Ik doe het ook vaak (maar deze keer niet, hoor..-). Dat is intuitie..het eerst wat je doet, remmen!quote:Op maandag 23 januari 2017 01:09 schreef Gutz het volgende:
[..]
Ik rem gewoon in een bocht indien nodig, maar als het glad is dan is dat idd niet altijd handig.
Geen idee, maar ik zou heel vaak achterop in een file klappen bij een afrit als ik niet in een bocht zou remmen.quote:Op maandag 23 januari 2017 01:23 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
Ik doe het ook vaak (maar deze keer niet, hoor..-). Dat is intuitie..het eerst wat je doet, remmen!
Hoeveel ongelukken kunnen worden voorkomen als mensen gewoon doorrijden i.p.v. remmen?
Die bochten zijn bijna 90 graden! Dacht je dat je Max Verstappen was?quote:Op maandag 23 januari 2017 00:30 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
Vanaf Schiphol richting de A4.
Bij de eerste keer toen ik voelde dat ik te hard ging was het bij deze bocht
Bocht 1:
https://www.google.nl/map(...)g!2e0!7i13312!8i6656
na een beetje stuurcorrectie ging het weer goed
Een paar seconden later net voor de de tweede bocht verloor ik de controle en raakte ik in een slip. Ik eindigde dwars op de weg bijna tegen de vangrail, ongeveer waar de rode auto staat, het was niet eens in de scherpe bocht, maar net ervoor:
Bocht 2:
https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i13312!8i6656
Bij rijles heb je ook geleerd dat die borden met adviessnelheid er ook niet voor niets staan. Maar dat maakt dan blijkbaar niets uit.quote:Op maandag 23 januari 2017 01:07 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
Echt je remmen intrappen of gas loslaten? Bij rijles hebben we geleerd 'niet remmen in een bocht'
De meeste trek ik mij niet al teveel van aan. Ze gelden immers ook voor vrachtwagens.quote:Op maandag 23 januari 2017 12:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Bij rijles heb je ook geleerd dat die borden met adviessnelheid er ook niet voor niets staan. Maar dat maakt dan blijkbaar niets uit.
dat zou ik sowieso aanraden om er even fatsoenlijk rubber onder te laten leggen..quote:Op maandag 23 januari 2017 14:13 schreef sjoemie1985 het volgende:
anders even met de auto naar een garage of ergens op een hefbrug zetten en kijken of je iets aparts ziet
Fixed. Geen dank.quote:
Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest in mijn uitleg.quote:Op maandag 23 januari 2017 00:42 schreef Pizza_Boom het volgende:
Dat is wat Fer ook al post. En na die stuurcorrectie ging het dus niet goed, want die bochten zitten aan elkaar. Blijkbaar de reactie van de auto dus gemist, een beetje vergelijkbaar met mensen die in de berm komen, die sturen wel terug, maar vergeten terug te sturen op het moment dat ze uit de berm komen, waardoor ze de weg over schieten en op de verkeerde weghelft terecht komen.
[/quote]quote:Op maandag 23 januari 2017 03:59 schreef Fer het volgende:
Bocht 1 telt dus een adviessnelheid die ruimschoots overschreden is en de pijlen voor scherpe bocht zijn ook genegeerd.[quote] Op maandag 23 januari 2017 07:26 schreef Geelman het volgende:
[..]
Die bochten zijn bijna 90 graden! Dacht je dat je Max Verstappen was?
Ik heb in de bocht van de N201 de A4/5 op wel eens achterste voren gestaan. Regen, vlot door de bocht willen en dan op een streep in een keer alle grip kwijt zijn.quote:Op maandag 23 januari 2017 19:13 schreef Fer het volgende:
Ach kom op, wie heeft die fout niet gemaakt in zijn jonge jaren?
Ik anders ook wel, op van dat natte asfalt na een lange droge zomer. Haakse bocht, bijremmen en dansen met die kont.
..zou wel een punt kunnen zijn. De (goedkope) banden zitten er al 3 jaar op. Vorig jaar zijn de achterbanden vervangen, wel tweedehandese banden met genoeg profiel op en ook van een ander merk.quote:[b]Op dinsdag 24 januari 2017 14:56 schreef Palomar
.....
Als ik jou was zou ik dus even de achterbanden controleren op ongelijkmatige slijtage
2e hands banden......... verkeerde budgetkeuzesquote:Op dinsdag 24 januari 2017 20:13 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
..zou wel een punt kunnen zijn. De (goedkope) banden zitten er al 3 jaar op. Vorig jaar zijn de achterbanden vervangen, wel tweedehandese banden met genoeg profiel op en ook van een ander merk.
Dit is dus de eerste winter met de ' nieuwe' achterbanden
Ja die dodemansbocht toch.quote:Op woensdag 25 januari 2017 11:07 schreef viseenoptie het volgende:
Is dat niet die scherpe 90graden bocht? die is met 70 bijhoorlijk aan de vaart met een punto.
Maar zal wel stilstaand water of olie zijn geweest.
geldt dit ook als de banden nog voldoende profiel hebben en nog prima een ronde kunnen?quote:Op woensdag 25 januari 2017 11:08 schreef viseenoptie het volgende:
[..]
2e hands banden......... verkeerde budgetkeuzes
Mijn ervaring is dat het gros van de sloopauto's op een stel kwikfitbanden staat een huismerk accu, heb je niks aan.quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:37 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
geldt dit ook als de banden nog voldoende profiel hebben en nog prima een ronde kunnen?
Er gaan heel wat nieuwe auto's met goede banden door de bocht en total los worden verklaard. De goede banden worden dan verkocht
Kan wel, maar ga dan wel voor een goed merk en check de DOT-code (leeftijd) en of ze uiteraard geen rare slijtage of plekken hebben.quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:37 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
geldt dit ook als de banden nog voldoende profiel hebben en nog prima een ronde kunnen?
Er gaan heel wat nieuwe auto's met goede banden door de bocht en total los worden verklaard. De goede banden worden dan verkocht
Had ik altijd al gewild..)) maar ik heb nu een echte cursus gedaan, ik denk dat ik nu meer (af)geleerd heb dan bij een slipcursusquote:[b]Op woensdag 25 januari 2017 12:53 schreef YoshiBignose het volgende:[/
een slipcursusje doen, is interessant en je leert wat je in dit soort situaties moet doen.
Ik denk het niet. Anders had je wel geweten wat er mis was gegaan!quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:45 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
Had ik altijd al gewild..)) maar ik heb nu een echte cursus gedaan, ik denk dat ik nu meer (af)geleerd heb dan bij een slipcursus
Ik heb ook eens hetzelfde gehad, met een Fiat Palio Station (~2000, redelijk nieuwe huurauto). Ik dook met iets te veel snelheid de afrit op, en de combinatie van snelheid en bocht deed de auto bijna stuiteren: de grip was weg, ik had haast geen controle meer. Ik heb m toen maar het rechtop kunnen houden.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 14:56 schreef Palomar het volgende:
Heb niet alles gelezen, maar alleen dat het om een Fiat Punto gaat. Ik heb ooit hetzelfde gehad als de TS met een Fiat Punto uit 1997 oid.
Filipovquote:Op woensdag 25 januari 2017 22:41 schreef Fer het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat het gros van de sloopauto's op een stel kwikfitbanden staat een huismerk accu, heb je niks aan.
Jep, mijn vriendin d'r Starlet ook. Die waren nu op dus ik wilde perse dat ze merkbanden nam. De bandenboer zei nog: dure bandjes zeg! Eeeh ik wil gewoon dat m'n vriendin veilig naar d'r werk kan rijden. En met 13" is het verschil niet heel groot.. Nu Continentals er op.quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:41 schreef Fer het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat het gros van de sloopauto's op een stel kwikfitbanden staat een huismerk accu, heb je niks aan.
Is dat niet inmiddels de vooras geworden?quote:
Dit. Ik acht de kans hierop groot.quote:
Ik heb haar geen auto gegeven. Ze heeft in 3 jaar tijd denk ik 5000km gereden. Sindskort gaat ze naar haar tijdelijke baan met de auto. Ik heb gezegd: of koop een andere of investeer wat in deze. Zij prijst de betrouwbaarheid en dat 'ie lekker ongecompliceerd is. Bovendien wilt ze niet te veel wegenbelasting betalen en staat 'ie in het centrum van de stad (geregeld een kras/deukje er bij door vriendelijke mede parkeerders). Maar blij dat jij beter op de hoogte bent van de situatie 😉quote:Op donderdag 26 januari 2017 12:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Geef haar dan een auto met een kreukelzone en geen Starlet
Doe jezelf en anderen een plezier en onderhoud je auto goed, of stop met autorijden.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 20:13 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
..zou wel een punt kunnen zijn. De (goedkope) banden zitten er al 3 jaar op. Vorig jaar zijn de achterbanden vervangen, wel tweedehandese banden met genoeg profiel op en ook van een ander merk.
