abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168376788
Fijn Wup!
  maandag 23 januari 2017 @ 17:47:52 #177
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_168377059
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 14:28 schreef Stormqueen het volgende:
Gefeliciteerd ingetje!

Sylver, jij deed toch turbowerpen? Gewoon even een nachtbevalling doen :Y ;)
Ja, daar hoop ik een beetje op :P
Edit: al ben ik met een nachtbevalling wel bang dat ze wakker wordt en papa de bevalling mist of dat peuter er bij is :o

Beterschap Gogo!

Ah fijn, Wup!

[ Bericht 6% gewijzigd door Sylver_ op 23-01-2017 17:58:02 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_168377432
Ingetje wat fijn *O*

Sq wat een scary shit die droom van jou :')

Mooi dat ie goed ligt Wup ^O^

Beterschap Gogo! Ben benieuwd naar je ervaring van vrijdag :)
pi_168378091
Ik voel me echt niet lekker. En heb sinds een klein uur echt een naar/pijnlijk gevoel in m'n onderbuik, dat bij vlagen erger wordt. Heb man gevraagd om thuis te blijven, als dit niet snel wegtrekt bel ik de vk. Soms is zwanger zijn heel stom.
pi_168378215
Hier ook net terug van de vk en ik ga toch maar eens die thuisbevalling overwegen. Lijkt me toch wel fijn. Verloskundige durft het ook wel aan. Zij vinden ook niet dat ik een plaatsindicatie heb. Overgewicht schmovergewicht en verder goed gezond en die DG is toch verwaarloosbaar. Verder bloeddruk goed, groei buik goed en hartslag goed. Fijn. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168378680
Fijn, Wup!

Gogo, wat vervelend! En wel op tijd aan de bel trekken hoor.

Cygne, wat een fijne vk heb je O+ en je moeder _O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_168378731
Je kan tijdens de eerste paar centimeter ontsluiting best nog even je plinten poetsen toch? No worries!
pi_168378765
Ja het zit er diep in hoor. Ik heb dat zelf ook wel als er bezoek komt. Alles netjes opruimen. 'Er wordt hier ook geleefd he!', zegt man dan.

En mijn vk-praktijk is idd O+ .
pi_168378773
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 18:57 schreef ingee het volgende:
Je kan tijdens de eerste paar centimeter ontsluiting best nog even je plinten poetsen toch? No worries!
_O- :D
pi_168379234
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 17:28 schreef Sara82 het volgende:
Selvaria, zou je moeder niet sowieso op willen passen als het begint? Calamiteitenverlof/snipperdag? Het is een Nogal Belangrijke dag toch, ook voor haar, misschien doet ze het graag. Of had je dat al gevraagd?
Zou ze heel graag willen, maar is op het moment echt niet mogelijk op haar werk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat zal ik blij zijn als dit voorbij is. :D

Hah, Sylver, dat is exact mijn angst! Het zou perfect zijn als mijn bevalling een half uur na dreumesbedtijd begint en dan ergens voor ze weer wakker is klaar is. Alleen ik ben er ook bang voor dat ze dan uitgerekend die nacht wakker wordt en dat ik dan een baby uit lig te poepen met een hysterisch kind op de achtergrond oid.

Zoveel beren op de weg, dan moet het uiteindelijk wel meevallen toch? :+

Wat fijn dat je baby goed ligt Wup!

Verder las ik nog een knipper bij Ingetje! *O*
pi_168379350
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 18:57 schreef ingee het volgende:
Eens hoor, en met het puffen tussendoor blaas je ook nog eens wat extra stof weg. Win-win zeg ik je. ^O^

Ik merk overigens wel dat ik me nu ook helemaal aan het instellen (en zelfs verheugen!) ben op een thuisbevalling. Ik hoop zo dat het allemaal lukt. :Y
pi_168379521
Ik heb ook zin in de bevalling! Maar ik wacht wel even...

Zou je misschien N bij je oude GO kwijt kunnen tijdens de bevalling? Als ze daar nou voor die ene keer zich prettig zou voelen ...
pi_168379578
Verloskundige gebeld en waarschijnlijk is er niks aan de hand, klachten passen bij het ziek zijn. Advies gekregen om pijnstillers in te nemen en lekker warm te douchen. Morgen wel even urine naar de huisarts brengen. En terugbellen als het erger wordt..
pi_168379781
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 19:18 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Eens hoor, en met het puffen tussendoor blaas je ook nog eens wat extra stof weg. Win-win zeg ik je. ^O^

Ik merk overigens wel dat ik me nu ook helemaal aan het instellen (en zelfs verheugen!) ben op een thuisbevalling. Ik hoop zo dat het allemaal lukt. :Y
Ja ik begin me er ook op te verheugen! O+

Had er met de vk ook nog over. Dat veel mensen niet meer thuis mogen bevallen met 100 kilo. Zegt ze 'ach of iemand nou 98 weegt of 107 maakt voor ons ook weinig uit. Je kunt het beter individueel inschatten.'.

Deze vk is nieuw in de praktijk, ook weer zo'n leuk mens. O+
pi_168379811
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 19:23 schreef ingee het volgende:
Ik heb ook zin in de bevalling! Maar ik wacht wel even...

Zou je misschien N bij je oude GO kwijt kunnen tijdens de bevalling? Als ze daar nou voor die ene keer zich prettig zou voelen ...
Die zit op alle dagen vol helaas (5 kindjes is de max). Ik zou het kunnen vragen, maar ik wil haar ook niet in de situatie brengen dat als er iets gebeurt zij in de problemen komt omdat ze zich niet aan de regels heeft gehouden.

Gogo, ik las zo over je heen. Sterkte ermee en hou het goed in de gaten. :*
pi_168380155
Gogo hopelijk knap je vannacht op, denken ze misschien aan blaasontsteking oid?
pi_168380491
Gogo hopelijk knap je gauw op! :*
pi_168380995
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 11:27 schreef WupWup het volgende:
Ima, dat bloedverlies kan je zo onzeker maken, hè. Het zou verboden moeten worden tijdens de zwangerschap! Iemand noemde het eerder al: er kan een hematoom in je baarmoeder zitten. Dat betekent dat er een bloeding is geweest en dat kom dan stukje bij beetje naar buiten zetten. Het kan inderdaad ook dat er een adertje is geknapt, wat vrij gevoelig blijft en dat dat steeds een beetje bloed. Vaak kan er geen oorzaak worden aangewezen en blijf je echt zitten met "ik heb bloedverlies, het lijkt verder goed te gaan, dus we blijven afwachten." Heel frustrerend. Je mag echt vertrouwen op het feit dat het geen helderrood bloed is en dat je er geen hevige krampen bij hebt. Sterkte :*

39 weken voor Selvaria :o Dat klinkt wel heel echt! Bij welke termijn ben je vorige keer bevallen?

Ik ben zelf vanmorgen even tussendoor bij de verloskundige geweest, omdat ik twijfel aan de ligging en ik mag vanmiddag door voor echo... wordt vervolgd dus. Zal wel loslopen.
Nou, inderdaad, stom gedoe.. Als je zoekt naar hematoom en baarmoeder op Google wordt je ook niet gelukkig trouwens.. Het idee dat een wondje ook steeds weer opnieuw wat kan bloeden had ik nog niet zo bedacht, dat is wel een geruststellend idee, los van of het dat is of totaal iets anders. Tnx!

Heb me nu in bed geïnstalleerd met de laptop en een troostijsje.. Beetje relaxen kan nooit kwaad denk ik maar ;)

Gogo, hopelijk voel je je snel beter.
pi_168381132
Beterschap gogo!

Cygne, ik ga overwegen de schoonmaak in de thuisbevallingseisenlijst te zetten :7 Dat, en de gemberkoekjes van Ikea :9~
  maandag 23 januari 2017 @ 20:21:50 #195
149959 SQ
snelle trees
pi_168381315
Fijn dat je gup goed ligt wup!

Beterschap voor gogo :* nu lekker je bed in!

Cygne, thuis bevallen mag volgens mij sowieso ongeacht je gewicht (tenzij andere medische redenen). Boven bevallen doet men daarentegen nog wel moeilijk over. Fijn dat je een ruimdenkende verloskundige hebt!
disclaimer
pi_168381587
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 20:21 schreef Stormqueen het volgende:
Fijn dat je gup goed ligt wup!

Beterschap voor gogo :* nu lekker je bed in!

Cygne, thuis bevallen mag volgens mij sowieso ongeacht je gewicht (tenzij andere medische redenen). Boven bevallen doet men daarentegen nog wel moeilijk over. Fijn dat je een ruimdenkende verloskundige hebt!
Boven vond ze ook geen issue gelukkig. 'Waar jij je het veiligst voelt.', vond ze.

Ik heb nu alle dames in de praktijk ontmoet en er zit geen een stomme bij. ^O^
pi_168381812
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 14:04 schreef Ingetje1982 het volgende:
Ik ga zometeen even alles nalezen, afgelopen tijd beetje radiostilte hier ivm extreme vermoeidheid en extreme zenuwen.... Maar die zijn voor nu even weg... WE HEBBEN EEN KNIPPER! Termijn is nog niet helemaal duidelijk, gynaecoloog gaat uit van 8+3 ik van 8 weken. Volgende week donderdag, 2 februari terug voor termijnecho...
Een knipper, wat super! Hier volgende week donderdag eerste echo met ongeveer dezelfde termijn. Ben eigenlijk benieuwd wat je dan wel/niet al ziet!?

Ima, dat deze week maar voorbij vliegt voor je, zo stom die onzekerheid.

Gogo, goed dat je gebeld hebt hopelijk voel je je snel wat beter.
pi_168382659
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 19:45 schreef Tweedledee het volgende:
Gogo hopelijk knap je vannacht op, denken ze misschien aan blaasontsteking oid?
Die pijn in de onderbuik kunnen ook gewoon darmen zijn, maar ze wil graag dat ik het even uit laat sluiten omdat de klachten bij blaasontsteking zo vaag kunnen zijn tijdens een zwangerschap.

En bedankt allemaal, ik ga inderdaad lekker slapen zo..
  maandag 23 januari 2017 @ 21:29:55 #199
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_168383592
:* voor IMA en gogo. Onzekerheid is nooit fijn, maar nu extra kut :*

En een knipper voor Ingetje! *O*
pi_168385544
Fijn van de knipper, Ingetje!

En over oppas: als je kindje even bij iemand is waar ze niet 100% op haar gemak is, is dat niet geweldig, maar wel te overzien, toch? Ze krijgen er iets geweldigs voor terug! Wij zijn ook wel eens tijdelijke opvang geweest voor een buurjongetje wat ons niet goed kende, tot zijn opa en oma er waren (moesten ook een uur rijden). Vond hij niet super, maar wel acceptable. En het was maar eventjes, hij heeft er geen trauma aan over gehouden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')