto's met goede banden door de bocht en total los worden verklaard. De goede banden worden dan verkocht
Hij bedoelde zijn slippartij op de openbare weg.quote:Op donderdag 26 januari 2017 08:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Anders had je wel geweten wat er mis was gegaan!
Wat bedoel je trouwens met een 'echte cursus'
Een slipcursus is geen echte cursus ofzo?
Sjeesh 1 woordje verkeerd. ADVISEER haar dan een auto die veilig is. Weet niet of je crash tests van starlets hebt gezien? Nou ja als ze alleen binnenstad rijdt is het natuurlijk niet zo heel boeiend, maar dat zijn a-merk banden dan ook niet.quote:Op donderdag 26 januari 2017 12:23 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ik heb haar geen auto gegeven. Ze heeft in 3 jaar tijd denk ik 5000km gereden. Sindskort gaat ze naar haar tijdelijke baan met de auto. Ik heb gezegd: of koop een andere of investeer wat in deze. Zij prijst de betrouwbaarheid en dat 'ie lekker ongecompliceerd is. Bovendien wilt ze niet te veel wegenbelasting betalen en staat 'ie in het centrum van de stad (geregeld een kras/deukje er bij door vriendelijke mede parkeerders). Maar blij dat jij beter op de hoogte bent van de situatie 😉
1e generatie Yaris is al vele malen veiliger inderdaad. En ook ongecompliceerd en betrouwbaar.quote:Op donderdag 26 januari 2017 12:27 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Sjeesh 1 woordje verkeerd. ADVISEER haar dan een auto die veilig is. Weet niet of je crash tests van starlets hebt gezien? Nou ja als ze alleen binnenstad rijdt is het natuurlijk niet zo heel boeiend, maar dat zijn a-merk banden dan ook niet.
Iets te hard..quote:Op zondag 22 januari 2017 19:35 schreef pechvogel-010 het volgende:
Vanmiddag bij Schiphol de A4 opgegaan richting Den Haag pal naast Schiphol. Op een gegeven moment merkte ik dat ik net iets te hard reed tijdens de eerste bocht naar links (rond de 70 schat ik).
Zij rijdt vooral door de polder, dus niet harder dan 80km/h inderdaad. Met d'r oude bandjes gleed ze aardig door in de bochten, ook in de stad. Nu niet meer. Zij voelt zich veiliger. Zoals ik al zei: ze heeft de auto al 3 jaar, toen waren de Starlets binnen haar budget, de Yarisjes of andere nieuwere auto's niet. En zoals ik ook dat al zei: ze reed heel weinig toen ze de auto kocht. Auto's met een betere kreukelzone zijn vaak nieuwer en/of zwaarder. De auto boeit haar, buiten vervoersmiddel, totaal niet dus hoe goedkoper de lasten hoe beter.quote:Op donderdag 26 januari 2017 12:27 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Sjeesh 1 woordje verkeerd. ADVISEER haar dan een auto die veilig is. Weet niet of je crash tests van starlets hebt gezien? Nou ja als ze alleen binnenstad rijdt is het natuurlijk niet zo heel boeiend, maar dat zijn a-merk banden dan ook niet.
Mwa, als er een vrachtwagen binnen komt rijden is het enige verschil tussen een starlet en een avensis dat je in de avensis nog een minuutje bloedend en in in helse pijnen beklemd tussen verwrongen staal zit te wachten tot je dood bent terwijl je in de starlet direct dood bent.quote:Op donderdag 26 januari 2017 12:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zij rijdt vooral door de polder, dus niet harder dan 80km/h inderdaad. Met d'r oude bandjes gleed ze aardig door in de bochten, ook in de stad. Nu niet meer. Zij voelt zich veiliger. Zoals ik al zei: ze heeft de auto al 3 jaar, toen waren de Starlets binnen haar budget, de Yarisjes of andere nieuwere auto's niet. En zoals ik ook dat al zei: ze reed heel weinig toen ze de auto kocht. Auto's met een betere kreukelzone zijn vaak nieuwer en/of zwaarder. De auto boeit haar, buiten vervoersmiddel, totaal niet dus hoe goedkoper de lasten hoe beter.