Dit is dus de eerste winter met de ' nieuwe' achterbanden
Waarom moet hij haar een auto geven?quote:Op donderdag 26 januari 2017 12:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Geef haar dan een auto met een kreukelzone en geen Starlet
Een band is meer dan het (resterende) profiel.quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:37 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
geldt dit ook als de banden nog voldoende profiel hebben en nog prima een ronde kunnen?
Er gaan heel wat nieuwe auto's met goede banden door de bocht en total los worden verklaard. De goede banden worden dan verkocht
Hij bedoelde zijn slippartij op de openbare weg.quote:Op donderdag 26 januari 2017 08:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Anders had je wel geweten wat er mis was gegaan!
Wat bedoel je trouwens met een 'echte cursus'
Een slipcursus is geen echte cursus ofzo?
Sjeesh 1 woordje verkeerd. ADVISEER haar dan een auto die veilig is. Weet niet of je crash tests van starlets hebt gezien? Nou ja als ze alleen binnenstad rijdt is het natuurlijk niet zo heel boeiend, maar dat zijn a-merk banden dan ook niet.quote:Op donderdag 26 januari 2017 12:23 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ik heb haar geen auto gegeven. Ze heeft in 3 jaar tijd denk ik 5000km gereden. Sindskort gaat ze naar haar tijdelijke baan met de auto. Ik heb gezegd: of koop een andere of investeer wat in deze. Zij prijst de betrouwbaarheid en dat 'ie lekker ongecompliceerd is. Bovendien wilt ze niet te veel wegenbelasting betalen en staat 'ie in het centrum van de stad (geregeld een kras/deukje er bij door vriendelijke mede parkeerders). Maar blij dat jij beter op de hoogte bent van de situatie 😉
1e generatie Yaris is al vele malen veiliger inderdaad. En ook ongecompliceerd en betrouwbaar.quote:Op donderdag 26 januari 2017 12:27 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Sjeesh 1 woordje verkeerd. ADVISEER haar dan een auto die veilig is. Weet niet of je crash tests van starlets hebt gezien? Nou ja als ze alleen binnenstad rijdt is het natuurlijk niet zo heel boeiend, maar dat zijn a-merk banden dan ook niet.
Iets te hard..quote:Op zondag 22 januari 2017 19:35 schreef pechvogel-010 het volgende:
Vanmiddag bij Schiphol de A4 opgegaan richting Den Haag pal naast Schiphol. Op een gegeven moment merkte ik dat ik net iets te hard reed tijdens de eerste bocht naar links (rond de 70 schat ik).
Zij rijdt vooral door de polder, dus niet harder dan 80km/h inderdaad. Met d'r oude bandjes gleed ze aardig door in de bochten, ook in de stad. Nu niet meer. Zij voelt zich veiliger. Zoals ik al zei: ze heeft de auto al 3 jaar, toen waren de Starlets binnen haar budget, de Yarisjes of andere nieuwere auto's niet. En zoals ik ook dat al zei: ze reed heel weinig toen ze de auto kocht. Auto's met een betere kreukelzone zijn vaak nieuwer en/of zwaarder. De auto boeit haar, buiten vervoersmiddel, totaal niet dus hoe goedkoper de lasten hoe beter.quote:Op donderdag 26 januari 2017 12:27 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Sjeesh 1 woordje verkeerd. ADVISEER haar dan een auto die veilig is. Weet niet of je crash tests van starlets hebt gezien? Nou ja als ze alleen binnenstad rijdt is het natuurlijk niet zo heel boeiend, maar dat zijn a-merk banden dan ook niet.
Mwa, als er een vrachtwagen binnen komt rijden is het enige verschil tussen een starlet en een avensis dat je in de avensis nog een minuutje bloedend en in in helse pijnen beklemd tussen verwrongen staal zit te wachten tot je dood bent terwijl je in de starlet direct dood bent.quote:Op donderdag 26 januari 2017 12:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zij rijdt vooral door de polder, dus niet harder dan 80km/h inderdaad. Met d'r oude bandjes gleed ze aardig door in de bochten, ook in de stad. Nu niet meer. Zij voelt zich veiliger. Zoals ik al zei: ze heeft de auto al 3 jaar, toen waren de Starlets binnen haar budget, de Yarisjes of andere nieuwere auto's niet. En zoals ik ook dat al zei: ze reed heel weinig toen ze de auto kocht. Auto's met een betere kreukelzone zijn vaak nieuwer en/of zwaarder. De auto boeit haar, buiten vervoersmiddel, totaal niet dus hoe goedkoper de lasten hoe beter.
Maar je hebt wel gelijk. Je zult er in een Yaris een stuk beter uitzien als er een vrachtwagen frontaal op je rijdt dan in een Starlet Maw: er is altijd wel iets beters te krijgen. Als ik Yaris had gezegd had jij Corolla gezegd. Als ik Corolla had gezegd had jij Avensis gezegd. Als ik Avensis had gezegd had jij legertank gezegd, etc.
Sjees!
Edit: ik vind het wel lief van je dat de veiligheid van mijn vriendin jou zo aan het hart gaat. Kusjes
Dat was ook een grapje Metro, daarom juistquote:Op donderdag 26 januari 2017 13:01 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Mwa, als er een vrachtwagen binnen komt rijden is het enige verschil tussen een starlet en een avensis dat je in de avensis nog een minuutje bloedend en in in helse pijnen beklemd tussen verwrongen staal zit te wachten tot je dood bent terwijl je in de starlet direct dood bent.
In beide gevallen overleef je het waarschijnlijk toch niet. In je binnenspiegel kijken en op tijd wegwezen helpt een stuk beter dan 100 kilo extra staal in je wagen ter versteviging.
Er zijn altijd gradaties. Je hebt ALTIJD iets beters. Een Starlet is geen Volvo, in een Move wil je niet dood gevonden worden en is ook geen tank. Goede bandjes maken dus wel het verschil tussen op tijd stil staan of tegen de boom aan, dat snap je toch? Net als dat ABS net dat beetje helpt met het sturen tijdens een noodstop, de gordel en airbag voor de impact, etc. Een kreukelzone is ook iets wat daarin helpt, maar is, zoals hiervoor staat, niet het enige wat belangrijk is. Een Move heeft de wielen van een winkelwagen en is hoog, daar is de Starlet weer beter in, zeker met de Continental bandjes die m'n vriendin heeftquote:Op donderdag 26 januari 2017 13:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Het interesseert mij weinig als je vriendin sterft, maar aangezien jij de opmerking maakt over veiligheid en goede banden ging ik er vanuit dat het jou wel interesseert. Dan laat je haar niet in één van de onveiligste auto's die nog rondrijden rijden, vooral niet op n-wegen. Ja tegen een vrachtwagen is het in de meeste gevallen wel over, maar er zijn zat andere situaties.
M'n tante reed in een Daihatsu Move, het lijkt een miezerig wrak, maar qua kreukelzone wel vrij goed. Ze stond bij het stoplicht achter een vrachtwagen en de vrachtwagen achter haar remde te laat en ze werd verplet. Uiteindelijk alleen een beetje nekpijn en de auto was gehalveerd. Haar bril lag 10 meter verderop. De chauffeur durfde niet eens te kijken want dacht dat ze morsdood was. Dat is het verschil tussen leven of dood.
Als je slim bent blijf je ook op je eigen helft.quote:De zus van de man van m'n nicht (is daar een naam voor??) op een n-weg per ongeluk de andere helft op gegaan en frontaal geramd. Ze reed ook in een kleine oude swift ofzo, morsdood. Andere auto had niets. Nou speelt massa wel een rol, maar ik zou het gewoon niet riskeren tenzij het financieel echt niet anders kan.
Jij bent ook wel een schraper geloof ik he? Hoelang doe je met 4 banden en hoe groot is het prijsverschil tussen nieuwe goede en een gebruikte set banden dan?quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:37 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
geldt dit ook als de banden nog voldoende profiel hebben en nog prima een ronde kunnen?
Er gaan heel wat nieuwe auto's met goede banden door de bocht en total los worden verklaard. De goede banden worden dan verkocht
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |