abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 januari 2017 @ 13:13:04 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_168266461
Uitgerekende data:

30 januari: Selvaria

2 februari: SmallishBear
9 februari: WupWup
11 februari: marel88
18 februari: *** tombolafan *** (meisje)
27 februari: *** Stormqueen en bleiblei *** (jongen)

19 maart: Cygne (jongen)
25 maart: Sylver_ (meisje)

4 april: Fazzoletti
6 april: Hilzillah (meisje)
7 april: Sam1993
7 april: Gogo83 (jongen)
15 april: Theeleuter (meisje)
22 april: Thistleweed (meisje)
23 april: *** Tweedledee *** (meisje)

10 mei: Logician2.0 (meisje)
15 mei: Minarosa
15 mei: Messina

4 juni: Adrian4 (jongen)
8 juni: ***Valerie. & Crutch*** (meisje)
13 juni: Vieve6
21 juni: Aisly

4 juli: ingee
8 juli: FlyingFish (tweeling)
9 juli: kazy
9 juli: Sara82 (jongen)
14 juli: Stroopwafelmeisje
16 juli: missbrunette
22 juli: Lemijn

23 augustus: Skittles
25 augustus: Flav

4 september: dobbey

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote.

[ Bericht 0% gewijzigd door SQ op 20-01-2017 10:53:54 ]
disclaimer
  donderdag 19 januari 2017 @ 13:13:51 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_168266476
Dat buikaaien komt vanzelf wanneer je de baby aan de buitenkant voelt bewegen. Gaat automatisch :')
disclaimer
  donderdag 19 januari 2017 @ 13:16:33 #3
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168266525
Ik geloof er niks van, maar zal erop terugkomen als ik mezelf ooit een keer aaiend terug vind.

Die energie he, die kwam toch terug na 3 maanden? Het is een hoax. Ik ga een middagdutje doen.

SQ, succes je laatste uren!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 19 januari 2017 @ 13:19:30 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_168266594
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 13:16 schreef Lemijn het volgende:
Ik geloof er niks van, maar zal erop terugkomen als ik mezelf ooit een keer aaiend terug vind.

Die energie he, die kwam toch terug na 3 maanden? Het is een hoax. Ik ga een middagdutje doen.

SQ, succes je laatste uren!
Het is ook niet aaien als in "lekker je baby aaien" maar meer zo van "ermahgerd wat een freakshow in mijn lijf :D even voelen!"
Ik denk dat bijna niemand echt een band heeft met een ongeboren kind. Voor mij was het de vorige keer ook echt heel bizar en surreeel en waren het voornamelijk plopjes en schopjes. En die schopjes waren ineens een baby. En toen heb ik er nog daaagen aan moeten wennen. Zat de hele dag met zo'n WTF gevoel in die wieg te kijken :')
Dit keer niet veel anders, al weet ik nu dat het gaat gebeuren dus kan ik me er beter op instellen, :')

Slaap lekker!
disclaimer
pi_168266773
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 13:13 schreef Stormqueen het volgende:
Dat buikaaien komt vanzelf wanneer je de baby aan de buitenkant voelt bewegen. Gaat automatisch :')
Ja, zo kan je het ook noemen! Ik douw hem altijd de andere kant op als ie weer eens zn voetbalvoet in mijn zij steekt of zn kont onder mn ribben. Maar aaien klinkt vriendelijker :P
pi_168266816
Ja, dat buikaaien. Zo voorgenomen om dat niet te doen. Maar je moet je handen toch ergens laten en het voelt zo bizar.

Ik heb net nog maar een keer een test gedaan :') lekker onzeker enzo. Maar gelukkig meteen een knalstreep. Ik voelde me de vorige keer en nu weer net een bedrieger. Alsof het allemaal in mijn hoofd zit 8)7
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 19 januari 2017 @ 13:31:30 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_168266840
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 13:28 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ja, zo kan je het ook noemen! Ik douw hem altijd de andere kant op als ie weer eens zn voetbalvoet in mijn zij steekt of zn kont onder mn ribben. Maar aaien klinkt vriendelijker :P
voor de outsider ziet dat er hetzelfde uit :D Maar idd, kont of poot wegduwen uit je zij: check :')
disclaimer
pi_168266977
Ik ben wel een aaier :@ En waarom? Ik denk gewoonte ofzo. Want ik betrap mezelf erop dat ik het doe, zonder dat ik er echt een speciaal 'OMG ik ben nu een band aan het kweken' gevoel erbij heb :D
  donderdag 19 januari 2017 @ 13:48:28 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_168267148
Ik denk trouwens ook dat mijn baby as we speak dwars ligt. Ik voel ineens al het gepeur weer op navelbreedtegraad en dan tot aan m'n uiterste zijkanten :')
disclaimer
pi_168267381
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 13:39 schreef Hilzillah het volgende:
Ik ben wel een aaier :@ En waarom? Ik denk gewoonte ofzo. Want ik betrap mezelf erop dat ik het doe, zonder dat ik er echt een speciaal 'OMG ik ben nu een band aan het kweken' gevoel erbij heb :D
Ik blijf er 's morgens wat langer voor in bed liggen. :@
*tiktik op buik*
*baby beweegt snel weg*

}) :@
Je raekt an de dinge geweun.
pi_168267496
Oei dwarsliggers lijkt me niet tof!

quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 13:39 schreef Hilzillah het volgende:
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 13:59 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik blijf er 's morgens wat langer voor in bed liggen. :@
*tiktik op buik*
*baby beweegt snel weg*

}) :@
+1 :s)
Ik vind ons meisje nu al het leukste meisje ooit :@
Desalniettemin kan ik me dat wtf een echte baby-gevoel heel goed voorstellen straks als ze er is. We gaan het meemaken :s)
pi_168267707
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 13:30 schreef LeSage het volgende:
Ja, dat buikaaien. Zo voorgenomen om dat niet te doen.
Waarom? Het is volgens mij een soort instinct en automatisme waarmee je verbinding maakt met je kind. In principe dus goed en positief. Waarmee ik - uiteraard - niemand een schuldgevoel wil aanpraten die dat niet heeft of doet. Maar om het juist niet te willen doen, begrijp ik niet.

Ik doe het dus wel en ook bewust, vanwege die binding, even contact maken, al is het maar klein. Het is voor mij ook onderdeel geworden van de hypnobirthing waarbij ik gesprekjes voer met het kindje in mijn buik en mijn vertrouwen uitspreek in ons en hoe wij dit samen gan doen. Lekker zweverig, sentimenteel etc. Haha. :+ . Maar dat werkt voor mij goed. O+ .

[ Bericht 9% gewijzigd door Franny_G op 19-01-2017 14:23:17 ]
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_168267799
Buik aaien,herkenbaar, al heb ik eerder het idee dat ik mijn vetjes aan het strelen ben, aangezien de beeb nog niet heel actief is. Meestal voel ik me 's ochtend ook nog gewoon dik i.p.v. zwanger hehe
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_168267899
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 14:15 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Waarom? Het is volgens mij een soort instinct en automatisme waarmee je verbinding maakt met je kind. In principe dus goed en positief. Waarmee ik - uiteraard - niemand een schuldgevoel wil aanpraten die dat niet heeft of doet. Maar om het juist niet te willen doen, begrijp ik niet.

Ik doe het dus wel en ook bewust, vanwege die binding, even contact maken, al is het maar klein. Het is voor mij ook onderdeel geworden van de hypnobirthing waarbij ik gesprekjes voer met het kindje in mijn buik en mijn vertrouwen uitspreek in ons en hoe wij dit samen gan doen. Lekker zweverig, sentimenteel etc. Haha.
Ik probeer dat ook te doen. Juist omdat het voor mij nog steeds zo onwerkelijk is. Ik voel wel een soort van band met het kindje in mijn buik maar dat dat straks een echte baby is dan wel weer vreemd. Of zo. :')
pi_168267963
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 14:15 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik doe het dus wel en ook bewust, vanwege die binding, even contact maken, al is het maar klein. Het is voor mij ook onderdeel geworden van de hypnobirthing waarbij ik gesprekjes voer met het kindje in mijn buik en mijn vertrouwen uitspreek in ons en hoe wij dit samen gan doen. Lekker zweverig, sentimenteel etc. Haha. :+ . Maar dat werkt voor mij goed. O+ .
Ik vond het er zo *verliefd op mijn dikke buik* uitzien. En voor mijn eerste was ik heel nuchter en vond ik dat dus dom.
De hormonen hebben daar korte metten mee gemaakt, ik ben nu een sentimenteel mens geworden :D
Soms hoor ik mezelf dingen zeggen waar mijn 16-jarige ik heel boos om zou zijn geworden :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_168268030
We veranderen allemaal in sentimentele dweilen inderdaad, door dat moederschap. :') . :D .

Voor mij is dat ook gewoon wel een dingetje, die hechting. Omdat de hechting tussen mij en mijn moeder niet goed is gegaan, is dat voor mij nu echt heel belangrijk. Ik merk dat ook in hoe ik met I omga. Ik voel me daar heel verantwoordelijk voor en wil heel graag dat mijn kinderen zich welkom voelen en het idee hebben/krijgen dat ik er voor ze ben. :) .

SQ, heb je als uitsmijter nog een leuke opmerking mogen incasseren over je buik? Of was die man in kwestie er niet bij vandaag?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 19 januari 2017 @ 14:51:56 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_168268504
Nee die was er niet. Zit ook niet in mijn team gelukkig :')
Grappig: vorige zwangerschap kreeg ik allemaal woezel en pip spullen, nu allemaal nijntje :D

Zo. Mother whale ligt op de bank. Ik zeg: Netflix aan 8-)
disclaimer
pi_168268871
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 14:51 schreef Stormqueen het volgende:
Nee die was er niet. Zit ook niet in mijn team gelukkig :')
Grappig: vorige zwangerschap kreeg ik allemaal woezel en pip spullen, nu allemaal nijntje :D

Zeekoeienmodus aan tot bevalling O+
pi_168268941
Voor mij is m'n buik ook gewoon een logische plek om m'n handen neer te leggen. Kreeg ik pas een opmerking: je zit zo te aaien! }:|

Dank voor je toelichting, Wup! We gaan het gewoon proberen, mogen vanmiddag komen.
pi_168269070
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 14:51 schreef Stormqueen het volgende:

Lekker, bijnabijna verlof! Ik neem One Born Every minute op, heb ik iets om te kijken als ik walvis...
pi_168269250
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 15:16 schreef marel88 het volgende:
Voor mij is m'n buik ook gewoon een logische plek om m'n handen neer te leggen. Kreeg ik pas een opmerking: je zit zo te aaien! }:|

Dank voor je toelichting, Wup! We gaan het gewoon proberen, mogen vanmiddag komen.
Ik heb de vorige zwangerschap ook een versie poging gehad en vond het erg meevallen! Alleen de medicatie die je kreeg toegediend vond ik een vervelend gevoel geven. Het draaien was helaas niet gelukt. Succes vanmiddag!
pi_168269771
Oja voelen of het kindje beweegt doe ik ook elke avond. Zo leuk om de beweeginkjes en later stompen :p te voelen. Echt buik aaien zou ik het ook niet noemen, maar ik vind dat wel heel fijn! Het leukste wel aan zwanger zijn ♡...
pi_168270130
Kind lag al weer goed _O- Maar toch bedankt voor het meeleven :)
pi_168270167
Haha, wat een boef ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_168271857
Buikaaien O+ Al moet ik ook geregeld tegendruk geven want ze doet me soms echt pijn :o

Bijna verlof SQ *O* heerlijk!

Nog 3 weken en dan keert de rust hier weer een beetje terug; studie klaar, vriend weer in't land (eind volgende week al weer gelukkig) en dan dus eindelijk tijd om aan de baby te spenderen O+ Babywasjes O+ Wiegbekleding O+ Iets voor in het kamertje O+ De naam bedenken :+ :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')