Maar je hebt wel gelijk. Je zult er in een Yaris een stuk beter uitzien als er een vrachtwagen frontaal op je rijdt dan in een Starlet Maw: er is altijd wel iets beters te krijgen. Als ik Yaris had gezegd had jij Corolla gezegd. Als ik Corolla had gezegd had jij Avensis gezegd. Als ik Avensis had gezegd had jij legertank gezegd, etc.
Sjees!
Edit: ik vind het wel lief van je dat de veiligheid van mijn vriendin jou zo aan het hart gaat. Kusjes
Dat was ook een grapje Metro, daarom juistquote:Op donderdag 26 januari 2017 13:01 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Mwa, als er een vrachtwagen binnen komt rijden is het enige verschil tussen een starlet en een avensis dat je in de avensis nog een minuutje bloedend en in in helse pijnen beklemd tussen verwrongen staal zit te wachten tot je dood bent terwijl je in de starlet direct dood bent.
In beide gevallen overleef je het waarschijnlijk toch niet. In je binnenspiegel kijken en op tijd wegwezen helpt een stuk beter dan 100 kilo extra staal in je wagen ter versteviging.
Er zijn altijd gradaties. Je hebt ALTIJD iets beters. Een Starlet is geen Volvo, in een Move wil je niet dood gevonden worden en is ook geen tank. Goede bandjes maken dus wel het verschil tussen op tijd stil staan of tegen de boom aan, dat snap je toch? Net als dat ABS net dat beetje helpt met het sturen tijdens een noodstop, de gordel en airbag voor de impact, etc. Een kreukelzone is ook iets wat daarin helpt, maar is, zoals hiervoor staat, niet het enige wat belangrijk is. Een Move heeft de wielen van een winkelwagen en is hoog, daar is de Starlet weer beter in, zeker met de Continental bandjes die m'n vriendin heeftquote:Op donderdag 26 januari 2017 13:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Het interesseert mij weinig als je vriendin sterft, maar aangezien jij de opmerking maakt over veiligheid en goede banden ging ik er vanuit dat het jou wel interesseert. Dan laat je haar niet in één van de onveiligste auto's die nog rondrijden rijden, vooral niet op n-wegen. Ja tegen een vrachtwagen is het in de meeste gevallen wel over, maar er zijn zat andere situaties.
M'n tante reed in een Daihatsu Move, het lijkt een miezerig wrak, maar qua kreukelzone wel vrij goed. Ze stond bij het stoplicht achter een vrachtwagen en de vrachtwagen achter haar remde te laat en ze werd verplet. Uiteindelijk alleen een beetje nekpijn en de auto was gehalveerd. Haar bril lag 10 meter verderop. De chauffeur durfde niet eens te kijken want dacht dat ze morsdood was. Dat is het verschil tussen leven of dood.
Als je slim bent blijf je ook op je eigen helft.quote:De zus van de man van m'n nicht (is daar een naam voor??) op een n-weg per ongeluk de andere helft op gegaan en frontaal geramd. Ze reed ook in een kleine oude swift ofzo, morsdood. Andere auto had niets. Nou speelt massa wel een rol, maar ik zou het gewoon niet riskeren tenzij het financieel echt niet anders kan.
Jij bent ook wel een schraper geloof ik he? Hoelang doe je met 4 banden en hoe groot is het prijsverschil tussen nieuwe goede en een gebruikte set banden dan?quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:37 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
geldt dit ook als de banden nog voldoende profiel hebben en nog prima een ronde kunnen?
Er gaan heel wat nieuwe auto's met goede banden door de bocht en total los worden verklaard. De goede banden worden dan verkocht
Dit dus.quote:Op donderdag 26 januari 2017 13:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Jij bent ook wel een schraper geloof ik he? Hoelang doe je met 4 banden en hoe groot is het prijsverschil tussen nieuwe goede en een gebruikte set banden dan?
Dan moet je veel inbeeldingsvermogen hebben in een 17 jaar oude Fiat met 2e hands Chinese koektrommelbandenquote:Op maandag 23 januari 2017 07:26 schreef Geelman het volgende:
[..]
Die bochten zijn bijna 90 graden! Dacht je dat je Max Verstappen was?
_!!!quote:Op vrijdag 27 januari 2017 09:27 schreef Jism het volgende:
of pak gewoon een fatsoenlijke Audi Quattro. Dan behou je veel meer grip in verhouding met een voorwiel aangedreven auto als je toevallig het contact met de voorwielen verliest.
Tering 80k km met Continentals, dan moet je echt wel slaapverwekkend langzaam rijden.quote:Op donderdag 26 januari 2017 15:33 schreef Eleiko het volgende:
Ik heb 4 nieuwe goedgeteste Continentals in de maat 225/45R17 voor 470 euro inclusief montage. Mijn eerste set banden ging 80.000 km mee. Laat deze set 60.000 km meegaan: dan is dat nog steeds geen cent per km.
De grap is dat bijna niemand met een BMW kan driften.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 11:54 schreef daNpy het volgende:
[..]
_!!!
Pak gewoon een bmw met de aandrijving op de juiste wielen en neem de bocht dwars zoals het hoort.
Met alle meningen tot nu tot over dure, slechte en goedkope banden, vraag ik me af of dit echt een verschil zou hebben uitgemaakt met dure banden van een ander merk.quote:Op donderdag 26 januari 2017 14:00 schreef kaasplankje het volgende:
Ik doe zelf denk 2 jaar met mijn banden. Die zijn wel wat duurder want ik heb 17"nu.
Laat die punto bandjes misschien 60 euro per stuk zijn ongeveer waar heb je het over.
Om eerlijk te zien kan ik gerust zeggen dat ik mijn auto maximaal onderhoud. Elk klein dingetje wat ik merk, wordt vervangen of ga ik ermee naar de garage. Ik denk dat ik in 3 jaar tijd 3x keer de aanschaf van deze auto aan onderhoud heb uitgegeven. Zelfs de motor is vervangenquote:Op donderdag 26 januari 2017 12:23 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Doe jezelf en anderen een plezier en onderhoud je auto goed, of stop met autorijden.
Wat kostte je auto toen je hem kocht?quote:Op vrijdag 27 januari 2017 14:25 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
Om eerlijk te zien kan ik gerust zeggen dat ik mijn auto maximaal onderhoud. Elk klein dingetje wat ik merk, wordt vervangen of ga ik ermee naar de garage. Ik denk dat ik in 3 jaar tijd 3x keer de aanschaf van deze auto aan onderhoud heb uitgegeven. Zelfs de motor is vervangen
idd, dat was de echte cursus!quote:Op donderdag 26 januari 2017 12:26 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Hij bedoelde zijn slippartij op de openbare weg.
Dat zegt alles over de grip. Als banden na 60k km er nog als nieuw uitzien dan zijn ze dus van kei en keihard rubber gemaakt en is de grip dus bagger in het kwadraat. Na 60k km zijn normaal gesproken je banden bijna kaal.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 14:20 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
Met alle meningen tot nu tot over dure, slechte en goedkope banden, vraag ik me af of dit echt een verschil zou hebben uitgemaakt met dure banden van een ander merk.
Ik heb nog eens gekeken naar mijn banden, deze zien er nog prima uit met meer dan voldoende profiel.
De voorbanden (winterbanden van het goedkope Servisch merk) die er 3 jaar opzitten met 20 Km per jaar, zien er nog als nieuw uit. Ook de achterbanden zien er nog prima uit. Zegt natuurlijk nog niets over de grip op de weg.
Ik heb ook een slipcursus gehad en ja je kan die kennis wel degelijk goed gebruiken als het zover komt maar in de praktijk heb je lang niet altijd de ruimte om te corrigeren. Ik heb ook een keer een saxo in een betonnen muur geramd toen de achterkant uitbrak in de bocht van het kleinpolderplein (a20 ricting A13). Met 1 baan en betonnen muren aan beide kanten heb je niet zoveel ruimte om te corrigeren . In andere situaties met gladheid, ijzel etc heb ik wel wat gehad aan de slipcursus (niet remmen, koppeling in, tegensturen maar niet téveel etc)quote:Op vrijdag 27 januari 2017 14:31 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
idd, dat was de echte cursus!
Vraag ik me af of hetgeen wat je in een slipcursus leert of je dit ook in een praktijksituatie kunt doen. Zelfde verhaal met oefeningen bij rampen... als het echt erop aankomt, dan doen mensen vaak het tegenovergestelde. Paniek en stress zijn grote factoren
Ik mis even hoe goed onderhoud te rijmen is met 2e hands Servische hoelahoep winterbanden.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 14:20 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
Met alle meningen tot nu tot over dure, slechte en goedkope banden, vraag ik me af of dit echt een verschil zou hebben uitgemaakt met dure banden van een ander merk.
Ik heb nog eens gekeken naar mijn banden, deze zien er nog prima uit met meer dan voldoende profiel.
De voorbanden (winterbanden van het goedkope Servisch merk) die er 3 jaar opzitten met 20 Km per jaar, zien er nog als nieuw uit. Ook de achterbanden zien er nog prima uit. Zegt natuurlijk nog niets over de grip op de weg.
[ afbeelding ]
Ik denk dat met dure banden op ijs/ijzel in combinatie met de gereden snelheid dure banden weinig hadden geholpen.
Ik denk dat ik me meer zorgen moet maken om de banden van mijn fiets dan de banden van mijn auto..--)) Die zijn echt aan vervanging toe, en ik fiets elke dag
[ afbeelding ]
De voorbanden van het Servisch merk (Trayal) zaten al erop ton ik de auto kocht 3 jr geleden.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 15:25 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Ik mis even hoe goed onderhoud te rijmen is met 2e hands Servische hoelahoep winterbanden.
Wissel je die ook elk half jaar om of kachel je er het hele jaar door op?
¤ 1200, met een gare motor wat ik niet vooraf wist...))quote:Op vrijdag 27 januari 2017 14:26 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Wat kostte je auto toen je hem kocht?
Ik ken deze plek, ik rij hier ook vaak. Er staat een advies van 60 Km, maar de meeste halen mij in met 80 Km...))quote:Op vrijdag 27 januari 2017 15:20 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
toen de achterkant uitbrak in de bocht van het kleinpolderplein (a20 ricting A13).
??? ik zou eerder zeggen slijtage..quote:Op vrijdag 27 januari 2017 15:16 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Na 60k km zijn normaal gesproken je banden bijna kaal.
Hoe harder het rubber hoe langer ze meegaan en hoe minder grip je hebt. Goede banden zijn na 60.000km echt wel aan vervanging toe en aangezien ze bij jou nog bijna amper afgesleten zijn is de rubbersamenstelling blijkbaar keihard = weinig grip.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 16:12 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
??? ik zou eerder zeggen slijtage..
Dus ik kan met mijn banden gerust 100000 Km of meer rijden zonder zichtbare slijtage?
Winterbanden hebben vooral effect bij lage temperaturen, niet perse bij sneeuw.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 15:43 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
De voorbanden van het Servisch merk (Trayal) zaten al erop ton ik de auto kocht 3 jr geleden.
De achterbanden (van het merk Yokohama) waren tweedehands en zijn vorige jaar bij de APK opgezet. Wisselen doe ik niet. Winterbanden hebben zover ik weet alleen effect bij sneeuw
Vertelde de verkoperquote:Op vrijdag 27 januari 2017 17:17 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Winterbanden hebben vooral effect bij lage temperaturen, niet perse bij sneeuw.
Blijkbaar vertellen de garages dit niet. Ze vragen je wel of je nieuwe of tweedehandse banden wilt.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 16:20 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Hoe harder het rubber hoe langer ze meegaan en hoe minder grip je hebt. Goede banden zijn na 60.000km echt wel aan vervanging toe en aangezien ze bij jou nog bijna amper afgesleten zijn is de rubbersamenstelling blijkbaar keihard = weinig grip.
Volgens een autobandentest van de ANWB uit 2011, scoren de winterbanden van het Servisch merk Trayal (mijn banden die nu voorop zitten) als slechtste, en Continental als beste:quote:Op vrijdag 27 januari 2017 17:43 schreef jitzzzze het volgende:
Maar even tussendoor; de capriolen van TS zouden best wel eens veroorzaakt kunnen zijn door zijn/haar keuze voor de banden waar hij/zij op rolt.
Zet er dan 4 nieuwe onder die wel goed zijn en laat uitlijnen en balanceren en laat ff de wielophanging nakijken.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 18:07 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
Volgens een autobandentest van de ANWB uit 2011, scoren de winterbanden van het Servisch merk Trayal (mijn banden die nu voorop zitten) als slechtste, en Continental als beste:
https://automotive-werkpl(...)-trayal-de-slechtste
Aan de ene kant doe je je username eer aan, aan de andere kant: met wat beter onderzoek / een betere voorbereiding kun je veel (zeker niet alle) ellende voorkomen.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 15:46 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
¤ 1200, met een gare motor wat ik niet vooraf wist...))
60k voor de achterband, voor is een goede band na 30k al bijna kaal met fwd.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 15:16 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat zegt alles over de grip. Als banden na 60k km er nog als nieuw uitzien dan zijn ze dus van kei en keihard rubber gemaakt en is de grip dus bagger in het kwadraat. Na 60k km zijn normaal gesproken je banden bijna kaal.
Mijn ervaring is iets anders. Goedkope Chinese/Indiase/Koreaanse hebben amper grip in de kou/regen EN zijn sneller versleten dan Michelin/Conti/Bridgestone enz..quote:Op vrijdag 27 januari 2017 16:20 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Hoe harder het rubber hoe langer ze meegaan en hoe minder grip je hebt. Goede banden zijn na 60.000km echt wel aan vervanging toe en aangezien ze bij jou nog bijna amper afgesleten zijn is de rubbersamenstelling blijkbaar keihard = weinig grip.
Grip vs duurzaamheid zijn in de regel tegenpolen van elkaar en het is dus eigenlijik altijd een compromis.
écht goed plakkende banden met een zacht rubbercompound zoals bv Toyo's kan je na 20k km al vervangen terwijl goedkoop baggerrubber na een ton nog voldoende profiel heeft. Alleen heb je de wagen waarschijnlijk voor die tijd al in een vangrail geparkeerd wegens gebrek aan grip.
Leeftijd is ook iets om in de gaten te houden, na een jaar of 6 begint het rubber wel echt hard te worden en uit te drogen en moet je je banden eigenlijk ook vervangen.
Mijn banden achter zijn kaal na 15kquote:Op zaterdag 28 januari 2017 09:09 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
60k voor de achterband, voor is een goede band na 30k al bijna kaal met fwd.
Dan heb je wel erg zacht rubber en doe je heel erg je bestquote:Op zaterdag 28 januari 2017 10:26 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Mijn banden achter zijn kaal na 15k
Haha nou ja iets overdreven denk ik. Maar zit nu op de 10k en nog 4.5mm overquote:Op zaterdag 28 januari 2017 10:29 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dan heb je wel erg zacht rubber en doe je heel erg je best
En voor dan?quote:Op zaterdag 28 januari 2017 10:26 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Mijn banden achter zijn kaal na 15k
Enerzijds voldoen ze wel aan de eisen, anders hadden ze niet verkocht mogen worden. Anderzijds kan het zoals nu blijkt, levensgevaarlijk zijn bij bepaalde weersomstandigheden. ik had geluk dat niemand voor of achter me reedquote:Op zondag 29 januari 2017 12:23 schreef jackass__ het volgende:
Ik denk dat het aan het goedkope rubber ligt.
haha, dit is maar een topje van de ijsberg.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 09:02 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Aan de ene kant doe je je username eer aan, aan de andere kant: met wat beter onderzoek / een betere voorbereiding kun je veel (zeker niet alle) ellende voorkomen.
Niet meer.quote:Op zondag 29 januari 2017 18:51 schreef pechvogel-010 het volgende:
Verschil is dat VW, degelijke autos maakt
Eens, in die reclame ging het om een oude Golf met die mooie ronde koplampenquote:
Geen van beiden. Auto is vandaag op de brug geweest i.v m. lek uitlaat. Niets te merken van voor- of achteras.quote:Op donderdag 26 januari 2017 12:21 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Is dat niet inmiddels de vooras geworden?
En wat heb je nou geleerd?quote:Op maandag 30 januari 2017 18:37 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
Geen van beiden. Auto is vandaag op de brug geweest i.v m. lek uitlaat. Niets te merken van voor- of achteras.
Zal toch een combinatie zijn geweest van gladheid, te hoge snelheid, goedkope banden met slechte grip en waarschijnlijk ook nog eens geremd.
Ongeacht de kwaliteit van de banden... borden niet negeren en aangepaste snelheid rijden in zo een vervelende bocht..-))quote:
Dudequote:Op dinsdag 31 januari 2017 21:19 schreef Fer het volgende:
Ja, als het koud/nat/glad is.
Bij droog weer, zoveel mogelijk naar buiten voorsorteren, hard remmen vlak VOOr de bocht, rem lossen en insturen, diep insturen richting de binnenbocht. Voorbij het scherpste punt, gas indrukken en volgas de bocht zo wijd mogelijk naar buiten eindigen.
Hmmm......toch heb ik wel eens enkele jaren terug gelezen dat in een incidenteel geval traction control wel eens roet in het eten wil gooien. Het systeem gaat dan iets te overijverig te werk met soortgelijke situaties als bij TS tot gevolg. Vooral het feit dat hij aangeeft dat de auto bij het wegrijden ook vreemd reageerde is erg opmerkelijk, want dat is geen normaal "gedrag" zeg maar. Wellicht de boordcomputer eens in de garage laten uitlezen?quote:Op zondag 22 januari 2017 19:41 schreef k_man het volgende:
Als het alleen daar gebeurde zal het eerder aan jou of aan de weg liggen, niet aan de auto.
Ja, maar met zo een keurige rijstijl word je nooit een correurquote:
Je maakt me toch weer terecht bang...want dat vreemd gedrag van het niet normaal weg kunnen rijden, vind ik nog steeds het meest bizare gedeelte van het hele geval.quote:Op woensdag 1 februari 2017 23:08 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Vooral het feit dat hij aangeeft dat de auto bij het wegrijden ook vreemd reageerde is erg opmerkelijk, want dat is geen normaal "gedrag" zeg maar. Wellicht de boordcomputer eens in de garage laten uitlezen?
tractiecontrole in een 16 jaar oude punto hahahaquote:Op woensdag 1 februari 2017 23:08 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Hmmm......toch heb ik wel eens enkele jaren terug gelezen dat in een incidenteel geval traction control wel eens roet in het eten wil gooien. Het systeem gaat dan iets te overijverig te werk met soortgelijke situaties als bij TS tot gevolg. Vooral het feit dat hij aangeeft dat de auto bij het wegrijden ook vreemd reageerde is erg opmerkelijk, want dat is geen normaal "gedrag" zeg maar. Wellicht de boordcomputer eens in de garage laten uitlezen?
Wat is daar zo lachwekkend aan?quote:Op donderdag 2 februari 2017 06:36 schreef kaasplankje het volgende:
tractiecontrole in een 16 jaar oude punto hahaha
Met een IQ wat niet veel hoger is dan je schoenmaat ook niet.quote:Op woensdag 1 februari 2017 23:51 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
Ja, maar met zo een keurige rijstijl word je nooit een correur
Ben toch blij dat het bij mij niet het geval is. Schoenmaak 125 lijkt mij best lastig in het dagelijks leven.quote:Op donderdag 2 februari 2017 18:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Met een IQ wat niet veel hoger is dan je schoenmaat ook niet.
Schoenmaken is sowieso lastig.quote:Op donderdag 2 februari 2017 19:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ben toch blij dat het bij mij niet het geval is. Schoenmaak 125 lijkt mij best lastig in het dagelijks leven.
Wees niet bang, met "oefenen" op straat wordt je sowieso nooit een coureur.quote:Op woensdag 1 februari 2017 23:51 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
Ja, maar met zo een keurige rijstijl word je nooit een correur
Wel een van de beste courreurs ooit, heeft het nu wel lastig jammer genoeg.quote:Op donderdag 2 februari 2017 20:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Schoenmaken is sowieso lastig.
quote:Op donderdag 2 februari 2017 20:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Schoenmaken is sowieso lastig.
..-)) hoewel, als ik een rijke Arabier was, had ik misschien een mogelijkheid om een plek te krijgen voor veel geld bij zo 'n F1 teamquote:Op donderdag 2 februari 2017 21:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wees niet bang, met "oefenen" op straat wordt je sowieso nooit een coureur.
ABS was al beschikbaar sinds 1990 als ik me niet vergis. De 1992 VR6 had het. Het stelde niet zoveel voor echter. Die dingen waren goed voor snelheden minder dan 50kmph.quote:Op donderdag 2 februari 2017 07:57 schreef oldford het volgende:
[..]
Wat is daar zo lachwekkend aan?
Vanaf 1996 is de Punto geleverd met ABS en naar keuze ABS + TC. Dus het zou kunnen.
We hadden het hier over een Punto, niet over andere merken.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 08:59 schreef Jism het volgende:
[..]
ABS was al beschikbaar sinds 1990 als ik me niet vergis. De 1992 VR6 had het. Het stelde niet zoveel voor echter. Die dingen waren goed voor snelheden minder dan 50kmph.
En BMW al vanaf '84 of '85 .quote:Op vrijdag 3 februari 2017 09:13 schreef oldford het volgende:
[..]
We hadden het hier over een Punto, niet over andere merken.
Wil je andere merken erbij betrekken dan b.v. Ford, die leverde al vanaf 1987 ABS systemen.
Sinds 1979 verkrijgbaar op een W126.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 08:59 schreef Jism het volgende:
[..]
ABS was al beschikbaar sinds 1990 als ik me niet vergis. De 1992 VR6 had het. Het stelde niet zoveel voor echter. Die dingen waren goed voor snelheden minder dan 50kmph.
Dus je weet dat je op versleten joekels rijdt, houdt te weinig afstand en geeft dan de ABS de schuld dat je ergens op vlamt?quote:Op maandag 28 augustus 2017 11:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik reed een BMW 7-serie uit 1980 met ABS. Heeft me wel een keer een crash opgeleverd... alhoewel dat eerder door de slechte banden was denk ik. Hierdoor greep ABS veel te snel in en kon ik niet meer remmen terwijl ik helemaal niet hard reed.
Nee ik hield ruim genoeg afstand. Banden waren niet versleten maar wel slecht merk (nankang). Het was een klein beetje vochtig. Ik reed 50 en voor me remde iemand af voor een drempel (zaten echt 5 auto's tussen denk ik) dus ik remde ook rustig af en opeens greep de ABS in dus ik trappen wat ik kon maar er gebeurde niets en tikte zo die auto voor me aan. Is m'n enige ongeluk ooit geweest (behalve een eenzijdige) dus valt me nog alles mee. Maar je vertrouwt de auto er niet meer door.quote:Op maandag 28 augustus 2017 11:56 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dus je weet dat je op versleten joekels rijdt, houdt te weinig afstand en geeft dan de ABS de schuld dat je ergens op vlamt?
Volgens mij is ABS nooit bedoeld om een remweg te verkorten
Met ABS kun je in principe net zo hard remmen als zonder, alleen blijft je auto beter bestuurbaar.quote:Op maandag 28 augustus 2017 11:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik reed een BMW 7-serie uit 1980 met ABS. Heeft me wel een keer een crash opgeleverd... alhoewel dat eerder door de slechte banden was denk ik. Hierdoor greep ABS veel te snel in en kon ik niet meer remmen terwijl ik helemaal niet hard reed.
Ik snap ook niet precies wat er gebeurde. M'n ABS lampje brandde wel al maar dat heb ik vaker gehad bij auto's en ik voelde de ABS wel ingrijpen. Voor m'n gevoel kon ik daar als de ABS niet had ingegrepen gemakkelijk op tijd stil staan, maar misschien had ik het wel mis en was ik ook doorgegleden op die chinese poepbanden. M'n oldtimer verzekering werd paar maanden erna verdubbeldquote:Op maandag 28 augustus 2017 13:47 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Met ABS kun je in principe net zo hard remmen als zonder, alleen blijft je auto beter bestuurbaar.
Het is wel zo dat de eerste generatie(s) ABS minder geavanceerd waren, niet 4-kanaals en minder snel afwisselen remmen/rollen.
Koop gewoon een kaartje voor de ijsbaan als je graag een middagje wil glijden, maar laat de rest van ons er voortaan buiten.quote:Op maandag 28 augustus 2017 15:11 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
maar misschien had ik het wel mis en was ik ook doorgegleden op die chinese poepbanden.
Ja boze neger uit de caddy voor me: THE FUCK SWA WAAROM REM JE NIET #$^@#%quote:Op maandag 28 augustus 2017 15:17 schreef Nobu het volgende:
[..]
Koop gewoon een kaartje voor de ijsbaan als je graag een middagje wil glijden, maar laat de rest van ons er voortaan buiten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |